aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 apr 2015 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Neko_Orihime schreef:
Ok ik zou als ik jouw was hem inderdaad een surprise telefoontje geven of dreigen contact op te nemen met zijn werk :P voor sommige banen word je geacht een bepaalde integriteit te hebben, en dan kun je hem even laten zweten als ie niet heel snel ophoud :P
Dit soort gastjes zijn heel stoer over de email maar als je ze dan terug pakt zijn ze ineens stil. (Wat een volslagen idioot trouwens, dit soort volk heeft echt een lager iq dan een neanderthaler)

Zo was er op een faceboek groep waar ik af en toe wat verkoop een keer een oplichter actief en men had uitgevonden dat hij dus in de beveiliging werkte. Volgens mij hadden sommigen gedupeerden daarna ook plannen om zijn werkgever aan te spreken op zijn activiteiten. (Eigen schuld wat mij betreft, je hebt je te gedragen tegenover je medemens)


Ik krijg hierdoor meer zin om zijn werk te bellen dan dat ik hem bel, haha! Meer ook met hoe slecht mensen met privé info omgaan. Ik wacht het ff af wat de MP helpdesk nog zegt hierover. Ergens wil ik niet zo ver gaan, maar aan de andere kant verdient hij ook wel een telefonisch pak slaag. :P Want serieus, als volwassene gedraag je je toch gewoon zo niet...tsk.

Nog iets anders voor dit topic trouwens: Krijgen mensen hier ook vaker dat mensen een berichtje sturen in de richting van dat ze niet iets van jou willen kopen, maar dat ze zich wel afvragen wat goede winkels zijn voor [vul onderwerp in].

Vroeger kreeg ik deze best wel veel, maar heb ze nu lang niet gehad...tot gisteren. :P Nou haal ik bijna al mijn Japanse merchandise van auctions, dus heel ver komen ze er niet mee, maar ik vind het toch een beetje vreemd. Voelt een beetje als "Hey, ik heb geen interesse in jouw spul, dus waar kan ik beter halen?" :P (Ik had er dus samengevat één die zei "Hey, wat een mooie figure. Alleen is ze te duur voor me. Welke winkels zijn er voor figures?")

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 apr 2015 14:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Maakie schreef:
Nog iets anders voor dit topic trouwens: Krijgen mensen hier ook vaker dat mensen een berichtje sturen in de richting van dat ze niet iets van jou willen kopen, maar dat ze zich wel afvragen wat goede winkels zijn voor [vul onderwerp in].

Vroeger kreeg ik deze best wel veel, maar heb ze nu lang niet gehad...tot gisteren. :P Nou haal ik bijna al mijn Japanse merchandise van auctions, dus heel ver komen ze er niet mee, maar ik vind het toch een beetje vreemd. Voelt een beetje als "Hey, ik heb geen interesse in jouw spul, dus waar kan ik beter halen?" :P (Ik had er dus samengevat één die zei "Hey, wat een mooie figure. Alleen is ze te duur voor me. Welke winkels zijn er voor figures?")


Zelf krijg in nooit mailtjes met die vraag omdat ik niet vaak aan de verkopende kant zit.
Maar het lijkt me niet dat ze een adres zoeken om iets goedkoper te kunnen halen aangezien MP ed vaak de laagste prijzen hebben (alhoewel er natuurlijk de vreemdste figuren op MP rondlopen, dus het zou altijd nog van wel kunnen).
De andere opties zijn dat iemand de prijs wil vergelijken om te checken of ie niet wordt afgezet, al zou ie dan niet zeggen dat ie niks wilt kopen. Of dat ze geïnteresseerd zijn in het product maar MP niet zo vertrouwen of niet kunnen vinden wat ze willen.
Zo zocht ik naar een sleutelhanger, via ebay kwam ik iets tegen wat in de buurt was van wat ik zocht. Van daar een webwinkel weten te vinden met groter aanbod. Daar gevonden wat ik wou.
Maar om dan via ebay te vragen naar soortgelijke producten (is toch soort van concurrentie) is wel een beetje vreemd, maar met producten die hier zeldzaam zijn kan het lastig zijn om een (goed) adres te vinden met meer aanbod.
Zo ken ik bv ook maar 1 plaats om Japanse mobiele telefoons te halen. MP/ebay zou dan een tweede keus zijn en een goed aanknopingspunt om info te vragen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 mei 2015 09:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
RAGE! :(( :(( :(( Ik ben momenteel de gemiddelde persoon op MP spuugzat. :((

Omdat ik altijd vreselijk lage biedingen kreeg als ik bieden aanzette bij advertenties, doe ik dit al heel lang niet meer om irritatie weg te halen. Ik upload nu alles met een vaste prijs en zet er ook bij dat het een vaste prijs is. Toch heb ik steeds mensen die het over de e-mail proberen, wat soms nog redelijk is, maar vaak voor irritatie zorgt.

Nu heb ik pas ook een figure er op gezet die nieuw en gesealed voor 70-80 euro bij meerdere webshops te koop staat. Ik heb die van mij geopend voor 35 euro (ex. verzendkosten) te koop. Lijkt me een nette prijs, denk ik dan. Nu heb ik in de afgelopen 2 dagen de volgende 3 e-mails gekregen:

"Ik bied 10 euro." (verder ook totaal geen info of aanhef of naam, account bestaat ook pas een paar minuten)

"Ik wil deze figure graag, maar deze is echt geen 35 waard. Ik wil er 20 euro met verzenden voor geven." (Misschien zou je de naam van de figure eens moeten googelen en zien waar ze voor gaat? :(( )

"ik wil het kopen voor 10 euro met verzendkosten. je kan het verzenden naar [heeft al heel zijn adres uitgetypt]" (Dit soort type mensen kan ik wel het meeste wurgen. Die denken meteen dat je het eens gaat zijn met het bod die ze maken. Zelfs al was deze figure niet 70-80 euro nieuw, dan bied hij nu 3 euro voor de figure, minder dan 10% van mijn vraagprijs. :roll: )

Normaal reageer ik ook op mensen waarom ik het niet eens met ze ben, en/of "verdedig" ik mijn prijs of spullen, maar ik zit er nu zo doorheen met deze @^#*$@ in zo'n korte dat ik waarschijnlijk te erg zou ontploffen. :(( :(( :(( En al deze mensen bieden al zo hopeloos laag dat het niet eens de moeite waard is om in overleg te gaan. Vandaar de rant hier. :clown:

En nog een ander leuk recentelijk "avontuurtje" op MP.

Had iemand die superlang aan het afdingen was op een figure (meerdere dagen overleg). Uiteindelijk waren we het eens over een prijs, ik geef betaalgegevens door. Hoor 2 dagen niks en krijg dan: "Ik wil even weten hoe groot het poppetje is." Wauw. Dus pas na al dat afdingen over een prijs gaat ze nadenken over waar ze eigenlijk op aan het bieden is? >.> Vervolgens 2-3 uur later: "Sorry mijn dochterje heeft weer een andere gezien."

En dan heb ik pas ook weer een rits opkopers gehad die al m'n spul voor een prikkie willen. >:I Man met dit soort dingen heb ik af en toe zoiets van dat ik wil stoppen met online verkopen en dat ik het maar hou tot o.a. de Bring and Buy op conventies en eBay. >:I Maar als ik dat doe limiteer ik mezelf zo erg dat ik waarschijnlijk heel lang doe over van mijn oude figures afkomen. :(

Ohja en pas ook het meest belachelijk excuus ooit gehad van iemand waarom de verkoop niet door ging. :P Hij had zijn auto in zijn zwembad gereden, dus daarom ging de aankoop (van onder de 10 euro incl. verzenden) niet door. Hierover moest ik eigenlijk zelfs hardop lachen van hoe absurd het was. Er zat ook een gigantische lap tekst bij met waar in zijn auto water was ingelopen en hoeveel moete het was om 'm naar de garage te brengen. Nouja, gelukkig ging het hierbij om een trading figure van een populaire serie, dus de verkoop daarvan gaat wel elders lukken.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 mei 2015 21:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 maart 2011 21:51
Woonplaats: Vlaardingen
Dinsdag had ik mijn pakketje, een blauwe blazer voor een cosplay, van eBay ontvangen.
Vandaag ontving ik echter ook een rekening van PostNL voor dat pakketje, omdat de verkoper geen/onvoldoende verzendkosten heeft betaald.
De blazer was €11 met gratis verzendkosten, maar nu moet ik dus nog zelf €8,97 aan verzendkosten betalen.
Ik vind dit echt niet kunnen, want er stond gewoon bij het product dat er geen verzendkosten waren.
Ik wil de verkoper een berichtje sturen met dat ik negatieve feedback ga geven als niet de verzendkosten gaat betalen, maar ik denk niet dat de verkoper daar van afgeschrikt zal worden en dat er een grote kans bestaat dat hij er niets aan wil doen, aangezien de verkoper wel meerdere negatieve feedback heeft ontvangen.
Weten jullie misschien of er iets met eBay of Paypal aangegeven kan worden, zodat de verkoper er wel iets aan moet doen of dat er een andere effectieve manier is om dit op te lossen?

_________________
Animecon 2015 : Edogawa Conan (Detective Conan)
Nishicon 2015 : Kururi Orihara (Durarara!!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 mei 2015 21:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2010 10:24
Woonplaats: Rheden
Steffie-chan schreef:
Dinsdag had ik mijn pakketje, een blauwe blazer voor een cosplay, van eBay ontvangen.
Vandaag ontving ik echter ook een rekening van PostNL voor dat pakketje, omdat de verkoper geen/onvoldoende verzendkosten heeft betaald.
De blazer was €11 met gratis verzendkosten, maar nu moet ik dus nog zelf €8,97 aan verzendkosten betalen.
Ik vind dit echt niet kunnen, want er stond gewoon bij het product dat er geen verzendkosten waren.
Ik wil de verkoper een berichtje sturen met dat ik negatieve feedback ga geven als niet de verzendkosten gaat betalen, maar ik denk niet dat de verkoper daar van afgeschrikt zal worden en dat er een grote kans bestaat dat hij er niets aan wil doen, aangezien de verkoper wel meerdere negatieve feedback heeft ontvangen.
Weten jullie misschien of er iets met eBay of Paypal aangegeven kan worden, zodat de verkoper er wel iets aan moet doen of dat er een andere effectieve manier is om dit op te lossen?


Mocht hij na een mailtje je verzendkosten niet willen vergoeden, dan kun je bij je aankoop op probleem oplossen drukken. Ebay/paypal gaat het geval dan onderzoeken en je hebt een goede kans dat je het bedrag terugkrijgt.

_________________
Dragon Slave!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 jun 2015 09:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
There we go again! Ik ben weer door dezelfde zooi aan het gaan als bij de openingpost. Nu met iemand uit Italië die beweert dat hij een figure van mij niet heeft gekregen en EIST dat ik een tracking code opstuur (ookal staat er duidelijk in de ad dat die er niet is bij het betalen van de goedkoopste shipping optie).

Ik hoor ook veel problemen met corrupte post in zowel Italië als Mexico en een goede vriendin van mij met een eBay-shop heeft enkel die 2 landen op haar geband-van-kopen-van-haar-shop lijst. Wat denken jullie, moet ik dit ook maar doen of is het nou 2x toevallig raak met landen met een slechte naam?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 jun 2015 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Herano schreef:
Steffie-chan schreef:
Dinsdag had ik mijn pakketje, een blauwe blazer voor een cosplay, van eBay ontvangen.
Vandaag ontving ik echter ook een rekening van PostNL voor dat pakketje, omdat de verkoper geen/onvoldoende verzendkosten heeft betaald.
De blazer was €11 met gratis verzendkosten, maar nu moet ik dus nog zelf €8,97 aan verzendkosten betalen.
Ik vind dit echt niet kunnen, want er stond gewoon bij het product dat er geen verzendkosten waren.
Ik wil de verkoper een berichtje sturen met dat ik negatieve feedback ga geven als niet de verzendkosten gaat betalen, maar ik denk niet dat de verkoper daar van afgeschrikt zal worden en dat er een grote kans bestaat dat hij er niets aan wil doen, aangezien de verkoper wel meerdere negatieve feedback heeft ontvangen.
Weten jullie misschien of er iets met eBay of Paypal aangegeven kan worden, zodat de verkoper er wel iets aan moet doen of dat er een andere effectieve manier is om dit op te lossen?


Mocht hij na een mailtje je verzendkosten niet willen vergoeden, dan kun je bij je aankoop op probleem oplossen drukken. Ebay/paypal gaat het geval dan onderzoeken en je hebt een goede kans dat je het bedrag terugkrijgt.

Ja, tot nu toe altijd bijna alles terug gekregen na het indienen van een claim. Mocht de verkoper te weinig geld hebben dan betaald PayPal het restant terug. Goede service!

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 jun 2015 12:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Maakie schreef:
There we go again! Ik ben weer door dezelfde zooi aan het gaan als bij de openingpost. Nu met iemand uit Italië die beweert dat hij een figure van mij niet heeft gekregen en EIST dat ik een tracking code opstuur (ookal staat er duidelijk in de ad dat die er niet is bij het betalen van de goedkoopste shipping optie).

Ik hoor ook veel problemen met corrupte post in zowel Italië als Mexico en een goede vriendin van mij met een eBay-shop heeft enkel die 2 landen op haar geband-van-kopen-van-haar-shop lijst. Wat denken jullie, moet ik dit ook maar doen of is het nou 2x toevallig raak met landen met een slechte naam?

Zo te horen wel. Weet niet hoe vaak je kopers hebt uit die landen, maar ik zou het wel doen. Scheelt een hoop frustratie.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 29 jun 2015 13:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Maakie schreef:
There we go again! Ik ben weer door dezelfde zooi aan het gaan als bij de openingpost. Nu met iemand uit Italië die beweert dat hij een figure van mij niet heeft gekregen en EIST dat ik een tracking code opstuur (ookal staat er duidelijk in de ad dat die er niet is bij het betalen van de goedkoopste shipping optie).

Ik hoor ook veel problemen met corrupte post in zowel Italië als Mexico en een goede vriendin van mij met een eBay-shop heeft enkel die 2 landen op haar geband-van-kopen-van-haar-shop lijst. Wat denken jullie, moet ik dit ook maar doen of is het nou 2x toevallig raak met landen met een slechte naam?


Of alleen met tracking code verzenden voor dat soort landen, zal daardoor waarschijnlijk minder vraag zijn maar altijd nog meer dan een algemene ban.
Mocht iemand het dan niet ontvangen weet je altijd op wie/waar je het kan verhalen. Nu zit je redelijk met de gebakken peren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 30 jun 2015 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
rupio schreef:
Maakie schreef:
There we go again! Ik ben weer door dezelfde zooi aan het gaan als bij de openingpost. Nu met iemand uit Italië die beweert dat hij een figure van mij niet heeft gekregen en EIST dat ik een tracking code opstuur (ookal staat er duidelijk in de ad dat die er niet is bij het betalen van de goedkoopste shipping optie).

Ik hoor ook veel problemen met corrupte post in zowel Italië als Mexico en een goede vriendin van mij met een eBay-shop heeft enkel die 2 landen op haar geband-van-kopen-van-haar-shop lijst. Wat denken jullie, moet ik dit ook maar doen of is het nou 2x toevallig raak met landen met een slechte naam?


Of alleen met tracking code verzenden voor dat soort landen, zal daardoor waarschijnlijk minder vraag zijn maar altijd nog meer dan een algemene ban.
Mocht iemand het dan niet ontvangen weet je altijd op wie/waar je het kan verhalen. Nu zit je redelijk met de gebakken peren.

Probleem hiermee is dat als ik kijk naar mijn ervaring met postnl en pakketjes kwijt raken is het zelfs met shipping nog van 'Ja wij weten ook niet waar het is' En dat was nog een pakketje in Nederland, dus ik kan me voorstellen dat als het om een pakketje in Italie gaat dat ze dan ook gewoon zeggen 'Niet meer in ons land. Niet meer onze zorg' en ik betwijfel op de Italiaanse post je dan nog wil helpen...

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 jul 2015 07:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nou voor diegene die het gemist hebben, ik wilde hier eerst 1-op-1 ze op aanspreken, maar ik vind het wel gepast voor dit topic (aangezien hier ook veel koop-frustratie wordt besproken) en dan kan iedereen ook van hun praktijken weten.

Special-Edition was hier en in andere topics op Aniway aan het spammen met een nepaccount. Waarin ze deden alsof ze een gelukkige klant van hun waren en dan mierzoet vertelden hoe perfect de winkel wel niet was. Dit topic was ook de pineut waarin een misselijkmakend verhaal stond over hoe je niet zelf moet verkopen, maar hun alles moet laten inkopen wat je bezit, yay! De grap hierbij vind ik hoe ik meerdere pagina's terug in dit topic een rant over hun inkoopgedrag heb gedaan. Waarschijnlijk zal Special Edition ook in dit topic lurken, dus bij deze: Jullie gedrag is zeer achterbaks en onprofessioneel. Je kan uiteraard promoten voor je winkel en dat is geen enkel probleem (ookal moet je dit specifiek op Aniway wel van tevoren aanvragen), maar doen alsof je gelukkige klanten hebt en dan van die neppe verhalen typen is het laagste van het laagste. Jullie hebben mij verder persoonlijk ook via vooral Marktplaats en ook direct op conventies lastig gevallen en (ongevraagde) belachelijke biedingen op mijn spullen gedaan. Daar heb ik ook herhaaldelijk op aangegeven dat ik hier niet van gediend was. Tot nu toe heb ik jullie getolereerd, maar door deze actie heb ik 0 respect meer over. Als jullie mij persoonlijk of digitaal nog een keer benaderen, geef ik jullie aan bij de desbetreffende conventie/website voor ongewenst gedrag.

Goed en nu weer terug naar waar we het over hadden in dit topic. Ik heb heel veel gepraat met die vriendin van mij, een vriendin van haar met ook een eBayshop en meer research op internet gedaan. De "grote 3" van oplichters op eBay zijn (in juiste volgorde): Italië, Rusland en Mexico. Als het gaat om Italië, mijn vriendin heeft ze 10 keer een kans gegeven. 2 daarvan zijn deals die nu goed zijn doorgegaan, 2 waren hele erge zeurders maar ging uiteindelijk toch goed en de overige 6 hebben (gedeeltelijk) geld teruggeclaimd. Als het gaat om mijn eigen ervaringen, ik heb dus 3 keer aan een Italiaan verkocht. De eerste keer was met iemand die zonder iets aan mij te laten weten na 2 weken een case opende dat het nog niet binnen was voor een figure met 1-4 weken verzendtijd. Uiteindelijk heeft ze toen het 3,5 week na verzenden de case gesloten met als reden "het is net binnen gekomen". Irritatie en stress voor niks dus. Dit verhaal van daarnet is dus mijn 2e ervaring met dus een bloed-onder-je-nagels-vandaan-halend bericht van de koper waarin dingen staan die niet kloppen. Nou heb ik sindsdien niets meer van die koper gehoord en er is geen case geopend, dus in dit geval ga ik uit van geen bericht goed bericht (voor nu). De derde ervaring loopt nog en was met iemand die al 2 weken niet voor iets betaalde en zowel op mij als eBay niet reageerde. Toen is er een case geopend die betaald is op de laatste dag (ik wilde die avond de case dichtgooien en toen werd er net in de middag betaald). Dat item is nog onderweg naar die persoon. Nou maar hopen dat ik er geen gezeik mee krijg, want dit was echt een duur ding.

Dus die eerdere ervaringen van mij in combinatie met de ervaringen van mijn vriendin en wat ik op internet lees heeft er voor gezorgd dat ik nu Italië geband heb van eBayaankopen bij mij. Ik vind het erg jammer, want het voelt voor mij ook een beetje als discriminatie, aangezien ik dan nu het vooroordeel heb dat Italianen alleen voor problemen gaan zorgen op eBay. Maargoed, ik doe dit vooral om er voor te zorgen dat ik niet door zoveel drama moet gaan, dit is ook slecht voor m'n hart. xD Ik heb trouwens niet helemaal geband dat Italianen van me kunnen kopen, als ze me berichten op MFC of elders wil ik ze heus wel weer een kans geven, maar als het gaat om eBay zijn er scam-groepen actief en weten algemeen veel mensen daar misbruik te maken van voornamelijk het PayPal systeem. Dus het is gewoon niet de moeite waard voor de weinige verkopen die qua percentage wel daar door gaan (en sowieso het weinige aantal verkopen dat ik algemeen heb).

Terugkomend op Mexicanen en Russen. Ik heb nog nooit iets aan een Rus verkocht, dus voor nu geef ik die nog een kans. Een Mexicaan dus maar 1x met een heel irritante ervaring die uiteindelijk wel goed ging. Dus die krijgen ook nog 1 à 2 kansen van mij. ;) Mijn vriendin had ook met Mexico meer dat de post traag is en ze ongeduldig zijn dan dat ze geld terug gaan eisen ed. Meer "onschuldig" gedrag dat ze hun eigen postsysteem niet snappen of je listing niet goed lezen.

Cookiemonster schreef:
Zo te horen wel. Weet niet hoe vaak je kopers hebt uit die landen, maar ik zou het wel doen. Scheelt een hoop frustratie.


En ze zijn banned! :P Vind het wel nog steeds jammer dat ik dit heb moeten doen, ik wil iedereen een kans geven, maar dit is gewoon teveel risico. En dan zijn accounts met 100+ positieve feedback dus ook nog eens zulke scammers, je kan het totaal niet inschatten.

xxnickiyxx schreef:
rupio schreef:
Maakie schreef:
There we go again! Ik ben weer door dezelfde zooi aan het gaan als bij de openingpost. Nu met iemand uit Italië die beweert dat hij een figure van mij niet heeft gekregen en EIST dat ik een tracking code opstuur (ookal staat er duidelijk in de ad dat die er niet is bij het betalen van de goedkoopste shipping optie).

Ik hoor ook veel problemen met corrupte post in zowel Italië als Mexico en een goede vriendin van mij met een eBay-shop heeft enkel die 2 landen op haar geband-van-kopen-van-haar-shop lijst. Wat denken jullie, moet ik dit ook maar doen of is het nou 2x toevallig raak met landen met een slechte naam?


Of alleen met tracking code verzenden voor dat soort landen, zal daardoor waarschijnlijk minder vraag zijn maar altijd nog meer dan een algemene ban.
Mocht iemand het dan niet ontvangen weet je altijd op wie/waar je het kan verhalen. Nu zit je redelijk met de gebakken peren.

Probleem hiermee is dat als ik kijk naar mijn ervaring met postnl en pakketjes kwijt raken is het zelfs met shipping nog van 'Ja wij weten ook niet waar het is' En dat was nog een pakketje in Nederland, dus ik kan me voorstellen dat als het om een pakketje in Italie gaat dat ze dan ook gewoon zeggen 'Niet meer in ons land. Niet meer onze zorg' en ik betwijfel op de Italiaanse post je dan nog wil helpen...


Mijn ervaringen met PostNL en kwijtraken:

Geen tracking code ---> Had je maar tracking code moeten kopen, lol!
Met tracking code ---> Had je maar verzekering moeten kopen, lol!
Met verzekering ---> Excuses bedenken, vragen langer geduld te hebben, er alles aan doen om niet het bedrag waarvoor het verzekerd is te betalen

Het enige voordeel van tracking is eigenlijk geruststelling voor je koper, maar daar heb ik dan ook zo'n beetje alles mee gezegd, want voor de verkoper doen ze niks.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 jul 2015 09:20 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Citaat:

Special-Edition was hier en in andere topics op Aniway aan het spammen met een nepaccount. Waarin ze deden alsof ze een gelukkige klant van hun waren en dan mierzoet vertelden hoe perfect de winkel wel niet was. Dit topic was ook de pineut waarin een misselijkmakend verhaal stond over hoe je niet zelf moet verkopen, maar hun alles moet laten inkopen wat je bezit, yay! De grap hierbij vind ik hoe ik meerdere pagina's terug in dit topic een rant over hun inkoopgedrag heb gedaan. Waarschijnlijk zal Special Edition ook in dit topic lurken, dus bij deze: Jullie gedrag is zeer achterbaks en onprofessioneel. Je kan uiteraard promoten voor je winkel en dat is geen enkel probleem (ookal moet je dit specifiek op Aniway wel van tevoren aanvragen), maar doen alsof je gelukkige klanten hebt en dan van die neppe verhalen typen is het laagste van het laagste. Jullie hebben mij verder persoonlijk ook via vooral Marktplaats en ook direct op conventies lastig gevallen en (ongevraagde) belachelijke biedingen op mijn spullen gedaan. Daar heb ik ook herhaaldelijk op aangegeven dat ik hier niet van gediend was. Tot nu toe heb ik jullie getolereerd, maar door deze actie heb ik 0 respect meer over. Als jullie mij persoonlijk of digitaal nog een keer benaderen, geef ik jullie aan bij de desbetreffende conventie/website voor ongewenst gedrag.


Vervelend om te horen, want zo ken ik ze niet. Ze hebben weleens een paar dozen manga van me overgekocht, maar het bedrag dat ze boden was zelfs een tientje hoger dan ik had verwacht én ze kwamen het persoonlijk ophalen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 jul 2015 10:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Tamara schreef:
Citaat:

Special-Edition was hier en in andere topics op Aniway aan het spammen met een nepaccount. Waarin ze deden alsof ze een gelukkige klant van hun waren en dan mierzoet vertelden hoe perfect de winkel wel niet was. Dit topic was ook de pineut waarin een misselijkmakend verhaal stond over hoe je niet zelf moet verkopen, maar hun alles moet laten inkopen wat je bezit, yay! De grap hierbij vind ik hoe ik meerdere pagina's terug in dit topic een rant over hun inkoopgedrag heb gedaan. Waarschijnlijk zal Special Edition ook in dit topic lurken, dus bij deze: Jullie gedrag is zeer achterbaks en onprofessioneel. Je kan uiteraard promoten voor je winkel en dat is geen enkel probleem (ookal moet je dit specifiek op Aniway wel van tevoren aanvragen), maar doen alsof je gelukkige klanten hebt en dan van die neppe verhalen typen is het laagste van het laagste. Jullie hebben mij verder persoonlijk ook via vooral Marktplaats en ook direct op conventies lastig gevallen en (ongevraagde) belachelijke biedingen op mijn spullen gedaan. Daar heb ik ook herhaaldelijk op aangegeven dat ik hier niet van gediend was. Tot nu toe heb ik jullie getolereerd, maar door deze actie heb ik 0 respect meer over. Als jullie mij persoonlijk of digitaal nog een keer benaderen, geef ik jullie aan bij de desbetreffende conventie/website voor ongewenst gedrag.


Vervelend om te horen, want zo ken ik ze niet. Ze hebben weleens een paar dozen manga van me overgekocht, maar het bedrag dat ze boden was zelfs een tientje hoger dan ik had verwacht én ze kwamen het persoonlijk ophalen.


Toen ze alleen nog aan manga-inkoop deden hoorde ik weinig problemen over ze. Ik heb zelfs bijna een keer zelf iets aan ze verkocht (een OOP serie compleet waarvan ik twijfelde of ik het op eBay ging proberen of dat dat niet de moeite waard zou zijn). Volgensmij waren ze ook niet echt mensen aan het lastig vallen om te proberen dingen in te kopen (?).

Het is allemaal de afgrond ingegaan sinds ze begonnen zijn met figures inkopen iets van 1,5-2 jaar geleden. Ze berichten heel actief mensen via o.a. Marktplaats om te proberen hun spullen in te kopen en veel Nederlandse figureverzamelaars zijn ze ook behoorlijk zat. En dan vertonen ze nu dit soort gedrag... Het is natuurlijk beter om Aniway schoon te houden en dat soort berichten weg te halen, maar aan de andere kant als het er nog stond kon iedereen zien hoe slecht het gedaan was. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 jul 2015 13:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb dezelfde klachten over special edition. Ze zijn zelfs 1 van de redenen waarom ik ervoor kies mijn figures niet op mp aan te bieden, omdat ik geen zin heb om door ze lastig gevallen te worden.

Toen ging het om jfashion kleding die ik aan het verkopen was, ze boden bij mij ook laag, en als excuus kreeg je dan "Ja maar ik ben een winkel en ik moet belasting betalen", maar op zo'n toon geschreven alsof ze mij een grote gunst deden door me te verlossen van mijn spullen :/ Ik had geen fijn gevoel bij de manier waarop ze communiceerden.
Ik heb toen ook op hun webshop gekeken om erachter te komen met wie ik te maken had, en toen was het in ieder geval zo zo dat ik spul voor nieuwprijzen verkocht zag worden, en nergens aangegeven zag wat 2ehands was en wat niet. (En laat ik eerlijk wezen, het spul van Bodyline wat ze toen te koop hadden bestel ik zelf 9 van de 10x goedkoper uit Japan, maar goed, dat is mijn mening)

Gelukkig is het bij mij bij die ene keer gebleven, maar ik weet inderdaad dat ze nog steeds zo opdringerig aan het doen zijn.
Ik ben er zelf ook niet van gediend, dus bij deze.

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 jul 2015 15:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
Maakie schreef:
RAGE! :(( :(( :(( Ik ben momenteel de gemiddelde persoon op MP spuugzat. :((

Omdat ik altijd vreselijk lage biedingen kreeg als ik bieden aanzette bij advertenties, doe ik dit al heel lang niet meer om irritatie weg te halen. Ik upload nu alles met een vaste prijs en zet er ook bij dat het een vaste prijs is. Toch heb ik steeds mensen die het over de e-mail proberen, wat soms nog redelijk is, maar vaak voor irritatie zorgt.

Nu heb ik pas ook een figure er op gezet die nieuw en gesealed voor 70-80 euro bij meerdere webshops te koop staat. Ik heb die van mij geopend voor 35 euro (ex. verzendkosten) te koop. Lijkt me een nette prijs, denk ik dan. Nu heb ik in de afgelopen 2 dagen de volgende 3 e-mails gekregen:

"Ik bied 10 euro." (verder ook totaal geen info of aanhef of naam, account bestaat ook pas een paar minuten)

"Ik wil deze figure graag, maar deze is echt geen 35 waard. Ik wil er 20 euro met verzenden voor geven." (Misschien zou je de naam van de figure eens moeten googelen en zien waar ze voor gaat? :(( )

"ik wil het kopen voor 10 euro met verzendkosten. je kan het verzenden naar [heeft al heel zijn adres uitgetypt]" (Dit soort type mensen kan ik wel het meeste wurgen. Die denken meteen dat je het eens gaat zijn met het bod die ze maken. Zelfs al was deze figure niet 70-80 euro nieuw, dan bied hij nu 3 euro voor de figure, minder dan 10% van mijn vraagprijs. :roll: )

Normaal reageer ik ook op mensen waarom ik het niet eens met ze ben, en/of "verdedig" ik mijn prijs of spullen, maar ik zit er nu zo doorheen met deze @^#*$@ in zo'n korte dat ik waarschijnlijk te erg zou ontploffen. :(( :(( :(( En al deze mensen bieden al zo hopeloos laag dat het niet eens de moeite waard is om in overleg te gaan. Vandaar de rant hier. :clown:

En nog een ander leuk recentelijk "avontuurtje" op MP.

Had iemand die superlang aan het afdingen was op een figure (meerdere dagen overleg). Uiteindelijk waren we het eens over een prijs, ik geef betaalgegevens door. Hoor 2 dagen niks en krijg dan: "Ik wil even weten hoe groot het poppetje is." Wauw. Dus pas na al dat afdingen over een prijs gaat ze nadenken over waar ze eigenlijk op aan het bieden is? >.> Vervolgens 2-3 uur later: "Sorry mijn dochterje heeft weer een andere gezien."

En dan heb ik pas ook weer een rits opkopers gehad die al m'n spul voor een prikkie willen. >:I Man met dit soort dingen heb ik af en toe zoiets van dat ik wil stoppen met online verkopen en dat ik het maar hou tot o.a. de Bring and Buy op conventies en eBay. >:I Maar als ik dat doe limiteer ik mezelf zo erg dat ik waarschijnlijk heel lang doe over van mijn oude figures afkomen. :(

Ohja en pas ook het meest belachelijk excuus ooit gehad van iemand waarom de verkoop niet door ging. :P Hij had zijn auto in zijn zwembad gereden, dus daarom ging de aankoop (van onder de 10 euro incl. verzenden) niet door. Hierover moest ik eigenlijk zelfs hardop lachen van hoe absurd het was. Er zat ook een gigantische lap tekst bij met waar in zijn auto water was ingelopen en hoeveel moete het was om 'm naar de garage te brengen. Nouja, gelukkig ging het hierbij om een trading figure van een populaire serie, dus de verkoop daarvan gaat wel elders lukken.


Dit is zoooo herkenbaar. Ik heb dat ook continu, maar dan toevallig even niet met anime spul.
Maar ik heb ook het bieden uitgezet, proberen ze het via mail.
Uiteindelijk heb ik dit gedaan, een nogal hard bericht neergezet in waarom bieden via mail geen zin heeft, want kennelijk als wij het bieden uitzetten, zijn ze nog TE DOM om te snappen dat wij dat bieden niet willen!
Dat erin gezet en erbij dat biedingen lager als mijn verkoopprijs volledig worden genegeerd.

Heeft geholpen, tot nu toe. Eventjes afkloppen :)

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling