aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 12:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Yupa schreef:
[...]Bezorgen op een servicepunt in de buurt.

Zou inderdaad handig zijn, alleen kan ik voor een pakketje niet mijn eigen woonplaats selecteren. De enige opties die beschikbaar zijn, liggen hier kilometers vandaan en aangezien ik alles op de fiets moet doen is dat geen optie. Jammer weer zoiets.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018 21:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Weet niet zeker meer of ik hier al over geklaagd had hier: Mijn kalender voor 2018 had ik vroeg november 2017 besteld in de hoop de kerstdrukte voor te zijn. Kreeg ik eind november het pakketje van de winkel en was ik enthousiast het nog op tijd te hebben, doe het pakket open, verkeerde items er in (leerboeken voor kinderen >.>). De webshop z'n klantenservice 'Geen zorgen! We sturen je het item opnieuw!'. Goede service, maar nu is het alweer een stuk in januari en heb ik m'n kalender voor 2018 nog niet. :'( Door een fout buiten mij om...ik wil gewoon de goede kalender hebben hangen en niet nog een jaar naar m'n vorige hoeven kijken. :(

Yupa schreef:
Vorige week heb ik een bestelling bij Amazon.com gemaakt, die gisteren is verzonden. Ik kreeg vandaag van DHL zowel een e-mail als een sms met het bericht dat de pakketbezorger dinsdag langskomt en ik de bezorging kan wijzigen indien dat niet uitkomt. Via hun "On Demand Delivery" website kan ik het volgende kiezen:
  • De datum van bezorgen wijzigen. Voor dit pakketje is het helaas niet mogelijk het tijdstip te kiezen, maar die optie zit er functioneel al wel in. Helaas kan ik nog wel alleen werkdagen kiezen, een verbeterpuntje. ;)
  • Bezorgen op een servicepunt in de buurt.
  • Bezorgen bij de buren indien je niet thuis bent en zo ja welk nummer.
  • Bezorgen op een geheel ander adres.
  • Pakketje achterhouden totdat je terug van vakantie bent.


Afbeelding

Cookiemonster schreef:
Yupa schreef:
[...]Bezorgen op een servicepunt in de buurt.

Zou inderdaad handig zijn, alleen kan ik voor een pakketje niet mijn eigen woonplaats selecteren. De enige opties die beschikbaar zijn, liggen hier kilometers vandaan en aangezien ik alles op de fiets moet doen is dat geen optie. Jammer weer zoiets.


Da's vreemd, werkt het dan alleen met hun grote depots als ophaalplekken?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018 08:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Daar lijkt het wel op. Zou ik best wel vervelend vinden. Tuurlijk als je met de auto kunt dan is het minder erg hoewel ook niet echt handig. Op de fiets is het sowieso te ver. En zeker in de wintermaanden.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 15 jan 2018 17:09 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Maakie schreef:
Vlak voor de kerst een pakketje in de brievenbus gepropt gekregen: De eerder hier besproken unreg SAL van half oktober (die ik dacht dat ik kwijt was). Het is duidelijk waarom er vertraging was: Het pakketje was gigantisch ingedeukt, nat geworden en door PostNL in een plastic zak gedaan om de boel bij elkaar te houden. Thank god dat de webshop de figure ook nog individueel in een plasticje met bubbel wrap heeft gedaan, anders was waarschijnlijk van de verpakking van de Nendoroid er in niet veel overgebleven door al dat water. Opvallend was dat de rechterhelft van de verzenddoos zeer nat was geworden en de linkerhelft van de doos maar een klein beetje nat, maar met zeer grote deuken. Die theorieën over slecht onderhouden sorteermachines beginnen steeds aannemelijker te klinken... (Mijn pakketje kreeg de grote deuken tijdens het sorteerproces en de natheidsproblemen kwamen pas bij de bezorging/doorsortering in NL?)


Klinkt bekend...een tijd geleden heb ik dus ook zo'n pakket mogen ontvangen, leek niet op een sorteermachinefout, maar alsof hij van een kar was gevallen, vervolgens door diezelfde kar was overreden (er zaten wielsporen op :roll: ), en daarna in een 10 cm diepe plas had gelegen totdat iemand hem vond. Toen ik hem ontving, werd de ene zijde dichtgehouden met tape omdat het daar min of meer verschrot was, en het water zat onder het tape en in het pakket zelf. De wielsporen zaten op de andere kant. In mijn geval was het een pakket met tracking, en kon ik op de tracking zien dat hij met een aantal uur ertussen dubbel was ingescand bij de douane (en PostNL maar volhouden dat ze "niks vreemds" in de tracking konden zien :roll: ). Klacht over ingediend, nooit wat terug gehoord. :((

Dus ik gok dat ook tussen vliegtuig en douane er problemen met te grote werkdruk zijn...

Positief nieuws over PostNL: Als je nu zo'n brief van ze krijgt van "Er ligt hier een pakket waarvan we niet weten...blablabla...kunt u ons de factuur sturen?", dan moet je dat nu via de website doen, en het werkt goed. :D

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 17 jan 2018 20:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Even terugkomen op m'n eerdere gezeik over m'n 2018 kalender die foetsie is: De webshop heeft me laten weten dat ze verwachten dat het pakket verloren is geraakt en ik krijg m'n geld terug. Ik heb ze gevraagd of het is kwijtgeraakt bij PostNL, of dat het pakket nooit hun loods heeft verlaten (aangezien ik dat laatste ook al bij meerdere Japanse shops had gelezen). Ik heb hier (nog) geen antwoord op, weet ook niet of de medewerkers dat kunnen/mogen zeggen.

Dus tjsa, de pijn is in ieder geval verzacht als in, dat ik geen geld ben kwijtgeraakt, maar het is toch wel jammer. Heb nu ook niet echt motivatie om een nieuwe in de winkel te kopen, ik zal die van vorig jaar maar weer op januari gaan hangen denk ik...

In ander post-gerelateerd nieuws, Kiala is al een tijdje gestopt en nu UPS. Ik weet niet hoe het met de andere regelmatig verkopers/verzenders zit, maar wow, die site is voor geen meter te browsen en het is een proces van vele minuten om ook maar een geschat tarief in beeld te krijgen. Met hoe erg de prijs wisselt per cm's grootte van het pakket en wat grammen meer of minder in de doos, is er geen doen aan om een voorberekende prijs neer te zetten voor iets dat ik ga verzenden. Dus sorry Kiala/UPS, jullie verdwijnen van mijn mogelijke verzendmethodes... Tenzij iemand een magische prijstabel heeft gevonden of een goede truc heeft om de site te kunnen browsen. Nu is er geen doen aan.

l-gaim schreef:
Maakie schreef:
Vlak voor de kerst een pakketje in de brievenbus gepropt gekregen: De eerder hier besproken unreg SAL van half oktober (die ik dacht dat ik kwijt was). Het is duidelijk waarom er vertraging was: Het pakketje was gigantisch ingedeukt, nat geworden en door PostNL in een plastic zak gedaan om de boel bij elkaar te houden. Thank god dat de webshop de figure ook nog individueel in een plasticje met bubbel wrap heeft gedaan, anders was waarschijnlijk van de verpakking van de Nendoroid er in niet veel overgebleven door al dat water. Opvallend was dat de rechterhelft van de verzenddoos zeer nat was geworden en de linkerhelft van de doos maar een klein beetje nat, maar met zeer grote deuken. Die theorieën over slecht onderhouden sorteermachines beginnen steeds aannemelijker te klinken... (Mijn pakketje kreeg de grote deuken tijdens het sorteerproces en de natheidsproblemen kwamen pas bij de bezorging/doorsortering in NL?)


Klinkt bekend...een tijd geleden heb ik dus ook zo'n pakket mogen ontvangen, leek niet op een sorteermachinefout, maar alsof hij van een kar was gevallen, vervolgens door diezelfde kar was overreden (er zaten wielsporen op :roll: ), en daarna in een 10 cm diepe plas had gelegen totdat iemand hem vond. Toen ik hem ontving, werd de ene zijde dichtgehouden met tape omdat het daar min of meer verschrot was, en het water zat onder het tape en in het pakket zelf. De wielsporen zaten op de andere kant. In mijn geval was het een pakket met tracking, en kon ik op de tracking zien dat hij met een aantal uur ertussen dubbel was ingescand bij de douane (en PostNL maar volhouden dat ze "niks vreemds" in de tracking konden zien :roll: ). Klacht over ingediend, nooit wat terug gehoord. :((

Dus ik gok dat ook tussen vliegtuig en douane er problemen met te grote werkdruk zijn...


Bandensporen is echt niet OK. O.O Dat maakt het nog duidelijker dat ergens tijdens de verzending onderweg is gebeurd (of het nou PostNL of een andere partij was). Wat was de staat van het item in het pakket? Als namelijk je item nog steeds er goed uit zag, zal PostNL niets met je klacht doen.

l-gaim schreef:
Positief nieuws over PostNL: Als je nu zo'n brief van ze krijgt van "Er ligt hier een pakket waarvan we niet weten...blablabla...kunt u ons de factuur sturen?", dan moet je dat nu via de website doen, en het werkt goed. :D


Ik hoop niet al te vaak meer zulke brieven te gaan krijgen, maar goed om te weten voor als ze komen! 1 klein stapje in de 21ste eeuw, PostNL! :lol:

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 16:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Heb contact gehad met PostNL.
Zij zijn niet op de hoogte van de SAL situatie en zeggen dat ze gewoon alles bezorgen.
|:(

De lui bij Schiphol.. Elk land informeren behalve je eigen, eh?

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 20:23 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Maakie schreef:
Bandensporen is echt niet OK. O.O Dat maakt het nog duidelijker dat ergens tijdens de verzending onderweg is gebeurd (of het nou PostNL of een andere partij was). Wat was de staat van het item in het pakket? Als namelijk je item nog steeds er goed uit zag, zal PostNL niets met je klacht doen.


Boek was OK (met dank aan Mandarake hun extra plasticwrap), twee model kits hadden nat papierwerk. Excuses kon ik wel krijgen via de telefoon, maar achterhalen wat er mis was gegaan blijkbaar niet... :|

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 24 jan 2018 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nu ook zelf voor het eerst meegemaakt, mailtje naar aanleiding van een bestelling met een webshop:

Citaat:
Kies een ander moment of plaats
Komt het moment niet uit? Of haalt u het pakket liever af op uw PostNL-locatie? Wijzig het direct in Track & Trace of in de PostNL app.


Afbeelding

En nog iets anders interessants, quote van de PostNL Twitter:

Citaat:
"Een standaard pakket mag in de brievenbus bezorgd worden, maar alleen als dit zonder moeite past en niet dubbelgevouwen"


Oftewel, het proppen dat mijn postbode doet (en waar ik ook anderen soms over zie klagen hier), mag dus. Ookal zou je denken dat ze een handtekening van je moeten hebben.

PostNL dekt zich bijna perfect in hier mee, want een klacht mag je pas bij ze indienen als de spullen aan de binnenkant beschadigd zijn. Dus proppen en geen beschadiging = toegestaan!

Living on the edge, die postbode van mij. Ooit moet het toch eens fout gaan met zijn proppen. :S

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 27 jan 2018 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33
Woonplaats: Den Haag
Nieuwe ontwikkeling bij PostNL: zendingen uit het buitenland met douane/rembourskosten worden nu direct doorgestuurd naar een afhaalpunt in de buurt.
Het komt echter meerdere keren voor dat er geen kennisgeving in de bus wordt gedaan. Ik had een bijvoorbeeld een EMS zending naar m'n ouders laten sturen omdat de kans bestond dat het zou worden bezorgd tijdens mijn vakantie (het werd bijna 2 weken na mijn terugkomst pas verscheept, maar dat terzijde).
Volgens de Japan Post tracking kwam na "final delivery" opeens "retention" in het statusoverzicht te staan, dus de aanwijzingen waren er wel. Na een belletje met PostNL konden ze mededelen dat het was bezorgd op een afhaalpunt en ze gaven de 3S barcode.

Het afgeven op een afhaalpunt is betaaltechnisch wel beter, want daar kun je tenminste pinnen en hoef je niet meer gepast contact te betalen. Alleen... DOE ZO'N F*CKING BRIEFJE IN DE BUS.

_________________
僕は日本が好きだ。
Mijn verkooptopic; komt dat zien!

my Rubberslug gallery

MAL

MFC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 27 jan 2018 16:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Even over die afhaalberichten voor het postkantoor. Die briefjes worden via een automatisch systeem aangemaakt en komen altijd een aantal dagen later dan de aflevering. Als de inklaring echter niet meldt dat het pakketje al onderweg is naar het sorteercentrum dan wordt er dus niet zo'n kennisgeving aangemaakt. Dus vraag de Nederlandse barcode even op via: https://www.internationalparceltracking.com/#/search en je bent altijd op de hoogte van de actuele status.

Hier overigens een positieve ervaring met een pakketje uit Japan met twee tenugui erin. Vorige week zondag besteld, vandaag al binnen! Zat verder geen tracking bij, maar blijkbaar is er weinig tot geen vertraging met kleine brievenbuspakketjes uit het buitenland.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 30 jan 2018 06:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Goikuchan schreef:
Even over die afhaalberichten voor het postkantoor. Die briefjes worden via een automatisch systeem aangemaakt en komen altijd een aantal dagen later dan de aflevering. Als de inklaring echter niet meldt dat het pakketje al onderweg is naar het sorteercentrum dan wordt er dus niet zo'n kennisgeving aangemaakt. Dus vraag de Nederlandse barcode even op via: https://www.internationalparceltracking.com/#/search en je bent altijd op de hoogte van de actuele status.

Hier overigens een positieve ervaring met een pakketje uit Japan met twee tenugui erin. Vorige week zondag besteld, vandaag al binnen! Zat verder geen tracking bij, maar blijkbaar is er weinig tot geen vertraging met kleine brievenbuspakketjes uit het buitenland.

Werkt inderdaad. Zendingen die ik niet kan terugvinden in de PostNL App zijn via die link wel op te vragen. Wel jammer weer dat ik dan de afleverlocatie niet kan wijzigen, want dat gaat alleen via de PostNL App |:(

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 31 jan 2018 22:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Goikuchan schreef:
Hier overigens een positieve ervaring met een pakketje uit Japan met twee tenugui erin. Vorige week zondag besteld, vandaag al binnen! Zat verder geen tracking bij, maar blijkbaar is er weinig tot geen vertraging met kleine brievenbuspakketjes uit het buitenland.


Da's niet mijn ervaring met het gedoe op Schiphol dat nog steeds aan de gang is. Ookal kan het er ook aan liggen dat ze nog steeds vele internationale winkels adviseren niets naar Nederland te verzenden (of het nou een pakketje of een envelop is).

Ik knijp 'm ook een beetje nu voor een manga pre-order die een weekje geleden automatisch naar me verzonden is. Zou in principe in de brievenbus gedropt kunnen worden, maar weet niet wat te verwachten met de postsituatie nu. :/

Cookiemonster schreef:
Goikuchan schreef:
Even over die afhaalberichten voor het postkantoor. Die briefjes worden via een automatisch systeem aangemaakt en komen altijd een aantal dagen later dan de aflevering. Als de inklaring echter niet meldt dat het pakketje al onderweg is naar het sorteercentrum dan wordt er dus niet zo'n kennisgeving aangemaakt. Dus vraag de Nederlandse barcode even op via: https://www.internationalparceltracking.com/#/search en je bent altijd op de hoogte van de actuele status.

Hier overigens een positieve ervaring met een pakketje uit Japan met twee tenugui erin. Vorige week zondag besteld, vandaag al binnen! Zat verder geen tracking bij, maar blijkbaar is er weinig tot geen vertraging met kleine brievenbuspakketjes uit het buitenland.

Werkt inderdaad. Zendingen die ik niet kan terugvinden in de PostNL App zijn via die link wel op te vragen. Wel jammer weer dat ik dan de afleverlocatie niet kan wijzigen, want dat gaat alleen via de PostNL App |:(


Is het dan niet mogelijk om met de code die je gegenereert hebt los naar de postnl.nl/nietthuis website te gaan en dan daar de nieuwe code in te voeren? Wie weet werkt dat?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 02 feb 2018 20:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Maakie schreef:
Is het dan niet mogelijk om met de code die je gegenereert hebt los naar de postnl.nl/nietthuis website te gaan en dan daar de nieuwe code in te voeren? Wie weet werkt dat?

Nope, werkte niet bij mij. Weet nog niet hoe dat kan. Volgende keer gebruik ik wel een andere verzendoptie dan PostNL, want dit is irritant gedoe.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 feb 2018 16:45 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Joepie jee, twee EMS pakketten kwijt bij PostNL omdat het gebruikelijke Albert Heijn PostNL punt blijkbaar niet tijdig heeft doorgegeven dat ze twee weken dicht zouden zijn voor een verbouwing, dus nu zwerven de pakketten ergens door een sorteercentrum |:(

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 feb 2018 16:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
l-gaim schreef:
Joepie jee, twee EMS pakketten kwijt bij PostNL omdat het gebruikelijke Albert Heijn PostNL punt blijkbaar niet tijdig heeft doorgegeven dat ze twee weken dicht zouden zijn voor een verbouwing, dus nu zwerven de pakketten ergens door een sorteercentrum |:(

Dat is balen :(( hopelijk duiken ze weer op binnenkort

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling