Dat zou wel heel lullig zijn, als je hem dan niet hebt. Zelf net een pakketje opgehaald waarvoor ik moest betalen. Bij het overhandigen hoorde ik al gerammel en je kan het al raden. Stuk. Blijkt ook nog eens een extra dik Blu-ray hoesje te zijn met 7 schijfjes. Ik heb een hele voorraad reservehoesjes, maar nu net niet zo eentje. Toch maar besloten om zelf een hoesje te kopen, want als ik hem terugstuur en een nieuwe krijg dan moet ik weer importkosten betalen
Ouch, dat zuigt. Denk je dat het al zo ingepakt was, of gebeurt tijdens het verzenden?
Ik bestel misschien teveel van Japan en ben het daardoor gewend, maar zo merk ik wel dat westerse winkels vaak minder tot geen papier/bubblewrap/vulling gebruiken.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Kam schreef:
Cookiemonster schreef:
Dat zou wel heel lullig zijn, als je hem dan niet hebt. Zelf net een pakketje opgehaald waarvoor ik moest betalen. Bij het overhandigen hoorde ik al gerammel en je kan het al raden. Stuk. Blijkt ook nog eens een extra dik Blu-ray hoesje te zijn met 7 schijfjes. Ik heb een hele voorraad reservehoesjes, maar nu net niet zo eentje. Toch maar besloten om zelf een hoesje te kopen, want als ik hem terugstuur en een nieuwe krijg dan moet ik weer importkosten betalen
Ouch, dat zuigt. Denk je dat het al zo ingepakt was, of gebeurt tijdens het verzenden?
Ik bestel misschien teveel van Japan en ben het daardoor gewend, maar zo merk ik wel dat westerse winkels vaak minder tot geen papier/bubblewrap/vulling gebruiken.
Denk dat het zo al was ingepakt. De bescherming was afdoende, namelijk een bubbeltjesenvelop met daarin de box waar een extra dik kartonnetje omheen zat. Maar als ze daar iets zwaars op zetten dan helpt dat natuurlijk niet. Gelukkig is het artwork niet beschadigd en ook zijn de schijfjes nog goed. Ik ga de verkoper er ook niet over mailen, maar bestel daar niet meer. Heb wel andere eBay verkopers waarmee ik goede ervaringen heb.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
3 pakketjes die voor me op het postkantoor zouden liggen volgens de PostNL website en medewerkers die doen alsof hun neus bloedt en verder ook geen moeite voor je willen doen om de pakketjes voor je te zoeken..."Kom morgen maar weer langs" zeggen ze dan, terwijl de PostNL website zegt dat het er gewoon moet liggen... Ik weet dat postkantoren al lang niet meer bestaan, maar kan er op z'n minst de moeite worden genomen om die voornamelijk ongeïnteresseerde lui bij de postpunten een beetje te trainen zodat ze weten wat ze moeten doen? :/ Of misschien een cursusje klantenservice? In mijn voorbeeld was ik ook de enige in de zaak en stonden de werknemers er nogal verveeld bij, dus het was niet alsof ik de honderste klant in een drukke winkel was... :/
Dit is trouwens de eerste keer dat ik het postkantoor in de buurt van mijn nieuwe werk gebruik, na deze ervaring, zal ik denk ik weer terug gaan naar het punt bij mij in de buurt. Lesser of the two evils... Wel jammer dat ik dan niet in mijn lunchpauze pakketjes kan ophalen.
Kam schreef:
Maakie schreef:
Ik denk dat de Cyber Monday/Black Friday drukte wel voorbij is, maar volgensmij kunnen we tegenwoordig er wel vanuit gaan dat vanaf half november de feestdagenpakket-drukte al losbarst.
En door het weer de post ook nog extra vertraagd. Voor X besteld, morgen in huis zal nu even niet gaan.
Nu specifiek gooit het weer ook extra roet in het eten, ookal is mijn bovenstaande verhaal wel van nog voor de sneeuw losbarstte. :/ Ik heb nu ook een pakketje dat vandaag in de douane ligt en dan meestal morgen wordt vrijgegeven, ik ben benieuwd of ik het dan ook morgen of overmorgen hier bezorgd kan verwachten of dat de thuisbezorgvertraging er nog steeds is.
Cookiemonster schreef:
Ik merk tot nu toe nog niets van de vertraging. Wel net contact gehad met de gemeente in het kader van gladheidsbestrijding in onze wijk. Je kunt bij ons bijna niet door de straten door de smurrie. Blijkt dat we helemaal niet voorkomen in de strooiroutes en dus moeten we volgens de medewerkster "[...] maar wachten totdat de boel wegdooit." Lekker dan
Eigenlijk voor het klaaghoek topic? En jep, ex-gemeentemedewerker hier die alle strooiroutes kon zien destijds: Vele plekken worden volledig overgeslagen (vaak gebaseerd op inwoneraantal en/of voorzieningen in de straat of buurt). Klagen heeft dan ook geen zin, want wij mochten ook niets aan die routes veranderen.
Mijn eigen wijk is ook een ijspaleis en dan wordt het dus het dichtste bij gestrooid bij de huisarts 3 blokken verderop, de dichtstbijzijndse belangrijke voorziening die we hebben. Niet leuk om te zeggen, maar het is echt een kwestie van 'deal with it'.
We have been informed that Charles de Gaulle Airport and Amsterdam Airport have stopped receiving SAL shipments of any kind until the end of this year, starting today. The affected countries are : France Spain Netherlands
I mad.
M'n begin december order zal dan op "Posting/Collection" blijven staan. Kotobukiya's Mei die volgende week uit komt zal ook moeten wachten. Vraag me nog wel af of m'n 24 Nov. order nog wel komt.
Ik las het net in een mailtje van From Japan, lekker dan ik wou net 3 bestellingen plaatsen bij Amiami net Reg.SAL dus laat het nog maar mooi even zitten zou de sorteermachine weer kapot zijn?
@Maakie: Het gingen om grote SAL dozen van Amiami snap niet waarom ze dit hadden gedaan maar de laatste Amiami bestelling kwam wel weer met de normale pakketbezorger, en alle 5 bestellingen in 1 keer. Post NL moet je af en toe snappen.
Ik las het net in een mailtje van From Japan, lekker dan ik wou net 3 bestellingen plaatsen bij Amiami net Reg.SAL dus laat het nog maar mooi even zitten zou de sorteermachine weer kapot zijn?
Dan zou ie in Frankrijk ook kapot moeten wezen.
Ze kunnen denk ik gewoon het volume weer is niet aan. En als ik het zo lees op het forum hier, kunnen we hiervoor Aliexpress* de schuld geven? :P *Nooit gebruik van gemaakt. De enige keer dat ik interesse had, bleken het bootleg games te zijn :/
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
Kam schreef:
Net een email van BiJ binnen:
Citaat:
We have been informed that Charles de Gaulle Airport and Amsterdam Airport have stopped receiving SAL shipments of any kind until the end of this year, starting today. The affected countries are : France Spain Netherlands
I mad.
M'n begin december order zal dan op "Posting/Collection" blijven staan. Kotobukiya's Mei die volgende week uit komt zal ook moeten wachten. Vraag me nog wel af of m'n 24 Nov. order nog wel komt.
Wordt weer laat verjaardags cadeautje.
WTF? Verklaart in elk geval waarom mijn Registered SAL doosje van Mandarake al twee weken op "gepost, maar nog niet vertrokken uit Japan" staat. Wordt ook leuk met de grote Hobby Link Japan order die ik binnen een week zal moeten laten versturen... Edit: Blijkt ook voor een ander SAL pakket te gelden, ook verstuurd aan het begin van de maand. Dus het zal wel eigenlijk per 1 december zijn, behalve dat ze zijn "vergeten" dat tijdig te melden - vraag me af of het weer de "uiterst moderne" sorteerinstallatie is die het heeft laten afweten.
Ze moeten echt hun zaken op orde krijgen, daar bij de vrachtafhandeling, want dit is nu al de 2e keer binnen een jaar dat de boel compleet plat ligt. Uiterst incompetent.
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Ergens zat het er aan te komen; SAL verzending is tegenwoordig zo populair geworden dat het zo'n beetje de Easyjet onder de verzendmethodes is geworden. Door dat alsmaar groeiende volume wordt de kans steeds groter dat de machinerie dat hiervoor gebruikt wordt steeds minder het benodigde onderhoud krijgt met dit als gevolg.
Blijkbaar worden air mail en EMS via andere kanalen verwerkt, aangezien ze geen problemen over die verzendmethodes vermelden.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Had bij dezelfde Japanse webshop een pakketje van half oktober en half november verzonden met unreg SAL. Unreg SAL is vaak ruime maand aan verzenden voor mij, maar heb ik verder geen problemen mee. Nu is gisteren die van half november bezorgd, maar die van half oktober is nog steeds spoorloos. Jep, er is feestagenvertraging, maar we hebben het over een ruime 2 maanden aan verzendtijd nu en die ander glipt nu tussendoor wel binnen. Ik ben bang dat dit mijn eerste 'echt' verloren unreg SAL pakketje gaat worden.
AmiMamiFutami schreef:
@Maakie: Het gingen om grote SAL dozen van Amiami snap niet waarom ze dit hadden gedaan maar de laatste Amiami bestelling kwam wel weer met de normale pakketbezorger, en alle 5 bestellingen in 1 keer. Post NL moet je af en toe snappen.
Hrmm, vreemd. De reden dat ik het vroeg is omdat mijn pakketbezorger regelmatig schijt heeft aan aanbellen voor een unreg SAL pakket (een handtekening is dan toch niet nodig). Dus regelmatig propt mijn pakketbezorger een klein unreg SAL pakketje in mijn brievenbus. Weet je zeker dat het de postbezorger was die met de paketten aan kwam zetten en niet dat het een soortgelijk scenario als dat van mij? Achja, aangezien je aangeeft dat het nu weer goed gaat, het er misschien maar bij laten en alleen een klacht indienen mocht het weer gebeuren?
Kam schreef:
Net een email van BiJ binnen:
Citaat:
We have been informed that Charles de Gaulle Airport and Amsterdam Airport have stopped receiving SAL shipments of any kind until the end of this year, starting today. The affected countries are : France Spain Netherlands
I mad.
M'n begin december order zal dan op "Posting/Collection" blijven staan. Kotobukiya's Mei die volgende week uit komt zal ook moeten wachten. Vraag me nog wel af of m'n 24 Nov. order nog wel komt.
Wordt weer laat verjaardags cadeautje.
Wow, wat. Altijd fijn die duidelijke communicatie van PostNL zodat je er via een andere weg achter moet komen. *kuch* Kan me alleen niet voorstellen dat mijn eigen half oktober unreg SAL pakket hier nog mee te maken heeft, maar who knows. Wat een raar gedoe joh, nooit zo extreem er iets over gelezen. Vraag me af of mijn recente bestelling uit de UK met de boot of het vliegtuig komt (oftewel: Kan ik het nog dit jaar verwachten of niet :T ). Wel geluk voor mij dat mijn half november bestelling er net doorheen geglipt is.
Kam schreef:
Ze kunnen denk ik gewoon het volume weer is niet aan.
Ik heb het idee dat het ook dit is. Vraag me alleen af hoe ze het dan gaan denken te fixen in de loop van januari. Het is niet alsof spontaan in januari geen enkel pakketje gaat komen en ze rustig de backlog kunnen oplossen.
Kam schreef:
En als ik het zo lees op het forum hier, kunnen we hiervoor Aliexpress* de schuld geven? :P
Grote kans ja. Hoeveel mensen ik wel niet hoor over partners of tienerkinderen die AliExpress-verslaafd zijn. En al die dingetjes worden als losse pakketjes verzonden.
Kam schreef:
*Nooit gebruik van gemaakt. De enige keer dat ik interesse had, bleken het bootleg games te zijn :/
Ik raad AliExpress ook niet echt aan, bijna alles is bootleg. Zelfs als je denkt een leuk kledingstuk te hebben gevonden, heb je weer gestolen ontwerpen. Zelf gebruik ik AliExpress alleen voor generic craft materialen (naalden, garen etc.), generic electronica (oplaadkabels, splitters etc.) en generic kleding (leggings in een effen kleur, standaard hoodies zonder print etc.). Behalve dat raad ik eigenlijk het niet aan om daar te kopen, grote kans dat je laag kwaliteit spul en/of nep krijgt.
Anyhow, ik ken genoeg mensen die hun halve kledingkast er vandaan halen (voornamelijk onder het motto kwantiteit over kwaliteit). Met hoe krenterig de gemiddelde Nederlander ook is zie ik de AliExpress hype ook niet snel dalen.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie off-topic [...] Anyhow, ik ken genoeg mensen die hun halve kledingkast er vandaan halen (voornamelijk onder het motto kwantiteit over kwaliteit). Met hoe krenterig de gemiddelde Nederlander ook is zie ik de AliExpress hype ook niet snel dalen.
Daar maak ik me dan niet schuldig aan, maar ben wel een beetje Zalando Lounge verslaafd merk ik: onder het motto kwaliteit boven kwantiteit, voor een relatief lage prijs wel te verstaan. Ook maar even mee gaan dimmen de komende tijd
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
chobittsu schreef:
Ergens zat het er aan te komen; SAL verzending is tegenwoordig zo populair geworden dat het zo'n beetje de Easyjet onder de verzendmethodes is geworden. Door dat alsmaar groeiende volume wordt de kans steeds groter dat de machinerie dat hiervoor gebruikt wordt steeds minder het benodigde onderhoud krijgt met dit als gevolg.
Blijkbaar worden air mail en EMS via andere kanalen verwerkt, aangezien ze geen problemen over die verzendmethodes vermelden.
Ik zie net dat beide mijn R-SAL pakketten inmiddels in beweging zijn en Japan uit zijn, met een vertraging van ongeveer twee weken. Eentje is zelfs al in NL, binnen 2 dagen nadat hij Japan heeft verlaten
Dus ik houd het op "storing/staking/de Sint die mensen met de roe aan het meppen is geweest" die te laat is doorgegeven.
Ergens zat het er aan te komen; SAL verzending is tegenwoordig zo populair geworden dat het zo'n beetje de Easyjet onder de verzendmethodes is geworden. Door dat alsmaar groeiende volume wordt de kans steeds groter dat de machinerie dat hiervoor gebruikt wordt steeds minder het benodigde onderhoud krijgt met dit als gevolg.
Blijkbaar worden air mail en EMS via andere kanalen verwerkt, aangezien ze geen problemen over die verzendmethodes vermelden.
Ik zie net dat beide mijn R-SAL pakketten inmiddels in beweging zijn en Japan uit zijn, met een vertraging van ongeveer twee weken. Eentje is zelfs al in NL, binnen 2 dagen nadat hij Japan heeft verlaten
Dus ik houd het op "storing/staking/de Sint die mensen met de roe aan het meppen is geweest" die te laat is doorgegeven.
Neat, ik zie dat ook 2 van mij in beweging zijn - tenminste, 1 heeft Japan verlaten en de ander staat al op "Scheduled delivery date: (blanco datum, hurr)". Komt misschien vanmiddag. De andere kan ik niet tracken, dus duimen. Mei zal waarschijnlijk nog steeds niet verzonden worden :/
Edit: idd, Red ging van 19 dispatch naar 20 arrival Edit 2: ..nog 2x Processing erbij, heb nu al 4x "Processing at delivery Post Office". Gaat weer lekker. Elke keer een uur later. Jammer dat er bij de ander verder niks veranderd is, had gehoopt dat die ook spontaan in NL was.
btw, dit topic moet echt een andere naam Algemene Post (Klaag) Topic ofzo? :p
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen