Waarschijnlijk willen ze een bewijs van je, omdat ze de aankoopprijs niet geloven. Had ik pas ook op een paar schoenen die in de aanbieding uiteindelijk ~€20 was. Enige verschil was wel dat ik er zelf achteraan moest in plaats van dat de klantenservice iets naar mij ging sturen. Dus consider yourself lucky.
Ja, nog geen brief binnen dus maar online dat ding ingevuld. Kan ook weer 4 werkdagen duren voordat ze dat verwerken :|
Woo, pakket binnen \o/ Blij dat dat voorbij is, en dat ik het snel online heb gedaan want: nog steeds geen brief
Ik heb geloof ik de reden (dat het eerst retour ging/nu verdacht leek?) gevonden... Play-Asia's PostNL ePac gaat naar een postbus in Schiedam, waarvan uit zij naar de klanten door sturen (Pakket zegt ook dat het daar vandaan komt ipv HK).
Viel mij op omdat ik eens een retour label naar ongeveer dezelfde postcode heb gehad voor een andere buitenlandse winkel. Verklaart ook waarom de tracking begint met een week van iets als "postnl wacht op het pakket" ipv dat het Hong Kong heeft verlaten.
En om de 1 of andere reden staan er ook twee Xjes naast mijn postcode op de doos Maar dat hoorde geen effect te hebben, want het werd wel automatisch op Mijnpakket toegevoegd.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kam schreef:
Zeg, is er een goedkopere alternatief dan PostNL's buitenlandse shipping? Die 13 euro vind ik wel erg veel voor een brievenbuspakketje :/
Weet niet naar welk land het moet (of dat je het inmiddels al verzonden hebt), maar als het binnen Europa is en de ontvanger bereid is om naar een pakketpunt te gaan, is wellicht DHL for you een goedkopere optie?
Kam schreef:
Kam schreef:
Maakie schreef:
Waarschijnlijk willen ze een bewijs van je, omdat ze de aankoopprijs niet geloven. Had ik pas ook op een paar schoenen die in de aanbieding uiteindelijk ~€20 was. Enige verschil was wel dat ik er zelf achteraan moest in plaats van dat de klantenservice iets naar mij ging sturen. Dus consider yourself lucky.
Ja, nog geen brief binnen dus maar online dat ding ingevuld. Kan ook weer 4 werkdagen duren voordat ze dat verwerken :|
Woo, pakket binnen \o/ Blij dat dat voorbij is, en dat ik het snel online heb gedaan want: nog steeds geen brief
Ik heb geloof ik de reden (dat het eerst retour ging/nu verdacht leek?) gevonden... Play-Asia's PostNL ePac gaat naar een postbus in Schiedam, waarvan uit zij naar de klanten door sturen (Pakket zegt ook dat het daar vandaan komt ipv HK).
Viel mij op omdat ik eens een retour label naar ongeveer dezelfde postcode heb gehad voor een andere buitenlandse winkel. Verklaart ook waarom de tracking begint met een week van iets als "postnl wacht op het pakket" ipv dat het Hong Kong heeft verlaten.
En om de 1 of andere reden staan er ook twee Xjes naast mijn postcode op de doos Maar dat hoorde geen effect te hebben, want het werd wel automatisch op Mijnpakket toegevoegd.
Ik ben zeer benieuwd of je eigenlijk ooit nog die brief kan verwachten. Die ene keer dat het mij was overkomen was de desbetreffende brief ook nooit gekomen en deden ze vervolgens alsof ik dom was. Maar na het online formulier kwam het wel vliegensvlug bij me bezorgd. Dus waarom doen we het dan niet altijd via een online formulier als alle papieren kwijtraken...?
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Maakie schreef:
Wel raar verhaal met die postbus trouwens...
Klinkt een beetje als een methode om douanekosten te omzeilen, of om pakketten gebundeld te versturen om op verzendkosten te besparen. Indien het eerste: daar gaan ze gedonder mee krijgen, waarschijnlijk komt er op een gegeven moment een brief bij ze binnen dat ze of een echte lokale vestiging opzetten, of in het vervolg al hun pakketten direct retour zullen worden gestuurd... (dat is wat er een aantal jaar geleden is gebeurd bij een grote HK hobbyshop die net zo'n constructie had opgezet).
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
l-gaim schreef:
Maakie schreef:
Wel raar verhaal met die postbus trouwens...
Klinkt een beetje als een methode om douanekosten te omzeilen, of om pakketten gebundeld te versturen om op verzendkosten te besparen. Indien het eerste: daar gaan ze gedonder mee krijgen, waarschijnlijk komt er op een gegeven moment een brief bij ze binnen dat ze of een echte lokale vestiging opzetten, of in het vervolg al hun pakketten direct retour zullen worden gestuurd... (dat is wat er een aantal jaar geleden is gebeurd bij een grote HK hobbyshop die net zo'n constructie had opgezet).
Of wellicht is het een 'grijze' middenweg die ik nu ook wel eens voorbij zie komen: Dat de shop wel netjes douanekosten betaald, maar ze allemaal gebundeld laat bezorgen om zo in 1x te betalen om 'korting' te hebben dan dat elk pakketje individueel douanekosten krijgt. Voor een kleine fee kan dan de klant direct de douanekosten bij de verkoper afrekenen in plaats van bij de overheid.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb een redelijk duur pakketje mijn kant op, volgens de tracking code sinds afgelopen donderdag 'aan het sorteren', maar geen bezorgpogingen of andere beweging te zien op de tracking code. Als het eind van deze week nog zo is, maar weer eens de klantenservice lastig vallen. Meh!
Kam schreef:
Hoogst waarschijnlijk het bundelen, want het duurde een paar dagen voordat het verstuurd werd.
Trouwens weer eens geprobeerd een update over SAL te krijgen. Van iedereen die ermee te maken heeft.
Allemaal weigeren ze te reageren. Surprise, surprise..
Ze zijn mij vast zat.
Neem het niet persoonlijk, ze haten vast iedereen die het vraagt. xD
Ik denk nog steeds dat we SAL never nooit meer terug gaan zien (volgensmij volgen we de voetsporen van meerdere Oost-Europese landen hun SAL-ban), maar ik zal blij verrast zijn als het weer terugkomt.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Maakie schreef:
Heb een redelijk duur pakketje mijn kant op, volgens de tracking code sinds afgelopen donderdag 'aan het sorteren', maar geen bezorgpogingen of andere beweging te zien op de tracking code. Als het eind van deze week nog zo is, maar weer eens de klantenservice lastig vallen. Meh!
Vervolg: Inmiddels contact met de klantenservice gehad. Wat blijkt, het is een combinatie van kapotte tracking code + bezorger die geen briefje heeft achtergelaten. Het pakketje ligt al voor een ruime week op het postkantoor op me te wachten en toen mocht ik dus gaan stressen om het op te halen, want ik kwam hier vrijdagavond achter, was het hele weekend niet thuis en er stond gepland voor retour sturen naar afzender op de woensdag er na. >.>
Dit heeft niet zo zeer met PostNL's uh...."bijzondere" service te maken >.> Maar is misschien wel interesant voor dit topic. Want ik denk dat we allemaal wel eens te maken hebben met pakketjes die worden bezorgd als we niet thuis zijn. Iets te vaak zelfs...
Maar op Facebook zag ik dat er blijkbaar een brievenbus is die je pakketjes kan ontvangen zonder dat je thuis hoeft te zijn en je ook waarschuwd via je mobiel dat je pakketje er is. De postbode typt de laatste vier cijfers van de barcode in zodat hij 1 keer de brievenbus kan openen en t pakketje er in kan doen.
Ik ga m zelf niet kopen want ik deel een brievenbus met mn onderburen en ik denk dat t met zn eigen mankementen komt zoals; wanneer t pakketje te groot is en ik denk dat pakketjes waarvoor je douane moet betalen er ook niet in achter gelaten kunnen worden.
Maar wat denken jullie? ; ) Ik vind t wel interesant dat men erover heeft nagedacht om t "de postbode komt altijd wanneer ik niet thuis ben" probleem op te lossen. (hier is een link btw: http://www.mypo.nl/pakketbrievenbus/)
_________________ Byakko no Kogenta, Kenzan!
Con 2019: Tomo Fair Nijmegen Cosplay: Black Jack https://myanimelist.net/animelist/Kogenta3
Laatst bijgewerkt door Kogenta op 20 sep 2018 16:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Kogenta schreef:
Dit heeft niet zo zeer met PostNL's uh...."bijzondere" service te maken >.> Maar is misschien wel interesant voor dit topic. Want ik denk dat we allemaal wel eens te maken hebben met pakketjes die worden bezorgd als we niet thuis zijn. Iets te vaak zelfs...
Maar op Facebook zag ik dat er blijkbaar een brievenbus is die je pakketjes kan ontvangen zonder dat je thuis hoeft te zijn en je ook waarschuwd via je mobiel dat je pakketje er is. De postbode typt de laatste vier cijfers van de barcode in zodat hij 1 keer de brievenbus kan openen en t pakketje er in kan doen.
Ik ga m zelf niet kopen want ik deel een brievenbus met mn onderburen en ik denk dat t met zn eigen mankementen komt zoals; wanneer t pakketje te groot is en ik denk dat pakketjes waarvoor je douane moet betalen er ook niet in achter gelaten kunnen worden.
Maar wat denken jullie? ; ) Ik vind t wel interesant dat men erover heeft nagedacht om t "de postbode komt altijd wanneer ik niet thuis ben" probleem op te lossen. (hier is een link btw: http://www.mypo.nl/pakketbrievenbus/)
Weet niet. Er zijn toch ook al andere alternatieven. Bij de buren afleveren of tweede keer aanbieden waarbij je zelf kunt aangeven welke dag. Soms ook rechtstreeks naar een PostNL Servicepunt, maar helaas niet altijd. Mocht je niet thuis zijn bij de tweede bezorgpoging dan gaat ie daar alsnog heen en heb je twee weken de tijd om heb op te halen. Genoeg opties dacht ik. Als ik er rekening mee kan houden kies ik altijd een bezorgoptie waarbij ik zelf meer controle heb over het bezorgmoment. Lukt niet altijd natuurlijk.
Pakketjes waarover importkosten moeten worden betaald en worden bezorgd door PostNL gaan tegenwoordig meteen naar het PostNL Servicepunt zonder dat ze eerst bij jou aan de deur komen, je krijgt dan al een dag of twee van te voren een berichtje wat je moet betalen en kunt hem daar na betaling in ontvangst nemen. Prima service vind ik. Liever natuurlijk niet betalen, maar als het dan toch moet dan maar zo.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kogenta schreef:
Dit heeft niet zo zeer met PostNL's uh...."bijzondere" service te maken >.> Maar is misschien wel interesant voor dit topic. Want ik denk dat we allemaal wel eens te maken hebben met pakketjes die worden bezorgd als we niet thuis zijn. Iets te vaak zelfs...
Maar op Facebook zag ik dat er blijkbaar een brievenbus is die je pakketjes kan ontvangen zonder dat je thuis hoeft te zijn en je ook waarschuwd via je mobiel dat je pakketje er is. De postbode typt de laatste vier cijfers van de barcode in zodat hij 1 keer de brievenbus kan openen en t pakketje er in kan doen.
Ik ga m zelf niet kopen want ik deel een brievenbus met mn onderburen en ik denk dat t met zn eigen mankementen komt zoals; wanneer t pakketje te groot is en ik denk dat pakketjes waarvoor je douane moet betalen er ook niet in achter gelaten kunnen worden.
Maar wat denken jullie? ; ) Ik vind t wel interesant dat men erover heeft nagedacht om t "de postbode komt altijd wanneer ik niet thuis ben" probleem op te lossen. (hier is een link btw: http://www.mypo.nl/pakketbrievenbus/)
Ha! Mijn pakketbezorger propt ze al in de brievenbus of laat ze er naast liggen in de regen, of ik nou een MyPo heb of niet! :^)
Jokes aside, het idee klinkt goed, maar ik wil eerst een goede uitwerking er van zien voor ik het geloof. Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde postbezorger dit systeem helemaal gaat snappen? Ik zie bij die van mij voor me dat ze dat MyPo stickertje zien en denken 'te veel moeite/snap ik niet' en dan droppen ze 'm voor het kastje op de grond.
Wellicht interessant voor bedrijven, maar aan de andere kant zijn er dan wellicht goedkopere alternatieven met pakketlockers op afstand die je dan af en toe kan bezoeken.
Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58 Woonplaats: Asten, Nederland
mhm super vreemd
op 19 September is er een pakketje van me dispatched from outward office of exhange. (via AIRMAIL) en is nog steeds niet gearriveerd in Nederland. (gewoon met tracking nummer) Terwijl een ander pakketje wat de 23ste was verstuurd gister al aankwam.
(=_=)
Wat kan er nu mis zijn? Waar kan mijn pakketje zijn???
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Maru_Nagashiwa schreef:
Cookiemonster schreef:
@Maru_Nagashiwa Douane misschien? Hoop van niet.
nee, pakketje is hier nog helemaal niet aangemeld. Wel verstuurd vanuit japan maar vreemd genoeg nog steeds hier niet aangekomen.
Vertraging in verwerking? Ik heb ook nog een pakketje uit Engeland dat als sinds vorige week in het sorteercentrum is, heb weinig hoop dat ik die nog krijg
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58 Woonplaats: Asten, Nederland
Cookiemonster schreef:
Maru_Nagashiwa schreef:
Cookiemonster schreef:
@Maru_Nagashiwa Douane misschien? Hoop van niet.
nee, pakketje is hier nog helemaal niet aangemeld. Wel verstuurd vanuit japan maar vreemd genoeg nog steeds hier niet aangekomen.
Vertraging in verwerking? Ik heb ook nog een pakketje uit Engeland dat als sinds vorige week in het sorteercentrum is, heb weinig hoop dat ik die nog krijg
krijgen zullen we hem vast nog wel, alleen waarom zo'n lange vertraging voordat hij aangemeld word. lijkt me sterk dat ie zoek is. misschien wel op de verkeerde stapel beland. SAL pakketjes duren hier ook een week of 2 voordat ze aangemeld worden in Nederland. al zijn ze daar dan al lang. Postnl doet i.i.g niks zonder dat de Japanse post hun vraagt (-_-)
EDIT: 03-10 Eindelijk bovenwater gekomen. Nu weet ik niet of dat komt omdat een vriend van me in Japan naar het postkantoor is geweest of omdat ik toch nog via twitter had gevraagd waar dat ding eigenlijk was. Eindelijk na 2weken japan verlaten te hebben, ontvang ik hem waarschijnlijk morgen of overmorgen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen