aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 jan 2015 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
dreaminglily schreef:
Maakie schreef:

Wat ook moeilijk is aan eBay is dat veel verkopers gigantische China-wholesale bedrijven zijn met weinig English-skills. Daarom kunnen vaak gesprekken gigantisch langs elkaar heen gaan (zoals hier). Vaak werken ze ook met automatische systemen (zoals instant feedback als je iets koopt), dus daar kunnen problemen zoals verkeerd aangegeven verzendingen ook gemakkelijk gebeuren.

Ik probeer ze zeker niet goed te praten, maar dit zijn gewoon dingen die ik uit eigen ervaring vaak heb zien gebeuren op eBay. :/

Zelf heb ik een paar keer in het verleden ook soortgelijke dingen met trage pakketjes gehad en daarom ben ik tegenwoordig een stuk gemakkelijker met een case openen als iets niet op tijd is (wel zorg ik er altijd voor dat ik van tevoren eerst een berichtje stuur en ze een dag of 3-4 geef voor ik een case open). Met hoe het er nu voor mij uitziet zijn er 2 items die voor mij erg laat zijn momenteel, dus misschien binnenkort cases openen dus...(een paar sokken voor cosplay en een oplader voor m'n mobieltje)


Ja idd! zo ben ik een keer met een verkoper in gesprek geweest, schijnbaar heb ik dat hele bedrijf gesproken want mn berichten werden telkens door een ander beantwoord, alleen maar dames met zeer engelse namen maar bar slechte engelse kennis die ook constant het bericht eindigde met "laat alsjeblieft geen slechte feedback achter want dan ben ik mn baan kwijt" :?


Nou had ik zelf niet het idee dat dit gesprek langs elkaar heen ging door het gebrekkig engels (De reactie van de verkoper op de paypal case was raar genoeg niet in gebrekkig engels geschreven.) ik had eerder het idee dat mijn vragen/ de dingen die ik zei heel makkelijk aan de kant geschoven werden omdat het niet uitkwam. Ook gezien het feit dat ik meerdere keren had aangegeven dat ik GEEN ander item wilde uitzoeken en dat er toch telkens gezegd werd dat ik een ander item moest uitzoeken.



Stebbie schreef:

In 1 geval was het product inderdaad gigantisch vertraagd en kreeg ik het pas iets van 3 maanden later ofzo? Toen heb ik het bedrag terug gekregen van de verkoper. Ik heb toen beloofd het geld terug te storten als ik het alsnog binnen kreeg. Dat heb ik ook gedaan. De verkoper was vervolgens zo blij dat ik zo eerlijk was, dat zij mij een enorme email terug had gestuurd om me te bedanken en allemaal goede dingen toe te wensen. (good karma :lol: ) Maja een belofte is een belofte toch? ^^



Kijk, het kan dus wel :P
Ik heb onderhand al zovaak belooft het geld alsnog terug te storten, maar nooit hoeven doen omdat de items nooit binnen zijn gekomen.


Hahah, hetzelfde als zo'n Indiase helpdesk waar ook iedereen "John", "Anne" en "Lily" heet. :')

Over dat baan-kwijt-zijn-gedeelte, wow. Dat is gewoon inspelen op je schuldgevoel, of het nou waar is of niet. Zelf heb ik 1x gehad dat ook een eBayverkoper smeekte dat het slecht voor zijn bedrijf en winst was als ik een PayPal case opende met een heel zielig verhaal er bij over zijn leefsituaties...maar heb toch een case geopened. Het ging om een aankoop van ruim 40 euro en niet om een frutseltje van een paar dollar. Ik voelde me er wel een beetje rot bij, maar aan de andere kant als je mijn situatie bekijkt zou ik anders iemand gratis geld toegestopt hebben, want er was geen bewijs ook van hun kant dat het ooit op de post was gedaan. (Nu, 4-5 maanden later is het nog niet aangekomen, dus het is echt kwijtgeraakt of nooit opgestuurd.)

Eoselo schreef:
Niet dat het ongewone situatie is ofzo, maar ik wil het toch even kwijt aangezien we er nu eenmaal een topic voor hebben ;u;

Ik verkoop op marktplaats een deel van mijn pokemon kaarten collectie. Het gaat om in format commons/uncommon en non-holo rares, kaarten om een legaal deck mee te bouwen basically. De waarde van het specifieke lot is ongeveer 40 euro. Ik kreeg een bod van 17.50, waarom ik een tegen bod gaf van 20 euro. Vervolgens krijg ik een passief-aggresief berichtje terug dat zij eerder 4500 pokemon kaarten voor 80 euro heeft gekocht(als je ook maar een beetje weet dat pokemon kaarten iets waard zijn is dit al onrealistisch) en dat ze me 'veeeel succes' wenst met de verkoop.

*zucht*


Ik verkoop zelf ook behoorlijk wat Pokémon kaarten en het is één grote ergenis. Wat ik aanraad in jouw situatie is om misschien ipv ze als deck, in ieder geval de zeldzamere los te verkopen? Is mij in het verleden redelijk gelukt, waardoor ik nu alleen nog met een berg commons zit die wat trager verkoper (maar ik heb al redelijk wat gekregen aan de verkoop van de zeldzamere los, dus I'm okay with it en misschien over een tijdje doe ik ze als één groot lot voor wat minder weg).

En die 4500 kaarten, waren dat allemaal Bellsprouts ofzo? :clown: En serieus, het is maar 2,50 meer, tskkk. :roll: Maar daar over heb ik ook nog een keer wat gehad, nu ik er weer aan terugdenk. xD Ik had toen iemand een bod gedaan van 13 euro op een figure en daar ging hij mee akkoord. Toen heel lang geen gehoor (ook geen bankrekeningnummer oid) en toen ik zelf weer contact opnam kwam er een giga-smeekbede verhaal met hoe alles slecht gaat in zijn leven en hoe hij er 15 euro voor wilt nu en het absoluut niet wil verkopen voor 13 en als ik het daar niet mee eens ben dat ik hem maar niet moet terugberichten (ook half boos enzo). Wut, wat.

Over Pokémon kaarten trouwens had ik pas ook zo'n "mooie". :roll: Iemand gaf een giga-lijst met wat hij zocht (was te lui om zelf even door mijn advertenties te kijken of de zoekfunctie te gebruiken) en steeds meer aanvullende mailtjes met "ohja en ik zoek ook nog...". Ik zag al meerdere kaarten waar ik moeilijk vanaf kwam, dus ben toen toch door zijn zooi door gaan spitten (het waren ook giga rommelige mailtjes). Toen uiteindelijk een redelijke hoeveelheid kaarten voor hem gevonden, hem de totaalprijs (met een beetje korting) opgestuurd. Heel lang geen reactie, blijf hem af en toe een herinnering sturen (zeker omdat het me zoveel tijd kostte om dit uit te zoeken wilde ik niet dat hij ervandoor zou gaan). Uiteindelijk reactie, geef hem rekeningnummer etc. En toen heel lang geen betaling, blijf achter hem aanzetten. Komt er ineens een mail met "Uhhh, ik vind ze toch wel erg duur, ik bied je 10% van je eerdere genoemde prijs"

Afbeelding

Volgensmij denken sommige mensen dat Pokémon kaarten minder waard zijn dan het karton waar ze op geprint zijn, jfc :(( Hiervan heb ik trouwens ook weer geleerd dat ik nooit meer voor iemand anders dit soort dingen ga doen...urgh. Dit doet me meteen ook denken aan toen ik een tijd terug ook iemand had die alle Pokémon kaarten zo extreem mint wilde, dat hij giantisch ingezoomde foto's van de hoeken van alle kaarten wilde (wat mijn camera amper aankon), om vervolgens ook nooit meer van die persoon te horen. :(( Ik snap dat er super-mint verzamelaaes zijn, maar mensen die niet gewoon ff een reactie (positief of negatief) sturen irriteren me zwaar

Yay! (Ver)koop frustratie! :D

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 jan 2015 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Jouw nare ervaringen met de verkoop van Pokémonkaarten klinken mij zéér bekend in de oren. Ik was ook geërgerd door de tijd die ik er aan kwijt raakte en de vele onzinbiedingen (€10 voor alles), dat ik alles terug in de doos heb gestopt en er nooit meer naar heb omgekeken. Ik zou er toch al niet rijk van zijn geworden. :wink:

Aan de andere kant stond ik recentelijk aan de koperskant voor een aantal Weiss Schwarz-kaarten. Deal met de verkoper gesloten en toen... niks meer. Herinnering gestuurd. Nog eentje. Totale stilte. Zeg dan op zijn minst dat je ze toch niet kwijt wilt. |:(

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 27 jan 2015 21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Yupa schreef:
Jouw nare ervaringen met de verkoop van Pokémonkaarten klinken mij zéér bekend in de oren. Ik was ook geërgerd door de tijd die ik er aan kwijt raakte en de vele onzinbiedingen (€10 voor alles), dat ik alles terug in de doos heb gestopt en er nooit meer naar heb omgekeken. Ik zou er toch al niet rijk van zijn geworden. :wink:

Aan de andere kant stond ik recentelijk aan de koperskant voor een aantal Weiss Schwarz-kaarten. Deal met de verkoper gesloten en toen... niks meer. Herinnering gestuurd. Nog eentje. Totale stilte. Zeg dan op zijn minst dat je ze toch niet kwijt wilt. |:(


Niet Pokémon-kaart gerelateerd, maar ik raak zelf van mega-lage biedingen ook behoorlijk geïrriteerd na een tijdje (zoals mensen die maar 1 euro of lager blijven bieden op trading figures). Wat ik nu zelf ook sinds kort doe is dat ik op eBay trading figures verkoop die ik hier wat moeilijker kwijt raak en dan de biedingen heel laag laat starten. Op die manier raak ik ze toch kwijt en ookal is het tegen lage prijzen, een lage PayPal-betaling ontvangen van een vreemdeling irriteert mij minder dan e-mails die al meteen negatief en/of zeurderig zijn opgesteld over waarom per se iets goedkoper moet. >:I

Over een recente kopers-kant ervaring die ik had, pas had ik ook iemand en die liet me weten dat ik de eerste geïnteresseerde er in was. Vervolgens kreeg ik daarna meerdere e-mails waarin ze behoorlijk zat op te dringen dat er meerdere mensen haar aan het berichten waren. Dat het wel leek alsof ze me weg van de koop probeerde te jagen met de manier waarop ze het schreef. Of het kan zijn dat dit een verkoopmethode was om te proberen mij een hoger bod te laten uitbrengen ofzoiets? *frons*

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 30 jan 2015 14:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59
Woonplaats: Nijmegen
Vandaag heb ik mijn lot van de 400 kaarten toch verkocht voor 20 euro aan iemand anders. Eerst wou ze het komen ophalen, daarna moest ik het toch ineens verzenden. Ik had in de advertentie gezet dat er eventueel een officieel pokemon verzamelblik bij kon komen(een 'collection tin' ook wel, dimensies van 15x15x10cm ongeveer), de koper vroeg of ze die mocht wat uiteraard ok was.
Dus, ik vertel haar dat de verzending 6.95 is, wat ze te duur vond en vroeg of ik het ook door de brieven bus kon verzenden. Brievenbus pakketjes zijn een ding tegenwoordig, dus ik heb alle kaarten in kleine stapeltjes verdeeld zodat het door de brieven bus past, ontving het geld en heb het opgestuurd.
Krijg vandaag een mailtje binnen dat ze de kaarten goed heeft ontvangen maar 'meende dat ik er een blink bij zou doen?!'.
*diepere zucht*

(Wat voor een blik had je in gedachten die door de brievenbus past?? Ik ben bekend met yugioh tins die iets dunner zijn, maar die passen nog steeds niet door de brievenbus.)

_________________
Design Manager - Stichting Abunai!
2017 conventions: LBM, Anime, Abunai!

........................................................Afbeelding

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 01 feb 2015 21:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Eoselo schreef:
Vandaag heb ik mijn lot van de 400 kaarten toch verkocht voor 20 euro aan iemand anders. Eerst wou ze het komen ophalen, daarna moest ik het toch ineens verzenden. Ik had in de advertentie gezet dat er eventueel een officieel pokemon verzamelblik bij kon komen(een 'collection tin' ook wel, dimensies van 15x15x10cm ongeveer), de koper vroeg of ze die mocht wat uiteraard ok was.
Dus, ik vertel haar dat de verzending 6.95 is, wat ze te duur vond en vroeg of ik het ook door de brieven bus kon verzenden. Brievenbus pakketjes zijn een ding tegenwoordig, dus ik heb alle kaarten in kleine stapeltjes verdeeld zodat het door de brieven bus past, ontving het geld en heb het opgestuurd.
Krijg vandaag een mailtje binnen dat ze de kaarten goed heeft ontvangen maar 'meende dat ik er een blink bij zou doen?!'.
*diepere zucht*

(Wat voor een blik had je in gedachten die door de brievenbus past?? Ik ben bekend met yugioh tins die iets dunner zijn, maar die passen nog steeds niet door de brievenbus.)


Yu-Gi-Oh! tins zijn ongeveer halve dikte van de Pokémon tins die ik heb, maar nog steeds past dat never nooit niet door de brievenbus. :/

Doet me denken aan die keer dat ik een trading figure set niet compleet had. Ik had superduidelijk neergezet dat het om 4 van de 5 ging en op alle foto's waren ook duidelijk maar 4 figures te zien (eigen foto's ook). Toen was er een geïnteresseerde die vroeg naar de 5e erbij, waarbij ik aangaf dat ik die niet had. Uiteindelijk wilde ze toch wel de andere 4 van me over kopen. Toen de figures eenmaal aangekomen waren kreeg ik een halfboos mailtje met "dat ze vooral de set wilde kopen voor dat ene character, en die zat er niet bij". |:(

En dan pas nog. Had ik een Pokémon kaart die zwaar beschadigd was, maar wel een hele zeldzame. Dus ik deed die goedkoop weg met overal uitroeptekens en hoofdletters dat de conditie slecht was. Uiteindelijk een geïnteresseerde, waarschuwde over een mail nog een keer voor de conditie en ze zei dat het haar niet uitmaakte. Toen ze eenmaal de kaart ontvangen had kreeg ik een mail met hoe teleurgesteld ze wel niet in de conditie was. |:(

Nouja, in ieder geval als verkoper zit je hier niet fout. Kopers denken of lezen zelf niet goed soms. :/

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 11 feb 2015 10:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Een frustratie die heel anders is, maar waar waarschijnlijk wel meerdere verzamelaars en/of verkopers mee te maken hebben...inkopers.

Nou kreeg ik vroeger redelijk vaak "hurr durr ik geef je 50 euro voor alles" (terwijl je dan bijna 100 figures in de verkoop hebt), maar de laatste tijd heb ik dat de (web)shop Special Edition vaak contact met me loopt op te nemen en ik weet van vrienden die ook op Marktplaats verkopen dat ik niet de enige ben...

Ze hebben me nu voor de derde keer in een paar maanden tijd weer dezelfde mail gestuurd (ik neem aan dat ze niet goed bijhouden met wie ze contact opnemen, want ik heb eerder ook op elke geantwoord) waarin ze zeggen dat ze al mijn spullen willen opkopen. Ze zijn ook toen ik een keertje een kraampje had om mijn tweedehands spullen te verkopen letterlijk aan mijn kraam gekomen met "ik wil een bod op je hele tafel doen" en vervolgens "ohja voor zoiets geef ik 15 euro" terwijl naar één van de duurste dingen die ik meehad werd gewezen (figure die voor 50 euro tweedehands ging).

Vervolgens zowel persoonlijk als over de mail "ja maar ik ben een winkel, dus ik betaal belasting en heb werknemers en moet winst maken bla bla dus ik kan niet meer bieden". Kijk, tuurlijk is dat zo, en als iemand echt van z'n anime merchandise snel af moet is het een mogelijkheid om je spullen te dumpen (ookal geeft waarschijnlijk de gemiddelde marktplaatskoper je er meer voor, maargoed.) Een keertje over de mail iemand benaderen is okay en dan kan de verkoper ook eerlijk antwoorden. Maar dit is al de 3e keer dat ze het proberen (4e keer als je de andere keer ook meetelt aan mijn kraam, maar ze leggen vast niet de link dat ik dezelfde ben) en misschien dat ik er iets te opgefokt van raak, omdat dit ook allemaal spullen zijn die lang in mijn collectie zijn geweest en waarvan ik sommigen jaren in m'n bezit en op display heb gehad, doet het wat meer "pijn"? Ook zijn er meerdere waar ik vroeger via veilingsites veel achterna gejaagd heb (secrets van trading figure sets, magazine bonusses etc.), dus om iemand daar even een bod naar te gooien van "ohja trading figures is 2 euro" is een beetje hrrrnngnggn. >.<

Maargoed, ze hebben dus ook een vriendin van me met Native en Orchid Seed figures van 100 euro als verkoopprijs, 25 euro voor ze geboden, dus ik ben ook niet de enige die biedingen toegestuurd krijgt. (En dan doen ze dus ook dat soort biedingen terwijl ze bij je advertenties je eigen vraagprijs kunnen zien, hè...)

Vertelde pas dit verhaal aan een andere vriendin en zij zat zelfs behoorlijk bot van "Nou, als ze een shop zijn, moeten ze zelf maar leveranciers vinden die hun de figures voor 15 euro verkopen dat ze ze zelf in de verkoop kunnen doen voor 50" :P Ookal neem ik zelf aan dat Special Edition dit doet omdat ze liever een tweedehands of specialer/ouder aanbod willen hebben? Maar dan neem ik nog steeds aan dat er betere en/of nettere manieren zijn om een voorraad voor elkaar te krijgen? :/

Sorry voor de wall of text, maar ik hoop dat anderen die ook verzamelaars zijn zich ook een beetje in me kunnen plaatsen. :P Nogmaals, ik zeur niet per se op hun inkoopprijzen (want met de overhead voor een winkel + belastingen kunnen ze ook niet gigantisch hoog bieden voor figures), maar ik vind de manier waarop ze het doen niet zo leuk.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 feb 2015 10:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
eBay...urgh! Het verkopen gaat goed momenteel en kreeg daarnet van iemand positieve feedback maar hij heeft oepsiepoeps op negatief gedrukt ipv positief toen hij het verzond. Dus er staat een heel blij positief verhaaltje met vervolgens een dik rood bord er naast. Verder is nu mijn perfecte feedback ook weg en ben ik m'n speciale aankondigingen van perfecte seller kwijt bij al m'n listings...

Enige wat je hiertegen kan doen? Een klacht indienen bij eBay, dan gaan ze het "onderzoeken" en wordt de slechte feedback in 2-4 weken nadat het onderzoek klaar is weggehaald.

Dus...dat wordt denk ik maar een tijdje niets op eBay zetten totdat deze troep is opgelost... Het is niet alsof je account niet op 100% hebben een giga probleem is (de meeste mensen vertrouwen je wel als je 95%+ bent), maar ik irriteer me er aan dat door een fout van een ander ik al mijn speciale icons kwijt ben en ik een hele rits veilingen heb die morgen aflopen waar dat weg bij is. Nu maar hopen dat het niemand afschrikt die van plan was om op iets te bieden.>:I Ik ben boos. >:I

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 feb 2015 11:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59
Woonplaats: Nijmegen
Maakie schreef:
eBay...urgh! Het verkopen gaat goed momenteel en kreeg daarnet van iemand positieve feedback maar hij heeft oepsiepoeps op negatief gedrukt ipv positief toen hij het verzond. Dus er staat een heel blij positief verhaaltje met vervolgens een dik rood bord er naast. Verder is nu mijn perfecte feedback ook weg en ben ik m'n speciale aankondigingen van perfecte seller kwijt bij al m'n listings...

Enige wat je hiertegen kan doen? Een klacht indienen bij eBay, dan gaan ze het "onderzoeken" en wordt de slechte feedback in 2-4 weken nadat het onderzoek klaar is weggehaald.

Dus...dat wordt denk ik maar een tijdje niets op eBay zetten totdat deze troep is opgelost... Het is niet alsof je account niet op 100% hebben een giga probleem is (de meeste mensen vertrouwen je wel als je 95%+ bent), maar ik irriteer me er aan dat door een fout van een ander ik al mijn speciale icons kwijt ben en ik een hele rits veilingen heb die morgen aflopen waar dat weg bij is. Nu maar hopen dat het niemand afschrikt die van plan was om op iets te bieden.>:I Ik ben boos. >:I

Als ik mij niet vergis kan je ook de koper een berichtje sturen met de vraag om het te veranderen? Ik heb vaker op ebay zelf werkelijk negative feedback gegeven omdat er iets mis was(heb b.v. een keer een figure ontvangen die alleen in een dun plasticje zat wat het meest op een geknipte afvalzak leek. De doos was compleet aan diggelen...) waarop de seller een berichtje stuurde met de vraag wat er mis was/hoe het op te lossen(Ik heb zelf toen een partial refund gekregen voor de kapotte doos). Ik neem aan dat jij dat dan ook zou moeten kunnen doen?

_________________
Design Manager - Stichting Abunai!
2017 conventions: LBM, Anime, Abunai!

........................................................Afbeelding

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 feb 2015 12:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Eoselo schreef:
Maakie schreef:
eBay...urgh! Het verkopen gaat goed momenteel en kreeg daarnet van iemand positieve feedback maar hij heeft oepsiepoeps op negatief gedrukt ipv positief toen hij het verzond. Dus er staat een heel blij positief verhaaltje met vervolgens een dik rood bord er naast. Verder is nu mijn perfecte feedback ook weg en ben ik m'n speciale aankondigingen van perfecte seller kwijt bij al m'n listings...

Enige wat je hiertegen kan doen? Een klacht indienen bij eBay, dan gaan ze het "onderzoeken" en wordt de slechte feedback in 2-4 weken nadat het onderzoek klaar is weggehaald.

Dus...dat wordt denk ik maar een tijdje niets op eBay zetten totdat deze troep is opgelost... Het is niet alsof je account niet op 100% hebben een giga probleem is (de meeste mensen vertrouwen je wel als je 95%+ bent), maar ik irriteer me er aan dat door een fout van een ander ik al mijn speciale icons kwijt ben en ik een hele rits veilingen heb die morgen aflopen waar dat weg bij is. Nu maar hopen dat het niemand afschrikt die van plan was om op iets te bieden.>:I Ik ben boos. >:I

Als ik mij niet vergis kan je ook de koper een berichtje sturen met de vraag om het te veranderen? Ik heb vaker op ebay zelf werkelijk negative feedback gegeven omdat er iets mis was(heb b.v. een keer een figure ontvangen die alleen in een dun plasticje zat wat het meest op een geknipte afvalzak leek. De doos was compleet aan diggelen...) waarop de seller een berichtje stuurde met de vraag wat er mis was/hoe het op te lossen(Ik heb zelf toen een partial refund gekregen voor de kapotte doos). Ik neem aan dat jij dat dan ook zou moeten kunnen doen?


Ik heb de koper en eBay al "normaal" bericht in de hoop dat op te lossen. De officiële manier is dat je een klacht/onderzoek opent, maar dit mag maar bij 5 feedbacks op de 1000 verkopen. Dus ik zou het super duper zonde vinden om zoiets op te gebruiken aan het feit dat iemand een foutje heeft gemaakt. :/

Als ik dus de koper vraag om het zelf aan te passen, dan moet hij ook gebruik maken van die functie. Die moet ik eerst openen voordat hij de mogelijkheid heeft om z'n feedback aan te passen...zucht zucht zucht. eBay met z'n absurde buyer protection...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 maart 2015 17:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb nu net weer iets verkocht op eBay met een koper uit...Mexico! *gasp* Nou is het iemand anders, dus hoef ik me niet zorgen te maken over waar ik het topic mee opende, maar ik was echt bijna op het punt om al een preventieve PM te sturen met "weet je dat het lang kan duren, met een zending naar Mexico???" maar ik heb me ingehouden en moet niet zo bevooroordeeld zijn. xD

Verder heb ik nu net ook een interessante...iemand die mij 7 maanden geleden gecontacteerd had om een figure te kopen en toen zei "Ik heb geen geld, maar wanneer wel wil ik 'm heel graag en bericht ik je weer!" heeft mij nu net een PM op MFC gestuurd met daarin mijn laatste PM aan haar 7 maanden geleden als quote.

7...maanden...later. De figure is uiteraard allang verkocht in de tussentijd aan iemand anders! Nu even bedenken hoe ik dit netjes ga vertellen, hrmm. Ze klinkt zo enthousiast in die PM, voel me er gewoon rot bij (was ook een best wel zeldzame figure). Maar dat ze er echt vanuit ging na 7 maanden niets horen dat ik 'm al die tijd vastgehouden zou hebben. X_X (Ze had verder ook nooit een datum of aantal weken/maanden gezegd dat ze een eventuele reservering wilde...)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 maart 2015 17:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59
Woonplaats: Nijmegen
Maakie schreef:
Heb nu net weer iets verkocht op eBay met een koper uit...Mexico! *gasp* Nou is het iemand anders, dus hoef ik me niet zorgen te maken over waar ik het topic mee opende, maar ik was echt bijna op het punt om al een preventieve PM te sturen met "weet je dat het lang kan duren, met een zending naar Mexico???" maar ik heb me ingehouden en moet niet zo bevooroordeeld zijn. xD

Verder heb ik nu net ook een interessante...iemand die mij 7 maanden geleden gecontacteerd had om een figure te kopen en toen zei "Ik heb geen geld, maar wanneer wel wil ik 'm heel graag en bericht ik je weer!" heeft mij nu net een PM op MFC gestuurd met daarin mijn laatste PM aan haar 7 maanden geleden als quote.

7...maanden...later. De figure is uiteraard allang verkocht in de tussentijd aan iemand anders! Nu even bedenken hoe ik dit netjes ga vertellen, hrmm. Ze klinkt zo enthousiast in die PM, voel me er gewoon rot bij (was ook een best wel zeldzame figure). Maar dat ze er echt vanuit ging na 7 maanden niets horen dat ik 'm al die tijd vastgehouden zou hebben. X_X (Ze had verder ook nooit een datum of aantal weken/maanden gezegd dat ze een eventuele reservering wilde...)

Een waarschuwings/info message sturen is absoluut geen slecht idee! Ik bestel geregeld van ebay en een specifieke seller stuurt altijd een berichtje om de geschatte levertijd te vertellen(+evt. de traceer code als van toepassing), en dat het langer/korter kan duren door overige invloeden. Ik vindt het just wel prettig, weet ik waar ik aan toe ben ^u^

_________________
Design Manager - Stichting Abunai!
2017 conventions: LBM, Anime, Abunai!

........................................................Afbeelding

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 maart 2015 18:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2005 23:55
Woonplaats: Lost
Maakie schreef:
Ik heb de koper en eBay al "normaal" bericht in de hoop dat op te lossen. De officiële manier is dat je een klacht/onderzoek opent, maar dit mag maar bij 5 feedbacks op de 1000 verkopen. Dus ik zou het super duper zonde vinden om zoiets op te gebruiken aan het feit dat iemand een foutje heeft gemaakt. :/

Als ik dus de koper vraag om het zelf aan te passen, dan moet hij ook gebruik maken van die functie. Die moet ik eerst openen voordat hij de mogelijkheid heeft om z'n feedback aan te passen...zucht zucht zucht. eBay met z'n absurde buyer protection...



in principe kun je als koper niks meer aan de feedback tenzij de verkoper de koper een "feedback revision request" stuurt. OF als de koper de verkoper een 'feedback revision request' stuurt zodat de verkoper die kan openen.

/edit; is dat de functie die je bedoeld?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 apr 2015 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Eoselo schreef:
Maakie schreef:
Heb nu net weer iets verkocht op eBay met een koper uit...Mexico! *gasp* Nou is het iemand anders, dus hoef ik me niet zorgen te maken over waar ik het topic mee opende, maar ik was echt bijna op het punt om al een preventieve PM te sturen met "weet je dat het lang kan duren, met een zending naar Mexico???" maar ik heb me ingehouden en moet niet zo bevooroordeeld zijn. xD

Verder heb ik nu net ook een interessante...iemand die mij 7 maanden geleden gecontacteerd had om een figure te kopen en toen zei "Ik heb geen geld, maar wanneer wel wil ik 'm heel graag en bericht ik je weer!" heeft mij nu net een PM op MFC gestuurd met daarin mijn laatste PM aan haar 7 maanden geleden als quote.

7...maanden...later. De figure is uiteraard allang verkocht in de tussentijd aan iemand anders! Nu even bedenken hoe ik dit netjes ga vertellen, hrmm. Ze klinkt zo enthousiast in die PM, voel me er gewoon rot bij (was ook een best wel zeldzame figure). Maar dat ze er echt vanuit ging na 7 maanden niets horen dat ik 'm al die tijd vastgehouden zou hebben. X_X (Ze had verder ook nooit een datum of aantal weken/maanden gezegd dat ze een eventuele reservering wilde...)

Een waarschuwings/info message sturen is absoluut geen slecht idee! Ik bestel geregeld van ebay en een specifieke seller stuurt altijd een berichtje om de geschatte levertijd te vertellen(+evt. de traceer code als van toepassing), en dat het langer/korter kan duren door overige invloeden. Ik vindt het just wel prettig, weet ik waar ik aan toe ben ^u^


Ik heb standaard in al mijn eBay-listings de verzendtijden en voorwaarden staan, dus het voelt dan zo dringerig en dubbelop. :') Dus ik twijfel nog een beetje, haha.

dreaminglily schreef:
Maakie schreef:
Ik heb de koper en eBay al "normaal" bericht in de hoop dat op te lossen. De officiële manier is dat je een klacht/onderzoek opent, maar dit mag maar bij 5 feedbacks op de 1000 verkopen. Dus ik zou het super duper zonde vinden om zoiets op te gebruiken aan het feit dat iemand een foutje heeft gemaakt. :/

Als ik dus de koper vraag om het zelf aan te passen, dan moet hij ook gebruik maken van die functie. Die moet ik eerst openen voordat hij de mogelijkheid heeft om z'n feedback aan te passen...zucht zucht zucht. eBay met z'n absurde buyer protection...



in principe kun je als koper niks meer aan de feedback tenzij de verkoper de koper een "feedback revision request" stuurt. OF als de koper de verkoper een 'feedback revision request' stuurt zodat de verkoper die kan openen.

/edit; is dat de functie die je bedoeld?


Oh woops, dit is al een tijdje geleden afgerond.

Uiteindelijk zag de eBay klantenservice ook wel in dat het een fout van de koper was en dat er niets mis was met de transactie. Omdat verder de koper ook de berichten vanuit eBay zelf negeerde, heeft eBay het teniet gedaan. Ik heb ze nog gevraagd of dit dan van mijn tegoed voor "feedback revision request" af gaat, maar hier hebben ze nooit op geantwoord en wel de feedback verwijderd. Hij heeft sindsdien nooit nieuwe achtergelaten feedback of weer contact opgenomen.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 apr 2015 12:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Wow...daarnet weer een dreigement via Marktplaats ontvangen dat ik moet stoppen met verkopen, want anders... De vorige is al weer lang geleden, maar deze persoon... Hij noemt me levenloos omdat ik figures en trading cards verkoop en zegt er nog van alles meer bij, zoals dingen dat mensen zoals ik nooit internet zouden mogen gebruiken...

Aangegeven bij MP, maar die zullen vast alleen maar een zogenaamde waarschuwing geven :roll:

Deze malloot is trouwens wel erg dom, want hij heeft z'n mobiele nummer er bij gezet, m'n vingers jeuken om hem even een surprise telefoontje te geven... Het googelen van zijn telefoonnummer heeft me al wel gebracht bij het bedrijf waar hij werkt en ik weet nu zijn volledige naam + weet hoe hij er uit ziet, wat een dombo. :P Jammer dat dit soort type internetdreigementen minder serieus worden genomen dan echte dreigementen en dat mensen zich zo kunnen verschuilen, ondanks dat je veel van ze weet.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen verkoop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 apr 2015 13:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Ok ik zou als ik jouw was hem inderdaad een surprise telefoontje geven of dreigen contact op te nemen met zijn werk :P voor sommige banen word je geacht een bepaalde integriteit te hebben, en dan kun je hem even laten zweten als ie niet heel snel ophoud :P
Dit soort gastjes zijn heel stoer over de email maar als je ze dan terug pakt zijn ze ineens stil. (Wat een volslagen idioot trouwens, dit soort volk heeft echt een lager iq dan een neanderthaler)

Zo was er op een faceboek groep waar ik af en toe wat verkoop een keer een oplichter actief en men had uitgevonden dat hij dus in de beveiliging werkte. Volgens mij hadden sommigen gedupeerden daarna ook plannen om zijn werkgever aan te spreken op zijn activiteiten. (Eigen schuld wat mij betreft, je hebt je te gedragen tegenover je medemens)

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling