aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Wat ik eruit haal is dat zijn oom een bubblewrap envelop had gevonden in de brievenbus die er eigenlijk niet had kunnen zijn omdat de brievenbus eigenlijk te klein is? En dat is dan blijkbaar jouw envelop en nu is ie boos op de post?
En dat eerste gedeelte lezend, lijkt het erop dat hij probeert duidelijk te maken dat hij meestal een bevestiging of iets krijgt als er iets is aangekomen, en dit keer niet. (Well duh, hij wilde geen tracking?)

Idd een raar mailtje en ik snap ook helemaal niks van die laatste zin.

(I really feel for you, there there |:( )

Edit: nicky was me voor, maar ja dat idd :P

Wat een ongelooflijke sukkel trouwens als het echt in zijn brievenbus heeft liggen te wachten zonder dat ie t door had. :shock:

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
xxnickiyxx schreef:
Van wat ik er van begrijp zegt hij dat hem altijd verteld werd als een poststuk binnen was gekomen. Maar dat dat deze keer niet zo was. Zijn oom gaf aan dat er een bubblewrap envelop in de brievenbus zat die te klein zou zijn voor een bubblewrap envelop. Hij is er boos om een grote excuses.

ofzoiets En met dat confirm message for next step misschien van 'laat even weten als je dit ontvangt dan kunnen we verder' ???

Dit zou er overigens op neer komen dat die boos was dat zen figure niet was aangekomen en al die tijd zen eigen brievenbus niet heeft gecontroleert................................................................


Wat jij zegt maakt heel veel sense! :O Verder had ik net ook een vriendin op Skype en die zegt dat hij misschien er mee bedoeld dat hij verwacht/gehoopt had dat het een pakketje zou zijn en geen envelop en dat daarom hij juist boos op mij is of zelf z'n excuses aanbied. :P Het is voor mij erg onduidelijk wat z'n emoties zijn, maar ik ben nu wel redelijk zeker dat het aangekomen is dus ik stuur hem zo wel een berichtje terug in de richting van "Thanks for your message! If I understood it well, the figure arrived in good condition? Regards, Maakie"

*edit*
En inderdaad, jullie beiden! Volgensmij heeft hij dus die envelop al heel lang in z'n brievenbus, maar heeft hij 'm nooit opgehaald (of doorgekregen dat hij 'm kon ophalen) omdat hij dacht dat het niet belangrijk zou zijn, want het was een bubblewrap...(en toch is het zo dat ik 'm zelfs verteld heb dat het in een bubblewrap verzonden was...)

Oh well, het lijkt nu tenminste er op dat het een positief einde gaat hebben. xD

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Heeft al dat communiceren met Taobao verkopers dus toch nog nut gehad! Maar ja ik zou inderdaad even een berichtje terug sturen of we dit nou wel goed hebben vertaald. Ik hoop voor hem dat hij zijn excuses aanbied omdat die serieus gewoon zen eigen brievenbus niet heeft gecontroleert en niet dat hij vind dat jij je excuses moet aanbieden omdat je niet had gezegd dat het een envelop was ipv een pakketje.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
xxnickiyxx schreef:
Heeft al dat communiceren met Taobao verkopers dus toch nog nut gehad! Maar ja ik zou inderdaad even een berichtje terug sturen of we dit nou wel goed hebben vertaald. Ik hoop voor hem dat hij zijn excuses aanbied omdat die serieus gewoon zen eigen brievenbus niet heeft gecontroleert en niet dat hij vind dat jij je excuses moet aanbieden omdat je niet had gezegd dat het een envelop was ipv een pakketje.


Ik heb in principe al in de eerste mail gezegd dat het een envelop ging zijn... :P Maar nog steeds vind ik het raar, want hij skipt gewoon z'n post checken omdat hij denkt dat een bubbelenvelop niet belangrijk kan zijn...? :/

Maargoed, mailtje terug verstuurd en nu wacht ik af wat hij nog verder gaat sturen. Ik hou jullie ook nog wel op de hoogte hier! ;)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie schreef:
Maar nog steeds vind ik het raar, want hij skipt gewoon z'n post checken omdat hij denkt dat een bubbelenvelop niet belangrijk kan zijn...? :/

Denk dat dat dus precies de rede zal zijn dat die excuses verwacht. Ik heb op mfc al heel wat post klachten gelezen, maar nog nooit van iemand die zen eigen brievenbus niet eens controleert als die wat verwacht.......

Een snuggere knul is het in ieder geval niet

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 21 sep 2014 09:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Inmiddels zijn wel 1,5 dag verder en ik heb nog geen reactie van hem, maar ook nog geen feedback. Normaal reageerde hij altijd binnen een paar uur op emails, dus ik ga bij deze er vanuit dat dit het einde van het verhaal is. :/

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 22 sep 2014 19:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Volgens mij kun je alleen een claim indienen bij Paypal indien je voor verzending met tracking gekozen hebt.
Ik heb een tijdje terug nog een claim ingediend. Vervolgens ging Paypal het onderzoeken en zagen ze dat de tracking ergens in de VS stopte. Toen gaven ze me gelijk en kreeg ik mijn geld terug.

In dit geval is het denk ik gewoon vette pech voor de koper.

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 22 sep 2014 20:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Yupa schreef:
Volgens mij kun je alleen een claim indienen bij Paypal indien je voor verzending met tracking gekozen hebt.
Ik heb een tijdje terug nog een claim ingediend. Vervolgens ging Paypal het onderzoeken en zagen ze dat de tracking ergens in de VS stopte. Toen gaven ze me gelijk en kreeg ik mijn geld terug.

In dit geval is het denk ik gewoon vette pech voor de koper.


Nee, dat hoeft niet. Daarom wordt er ook zo vaak misbruik van gemaakt. Iemand kan makkelijk z'n geld terug claimen zonder bewijs. Zelfs met digitale goederen (denk aan digital artwork,) waarbij geen verzending van pas komt, is het mogelijk een claim of terugstorting aan te vragen. Als de verkoper dan geen bewijs van verzending heeft is het juist vette pech voor de verkoper.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 23 sep 2014 13:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2012 01:31
Woonplaats: Rotterdam
@ Maakie,

Ohh gosh I feel bad for you! >.< Mijn vriend heeft dit ook een keer gehad met een Belgische koper. Toen had de koper een verkeerd adres opgegeven. (foutje in de postcode geloof ik) Ook unregistered en mijn vriend had ook zijn afzender gegevens er niet op gezet. (Niet aan gedacht)
Effin, pakje kwijt. Mijn vriend heel veel moeite gedaan om hem te traceren enzo: Eindpunt: Nederlandse en Belgische post zegt dat het pakketje nergens ligt.
Gelukkig was deze seller zich bewust van het feit dat het haar eigen schuld was omdat zij het verkeerde adres had opgegeven. Daarbij had hij van te voren gezegd dat zonder track and trace verzenden op eigen risico was. Maar dit had inderdaad ook op een drama uit kunnen lopen.....

Van dat mailtje snap ik trouwens geen drol. =') Zegt ie nou dat het pakje binnen is gekomen en dat de brievenbus eigenlijk te klein is en dat ie daar boos over is? Of bied ie juist zijn verontschuldiging aan? Beetje vaag.

_________________
Afbeelding
Myanimelist
Tsunacon 2015 --> Fox lady
Dutch Comic con 2015 (no cosplay)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 24 sep 2014 12:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Inmiddels een update op dit verhaal: Ik heb geen mailtjes meer van de Mexicaanse koper gehad, maar wel net feedback ontvangen dat hij 1000% (lol) tevreden is met de aankoop. Dus dit verhaal heeft een goede afloop, maar leuk was dit allemaal niet! >.<

Yupa schreef:
Volgens mij kun je alleen een claim indienen bij Paypal indien je voor verzending met tracking gekozen hebt.
Ik heb een tijdje terug nog een claim ingediend. Vervolgens ging Paypal het onderzoeken en zagen ze dat de tracking ergens in de VS stopte. Toen gaven ze me gelijk en kreeg ik mijn geld terug.

In dit geval is het denk ik gewoon vette pech voor de koper.


Ehm. Ik heb een Amerikaanse vriendin met een (internationale) webshop en zij heeft me wel eens verteld dat alle Amerikaanse poststukken standaard met tracking komen, maar deze tracking houdt op zodra het het land uitgaat (tenzij je meer betaald voor internationale tracking). Als zij dus iets onverzekerd en zonder tracking stuurt, dan geeft de Amerikaanse post haar als nog een trackingscode die ze als bewijs kan showen dat het item het land uitgegaan is. Helaas heeft bij een eerdere PayPal claim dit haar niet geholpen op exact dezelfde reden als die jij nu aangeeft. Dit standaard verzenden in Amerika is alleen een bewijs voor de verkoper dat het daadwerkelijk gepost is, maar geen enkel bewijs over aankomst. Dus vette pecht voor de verkoper, eigenlijk net zoals in jouw voorbeeld... :(

Goikuchan schreef:
Nee, dat hoeft niet. Daarom wordt er ook zo vaak misbruik van gemaakt. Iemand kan makkelijk z'n geld terug claimen zonder bewijs. Zelfs met digitale goederen (denk aan digital artwork,) waarbij geen verzending van pas komt, is het mogelijk een claim of terugstorting aan te vragen. Als de verkoper dan geen bewijs van verzending heeft is het juist vette pech voor de verkoper.


Ja, dit dus helaas. :/ Had ook al eerder gelezen over claims van niet verzonden items, terwijl het om digitale goederen gaat en mensen kunnen die claims dus ook winnen. PayPal is daarom ook een kwestie van heel veel vertrouwen in de goedheid van de mens hebben als verkoper. Daarom probeer ik het bij al mijn verkopen binnen Europa niet te gebruiken (daarbij alleen bankoverschrijving) en alleen voor buiten Europa verkopen gebruik ik PayPal.

Stebbie schreef:
@ Maakie,

Ohh gosh I feel bad for you! >.< Mijn vriend heeft dit ook een keer gehad met een Belgische koper. Toen had de koper een verkeerd adres opgegeven. (foutje in de postcode geloof ik) Ook unregistered en mijn vriend had ook zijn afzender gegevens er niet op gezet. (Niet aan gedacht)
Effin, pakje kwijt. Mijn vriend heel veel moeite gedaan om hem te traceren enzo: Eindpunt: Nederlandse en Belgische post zegt dat het pakketje nergens ligt.
Gelukkig was deze seller zich bewust van het feit dat het haar eigen schuld was omdat zij het verkeerde adres had opgegeven. Daarbij had hij van te voren gezegd dat zonder track and trace verzenden op eigen risico was. Maar dit had inderdaad ook op een drama uit kunnen lopen.....

Van dat mailtje snap ik trouwens geen drol. =') Zegt ie nou dat het pakje binnen is gekomen en dat de brievenbus eigenlijk te klein is en dat ie daar boos over is? Of bied ie juist zijn verontschuldiging aan? Beetje vaag.


Thanks voor het medeleven! >.< Wel vervelend met jouw kwestie met die Belgische verkoper. Uiteindelijk is het pakketje dus verloren geraakt? Of is het ooit nog aangekomen? Bij mijn kwestie is dus uiteindelijk het tweede adres op de envelop wel goed geweest en is het goed gekomen! Dus het lag waarschijnlijk aan dat de Mexicaanse post algemeen traag is + een ongeduldige koper (want de verwachte aankomsttijd was nog niet eens verstreken). Uiteindelijk denk ik dat hij toch z'n excuses aanbood in die mail, aangezien ik nu net positieve feedback van 'm heb gekregen! ^^

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 24 sep 2014 14:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2012 01:31
Woonplaats: Rotterdam
Maakie schreef:
Inmiddels een update op dit verhaal: Ik heb geen mailtjes meer van de Mexicaanse koper gehad, maar wel net feedback ontvangen dat hij 1000% (lol) tevreden is met de aankoop. Dus dit verhaal heeft een goede afloop, maar leuk was dit allemaal niet! >.<

Yupa schreef:
Volgens mij kun je alleen een claim indienen bij Paypal indien je voor verzending met tracking gekozen hebt.
Ik heb een tijdje terug nog een claim ingediend. Vervolgens ging Paypal het onderzoeken en zagen ze dat de tracking ergens in de VS stopte. Toen gaven ze me gelijk en kreeg ik mijn geld terug.

In dit geval is het denk ik gewoon vette pech voor de koper.


Ehm. Ik heb een Amerikaanse vriendin met een (internationale) webshop en zij heeft me wel eens verteld dat alle Amerikaanse poststukken standaard met tracking komen, maar deze tracking houdt op zodra het het land uitgaat (tenzij je meer betaald voor internationale tracking). Als zij dus iets onverzekerd en zonder tracking stuurt, dan geeft de Amerikaanse post haar als nog een trackingscode die ze als bewijs kan showen dat het item het land uitgegaan is. Helaas heeft bij een eerdere PayPal claim dit haar niet geholpen op exact dezelfde reden als die jij nu aangeeft. Dit standaard verzenden in Amerika is alleen een bewijs voor de verkoper dat het daadwerkelijk gepost is, maar geen enkel bewijs over aankomst. Dus vette pecht voor de verkoper, eigenlijk net zoals in jouw voorbeeld... :(

Goikuchan schreef:
Nee, dat hoeft niet. Daarom wordt er ook zo vaak misbruik van gemaakt. Iemand kan makkelijk z'n geld terug claimen zonder bewijs. Zelfs met digitale goederen (denk aan digital artwork,) waarbij geen verzending van pas komt, is het mogelijk een claim of terugstorting aan te vragen. Als de verkoper dan geen bewijs van verzending heeft is het juist vette pech voor de verkoper.


Ja, dit dus helaas. :/ Had ook al eerder gelezen over claims van niet verzonden items, terwijl het om digitale goederen gaat en mensen kunnen die claims dus ook winnen. PayPal is daarom ook een kwestie van heel veel vertrouwen in de goedheid van de mens hebben als verkoper. Daarom probeer ik het bij al mijn verkopen binnen Europa niet te gebruiken (daarbij alleen bankoverschrijving) en alleen voor buiten Europa verkopen gebruik ik PayPal.

Stebbie schreef:
@ Maakie,

Ohh gosh I feel bad for you! >.< Mijn vriend heeft dit ook een keer gehad met een Belgische koper. Toen had de koper een verkeerd adres opgegeven. (foutje in de postcode geloof ik) Ook unregistered en mijn vriend had ook zijn afzender gegevens er niet op gezet. (Niet aan gedacht)
Effin, pakje kwijt. Mijn vriend heel veel moeite gedaan om hem te traceren enzo: Eindpunt: Nederlandse en Belgische post zegt dat het pakketje nergens ligt.
Gelukkig was deze seller zich bewust van het feit dat het haar eigen schuld was omdat zij het verkeerde adres had opgegeven. Daarbij had hij van te voren gezegd dat zonder track and trace verzenden op eigen risico was. Maar dit had inderdaad ook op een drama uit kunnen lopen.....

Van dat mailtje snap ik trouwens geen drol. =') Zegt ie nou dat het pakje binnen is gekomen en dat de brievenbus eigenlijk te klein is en dat ie daar boos over is? Of bied ie juist zijn verontschuldiging aan? Beetje vaag.


Thanks voor het medeleven! >.< Wel vervelend met jouw kwestie met die Belgische verkoper. Uiteindelijk is het pakketje dus verloren geraakt? Of is het ooit nog aangekomen? Bij mijn kwestie is dus uiteindelijk het tweede adres op de envelop wel goed geweest en is het goed gekomen! Dus het lag waarschijnlijk aan dat de Mexicaanse post algemeen traag is + een ongeduldige koper (want de verwachte aankomsttijd was nog niet eens verstreken). Uiteindelijk denk ik dat hij toch z'n excuses aanbood in die mail, aangezien ik nu net positieve feedback van 'm heb gekregen! ^^


Het pakje is volgens mij uiteindelijk verloren geraakt. Mijn vriend heeft er niks meer van gehoord in ieder geval.

_________________
Afbeelding
Myanimelist
Tsunacon 2015 --> Fox lady
Dutch Comic con 2015 (no cosplay)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 26 sep 2014 10:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Stebbie schreef:
Het pakje is volgens mij uiteindelijk verloren geraakt. Mijn vriend heeft er niks meer van gehoord in ieder geval.


Da's niet leuk, maar uiteindelijk voor jullie kant van het verhaal wel goed dat de koper er geen probleem van heeft gemaakt!

Ik heb zelf nu zo'n 6-7 keer iets naar België verzonden, waarvan er bij 2x iets fout ging. Dat vind ik toch wel apart, aangezien het een buurland is en ik minder gedoe heb gehad naar o.a. Amerika. :P Bij beide keren was het pakketje erg lang vertraagd, maar uiteindelijk toch aangekomen. (Eentje na 2 maanden en de ander na 4 maanden. Van beide kopers heb ik ook te horen gekregen dat de verzenddoos erg beschadigd was, maar de inhoud niet.)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 16:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb daarnet even de naam van het topic veranderd, aangezien ik er toch een meer algemeen verkoop-frustratie topic van wilde maken!

Geen specifieke rant, maar dit keer wilde ik even mijn frustratie kwijt over een veel terugkerend iets, wat ik zelf als verkoper het allervervelendste vind...en dat is mensen die compleet stoppen met reageren. En dan bedoel ik dus mensen die zodra een betaling moet plaatsvinden, spoorloos verdwijnen. En ook mensen waarmee je heel lang in overleg bent over meerdere dingen, kortingen en/of verzendkosten aan het bespreken bent en dan verdwijnen ze.

Ik heb 1000x liever dat iemand me met wat voor flauw excuus (of zelfs geen excuus) laat weten dat ze de spullen niet meer willen dan onduidelijkheid. Het is vooral vervelend bij populaire items die ik heb, als iemand dan zegt het te willen, maar de betaling komt maar niet en dan ondertussen heb ik nog 1 of 2 anderen die me er over bericht hebben, hoe lang moet ik dan vertrouwen blijven houden in de persoon die als eerste reageerde? Je wordt ook gezien als een asociale verkoper als je de 2e persoon die reageerde voor laat gaan, terwijl je de 1e nog niet afgehandeld heb...maar wat als de 1e dus stopt met reageren...? Zelf hou ik sinds een tijdje 2 volle dagen aan. Als een persoon 2 hele dagen niet op mij reageert, dan ga ik er vanuit dat er geen interesse meer is. Is dit te streng? Hoeveel dagen doen anderen hier? Ik heb zelf de 2 dagen aangehouden sinds ik een keer een koop had die vreselijk fout ging, lang verhaal, maar: 1e persoon reageert en beloofd te betalen, 2e persoon reageert, 1e persoon betaald vervolgens na een dag of 4 niet en persoon 3 is inmiddels aan het reageren. Ik geef het op met persoon 1, dus ga naar 2, die heeft inmiddels interesse verloren. Persoon 3 daarna, die heeft ook interesse verloren. Vervolgens ben ik nog meer dan een half jaar bezig geweest met die game verkocht krijgen en meerdere prijsverlagingen. *huilt* Dus ik zie dat als iets dat gekomen is, doordat ik te veel vertrouwen aan persoon 1 gaf...

Dus mijn punt was, onduidelijkheid is vervelend. Iemand kan een keer druk zijn en laat op je reageren, maar bij lang geen gehoor, en zeker als er ondertussen ook nog anderen die reageren, is het een vreselijk iets. :( Dat was mijn mini-rant.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 16:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Oe! Een frustratie topic, daar kan ik mezelf altijd erg in vinden 8D

Maar anyway, het komt me bekend voor, vooral het hele 'Na 7 dagen had persoon 5 ook al geen intresse meer en ondertussen is persoon 3 boos op mij omdat ik contact met iemand anders heb opgenomen'
Ikzelf houd in dit soort gevallen 3 dagen aan vanaf het moment dat ik mijn betaal informatie geef. Reageren ze na 2 dagen nog niet dan komt er een herinnerings mail achteraan dat er nog andere geintreseerde zijn en dat als ze niet binnen een dag reageren ik contact met de 2de persoon opneem. Die tweede persoon laat ik ook meestal meteen bij de eerste reactie weten dat hij niet de eerste is en dat de eerste persoon nog 3 dagen heeft om te reageren.
Verder is het gewoon first come, first serve, als persoon 2 zijn geld sneller overmaakt dan persoon 1 is dat jammer maar helaas. In een webwinkel is het product ook pas 'echt' van jou zodra je betaald hebt. Je mandje is meestal ook maar een bepaalde tijd geldig voor hij wordt geleegd door het systeem, zo werk ik dus ook.

Het wordt natuurlijk pas echt vervelend wanneer je persoon 1 laat weten dat persoon 2 intresse heeft dus dat hij daar op moet wachten om vervolgens van persoon 2 niks meer terug te horen > m <

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Ik snap dit dus helemaal. Ik heb zelf vaak ook tevergeefs op mensen gewacht, soms 2 weken lang :/

Ik houd zelf meestal 3 dagen aan op mp, juist om dat het daar zo vol zit met types die dit dus doen.
Je kunt het nooit goed doen, in augustus had ik een bod ergens op gekregen waar ik ook niets meer van hoorde. Ik had het al een dag of 5-6 gegeven i.v.m de vakantie periode en toen was ik het zat en heb ik het bod verwijdert.
De volgende dag stond er een passief agressief mailtje in mijn inbox.

"Blijkbaar niet snel genoeg gereageerd voor je.
Ook al ben ik op vakantie.
Jammer."

Ik heb toen nog terug gestuurd dat als hij niets op meerdere mailtjes liet weten (ik had er minstens 3 gestuurd in de tussen tijd.) ik niet kon ruiken dat hij op vakantie was |:(
Daar is verder ook nooit meer op gereageerd en toen ben ik me ernstig af gaan vragen of sommige mensen het erom doen. Aangezien hij niet op meerdere mailtjes kon reageren maar ik had het bod nog niet verwijdert of ik kreeg dat :/

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling