aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 17:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Het niet reageren, of ook leuk; het niet antwoord geven/krijgen op al je vragen (vaak alleen de laatste) is inderdaad irritant.
Als koper denk ik meer dan als verkoper.

Als verkoper kan jeje het zelf heel makkelijk maken door vooraf duidelijk te zijn in het hoe en wat bij niet reageren, dan hebben ze later ook geen reden om te zeuren als het voor hun mis gaat (dat ze waarschijnlijk dan toch wel gewoon doen).
Verkoop zelf niet veel spullen dus als verkoper ook geen ervaring mee, zou er zelf ook niet aan gedacht hebben om zoiets te melden, maar als je vaak dingen verkoopt (en dus ook met dat probleem te maken krijgt) dan lijkt het mij wel goed om het duidelijk te vermelden al dan niet in al je mails (bv als handtekening).

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 23 okt 2014 16:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
M'n reply op iedereen staat hieronder! Er was namelijk ook nog iets algemeens wat ik hier wilde vragen/bespreken.

Wat vinden jullie van/doen jullie met mensen die mailen voor alleen maar "kijk"-afspraken? Ik krijg deze mailtjes regelmatig (zeker 1-2x per maand) en ik vind het echt 3x niks. :P Ik voel me er erg oncomfortabel bij. Zowel mijn huidige als vorige woonplek waren in principe in "slechte" buurten (gelukkig is wel mijn huidige appartement wel stukken beter dan mijn vorige >.<), dus ik vind het idee dat mensen precies weten waar ik woon en voor hoeveel geld ik aan spul in m'n huis heb niet fijn. Nou denk ik dat mijn buren echt niets snappen van de figure hobby en zelfs al zouden ze het zien, dan zien ze de waarde er niet van, maar mensen die op mij reageren via (vooral) MP zijn mensen die wel de waarde van de hobby inzien.

Ik heb in het verleden toen een keer iemand echt interesse had in heel veel van mijn dingen een keer in het openbaar een afspraak gedaan en dat is op helemaal niets uitgelopen. Long story short: Ik zeulde een grote tas met figures mee, de "geïnteresseerde" riep dat alles bootleg was, ik zei dat dat niet zo was en vervolgens droop hij af. (Achteraf zag ik ook op MP dat hij een reseller was die prize figures voor 100 euro verkocht aan onwetenden...urghh..)

Nu heb ik daarnet weer iemand die even wil "kijken", alleen is hij heel erg grof. Toen ik hem afwees in een mail kreeg ik een bericht terug in de richting van "Zit je altijd achter de computer ofzo", omdat ik een paar keer snel teruggereageerd had op hem. Dan reageer je eens snel, krijg je dit soort dingen: Het is ook nooit goed bij de gemiddelde MP-persoon. :P

Verder ben ik ook geen winkel die alles mooi uitzet, de spullen die ik verkoop zitten in verhuis/shipping-dozen en tassen in de opslag/rommelkamer. Zelfs al leg ik mensen uit dat het niet goed mogelijk is om te komen kijken, veel mensen blijven pushen. :/// Maar door ook de ervaring met de bootleg-gast die ik had, heb ik zelfs geen zin meer in openbare kijk-afspraken. En mensen die me verder half-belachelijk maken over mail, ga ik al helemaal niet in m'n huis uitnodigen. :P

Ik vind verder algemeen het "kijk"-gedrag een beetje raar. Ik snap dat als mensen iets duurs willen dat ze willen kijken of ophalen, maar ik krijg zelfs dat mensen voor een trading figure van 5 euro al willen komen kijken. :roll:

xxnickiyxx schreef:
Oe! Een frustratie topic, daar kan ik mezelf altijd erg in vinden 8D


Yay en D: tegelijk! :P Mooi dat we dit soort topics kunnen hebben, maar jammer dat ze nodig zijn!

xxnickiyxx schreef:
Maar anyway, het komt me bekend voor, vooral het hele 'Na 7 dagen had persoon 5 ook al geen intresse meer en ondertussen is persoon 3 boos op mij omdat ik contact met iemand anders heb opgenomen'
Ikzelf houd in dit soort gevallen 3 dagen aan vanaf het moment dat ik mijn betaal informatie geef. Reageren ze na 2 dagen nog niet dan komt er een herinnerings mail achteraan dat er nog andere geintreseerde zijn en dat als ze niet binnen een dag reageren ik contact met de 2de persoon opneem. Die tweede persoon laat ik ook meestal meteen bij de eerste reactie weten dat hij niet de eerste is en dat de eerste persoon nog 3 dagen heeft om te reageren.
Verder is het gewoon first come, first serve, als persoon 2 zijn geld sneller overmaakt dan persoon 1 is dat jammer maar helaas. In een webwinkel is het product ook pas 'echt' van jou zodra je betaald hebt. Je mandje is meestal ook maar een bepaalde tijd geldig voor hij wordt geleegd door het systeem, zo werk ik dus ook.

Het wordt natuurlijk pas echt vervelend wanneer je persoon 1 laat weten dat persoon 2 intresse heeft dus dat hij daar op moet wachten om vervolgens van persoon 2 niks meer terug te horen > m <


Ohja, vergeten te zeggen in mijn eigen post! Ik doe ook aan herinneringsmails. Meestal na 2 volle dagen de herinneringsmail en dan na die herinneringsmail geef ik ze nog eens 2 dagen. Ik laat verder ook altijd een persoon 2/3/etc. weten dat er mensen voor zijn, maar dat de deal nog niet rond is.

Het first come, first serve vind ik altijd een beetje risky. Het is mij namelijk een keer overkomen toen ik pas net begon op MP dat toen persoon 2 zijn geld over maakte, dat persoon 1 ook ineens geld had overgemaakt. Toen zat ik ook van "help, voor wie moet ik nou gaan???" en je moet iemand teleurstellen, wat je ook een slechte naam als verkoper kan geven mocht diegene er openbaar/mee naar MP gaan. Daarom doe ik dat soort dingen niet meer en wil ik eerst echt contact afhandelen. >.<

Het voordeel bij een webwinkel is dat er nooit beloftes zijn, iemand koopt iets of ze kopen het niet. Ik hoop soms wel eens dat alle internetaankopen zo makkelijk zouden werken, dan hoefden we helemaal niet dit soort topics te hebben! Of in ieder geval een stuk minder, haha!

Neko_Orihime schreef:
Ik snap dit dus helemaal. Ik heb zelf vaak ook tevergeefs op mensen gewacht, soms 2 weken lang :/

Ik houd zelf meestal 3 dagen aan op mp, juist om dat het daar zo vol zit met types die dit dus doen.
Je kunt het nooit goed doen, in augustus had ik een bod ergens op gekregen waar ik ook niets meer van hoorde. Ik had het al een dag of 5-6 gegeven i.v.m de vakantie periode en toen was ik het zat en heb ik het bod verwijdert.
De volgende dag stond er een passief agressief mailtje in mijn inbox.

"Blijkbaar niet snel genoeg gereageerd voor je.
Ook al ben ik op vakantie.
Jammer."

Ik heb toen nog terug gestuurd dat als hij niets op meerdere mailtjes liet weten (ik had er minstens 3 gestuurd in de tussen tijd.) ik niet kon ruiken dat hij op vakantie was |:(
Daar is verder ook nooit meer op gereageerd en toen ben ik me ernstig af gaan vragen of sommige mensen het erom doen. Aangezien hij niet op meerdere mailtjes kon reageren maar ik had het bod nog niet verwijdert of ik kreeg dat :/


Ohja, die weet ik ook nog. Pfft. Hierbij kom ik weer terug op "Het is ook nooit goed bij de gemiddelde MP-persoon." xD Ik weet niet of je momenteel voor jezelf een wachtlimiet heb, maar dingen zoals 2 weken zou ik niet meer doen (maar ik ga er vanuit dat je dat ook niet meer doet?).

Ik had een tijdje terug ook een mooi passief aggressief mailtje van iemand waar ik toen 2 dagen voor aan het wachten was tot het geld over gemaakt werd:

"Ik hoef het niet meer. (Lees: Ik heb het goedkoper ergens anders gevonden.)"

Nou, eh, als je dat gezegd had, dan had ik waarschijnlijk wat van de prijs afgedaan? Maarja hè, hier kan ik al niks meer mee. En dan ook op zo'n toon...

Er zijn trouwens wel algemeen genoeg rare mensen op MP hoor. Ik heb inmiddels ook al 3 spammers gehad. Heb net even gekeken en kon er nog van eentje m'n screenshots vinden (check vooral de tijdcodes!): https://dl.dropboxusercontent.com/u/197 ... ammer1.png & https://dl.dropboxusercontent.com/u/197 ... ammer2.png Echt, dit moest wel een troll zijn of een gigantische stresskip. Ik had 's ochtends op een email van hem gereageerd, toen ging ik naar werk, kwam zo'n 9 uur later thuis en vind dit in m'n inbox. Sorry hoor dat niet iedereen altijd achter de computer zit...??? Te snel reactie is niet goed, te traag reactie ook niet pfffffffffffrrrrrrrrrrt.

rupio schreef:
Het niet reageren, of ook leuk; het niet antwoord geven/krijgen op al je vragen (vaak alleen de laatste) is inderdaad irritant.
Als koper denk ik meer dan als verkoper.

Als verkoper kan jeje het zelf heel makkelijk maken door vooraf duidelijk te zijn in het hoe en wat bij niet reageren, dan hebben ze later ook geen reden om te zeuren als het voor hun mis gaat (dat ze waarschijnlijk dan toch wel gewoon doen).
Verkoop zelf niet veel spullen dus als verkoper ook geen ervaring mee, zou er zelf ook niet aan gedacht hebben om zoiets te melden, maar als je vaak dingen verkoopt (en dus ook met dat probleem te maken krijgt) dan lijkt het mij wel goed om het duidelijk te vermelden al dan niet in al je mails (bv als handtekening).


Nou, dat ligt erg aan de verkoper hoor. ;) Persoonlijk ben ik altijd het type die op elke vraag reageert, ookal is 90% van wat mij gevraagd over PM/mail wordt ook iets dat de persoon die mij bericht via een Google-search had kunnen uitvinden. :P

En je bedoeld dat ik als handtekening zou moeten zetten bij mijn mails dat ik binnen 2 dagen reactie verwacht? Hrmm, mijn MP-email gebruik ik voor meerdere dingen, dus dat zou dan een beetje apart zijn. :P Verder lijkt me zoiets ook een beetje afschrikken?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 23 okt 2014 21:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Maakie schreef:
En je bedoeld dat ik als handtekening zou moeten zetten bij mijn mails dat ik binnen 2 dagen reactie verwacht? Hrmm, mijn MP-email gebruik ik voor meerdere dingen, dus dat zou dan een beetje apart zijn. :P Verder lijkt me zoiets ook een beetje afschrikken?

In dat geval zou je het bij de advertenties zelf kunnen zetten, al komt dit wel een beetje agressief over, wat zoals je al aangaf mensen kan afschrikken. Is dan kwestie van afwegen hoe vaak het voorkomt/de last die je er van hebt tegenover eventuele 'weggejaagde' klanten (alhoewel het voornamelijk mensen af zal schrikken die niet binnen 2 dagen iets van antwoord geven en je dus toch liever kwijt bent).


Over de kijkafspraken: wtf :| ze kunnen foto's krijgen of zelf op google zoeken. Openbaar afspreken zou ik al helemaal niet snel doen tenzij de deal al rond is (valt dus weinig te kijken dan).
Iemand bij je thuis uitnodigen alleen als je ze (soort van) persoonlijk kent, van een con, meeting of viavia oid. Ieder geval niet iemand waar je naam en adres niet eens van weet.
Het is wel als ze naar jou willen komen ze er toch tijd/moeite/geld in moeten steken en dat ze niet voor niks willen afrijzen.

Maargoed, ik verkoop niet echt dingen en woon in een rustig dorp dus met ervaringen kan ik niet echt helpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 09:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
rupio schreef:
Maakie schreef:
En je bedoeld dat ik als handtekening zou moeten zetten bij mijn mails dat ik binnen 2 dagen reactie verwacht? Hrmm, mijn MP-email gebruik ik voor meerdere dingen, dus dat zou dan een beetje apart zijn. :P Verder lijkt me zoiets ook een beetje afschrikken?

In dat geval zou je het bij de advertenties zelf kunnen zetten, al komt dit wel een beetje agressief over, wat zoals je al aangaf mensen kan afschrikken. Is dan kwestie van afwegen hoe vaak het voorkomt/de last die je er van hebt tegenover eventuele 'weggejaagde' klanten (alhoewel het voornamelijk mensen af zal schrikken die niet binnen 2 dagen iets van antwoord geven en je dus toch liever kwijt bent).


Over de kijkafspraken: wtf :| ze kunnen foto's krijgen of zelf op google zoeken. Openbaar afspreken zou ik al helemaal niet snel doen tenzij de deal al rond is (valt dus weinig te kijken dan).
Iemand bij je thuis uitnodigen alleen als je ze (soort van) persoonlijk kent, van een con, meeting of viavia oid. Ieder geval niet iemand waar je naam en adres niet eens van weet.
Het is wel als ze naar jou willen komen ze er toch tijd/moeite/geld in moeten steken en dat ze niet voor niks willen afrijzen.

Maargoed, ik verkoop niet echt dingen en woon in een rustig dorp dus met ervaringen kan ik niet echt helpen.


Iets anders dat ik wel gedaan heb (en waar ik zeker mensen mee afschrik), is dat ik sinds een paar maanden in mijn advertenties en verkooptopic heb gezet dat ik alleen nog aan reserveren met aanbetaling doe. Ik heb namelijk veel te veel slechte ervaringen er mee met mensen die beloven langs te komen en niet komen opdagen en mensen die spoorloos verdwenen zijn als de x aantal weken nadat ze zouden betalen om zijn. Sind ik het heb neergezet, heb ik 0 mailtjes gehad van mensen op MP die een reservering willen en op Aniway maar een paar (van mensen die het topic niet goed hadden gelezen) en vervolgens terugkrabbelden toen ze merkten dat er een aanbetaling moest komen (ookal was dat dan maar 5 euro op een 40 euro item bijvoorbeeld).

Dus of ik er mensen mee afschrik: misschien wel, maar aan de andere kant weet ik wel een stuk zekerder wie serieus is en heb ik sindsdien veel minder irritatie. xD

Okee, blij om te horen dat ik niet de enige ben die het raar vind, die kijk-afspraken. :P Omdat ik er ook zoveel mailtjes over krijg, voelt het wel alsof een groot deel van de MP-gebruikers het normaal vind om bij vreemdelingen over de vloer te banjeren en te kijken naar alles wat ze te koop hebben. Ik moet hier wel bij zeggen trouwens dat pas sinds een jaar ongeveer ik deze mailtjes regelmatig krijg. Ik ben toen namelijk veel van mijn (voornamelijk trading) figures in de verkoop gaan doen en ik wordt op MP dan ook gezien als "groot" verkoper door de hoeveelheid advertenties die ik heb. Daarom denken misschien mensen sneller dat het okay is ofzo om bij iemand te kijken? Of nouja, laat maar, ik kan er geen logica aan knopen, want ik laat overal duidelijk weten dat ik eigen delen van mijn verzameling weg doe en dat ik geen shop ben. :P

Ik moet trouwens wel zeggen dat sinds ik verhuisd ben (woon momenteel in Oost-Drenthe en hiervoor in Hilversum (dat ligt tussen Amersterdam en Utrecht in en is heel goed te bereiken)), ik veel minder kijk- en ophaalafspraak-mensen krijg. :P Dus op een niet al te populair deel in het land wonen helpt wel. :P Nog steeds vind ik het ook verbazend hoor, zeker met dat voorbeeldverhaal van die gast die naar zoveel figures wilde kijken, bootleg schreeuwde en wegliep, die heeft ook veel tijd/moeite/geld erin gestoken om toen naar Hilversum te komen en dan blaast hij het zo af.

In ander en positiever nieuws, ik heb daarnet denk ik echt de meest nette afwijzing ooit gekregen voor iemand die geen figures meer van me wilt kopen. xD Hier een deel van het bericht:

Citaat:
I sincerely thank you, from the bottom of my heart, for taking the time to not only respond to me but to provide me with so many images as well as pricing. I hope I can do business with you in the future once I've acquired a bit more space, which I'm working on right now.


Ik heb namelijk heel regelmatig dat iemand om extra foto's vraagt, die ik dan ook maak en dit is pas de eerste keer dat iemand me er zo netjes over teruggemaild heeft. xD Normaal stopt het mailcontact dan weer op zulke momenten. :P Dus ik ben blij om te horen dat iemand het zo waardeert! ^^ Het komt mischien ook wel doordat ik wat meer bonding heb met sommige figures die voor een lange tijd deel van mijn collectie zijn geweest. :)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Bah, ik had recent nog de tip gekregen om mijn spullen maar gewoon op marktplaats te zetten omdat dat een ander publiek is dan hier op Aniway, maar als ik dit zo lees vraag ik mij af of ik daar wel blij van word. Van wat ik nu zie moet ik waarschijnlijk meer regeltjes en voorwaarden in mijn advertentie zetten dan info over het product zelf. Beetje jammer.

Over het reserveren. Tja dat je iemand moet teleur stellen is nou wel eens eenmaal zo. Maar of het zo heel erg is. ... Al die mensen die na 2 keer mailen niet meer reageren stellen jou immers ook teleur. Wat fijner is aan Ebay dan Marktplaats (denk ik) is dat je feedback achter kan laten als verkoper over de koper. Maar nu ik dat schrijf bedenk ik me net dat ik eigenlijk niet weet of je ook feedback achter kan laten zonder dat er een verkoop heeft plaats gevonden. Dat zou leuker zijn.
Op dat moment zou je ook als verkoper iets specefieker kunnen worden met aan wie je verkoopt. Als iemand 3 feedbacks heeft waarin staat dat er na 2 mailtjes niet meer wordt gereageerd zou ik als verkoper 2 keer nadenken voor ik moeite ga doen voor een verkoop.

Over die kijk afspraken. Ik ben verbaasd dat je daarmee akkoord bent gegaan. Ik heb een keer iemand gehad die redelijk in de buurt woonde en iets liever wilde afhalen dan laten versturen. Het ging om een pruik waarvan in de advertentie gewoon netjes fotos stonden van de stijl en de kleur. Man komt aan de deur, moet de pruik die netjes in haarnetje en plastic zakje zit ingevlochten helemaal er uit halen, wordt vervolgens boos dat die is ingevlochten, want dit zou niet de stijl van de foto zijn! Ik moet de pruik ontvlechten, op een hoofd zetten en pas dan geloofd die me dat het ook inderdaad de pruik uit de advertentie was. Mind you ik was toen 15 en met geen ouders thuis vond ik het ongeloofelijk ongemakkelijk. Mijn ouders hadden er wel goed geloof in want het is toch maar een kwestie van de deur open doen 'Alstublieft hier is uw pruik, dat is dan €20 bedankt en tot ziens!' en klaar. Maar niet dus.
Later bleek dat hij er zo specefiek over was omdat het een kadootje voor zijn vriendin was, en hij dus zeker wilde zijn dat het de juiste pruik was, maar alsnog...
Sinds dat ongevalletje ga ik het eigenlijk zo ver mogelijk uit de weg om dingen op te laten halen. Op een conventie vind ik het geen probleem, maar afhalen bij mij thuis gebeurd niet meer. Verder heb ik ook geen gratis OV of iets dergelijks, dus ik heb er niet echt zin in om als verkoper €5 te investeren om naar Den Haag centraal te reizen om het daar af te laten halen want dan kan ik net zo goed gewoon gratis verzending aanbieden.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 11:59 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Ik heb meestal niet zo'm probleem met mensen die iets op willen halen, maar het hangt wel af van wie de koper is en wat ze willen kopen.

Een keer was het een meisje van een jaar of veertien dat €50 aan manga wilde kopen. Het was overduidelijk een van haar eerste grote aankopen, dus ze wilde de stapel graag ophalen met haar ouders. Nou prima, als we daar drie kwartier voor in de auto willen zitten, zal ik ze niet stoppen. Als de koop niet doorging, was het hun verlies. Maar goed, het bleek een aardig meisje en ze was hyper enthousiast over mijn boekenkasten. Mocht fangirlen terwijl haar ouders aan een kop koffie zaten. Zoiets is leuk.

Minder leuk zijn mensen die niet willen lezen/luisteren. Toen ik nog in de kleine Hengelo woonde, kwam het regelmatig voor dat mensen in de verkeerde Hengelo belandden. Mijn familie die er nog woont heeft hier nog regelmatig last van. Toppunt voor mij was iemand die €250 aan studieboeken wilde overnemen. Ze had net gratis ov, dus ze wilde ze graag af komen halen. Uitgebreide reisbeschrijving gegeven, inclusief bustijden van de bus die ze moest hebben om in Hengelo Gld. te komen. Ze vroeg meerdere keren of ze ook met de trein in Hengelo kon komen, en ik antwoordde alle keren 'nee'. Hengelo Gld. heeft geen station.

Die zaterdag zit ik netjes op haar te wachten. En wachten. Uiteindelijk komt er een telefoontje. Ze stond op het station, maar wist niet welke bus ze moest hebben. Er gaat er maar eentje naar Hengelo Gld., dus ik heb het haar nog eens uitgelegd. Zegt ze: 'Maar die lijn rijdt hier helemaal niet.'

Toen had ik al een heel donkerbruin vermoeden van wat er mis was gegaan. 'Op welk station sta je?' 'Hengelo.'


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 27 okt 2014 21:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ook weer zo leuk: ontwijkende geïnteresseerden. Heb er nu ook weer eentje en kort geleden nog eentje gehad. Dat zijn dan mensen die je meerdere malen berichten over interesse in iets (vaak in soortgelijke dingen of dezelfde dingen) en dan stoppen met reageren. Om dan enkele weken/maanden later weer te starten. En je dan uiteraard ook weer te negeren als je daar reactie op geeft. Bij dit soort mensen krijg ik vaker het gevoel dat het "expres" is. :/

xxnickiyxx schreef:
Bah, ik had recent nog de tip gekregen om mijn spullen maar gewoon op marktplaats te zetten omdat dat een ander publiek is dan hier op Aniway, maar als ik dit zo lees vraag ik mij af of ik daar wel blij van word. Van wat ik nu zie moet ik waarschijnlijk meer regeltjes en voorwaarden in mijn advertentie zetten dan info over het product zelf. Beetje jammer.

Over het reserveren. Tja dat je iemand moet teleur stellen is nou wel eens eenmaal zo. Maar of het zo heel erg is. ... Al die mensen die na 2 keer mailen niet meer reageren stellen jou immers ook teleur. Wat fijner is aan Ebay dan Marktplaats (denk ik) is dat je feedback achter kan laten als verkoper over de koper. Maar nu ik dat schrijf bedenk ik me net dat ik eigenlijk niet weet of je ook feedback achter kan laten zonder dat er een verkoop heeft plaats gevonden. Dat zou leuker zijn.
Op dat moment zou je ook als verkoper iets specefieker kunnen worden met aan wie je verkoopt. Als iemand 3 feedbacks heeft waarin staat dat er na 2 mailtjes niet meer wordt gereageerd zou ik als verkoper 2 keer nadenken voor ik moeite ga doen voor een verkoop.

Over die kijk afspraken. Ik ben verbaasd dat je daarmee akkoord bent gegaan. Ik heb een keer iemand gehad die redelijk in de buurt woonde en iets liever wilde afhalen dan laten versturen. Het ging om een pruik waarvan in de advertentie gewoon netjes fotos stonden van de stijl en de kleur. Man komt aan de deur, moet de pruik die netjes in haarnetje en plastic zakje zit ingevlochten helemaal er uit halen, wordt vervolgens boos dat die is ingevlochten, want dit zou niet de stijl van de foto zijn! Ik moet de pruik ontvlechten, op een hoofd zetten en pas dan geloofd die me dat het ook inderdaad de pruik uit de advertentie was. Mind you ik was toen 15 en met geen ouders thuis vond ik het ongeloofelijk ongemakkelijk. Mijn ouders hadden er wel goed geloof in want het is toch maar een kwestie van de deur open doen 'Alstublieft hier is uw pruik, dat is dan €20 bedankt en tot ziens!' en klaar. Maar niet dus.
Later bleek dat hij er zo specefiek over was omdat het een kadootje voor zijn vriendin was, en hij dus zeker wilde zijn dat het de juiste pruik was, maar alsnog...
Sinds dat ongevalletje ga ik het eigenlijk zo ver mogelijk uit de weg om dingen op te laten halen. Op een conventie vind ik het geen probleem, maar afhalen bij mij thuis gebeurd niet meer. Verder heb ik ook geen gratis OV of iets dergelijks, dus ik heb er niet echt zin in om als verkoper €5 te investeren om naar Den Haag centraal te reizen om het daar af te laten halen want dan kan ik net zo goed gewoon gratis verzending aanbieden.


Ik heb een gigantische haat-liefde verhouding met MP. Ik moet toegeven dat ik het grootste gedeelte van mijn spullen daar verkocht krijg. Ik verkoop er veel meer dan op alle andere sites waar ik actief ben bij elkaar. Het zou me niets verbazen als iets van 80-90% van mijn verkopen op MP gebeuren en dat het anders dingen zouden zijn die ik hier of op MFC niet of pas na heel lang verkocht zou krijgen. MP geeft je ook veel meer exposure, verder is er ook geen advertentielimiet en zijn je advertenties lang actief voordat je ze moet heruploaden of verlengen. Ik krijg op MP ook veel sneller reacties, ookal lopen minder reacties in verhouding uit op verkopen dan om maar als vergelijking te geven, iemand die me hier op Aniway een PM zou sturen.

En ja, dat moet echt! Toen ik begon met MP-verkopen kreeg ik over en over dezelfde vragen, dus je moet echt alles heel duidelijk neerzetten. Een voorbeeld is dat ik vroeger alleen mijn verzendkosten in het kopje "verzendkosten" had staan en toen kreeg ik supervaak mailtjes met "HOEVEEL ZIJN DE VERZENDKOSTEN". Pas toen ik het ook ging toevoegingen in de advertentieomschrijving, kreeg ik deze mailtjes een stuk minder (ik neem aan dat het minder moeilijk is om 2x over iets heen te lezen dan 1x... -.-'). Tegenwoordig heb ik een template op mijn computer die ik dan steeds iets anders invul voor elke advertentie en elke keer als ik over een bepaald onderdeel veel vragen krijg, voegde ik dit standaard toe aan de template. Zo heb ik dat geperfectioneerd over de jaren heen. :P

Op eBay kan alleen feedback als er een transactie heeft plaatsgevonden. Wat ook erg jammer is, want ik heb een keer een persoon gehad die vreselijk ruzie met me liep te zoeken (ik had haar foto's gevraagd van een figure die ze verkocht en dat weigerde ze waarna ze vroeg of ik nog interesse had, dit antwoorde ik met een "nee", daarna flipte ze ineens haar shit en begon ze grof te doen dat ze iedereen haat die niet haar figures wilt kopen, maar wel haar vragen stelt etc.) en ik had die persoon ZO graag de feedback willen geven die ze verdiende, want zo ga je niet met mensen om! :x Verder vertrouw ik ook een koper niet die stockphoto's heeft en vervolgens weigert om zelf foto's te maken. Dat ze er ook nog eens boos om werd, beloofd ook niets goeds. Verder mag alleen de koper een negatieve of neutrale feedback geven. De verkoper mag alleen positief, of niets achterlaten. Ook weer zoiets kroms, want ik heb ook eens als een verkoper een keer iemand gehad die 12 figures van mij kocht. Vervolgens schoot de koper in de stress en zei ze niet allemaal te kunnen betalen en cancellde er 9, maar betaalde er 3. Vervolgens moest ik verplicht van eBay haar positieve feedback geven en kwam de helpdesk achter mij aan daarvoor!!! Terwijl ik haar liever neutraal of negatief had gegeven door dit gedoe! Long story short, maar als op eBay je advertentie gecancelled wordt, moet je heel lang een case uitwachten voordat je weer de items te koop mag aanbieden, dus ik was veel tijd kwijt door deze persoon!!! Maargoed, mijn punt was dat ik eBay's feedbacksysteem ook niet foutloos vind, maar het feit dat er iets van een feedbacksysteem is, maakt het al beter dan MP.

Ik was ook eigenlijk helemaal niet blij met die kijk-afspraak, maar had het destijds ook goed met mijn vriend overlegt nadat ik zelf veel zat te twijfelen. Hij vond dat ik er voor moet gaan (en is ook mee geweest). We hadden het toen op dat moment niet zo breed en aangezien het om veel scaled figures ging die die "kijker" wilde zien, waren we blij geweest als er wat van verkocht was. Want 2 verkochte scaled figures is toch als snel 50-80 euro in je portemonnee. Sinds dat gebeurd is heb ik ook nooit meer toegestemd in een (openbare) kijk-afspraak, zowel bij grote als kleine interesse. Veel mensen die vragen om kijken, druipen al snel af van een aankoop (zelfs over internet/post) als je nee op die afspraak antwoord. Veel ervaringen met kijk-afspraken heb ik niet, dus ik heb geen idee voor hoeveel mensen het wel werkt. Algemeen probeer ik ook ophaalafspraken niet te doen door veel te veel slechte ervaringen. Vaak bied ik tegenwoordig ook korting op of gratis verzendkosten aan als het om een item gaat die ik al een tijdje niet verkocht krijg.

En oh, wat een nare ervaring! :( Ik zou hier ook veel vol kunnen typen, maar ik heb ook meerdere van dat soort dingen in lichtere mate meegemaakt, waardoor ik niet meer aan ophaalafspraken wil doen. Mensen die iets te graag je huis in willen lopen en ga zo maar door. Ik kan me ook voorstellen dat het zeker naar is op die leeftijd en zonder je ouders thuis. :(

Als verkoper zou ik sowieso nooit afreizen naar een geïnteresseerde/koper. Voornamelijk ook omdat ik zoveel slechte ervaringen heb met deals die niet doorgaan. Dan ben jij je geld en tijd van naar die persoon reizen kwijt. Wat ik nog wel wil doen is naar een openbare plek zoals het stadscentrum of het treinstation gaan voor ophaalafspraken. Alleen gebeurd dat dus niet meer sinds ik verhuisd ben, want hier woont bijna niemand in de buurt, laat staan anime-fans. :P

Tamara schreef:
Ik heb meestal niet zo'm probleem met mensen die iets op willen halen, maar het hangt wel af van wie de koper is en wat ze willen kopen.

Een keer was het een meisje van een jaar of veertien dat €50 aan manga wilde kopen. Het was overduidelijk een van haar eerste grote aankopen, dus ze wilde de stapel graag ophalen met haar ouders. Nou prima, als we daar drie kwartier voor in de auto willen zitten, zal ik ze niet stoppen. Als de koop niet doorging, was het hun verlies. Maar goed, het bleek een aardig meisje en ze was hyper enthousiast over mijn boekenkasten. Mocht fangirlen terwijl haar ouders aan een kop koffie zaten. Zoiets is leuk.

Minder leuk zijn mensen die niet willen lezen/luisteren. Toen ik nog in de kleine Hengelo woonde, kwam het regelmatig voor dat mensen in de verkeerde Hengelo belandden. Mijn familie die er nog woont heeft hier nog regelmatig last van. Toppunt voor mij was iemand die €250 aan studieboeken wilde overnemen. Ze had net gratis ov, dus ze wilde ze graag af komen halen. Uitgebreide reisbeschrijving gegeven, inclusief bustijden van de bus die ze moest hebben om in Hengelo Gld. te komen. Ze vroeg meerdere keren of ze ook met de trein in Hengelo kon komen, en ik antwoordde alle keren 'nee'. Hengelo Gld. heeft geen station.

Die zaterdag zit ik netjes op haar te wachten. En wachten. Uiteindelijk komt er een telefoontje. Ze stond op het station, maar wist niet welke bus ze moest hebben. Er gaat er maar eentje naar Hengelo Gld., dus ik heb het haar nog eens uitgelegd. Zegt ze: 'Maar die lijn rijdt hier helemaal niet.'

Toen had ik al een heel donkerbruin vermoeden van wat er mis was gegaan. 'Op welk station sta je?' 'Hengelo.'


Oh god...is ze uiteindelijk nog wel naar jouw Hengelo gekomen of is de hele deal niet doorgegaan? Ik heb zelf vroeger ook een tijdje geprobeerd om van studieboeken af te komen, maar het was echt vreselijk en heb het uiteindelijk maar opgegeven...ik kreeg geen mensen die het voor 50% van de nieuwwaarde willen (terwijl het toch de meest recente editie was) en verder alleen maar biedingen zoals 10 euro incl. verzenden voor een dik boek dat me 100+ euro heeft gekost. No thanks, dan laat ik het liever in de kast in de hoop dat ik er zelf nog een keer iets aan heb.

Ik heb zelf ook nog een heel erg (en ook ergerlijk :P) soortgelijk verhaal. Of nouja, niet heel soortgelijk, maar het doet me er aan denken omdat het ook iemand was met "ik heb net gratis OV en kom iets ophalen!". M'n vriend en ik gingen samenwonen, dus we hadden een oven dubbel. Het was niet een heel groot ding (halve meter hoog ongeveer?), maar wel een hele zware. Dus echt iets dat je met een auto moest ophalen. Toen kreeg ik dus een heel jong meisje die interesse had in de oven voor haar studentenkamer/huis. Ze liet weten OV te hebben en af te willen reizen naar het huis van mijn vriend. Ik wees haar er op dat de oven echt heel zwaar was en dat het waarschijnlijk niet zo slim was om die alleen in het OV mee terug te nemen. Ze verzekerde dat ze samen met sterkte familieleden etc. zou komen en dat het goed ging komen. Nou, okee dan.

De dag van ophalen komt. Ik krijg een heel stressend telefoontje van haar dat ze niemand van haar familie heeft kunnen overhalen voor ophalen, maar dat ze nog steeds heel graag de oven wilt en onderweg is. Ik wijs haar er nog een keer op dat we haar echt niet kunnen helpen, want wij hadden ook geen auto of iets anders en mijn vriend moest ongeveer een half uur nadat ze zei aan te komen voor ophalen, weg naar zijn werk (ik voerde ondertussen dat telefoontje op mijn eigen werk). Ik krijg stortvloeden aan verhalen en zielige dingen voor hulp maar. ik. kon. echt. niets. doen. en dat bleef ik ook herhalen. Eigenlijk ben ik ook helemaal niets verplicht aan iemand die zelf heeft laten weten een oven te komen halen, hoe vervelend haar situatie ook is (zei ik of course niet aan de telefoon want die meid was al half aan het huilen).

Uiteindelijk is dit drama afgelopen met dat mijn vriend haar de oven heeft gegeven en zij nog een hele pleidooi heeft gehouden voor hulp. Die. we. echt. niet. konden. bieden. Uiteindelijk heeft ze wel netjes voor de oven betaald en is ze weggegaan ermee. Daarna nooit meer iets van haar gehoord over e-mail of telefoon, ookal had ik haar nog wel een berichtje gestuurd om te vragen of alles goed was afgelopen.

Ik heb er zelf ook een beetje een slecht gevoel bij gekregen, maar ik kon echt niets doen (had geen auto, vriend moest weg, geen familie die in de buurt woonde) en eigenlijk om heel eerlijk te zijn ben ik ook zeker niets verplicht aan iemand die zelf gezegd en beloofd heeft om het te komen ophalen en het aankon... I guess dat ik al lang blij moest zijn dat we de oven alsnog verkocht hebben, maar het had allemaal een bad aftertaste om het zo maar te zeggen.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 28 okt 2014 09:40 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Citaat:
Oh god...is ze uiteindelijk nog wel naar jouw Hengelo gekomen of is de hele deal niet doorgegaan?


We hebben haar uiteindelijk de weg naar Vorden kunnen wijzen. Het was een geluk dat er iemand met een auto thuis was, dus met wat moeite konden we daar afspreken. Hoe dom de verkoper ook is, €250 laat je niet zomaar liggen. Leuk feit: het waren boeken voor een universitaire studie.

Bij mij liep het dus best oké af, maar familieleden hebben vaak meer pech. Zo wilde mijn nicht ooit eens haar auto verkopen. Ze bleef netjes de hele dag thuis om op de koper (gevonden via Marktplaats) te wachten, maar die kwam maar niet. Later op de middag kreeg ze eindelijk een telefoontje van de koper, die op dat moment ergens in Hengelo O. aan het rondrijden was. Toen hij doorkreeg dat het nog wel een uurtje rijden was naar de juiste plaats, zag hij van de koop af.

Met bedrijven gebeurt het ook. Afgelopen zomer waren mijn zusje en haar vriend druk bezig met de verbouwingen van hun nieuwe huis. Voor het afval wilden ze een container laten plaatsen, en ze hadden een bedrijf in de buurt gevonden die dat kon doen. Braaf uren gewacht. Toen de chauffeur echt veel te laat was (ondanks dat het maar 10-15 minuten rijden was), nam ze contact op het met bedrijf. Blijkt dat de baas zijn chauffeur naar de verkeerde Hengelo had gestuurd. De chauffeur was natuurlijk ook niet blij, want die had net twee uur voor niets in de wagen gezeten. Uiteindelijk is de container een dag later alsnog bezorgd.

De leukste (voor ons) toen mijn vader eens in Hengelo O. was voor zijn werk en daar een vrachtwagenchauffeur tegenkwam die de weg vroeg naar een bedrijf in Hengelo Gld.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 okt 2014 18:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie schreef:
snip

Hmm ik moet me er dan toch maar eens aan wagen 8I Ik heb nu al een tijdje wat spullen waar ik gewoon mee zit. Niemand wil het hier, of op Facebook groepen hebben, dus ga ik dat dan maar eens proberen. En ik zal dat dan maar onthouden, gelukkig heb ik achter de kassa gestaan ooit, dus de meeste van die vragen kan ik me hoop ik wel inbeelden dan.

Dat is heel erg naar. Je krijgt vaak genoeg, als koper en verkoper, met idioten te maken en het zou toch wel fijn zijn als je andere daar voor zou kunnen waarschuwen.
Waarschijnlijk heb je jezelf goed gedaan door bij haar niks te kopen. Stel nou dat er wat fout was gegaan, dan had je naar alles kunnen fluiten als ik dat zo hoor... En ja dat is waar, er is tenminste nog iets van een feedback systeem dat helpt. En ik ben wel even blij dat je als koper wel negatieve feedback achter kan laten.
Het is wel een beetje mijn eigen fout natuurlijk, maar ik kwam er nog geen minuut na het plaatsen van mijn bestelling achter dat ik iets in de verkeerde maat had besteld. Nog geen seconde later een aanvraag tot annulering ingediend. Krijg ik nu na 3 dagen te horen dat het product niet meer te cancellen is. Nu een dag later is het nog steeds niet verstuurd...Nu moet ik wachten tot het aankomt om dan maar te hopen dat de maat toch klopt.

Het is altijd jammer dat je je op een gegeven moment realiseerd dat je het geld eigenlijk harder nodig hebt dan de moeite die je er voor moet doen. Ik heb vandaag nog wel iets kunnen verkopen tijdens de pauze op school, deze persoon zat toevallig op de school tegenover de mijne en had pas na mijn pauze les, dus die kon makkelijk wat eerder komen om het af te halen. Dat was leuk, maar meer moeite dan dat ga ik ook zeker niet doen. Vooral als van je word verwacht dat je wel even naar het eerste beste 'grotere' station kan komen reizen. Want ach wee zou iemand maar naar station Rijswijk kunnen komen als ik ook gewoon 20 minuten kan reizen naar hun op Den Haag centraal. Nou is dat nog niks, maar op mijn vorige adres was het dichtsbijzijnde station toch al gauw een uur reizen, dus dat deed ik liever niet. Ik snap best dat je als klant van de verkoper verwacht dat die ook wat moeite doet, maar als het dichtsbijzijnde PostNL punt op 5 min fietsen zit doe ik dat liever. Je moet immers ook gewoon naar de stad fietsen als je kleding wilt kopen, en als de kleding naar jou komt betaal je meestal wel €6,95

Tamara schreef:
also snip


En wow dat er zo veel mensen zo vaak die fout begaan. Nou ben ik zelf behoorlijk krampachtig met adresen, en bel ik liever 5 keer per uur om zeker te weten dat ik de juiste route neem, dan dat ik ergens maar op de gok naartoe ga en hoop dat het wel goed komt. Niemand die doorhad dat die straat+huisnr. combo niet in groot Hengelo bestond?

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 okt 2014 18:50 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Citaat:
En wow dat er zo veel mensen zo vaak die fout begaan. Nou ben ik zelf behoorlijk krampachtig met adresen, en bel ik liever 5 keer per uur om zeker te weten dat ik de juiste route neem, dan dat ik ergens maar op de gok naartoe ga en hoop dat het wel goed komt. Niemand die doorhad dat die straat+huisnr. combo niet in groot Hengelo bestond?


Ik denk dat mensen eerst richting Hengelo rijden en pas daar in de buurt echt naar de route kijken. Al verklaart dat niet waarom het nog steeds misgaat terwijl iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem heeft. Misschien zijn ze er gewoon zo van overtuigd dat het niets anders kan zijn dan de Hengelo in Overijssel en dat de verkoper het wel fout doorgegeven heeft? De postcode van de Hengelo in Gld. is 7255, die van 7550 - 7559. Misschien maken ze zichzelf wijs dat het tweede cijfer een tikfout is?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 okt 2014 21:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Tamara schreef:
Citaat:
En wow dat er zo veel mensen zo vaak die fout begaan. Nou ben ik zelf behoorlijk krampachtig met adresen, en bel ik liever 5 keer per uur om zeker te weten dat ik de juiste route neem, dan dat ik ergens maar op de gok naartoe ga en hoop dat het wel goed komt. Niemand die doorhad dat die straat+huisnr. combo niet in groot Hengelo bestond?


Ik denk dat mensen eerst richting Hengelo rijden en pas daar in de buurt echt naar de route kijken. Al verklaart dat niet waarom het nog steeds misgaat terwijl iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem heeft. Misschien zijn ze er gewoon zo van overtuigd dat het niets anders kan zijn dan de Hengelo in Overijssel en dat de verkoper het wel fout doorgegeven heeft? De postcode van de Hengelo in Gld. is 7255, die van 7550 - 7559. Misschien maken ze zichzelf wijs dat het tweede cijfer een tikfout is?

Ja, volgens mij hoort die dan aan te geven dat een bepaalde postcode niet binnen het aangegeven gebied valt, of iets in dat kader. Maar ja, ik ga er als koper dan maar van uit dat ik het bij het rechte eind heb, want de verkoper zou maar weten waar hij/zij woont...

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 30 okt 2014 20:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Tamara schreef:
Citaat:
Oh god...is ze uiteindelijk nog wel naar jouw Hengelo gekomen of is de hele deal niet doorgegaan?


We hebben haar uiteindelijk de weg naar Vorden kunnen wijzen. Het was een geluk dat er iemand met een auto thuis was, dus met wat moeite konden we daar afspreken. Hoe dom de verkoper ook is, €250 laat je niet zomaar liggen. Leuk feit: het waren boeken voor een universitaire studie.

Bij mij liep het dus best oké af, maar familieleden hebben vaak meer pech. Zo wilde mijn nicht ooit eens haar auto verkopen. Ze bleef netjes de hele dag thuis om op de koper (gevonden via Marktplaats) te wachten, maar die kwam maar niet. Later op de middag kreeg ze eindelijk een telefoontje van de koper, die op dat moment ergens in Hengelo O. aan het rondrijden was. Toen hij doorkreeg dat het nog wel een uurtje rijden was naar de juiste plaats, zag hij van de koop af.

Met bedrijven gebeurt het ook. Afgelopen zomer waren mijn zusje en haar vriend druk bezig met de verbouwingen van hun nieuwe huis. Voor het afval wilden ze een container laten plaatsen, en ze hadden een bedrijf in de buurt gevonden die dat kon doen. Braaf uren gewacht. Toen de chauffeur echt veel te laat was (ondanks dat het maar 10-15 minuten rijden was), nam ze contact op het met bedrijf. Blijkt dat de baas zijn chauffeur naar de verkeerde Hengelo had gestuurd. De chauffeur was natuurlijk ook niet blij, want die had net twee uur voor niets in de wagen gezeten. Uiteindelijk is de container een dag later alsnog bezorgd.

De leukste (voor ons) toen mijn vader eens in Hengelo O. was voor zijn werk en daar een vrachtwagenchauffeur tegenkwam die de weg vroeg naar een bedrijf in Hengelo Gld.


Ah ja, op die manier is het nog opgelost doordat een familielid met de auto in de buurt woonde (zoiets was voor mij niet mogelijk met het fiasco over de oven hierboven). Het is dan wel jammer dat je zoveel moeite er voor moest doen, maar 250 euro voor boeken die over het algemeen moeilijk te verkopen zijn, dat wil je liever niet laten schieten.

Dat zelfs bedrijven in de buurt niet doorhebben dat er meerdere Hengelo's zijn...als ik dit zo allemaal lees lijkt het me zelfs (licht) frustrerend om in het "andere" Hengelo te wonen. Ik heb zelf sinds ik in dit gebied woon ook al meerdere van zulke dingen gehoord. Zo hebben we hier in de buurt een dorp die Nieuw-Amsterdam heet en heb ik al aardig wat verhalen gehoord van mensen die heel veel gedoe er mee hebben en ondanks dat ze duidelijk zeggen dat het NIEUW-Amsterdam en niet "het" Amsterdam is, dat ze vaak toch gedoe hebben met mensen die denken dat hun adres in Amsterdam zelf zit. En tsja, als je in Amsterdam bent en hoort dat je even met de auto/trein eigenlijk in zuid-oost Drenthe had moeten zijn (bijna 3 uur met de auto en 3+ uur met OV vanaf daar).... Dit soort dingen doen me er echt goed over nadenken dat als ik dan een huis koop waar ik lang plan te blijven, ik ook in een gemakkelijke naam qua stad/dorp moet gaan wonen. :')

xxnickiyxx schreef:
Maakie schreef:
snip

Hmm ik moet me er dan toch maar eens aan wagen 8I Ik heb nu al een tijdje wat spullen waar ik gewoon mee zit. Niemand wil het hier, of op Facebook groepen hebben, dus ga ik dat dan maar eens proberen. En ik zal dat dan maar onthouden, gelukkig heb ik achter de kassa gestaan ooit, dus de meeste van die vragen kan ik me hoop ik wel inbeelden dan.

Dat is heel erg naar. Je krijgt vaak genoeg, als koper en verkoper, met idioten te maken en het zou toch wel fijn zijn als je andere daar voor zou kunnen waarschuwen.
Waarschijnlijk heb je jezelf goed gedaan door bij haar niks te kopen. Stel nou dat er wat fout was gegaan, dan had je naar alles kunnen fluiten als ik dat zo hoor... En ja dat is waar, er is tenminste nog iets van een feedback systeem dat helpt. En ik ben wel even blij dat je als koper wel negatieve feedback achter kan laten.
Het is wel een beetje mijn eigen fout natuurlijk, maar ik kwam er nog geen minuut na het plaatsen van mijn bestelling achter dat ik iets in de verkeerde maat had besteld. Nog geen seconde later een aanvraag tot annulering ingediend. Krijg ik nu na 3 dagen te horen dat het product niet meer te cancellen is. Nu een dag later is het nog steeds niet verstuurd...Nu moet ik wachten tot het aankomt om dan maar te hopen dat de maat toch klopt.

Het is altijd jammer dat je je op een gegeven moment realiseerd dat je het geld eigenlijk harder nodig hebt dan de moeite die je er voor moet doen. Ik heb vandaag nog wel iets kunnen verkopen tijdens de pauze op school, deze persoon zat toevallig op de school tegenover de mijne en had pas na mijn pauze les, dus die kon makkelijk wat eerder komen om het af te halen. Dat was leuk, maar meer moeite dan dat ga ik ook zeker niet doen. Vooral als van je word verwacht dat je wel even naar het eerste beste 'grotere' station kan komen reizen. Want ach wee zou iemand maar naar station Rijswijk kunnen komen als ik ook gewoon 20 minuten kan reizen naar hun op Den Haag centraal. Nou is dat nog niks, maar op mijn vorige adres was het dichtsbijzijnde station toch al gauw een uur reizen, dus dat deed ik liever niet. Ik snap best dat je als klant van de verkoper verwacht dat die ook wat moeite doet, maar als het dichtsbijzijnde PostNL punt op 5 min fietsen zit doe ik dat liever. Je moet immers ook gewoon naar de stad fietsen als je kleding wilt kopen, en als de kleding naar jou komt betaal je meestal wel €6,95


Dat is ook dezelfde reden waarom ik ook MP zit. ;) Ik heb soms echt dingen die veel te specifiek zijn, zelfs voor sites gerelateerd aan m'n hobby (zoals Aniway :P). En hoe vervelend MP ook kan zijn, het is de site met de meeste exposure qua verkopen in Nederland. Ik heb ook wel eens op alternatieven gezeten (ruilen.nl, speurders en zo nog een paar), maar daar hield ik het vaak al redelijk snel voor gezien, omdat het gewoon veel te weinig hits en reacties allemaal kreeg, dus niet echt de moeite waard van het uploaden en bijhouden van je advertenties. Ik denk dat het belangrijkste wat ik als tip kan geven is dat je veel geduld moet hebben. Een voorbeeld is dat ik gisteren weer eens een 'Hoeveel zijn de verzendkosten???? Je zou het toch echt bij je advertentie moeten vermelden!" kreeg, terwijl in de ad zelf de verzendkosten 2x vermeld werden (in de tekst en in het invulvakje). Diepe ademhaling geslaakt en daarna een net antwoord terug getypt die verder ook niet op z'n tweede zin in ging. Nu zie ik net toch de betaling binnen, dus er is wel een verkoop uit gekomen. Ohja en nog iets, maar dat is misschien meer voor mij, alsjeblieft ga geen geld in Marktplaats steken koop geen topadvertenties, geen omhoogplaatsingen etc. dat vind ik gewoon zonde van iedereen zijn/haar geld, aangezien de site zelf gewoon behoorlijk wat bagger heeft (bootlegs wordt geen drol aan gedaan, mensen die regels overtreden worden niet goed aangepakt (krijgen veel waarschuwingen voordat een account gebanned wordt en bij een ban maak je zo weer een nieuw aan...), veel advertenties naast je eigen advertenties, klantenservice die soms ook rare dingen doet/beslist en zo kan ik nog even door gaan...) Marktplaats moet voor mij nog eerst aardig wat dingen verbeteren voordat ik ze wil betalen voor hun services. ;)

Ik vind verder ook dat iemand die me raar behandeld ook niet mijn geld verdiend. Ook weer een recent voorbeeld was mijn vriend die bij iemand op MP een item voor een hele goede prijs zag en er een vraag over stuurde. Toen kwam er geen reactie. Ging hij een paar dagen later naar de ad terug en was het ineens 50 euro duurder. Nou, dikke doei, die gaat niet meer iets aan ons verdienen. :P

Andersom kan het ook hoor, als klanten jou raar behandelen, moet je ook, ookal kan het helaas er soms voor zorgen dat een koop niet meer doorgaat, toch nog een beetje respect voor jezelf hebben. Verder als je ergens een naar gevoel bij krijgt (zoals ik bij die kijk-afspraken), kan je beter ook eerlijk tegen jezelf zijn. Voorbeeld van mijn vader: hij had een keer een stapelbed op MP gezet voor 50 euro. Toen kreeg hij een bod van iemand met een mannen-naam van 30 euro. Dat vond hij iets te laag en gelukkig kreeg hij een dag later van iemand met een vrouwen-naam een bod van 50 euro. Dus die mailde hij terug. Wat hij toen terugkreeg van de "geïntereseerde" was: "OH. DUS ALS IK MET EEN VROUWENNAAM EEN BOD UITBRENG REAGEER JE INEENS WEL EN ANDERS REAGEER JE NIET OP ME?" Hoe vaak hij ook dat verhaal aan me verteld, ik zit elke keer van:

Afbeelding
Hij heeft uiteindelijk nooit meer op die persoon teruggereageerd... :P

Haha, ik zat zelfs nog op een gegeven moment van "misschien had ik gewoon van haar moeten kopen, zodat ik negatieve feedback had kunnen achterlaten", het ging in principe niet om een dure figure. :P Maar mijn probleem was dat ze heel vaag omschreef dat er beschadigingen waren, maar niet wat. En de listing had alleen maar stock-photo's... -.-'

En bij jouw voorbeeld dan sta je als klant beter. Nu geeft de shop jou waarschijnlijk geen of positieve feedback. Wel vind ik soms op eBay mensen echt heel flauw dat ze negatieve feedback geven bij shops zoals "BAD QUALITY!!" en dan kijk ik voor de grap wat ze gekocht hebben en dan is het een ketting van $3 met free shipping...wat verwachten die mensen dan. :P (Totaal niet gerelateerd aan jou hoor, gewoon algemeen iets dat me opvalt. :P )

Af en toe vind ik mensen die ophaalafspraken doen erg onlogisch. Zo weet ik nog een keer dat ik iemand had die een spel die 2-3 euro verzenden was heel graag wilde ophalen. Bij aankomst liet hij weten dat het voor hem bijna 2 uur reizen op de motor naar mij toe was, waarop ik zelf dacht (maar het uiteraard niet hardop zei), dat de benzinekosten + de tijd dat het kost om zoiets op te halen het toch totaal niet waard is als ik het voor zo weinig kan verzenden???!!! En dat soort dingen heb ik wel vaker gehad hoor, mensen die lieten weten dat ze vanuit Utrecht of Amsterdam kwamen om iets op te halen terwijl ik toen in Hilversum woonde en bijna alles dat ik verkocht voor onder de 5 euro kon laten verzenden. Dat haal je in reiskosten er echt niet uit, tenzij je in dezelfde stad als ik zou wonen.

Nouja, hierbij is het vooral gebruik je verstand. Bij mij is bijna alles goed gegaan met ophalen en ben ik direct gestopt met ophaalafspraken nadat ik een keer een vervelende ervaring had. Toestemmen met een kijk-afspraak is een eenmalige fout geweest die ik vooral deed omdat ik het geld kon gebruiken, ik ben wel expres met mijn vriend samen er heen geweest voor de veiligheid. Dat soort dingen zou ik dan ook echt nooit alleen doen. Persoonlijk zou ik alleen openbare ophaalafspraken doen, dat is waar ik me tegenwoordig tot beperk. (Maar misschien ben ik ook wel te erg beïnvloed door mijn lange activiteit en vele rare ervaringen op MP.)

xxnickiyxx schreef:
Tamara schreef:
Citaat:
En wow dat er zo veel mensen zo vaak die fout begaan. Nou ben ik zelf behoorlijk krampachtig met adresen, en bel ik liever 5 keer per uur om zeker te weten dat ik de juiste route neem, dan dat ik ergens maar op de gok naartoe ga en hoop dat het wel goed komt. Niemand die doorhad dat die straat+huisnr. combo niet in groot Hengelo bestond?


Ik denk dat mensen eerst richting Hengelo rijden en pas daar in de buurt echt naar de route kijken. Al verklaart dat niet waarom het nog steeds misgaat terwijl iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem heeft. Misschien zijn ze er gewoon zo van overtuigd dat het niets anders kan zijn dan de Hengelo in Overijssel en dat de verkoper het wel fout doorgegeven heeft? De postcode van de Hengelo in Gld. is 7255, die van 7550 - 7559. Misschien maken ze zichzelf wijs dat het tweede cijfer een tikfout is?

Ja, volgens mij hoort die dan aan te geven dat een bepaalde postcode niet binnen het aangegeven gebied valt, of iets in dat kader. Maar ja, ik ga er als koper dan maar van uit dat ik het bij het rechte eind heb, want de verkoper zou maar weten waar hij/zij woont...


Ook met dat voorbeeld van Nieuw-Amsterdam gaat het om postcodes van in de 7000, terwijl Amsterdam zelf in de 1000 ofzo zit? :P

Hopelijk gebeurd het tegenwoordig minder nu meer mensen een TomTom in de auto hebben, maar ik kan me goed voorstellen bij OV-afhankelijke mensen dat ze sneller een fout maken. Alleen zelf ben ik echt een giga-stresskip die als ik met OV ga alles 10x controleer op 9292ov. Die corrigeert je ook bij verkeerde postcodes en koppelt straatnamen aan steden, dus je zou verwachten als mensen zich goed voorbereiden op de reis dat er bijna niets fout kan gaan...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 nov 2014 11:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie schreef:
snip

Ik ben blij om te horen dat ik opzenminst niet de enige ben die niet zo blij word van Marktplaats. Zoiezo ben ik er een beetje pissig op omdat er tegenwoordig zo veel betaalde advertenties bij staan dat zelfs al zet je iets nieuw erop dan zit je binnen 5 minuten op voorbij de 5de pagina. Waarvan 90% natuurlijk bootleg is, maar op marktplaats er iets aan doet, ho maar 8I

Haha dat klinkt een beetje als Nippon-Yassan. Shit iemand heeft intresse, snel cancel de order en maak hem duurder zodat we toch winst hebben!
Ja dat snap ik. Maar hoe langer ik dit doe hoe meer ik me realiseer mensen dat mensen raar zijn. Mensen die na 1 dag hun bod al verwijderen. Mensen die met de opmerking 'geen onzin biedingen' maar met 1 cent een hoger bod uitbrengen. Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil ervaren. Dus ik vraag me dan altijd af of die mensen blij zouden zijn met een hoger bod van wel 1 hele cent.

Haha ja, daarom is de feedback van Ebay eigenlijk toch weer scheef. Veel mensen kijken alleen naar de kwaliteit van het product, en niet de prijs/kwaliteit verhouding. Vooral omdat 9/10 in de omschrijving van zoo'n product er iets in het kader van 'Whole sale' bij staat. En ja, daar kan je niet van verwachten dat het perfect is, daarom is het goedkoop.

Misschien hadden ze gewoon zo geen vertrouwen in PostNL dat ze het liever zelf kwamen halen met het idee dat het goed zou komen dan dat de postnl het kwijt zou raken?

En ik heb nu weer wat spullen in de verkoop staan en maar met mijn ouders afgesproken dat er nu alleen afhaal afspraken s'avonds komen als zij thuis zijn en dat zij het dan wel afhandelen voor me. Dus dat komt goed
Als niet al mijn advertenties naar achter waren gewerkt met betaalde advertenties 8I

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 04 nov 2014 23:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ook interessant! Normaal krijg ik wel bijna maandelijks een opkoper die me een belachelijk bod geeft voor mijn hele collectie als ze m'n MFC zien en/of me een laag bod geven voor al m'n MP advertenties bij elkaar. Nu heb ik het dit keer eens andersom. xD Iemand heeft me gemaild om te vragen of ik zijn spullen wil opkopen. Ik heb al veel te veel werk aan mijn eigen collectie uitpluizen en te koop zetten, dus ik moet er niet aan denken nog meer spullen te hebben om uit te zoeken en te fotograferen. Dus ik heb hem netjes afgewezen. :P

xxnickiyxx schreef:
Maakie schreef:
snip

Ik ben blij om te horen dat ik opzenminst niet de enige ben die niet zo blij word van Marktplaats. Zoiezo ben ik er een beetje pissig op omdat er tegenwoordig zo veel betaalde advertenties bij staan dat zelfs al zet je iets nieuw erop dan zit je binnen 5 minuten op voorbij de 5de pagina. Waarvan 90% natuurlijk bootleg is, maar op marktplaats er iets aan doet, ho maar 8I

Haha dat klinkt een beetje als Nippon-Yassan. Shit iemand heeft intresse, snel cancel de order en maak hem duurder zodat we toch winst hebben!
Ja dat snap ik. Maar hoe langer ik dit doe hoe meer ik me realiseer mensen dat mensen raar zijn. Mensen die na 1 dag hun bod al verwijderen. Mensen die met de opmerking 'geen onzin biedingen' maar met 1 cent een hoger bod uitbrengen. Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil ervaren. Dus ik vraag me dan altijd af of die mensen blij zouden zijn met een hoger bod van wel 1 hele cent.

Haha ja, daarom is de feedback van Ebay eigenlijk toch weer scheef. Veel mensen kijken alleen naar de kwaliteit van het product, en niet de prijs/kwaliteit verhouding. Vooral omdat 9/10 in de omschrijving van zoo'n product er iets in het kader van 'Whole sale' bij staat. En ja, daar kan je niet van verwachten dat het perfect is, daarom is het goedkoop.

Misschien hadden ze gewoon zo geen vertrouwen in PostNL dat ze het liever zelf kwamen halen met het idee dat het goed zou komen dan dat de postnl het kwijt zou raken?

En ik heb nu weer wat spullen in de verkoop staan en maar met mijn ouders afgesproken dat er nu alleen afhaal afspraken s'avonds komen als zij thuis zijn en dat zij het dan wel afhandelen voor me. Dus dat komt goed
Als niet al mijn advertenties naar achter waren gewerkt met betaalde advertenties 8I


Oh je bent zeker niet de enige, join the club. :P Het is wel zo dat een groot deel van de mensen het niet zo leuk vind om er (semi)openbaar over te posten, dus ik krijg ook altijd veel mensen over PM's hier en op MFC onder andere met rare en moeilijke verhalen over MP-zaken. Marktplaats is sinds de update van een tijdje terug met de zichtbaarheids-regels-verandering een stuk vervelender geworden voor de niet-betalende gebruikers. Eerst was het zo dat de mensen die betaalden hoger bovenaan of vaker herhalend er tussen stonden, maar tegenwoordig pushen ze elke niet-betalende gebruiker veel harder weg. Het aantal hits dat ik gemiddeld op m'n ads krijg is sinds die verandering dan ook heel erg gedaald...maar ze gaan me nog steeds niet zover krijgen dat ik ervoor ga betalen! Verder zijn de prijzen ook belachelijk, in de categorieën waar ik het meeste actief ben met verkopen zit de prijs van een topadvertentie vaak tussen de 7 en 13 euro, terwijl ik zowat alleen maar klein spul verkoop dat niet eens zo duur is!

Dat was precies mijn eerste gedachte. xD Dat vast door zijn reactie ze gingen rondkijken en toen merkten dat die dvd-box elders allemaal veel duurder was en ze snel de prijs omhoog krikten.

Als ik nog een tip kan geven, doe trouwens ook nooit je telefoonnummer bij een advertentie, tenzij je iets hebt dat je echt snel weg moet hebben! Want die rare types zoals je nu omschrijft, die kreeg ik vroeger nog wel eens aan de lijn. Een tijd terug had ik een type oven te koop, die zelfs tweedehands voor 125 euro ging (op zowel MP als op inkoopsites), dus ik wilde er het liefste 100 euro voor, en mijn uiterste laagste was 80 en daarmee was het al een koopje (vond ik zelf). Ik had deze prijzen ook heel duidelijk in de ad vermeld, maar toch had een of andere jandoedel een bod van 1 euro op mijn ad gemaakt de dag erna. Dat bod van 1 euro had ik niet gezien (zat op werk toen en kon niet bij MP/computer), maar ik kreeg toen later op de dag meerdere telefoontjes van "Oh, u heeft een bod van 1 euro zie ik...ik geef u 2 EURO!" Zelfs toen ik later dat 1 euro bod op die oven verwijderde bleef ik telefoontjes krijgen met allemaal dingen als "Voor 10 euro kom ik 'm vanavond nog ophalen."

Afbeelding

Ik heb liever dat het type mensen die vervelend doet en belachelijke biedingen maakt gelimiteerd blijft tot de mail, want dan kan ik gewoon een zucht slaken en een standaard-reply terugmailen. Als je aan de telefoon met zulke mensen in discussies moet...het is vreselijk. Had destijds ook alleen mijn telefoonnummer er bij gezet omdat ik snel van wat grote apperatuur af moest (in verband met verhuizing naar kleiner appartement) en zal ook echt nooit meer mijn telefoonnummer er bij zetten tenzij ik weer in zo'n situatie kom (hopelijk gebeurd dat niet meer >.<).

Oh, dus je gaat het toch (via via) proberen met ophaalafspraken? Succes ermee! Het is aardig/fijn dat je ouders helpen, ik hoop wel dat je niet al te rare types krijgt die komen!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 11 nov 2014 19:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2013 19:18
Ik had net toch ook iets leuks, iemand die vroeg of er in termijnen betaald kon worden terwijl het item niet echt duur is (€60).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling