aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 jan 2015 19:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Om risico's te vermijden zou ik het niet doen.
Zoiezo vind ik dat dit soort mensen altijd heel erg opdringerig overkomt en daar ben ik niet erg op gesteld. Ik zou in zoo'n geval juist sneller geneigd zijn om gewoon een dag te wachten met reageren. Ik ben tenslotte geen profesionele webwinkel, ik heb ook andere dingen te doen.
Ik heb nu al redelijk wat betaling gehad die op vrijdag avond worden overgemaakt, die komen dan natuurlijk pas op maandag binnen maar dan zit ik tot 17:30 op school. Als je echt haast hebt kan je het ook gewoon via paypal betalen dan is het zaterdag al op de post. Ik vind dat te veel kopers de schuld leggen bij de verkoper terwijl zij degene zijn met haast.
Ik vind eht in zoo'n geval prima om aso over te komen, ik wacht braaf tot het op mijn rekening staat voor ik het op de post doe. Meestal doe ik het dan nog wel dezelfde dag op de post.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jan 2015 17:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Ja, bij PayPal achteraf betalen, betaalt PayPal het bedrag meteen aan de verkoper. Het bedrag wordt pas 21 dagen nadien bij de verkoper afgeschreven. Dat is dus bij een bankrekening, creditcard weet ik niet. Ik vind het wel een fijne manier om iets te kopen.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jan 2015 18:47 
Offline

Geregistreerd: 01 maart 2010 15:21
Gewoon wachten hoor. Het is vrij makkelijk om zo'n screentje na te maken (zelfs zonder photoshop):
http://www.dumpert.nl/mediabase/6627949 ... said_.html

Sowieso moet check in met reverse-image googlen altijd even of de foto's wel hun eigen foto's zijn.
Heb ook weleens gehad dat iemand een foto van een 'unboxing' van iemand gebruikte. Een hand erop en alles dus leek een echte eigen foto en geen stock.
Gelukkig even gecheckt en daarna de deal meteen afgekapt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 jan 2015 22:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
@ rupio/xxnickiyxx

Met mijn laatste geval was het dus precies iemand die vrijdagavond het geld overmaakte en mij dan een screenshotje stuurde in de hoop dat ik het op zaterdag voor hem/haar op de post zou doen. :P

Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen zo'n screenshot opsturen is dat ze hopen dat het gekochte item sneller op de post gaat. Verder, als er inderdaad een uitlegverhaaltje bij zit, zou ik ook eerder geneigd zijn om het te doen, maar 90% van de mensen die een screenshotje stuurt is in de richting van "Hier een screenshot, doe je het morgen op de post?". En dan maken ze het ook echt om 10 uur 's avonds over ofzo. :roll:

Ik heb verder ook vaak mensen die me dan mailen met meteen de vraag of het 1-2 dagen later binnen kan zijn bij hun thuis. Ik geef dan aan dat dat alleen kan (bij 2 dagen) als het geld direct wordt overgemaakt, 1 dag doe ik niet aan, want dan moet ik dus vaak: 1. vertrouwen op een screenshotje en 2. hopen dat PostNL het goed doet. Hun streven is ook op 90% (of een percentage in die richting) van de post de volgende dag bezorgd te hebben en het is niet gegarandeerd 100%. Ik wil niet een boos iemand op m'n dak hebben (zeker niet als het om een kleine aankoop gaat), dus als mensen te erg stressen zeg ik gewoon eerlijk dat ik daar niets van kan beloven en dan kijken of ze het nog willen.

@ Arntor

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ik wist dat het makkelijk kon, maar dat de ING site dus zo slecht beveiligd is...wow. Ik hoop dat ze daar inmiddels iets aan gedaan hebben...

En dat laatste *kreun*. Ik heb zelfs een keer iemand op Marktplaats gevonden die foto's van mijn figures gebruikte bij zijn eigen sales-adverenties. Zie je ineens bij een vreemdeling een foto van je eigen bankstel met één van je favoriete figures er op... Heb diegene toen ook erop aangesproken dat ik het echt not done vond. Zelf al negeer je dat het specifiek op mijn foto's ging, het waren redelijk amateuristische foto's die mensen echt doen laten denken dat je ze zelf hebt gemaakt, pure misleiding. Zijn/haar reactie: "Oh, ik had niet door dat het foto's van een Nederlander waren, ik zal ze veranderen."

Afbeelding

:(( :(( :(( :(( :((

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 jan 2015 22:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Maakie schreef:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ik wist dat het makkelijk kon, maar dat de ING site dus zo slecht beveiligd is...wow. Ik hoop dat ze daar inmiddels iets aan gedaan hebben...

Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het internet werkt. Als je een webpagina bekijkt, dan heb je die pagina gedownload via je internetbrowser. Je kijkt dus naar een kopie van de website, die op jouw eigen computer staat. Wie een beetje verstand heeft van code, kan dus gemakkelijk die kopie naar eigen smaak aanpassen. Dus ook het bedrag van je bankrekening, wat natuurlijk niet betekent dat dit ook op de server van de bank is veranderd.

Conclusie: vertrouw nooit op een screenshot van een website.

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 jan 2015 22:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Yupa schreef:
Maakie schreef:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ik wist dat het makkelijk kon, maar dat de ING site dus zo slecht beveiligd is...wow. Ik hoop dat ze daar inmiddels iets aan gedaan hebben...

Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het internet werkt. Als je een webpagina bekijkt, dan heb je die pagina gedownload via je internetbrowser. Je kijkt dus naar een kopie van de website, die op jouw eigen computer staat. Wie een beetje verstand heeft van code, kan dus gemakkelijk die kopie naar eigen smaak aanpassen. Dus ook het bedrag van je bankrekening, wat natuurlijk niet betekent dat dit ook op de server van de bank is veranderd.

Conclusie: vertrouw nooit op een screenshot van een website.


Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen heb. Ik weet wel redelijk wat van computers, ookal is HTML/programmeren lang geleden voor mij. :P Ik bedoelde met wat ik zei dat ik niet denk dat de site zo gehackt kan worden, ik bedoel meer dat er zo gemakkelijk met variabelen dingen aangepast kunnen worden, maar I guess dat dat iets is, waar zelfs grote websites geen (goede?) beveiliging tegen kunnen maken dat mensen dit kunnen zien en dus even kort wat dingetjes er in kunnen veranderen voor een ander beeld (ververs de pagina en het is weer weg, maar ondertussen is het nepscreenshot gemaakt).

Nog steeds, zelfs zonder deze mogelijkheid kan zelfs met paint zoiets geknutseld worden, dus ik vertrouw het niet. >.< !

(En ik moet mijn berichten beter overlezen voor ik ze post lol, dit is me al meerdere keren overkomen de laatste tijd, misschien moet ik maar eens vroeg naar bed. xD)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 11 jan 2015 21:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ik heb nu het idee met een verkoop dat ik aan het lijntje gehouden wordt en ik vind het echt irritant. :/

Het gaat hier om een figure die ik al heel lang probeer te verkopen en voor welke prijs dan ook, er wordt amper interesse in getoond. Dus toen iemand eindelijk interesse toonde en een bod gaf (ookal was het een stuk lager dan ik eigenlijk wilde), zat ik van "Hallelujah!".

Nu zegt diegene dus over e-mail dat hij afgelopen dinsdag het geld al heeft overgemaakt. Toen ik dit vrijdagavond nog niet binnen zag, had ik hem gemaild en kreeg ik een half geïrriteerd mailtje terug van "Ja, ik heb het dinsdag overgemaakt, dat gaat niet zo snel bij banken, hoor."

Euhhhh, zelfs al had hij het op dinsdagavond overgemaakt, dan zou ik het uiterlijk donderdag moeten hebben? Tenzij het geld uit het buitenland komt ofzo.

Inmiddels is het nog niet binnen en ik zal wel na het weekend een voorzichtig mailtje sturen met de vraag of hij wil controleren naar welk bankrekeningnummer is gegaan. Hij klonkt al behoorlijk geïrriteerd in zijn vorige mail, dus ik wil niet de (mogelijk) enige persoon die interesse heeft in deze figure wegjagen... :/

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 16 jan 2015 14:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2005 23:55
Woonplaats: Lost
* EBAY -KOOP - RANT*

Ik koop best wel vaak dingetjes via ebay maar wat ik nu meemaakt :evil:

Ik heb voor mn jongere zus wat items gekocht bij een verkoper uit china, besteld, betaald, 2 dagen later krijg ik van de verkoper een emailtje dat alletwee de items verstuurd zijn. Nu maar liefst 10 dagen later krijg ik een email van de verkoper met de mededeling dat hij me al eerder bericht heeft gestuurd, en dat 1 van de items niet op voorraad is en of ik een ander item wil uitzoeken of de bestelling wil annuleren.

Nou heb ik ten eerste nooit een email gehad dat 1 van de items niet op voorraad zou zijn, en jammer genoeg voor hem bewaar ik alle berichten van verkopers die ik krijg. Daarnaast zou een bericht over de items zowel in mn email als op ebay verschijnen, en bij ebay staat ook geen "out of stock" bericht van hem.
Ten tweede heb ik een verzendbevestiging van beide items, die hij persoonlijk gestuurd heeft en een item wat niet op voorraad is kun je niet opsturen. Dus hij heeft al gelogen over het versturen.
Ten derde kan ik het item wat volgens hem niet op voorraad is gewoon opnieuw bij hem bestellen dus hij liegt over het feit dat mijn item out of stock is.

EN ik kan geen ander item selecteren of de bestelling annuleren omdat hij mijn items al gemarkeerd heeft als verzonden = koop afgerond.

Nou heb ik dus geantwoord dat ik geen bericht heb gehad, wel een bericht dat mijn items verstuurd zijn en ik vraag of hij dus gelogen heeft over het versturen van mijn items.
Waarop hij antwoordt "dat hebben we niet, we hebben je echt bericht gestuurd"
Dus ik antwoord "Je hebt wat niet? me een verzendbevestiging gestuurd? wat je iniedergeval niet gedaan hebt is mij bericht sturen over mijn out of stock item"
Krijg ik vervolgens "Nee we hebben niet gelogen, we hebben je echt een bericht gestuurd."

Snappen jullie hem nog? Ik vraag of hij gelogen heeft over het versturen van mn items en hij antwoord dat hij niet gelogen heeft over het versturen van een bericht

Ik heb onderhand al gevraagd of mijn andere item nou wel verzonden is, want beide items staan op ebay & paypal gemarkeerd als samen verzonden. Hij wil me geen bewijs sturen dat hij al eerder bericht heeft gestuurd, want als hij echt wat heeft gestuurd moet dat in de 'verzonden' map zitten en dan kan ie best ff een screenshot maken.
Ik heb ookal gezegd dat ik geen ander item wil (want wie gaat iets anders bestellen als de verkoper liegt over meerdere dingen?) maar hij blijft dus zeggen dat ik een ander item moet uitzoeken..

Ik heb contact opgenomen met paypal en het verhaal uitgelegd en die adviseren me nu om een geschil te openen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 18 jan 2015 09:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nu een keer een positief verhaaltje? Tenminste ik vond het grappig!

Kreeg een tijdje terug een e-mail van een meisje die interesse had in meerdere dingen van mij, maar vre-se-lijk aan het afdingen was vanaf de eerste e-mail. Het begon namelijk met dat ze iets van 10 euro zag en vroeg of ze het voor 5 euro inclusief verzenden mocht hebben. Ik bood haar toen 7,50 ex. verzenden daarvoor aan en toen ze het daar niet mee eens was, begon ze er meer items bij te halen (allemaal in losse mails) om uiteindelijk aan ruim 20 euro in waarde aan items te komen...en 10 euro inclusief verzenden te bieden. :I Het werd lichtelijk frustrerend voor mij...

Toen kreeg ik ineens een e-mail van iemand die aangaf dat hij haar vriend was en dat hij doorhad dat zijn vriendin zo erg aan het afdingen was en zijn excuses er voor aanbood ("want zo is ze nou eenmaal" :P). Hij wilde dus een deel van de items kopen waar ze interesse in had en deze als verassing naar haar op laten sturen. (Ik wacht nu op de betaling. ;) )

dreaminglily schreef:
* EBAY -KOOP - RANT*

Ik koop best wel vaak dingetjes via ebay maar wat ik nu meemaakt :evil:

Ik heb voor mn jongere zus wat items gekocht bij een verkoper uit china, besteld, betaald, 2 dagen later krijg ik van de verkoper een emailtje dat alletwee de items verstuurd zijn. Nu maar liefst 10 dagen later krijg ik een email van de verkoper met de mededeling dat hij me al eerder bericht heeft gestuurd, en dat 1 van de items niet op voorraad is en of ik een ander item wil uitzoeken of de bestelling wil annuleren.

Nou heb ik ten eerste nooit een email gehad dat 1 van de items niet op voorraad zou zijn, en jammer genoeg voor hem bewaar ik alle berichten van verkopers die ik krijg. Daarnaast zou een bericht over de items zowel in mn email als op ebay verschijnen, en bij ebay staat ook geen "out of stock" bericht van hem.
Ten tweede heb ik een verzendbevestiging van beide items, die hij persoonlijk gestuurd heeft en een item wat niet op voorraad is kun je niet opsturen. Dus hij heeft al gelogen over het versturen.
Ten derde kan ik het item wat volgens hem niet op voorraad is gewoon opnieuw bij hem bestellen dus hij liegt over het feit dat mijn item out of stock is.

EN ik kan geen ander item selecteren of de bestelling annuleren omdat hij mijn items al gemarkeerd heeft als verzonden = koop afgerond.

Nou heb ik dus geantwoord dat ik geen bericht heb gehad, wel een bericht dat mijn items verstuurd zijn en ik vraag of hij dus gelogen heeft over het versturen van mijn items.
Waarop hij antwoordt "dat hebben we niet, we hebben je echt bericht gestuurd"
Dus ik antwoord "Je hebt wat niet? me een verzendbevestiging gestuurd? wat je iniedergeval niet gedaan hebt is mij bericht sturen over mijn out of stock item"
Krijg ik vervolgens "Nee we hebben niet gelogen, we hebben je echt een bericht gestuurd."

Snappen jullie hem nog? Ik vraag of hij gelogen heeft over het versturen van mn items en hij antwoord dat hij niet gelogen heeft over het versturen van een bericht

Ik heb onderhand al gevraagd of mijn andere item nou wel verzonden is, want beide items staan op ebay & paypal gemarkeerd als samen verzonden. Hij wil me geen bewijs sturen dat hij al eerder bericht heeft gestuurd, want als hij echt wat heeft gestuurd moet dat in de 'verzonden' map zitten en dan kan ie best ff een screenshot maken.
Ik heb ookal gezegd dat ik geen ander item wil (want wie gaat iets anders bestellen als de verkoper liegt over meerdere dingen?) maar hij blijft dus zeggen dat ik een ander item moet uitzoeken..

Ik heb contact opgenomen met paypal en het verhaal uitgelegd en die adviseren me nu om een geschil te openen..


Als ik dit zo hoor zou ik inderdaad een geschil/case openen voor dat ene missende item en dan nog maar kijken of het andere gaat aankomen. Over het ding dat je nu mist: kijken of een andere eBayverkoper iets soortgelijks koopt en het dan daar bestellen?

Eerder in dit topic deed ik ook een rant over een eBayverkoper die mij een verkeerd item opstuurde en vervolgens probeerde deze met "korting" aan mij te verkopen. :P Hoe ik dat uiteindelijk opgelost heb is dat ik een case geopend heb en hij toen beloofde een nieuwe op te sturen tegen mij en PayPal. Aangezien ik de boel nog steeds niet helemaal vertrouwde heb ik toen ook bij een andere eBayverkoper iets soortgelijks gekocht. (Inmiddels heb ik zijn replacement binnen, maar nu na 1,5 maand die andere die ik gekocht heb nog niet!!! |:( )

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 18 jan 2015 15:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2005 23:55
Woonplaats: Lost
Maakie schreef:

Als ik dit zo hoor zou ik inderdaad een geschil/case openen voor dat ene missende item en dan nog maar kijken of het andere gaat aankomen. Over het ding dat je nu mist: kijken of een andere eBayverkoper iets soortgelijks koopt en het dan daar bestellen?

Eerder in dit topic deed ik ook een rant over een eBayverkoper die mij een verkeerd item opstuurde en vervolgens probeerde deze met "korting" aan mij te verkopen. :P Hoe ik dat uiteindelijk opgelost heb is dat ik een case geopend heb en hij toen beloofde een nieuwe op te sturen tegen mij en PayPal. Aangezien ik de boel nog steeds niet helemaal vertrouwde heb ik toen ook bij een andere eBayverkoper iets soortgelijks gekocht. (Inmiddels heb ik zijn replacement binnen, maar nu na 1,5 maand die andere die ik gekocht heb nog niet!!! |:( )


Ik heb paypals raad opgevolgd en heb nu alvast een geschil geopend voor dat ene item want ik kreeg dus weer een email van de verkoper "ja je andere item is de 5e op de post gegaan, wil je nu een ander item uitzoeken zodat we alles kunnen opsturen" |:(
Zo kom je natuurlijk nergens. Dus geschil geopend en wat blijkt, in plaats van dat ik een halve refund krijg (want dat andere item was toch al opgestuurd?) krijg ik een volledige refund ergo er is dus niks opgestuurd... Alleen nu heeft de verkoper dus de items gemarkeerd als 'niet betaald' zijnde op ebay |:(


Ik heb inderdaad je rant van die ebay verkoper gelezen, en ik geef je volledig gelijk. Gelukkig heb ik nog niet iets soortgelijks meegemaakt.
Wat ik wel veel meemaak is dat verkopers je wat verkopen, het niet op de post doen, hopen dat je na 30 dagen een bericht stuurt met "waar is mn item" en je dan afgescheept wordt met "de post heeft vertraging" of "we sturen je een nieuw item" om dan te zorgen dat je dus uiteindelijk geen geschil meer kan openen omdat je te lang gewacht hebt en zij dus gewoon geld 'gekregen' hebben.

een aantal memorabele gevallen:
Zo heb ik een keer gehad dat de verkoper beweerde dat de boot vertraging had, terwijl mn item via airmail was verstuurd :lol:
Ik binnen een week na aankoop een kapot item binnenkreeg en dat de verkoper beweerde dat hij 3x een nieuw item opgestuurd had. Als het eerste item er maar een week over deed om binnen te komen, dan verwacht je dat een ander item binnen de resterende tijd ook nog wel binnenkomt, ondertussen wacht ik, een jaar later, nog steeds..
Of een verkoper die dreigde dat ik geen refund kreeg als ik geen goede feedback achter liet EN dat hij de paypal transactie kosten van mijn refund ging aftrekken... :roll:

Verder heb ik vrij veel goede ervaring met ebay hoor, maar de slechte ervaringen hebben me wel geleerd dat ik er niet op hoef te vertrouwen dat ze ook echt een nieuw item opsturen als de eerste niet is aangekomen. >_>


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 jan 2015 02:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2012 01:31
Woonplaats: Rotterdam
dreaminglily schreef:
Maakie schreef:

Als ik dit zo hoor zou ik inderdaad een geschil/case openen voor dat ene missende item en dan nog maar kijken of het andere gaat aankomen. Over het ding dat je nu mist: kijken of een andere eBayverkoper iets soortgelijks koopt en het dan daar bestellen?

Eerder in dit topic deed ik ook een rant over een eBayverkoper die mij een verkeerd item opstuurde en vervolgens probeerde deze met "korting" aan mij te verkopen. :P Hoe ik dat uiteindelijk opgelost heb is dat ik een case geopend heb en hij toen beloofde een nieuwe op te sturen tegen mij en PayPal. Aangezien ik de boel nog steeds niet helemaal vertrouwde heb ik toen ook bij een andere eBayverkoper iets soortgelijks gekocht. (Inmiddels heb ik zijn replacement binnen, maar nu na 1,5 maand die andere die ik gekocht heb nog niet!!! |:( )


Ik heb paypals raad opgevolgd en heb nu alvast een geschil geopend voor dat ene item want ik kreeg dus weer een email van de verkoper "ja je andere item is de 5e op de post gegaan, wil je nu een ander item uitzoeken zodat we alles kunnen opsturen" |:(
Zo kom je natuurlijk nergens. Dus geschil geopend en wat blijkt, in plaats van dat ik een halve refund krijg (want dat andere item was toch al opgestuurd?) krijg ik een volledige refund ergo er is dus niks opgestuurd... Alleen nu heeft de verkoper dus de items gemarkeerd als 'niet betaald' zijnde op ebay |:(


Ik heb inderdaad je rant van die ebay verkoper gelezen, en ik geef je volledig gelijk. Gelukkig heb ik nog niet iets soortgelijks meegemaakt.
Wat ik wel veel meemaak is dat verkopers je wat verkopen, het niet op de post doen, hopen dat je na 30 dagen een bericht stuurt met "waar is mn item" en je dan afgescheept wordt met "de post heeft vertraging" of "we sturen je een nieuw item" om dan te zorgen dat je dus uiteindelijk geen geschil meer kan openen omdat je te lang gewacht hebt en zij dus gewoon geld 'gekregen' hebben.

een aantal memorabele gevallen:
Zo heb ik een keer gehad dat de verkoper beweerde dat de boot vertraging had, terwijl mn item via airmail was verstuurd :lol:
Ik binnen een week na aankoop een kapot item binnenkreeg en dat de verkoper beweerde dat hij 3x een nieuw item opgestuurd had. Als het eerste item er maar een week over deed om binnen te komen, dan verwacht je dat een ander item binnen de resterende tijd ook nog wel binnenkomt, ondertussen wacht ik, een jaar later, nog steeds..
Of een verkoper die dreigde dat ik geen refund kreeg als ik geen goede feedback achter liet EN dat hij de paypal transactie kosten van mijn refund ging aftrekken... :roll:

Verder heb ik vrij veel goede ervaring met ebay hoor, maar de slechte ervaringen hebben me wel geleerd dat ik er niet op hoef te vertrouwen dat ze ook echt een nieuw item opsturen als de eerste niet is aangekomen. >_>


Ik heb 1 of 2 keer iets soortgelijks gehad. Idd zeggen van: Ohh we hebben een nieuwe opgestuurd blablabla..... Naja duurde lang, kon ik geen feedback meer geven / geschil openen. Product ook nooit ontvangen! Ik heb hiervan geleerd! Op het moment dat ik een herinnering van Ebay krijg dat ik nog maar kort te tijd heb om een geschil te openen, open ik een geschil. (Wordt ook aanbevolen.)

In 1 geval was het product inderdaad gigantisch vertraagd en kreeg ik het pas iets van 3 maanden later ofzo? Toen heb ik het bedrag terug gekregen van de verkoper. Ik heb toen beloofd het geld terug te storten als ik het alsnog binnen kreeg. Dat heb ik ook gedaan. De verkoper was vervolgens zo blij dat ik zo eerlijk was, dat zij mij een enorme email terug had gestuurd om me te bedanken en allemaal goede dingen toe te wensen. (good karma :lol: ) Maja een belofte is een belofte toch? ^^

_________________
Afbeelding
Myanimelist
Tsunacon 2015 --> Fox lady
Dutch Comic con 2015 (no cosplay)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 jan 2015 15:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2009 18:50
Ik heb eens gehad dat ik Peach Girl manga's had besteld en deze al betaald waren ... alleen de manga's waren spoorloos verdwenen dus kond diegene ze niet opsturen(side note: was een kleine comic store in Amerika), dus kreeg gelijk een refund .... Bleek haar collega ze al op de post te hebben gedaan. Ze waren wel zo eerlijk om te zeggen: je hoeft niets terug te betalen en je mag ze houden! Is een foutje van onze kant!

Blij toe zitten die bedrijven er ook nog tussen :) maar sommige zoals ik hier lees weten niet wat het inhoudt om een bedrijf te runnen, laat staan dat ze iets af weten van klantvriendelijkheid.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 jan 2015 21:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
dreaminglily schreef:
Maakie schreef:

Als ik dit zo hoor zou ik inderdaad een geschil/case openen voor dat ene missende item en dan nog maar kijken of het andere gaat aankomen. Over het ding dat je nu mist: kijken of een andere eBayverkoper iets soortgelijks koopt en het dan daar bestellen?

Eerder in dit topic deed ik ook een rant over een eBayverkoper die mij een verkeerd item opstuurde en vervolgens probeerde deze met "korting" aan mij te verkopen. :P Hoe ik dat uiteindelijk opgelost heb is dat ik een case geopend heb en hij toen beloofde een nieuwe op te sturen tegen mij en PayPal. Aangezien ik de boel nog steeds niet helemaal vertrouwde heb ik toen ook bij een andere eBayverkoper iets soortgelijks gekocht. (Inmiddels heb ik zijn replacement binnen, maar nu na 1,5 maand die andere die ik gekocht heb nog niet!!! |:( )


Ik heb paypals raad opgevolgd en heb nu alvast een geschil geopend voor dat ene item want ik kreeg dus weer een email van de verkoper "ja je andere item is de 5e op de post gegaan, wil je nu een ander item uitzoeken zodat we alles kunnen opsturen" |:(
Zo kom je natuurlijk nergens. Dus geschil geopend en wat blijkt, in plaats van dat ik een halve refund krijg (want dat andere item was toch al opgestuurd?) krijg ik een volledige refund ergo er is dus niks opgestuurd... Alleen nu heeft de verkoper dus de items gemarkeerd als 'niet betaald' zijnde op ebay |:(


Ik heb inderdaad je rant van die ebay verkoper gelezen, en ik geef je volledig gelijk. Gelukkig heb ik nog niet iets soortgelijks meegemaakt.
Wat ik wel veel meemaak is dat verkopers je wat verkopen, het niet op de post doen, hopen dat je na 30 dagen een bericht stuurt met "waar is mn item" en je dan afgescheept wordt met "de post heeft vertraging" of "we sturen je een nieuw item" om dan te zorgen dat je dus uiteindelijk geen geschil meer kan openen omdat je te lang gewacht hebt en zij dus gewoon geld 'gekregen' hebben.

een aantal memorabele gevallen:
Zo heb ik een keer gehad dat de verkoper beweerde dat de boot vertraging had, terwijl mn item via airmail was verstuurd :lol:
Ik binnen een week na aankoop een kapot item binnenkreeg en dat de verkoper beweerde dat hij 3x een nieuw item opgestuurd had. Als het eerste item er maar een week over deed om binnen te komen, dan verwacht je dat een ander item binnen de resterende tijd ook nog wel binnenkomt, ondertussen wacht ik, een jaar later, nog steeds..
Of een verkoper die dreigde dat ik geen refund kreeg als ik geen goede feedback achter liet EN dat hij de paypal transactie kosten van mijn refund ging aftrekken... :roll:

Verder heb ik vrij veel goede ervaring met ebay hoor, maar de slechte ervaringen hebben me wel geleerd dat ik er niet op hoef te vertrouwen dat ze ook echt een nieuw item opsturen als de eerste niet is aangekomen. >_>


Wat ook moeilijk is aan eBay is dat veel verkopers gigantische China-wholesale bedrijven zijn met weinig English-skills. Daarom kunnen vaak gesprekken gigantisch langs elkaar heen gaan (zoals hier). Vaak werken ze ook met automatische systemen (zoals instant feedback als je iets koopt), dus daar kunnen problemen zoals verkeerd aangegeven verzendingen ook gemakkelijk gebeuren.

Ik probeer ze zeker niet goed te praten, maar dit zijn gewoon dingen die ik uit eigen ervaring vaak heb zien gebeuren op eBay. :/

Zelf heb ik een paar keer in het verleden ook soortgelijke dingen met trage pakketjes gehad en daarom ben ik tegenwoordig een stuk gemakkelijker met een case openen als iets niet op tijd is (wel zorg ik er altijd voor dat ik van tevoren eerst een berichtje stuur en ze een dag of 3-4 geef voor ik een case open). Met hoe het er nu voor mij uitziet zijn er 2 items die voor mij erg laat zijn momenteel, dus misschien binnenkort cases openen dus...(een paar sokken voor cosplay en een oplader voor m'n mobieltje)

Stebbie schreef:
dreaminglily schreef:
Maakie schreef:

Als ik dit zo hoor zou ik inderdaad een geschil/case openen voor dat ene missende item en dan nog maar kijken of het andere gaat aankomen. Over het ding dat je nu mist: kijken of een andere eBayverkoper iets soortgelijks koopt en het dan daar bestellen?

Eerder in dit topic deed ik ook een rant over een eBayverkoper die mij een verkeerd item opstuurde en vervolgens probeerde deze met "korting" aan mij te verkopen. :P Hoe ik dat uiteindelijk opgelost heb is dat ik een case geopend heb en hij toen beloofde een nieuwe op te sturen tegen mij en PayPal. Aangezien ik de boel nog steeds niet helemaal vertrouwde heb ik toen ook bij een andere eBayverkoper iets soortgelijks gekocht. (Inmiddels heb ik zijn replacement binnen, maar nu na 1,5 maand die andere die ik gekocht heb nog niet!!! |:( )


Ik heb paypals raad opgevolgd en heb nu alvast een geschil geopend voor dat ene item want ik kreeg dus weer een email van de verkoper "ja je andere item is de 5e op de post gegaan, wil je nu een ander item uitzoeken zodat we alles kunnen opsturen" |:(
Zo kom je natuurlijk nergens. Dus geschil geopend en wat blijkt, in plaats van dat ik een halve refund krijg (want dat andere item was toch al opgestuurd?) krijg ik een volledige refund ergo er is dus niks opgestuurd... Alleen nu heeft de verkoper dus de items gemarkeerd als 'niet betaald' zijnde op ebay |:(


Ik heb inderdaad je rant van die ebay verkoper gelezen, en ik geef je volledig gelijk. Gelukkig heb ik nog niet iets soortgelijks meegemaakt.
Wat ik wel veel meemaak is dat verkopers je wat verkopen, het niet op de post doen, hopen dat je na 30 dagen een bericht stuurt met "waar is mn item" en je dan afgescheept wordt met "de post heeft vertraging" of "we sturen je een nieuw item" om dan te zorgen dat je dus uiteindelijk geen geschil meer kan openen omdat je te lang gewacht hebt en zij dus gewoon geld 'gekregen' hebben.

een aantal memorabele gevallen:
Zo heb ik een keer gehad dat de verkoper beweerde dat de boot vertraging had, terwijl mn item via airmail was verstuurd :lol:
Ik binnen een week na aankoop een kapot item binnenkreeg en dat de verkoper beweerde dat hij 3x een nieuw item opgestuurd had. Als het eerste item er maar een week over deed om binnen te komen, dan verwacht je dat een ander item binnen de resterende tijd ook nog wel binnenkomt, ondertussen wacht ik, een jaar later, nog steeds..
Of een verkoper die dreigde dat ik geen refund kreeg als ik geen goede feedback achter liet EN dat hij de paypal transactie kosten van mijn refund ging aftrekken... :roll:

Verder heb ik vrij veel goede ervaring met ebay hoor, maar de slechte ervaringen hebben me wel geleerd dat ik er niet op hoef te vertrouwen dat ze ook echt een nieuw item opsturen als de eerste niet is aangekomen. >_>


Ik heb 1 of 2 keer iets soortgelijks gehad. Idd zeggen van: Ohh we hebben een nieuwe opgestuurd blablabla..... Naja duurde lang, kon ik geen feedback meer geven / geschil openen. Product ook nooit ontvangen! Ik heb hiervan geleerd! Op het moment dat ik een herinnering van Ebay krijg dat ik nog maar kort te tijd heb om een geschil te openen, open ik een geschil. (Wordt ook aanbevolen.)

In 1 geval was het product inderdaad gigantisch vertraagd en kreeg ik het pas iets van 3 maanden later ofzo? Toen heb ik het bedrag terug gekregen van de verkoper. Ik heb toen beloofd het geld terug te storten als ik het alsnog binnen kreeg. Dat heb ik ook gedaan. De verkoper was vervolgens zo blij dat ik zo eerlijk was, dat zij mij een enorme email terug had gestuurd om me te bedanken en allemaal goede dingen toe te wensen. (good karma :lol: ) Maja een belofte is een belofte toch? ^^


Oh, haha heb een keer iets soortgelijks gehad, maar met een andere afloop. xD Ik had toen een legging gekocht en die was na de uiterste bezorgdatum nog niet binnen. Toen hadden ze me ook een tweede gestuurd met de vraag van als ik alsnog de ander binnen zou krijgen of ik er dan alsnog voor wilde betalen. Ik wilde in principe deze legging ook 2x en had de eerste besteld met het idee om te kijken of de kleur/kwaliteit was wat ik wilde en ik dan voor een tweede wilde gaan. Dus ookal is het misschien een rare request, ik wilde er wel mee akkoord gaan.

Maargoed, er kwam er dus eentje binnen zo'n 3 weken later...en een week daarna...de 2e! Ook gigantisch vertraagd dus! Toen ging ik dus naar de account van die eBayverkoper en...account opgeheven. De PayPal van die verkoper was ook verdwenen. o.O Gratis 2e legging dus. O.o

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 jan 2015 22:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2005 23:55
Woonplaats: Lost
Maakie schreef:

Wat ook moeilijk is aan eBay is dat veel verkopers gigantische China-wholesale bedrijven zijn met weinig English-skills. Daarom kunnen vaak gesprekken gigantisch langs elkaar heen gaan (zoals hier). Vaak werken ze ook met automatische systemen (zoals instant feedback als je iets koopt), dus daar kunnen problemen zoals verkeerd aangegeven verzendingen ook gemakkelijk gebeuren.

Ik probeer ze zeker niet goed te praten, maar dit zijn gewoon dingen die ik uit eigen ervaring vaak heb zien gebeuren op eBay. :/

Zelf heb ik een paar keer in het verleden ook soortgelijke dingen met trage pakketjes gehad en daarom ben ik tegenwoordig een stuk gemakkelijker met een case openen als iets niet op tijd is (wel zorg ik er altijd voor dat ik van tevoren eerst een berichtje stuur en ze een dag of 3-4 geef voor ik een case open). Met hoe het er nu voor mij uitziet zijn er 2 items die voor mij erg laat zijn momenteel, dus misschien binnenkort cases openen dus...(een paar sokken voor cosplay en een oplader voor m'n mobieltje)


Ja idd! zo ben ik een keer met een verkoper in gesprek geweest, schijnbaar heb ik dat hele bedrijf gesproken want mn berichten werden telkens door een ander beantwoord, alleen maar dames met zeer engelse namen maar bar slechte engelse kennis die ook constant het bericht eindigde met "laat alsjeblieft geen slechte feedback achter want dan ben ik mn baan kwijt" :?


Nou had ik zelf niet het idee dat dit gesprek langs elkaar heen ging door het gebrekkig engels (De reactie van de verkoper op de paypal case was raar genoeg niet in gebrekkig engels geschreven.) ik had eerder het idee dat mijn vragen/ de dingen die ik zei heel makkelijk aan de kant geschoven werden omdat het niet uitkwam. Ook gezien het feit dat ik meerdere keren had aangegeven dat ik GEEN ander item wilde uitzoeken en dat er toch telkens gezegd werd dat ik een ander item moest uitzoeken.



Stebbie schreef:

In 1 geval was het product inderdaad gigantisch vertraagd en kreeg ik het pas iets van 3 maanden later ofzo? Toen heb ik het bedrag terug gekregen van de verkoper. Ik heb toen beloofd het geld terug te storten als ik het alsnog binnen kreeg. Dat heb ik ook gedaan. De verkoper was vervolgens zo blij dat ik zo eerlijk was, dat zij mij een enorme email terug had gestuurd om me te bedanken en allemaal goede dingen toe te wensen. (good karma :lol: ) Maja een belofte is een belofte toch? ^^



Kijk, het kan dus wel :P
Ik heb onderhand al zovaak belooft het geld alsnog terug te storten, maar nooit hoeven doen omdat de items nooit binnen zijn gekomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 22 jan 2015 15:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59
Woonplaats: Nijmegen
Niet dat het ongewone situatie is ofzo, maar ik wil het toch even kwijt aangezien we er nu eenmaal een topic voor hebben ;u;

Ik verkoop op marktplaats een deel van mijn pokemon kaarten collectie. Het gaat om in format commons/uncommon en non-holo rares, kaarten om een legaal deck mee te bouwen basically. De waarde van het specifieke lot is ongeveer 40 euro. Ik kreeg een bod van 17.50, waarom ik een tegen bod gaf van 20 euro. Vervolgens krijg ik een passief-aggresief berichtje terug dat zij eerder 4500 pokemon kaarten voor 80 euro heeft gekocht(als je ook maar een beetje weet dat pokemon kaarten iets waard zijn is dit al onrealistisch) en dat ze me 'veeeel succes' wenst met de verkoop.

*zucht*

_________________
Design Manager - Stichting Abunai!
2017 conventions: LBM, Anime, Abunai!

........................................................Afbeelding

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling