aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 29 nov 2017 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Cookiemonster schreef:
Niet echt slecht van PostNL, maar wel jammer:

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Houd uw track en trace informatie in de gaten.

Dat kon je toch weten PostNL, vanwege Black Friday en Cyber Monday en Sinterklaas? Als je weet dat er meer afname is dan anticipeer je daar toch op door extra capaciteit en resources beschikbaar te hebben op zo'n piekmoment :roll:

Ik merk dat er extra hulp is aangenomen.
Al een paar nieuwe gezichten voor de deur gezien, en ze spreken allemaal weinig tot geen Nederlands :/

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 29 nov 2017 15:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Kam schreef:
Cookiemonster schreef:
Niet echt slecht van PostNL, maar wel jammer:

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Houd uw track en trace informatie in de gaten.

Dat kon je toch weten PostNL, vanwege Black Friday en Cyber Monday en Sinterklaas? Als je weet dat er meer afname is dan anticipeer je daar toch op door extra capaciteit en resources beschikbaar te hebben op zo'n piekmoment :roll:

Ik merk dat er extra hulp is aangenomen.
Al een paar nieuwe gezichten voor de deur gezien, en ze spreken allemaal weinig tot geen Nederlands :/

Ja, hier was er ook net eentje aan de deur :-o . Maar ik klaag niet want ik heb tenminste mijn Uncanny X-Men omnibus eindelijk. En hij is helemaal puntgaaf :D

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 29 nov 2017 19:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
rupio schreef:
Na afgelopen weken nog wel wat mailtjes gehad met dat ze 'er mee bezig zijn' toch bericht gekregen dat het niet meer verkrijgbaar is.
Geld teruggekregen, opzich niet heel erg en te begrijpen omdat er vast veel mensen die aanbieding hebben gezien.
Maar wel jammer dat ze niet alles in 1 keer opsturen, dus alles of niets (aangezien verwachte levertijd hetzelfde was).


Ah, da's wel jammer, maar gelukkig heb je tenminste wel de gratis verzending voor het andere item kunnen meepakken!

rupio schreef:
Heb nu met black friday weer een redelijke bestelling gedaan bij hun (10 shirts voor 35 is er weer) en vraag me af of hoe hier dingen worden opgestuurd.
De thsirt box zal wel later komen ( 8dec schatten ze, maar ik denk misschien pas volgend jaar) de rest heeft 27-11 als verwachte verzend datum en 1 item 28-11.


En weer geen mailtje over de t-shirts van Zavvi zelf gehad. :/ Dus thanks voor het delen hier! Meteen nog een pakket voor mijn man besteld. Hopelijk geen dubbele met de vorige lading. Post jij ook je foto's hier als je ze hebt? Ben benieuwd hoe soortgelijk onze pakketten zijn.

Ik verwacht met de feestdagendrukte deze t-shirts voorlopig nog niet verzonden door hun of ontvangen door mij, maar heb er geen haast mee, nog genoeg goede shirts van de vorige box om te dragen. ;)

Cookiemonster schreef:
@Maakie
De zending gaat blijkbaar nu meteen naar het servicepunt als er douane moet worden betaald. Zal wel nieuw beleid zijn inderdaad. Lijkt me niet dat het een eenmalig iets is.


Handig! :) Ik klaag zeker niet! Tenzij nu gaat blijken dat ze het alleen bij de 'wereldwijde' servicepunten brengen, want die is wel ver weg voor mij...

Goikuchan schreef:
Ten derde zou het me ook niet verbazen als bewoners onnodig kwaad worden op bezorgers omdat ze moeten betalen omdat ze niet door hadden dat je aan bepaalde douaneregels en wetten vastzit als je iets uit het buitenland bestelt. Vooral nu er veel gebruik wordt gemaakt van Aliexpress, lightinthebox, etc, zijn er veel mensen die best wel clueless zijn en ronduit verbaasd zijn als ze opeens moeten dokken. Ik bedoel, mensen flippen al als ze €2,86 aan portokosten moeten betalen omdat iets niet voldoende is gefrankeerd :roll:


Nu kunnen die mensen onnodig kwaad gaan worden op de medewerkers van servicepunten. :lol:

Jokes aside, ik kreeg bij mijn vorige baan ook bakken aan klanten die niet wisten dat zoiets als douanekosten bestond, ookal stond het op de pagina van elk product, bij de FAQ, in de voorwaarden etc... Mensen lezen vaak niet goed en zullen er ooit op een manier achterkomen dat dit soort kosten bestaan (is mij ook overkomen door ervaring, als nietoplettende tiener op het internet).

Normaal was dan de webshop, PostNL klantenservicemedewerker of de postbezorger de sjaak. Nu kan je dus de postbezorger vervangen voor servicepuntmedewerker. Hopelijk krijgen de servicepuntmedewerkers een goede uitleg over deze wijziging, want het tegendeel is me al vaak genoeg bewezen met hoe die servicepuntmedewerkers vaak aan het werk gezet worden. >.<

Cookiemonster schreef:
Niet echt slecht van PostNL, maar wel jammer:

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Houd uw track en trace informatie in de gaten.

Dat kon je toch weten PostNL, vanwege Black Friday en Cyber Monday en Sinterklaas? Als je weet dat er meer afname is dan anticipeer je daar toch op door extra capaciteit en resources beschikbaar te hebben op zo'n piekmoment :roll:


Mijn Cyber Monday levering kwam 4 uur later dan de uiterste tijd van mijn tijdvak. Opvallend genoeg had ik ook iemand anders dan mijn reguliere bezorger, maar het ziet er naar uit dat zelfs met extra hulp het niet helemaal wilde lukken.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 29 nov 2017 19:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jul 2013 15:39
Goikuchan schreef:
@Cookiemonster; Klopt. Dit is een procedure die recent is ingegaan en permanent is. Er zijn verschillende redenen hiervoor. Maakie geeft al eentje ervan. Het is teveel gedoe met gepast geld en PostNL is zo'n groot bedrijf dat een draagbare PIN regelen voor iedere bezorger simpelweg niet mogelijk is.

Ten tweede is het een te groot risico voor bezorgers om met contant geld rond te lopen. Het is je vast niet ontgaan in het dagelijks nieuws dat er wel eens een postbusje wordt gestolen of beroofd.
Ten derde zou het me ook niet verbazen als bewoners onnodig kwaad worden op bezorgers omdat ze moeten betalen omdat ze niet door hadden dat je aan bepaalde douaneregels en wetten vastzit als je iets uit het buitenland bestelt. Vooral nu er veel gebruik wordt gemaakt van Aliexpress, lightinthebox, etc, zijn er veel mensen die best wel clueless zijn en ronduit verbaasd zijn als ze opeens moeten dokken. Ik bedoel, mensen flippen al als ze €2,86 aan portokosten moeten betalen omdat iets niet voldoende is gefrankeerd :roll:



Ik vind dat wel wat minder nu krijg je geen herrineringsbriefje meer en meerdere pakketjes tegelijk track and tracen elke dag is irritant op werkdagen waar ik altijd al de helft vergeet te onthouden van wat ik die dag moet doen. Dat en niet iedereen geeft een tracking code. Ik weet wel dat ik zelf dan bij verkopers moet kopen die dat wel geven maar sommige dingen kan je alleen kopen soms alleen bij verkopers die geen code geven.

Verder gebruiken ze voor mij nog steeds niet t dichtsbijzijnde service punt |:( Dat gaan veel busritjes worden in de toekomst...

Oh well, het is inderdaad fijn dat je niet met gepast geld hoeft te klungelen...

_________________
Byakko no Kogenta, Kenzan!

Con 2019: Tomo Fair Nijmegen
Cosplay: Black Jack
https://myanimelist.net/animelist/Kogenta3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 30 nov 2017 00:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Ik weet niet of iemand hier al eens ervaring gehad heeft met dynalogic.
Zij leverde een pakket af dat ik bij de mediamarkt besteld had en moet zeggen dat ik bij hun de beste bezorg ervaring heb gehad tot nu toe.
Daar lijken andere bezorgdiensten nog in 2005 te leven.

Bezorgdag met letterlijk 2 klikken en geen problemen weten te verzetten.
Dag van de bezorging gedetailleerd tijdvak met hoeveelste je op de route bent, waar de koerier zich (ongeveer) bevind en hoeveel adressen ie nog langs moet voor ie naar jou komt.
Naam en foto van koerier was zelfs te zien.
Half uur van te voren sms met verwachte aankomsttijd.

Voor zoiets zou ik zelf wel een paar euro extra overhebben als die optie er zou zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 02 dec 2017 15:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2014 09:15
Ik heb 1 keer wat met dynalogic gekregen en dat ging zonder problemen.


Post NL maakt er op het moment weer een potje van

De laatste tijd gaat het weer lekker sloom met gewone SAL pakketjes uit Japan, zal wel aan de feestmaand liggen

Normaal zou het binnen 11 tot 20 dagen bezorgd worden maar mijn Amiami order van 10 November is nog steeds niet bezorgd.(was wel onder de €22 anders kon ik het nog begrijpen.)

En laatst werden de Amiami pakjes bezorgd door de gewone brievenbus postbodes zeer irritant want die laten geen briefjes achter dat ze geweest zijn dus dan moet je het maar uitzoeken waar de pakketten zijn gebleven, Heeft dit iemand al eens eerder meegemaakt?

Volgende keer toch maar weer met Registered SAL bij Amiami


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 02 dec 2017 21:02 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Cookiemonster schreef:
Niet echt slecht van PostNL, maar wel jammer:

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Houd uw track en trace informatie in de gaten.

Dat kon je toch weten PostNL, vanwege Black Friday en Cyber Monday en Sinterklaas? Als je weet dat er meer afname is dan anticipeer je daar toch op door extra capaciteit en resources beschikbaar te hebben op zo'n piekmoment :roll:


Ah, dan gok ik er op dat een van mijn pakketten nu in de PostNL file staat. Samen met een ander kleiner pakket uit Japan vertrokken (echt exact dezelfde tijd, waarschijnlijk dus zelfde vliegtuig), andere pakket heb ik afgelopen week ontvangen, maar het grote is zogenaamd nog niet in NL aangekomen...

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 dec 2017 20:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
AmiMamiFutami schreef:
De laatste tijd gaat het weer lekker sloom met gewone SAL pakketjes uit Japan, zal wel aan de feestmaand liggen

Normaal zou het binnen 11 tot 20 dagen bezorgd worden maar mijn Amiami order van 10 November is nog steeds niet bezorgd.(was wel onder de €22 anders kon ik het nog begrijpen.)


Heb nog een unreg SAL verzonden op 29 oktober uit Japan onderweg naar me, waar ik had verwacht dat deze de feestdagendrukte wel voor zou zijn. Ik wacht het nog in ieder geval even af, unreg SAL heeft geen priority bij verzendmaatschappijen.

AmiMamiFutami schreef:
En laatst werden de Amiami pakjes bezorgd door de gewone brievenbus postbodes zeer irritant want die laten geen briefjes achter dat ze geweest zijn dus dan moet je het maar uitzoeken waar de pakketten zijn gebleven, Heeft dit iemand al eens eerder meegemaakt?


Je bedoeld brievenbusformaat pakketjes of echt grote dozen (en zonder tracking neem ik aan)? Wanneer je (ongetraceerde) pakketje klein genoeg is voor de normale brievenbuspost, wordt deze meegegeven aan de reguliere postbode en niet de pakketbezorger. Ook kleine pakketjes met tracking, maar waar geen handtekening voor nodig is, vindt ik wel eens in de brievenbus bezorgd door de reguliere postbode.

l-gaim schreef:
Cookiemonster schreef:
Niet echt slecht van PostNL, maar wel jammer:

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Houd uw track en trace informatie in de gaten.

Dat kon je toch weten PostNL, vanwege Black Friday en Cyber Monday en Sinterklaas? Als je weet dat er meer afname is dan anticipeer je daar toch op door extra capaciteit en resources beschikbaar te hebben op zo'n piekmoment :roll:


Ah, dan gok ik er op dat een van mijn pakketten nu in de PostNL file staat. Samen met een ander kleiner pakket uit Japan vertrokken (echt exact dezelfde tijd, waarschijnlijk dus zelfde vliegtuig), andere pakket heb ik afgelopen week ontvangen, maar het grote is zogenaamd nog niet in NL aangekomen...


Ik denk dat de Cyber Monday/Black Friday drukte wel voorbij is, maar volgensmij kunnen we tegenwoordig er wel vanuit gaan dat vanaf half november de feestdagenpakket-drukte al losbarst.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 07:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Dat van die douane en meteen naar het servicepunt is geen eenmalig iets gebleken, net weer een bericht gehad van een pakketje waarvoor ik moet betalen:

[...]
Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie

Inklaringskosten of rembours: betaal €22,83 aan de bezorger (gepast en contant). Of bij een PostNL-locatie.

Dat laatste is een standaardzin, dus van die bezorger is achterhaald inmiddels.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 08:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2010 07:00
Woonplaats: Gallifrey
dynalogic heb ik 1 keer eerder gehad e was inderdaad best fijn. Postnl probeer ik te vermijden, laatste aantal keren waren ze zo rude om mn achterdeur open te doen of de garage en daar het pakketje neer te gooien. Of te zeggen dat er niemand thuis was terwijl iemand zat te wachten....

_________________
animecon2015: Princess serentity (with afro puffs)

LEES JIJ DIT OOK MET EEN SCHREEUWENDE STEM IN JE HOOFD?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 18:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Ik zie nu ook een nieuwe statusmelding in de PostNL app bij het zending volgen:
Vrijgegeven door douane

Die kende ik nog niet, tenminste nog niet eerder gezien. Het is een statusmelding die staat bij Onderweg. :)

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 12 dec 2017 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Maakie schreef:
Ik denk dat de Cyber Monday/Black Friday drukte wel voorbij is, maar volgensmij kunnen we tegenwoordig er wel vanuit gaan dat vanaf half november de feestdagenpakket-drukte al losbarst.

En door het weer de post ook nog extra vertraagd.
Voor X besteld, morgen in huis zal nu even niet gaan.

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 12 dec 2017 14:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Ik merk tot nu toe nog niets van de vertraging. Wel net contact gehad met de gemeente in het kader van gladheidsbestrijding in onze wijk. Je kunt bij ons bijna niet door de straten door de smurrie. Blijkt dat we helemaal niet voorkomen in de strooiroutes :(( en dus moeten we volgens de medewerkster "[...] maar wachten totdat de boel wegdooit." Lekker dan :cry:

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 13 dec 2017 12:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Cookiemonster schreef:
Ik merk tot nu toe nog niets van de vertraging. Wel net contact gehad met de gemeente in het kader van gladheidsbestrijding in onze wijk. Je kunt bij ons bijna niet door de straten door de smurrie. Blijkt dat we helemaal niet voorkomen in de strooiroutes :(( en dus moeten we volgens de medewerkster "[...] maar wachten totdat de boel wegdooit." Lekker dan :cry:


Ik merk het ook alleen bij dit NL pakket.
Nog steeds "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces". Bezorgdatum is nu morgen (verwacht).
Had al elders gelezen dat een winkel zelf alle pakketten naar het postnl punt moest brengen, omdat ze niet kwamen ophalen (door het weer).

Kzou 'm graag voor zondag binnen willen hebben, anders voor niks besteld ~_~

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 13 dec 2017 12:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Kam schreef:
Cookiemonster schreef:
Ik merk tot nu toe nog niets van de vertraging. Wel net contact gehad met de gemeente in het kader van gladheidsbestrijding in onze wijk. Je kunt bij ons bijna niet door de straten door de smurrie. Blijkt dat we helemaal niet voorkomen in de strooiroutes :(( en dus moeten we volgens de medewerkster "[...] maar wachten totdat de boel wegdooit." Lekker dan :cry:


Ik merk het ook alleen bij dit NL pakket.
Nog steeds "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces". Bezorgdatum is nu morgen (verwacht).
Had al elders gelezen dat een winkel zelf alle pakketten naar het postnl punt moest brengen, omdat ze niet kwamen ophalen (door het weer).

Kzou 'm graag voor zondag binnen willen hebben, anders voor niks besteld ~_~

Dat zou wel heel lullig zijn, als je hem dan niet hebt. Zelf net een pakketje opgehaald waarvoor ik moest betalen. Bij het overhandigen hoorde ik al gerammel en je kan het al raden. Stuk. Blijkt ook nog eens een extra dik Blu-ray hoesje te zijn met 7 schijfjes. Ik heb een hele voorraad reservehoesjes, maar nu net niet zo eentje. Toch maar besloten om zelf een hoesje te kopen, want als ik hem terugstuur en een nieuwe krijg dan moet ik weer importkosten betalen |:(

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling