Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36 Woonplaats: Girl next door
Goikuchan schreef:
Even over die afhaalberichten voor het postkantoor. Die briefjes worden via een automatisch systeem aangemaakt en komen altijd een aantal dagen later dan de aflevering. Als de inklaring echter niet meldt dat het pakketje al onderweg is naar het sorteercentrum dan wordt er dus niet zo'n kennisgeving aangemaakt. Dus vraag de Nederlandse barcode even op via: https://www.internationalparceltracking.com/#/search en je bent altijd op de hoogte van de actuele status.
Hier overigens een positieve ervaring met een pakketje uit Japan met twee tenugui erin. Vorige week zondag besteld, vandaag al binnen! Zat verder geen tracking bij, maar blijkbaar is er weinig tot geen vertraging met kleine brievenbuspakketjes uit het buitenland.
Deze link werkt niet bij mij. Wat ik ook voor code invoer, hij zegt continu de pakketten niet te kunnen vinden, als zijn ze in NL, en volgens de andere tracking al bij postkantoor of zelfs al bij mij bezorgd. Hij vind geen enkele, ik heb al NY codes geprobeerd toen ik een vriend wilde helpen en Aliexpress doet hij ook niet terwijl de gewone track en trace van postnl deze dan wel weer pakt.
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Cookiemonster schreef:
l-gaim schreef:
Joepie jee, twee EMS pakketten kwijt bij PostNL omdat het gebruikelijke Albert Heijn PostNL punt blijkbaar niet tijdig heeft doorgegeven dat ze twee weken dicht zouden zijn voor een verbouwing, dus nu zwerven de pakketten ergens door een sorteercentrum
Dat is balen hopelijk duiken ze weer op binnenkort
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te erg over treuren als dit geintje hun hun agentschap tijdelijk kost, het is er altijd een puinzooi en de supermarktmedewerkers gaan niet zachtzinnig met pakketten om.
Beide pakketten houden niet op te stuiteren tussen bezorgpunt A (de supermarkt) en bezorgpunt B, maar lijken ook niet te worden afgeleverd bij bezorgpunt B, dat wel open is. Lijkt er eerlijk gezegd op dat PostNL (en dus de bezorgers) gewoonweg helemaal niet wisten dat de supermarkt dicht is...
Ik heb al contact opgenomen met PostNL, en die zoeken op dit moment uit waar 1 van de pakketten is gebleven, want dat konden ze niet in het systeem zien . Voor het andere zal ik waarschijnlijk nogmaals contact moeten opnemen, hoewel ik later deze week ook nog even op pakketpunt B zal langsgaan.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
l-gaim schreef:
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te erg over treuren als dit geintje hun hun agentschap tijdelijk kost, het is er altijd een puinzooi en de supermarktmedewerkers gaan niet zachtzinnig met pakketten om.
Beide pakketten houden niet op te stuiteren tussen bezorgpunt A (de supermarkt) en bezorgpunt B, maar lijken ook niet te worden afgeleverd bij bezorgpunt B, dat wel open is. Lijkt er eerlijk gezegd op dat PostNL (en dus de bezorgers) gewoonweg helemaal niet wisten dat de supermarkt dicht is...
Ik heb al contact opgenomen met PostNL, en die zoeken op dit moment uit waar 1 van de pakketten is gebleven, want dat konden ze niet in het systeem zien . Voor het andere zal ik waarschijnlijk nogmaals contact moeten opnemen, hoewel ik later deze week ook nog even op pakketpunt B zal langsgaan.
Lijkt mij dat de supermarkt ook door kan geven aan PostNL dat ze bezig zijn met een verbouwing inderdaad zodat ze bij PostNL daar rekening mee kunnen houden. Tjonge jonge wat slecht.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Cookiemonster schreef:
Lijkt mij dat de supermarkt ook door kan geven aan PostNL dat ze bezig zijn met een verbouwing inderdaad zodat ze bij PostNL daar rekening mee kunnen houden. Tjonge jonge wat slecht.
Lijkt mij ook, maar ja, de eigenaar van de supermarkt heeft de vorige supermarkt die in hun gebouw zat onceremonieus de deur uit gewerkt en diverse winkels gedwongen laten verwijderen (waardoor die hun bedrijf konden opdoeken), dus die hebben in het verleden al meer dan genoeg aangetoond lak te hebben aan anderen. Eikels. Edit: lijkt er op dat het nu wel bij PostNL bekend is, de locatie wordt niet meer als pakketpunt aangegeven als ik op de PostNL site inlog.
Gisteren zijn ze dus ook niet bij het andere pakketpunt afgeleverd, en voor vandaag staat er weer het adres van de supermarkt . Het vervelende is dat de bezorgdatum op de briefjes 1 februari is, en de supermarkt pas 14 februari weer open is (dus de dag dat de boel retour zal worden gestuurd). Misschien ga ik gewoon aan PostNL vragen of ze het standaard afleverpunt voor mij naar een ander agentschap kunnen veranderen...
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Vandaag bij pakketpunt B langsgegaan, en daar lagen beide pakketten.
Overigens was de eigenaresse van die winkel zeer ontevreden over de Albert Heijn, omdat die blijkbaar inderdaad niks hadden doorgegeven aan PostNL en dus gewoonweg de gehele lading pakketten zonder pardon bij het andere pakketpunt hadden laten dumpen. Voor de derde keer binnen een paar jaar.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
l-gaim schreef:
Vandaag bij pakketpunt B langsgegaan, en daar lagen beide pakketten.
Overigens was de eigenaresse van die winkel zeer ontevreden over de Albert Heijn, omdat die blijkbaar inderdaad niks hadden doorgegeven aan PostNL en dus gewoonweg de gehele lading pakketten zonder pardon bij het andere pakketpunt hadden laten dumpen. Voor de derde keer binnen een paar jaar.
Fijn dat je ze hebt nu. Slecht beleid van de Appie daar. Gelukkig zijn niet alle Albert Heijns zo.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Considering that until today we don't know yet when the Japan Post will be ship again in SAL Parcel/Eco SAL/ Eco Sal registered/SAL Small Packet, we can ship your order by Ferry.
Ik krijg dan het prijs verschil terug omdat het goedkoper is, maar de shipping duurt dan ook weer 2-3 maanden Ook lekker dat als ik alles samen prop, het dan meteen op 6000 yen Airmail moet. Is kijken of ze deze order split accepteren waar ik maar ~700 bijbetaal ipv 2400.
Ugh.. Ik hoop dat Japan Post snel weer SAL gaat accepteren. Allemaal weggegooid geld dit.
Edit:
Citaat:
Unfortunately it is not possible to combine paid orders.
Laatste twee paketten waren bij het postkantoor 7 minuten lopen van mij vandaan bezorgt. Ik van yes zal postnl eindelijk door hebben dat dat makkelijker voor mij is omdat ik dan vanuit mn werk gemakkelijk mn pakket kan ophalen of in ieder geval van huis uit maar 7 minuten hoef te lopen? QvQ.
Nee hoor heb zojuist een briefje gehad dat een ander pakket bij het postkantoor ligt waar ik met de bus heen en weer moet en meer tijd en omwegen kost om daar te komen.
_________________ Byakko no Kogenta, Kenzan!
Con 2019: Tomo Fair Nijmegen Cosplay: Black Jack https://myanimelist.net/animelist/Kogenta3
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Een pre-order voor wat kleine goods bij Hobby Search was klaar om te verzenden, ze hebben daar nog steeds de melding dat er geen pakketten naar Nederland verzonden kunnen worden door de Schipholproblemen. Aangezien het om kleine sleutelhangers ed. gaat heb ik gevraagd of het anders mogelijk is dat ze het over de normale Japanse post in een envelop sturen. Wellicht dat dan het wel kan (?). Zal het nog wel in dit topic aangeven of het gelukt is.
l-gaim schreef:
Eerlijk gezegd zou ik er niet al te erg over treuren als dit geintje hun hun agentschap tijdelijk kost, het is er altijd een puinzooi en de supermarktmedewerkers gaan niet zachtzinnig met pakketten om.
Same, mijn dichtste punt is een supermarkt en ik laat het altijdje 1tje verder bezorgen indien ik dit nog mogelijk aan kan passen. Altijd gezeik met de paketten daar bij de Jumbo. Het is te druk en de medewerkers snappen niet wat ze doen. Niet dat ze bij mijn lokale Read Shop sterren zijn in de afhandeling, maar in ieder geval beter dan de altijd geïrriteerde mensen bij de supermarkt.
l-gaim schreef:
Misschien ga ik gewoon aan PostNL vragen of ze het standaard afleverpunt voor mij naar een ander agentschap kunnen veranderen...
Dat heb ik ook eerder geprobeerd te laten doen, maar de klantenservice zei dat ze dat niet kunnen veranderen, aangezien dat allemaal vastzit op postcode. Enige dat je zelf kan doen is wanneer je een bezorging mist (en er niet al een adres op geprint staat bij de kaart), zelf snel deze online omzetten naar een ander punt.
l-gaim schreef:
Vandaag bij pakketpunt B langsgegaan, en daar lagen beide pakketten.
Overigens was de eigenaresse van die winkel zeer ontevreden over de Albert Heijn, omdat die blijkbaar inderdaad niks hadden doorgegeven aan PostNL en dus gewoonweg de gehele lading pakketten zonder pardon bij het andere pakketpunt hadden laten dumpen. Voor de derde keer binnen een paar jaar.
Gelukkig wel 'goed' afgelopen.
Kam schreef:
Het "No SAL" gebeuren gaat weer verder..
Email van NY gekregen:
Citaat:
Considering that until today we don't know yet when the Japan Post will be ship again in SAL Parcel/Eco SAL/ Eco Sal registered/SAL Small Packet, we can ship your order by Ferry.
Ik krijg dan het prijs verschil terug omdat het goedkoper is, maar de shipping duurt dan ook weer 2-3 maanden Ook lekker dat als ik alles samen prop, het dan meteen op 6000 yen Airmail moet. Is kijken of ze deze order split accepteren waar ik maar ~700 bijbetaal ipv 2400.
Ugh.. Ik hoop dat Japan Post snel weer SAL gaat accepteren. Allemaal weggegooid geld dit.
Edit:
Citaat:
Unfortunately it is not possible to combine paid orders.
Belachelijk. Snail mail it is then.
Eigenlijk niet slecht...ferry is goedkoper en je bent nu toch al weken/maanden aan het wachten. Wellicht dat Hobby Search ook nog zoiets wil overwegen als mijn verzoek voor de envelop niet door kan gaan. Zal het in ieder geval onthouden mocht hun reactie negatief terugkomen.
Eigenlijk niet slecht...ferry is goedkoper en je bent nu toch al weken/maanden aan het wachten. Wellicht dat Hobby Search ook nog zoiets wil overwegen als mijn verzoek voor de envelop niet door kan gaan. Zal het in ieder geval onthouden mocht hun reactie negatief terugkomen.
Ik heb iig gevraagd om dan alleen de figma via Airmail te verzenden, en de rest via ferry. Alleen maar als voorzorg dat als er iets mis is met de figma, ik nog replacement parts kan vragen aan GSC. Minder kans dat ze onderdelen hebben 4 maanden na release.
De bedrijven van de rest doen niet aan international support, tenzij je kan bewijzen dat het geïmporteerd is door een officiële distributeur zoals AAA (EU) of Bluefin (USA)
Edit: Cheaper Ferry was a lie - moest alsnog extra betalen. 2/3 orders naar Airmail verschoven, want was goedkoper (en sneller). 10 euro kwijt ipv 4, omdat zij weer zo nodig niet willen combineren..
---
Wat ik nog verder lees over de situatie: De vertragingen begonnen dus met de KLM Cargo en Air France Cargo in Nederland en Frankrijk. Na een periode reageerde Japan Post daarop om SAL tijdelijk te stoppen. Had al eerder gepost dat PostNL atm van niks weet en dat alles volgens hun normaal is. Onder de assumptie dat Schiphol dan weer A-OK is, zit ik me nu af te vragen of alleen Frankrijk nog zit te klooien, of niemand heeft Japan Post geïnformeerd dat ze weer kunnen verzenden. De winkels weten het niet, en geen idee hoe je Japan Post in het engels kan benaderen.
Edit: Krijg nu ook te horen dat iemand zijn RSAL bestelling op BiJ is verzonden. WTF is er gaande
Paar dagen geleden PostNL op Twitter gevraagd of zij meer weten van die SAL problemen, maar zij wisten ook niets behalve de suggestie dat het met de 'verzendvoorwaarden' te maken zou kunnen hebben. Geen idee wat dat precies betekent. Airmail is wel lekker snel maar kost wel zo'n 6euro extra dus ik hoop dat ik snel weer kan SAL'en.
I guess dat de KLM cargo wel meer moet weten maar ik heb niet zo'n zin om ze te te mailen.
zij wisten ook niets behalve de suggestie dat het met de 'verzendvoorwaarden' te maken zou kunnen hebben. Geen idee wat dat precies betekent.
Het is wat je wel en niet mag versturen per post (Gif, explosieve stoffen, dieren, verdovende middelen, etc zijn verboden) - dus het heeft niks met de huidige situatie te maken.
Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58 Woonplaats: Asten, Nederland
Oh trouwens, Ik had binnen 2 maanden (geloof ik) de kosten terug, die ze een tijd terug voor mijn zending hadden berekend terwijl dit niet terrecht was. Gewoon netjes op mijn bankrekening maar niet nog een extra bevesting per brief.
Maar helaas de ADMINISTATIE kosten etc dus die 13 euro extra die KRIJG je NIET terug. <- f000ers. dat maat het juist duur. xD
Paar dagen geleden PostNL op Twitter gevraagd of zij meer weten van die SAL problemen, maar zij wisten ook niets behalve de suggestie dat het met de 'verzendvoorwaarden' te maken zou kunnen hebben. Geen idee wat dat precies betekent. Airmail is wel lekker snel maar kost wel zo'n 6euro extra dus ik hoop dat ik snel weer kan SAL'en.
I guess dat de KLM cargo wel meer moet weten maar ik heb niet zo'n zin om ze te te mailen.
Bedankt, ik heb KLM Cargo Amsterdam een mailtje gestuurd nu hopen dat ze überhaupt reageren.
Maru_Nagashiwa schreef:
Oh trouwens, Ik had binnen 2 maanden (geloof ik) de kosten terug, die ze een tijd terug voor mijn zending hadden berekend terwijl dit niet terrecht was. Gewoon netjes op mijn bankrekening maar niet nog een extra bevesting per brief.
Maar helaas de ADMINISTATIE kosten etc dus die 13 euro extra die KRIJG je NIET terug. <- f000ers. dat maat het juist duur. xD
Nee tuurlijk niet wat had je gedacht het blijft Post NL, maar wel leuk dat je de BTW weer terug hebt gekregen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen