aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jul 2015 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nou update op de zaak met de Italiaan. Die heeft een Paypal case tegen me geopend en blijft liegen dat hij een tracking code gekocht heeft en nooit een nummer van mij heeft ontvangen. Terwijl duidelijk in de listing staat dat bij het betalen van de goedkoopste shipping er geen tracking code is. Verder heeft hij ook nooit geantwoord op mijn bericht met de tips en uitleg die ik heb gegeven. Nu gaan we dus kijken of PayPal over eerlijkheid gaat of z'n Buyer Protection pushed en verkopers naait. Waarschijnlijk het laatste. *kreun* Ik heb ook het idee dat de koper gewoon weer mijn berichtjes gaat negeren en wacht tot de tijd om is dat 'ie het geld kan innen.

Ik ben ondertussen nog meer bang voor de andere openstaande sale met een Italiaan die ik nog heb. Die heeft namelijk een meer dan 3x zo hoge waarde dan dit. :///

Ik was trouwens vandaag ook door oude mailtjes aan het graven voor bewijs voor deze zaak en toen kwam ik er achter dat ik ook nog een keer eerder iets aan een Italiaan had verkocht dan mijn eerdere voorbeelden en die keer was ook een pure hel om het nog licht uit te drukken. Diegene had op 15 dingen van mij geboden en daar 10 van gewonnen. Betalingen bleven maar uit en ik werd helemaal gespammed met berichtjes meerdere keren per dag die steeds varieerden van "Oh nee, ik had niet verwacht zoveel te winnen!" naar "Okee, wacht ik kan dit betalen over x aantal weken" tot "Argh! Mijn ouders vermoorden me als ze dit zien" om het uiteindelijk "Okee, ik betaal de helft en dan ship je de helft van de figures naar me." te maken. Uiteindelijk is dat laatste overnacht gebeurd dus ik werd 's ochtends wakker met de helft van de figures betaald en de andere helft van de order al automatisch door eBay gecancelled. Dus ik had eigenlijk geen keus behalve verplicht mee moeten gaan in de helft van de spullen naar haar sturen en de andere helft maar weer opnieuw aan te moeten bieden.

Neko_Orihime schreef:
Ik heb dezelfde klachten over special edition. Ze zijn zelfs 1 van de redenen waarom ik ervoor kies mijn figures niet op mp aan te bieden, omdat ik geen zin heb om door ze lastig gevallen te worden.

Toen ging het om jfashion kleding die ik aan het verkopen was, ze boden bij mij ook laag, en als excuus kreeg je dan "Ja maar ik ben een winkel en ik moet belasting betalen", maar op zo'n toon geschreven alsof ze mij een grote gunst deden door me te verlossen van mijn spullen :/ Ik had geen fijn gevoel bij de manier waarop ze communiceerden.
Ik heb toen ook op hun webshop gekeken om erachter te komen met wie ik te maken had, en toen was het in ieder geval zo zo dat ik spul voor nieuwprijzen verkocht zag worden, en nergens aangegeven zag wat 2ehands was en wat niet. (En laat ik eerlijk wezen, het spul van Bodyline wat ze toen te koop hadden bestel ik zelf 9 van de 10x goedkoper uit Japan, maar goed, dat is mijn mening)

Gelukkig is het bij mij bij die ene keer gebleven, maar ik weet inderdaad dat ze nog steeds zo opdringerig aan het doen zijn.
Ik ben er zelf ook niet van gediend, dus bij deze.


Ik was tot ik dit las alweer helemaal vergeten dat ze ook lolita/j-fashion proberen in te kopen! En ja, exact die gevoelens had ik ook, op zo'n manier van "ja maar ik moet winst maken en jij niet!". En natuurlijk is dat ook zo, ik hoef geen winst te maken, maar dat ik dan akkoord moet gaan met 10% of minder van de prijs die ik zelf voor een figure heb betaald, nou nee. Zeker niet omdat ik zelf op de hoogte ben van de markt aangezien ik zo actief ben in de figure-community, dus ik weet wat ik elsewhere er voor kan krijgen.

Ik zie dat ze inmiddels op hun site wel bij figures de conditie hebben staan, maar bij kleding staat dit inderdaad niet (en ze gebruiken gewoon stockphoto's van bodyline zelf. O.O)

Mayu schreef:
Maakie schreef:
RAGE! :(( :(( :(( Ik ben momenteel de gemiddelde persoon op MP spuugzat. :((

Omdat ik altijd vreselijk lage biedingen kreeg als ik bieden aanzette bij advertenties, doe ik dit al heel lang niet meer om irritatie weg te halen. Ik upload nu alles met een vaste prijs en zet er ook bij dat het een vaste prijs is. Toch heb ik steeds mensen die het over de e-mail proberen, wat soms nog redelijk is, maar vaak voor irritatie zorgt.

Nu heb ik pas ook een figure er op gezet die nieuw en gesealed voor 70-80 euro bij meerdere webshops te koop staat. Ik heb die van mij geopend voor 35 euro (ex. verzendkosten) te koop. Lijkt me een nette prijs, denk ik dan. Nu heb ik in de afgelopen 2 dagen de volgende 3 e-mails gekregen:

"Ik bied 10 euro." (verder ook totaal geen info of aanhef of naam, account bestaat ook pas een paar minuten)

"Ik wil deze figure graag, maar deze is echt geen 35 waard. Ik wil er 20 euro met verzenden voor geven." (Misschien zou je de naam van de figure eens moeten googelen en zien waar ze voor gaat? :(( )

"ik wil het kopen voor 10 euro met verzendkosten. je kan het verzenden naar [heeft al heel zijn adres uitgetypt]" (Dit soort type mensen kan ik wel het meeste wurgen. Die denken meteen dat je het eens gaat zijn met het bod die ze maken. Zelfs al was deze figure niet 70-80 euro nieuw, dan bied hij nu 3 euro voor de figure, minder dan 10% van mijn vraagprijs. :roll: )

Normaal reageer ik ook op mensen waarom ik het niet eens met ze ben, en/of "verdedig" ik mijn prijs of spullen, maar ik zit er nu zo doorheen met deze @^#*$@ in zo'n korte dat ik waarschijnlijk te erg zou ontploffen. :(( :(( :(( En al deze mensen bieden al zo hopeloos laag dat het niet eens de moeite waard is om in overleg te gaan. Vandaar de rant hier. :clown:

En nog een ander leuk recentelijk "avontuurtje" op MP.

Had iemand die superlang aan het afdingen was op een figure (meerdere dagen overleg). Uiteindelijk waren we het eens over een prijs, ik geef betaalgegevens door. Hoor 2 dagen niks en krijg dan: "Ik wil even weten hoe groot het poppetje is." Wauw. Dus pas na al dat afdingen over een prijs gaat ze nadenken over waar ze eigenlijk op aan het bieden is? >.> Vervolgens 2-3 uur later: "Sorry mijn dochterje heeft weer een andere gezien."

En dan heb ik pas ook weer een rits opkopers gehad die al m'n spul voor een prikkie willen. >:I Man met dit soort dingen heb ik af en toe zoiets van dat ik wil stoppen met online verkopen en dat ik het maar hou tot o.a. de Bring and Buy op conventies en eBay. >:I Maar als ik dat doe limiteer ik mezelf zo erg dat ik waarschijnlijk heel lang doe over van mijn oude figures afkomen. :(

Ohja en pas ook het meest belachelijk excuus ooit gehad van iemand waarom de verkoop niet door ging. :P Hij had zijn auto in zijn zwembad gereden, dus daarom ging de aankoop (van onder de 10 euro incl. verzenden) niet door. Hierover moest ik eigenlijk zelfs hardop lachen van hoe absurd het was. Er zat ook een gigantische lap tekst bij met waar in zijn auto water was ingelopen en hoeveel moete het was om 'm naar de garage te brengen. Nouja, gelukkig ging het hierbij om een trading figure van een populaire serie, dus de verkoop daarvan gaat wel elders lukken.


Dit is zoooo herkenbaar. Ik heb dat ook continu, maar dan toevallig even niet met anime spul.
Maar ik heb ook het bieden uitgezet, proberen ze het via mail.
Uiteindelijk heb ik dit gedaan, een nogal hard bericht neergezet in waarom bieden via mail geen zin heeft, want kennelijk als wij het bieden uitzetten, zijn ze nog TE DOM om te snappen dat wij dat bieden niet willen!
Dat erin gezet en erbij dat biedingen lager als mijn verkoopprijs volledig worden genegeerd.

Heeft geholpen, tot nu toe. Eventjes afkloppen :)


Ik heb iets soortgelijks gedaan, omdat ik eerst regelmatig mensen kreeg die wilden reserveren en dan van het internet verdwenen nadat ik dagen of weken iets voor ze had vastgehouden. Nou staat er ook nadrukkelijk sinds een jaar ongeveer dat ik bij reservering 25% vooraf betaald wil hebben. Sindsdien bijna geen reserveringen gehad. Het kan misschien mensen wegjagen, maar het scheelt zoveel gezeik.

Nu nog een nette verwoording bedenken zodat mensen stoppen te vragen voor "kijk"-afspraken bij mij thuis, want ze zijn inderdaad ook te dom om uit zichzelf te snappen dat als er staat "alleen verzending" dat ik daar niet op zit te wachten.. :/ Alles waar ik tot nu toe opgekomen ben klinkt zo lomp en ik wil niet nog meer mensen wegjagen dan ik al doe door mijn reserveringstekst. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jul 2015 16:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
Maakie schreef:
Nou update op de zaak met de Italiaan. Die heeft een Paypal case tegen me geopend en blijft liegen dat hij een tracking code gekocht heeft en nooit een nummer van mij heeft ontvangen. Terwijl duidelijk in de listing staat dat bij het betalen van de goedkoopste shipping er geen tracking code is. Verder heeft hij ook nooit geantwoord op mijn bericht met de tips en uitleg die ik heb gegeven. Nu gaan we dus kijken of PayPal over eerlijkheid gaat of z'n Buyer Protection pushed en verkopers naait. Waarschijnlijk het laatste. *kreun* Ik heb ook het idee dat de koper gewoon weer mijn berichtjes gaat negeren en wacht tot de tijd om is dat 'ie het geld kan innen.


Heb jij dan geen bewijs zoals de bon die je mee krijgt toen het pakketje gefrankeerd werd samen met de tarieven op de postnl site? Plus de mails waarin hij nadrukkelijk om de goedkoopste verzending vroeg?

Als je dan nog niet wint zal ik nooit een Italiaan iets verkopen, jammer voor degene die het wel goed doen, maar risico is me te groot na al die verhalen.

Succes Maakie!! Ik duim voor je. Houdt ons op de hoogte.

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 08 jul 2015 09:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb inmiddels een mail gehad van PayPal waarbij ze me pushen om een tracking code te leveren (aangezien we op de helft van de tijd van de case zitten). Ik blijf maar aangeven dat in dit geval de koper aan het liegen is, maar ze blijven maar zeggen dat ik weiger om een tracking code te delen. Ik ben echt pisnijdig hierover. Ik ben nu ruim 20 euro kwijt en de figure zelf uiteraard. En dan heb ik ook nog die grotere verkoop aan een Italiaan die open staat. Als die mij ook zo naait ga ik aan heel dit fiasco ruim 100 euro totaal kwijt zijn + een kleine zeldzame figure + een grote zeldzame ketting kwijt... Dit soort mensen zijn echt kansloos en het laagste van het laagste. Ik wordt niet snel boos, maar als mensen herhaaldelijk tegen mij liegen en dan ook nog hun zin krijgen, dan ontplof ik na een tijdje. Nu dus. :((

Mayu schreef:
Maakie schreef:
Nou update op de zaak met de Italiaan. Die heeft een Paypal case tegen me geopend en blijft liegen dat hij een tracking code gekocht heeft en nooit een nummer van mij heeft ontvangen. Terwijl duidelijk in de listing staat dat bij het betalen van de goedkoopste shipping er geen tracking code is. Verder heeft hij ook nooit geantwoord op mijn bericht met de tips en uitleg die ik heb gegeven. Nu gaan we dus kijken of PayPal over eerlijkheid gaat of z'n Buyer Protection pushed en verkopers naait. Waarschijnlijk het laatste. *kreun* Ik heb ook het idee dat de koper gewoon weer mijn berichtjes gaat negeren en wacht tot de tijd om is dat 'ie het geld kan innen.


Heb jij dan geen bewijs zoals de bon die je mee krijgt toen het pakketje gefrankeerd werd samen met de tarieven op de postnl site? Plus de mails waarin hij nadrukkelijk om de goedkoopste verzending vroeg?

Als je dan nog niet wint zal ik nooit een Italiaan iets verkopen, jammer voor degene die het wel goed doen, maar risico is me te groot na al die verhalen.

Succes Maakie!! Ik duim voor je. Houdt ons op de hoogte.


Ik heb het volgende bewijs:
- eBay listing met daarin de mogelijkheden voor verzending en de bijbehorende verzendkosten
- de PayPal betaling met daarin de gekozen verzending en de omschrijving dat er geen tracking code is
- een foto van de envelop die ik op de post heb gedaan, waarin duidelijk gewoon postzegels geplakt zijn, geen codes
- mailtje van PostNL met "lol had je maar tracking moeten kopen" over dit poststuk
- mailverkeer tussen mij en hem, waaruit duidelijk blijkt dat hij geen motivatie toont om te controleren bij zijn eigen post en liegt over het kopen van tracking
- duidelijke aanduiding hoe lang het versturen van de envelop kan duren en dat hij dus te vroeg de case heeft geopend met de leugen dat het 3 weken te laat is

En blijkbaar is dit nog steeds niet genoeg voor PayPal, zoals je aan de bovenstaande mail van hun kan zien. Ik heb daarnet maar even een extra mailtje naar de klantenservice gestuurd waarin ik uitleg dat ik denk dat ik gescammed wordt en ook al het bovenstaande bewijs. Ben benieuwd of iemand daar nog een hart heeft.

Of ik dit nou win of niet, ik verkoop nooit meer aan een Italiaan! Ik had gewoon naar de waarschuwingen van die vriendin moeten luisteren en ze al lang geleden moeten bannen. :<

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 08 jul 2015 19:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
Dit wil ook even kwijt hier.

Ik me dansmat verkocht, helemaal blij natuurlijk. Perfect ingepakt, nog net het postkantoor gehaald, en netjes alles doorgegeven aan de koper (tracking code, wanneer het aan zou moeten komen)

Krijg ik net een email dat ie niks ontvangen heeft. Dus ik check zijn tracking code is de bezorger nog onderweg.

Serieus zeg, dat ie zijn tracking dan nakijkt ipv meteen te gaan mailen.
Dus heb hem dat ook gezegd.

Hier kan ik me al aan irriteren dat ongeduldige gedrag zonder uberhaupt zijn zooi te hebben nagekeken meteen gaan klagen via email en je al beschuldigen dat je niks hebt opgestuurd...

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 09 jul 2015 09:35 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2012 12:14
Woonplaats: Regio Eindhoven
Zo vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met deze mensen. Soms heb ik het idee dat PayPal alleen maar de koper beschermd i.p.v. ook de verkoper. Zo kun je toch geen zaken doen?!

Ik heb mijn figures alleen in Nederland aangeboden en alleen op deze website omdat ik hier het vertrouwen heb in de mensen. Ook betaal ik tegenwoordig net iets extra voor verzending in Nederland/België zodat deze tot een bepaald bedrag verzekerd is. Ik zeg heel eerlijk dat ik het niet weet of dit ook geld voor pakketjes naar het buitenland (België iig wel) Het scheelt ongeveer een euro op het originele verzendbedrag, dus dat vind ik het waard. Heb laatst ook een hoop van mijn manga's voor een redelijk hoog bedrag verzonden binnen Nederland maar deze keer via marktplaats. Omdat ik daar weinig vertrouwen in heb kies ik daar altijd voor extra verzekering....en natuurlijk die verrekte tracking haha ^^ en vraag altijd om een mailtje retour als ze het ontvangen hebben.

Ik snap ook niet dat PayPal die berichten niet zelf gaat inzien. Dan zien ze toch zo dat deze gast de boel belazerd?! En PayPal moet toch ook beter zijn huiswerk doen betreffende verzenden. Per land kan er verschillende verzendopties zijn, dus kom op PayPal!

Ik hoop dat je er alsnog uit komt, maar vind het absoluut belachelijk dat dit zo lang moet duren. Je hebt al het bewijs eigenlijk dat je nodig hebt. Je zou eens moeten zeggen tegen ze dat je vind dat ze de verkoper niet beschermen en dat al het bewijs geleverd is dat je nodig hebt om aan te tonen dat de persoon liegt...laat ze daar eens over nadenken....en anders een klacht tegen koper maken...(weet niet of dat kan hoor)

Conclusie :P : Ik vind het gewoon pure diefstal...natuurlijk kan iets kwijtraken, maar als jij je pakket niet verzekerd en/of tracking aanschaft dan is het je eigen verantwoordelijkheid! en gewoon pure pech als het niet aankomt. Balen maar eigen schuld dikke bult!

Geef niet op Maakie; hoop dat het klopt wat ze zeggen: de aanhouder wint!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 09 jul 2015 11:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Kuro26 schreef:
Zo vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met deze mensen. Soms heb ik het idee dat PayPal alleen maar de koper beschermd i.p.v. ook de verkoper. Zo kun je toch geen zaken doen?!

Het is eerder de wet die voornamelijk de koper beschermt, of dat eerlijk is tov de verkoper? Risico van het ondernemen (en omdat risico te verkleinen moet je blijkbaar dus geen zaken met Italië doen).

Citaat:
Conclusie :P : Ik vind het gewoon pure diefstal...natuurlijk kan iets kwijtraken, maar als jij je pakket niet verzekerd en/of tracking aanschaft dan is het je eigen verantwoordelijkheid! en gewoon pure pech als het niet aankomt. Balen maar eigen schuld dikke bult!

Wat je zegt klopt helemaal, maar alleen wat je bedoeld is (denk ik) precies het omgekeerde van de werkelijkheid.

Kopers kunnen namelijk altijd zeggen niets ontvangen te hebben (of dat echt zo is laat ik in het midden) waartegen je weinig kan beginnen, zelfs al is het via tracing afgeleverd.
En alleen in het geval dat de koper zelf een verzendmanier eist ben je als verkoper verantwoordelijk om iets te leveren.
Bij postNL ben al helemaal ver van huis aangezien hun 'standaard' dienst zoveel betekend als: je hebt kans dat we je pakketje verzenden mocht dat niet gebeuren ben je je geld en spullen kwijt. Alleen verzekerd versturen geeft enige zekerheid dat je niet met lege handen overblijft als verkoper.
Klinkt als een harde werkelijkheid, maar gelukkig gaat het in 9 van de 10 keer goed, tenzij je zaken met Italië doet dus :twisted:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 09 jul 2015 12:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Deze ervaringen zijn leerzaam. Ik heb nog nooit naar het buitenland verzonden (misschien eenmaal België), maar als ik dat doe dan zal ik tracking verplicht stellen. "No, unfortunately I don't have any cheaper shipping options." :P

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 09 jul 2015 14:47 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Ik heb een paar keer iets naar de VS verzonden, en ruil soms manga met mensen in het Verenigd Koninkrijk. Verder wat pakketjes naar België. Het meest exotische land waar ik iets naar heb verzonden is Polen. Dat liep... perfect, eigenlijk. Mijn geld stond binnen een paar dagen op mijn rekening en het pakketje kwam binnen de geschatte tijd bij de koper aan.

*Ik ging op zoek naar manga die de ander nog zocht en vice versa. Eens in de zoveel maanden stuurden we dan een pakket naar elkaar. Erg leuk om te doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 10 jul 2015 13:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nou update met PayPal weer, ookal snap ik er geen snars van.

Ze hebben me een mail gestuurd waarin ze zeggen dat de case gesloten is. Als ik kijk in mijn PayPal account staat er dat "helaas het geschil niet in mijn voordeel gesloten is". Wat dus betekend dat ik het geld kwijt ben.

Een kwartier later stuurden ze mij een e-mail dat ze hebben geprobeerd om het mij en de koper zo goed mogelijk tevreden te stellen, dus dat ze daarom het bedrag "vrijgegeven" hebben aan beide kanten.

Dit begreep ik weer niet, want het klinkt alsof ze dan bedoelen dat zowel ik als de koper het geld krijgen? Maar op mijn PayPal account staat weer heel iets anders. Pfff. Heb weer een mailtje naar de costumer service gestuurd dat ik het niet begrijp. Ik hou mijn bank in de gaten of het bedrag afpakken (kan een paar werkdagen duren voordat zoiets verwerkt is).

Kuro26 schreef:
Zo vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met deze mensen. Soms heb ik het idee dat PayPal alleen maar de koper beschermd i.p.v. ook de verkoper. Zo kun je toch geen zaken doen?!

Ik heb mijn figures alleen in Nederland aangeboden en alleen op deze website omdat ik hier het vertrouwen heb in de mensen. Ook betaal ik tegenwoordig net iets extra voor verzending in Nederland/België zodat deze tot een bepaald bedrag verzekerd is. Ik zeg heel eerlijk dat ik het niet weet of dit ook geld voor pakketjes naar het buitenland (België iig wel) Het scheelt ongeveer een euro op het originele verzendbedrag, dus dat vind ik het waard. Heb laatst ook een hoop van mijn manga's voor een redelijk hoog bedrag verzonden binnen Nederland maar deze keer via marktplaats. Omdat ik daar weinig vertrouwen in heb kies ik daar altijd voor extra verzekering....en natuurlijk die verrekte tracking haha ^^ en vraag altijd om een mailtje retour als ze het ontvangen hebben.

Ik snap ook niet dat PayPal die berichten niet zelf gaat inzien. Dan zien ze toch zo dat deze gast de boel belazerd?! En PayPal moet toch ook beter zijn huiswerk doen betreffende verzenden. Per land kan er verschillende verzendopties zijn, dus kom op PayPal!

Ik hoop dat je er alsnog uit komt, maar vind het absoluut belachelijk dat dit zo lang moet duren. Je hebt al het bewijs eigenlijk dat je nodig hebt. Je zou eens moeten zeggen tegen ze dat je vind dat ze de verkoper niet beschermen en dat al het bewijs geleverd is dat je nodig hebt om aan te tonen dat de persoon liegt...laat ze daar eens over nadenken....en anders een klacht tegen koper maken...(weet niet of dat kan hoor)

Conclusie :P : Ik vind het gewoon pure diefstal...natuurlijk kan iets kwijtraken, maar als jij je pakket niet verzekerd en/of tracking aanschaft dan is het je eigen verantwoordelijkheid! en gewoon pure pech als het niet aankomt. Balen maar eigen schuld dikke bult!

Geef niet op Maakie; hoop dat het klopt wat ze zeggen: de aanhouder wint!


Ik was in het begin heel erg bang voor internationaal (met PayPal) en op eBay verkopen, maar uiteindelijk heeft dus die vriendin met de professionele shop me overgehaald om het te proberen (doe dit nu een jaar ongeveer). En als ik heel eerlijk ben, er zijn dus vervelende ervaringen, maar ik heb voor aardig wat dingen die ik in Nederland echt niet kwijtraak (of alleen voor weinig kwijtraak) een net bedrag gekregen op eBay. Dus het "risico" voor nu nog waard voor mij dan.

Met de Nederlandse post is een pakketje een upgrade geven naar tracking/verzekering niet heel veel extra, maar een envelop verzekeren is een grote klim in prijs.

Een klacht tegen kopers kan niet. Een geschil wordt namelijk gezien als "voor beide kanten" ongeacht wie hem opent.

Yupa schreef:
Deze ervaringen zijn leerzaam. Ik heb nog nooit naar het buitenland verzonden (misschien eenmaal België), maar als ik dat doe dan zal ik tracking verplicht stellen. "No, unfortunately I don't have any cheaper shipping options." :P


Wat wel belangrijk is om rekening mee te houden is dat specifiek Italianen bekend staan om hele grote scamminggroepen die dan op voornamelijk eBay de kopers die zonder tracking verzenden proberen te naaien. Voordat ik teveel angst rondzaai hier. :P

Tamara schreef:
Ik heb een paar keer iets naar de VS verzonden, en ruil soms manga met mensen in het Verenigd Koninkrijk. Verder wat pakketjes naar België. Het meest exotische land waar ik iets naar heb verzonden is Polen. Dat liep... perfect, eigenlijk. Mijn geld stond binnen een paar dagen op mijn rekening en het pakketje kwam binnen de geschatte tijd bij de koper aan.

*Ik ging op zoek naar manga die de ander nog zocht en vice versa. Eens in de zoveel maanden stuurden we dan een pakket naar elkaar. Erg leuk om te doen.


Ik heb binnen Europa ook heel veel goede ervaringen, onder andere hoe de bankoverschrijving vaak echt supersnel is!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 18:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Update: PayPal heeft zowel mij als de waarschijnlijk scammende koper het geld teruggegeven.

Dus mijn geld met deze kwestie is safe voor nu. Waar ik heel blij en tegelijkertijd ook heel verbaasd om ben. Er staat bij de case dat ik deze verloren heb, dus waarschijnlijk weet de koper hier niets vanaf (is alleen tussen mij en de klantenservice over de mail besproken).

Nu in spanning afwachten met de verkoop aan de andere Italiaan en hopen dat deze eerdere mij nu geen negatieve feedback geeft...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 16 jul 2015 08:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Wow, ik kom er nu net achter dat betalingen die ik met PayPal gedaan heb gedurende de tijd van de case niet zijn doorgekomen, omdat zolang de case geopend was mijn gebruik daar bevroren was (zonder dat ze mij dit duidelijk hebben verteld). :/

Nou heb ik gelukkig dus maar 1 ding op eBay gekocht in die tijd, maar ik vond het al zo raar dat na ruim 2 weken het nog niet geshipped was en ik was bijna op het punt om die verkoper een berichtje te sturen...maar blijkbaar heeft die verkoper dus zo lang op mijn geld zitten wachten zonder dat ik het wist. :<

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 27 jul 2015 14:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nog steeds hurhurghgrh met die Italiaan. Hij heeft z'n geld terug, dus hij zou blij moeten zijn, maar nee hoor...hij blijft berichtjes sturen met waar de envelop blijft. Ik heb inmiddels al zo vaak gezegd dat er geen tracking is en ik geen idee heb, maar hij blijft maar pushen dat hij magisch wil dat er een gratis figure in z'n brievenbus ligt. URGH!

In ander (beter) nieuws I guess is dat de andere Italiaan zo traag was met betalen dat hij nu geen eBay feedback meer kan achterlaten of het nou positief of negatief is. Nou maar hopen dat hij de rest ook vergeet te doen. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 aug 2015 20:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ik heb net een reeks listings die is afgelopen op eBay en 2 hebben biedingen gehad, check ik de eerste en staat er deze bieder bevind zich in Italië.

Afbeelding

Niet weer deze hel, please no, no no noooooooooooooooooooooooooooooo.

Ondertussen stuur ik met tranen in mn ogen een berichtje naar de eBay costumer service. Halp.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 aug 2015 20:38 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2012 12:14
Woonplaats: Regio Eindhoven
Maakie schreef:
Ik heb net een reeks listings die is afgelopen op eBay en 2 hebben biedingen gehad, check ik de eerste en staat er deze bieder bevind zich in Italië.

[ http://31.media.tumblr.com/f93303393a9671efa5f0c36d4b399e03/tumblr_n257y00x4L1stgvrso1_500.jpg ]

Niet weer deze hel, please no, no no noooooooooooooooooooooooooooooo.

Ondertussen stuur ik met tranen in mn ogen een berichtje naar de eBay costumer service. Halp.


Als ik het goed heb kun je landen excluderen waarnaar je NIET verzend. Ik heb het een aantal keren op ebay gezien dat dit gebeurde. En anders zet je de volgende keer gewoon
in je auction dat je niet verzend naar Italië.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 03 sep 2015 11:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kuro26 schreef:
Maakie schreef:
Ik heb net een reeks listings die is afgelopen op eBay en 2 hebben biedingen gehad, check ik de eerste en staat er deze bieder bevind zich in Italië.

[ http://31.media.tumblr.com/f93303393a9671efa5f0c36d4b399e03/tumblr_n257y00x4L1stgvrso1_500.jpg ]

Niet weer deze hel, please no, no no noooooooooooooooooooooooooooooo.

Ondertussen stuur ik met tranen in mn ogen een berichtje naar de eBay costumer service. Halp.


Als ik het goed heb kun je landen excluderen waarnaar je NIET verzend. Ik heb het een aantal keren op ebay gezien dat dit gebeurde. En anders zet je de volgende keer gewoon
in je auction dat je niet verzend naar Italië.


Mja, maar dat is dus waar het is fout gegaan kwam ik dankzij de klantenservice achter. >.>

Ik had dus enkele weken terug geïnformeerd hoe ik Italianen kon bannen en zij hadden me instructies daarover gegeven. Die heb ik toen opgevolgd.

Wat bleek, ik had dus bovenop dat ook nog eens bij elke advertentie individueel moeten zeggen dat ik niet naar Italië verzend. Dit zijn ze mij vergeten te melden. Nu is het enige wat gebeurd was dat mijn profiel zei "Ik vind Italianen niet zo leuk." :roll:

Nu heb ik dat dus weer aangepast, maar moet wel met deze Italiaan nu doorgaan met de deal. Hij heeft al betaald en ik heb de figure vanochtend gepost. Nou hopen dat ik geen gezeik krijg en echt van ze af ben nu. Ondertussen heb ik ook weer 2 wanbetalers uit andere landen, dus eBay is een beetje hopeloos voor mij. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. eBay geeft me veel stress, maar ik heb aardig wat figures die ik hier niet of niet voor een goede prijs verkocht krijg. :(

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling