aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 08:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
*edit*

Titel van het topic aangepast, aangezien het een algemeen verkoop- en kooprant-topic nu is!
---
Nou, zoals de titel zegt, bereid je voor op een wall of text van een frustrerend iets dat ik heb aan een persoon aan wie ik één van mijn tweedehands figures heb verkocht. Ik heb vooral dit topic geopend, omdat ik er echt doorheen zit met deze persoon en ik wel wat advies kan gebruiken. :( Voel je vrij om dit topic ook te gebruiken voor eigen koop- en verkoopfrustraties te delen (voor advies of gewoon om te kalmeren :P). Hoe dan ook, mijn verhaal:

Iets van 5 weken geleden verkocht ik een figure aan iemand in Mexico, hij wilde de goedkoopste verzending en aangezien de figure net in een envelop pastte, werd dat 'm dus. Hij betaalde voor de figure + verzending via PayPal, wat dus betekend dat ik zijn adres kon zien toen de betaling binnenkwam. Ik maak de envelop, doe zijn adres er op en stuur 'm nog een berichtje dat ik de figure zsm op de bus zal doen. Daarna ga ik naar bed en als ik de volgende ochtend wakker wordt heb ik een mail met heel veel uitroeptekens en hoofdletters en laat hij mij weten dat het adres op de envelop een andere moet zijn dan z'n PayPal zegt. Hij heeft echt heel erg geluk gehad dat ik toch nog even voor werktijd m'n computer heb aangezet, want anders had ik dit niet gezien en 'm gewoon op weg naar werk in een brievenbus gestopt. Hoe dan ook, adres veranderd, hem nog een confirm gegeven en 'm op de post gedaan.

Nou is internationaal de goedkoopste methode verzenden als envelop met PostNL behoorlijk traag, vaak is het 1-2 weken, maar vaker wordt het 3-4 weken en daar bovenop kan ook nog eens douane het pakketje gaan onderzoeken (wat ook een makkelijke 2 extra weken kan zijn). Dit had ik ook vermeld aan de koper. Na 2 weken kreeg ik al een stressend mailtje van hem dat het niet was aangekomen. Ik leg de situatie nog een keer uit. Hij reageert niet. Na 4 weken weer een stressmail, ik laat hem weten dat ik het ook erg lang vind duren, maar dat het mogelijk is dat zijn douane het pakketje aan het onderzoeken is. Hij begint te vragen naar een tracking code, terwijl ik dat ook al in mijn eerste mailtje naar hem heb laten weten dat die er niet bij zit, hij heeft de goedkoopste verzendmethode. Daarna een mail of ik een klacht kan indienen, ik laat hem weten dat ik dat zal doen als er 6 weken om zijn en als hij me dan laat weten dat het nog niet is aangekomen. (Long story short ik heb al vaker zulke klachten bij PostNL ingediend en het enige dat je dan terug krijgt is "Oopsiepoeps, nouja dan had je maar tracking moeten kopen." Dus dat soort klachten hebben totaal geen zin, maar ik ben bereid er alsnog eentje te maken als het echt 6 weken gaat duren.) Nu na ongeveer een week geen contact krijg ik net een mailtje van hem binnen dat hij naar zijn postkantoor geweest is en volgens zijn postkantoor heeft ELKE zending een tracking code, dus ik MOET hem z'n tracking code geven.

Afbeelding

Ik zit er gewoon echt helemaal doorheen met die gast. D: Vooral omdat ik zelf in m'n achterhoofd heb dat het heel goed kan zijn dat hij me een verkeerd adres als tweede heeft gegeven waardoor al deze zooi aan de hand is. Verder zal ik 'm dus ook zometeen weer een email moeten sturen waarin ik 'm nu voor de zoveelste keer weer vertel dat er geen tracking code is (wat trouwens ook al bij de figure vermeld stond toen ik deze online aanbood, dus daar kan hij het ook ten alle tijden teruglezen). Verder omdat er een betaling met PayPal gedaan is, ben ik bang dat hij zijn geld terug gaat claimen, wat zou betekend dat ik de 20+ euro en de figure zelf kwijt ben. :( Op dit moment lijkt het het enige vooruitzicht... :( :( :( Dus als mensen nog advies hierop hebben of iets soortgelijks hebben meegemaakt dan hoor ik het graag!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Laatst bijgewerkt door Maakie op 07 mei 2016 16:06, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 08:58 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16
Woonplaats: Sweet Lake City
Advies:

Zorg (helemaal met buitenlandse zendingen) dat je altijd met tracking stuurt.
Staan ze er op dat het zo goedkoop mogelijk moet en je wilt niet weigeren, zorg voor ander bewijs, bijvoorbeeld van het pakketje met het adres er duidelijk op bij het postkantoor met daarop de nodige zegels.
Als het kan, met jezelf erbij.

Kort gezegd, je hebt nu inderdaad heel weinig om op te staan als hij een claim bij Paypal indient, zelfs al heeft hij dat pakketje wel ontvangen.

_________________
George
Aniway community moderator
Onze huisregels | Hoe werkt dit forum eigenlijk? | Wat is bootleg?
Je eigen privacy heb je zelf in de hand.
Yumei op Anime Planet | Yumei op CR


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 09:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Yumei schreef:
Advies:

Zorg (helemaal met buitenlandse zendingen) dat je altijd met tracking stuurt.
Staan ze er op dat het zo goedkoop mogelijk moet en je wilt niet weigeren, zorg voor ander bewijs, bijvoorbeeld van het pakketje met het adres er duidelijk op bij het postkantoor met daarop de nodige zegels.
Als het kan, met jezelf erbij.

Kort gezegd, je hebt nu inderdaad heel weinig om op te staan als hij een claim bij Paypal indient, zelfs al heeft hij dat pakketje wel ontvangen.


Omdat ik veel redelijk goedkope figures in mijn verkoop heb (veel trading en prize), is vaak dan de shipping duurder dan de figure zelf. Aangezien niet veel mensen bereid zijn dat te betalen heb ik vaak de keus om het dan zo risicovol te verzenden of gewoon de verkoop helemaal niet door te laten gaan. (Aangezien ik ook veel spullen koop van oude en niet zo populaire series heb ik vaak niet ook kopers om uit te kiezen en ben ik al blij als iets verkoopt. :( )

Verder maak ik omdat het in het verleden ook een keer fout is gegaan, altijd een foto van mijn poststuk met het adres + de postzegels erop zichtbaar. Maar ik denk niet dat dat mij gaat helpen bij een PayPal claim, aangezien er geen aankomstbewijs is en hij dus inderdaad van alles kan zeggen met of hij het wel of niet gehad heeft. :( Mocht er een claim komen, dan laat ik in ieder geval die foto's zien. *zucht* :(

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 09:33 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16
Woonplaats: Sweet Lake City
Maakie schreef:
Omdat ik veel redelijk goedkope figures in mijn verkoop heb (veel trading en prize), is vaak dan de shipping duurder dan de figure zelf. Aangezien niet veel mensen bereid zijn dat te betalen heb ik vaak de keus om het dan zo risicovol te verzenden of gewoon de verkoop helemaal niet door te laten gaan. (Aangezien ik ook veel spullen koop van oude en niet zo populaire series heb ik vaak niet ook kopers om uit te kiezen en ben ik al blij als iets verkoopt. :( )

Verder maak ik omdat het in het verleden ook een keer fout is gegaan, altijd een foto van mijn poststuk met het adres + de postzegels erop zichtbaar. Maar ik denk niet dat dat mij gaat helpen bij een PayPal claim, aangezien er geen aankomstbewijs is en hij dus inderdaad van alles kan zeggen met of hij het wel of niet gehad heeft. :( Mocht er een claim komen, dan laat ik in ieder geval die foto's zien. *zucht* :(


Het is inderdaad de vraag wat zij acceptabel bewijs vinden, maar bewijs van verzending heb jij in ieder geval.
Een ander ding wat jij kan doen is een soort overeenkomst opstellen, wat ingewikkeld klinkt maar niet meer is dan een regeltje tekst waarop de koper akkoord moet geven als deze wilt dat iets zonder tracking verstuurd word.

_________________
George
Aniway community moderator
Onze huisregels | Hoe werkt dit forum eigenlijk? | Wat is bootleg?
Je eigen privacy heb je zelf in de hand.
Yumei op Anime Planet | Yumei op CR


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 09:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Dit klinkt heel bekend. Ongeduldige kopers die vaak niet realiseren waar een pakket of envelop vandaan moet komen. Als Etsy en Ebay verkoper heb ik het wel vaker meegemaakt.

Als je de envelop naar een verkeerd adres heb gestuurd is er een grote kans dat het na zoveel weken weer terug wordt gestuurd, zolang je eigen adres erop staat. Dan zou je in ieder geval je figure wel hebben, alleen ben je de verzendkosten kwijt + terugboekingskosten indien de koper een chargeback claim gaat indienen.

In het ergste geval kan de de koper een claim indienen bij PayPal binnen 45 dagen na aankoop. Dan heb je helaas weinig bewijs en ben je 9 van de tien keer de klos als verkoper. Een voorbeeldje: Ik ben laatst zelf zwaar involved geweest met de hele DeviantArt fraude waarbij iemand duizended dollars jatte door middel van chargebacks en ook al was het duidelijk een scam, PayPal deed niets totdat zij zelf werden aangeklaagd. Uiteindelijk door teamwork en veel moeite van de hele community heeft iedereen z'n geld terug gekregen.
Als deze persoon een claim indient, probeer dan zoveel mogelijk screenshots te sturen van je conversaties met hem + fotos en elk bonnetje of ander bewijs dat je maar hebt. en BEL! Bellen is vaak effectiever dan een email sturen. PayPal moet dan ook direct luisteren.

Ik ben het btw eens dat PostNL's verzendkosten voor het buitenland met tracking te duur zijn en dat zonder tracking VEEL voordeliger is. Het schrikt mensen tenminste niet af dus ik kan begrijpen waarom Maakie dit doet. Het gebeurt ook amper dat een envelop niet aankomt dus dat risico is ook te nemen. Overigens, een traceringscode garandeert nog steeds niet dat je een claim gaat winnen. Vooral als het adres niet klopt.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 10:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16
Woonplaats: Sweet Lake City
Dit is inderdaad ook een goede, bewaar alle mailverkeer, maak screenshots van alle privé berichten op eventuele sociale media, en voor de toekomst wellicht een handige:

Zet bij email de ontvangst en leesbevestigingen aan.

_________________
George
Aniway community moderator
Onze huisregels | Hoe werkt dit forum eigenlijk? | Wat is bootleg?
Je eigen privacy heb je zelf in de hand.
Yumei op Anime Planet | Yumei op CR


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 11:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Iets wat laats bij de rijdende rechter was geweest wat een soort gelijke situatie is en wat (juridisch?) inzicht kan geven;
Iemand had een xbox one uit duitsland besteld die door ups bij de buren was afgeleverd (hij was zelf niet thuis). De buurjongen had vervolgens de console verkocht.
Dit alles was bekend.
Nu had de persoon die de xbox one had besteld gewoon recht op een vervanging of zijn geld terug van microsoft omdat die de beloofde console niet bij hem hebben geleverd.

Als verkoper heb je dus de plicht om je product te leveren. Als de koper zegt!? niets te ontvangen hebben is het aan jou om te bewijzen dat het wel is aangekomen.
Dat het pakketje naar Mexico is zonder iets van volgcode maakt het niet makkelijker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 12:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Agggh, wat erg dat dat nog steeds aan de gang is.

Als het helpt, ik heb een vriendin die in mexico woont, volgens haar is de mexicaanse post in zijn geheel gewoon slecht. Of je nu tracking neemt of niet, het duurt bij haar zoiezo vaak anderhalve maand voordat dingen aankomen.
Dat schijnt ook zo'n beetje algemeen bekend te zijn daar, dus om dan te eisen om het ook nog is zonder tracking te laten versturen is gewoon dom van die gast.
Ik zou inderdaad alle mail verkeer goed bewaren. Dit is helaas weer de downside van paypal, zelfs als je wel een eerlijke verkoper bent heb je door dit soort kopers geen poot om op te staan.

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 15:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Zou het niet trouwens net als in Nederland zijn dat zelfs al wordt een pakketje zonder track en trace verzonden, dat zodra het in het land van aankomst aankomt het wel track en trace krijgt? Als ik unreg sal neem en ik denk dat het pakketje al wel in de douane zou moeten liggen mail ik PostNL en die hebben dan de nederlandse tracking code. Kan je niet vragen of hij dat kan controleren?

En inderdaad zo veel mogelijk bewijs bij elkaar zoeken dat hij akkoord is gegaan met verzending zonder tracking en dat dit dan simpelweg gewoon een van de risicos is, of paypal het daar mee eens is is alleen wat lastiger. je hebt zeker niet toevallig het bonnetje bewaard met de frankering?

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 15:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Bedankt voor alle reacties mensen, ik had eerlijk gezegd niet zoveel reacties verwacht! :O

@ Yumei
Met de overeenkomst waar je het dan over hebt. Zijn dit dan een soort van voorwaardenregeltjes die je bedoeld? Kan ik dat dan instellen in mijn PayPal of moet ik dat dan standaard typen bij een mailtje? (Bijvoorbeeld: "Als je van mij iets koopt en het laat verzenden zonder tracking code, dan ben ik niet verantwoordelijk mocht het poststuk kwijtraken." Alleen lijkt het me dat PayPal nooit met zoiets akkoord zou gaan. :P )

@ Goikuchan
Ik verkoop zelf op heel veel verschillende plekken en ik heb al veel vervelende en stressende kopers gehad, maar deze persoon maakt het toch nog wat bonter dan ik eerder heb meegemaakt. Voornamelijk omdat het lijkt alsof hij mijn berichtjes niet eens goed leest en steeds weer dezelfde vragen stuurt...

Ik heb de envelop verzonden het volgende erop: zijn adres, mijn adres, postzegels voor frankering en op de achterzijde het douaneformulier met: wat er in zit, de waarde, mijn handtekening en gewicht in gram. Dus mocht zijn adres inderdaad niet kloppen, dan zou het weer bij mij terug moeten komen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Maarja als de shipping idd een maand ofzo is en als ze dan pas besluiten het retour te doen, dan kan het makkelijk 2 maanden duren voordat het weer bij mij in de brievenbus ligt. :I

En thanks voor de tips! Ik hoop dat hij geen PayPal claim gaat indienen, maarja, ik vind 'm erg onvoorspelbaar tot nu toe. Mocht de claim losbarsten, dan ga ik wel eerst replyen op de claim en daarna contact met PayPal over de telefoon zoeken.

Ik heb het net nog even voor de grap opgezocht en exact hetzelfde formaat envelop naar hem sturen met een tracking code zou 16 euro zijn, dat is meer dan de waarde van de figure die er in zit... En dan heb je niet eens dat de envelop sneller is of iets dergelijks, het is alleen maar het hebben van een tracking code. De meeste kopers van iets kleins/goedkoops gaan dan liever voor het risico dan dat ze zoveel geld voor verzenden moeten neerleggen...

Al het mailverkeer met hem heb ik bewaard en zit hier veilig op m'n computer en ook online op backup. Mocht het nodig zijn voor PayPal dan stuur ik ze met liefde al m'n screens op. Misschien werkt het wel in m'n voordeel dat hij vaak dezelfde vragen opnieuw stelt en dan niet goed reageert op m'n emails. :P

@ rupio
Ik denk ook wel dat ik de sjaak ben als het inderdaad niet aankomt (of hij beweert dat het niet aangekomen is). Het is ook vaak met dit soort dingen dat de koper klaagt bij de verkoper. De verkoper moet dan geld teruggeven of een nieuwe sturen (dat laatste kan in mijn geval niet, want het is een figure waar ik er gewoon maar eentje van heb) en daarna is het aan de verkoper of zij de stap nemen om te gaan klagen bij het verzendbedrijf.

Trouwens, even bij jouw voorbeeld. Is het niet zwaar verboden om andermans post te openen? Dat dat telt als diefstal? Dus zelfs al moet Microsoft een nieuwe XboX sturen, dan kan de buurjongen die het ding verkocht heeft opgepakt worden voor diefstal?

@Neko_Origime
Helaas, helaas, is deze zooi nog aan de gang... *diepe zucht*

Het stelt me wel meer gerust om nu te lezen dat algemeen de post in Mexico dus behoorlijk brak is. Ik denk alleen niet dat dat mijn koper zal geruststellen. :/

Ik weet dat er trouwens meer van die risicolanden zijn om het zo maar te noemen. Heb ook veel gehoord van dat post in Italië behoorlijk corrupt schijnt te zijn (veel dingen worden gestolen), dus ik ken meerdere mensen die ook weigeren dingen naar Italië te sturen. Door dit soort dingen twijfel ik of ik compleet moet gaan weigeren dingen naar Mexico en/of Italië te sturen. Het lijkt me ook zo naar voor de wel eerlijke kopers daar dat ze geweigerd worden, omdat ik een slechte ervaring heb of slechte verhalen van hun gebied/land hoor. :///

@xxnickiyxx
Jammer genoeg voor mij heb ik het dus op de post gedaan met internationale postzegels in een brievenbus, dus ik heb geen bewijs dat ik het heb afgerekend bij een postkantoor. Vroeger rekende ik wel individueel enveloppen af bij het postkantoor, dit doe ik alleen niet meer omdat het vaak heel onhandig uitkwam. Na mijn werktijd waren ze al gesloten en ze deden niet aan koopavond, dus de enige mogelijkheid die ik had was voor werk bij ze langsgaan en als ik dan lang moest wachten kwam ik te laat op mijn werk... Daarom ben ik overgestapt naar zelf thuis frankeren met postzegels. Iets minder veilig, maar wel heel veel tijdsbesparing en minder stress voor mij. Op dit soort momenten heb ik er dan wel spijt van, maar ik had dit van tevoren niet kunnen weten. :(

Algemeen: Voor zover ik weet krijgt het geen tracking als het aankomt in een ander land. Ik weet wel dat het in Amerika zo vaak op die manier gebeurd, maar volgensmij doet PostNL daar niet aan.

Nou, ik ga er nu even voor zitten en weer een mailtje naar hem toesturen. Waarin ik 'm zo beleefd mogelijk er weer op ga wijzen dat er geen tracking code is, wat ik al eerder vermeld heb... :I Dat ik hier moe van wordt is zacht uitgedrukt. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 16:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Maakie schreef:
Bedankt voor alle reacties mensen, ik had eerlijk gezegd niet zoveel reacties verwacht! :O

@ rupio
Ik denk ook wel dat ik de sjaak ben als het inderdaad niet aankomt (of hij beweert dat het niet aangekomen is). Het is ook vaak met dit soort dingen dat de koper klaagt bij de verkoper. De verkoper moet dan geld teruggeven of een nieuwe sturen (dat laatste kan in mijn geval niet, want het is een figure waar ik er gewoon maar eentje van heb) en daarna is het aan de verkoper of zij de stap nemen om te gaan klagen bij het verzendbedrijf.

Trouwens, even bij jouw voorbeeld. Is het niet zwaar verboden om andermans post te openen? Dat dat telt als diefstal? Dus zelfs al moet Microsoft een nieuwe XboX sturen, dan kan de buurjongen die het ding verkocht heeft opgepakt worden voor diefstal?


Niet alleen diefstal maar ook breuk van briefgeheim (ofzo). Ieder geval zeer illegaal. In het geval van hem zou hij met zn buren een regeling kunnen treffen zonder de politie erbij te halen, maar hij koos voor de 'juridische' weg. Wel in zijn goedrecht, maar maak je geen vrienden mee (wat handig is bij buren) en hij zou er zelfs meer aan over kunnen houden.
Omdat hij dus via Microsoft vergoeding vroeg zouden hun denk ik bij UPS verhaal halen en UPS weer bij de buurjongen. Maar omdat het verhaal alleen vanuit de koper bekeken werd was dat niet van belang.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 17:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Krijg net weer een mailtje van hem waarin hij zegt dat hij snapt dat er geen tracking is, maar of ik hem wel kan verzekeren dat de figure niet is kwijtgeraakt...

Afbeelding

*haalt weer diep adem*

rupio schreef:
Niet alleen diefstal maar ook breuk van briefgeheim (ofzo). Ieder geval zeer illegaal. In het geval van hem zou hij met zn buren een regeling kunnen treffen zonder de politie erbij te halen, maar hij koos voor de 'juridische' weg. Wel in zijn goedrecht, maar maak je geen vrienden mee (wat handig is bij buren) en hij zou er zelfs meer aan over kunnen houden.
Omdat hij dus via Microsoft vergoeding vroeg zouden hun denk ik bij UPS verhaal halen en UPS weer bij de buurjongen. Maar omdat het verhaal alleen vanuit de koper bekeken werd was dat niet van belang.


Ik zal eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk wel een goede zet vind dat hij er mee naar de politie ging. Buren of niet, het blijft diefstal. Heel veel mensen lijken dingen al snel kwijt te willen schelden om op goede termen te blijven met mensen uit de buurt, maar ik heb het al vaker zien gebeuren (bij mezelf en ook bij anderen) dat dat dan resulteert in dat mensen over je heen gaan lopen. Ik denk ook dat die buurjongen wel redelijk wist wat hij aan het doen was toen hij iemand anders z'n pakketje opende...? (Mijn guess is dat er heel groot een Microsoft of een Xbox-logo opstond? :P) Hrmm, bij die zaak lijkt het er dus op dat die man een schadevergoeding gaat krijgen van de buren en Microsoft is een xbox lichter, waarbij het maar de vraag is of ze er geld van terugzien. Ik neem aan dat het ook ligt aan de verzendmethode, maar als het zo'n uitgebreide zaak op tv werd, zal het wel niet verzekerd verstuurd zijn.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 18 sep 2014 17:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2014 15:41
Woonplaats: Hardenberg
Maakie schreef:
maar of ik hem wel kan verzekeren dat de figure niet is kwijtgeraakt...


Ja hoe dan? :lol:


Ik had trouwens allang:
Afbeelding

_________________
sensha-dō <3
Afbeelding

The sh.. is bananas! B-A-N-A-N-A-S!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ik krijg net weer een nieuw mailtje van hem en ik snap er niet al te veel van, iemand die misschien beter is in gebroken Engels snappen? :P

mailtje schreef:
People who work for shipping in my country, commonly tell me when the product has arrived, is the first time that they do not. My uncle told me yesterday he saw a bubble wrap envelope in the mailbox, never thought it was to be there because our mailbox is too small. I am extremely angry for this! A big apology!

Confirm this message to do the next step.


Ik snap nou niet of hij excuses aanbied of dat hij vraagt of ik excuses aan hem wil aanbieden? En vooral het stukje "Confirm this message to do the next step.", omdat we het er eerder over hadden dat als er niets aan zou komen, ik als volgende stap het poststuk als verloren zou opgeven... I guess dat ik dat wel aan hem zal antwoorden en zal vragen wat hij precies bedoeld.

@ Leown
Ik ben redelijk op het punt om m'n computer weg te gooien, ja. :P Alleen kan deze vage mail er misschien nog voor zorgen dat het op iets goeds uitloopt...?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik moet even mijn verkoop-frustratie kwijt! >:(
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 19:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Van wat ik er van begrijp zegt hij dat hem altijd verteld werd als een poststuk binnen was gekomen. Maar dat dat deze keer niet zo was. Zijn oom gaf aan dat er een bubblewrap envelop in de brievenbus zat die te klein zou zijn voor een bubblewrap envelop. Hij is er boos om een grote excuses.

ofzoiets En met dat confirm message for next step misschien van 'laat even weten als je dit ontvangt dan kunnen we verder' ???

Dit zou er overigens op neer komen dat die boos was dat zen figure niet was aangekomen en al die tijd zen eigen brievenbus niet heeft gecontroleert................................................................

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling