Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Kam schreef:
Update: Zelf weer via Twitter geprobeerd naar gewoon KLM, en die stuurt mij weer door naar Cargo die zover op niemand reageert.. Dat gaat weer lekker. De Facebook zal dan ook niet werken I guess :/
Eerlijk gezgd vermoed ik dat het enige dat zou kunnen werken is dat je een campagne zou beginnen om bij de aandeelhouders van Air France KLM aan te kaarten dat sinds ze hun nieuwe ultra"moderne" ("ultra-incompetente" zou een betere beschrijving zijn ) pakketafhandelingssysteem op zowel Schiphol als Charles-de-Gaulle hebben ingevoerd er telkens vertragingen, uitval van diensten en andere zooi is. Publiekelijk via Facebook en andere social media welteverstaan.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Even klagen net zoals anderen hier dat SAL nog steeds niet mogelijk is (we zijn al meer dan een half jaar in 2018!) en dat er niet eens een officiële statement is van PostNL of onze douane. >.>
In goed nieuws, het bespaard veel geld op impulsaankoopjes, in slecht nieuws, het zal er voor gaan zorgen dat ik binnenkort waarschijnlijk helemaal stop met pre-orderen. Prijzen om een losse figure naar hier te verzenden zijn niet leuk meer. Vroeger hadden we het zo goed, ik had het meer moeten waarderen.
Even klagen net zoals anderen hier dat SAL nog steeds niet mogelijk is (we zijn al meer dan een half jaar in 2018!) en dat er niet eens een officiële statement is van PostNL of onze douane. >.>
In goed nieuws, het bespaard veel geld op impulsaankoopjes, in slecht nieuws, het zal er voor gaan zorgen dat ik binnenkort waarschijnlijk helemaal stop met pre-orderen. Prijzen om een losse figure naar hier te verzenden zijn niet leuk meer. Vroeger hadden we het zo goed, ik had het meer moeten waarderen.
Echt wel. Van de 2 (straks 3) pakketten die de winkel heeft achtergehouden tot SAL er weer is.. Heb ik nu toch besloten om 1 via Ferry te doen (Kom er nu pas achter dat dat maar 90 yen meer is.......... Ik had het 2 maanden terug moeten shippen, zou het volgende komen! De andere 2 weer Airmail want Ferry is duurder voor ze (Scales).
Goofy, Donald en... Mario... Zullen iig wel hier zijn voor KH3 uit is
Edit: Ook update van die shop, Air France gaf hun tenminste een antwoord, niet 1 die ik leuk vind, maar toch een antwoord..
Citaat:
We already contacted many times air France, and the Japan post also, it's every time the same answer, they don't if they will do again the shipment by eco sal
Oftewel, Cargo's like "lolidunno" en we voegen ons toe aan de rest van Europe die SALloos is geworden :|
Dit wordt m'n Excel Sheet aanpassen en alles combineren dat te combineren valt. Het irriterende dat ik dan ook alles, ook al wordt er iets delayed, meteen moet betalen bij de vroegste release........
Werd niet geinvoiced voor die 90 yen, was meteen geshipped. Da's mooi. Wel weer 3 maanden wachten..
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kam schreef:
Maakie schreef:
Even klagen net zoals anderen hier dat SAL nog steeds niet mogelijk is (we zijn al meer dan een half jaar in 2018!) en dat er niet eens een officiële statement is van PostNL of onze douane. >.>
In goed nieuws, het bespaard veel geld op impulsaankoopjes, in slecht nieuws, het zal er voor gaan zorgen dat ik binnenkort waarschijnlijk helemaal stop met pre-orderen. Prijzen om een losse figure naar hier te verzenden zijn niet leuk meer. Vroeger hadden we het zo goed, ik had het meer moeten waarderen.
Echt wel. Van de 2 (straks 3) pakketten die de winkel heeft achtergehouden tot SAL er weer is.. Heb ik nu toch besloten om 1 via Ferry te doen (Kom er nu pas achter dat dat maar 90 yen meer is.......... Ik had het 2 maanden terug moeten shippen, zou het volgende komen! De andere 2 weer Airmail want Ferry is duurder voor ze (Scales).
Je hebt daar wel echt geluk mee, want ik heb genoeg shops gehad die meteen EMS door je strot duwen en niet open staan voor Airmail of Ferry. :/
Het ziet er naar uit dat jij nog wel redelijk veel pre-orders doet, dus wellicht is het voor jou het pre-orderen nog waard als je steeds 2-3 figures kan combineren (zeker als zo te zien je vaste shop ook ferry aanbied). Ter vergelijking, ik heb gemiddeld 5 pre-orders per jaar en vaak ook heel verspreid, dus ik kan beter helemaal stoppen met pre-orderen en maar hopen op het beste in de aftermarket voor ze allemaal. >.<
Kam schreef:
Ook update van die shop, Air France gaf hun tenminste een antwoord, niet 1 die ik leuk vind, maar toch een antwoord..
Citaat:
We already contacted many times air France, and the Japan post also, it's every time the same answer, they don't if they will do again the shipment by eco sal
Oftewel, Cargo's like "lolidunno" en we voegen ons toe aan de rest van Europe die SALloos is geworden :|
We hebben meer antwoord dan van PostNL zelf in ieder geval. Ik ben er al redelijk van overtuigd dat we gewoon nooit meer SAL gaan hebben. Ik hoop nu alleen dat meerdere grote shops ook voor Ferry shipping willen gaan. Zeker als het gaat om kleine merchandise of 1 losse figure, SAL was ook niet super snel, dus die slome verzending op een boot maakt mij persoonlijk dan ook niet zoveel uit.
Tja, Airmail zal nog wel goedkoper zijn dan Ferry voor kleinere dingen. Enkele SHF was 1500 airmail / 1800 ferry. De drie bij elkaar 3200 airmail / 2200 ferry
Ferry was wel goedkoper voor m'n 1/8 scale, maar die wou ik liever niet 3 maanden op een boot hebben ¯\_(ツ)_/¯
Edit: Zijn email is weer door KLM genegeerd. Fantastische klantenservice hebben ze hoor.
Balen ik dacht ik wacht wel..... maar geduld begon een beetje op te raken.
Uiteindelijk kwam m'n shop met Avia small als alternatief, geloof ietsjes duurder dan de reg. Sal die ik altijd gebruikte. Ben benieuwd mn bestelling heeft zojuist Japan verlaten.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kam schreef:
Tja, Airmail zal nog wel goedkoper zijn dan Ferry voor kleinere dingen. Enkele SHF was 1500 airmail / 1800 ferry. De drie bij elkaar 3200 airmail / 2200 ferry
Ferry was wel goedkoper voor m'n 1/8 scale, maar die wou ik liever niet 3 maanden op een boot hebben ¯\_(ツ)_/¯
Edit: Zijn email is weer door KLM genegeerd. Fantastische klantenservice hebben ze hoor.
Ah, interessant om te weten! Dus eigenlijk meerdere kleine merchandise items = Airmail is de beste, meerdere (middel)grote figures = ferry shipping (als je het geduld hebt en vertrouwen dat het niet beschadigd in al die maanden dat het op een boot zit ).
Dat gezegd heb ik kort geleden een losse Nendoroid tweedehands van een MFC user gekocht en is deze dirt cheap met ferry verstuurd (700 yen ofzo?), dus ik ben zeer benieuwd hoe lang ik er op moet wachten. De laatste keer dat ik ferry shipping deed was alweer 2-3 jaar geleden en ik weet nog dat ik toen best verbaasd was dat het alsnog redelijk snel er was!
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Maakie schreef:
Kam schreef:
Tja, Airmail zal nog wel goedkoper zijn dan Ferry voor kleinere dingen. Enkele SHF was 1500 airmail / 1800 ferry. De drie bij elkaar 3200 airmail / 2200 ferry
Ferry was wel goedkoper voor m'n 1/8 scale, maar die wou ik liever niet 3 maanden op een boot hebben ¯\_(ツ)_/¯
Edit: Zijn email is weer door KLM genegeerd. Fantastische klantenservice hebben ze hoor.
Ah, interessant om te weten! Dus eigenlijk meerdere kleine merchandise items = Airmail is de beste, meerdere (middel)grote figures = ferry shipping (als je het geduld hebt en vertrouwen dat het niet beschadigd in al die maanden dat het op een boot zit ).
Dat gezegd heb ik kort geleden een losse Nendoroid tweedehands van een MFC user gekocht en is deze dirt cheap met ferry verstuurd (700 yen ofzo?), dus ik ben zeer benieuwd hoe lang ik er op moet wachten. De laatste keer dat ik ferry shipping deed was alweer 2-3 jaar geleden en ik weet nog dat ik toen best verbaasd was dat het alsnog redelijk snel er was!
Ik gebruik altijd ferry met Buyee en het is inderdaad redelijk snel, hooguit anderhalve maand vaak nog geen maand. Ook nog niet meegemaakt dat er iets beschadigd was. Goede ervaring mee dus. Ik laat dan meerdere zendingen combineren en per boot versturen (Seamail).
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Even weer ranten over PostNL, want wat een ballenbedrijf is dat toch ook zeg, man man. Management is alleen maar uit op geld besparen en denk niet logisch na.
Weet niet zeker of iedereen er vanaf weet, maar voornamelijk in de minder dicht bevolkte delen van het land is dit aanwezig; er zijn 3 types postkantoren: Nationaal, binnen Europa en buiten Europa. Nu heb ik een envelop die aangetekend naar Duitsland moet en aangezien mijn dichtsbijzijndste allemaal nationaal zijn, dacht ik 'Ik koop gewoon een verzendlabel online en doe het in de brievenbus!'.
Maar blijkbaar kan internationale briefpost niet (meer?) over het internet en moet je verplicht naar het postkantoor. Dus ik ging in de pauze van mijn werk naar het postkantoor die het dichtste daar in de buurt was (één die binnen Europa is, had het nog speciaal gecheckt voor ik ging). Kom ik daar aan en geef ik aan welke service ik wil....
"Sorry, we doen alleen pakketjes binnen Europa, geen aangetekende brieven binnen Europa. Voor Europese brieven moet je naar het 'buiten Europa' postkantoor."
Schiet mij maar lek, wat is de logica van een als 'binnen Europa' geadverteerd postkantoor dat zij niet m'n brief aangetekend kunnen versturen naar Duitsland?? En als PostNL dan ook serieus dit heeft ingevoerd (en het niet een fout van de werknemer was), zet dat dan ook op je website zodat ik daar niet mijn pauze sta te verspillen??? sJSDJ(#*@#$&@HJEWK !!!
Dus de dag erna in mijn lunchpauze naar het 'buiten Europa' kantoor aan de andere kant van de stad gefietst (maar net op tijd terug op kantoor X_X) en het daar gelukkig wel kunnen posten, maar wat onlogisch gedoe zeg...
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie Woorden schieten tekort.
Complimentje voor Business Post overigens. Was vanochtend weg en bij thuiskomst lag er een briefje in de bus. Pakketje was te groot voor de brievenbus. Stond niet dat hij bij de buren was achtergelaten dus ik bel met Business Post. Vriendelijke medewerker stond mij te woord. Ik kon het pakketje komen ophalen bij hun. Ik zei goed dan doe ik dat, vroeg waar het depot zat. Legde hij mij netjes uit. Toen zei ik dat ik niet zo goed zie en geen auto rijd om die reden. Ik dus op de fiets er heen moet. Toen vroeg hij of ik vanmiddag ook thuis was, dan kon iemand dan nog een keertje langs komen. En rond 11:45 was hij er al op de fiets met twee pakketjes (een pakketjes met een mangapocket en een doos met 1 LP en 2 singletjes). Dan heb je wat mij betreft wel een pluim verdiend
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Niet zo zeer slecht maar meer vreemd: Had vorige week zo'n briefje ontvangen die aangaf dat er een pakketje voor me klaar lag bijt postkantoor, das normaal maar er zat een sticker op die ik niet gewend was. Eentje waarop Herstel/Retour stond waarvan de postbode dan eentje omcirkeld en afhankelijk daarvan zijn er nog meer dingen voor de postbode om in te vullen.
Bij die van mij stond Herstel omcirkeld, dus ik maar op de goede gok naar t postkantoor. Gelukkig was mn pakketje daar maar toen ik de bediende vroeg wat die sticker nou betekend gaf hij aan t ook niet te weten en dat de sticker door PostNL was opgeplakt en dat hij alleen de pakketjes doorgeeft. : /
_________________ Byakko no Kogenta, Kenzan!
Con 2019: Tomo Fair Nijmegen Cosplay: Black Jack https://myanimelist.net/animelist/Kogenta3
Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44 Woonplaats: Nederland
Volgens mij is herstel als de post eerst per ongeluk ergens anders is terecht gekomen door bv. een foutief geschreven postcode of een andere sorteerfout. Met zo'n herstel/retour sticker gooien hem ze bij het postkantoor 'opnieuw' op de post, zodat hij dan wel bij de geaddresseerde aankomt. Bij retour gaat-ie natuurlijk terug naar de afzender (bv. omdat zowel straat/huisnummer/plaats en postcode helemaal fout blijken te zijn).
_________________ "One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Cookiemonster schreef:
@Maakie Woorden schieten tekort.
Je voelt je gewoon echt een beetje in de maling genomen door PostNL met dit soort dingen. Als je denkt dat ze de bodem van klantonvriendelijkheid in hun systemen al bereikt hebben...
Cookiemonster schreef:
Complimentje voor Business Post overigens. Was vanochtend weg en bij thuiskomst lag er een briefje in de bus. Pakketje was te groot voor de brievenbus. Stond niet dat hij bij de buren was achtergelaten dus ik bel met Business Post. Vriendelijke medewerker stond mij te woord. Ik kon het pakketje komen ophalen bij hun. Ik zei goed dan doe ik dat, vroeg waar het depot zat. Legde hij mij netjes uit. Toen zei ik dat ik niet zo goed zie en geen auto rijd om die reden. Ik dus op de fiets er heen moet. Toen vroeg hij of ik vanmiddag ook thuis was, dan kon iemand dan nog een keertje langs komen. En rond 11:45 was hij er al op de fiets met twee pakketjes (een pakketjes met een mangapocket en een doos met 1 LP en 2 singletjes). Dan heb je wat mij betreft wel een pluim verdiend
Goh, dat is nog eens een omgekeerde ervaring dan hoe bij mij de Business Post in elkaar zit. xD Maar goed om te horen dat jouw locatie het beter doet en je ook nog eens met die extra service tegemoet kwam!
Balen ik dacht ik wacht wel..... maar geduld begon een beetje op te raken.
Uiteindelijk kwam m'n shop met Avia small als alternatief, geloof ietsjes duurder dan de reg. Sal die ik altijd gebruikte. Ben benieuwd mn bestelling heeft zojuist Japan verlaten.
Dat ging eigenlijk vrij goed zonder dat het echt heel veel duurder was. Jammer dat Mandarake geen goedkoop alternatief heeft.
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Joepie jee. (geen PostNL, wel posterijen)
Voor het eerst sinds heel erg lang geleden weer eens bij CDJapan besteld (2 boeken), per EMS verstuurd op 5 juli, Japan foreign office of exchange uit op de 7de, zou 3-6 dagen kosten, maar sindsdien wordt de tracking niet meer geupdated...
Een ander EMS pakket (van een andere verzender) dat rondom dezelfde tijd werd verstuurd, heb ik woensdag ontvangen. Het enige dat ik mij zou kunnen voorstellen is dat de catastrophale overstromingen in Japan voor vertragingen in het versturen van post zorgen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen