Even een klachtje over DHL. Ik heb dus net een sms gekregen dat ik bijna €50 aan douanekosten moet betalen, maar naar mijn idee is de BTW niet correct, dus ik bellen met DHL (het nummer dat op de pagina over douanekosten enzo staat). Krijg ik een of andere chagrijnige man aan de telefoon die me niet eens uit laat praten als ik het probleem probeer uit te leggen. Hij zegt dat ik dan contact moet opnemen met de verzender, en dat diegene de factuur moet aanpassen. Dus vraag ik of dan überhaupt het bedrag aangepast kan worden, moet ik dan niet bij de douane zijn, voor het geval het verkeerd is berekend ofzo? Nou dat wist ie niet, maar of ik wel wist dat de douanekosten meer konden zijn dan de waarde van het pakket. Ik snapte al niet zo goed waarom hij hierover begon, want ik heb hem de waarde van het pakket verteld (en dat is meer dan die €50). Ik zeg iets terug dat dat dan door de administratiekosten van hen komt (€17,54! Welke idioot heeft dat bedrag bedacht). Maar nee, de andere kosten kunnen meer dan het pakket zijn, dus meer dan 100% aan douanekosten... Als ik zeg dat dat niet kan volgens de site van de douane (we hebben het over een pakket van iets van €100), doet hij eigenlijk alsof ik gek ben. Dus ik uitleggen, nee, het is 21% + evt invoerrrechten en accijns enzo (die hier niet eens van toepassing zijn). Komt hij terug dat het iets totaal anders is dan de BTW die je hier in de winkels betaald, dus 21% is onzin... Ben ik nou gek, of zit hij uit z'n nek te lullen? Heb uiteindelijk maar gewoon opgehangen, want hij was nogal onbeschoft bezig, hij luisterde niet naar me en heeft niet eens echt antwoord gegeven op mijn vraag :/ Nou ja, ik weet nu iig dat ik geen contact meer hoef op te nemen met DHL :/
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Mappa schreef:
Even een klachtje over DHL. Ik heb dus net een sms gekregen dat ik bijna €50 aan douanekosten moet betalen, maar naar mijn idee is de BTW niet correct, dus ik bellen met DHL (het nummer dat op de pagina over douanekosten enzo staat). Krijg ik een of andere chagrijnige man aan de telefoon die me niet eens uit laat praten als ik het probleem probeer uit te leggen. Hij zegt dat ik dan contact moet opnemen met de verzender, en dat diegene de factuur moet aanpassen. Dus vraag ik of dan überhaupt het bedrag aangepast kan worden, moet ik dan niet bij de douane zijn, voor het geval het verkeerd is berekend ofzo? Nou dat wist ie niet, maar of ik wel wist dat de douanekosten meer konden zijn dan de waarde van het pakket. Ik snapte al niet zo goed waarom hij hierover begon, want ik heb hem de waarde van het pakket verteld (en dat is meer dan die €50). Ik zeg iets terug dat dat dan door de administratiekosten van hen komt (€17,54! Welke idioot heeft dat bedrag bedacht). Maar nee, de andere kosten kunnen meer dan het pakket zijn, dus meer dan 100% aan douanekosten... Als ik zeg dat dat niet kan volgens de site van de douane (we hebben het over een pakket van iets van €100), doet hij eigenlijk alsof ik gek ben. Dus ik uitleggen, nee, het is 21% + evt invoerrrechten en accijns enzo (die hier niet eens van toepassing zijn). Komt hij terug dat het iets totaal anders is dan de BTW die je hier in de winkels betaald, dus 21% is onzin... Ben ik nou gek, of zit hij uit z'n nek te lullen? Heb uiteindelijk maar gewoon opgehangen, want hij was nogal onbeschoft bezig, hij luisterde niet naar me en heeft niet eens echt antwoord gegeven op mijn vraag :/ Nou ja, ik weet nu iig dat ik geen contact meer hoef op te nemen met DHL :/
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05 Woonplaats: Haaglanden
En dat is dus waarom ik zelf huiverig ben andere EMS diensten te gebruiken dan de standaard EMS van de posterijen...als er wat fout gaat met douanekosten, dan kan de voordeligste optie zijn dat je de boel niet accepteert, puur omdat ze klachten over fouten slecht af handelen.
Overigens is mijn eigen EMS pakket inmiddels terecht, heeft er maar 15 dagen over gedaan om van Japan hier naar toe te komen De volgende keer neem ik wel Air Mail.
En dat is dus waarom ik zelf huiverig ben andere EMS diensten te gebruiken dan de standaard EMS van de posterijen...als er wat fout gaat met douanekosten, dan kan de voordeligste optie zijn dat je de boel niet accepteert, puur omdat ze klachten over fouten slecht af handelen.
Overigens is mijn eigen EMS pakket inmiddels terecht, heeft er maar 15 dagen over gedaan om van Japan hier naar toe te komen De volgende keer neem ik wel Air Mail.
Helaas kon ik in dit geval niet kiezen, normaliter mijd ik DHL als de pest, precies vanwege dit soort gezeik. Ik ben ook niet altijd tevreden over Postnl, maar toch verkies ik hen altijd boven DHL. Ik ga nu maar kijken of ik misschien een deel van het bedrag terug kan krijgen, maar ik verwacht dat het een verloren zaak is
Wel fijn dat je pakket weer terecht is Ik vind het zo rot dat SAL er nu al zo lang uit ligt. Ik heb ook al tijden niks nieuws meer erover gehoord...
Mngh... Ik ben gewoonlijk een geduldig persoon, maar na wat er allemaal de laatste tijd is gebeurd, is dat ook zo goed als weg. Waarom moest ik voor Ferry gaan >.< Kan nog anderhalve maand duren voor het hier is.
Mappa schreef:
Ik vind het zo rot dat SAL er nu al zo lang uit ligt. Ik heb ook al tijden niks nieuws meer erover gehoord...
Tja, als de verantwoordelijke er niks over willen zeggen, komen wij ook niet ver :/
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Mappa schreef:
l-gaim schreef:
En dat is dus waarom ik zelf huiverig ben andere EMS diensten te gebruiken dan de standaard EMS van de posterijen...als er wat fout gaat met douanekosten, dan kan de voordeligste optie zijn dat je de boel niet accepteert, puur omdat ze klachten over fouten slecht af handelen.
Overigens is mijn eigen EMS pakket inmiddels terecht, heeft er maar 15 dagen over gedaan om van Japan hier naar toe te komen De volgende keer neem ik wel Air Mail.
Helaas kon ik in dit geval niet kiezen, normaliter mijd ik DHL als de pest, precies vanwege dit soort gezeik. Ik ben ook niet altijd tevreden over Postnl, maar toch verkies ik hen altijd boven DHL. Ik ga nu maar kijken of ik misschien een deel van het bedrag terug kan krijgen, maar ik verwacht dat het een verloren zaak is
Wel fijn dat je pakket weer terecht is Ik vind het zo rot dat SAL er nu al zo lang uit ligt. Ik heb ook al tijden niks nieuws meer erover gehoord...
Stom gezeur met die klantenservice...typische reactie van iemand die z'n baan zat is en met de voorwaarden en verloningen bij de meeste callcenters zie je dit heel veel, bij allerlei type bedrijven. Ik heb ook een soortgelijke hele slechte ervaring een keer gehad met een PostNL telefonische medewerker, dus het is ook daar helaas. Het beste met klantenservices kan je mailen/chatten, aangezien je dan (als ze gekke uitspraken zouden doen) je ook alles zwart-op-wit hebt.
Ik heb zelf ook wel eens gekke douanekosten bij DHL gehad. Een keer op een paar schoenen van ~35 euro waren mijn totale kosten om aan hun te betalen (inclusief dat startbedrag) ruim in de 40. Zelfs met dat startbedrag van €17,54 klopt daar niks van. Heb het aangevochten, maar het enige dat gebeurde na een hele lange wachttijd is een brief over de post van ze waarin ze nog een keer zeiden 'dat het echt wel klopte'. Ergste was ook nog dat het een templatebrief was met de generieke berekeningen en dat er niet eens specifiek naar mijn situatie/klacht werd gekeken.
Nee, dan maar inderdaad langer wachten op PostNL. Dikke doei DHL.
Kam schreef:
Mappa schreef:
Ik vind het zo rot dat SAL er nu al zo lang uit ligt. Ik heb ook al tijden niks nieuws meer erover gehoord...
Tja, als de verantwoordelijke er niks over willen zeggen, komen wij ook niet ver :/
Ik ben nog steeds overtuigd dat SAL gewoon nooit meer zal mogen hier, maar dat ze om ophef te voorkomen het nooit gemeld hebben. Het is al bijna augustus en het komt steeds dichterbij een jaar tijd sinds al dit gerommel begonnen is.
Nou merk ik wel regelmatig dat veel van onze internationale verzendmethoden een stuk goedkoper zijn dan in andere landen (voornamelijk onze internationale enveloppen), maar binnenslands zijn zowel de enveloppen als paketten een stuk duurder dan in vergelijking met andere landen als je daar binnenslands blijft. (7 euro als startprijs voor pakketjes is behoorlijk hoog.) Ookal begrijp ik uit het artikel dat het mogelijk alleen enveloppen duurder worden?
Nou, laten we hopen dat die prijsverhogingen er voor zorgen dat er tenminste betere omstandigheden voor de werknemers (vooral pakketbezorgers in eigen auto), komen? Maar we hebben het hier wel over PostNL...
Tweede ronde om dat P-A pakket binnen te krijgen.. Zie nu dit op de tracking:
Citaat:
Item on hold at customs, waiting for information from recipient
Da's voor het eerst bij mij.. Nog niks gehoord though. Item is onder de €22, met verzendkosten erbij (USD>EUR) is het ook onder de €22. Wat kan het nou weer zijn? :/
Edit: Hoor binnen 2 dagen een brief binnen te krijgen volgens klantenservice..
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Inmiddels is mijn eerste ferryshipping-pakketje binnen! Item in goede conditie, heeft er net iets minder dan 2,5 maand gedaan om hier te komen, maar...er hangt een hele vreemde geur aan het pakketje, beetje chemisch. Alsof ze het pakketje (of de hele bootlading) gebugbombed hebben ofzo. Is dit...gebruikelijk? Kan ook zijn dat de vorige eigenaar van de figure die ik heb gekocht aparte schoonhoudmethoden voor eigen huis heeft.
Inmiddels de figure gelucht en verzendverpakking in de prullenbak. Aan de figure is niks meer te merken. Ik heb al een tijdje ook een tweede pakket onderweg met de boot en daar zit ook een kussen voor iemand anders in, dus ik hoop niet dat die...euh geur, zo blijft hangen dan. Uit plastic is het makkelijker weg te krijgen.
Kam schreef:
Tweede ronde om dat P-A pakket binnen te krijgen.. Zie nu dit op de tracking:
Citaat:
Item on hold at customs, waiting for information from recipient
Da's voor het eerst bij mij.. Nog niks gehoord though. Item is onder de €22, met verzendkosten erbij (USD>EUR) is het ook onder de €22. Wat kan het nou weer zijn? :/
Edit: Hoor binnen 2 dagen een brief binnen te krijgen volgens klantenservice..
Waarschijnlijk willen ze een bewijs van je, omdat ze de aankoopprijs niet geloven. Had ik pas ook op een paar schoenen die in de aanbieding uiteindelijk ~€20 was. Enige verschil was wel dat ik er zelf achteraan moest in plaats van dat de klantenservice iets naar mij ging sturen. Dus consider yourself lucky.
Niet alleen de post bedrijven maar zelfs de douane kan is flink tegen werken.
Tijdje terug had ik nogal een duur pakket van een soort gelijk dollfie van Sonico van 500 euro (+ shipping en inklaringskosten etc kwam er nog 250 er boven op.... )
En ineens zat de tracking vast op inspection ofzo iets, geklaagd bij de douane waar de wel vriendelijk man het mij uitlegde dat het via postnl kwam ( waarmee ik eigenlijk eerst contact mee had ). Dus weer met postnl gepraat via chat, en in het kort moest ik een declaratie ofzo invullen maar daar had ik de nederlandse tracking code voor nodig die ik niet had. Dus gevraagd hun twitter en ze zeiden nee die hebben we niet maar facebook van postnl zeiden ze van wel... dus ok code alles ingevuld en eindelijk na binnen een week had ik um. En wat bleek de fout was toch bij de douane, kreeg een mail van hun en door een fout was het niet doorgestuurd door hun naar postnl... dus heb de hele tijd postnl de schuld gegeven terwijl het niet zo was...
Inklarings kosten etc voor particulieren is zo stom btw
Waarschijnlijk willen ze een bewijs van je, omdat ze de aankoopprijs niet geloven. Had ik pas ook op een paar schoenen die in de aanbieding uiteindelijk ~€20 was. Enige verschil was wel dat ik er zelf achteraan moest in plaats van dat de klantenservice iets naar mij ging sturen. Dus consider yourself lucky.
Ja, nog geen brief binnen dus maar online dat ding ingevuld. Kan ook weer 4 werkdagen duren voordat ze dat verwerken :|
Zeg, is er een goedkopere alternatief dan PostNL's buitenlandse shipping? Die 13 euro vind ik wel erg veel voor een brievenbuspakketje :/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen