aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 13 nov 2014 13:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Louriox schreef:
Ik had net toch ook iets leuks, iemand die vroeg of er in termijnen betaald kon worden terwijl het item niet echt duur is (€60).


Ik zou in principe met zoiets nog wel akkoord gaan als die persoon meteen beloofd de eerste termijn (die dan denk ik 10 of 20 euro is?) zsm over te maken. Dan zou ik het meer zien als een aanbetaling voor een reservering.

Toch vind ik het ook wel behoorlijk absurd voor een item van 60 euro om termijnen te betalen! Maarja, ik krijg ook vaak genoeg mensen die vragen om een reservering van een maand voor een item van onder de 10 euro... -.-' Denk wel dat de meeste mensen die om dat soort dingen vragen over het algemeen wel jong zijn, dus ze moeten sparen met zakgeld, wachten op hun loon van hun krantenwijkje etc. (Liet die persoon trouwens ook weten hoe lang ze over de termijnen ging doen? :P ben toch wel benieuwd nu, haha!)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 15 nov 2014 11:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Louriox schreef:
Ik had net toch ook iets leuks, iemand die vroeg of er in termijnen betaald kon worden terwijl het item niet echt duur is (€60).

Ik vind het niet zo gek, gezien de crisis (ja, er is nog steeds een crisis gaande). Ik merk het ook op eBay dat er steeds vaker een optie is om achteraf te betalen bij PayPal bijvoorbeeld. Dan betaal je 21 dagen na aankoop van het object, een soort uitgestelde betaling. Dat kan ongeacht het bedrag overigens.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 17 nov 2014 22:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Een paar interessante gebeurtenissen van de afgelopen week:

---
Ik had iemand die interesse had in een hangertje uit mijn grab box. Heb met diegene over 2 dagen tijd veel heen en weer bericht en uiteindelijk zijn we op een prijs uitgekomen. Ik geef m'n betalingsgegevens en toen kreeg ik terug "Ohja, handig om te vermelden is dat ik weg ga op vakantie." Waarop ik reageerde: "Wil je dat ik dan langer wacht met het item posten?" En weer terug "Oh nee hoor, doe maar gewoon zsm op de post." Het is inmiddels bijna 5 dagen later, heb nog een herinnering gestuurd, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord en ook geen betaling gekregen. Dus ik neem aan dat deze persoon al op vakantie gegaan is. Of dit een vakantie van enkele dagen of meerdere maanden is...geen idee. Ik zie het nog wel even aan, maar als het te lang duurt ga ik het item denk ik ook te koop zetten op m'n MP/verkooptopic hier... Was wel handig geweest als ze had gezegd voor hoe lang ze weg zou zijn. >.> Of die betaling nog even snel gedaan had voordat ze wegging. Nu ben ik weer bang dat het een deal is die niet door zal gaan...

---
Ik dacht nog een paar dagen geleden "goh, het is alweer even geleden sinds ik iemand heb gehad die me vroeg of 'ie langs mocht komen." *DING DING* Gisteren was het weer raak. Alsof er een teller bij die Markplaats mensen staat dat ze het me minimaal 1x per maand moeten vragen! Diegene dit keer wilde even komen kijken naar m'n Pokémon kaarten en als ze er toch was, ook alle figures zien... Misschien moet ik toch maar binnenkort zoiets toevoegen aan m'n advertentie in de richting van "Ik ben geen (web)shop en doe niet aan kijkafspraken."? Dat kan misschien wel mensen wegjagen, maar aan de andere kant krijg ik ook bijna nooit meer reactie terug van een afgewezen kijker. Volgensmij nu ik er over nadenk heb ik zelfs nog nooit iets verkocht aan iemand die ik afgewezen heb om te kijken. *zucht* In ieder geval is het aantal kijk-mailtjes minder, nu ik slechter bereikbaar in het land woon.

---
Verder ook weer zo'n leuk, stereotiep persoon op Marktplaats. Heb een item van m'n vriend te koop die nieuwprijs 26 euro is. Voor zijn ongebruikte vroegen we 17-18 euro. Krijg ik een mail van "NOU. BIJ EEN WINKEL BIJ MIJ IN DE BUURT IS 'IE 24 EURO. DUS HET KLOPT NIET WAT IN JE ADVERTENTIE STAAT EN IK BIED JE DE HELFT. 12!" Op dat soort moment zit ik dan ook echt van jeeeeeeeeeesssssssssssssshhhhhhhhhhhhhhh. Als iemand me gewoon rustig mailt met netjes woordgebruik in de richting van "Ik bied 12 euro." is het al beter dan zo'n half aggressieve mail met waarom het volgens deze persoon qua prijs lager MOET. Uiteindelijk even overlegd en gezegd dat we met 12 euro akkoord gingen (we hadden verder nog helemaal geen geïnteresseerden er voor gehad en het stond al een tijd te koop), krijg ik bijna instant een mail terug van "NOU, IEMAND ANDERS LAAT HET ME HEBBEN VOOR 11 EURO EN DAAR HEB IK HET AL GEKOCHT." Mijn reactie: :roll: Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om met dit soort aso types te moeten mailen, maar soms is het gewoon echt nodig als ik spullen heb die slecht verkopen en verder weinig/geen reacties krijgen. Anders kom je er nooit vanaf...nu dus wachten of iemand anders ooit nog er voor mailt...

---
Was ook met iemand op MFC in gesprek over een ruiltje. Hij had een kleine phone charm (waarde maximaal 5 euro) die ik leuk vond. Hij wilde daar eerst een kleine trading figure voor terug, leek me een okay deal. Kreeg ik daarnet een PM dat hij wil veranderen waar hij tegen ruilt en het enige item uit m'n trades/sales waar hij nog interesse in heeft is een scaled figure met een waarde van 35 euro. Gast, wat.

Cookiemonster schreef:
Louriox schreef:
Ik had net toch ook iets leuks, iemand die vroeg of er in termijnen betaald kon worden terwijl het item niet echt duur is (€60).

Ik vind het niet zo gek, gezien de crisis (ja, er is nog steeds een crisis gaande). Ik merk het ook op eBay dat er steeds vaker een optie is om achteraf te betalen bij PayPal bijvoorbeeld. Dan betaal je 21 dagen na aankoop van het object, een soort uitgestelde betaling. Dat kan ongeacht het bedrag overigens.


Die uitgestelde betaling is volgensmij alleen van de koper aan PayPal toch? De verkoper krijgt als het goed is z'n geld meteen binnen?

Ik ben zelf nooit zo fan van dit soort type betalingen, zelfs niet met figure pre-orders, betaal altijd maar het liefst zo snel mogelijk, zodat ik zeker ben dat ik nooit in de problemen kan komen met te late betalingen. Heb al genoeg financiële dingen waar ik op moet letten. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 20:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Redelijk wat frusterende dingen gehad de laatste paar weken, en gelukkig hebben we daarvoor een frustratie-topic! :P

---
Iemand had interesse in iets dat ik verkocht voor 3 euro + 0,64 euro verzendkosten. Ze beloofde te betalen, de betaling kwam maar niet, uiteindelijk allemaal excuses, vaak vragen om uitstel etc. Nu kreeg ik pas de mail "sorry, ik heb die hoeveelheid geld niet." Echt wow, als dat niet verzonnen was, maar een echt excuus dan heb je echt geldproblemen? :/

---
Een ander, helaas veel terugkerend, irritatiepunt zijn mensen die je compleet negeren nadat je denkt een deal rond te hebben. Had pas iemand en daar had ik heel vaak over en weer mee bericht over een prijs voor een figure, eindelijk waren we het samen eens, hij beloofde het over te maken. Paar dagen later had ik het nog niet, dus ik bericht hem. Krijg een vaag excuus terug. Later nog wat meer vage berichtjes die voor mij alleen als tijdrekken voelde, dus ik vroeg of hij nog echt interesse had. Hij zei van wel. Inmiddels al een week niet van 'm gehoord (terwijl ik 'm wel heb herinnerd tussendoor) en hij loopt vrolijk zijn eigen verkooptopic te bumpen en te reageren op Aniway, maar even basis respect voor mij opbrengen, ho maar. -.-' Ik heb nog liever een slecht excuus zoals hierboven dan dit soort dingen...

---
Had pas ook weer een interessant iets op Marktplaats...krijg ik een mail en die zegt alleen "Puur uit interesse: Heeft er iemand ooit interesse getoond in deze figure?" Echt, huh??? Probeert hij te zeggen dat hij de figure lelijk vind? Is dit een manier om te peilen om te kijken of hij kan afdingen er op? ??? Ik hem een netjes bericht terug gestuurd dat er wel degelijk meerdere keren interesse in de figure was, maar dat ze nog niet is verkocht. Uiteraard nooit een antwoord terug op gehad...

Dat was m'n rant voor nu! >.< Heb echt heel veel kleine, rare situaties meegemaakt de laatste tijd. Gelukkig niet zoiets groots/vervelends zoals mijn beginpost bij dit topic. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 20:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Het zijn toch altijd die kleine dingetjes die uiteindelijk te veel worden. Die moet ik ook eens in de zoveel tijd weer eens kwijt. en als we dan toch bezig zijn 8D

Ik heb laatst via marktplaats een boek + bordje verkocht. Ik had het netjes ingepakt omdat het niet in een envelop paste en kreeg na 3 dagen te horen dat het wel was aangekomen maar dat er een scheur in het papier zat 'Wat wel heel erg dun was' Nou realiseer ik mij ook best wel dat het dan dus aan mijn inpak kunsten ligt, maar ik heb in dit soort gevallen liever dat mensen gewoon eerlijk zeggen van je hebt het slecht ingepakt dus ik wil compensatie, ipv zoo'n 'Dit is eigenlijk jouw schuld maar dat zeg ik nu maar niet' smoesje. Uiteindelijk heb ik 25% compensatie aangeboden maar na een week later nog niks te horen neem ik maar aan dat ze hier dus toch geen intresse in hadden.

In een ander geval had ik een keychain verstuurd naar Belgie, het was een stevig ding dus ik had hem gewoon in een envelop gedaan. Ik verstuur wel vaker keychains zonder doosje met de post en dat gaat altijd prima. Krijg ik een paar dagen later te horen dat hij helaas gebroken is aangekomen. Ik had het in een bubbeltjes envelop moeten doen want dat had dit kunnen voorkomen. Nou heb ik zelf nog een aantal van deze keychains over en ik weet best zeker dat als die gebroken is in de post dat dit dan echt komt omdat er iemand op is gaan staan ofzo, in welk geval een bubbeltjesenvelop ook niet zou hebben geholpen. Dus ik heb aangegeven dat het niet verzekerd is verzonden dus dat ik er helaas niks aan kan doen. Vervolgens krijg ik de reply dat ze niet wist dat je specefiek van te voren moest aangeven of je iets verzekerd wilde laten versturen. Ik heb toen aangegeven dat het normale verzenden €2,10 is, en verzekerd verzenden €11, en dat ik niet kan aanvoelen of je een keychain van €10 voor €11 wil laten verzekeren. Ik was van plan 25% compensatie aan te bieden maar ook daar heb ik niks op terug gehoord.
(als iemand tips heeft voor een situatie als deze hoor ik het graag overigens, aangezien ik niet wil dat deze verkoop zo negatief eindigd, maar het voor mij ook niet voelt alsof alle schuld bij mij ligt)

En dan natuurlijk de 'verstuurd u ook met DHL?' waarbij ik nu al ruim 30 minuten probeer te vinden hoeveel het dan kost op zoon service punt. ...

En voor ik het vergeet zijn er altijd nog de 'biedingen die eigenlijk een belediging zijn'. Zo heb ik laatst een bod gekregen voor al mijn merchandise, waarbij ik op de hoogte werd gebracht dat ze wel €15 over zou heben voor alle merch, inclusief verzenden. Het was alleen een beetje jammer dat ik voor alles bij elkaar mintens €100 wilde, en dat nét boven haar budget lag.
Of het 'oh dat ligt net boven men budget, maar wil je misschien ruilen' waarbij je 540 fotos aan troep toegestuurd krijg voor een kussenhoes van €35....

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 21:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
xxnickiyxx schreef:
In een ander geval had ik een keychain verstuurd naar Belgie, ....
(als iemand tips heeft voor een situatie als deze hoor ik het graag overigens, aangezien ik niet wil dat deze verkoop zo negatief eindigd, maar het voor mij ook niet voelt alsof alle schuld bij mij ligt)

Van te voren goed aangeven wat eventuele risico's zijn van niet verzekerd verzenden.
De koper heeft verder gewoon recht op het product zoals afgesproken, dus als ie kapot aankomt moet jij als verkoper zorgen voor een vervangend product of geld terug (tenzij dat in België anders is?).

Enige wat je dan kan doen is dus de risico's aangeven en 'hopen' dat ze dat dan begrijpen en accepteren, maar dat neemt niet weg dat ze recht hebben op een degelijk product.
Om jezelf helemaal in te dekken zou je alleen verzekerd verzenden moeten aanbieden maar dat is natuurlijk niet realistisch...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 21:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
rupio schreef:
xxnickiyxx schreef:
In een ander geval had ik een keychain verstuurd naar Belgie, ....
(als iemand tips heeft voor een situatie als deze hoor ik het graag overigens, aangezien ik niet wil dat deze verkoop zo negatief eindigd, maar het voor mij ook niet voelt alsof alle schuld bij mij ligt)

Van te voren goed aangeven wat eventuele risico's zijn van niet verzekerd verzenden.
De koper heeft verder gewoon recht op het product zoals afgesproken, dus als ie kapot aankomt moet jij als verkoper zorgen voor een vervangend product of geld terug (tenzij dat in België anders is?).

Enige wat je dan kan doen is dus de risico's aangeven en 'hopen' dat ze dat dan begrijpen en accepteren, maar dat neemt niet weg dat ze recht hebben op een degelijk product.
Om jezelf helemaal in te dekken zou je alleen verzekerd verzenden moeten aanbieden maar dat is natuurlijk niet realistisch...

Ik heb compensatie aangeboden maar ik hoor hier niks op terug, ik zou liever ook niet 5 mailtjes per dag willen sturen. Ik wil het wel oplossen maar hoe doe je dat als de ander niet reageerd?

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 21:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
xxnickiyxx schreef:
Ik heb compensatie aangeboden maar ik hoor hier niks op terug, ik zou liever ook niet 5 mailtjes per dag willen sturen. Ik wil het wel oplossen maar hoe doe je dat als de ander niet reageerd?

Geen bericht is goed bericht?
Het is dan aan de koper om zijn gelijk te krijgen, en aan jou om daar al dan niet aan mee te werken :twisted:
Het voordeel als verkoper is dat de meeste kopers geen idee hebben wat hun rechten zijn en vaak is het de moeite ook niet waard om alles te regelen, zeker niet als de verkoper niet echt wil meewerken (al dan niet expres of door onwetendheid).

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
rupio schreef:
xxnickiyxx schreef:
Ik heb compensatie aangeboden maar ik hoor hier niks op terug, ik zou liever ook niet 5 mailtjes per dag willen sturen. Ik wil het wel oplossen maar hoe doe je dat als de ander niet reageerd?

Geen bericht is goed bericht?
Het is dan aan de koper om zijn gelijk te krijgen, en aan jou om daar al dan niet aan mee te werken :twisted:
Het voordeel als verkoper is dat de meeste kopers geen idee hebben wat hun rechten zijn en vaak is het de moeite ook niet waard om alles te regelen, zeker niet als de verkoper niet echt wil meewerken (al dan niet expres of door onwetendheid).

Nouja dan wacht ik het maar gewoon af. Als ze de compensatie alsnog accepteren krijgen ze die direct maar dan ga ik er ook maar niet te koop mee lopen.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014 16:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ja, precies dat! Kleine dingetjes stapelen zich op, op en op en dan raak ik er gewoon te gefrustreerd van na een tijdje! Hierboven was nog maar een selectie, want ik heb deze maand veel al meegemaakt! @.@ De maand december is tot nu toe voor mij eentje met veel meer reacties dan normaal en ook meer verkopen en ruilen dan normaal, maar dan ook meteen weer meer vervelende mensen die daarbij komen... (Heb veel niet-anime dingen verkocht, dus vandaar dat van die sales niets te zien is in mijn topic hier :P)

Veel goede dingen zorgen er verder ook voor dat ik weer meer vertrouwen in mensen krijg en als ik dan weer een tegenslag krijg, komt dat harder aan. :/ Om terug te komen op diegene die niet meer reageert voor die grote verkoop, hij liet ook echt weten haast te hebben om het te willen. Dus ik had 'm ook verteld van "als je het vanavond overmaakt, dan kan ik morgen de doos uitzoeken bij de supermarkt en dan ook morgen het op de post doen als ik het geld binnen zie!" en hij beloofde dus over te maken...ik een doos uitzoeken na werk de dag erna en nadat ik thuis kwam begon dus het hele fiasco wat ik hierboven vertelde. Hij weet dus dat ik die doos speciaal heb lopen uitzoeken en extra moeite heb gedaan omdat hij het "snel wilde" en dan laat 'ie me alsnog stikken... Dit brengt weer mijn vertrouwen in mensen op internet omlaag...waarschijnlijk duurt het weer een tijdje voor ik weer meer vertrouwen heb en tegen die tijd zal er vast wel weer iets gebeuren waardoor ik dat vertrouwen weer verlies. Ik voel mezelf dan ook echt heel stom en dom dat ik enthousiast werd over een grote verkoop en al die moeite al deed, voortaan moet ik toch weer wachten en "streng" zijn en eerst het geld binnen zien voordat ik iets voor iemand doe... :/

Over jouw kwestie met de keychains en kleine merchandise, zelf heb ik als regel echt altijd alles in bubble wrap te sturen! De enige uitzondering is toevallig eentje die ik gisteren maakt voor een dingetje van stof. Maar zelfs rubber straps enzo stuur ik met een beetje bubble wrap er om heen, wrijving met andere enveloppen zou er bijvoorbeeld al voor kunnen zorgen dat de verf van zoiets afgeeft!

Ik heb zelf 2x gehad dat iets beschadigd is aangekomen, ondanks dat ik het goed in had gepakt.

De eerste keer was de persoon heel boos die het kapot had gekregen en ik probeerde hem eerst te kalmeren, waarna ik aanbood een deel terug te geven en ik vroeg wat hij dan wilde. Nooit meer antwoord op gehad. Geen bericht, goed bericht?

De tweede keer ging het om een sleutelhanger die kapot was en ik had nog een andere hanger van dezelfde set. Dus ik vroeg aan haar of het okay was dat ik als excuus dat opstuurde en daar ging ze mee akkoord. Dit was ook een heel liefje meisje verder (jong iemand, één van haar eerste internetaankopen), had er ook nog een kleine rilakkuma-cadeauverpakkingetje omheen gedaan en ze vond het helemaal leuk. Op zo'n manier is toch een negatieve situatie heel goed opgelost (vind ik), terwijl bij de eerste ik alweer een naar gevoel in m'n maag krijg als ik er aan terug denk (het was niet alsof ik uitgescholden werd in die berichten van die eerste persoon, maar hij was wel echt heel boos, dus het was behoorlijk ongemakkelijk).

Dus bij mij is het ook heel afhankelijk van hoe aardig en respectvol de persoon is waarmee het hele gedoe aan de hand is. Dat doet me er meteen aan herinneren dat ik het andersom ook een keer rottig heb gehad. Ik heb een keer een Nendoroid gekocht en de verkopen had de Nendoroid met alleen een dun, bruin papiertje om de buitenste doos verzonden. Uiteraard dikke beschadingen aan de doos, de figure zelf was gelukkig in orde. Dit heb ik op een nette manier aan de verkoper laten weten en haar ook tips over het inpakken gegeven. Eerst werd ik heel lang genegeerd en toen er eindelijk antwoord kwam werd ik helemaal verrot gescholden... >.> Misschien is dit ook wel iets waarom mensen bang zijn om negatieve feedback en/of opbouwende kritiek achter te laten? Er zijn genoeg mensen die snel op hun teentjes getrapt zijn om totaal geen reden. ¯\_(ツ)_/¯

En HA! DHL, nee elke plek waar ik tot nu toe gewoond heb was er geen DHL te bekennen. Ik krijg wel mensen die naar Kiala vragen soms en ik weet nog toen ik verhuisde 3-4 maanden geleden naar hier dat ik zat van "Hé! Er is eindelijk een Kiala-punt in de buurt!" om vervolgens een maand later te zien dat die winkel (en uiteraard ook het Kiala-punt) failliet was. :/ Dus voor nu blijft alles PostNL, ookal zou ik liever een concurrent van ze willen supporten. ;)

Ik heb deze maand al 2 beledigende biedingen gehad (lager dan 50% van wat ik wilde), maar aangezien beide dingen ik al zowat een jaar te koop had met nooit eerdere bieders of geïnteresseerden, heb ik het toch maar gedaan. Ook nog een interessant is dat ik een soortgelijk iets ook nog verkoop dat al bijna een jaar regelmatig biedingen krijgt (minimaal 1 per maand), maar waar echt NOOIT iemand op terug reageert als ik ze mail over hun bod. Een vervloekt item... -.-'

Dat laatste is wel interessant trouwens. Ik krijg vaak genoeg mensen die willen ruilen, maar vaak sturen ze niet eens foto's er bij of willen ze die ook niet maken... Ik vind zelf MP ook echt heel onbetrouwbaar als het om ruilen gaat. Ik doe wel veel ruiltjes via MFC en hier op Aniway. Vooral MFC eigenlijk, aangezien daar veel mensen into dezelfde soorten merchandise zijn. :)

Inmiddels is het bijna een maand geleden dat ik weer een kijk-vrager had, maar mijn laatste was zo irritant, argh! Was iemand die maar door bleef dringen en ik zei dat ik het gewoon niet aan mijn huis wilde, stelde openbaar voor, maar dat wilde zij dan weer niet. Uiteindelijk werd het ineens na heel veel mailtjes heen en weer "ja, maar ik vind het te duur!" (terwijl ze de prijs eerst goed vond) en erbij een giga-betoog waarom ze het te duur vond. Toen heb ik een stuk tekst terug gestuurd met mijn prijs uitleggen (had een anime-opbergdoosje gesealed te koop die op amiami nog in stock was voor 2,5x de prijs dan ik vroeg!!!), sindsdien niets meer gehoord (zoals te verwachten was). Vond het raar hoe die communicatie allemaal liep. Eerst het met de prijs eens zijn, maar willen kijken/langskomen en dan als het blijkt dat kijken niet lukt ineens zeggen dat het te duur is, terwijl ze aangaf sowieso het niet verzonden te willen hebben. -.-

Oh, en verder inderdaad doen wat rupio zegt! Het is ook aan de koper om zelf inzet te tonen voor zijn/haar gelijk! Als trouwens de koper onredelijk of boos zou worden, dan zou ik als ik jou was foto's van de beschadiging vragen. Hoor vaak genoeg horrorverhalen van mensen die gescammed worden doordat anderen doen alsof ze iets niet of met schade hebben ontvangen en dan vervolgens hun geld terug willen of een tweede keer het item claimen... Nou is waarschijnlijk de waarde van een sleutelhanger niet zo hoog, dus ook niet heel erg, maar misschien wel iets om in je achterhoofd te houden mocht een keer een grote verkoop fout gaan!

Dat doet me er aan denken dat ik als koper nu ook door een leuk drama ga. Een eBayshop heeft me een compleet verkeerd item gestuurd en zei tegen me dat ik het mocht houden en dat ze me zouden refunden. Hoor langs niks van ze en stuur ze een berichtje en nu zeggen ze ineens dat ze me maar 25% willen teruggeven. Dus ik moet 75% betalen voor iets dat ik nooit heb besteld en sowieso niet wil hebben? Wtf? Ik vind het heus niet erg om het item terug te sturen naar ze, maar doen alsof ik een goede deal krijg met 75% betalen voor iets dat ik helemaal niet wil...w...t...f... De PayPal case heb ik net geopend ervoor...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 27 dec 2014 10:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2007 18:36
Woonplaats: 箱根学園
Kan ik hier ook koop-frustratie kwijt? Ik heb als verkoper het wel vaker meegemaakt dat mensen interesse tonen in items, en uiteindelijk als je de deal hebt afgerond hoor je nooit meer iets van ze...
Maar andersom is het ook behoorlijk irritant :/
Had iemand benaderd omdat ik een aantal spullen wilde overkopen en kreeg steeds te horen dat er naar de prijs gekeken zou worden en ze zou kijken hoeveel het kost om alles op te sturen.
Daarna nog een paar berichtjes gestuurd en nooit meer wat gehoord. Like, wil je je stuff nu verkopen of niet? Of is het al verkocht? Ik heb nog liever dat ik te horen krijg van 'Ja sorry, iemand was je voor en ik heb alles al verkocht' ipv dat ik na een aantal berichten te hebben gestuurd (die ook nog eens gelezen waren) nooit meer iets hoor :/

(Also Maakie, for some reason vind ik je posts heel leuk en interessant om te lezen, haha)

_________________
poop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 27 dec 2014 13:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2013 19:18
Maakie schreef:
Dat doet me er aan denken dat ik als koper nu ook door een leuk drama ga. Een eBayshop heeft me een compleet verkeerd item gestuurd en zei tegen me dat ik het mocht houden en dat ze me zouden refunden. Hoor langs niks van ze en stuur ze een berichtje en nu zeggen ze ineens dat ze me maar 25% willen teruggeven. Dus ik moet 75% betalen voor iets dat ik nooit heb besteld en sowieso niet wil hebben? Wtf? Ik vind het heus niet erg om het item terug te sturen naar ze, maar doen alsof ik een goede deal krijg met 75% betalen voor iets dat ik helemaal niet wil...w...t...f... De PayPal case heb ik net geopend ervoor...


Zoiets heb ik ook een keer gehad, helaas niet op eBay dus ik kon geen PayPal case openen.
Ik had een donker roze pruik besteld, en in plaats daarvan kreeg ik een fel rode die ook nog heel erg glimmend was >_<
"Als je hem terug stuurt geven we je het hele bedrag terug"
Tja om nou voor $14 een pruik terug naar China te sturen leek me nou ook een beetje duur. Gelukkig heb ik uiteindelijk nog de helft teruggekregen.

Op eBay had ik een keer een half lange oranje pruik gekocht en toen kreeg ik een korte blonde.... Ook fijn. Uiteindelijk wel het hele bedrag teruggekregen.

Oh en ik had een keer een tas besteld die in de verkeerde kleuren en kapot aankwam. Toen wilden ze me wel $2 teruggeven :')


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 13:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kip schreef:
Kan ik hier ook koop-frustratie kwijt? Ik heb als verkoper het wel vaker meegemaakt dat mensen interesse tonen in items, en uiteindelijk als je de deal hebt afgerond hoor je nooit meer iets van ze...
Maar andersom is het ook behoorlijk irritant :/
Had iemand benaderd omdat ik een aantal spullen wilde overkopen en kreeg steeds te horen dat er naar de prijs gekeken zou worden en ze zou kijken hoeveel het kost om alles op te sturen.
Daarna nog een paar berichtjes gestuurd en nooit meer wat gehoord. Like, wil je je stuff nu verkopen of niet? Of is het al verkocht? Ik heb nog liever dat ik te horen krijg van 'Ja sorry, iemand was je voor en ik heb alles al verkocht' ipv dat ik na een aantal berichten te hebben gestuurd (die ook nog eens gelezen waren) nooit meer iets hoor :/

(Also Maakie, for some reason vind ik je posts heel leuk en interessant om te lezen, haha)


(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧. Je mag hier alle frustraties kwijt!

En wat jij nu zegt heb ik ook meerdere keren meegemaakt! Zeker frustrerend als het om zeldzame items gaat of een goede deal in verhouding tot elders... Had recentelijk ook een mooie, waarbij een koper voor een ruime week niets liet horen (terwijl ik haar in de tussentijd 2-3x had bericht), uiteindelijk stuurde ik nog een laatste bericht van "jammer dat ik geen reactie krijg, ik wilde even laten weten dat ik nu verder ga zoeken." en toen ineens BAM superboze mail terug met allemaal schelden en over hoe mensen tegenwoordig zo ongeduldig zijn. Wut wut? Ik ben heus wel geduldig, maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Zelfs al is ze heel druk, ik kon zien dat ze alles las dat aankwam en dan is een korte reply terug van "Sorry, ik ben erg druk, kan je nog even wachten?", toch niet zoveel moeite...?

En t-t-th-thanks...I guess. xD Ik koop en verkoop zoveel online dat ik gewoon teveel rare situaties meemaak. :')

Louriox schreef:
Maakie schreef:
Dat doet me er aan denken dat ik als koper nu ook door een leuk drama ga. Een eBayshop heeft me een compleet verkeerd item gestuurd en zei tegen me dat ik het mocht houden en dat ze me zouden refunden. Hoor langs niks van ze en stuur ze een berichtje en nu zeggen ze ineens dat ze me maar 25% willen teruggeven. Dus ik moet 75% betalen voor iets dat ik nooit heb besteld en sowieso niet wil hebben? Wtf? Ik vind het heus niet erg om het item terug te sturen naar ze, maar doen alsof ik een goede deal krijg met 75% betalen voor iets dat ik helemaal niet wil...w...t...f... De PayPal case heb ik net geopend ervoor...


Zoiets heb ik ook een keer gehad, helaas niet op eBay dus ik kon geen PayPal case openen.
Ik had een donker roze pruik besteld, en in plaats daarvan kreeg ik een fel rode die ook nog heel erg glimmend was >_<
"Als je hem terug stuurt geven we je het hele bedrag terug"
Tja om nou voor $14 een pruik terug naar China te sturen leek me nou ook een beetje duur. Gelukkig heb ik uiteindelijk nog de helft teruggekregen.

Op eBay had ik een keer een half lange oranje pruik gekocht en toen kreeg ik een korte blonde.... Ook fijn. Uiteindelijk wel het hele bedrag teruggekregen.

Oh en ik had een keer een tas besteld die in de verkeerde kleuren en kapot aankwam. Toen wilden ze me wel $2 teruggeven :')


De meeste sellers vinden het toch goed als je dezelfde envelop weer dichtmaakt en er "retour" op schrijft? Op die manier kost het jou geen geld en dan krijgen hun zelf de rekening van het retour sturen.

Het is verder denk ik echt superafhankelijk van welke shop het komt. De meeste eBaysellers hebben bij een foute bestelling al snel dat ze gedeeltelijk geld teruggeven, nog een keer het item opsturen of dat ze aan retour doen, maar sommige doen echt rare dingen...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 jan 2015 15:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Niet specifiek op een persoon, maar iets dat ik de laatste tijd steeds meer krijg is als iemand geld overgemaakt heeft, dat ze me een screenshotje sturen van hun mobieltje of van hun computer van het afschrift. Vaak verwachten ze dan ook dat dat genoeg bewijs is en dat ik het meteen op de post doe. :/

Nou vind ik dat zelf dus echt 3x niks, want om maar een voorbeeld te geven, ik ben absoluut niet pro met Photoshop, maar zeker met de layout vand de Rabobank (veel wit en een veel voorkomend lettertype wordt gebruikt), zou ik ook gemakkelijk zoiets in elkaar kunnen knutselen op mijn computer. :I

Hoe doet de rest het hier? Geloven jullie zulke screenshots wel of wachten jullie tot het op je eigen rekening staat?

Zelf wil ik het eerst op m'n eigen rekening binnen zien voordat ik iets opstuur, maar het voelt dan ook zo lullig om iemand z'n bewijs niet te geloven. :I

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 jan 2015 16:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Ik zou een screenshot van overschrijving wel snel geloven, maar zelfs met paint valt zoiets geloofwaardig na te maken, helemaal als ze wel iets overmaken maar niet het juiste bedrag (dat ze dan dus aanpassen).
Daarbij duurt het dan vaak een dag of iets voordat het op je rekening staat. Tegen de tijd dat jeje mail 'gelezen' hebt en pakketje klaar hebt gemaakt zit er al snel een dag of iets tussen. Wat vaak het probleem vanzelf doet oplossen.

Maar voor die keren dat het langer duurt voor je iets kan zien en je dus hem of haar op de gestuurde afbeelding moet geloven...
Zal voor mij denk ik vooral afhangen met het eerdere contact dat je met hem/haar gehad hebt.
Ik zelf zou mensen het voordeel van de twijfel geven, tot er iets mis gaat natuurlijk :lol:

Aan de andere kant om van al het gezeur af te zijn, naja gezeur zal je wel altijd houden denk ik, maar om jezelf de moeite te besparen om te bepalen of iemand te vertrouwen is en controleren of de screenshots wel echt zijn etc kan je gewoon beleid voeren dat je pas opstuurt als het geld op jouw rekening staat en dat je hun daar van te voren dus ook van op de hoogte stelt.
Als je dat al niet doet...

Vanuit de kant van de koper gezien zou ik niet zo 123 weten waarom je een afschrift van je rekening zou opsturen, alhoewel je dan wel kan zien dat ze ieder geval naar het juiste nummer sturen en dat je niet weken zit te wachten omdat er iets verkeerd is ingevuld.
Alleen als het haast heeft en op een bepaalde dag binnen moet zijn kan ik het nog begrijpen (al ben je dan altijd nog afhankelijk van de post ed), maar dan zou ik daar wel een begrijpbaar verhaal mee opsturen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling