aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2007 23:19
Woonplaats: Deventer
Hmm, ik heb nog niet meegemaakt dat dvd's, games of cd's kapot aankomen van zavvi of wowhd. En ik bestel er best veel.

En wanneer je van ebay koopt kun je natuurlijk altijd aangeven hoe je het verzonden wilt hebben, of er naar geluisterd word is natuurlijk wat anders. Maar mijn ervaring, vooral met gewone pakketten, is dat ik er niet op kan vertrouwen dat mensen weten hoe je iets veilig en goed verpakt verstuurd. Ik moet mensen dus ALTIJD instructies geven over hoe ze het moeten verpakken en dan gaat het altijd goed.

En wat betreft pc's via de post, er hoeft niet perse met je pakket te zijn gegooid. Je moet je realiseren dat het sorteerproces grotendeels automatisch is en in een grote hal, vlak onder het dak over een loopband gaat. Als het uitgesorteerd word op postcode word het bij de desbetreffende bak van de band geduwd en glijd behoorlijk wat meters naar beneden tot het in de bak aankomt waar het door medewerkers in kooien word gepakt. En dat naar beneden glijden gaat hard als het pakket zwaar is. Zo gaan er dus ook wel is pakketten kapot omdat er zo'n zwaar ding bovenop klapt..
Dus bij alle pakketten, zo verpakken dat het wat klappen kan hebben. Al kun je natuurlijk bijna geen rekening houden met pakketten van bijna 20 kilo die daar op klappen (maar daarom dus geen slappe chipdozen e.d. gebruiken)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 12:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Maakie schreef:
Aangezien ik een discussie over DVD/Blu-ray doosje zie...voor mensen die Zavvi interessant vinden, die shippen dus al hun dvd's en games in een kartonnen envelop. Ik koop redelijk veel bij Zavvi en ongeveer 1 op de 5 doosjes komt bij mij kapot aan. Wat ik eigenlijk een wonder vindt aangezien ze met best weinig bescherming verzonden worden en ik het erger zou verwachten. Mijn compensatie daar is steeds bij vermelding dat ik rond de 1 of 2 euro terug krijg van mijn aankoopbedrag (met het idee dat jij dan zelf van dat geld een nieuw doosje voor de DVD kan kopen).

strebuh schreef:
Yupa schreef:
Ik heb nog nooit problemen bij Amazon gehad, alhoewel ik weet dat ze soms geen vulling in hun pakketten doen.

Bij eBay heb ik bij 2-disc artboxen altijd schade omdat ze die in enveloppen versturen. Eenmaal ook een gebarsten case. Maar voor mij weegt de lagere prijs en minder risico op douanekosten op tegen lichte schade.

En die keren dat je bij eBay kapotte waar hebt ontvangen, hoe is dat toen opgelost?


Ik ben niet Yupa, maar ik kan hier ook een soort van op antwoorden met eigen eBay-ervaringen. :clown: Ik heb meerdere keren gedeetelijk beschadigde dingen ontvangen bij eBay. Het meest gebruikelijke is om dan een PayPal/eBay-case te openen (raad eBay ook aan om op tijd te doen met dat hele Buyer Protection-systeem), meestal geeft dan de verkoper dan een partial refund bij kleine beschadigigen, maar uiteindelijk ligt het denk ik aan de verkoper en de afspraken die jij met ze maakt (bij een eBay/PayPal case moet jij ook zelf contact met ze leggen) hoe het wordt opgelost. Meestal is het een overleg aan beide kanten met wat de beste oplossing is.


Idd! Je kan beter altijd eerst gewoon contact opnemen met de Ebay verkoper zonder extra maatregelen, tenzij je haast hebt. Een case openen is al snel een soort van dwangmiddel want het bedrag wat jij hebt betaald hebt voor je aankoop wordt onmiddelijk vastgezet op de verkoper's PayPal account in grote rode letters met een min ervoor. Het heeft een forcerend effect omdat dit bedrag automatisch over wordt gemaakt naar de aankoper indien de verkoper niet op tijd reageert of de koper geen genoegen neemt met het aanbod. Niet echt fijn. Vooral omdat de koper altijd wint in zo'n geval.

Ik verkoop soms wel eens wat op Ebay en heb een keer een erg dure resin figure verstuurd naar de US, wat dus kapot aankwam. Goed, dan moet ik dokken, want zo'n beeld is onvervangbaar. Maar ipv eerst contact op te nemen kreeg ik gelijk een case naar me toe gegooid, terwijl ik sowieso ook een refund zou hebben gegeven zonder een case. Uiteindelijk heeft de koper minder teruggekregen dan dat ik van plan was vanwege zijn onbeleefde attitude (niet alleen vanwege die instant case) :P En een zuurverdiende negatieve reactie in z'n feedback geschiedenis.

Als iets beschadigd aankomt neem dan gewoon eerst contact op om tot een oplossing te komen. De meeste verkopers op Ebay zijn zeer redelijk en hebben liever geen negatieve feedback op hun account en reputatie. En ze zijn ook niet erg gediend van instant cases/ claims.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 13:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Okee...dus ik kwam thuis vandaag (misschien goed om eerst even te vermelden dat ik in een appartementencomplex woon en dus mijn brievenbus niet bij mijn voordeur is). Ik verwachtte 4 pakketjes, 2 voor mijzelf van PostNL (1 bol.com en 1 marktplaatsaankoop) en 2 voor mijn vriend via Selektvracht.

Ik kom thuis, open de brievenbus, een PostNL "we hebben u gemist" briefje er en ze hebben het pakketje bij een kantoortje verderop in de straat gebracht. Geen probleem, dan maar een klein stukje lopen (beter dan bij mijn eerder in dit topic genoemde buren :P ). Kom ik aan, krijg ik het pakketje, is die van Selektvracht met mijn vriend z'n naam er op (huh?). Dus ik vraag of er nog meer voor mij ligt en ze zeggen van niet. Dus ik ga weer naar huis.

Eenmaal bij mijn voordeur aangekomen, liggen de andere 3 pakketjes (2 PostNL en 1 Selektvracht) op elkaar gestapelt tegen mijn voordeur aan. -.- Iedereen van m'n buren die het dus zou willen, had gewoon ze kunnen pakken.

Maar wat ik voornamelijk niet snap, is waarom de Selektvracht bezorger (want hij lijkt me dat hij beide Selektvracht pakketjes tegelijkertijd in z'n busje had) besloot om er eentje in de buurt af te leveren en de andere gewoon voor m'n deur te leggen. >.> En nog verwarrender is het gemist-briefje van PostNL, maar vervolges een Selektvracht-pakketje ophalen... o.o (Of werken beide bedrijven samen nu...?)

Om het verhaal nog even af te sluiten kwam ik dus net thuis en zette ik mijn computer aan om een mailtje te zien van Bol.com met een code om te kijken bij welke buren mijn pakketje afgeleverd is...ik klik hierop en er staat 35. Mijn straat heeft een 35a t/m 35m... Dus uiteindelijk heb ik net deze prachtige WordArt gemaakt om mijn gevoelens over PostNL te uiten:

Afbeelding

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 18:30 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
strebuh schreef:
Yupa schreef:
Ik heb nog nooit problemen bij Amazon gehad, alhoewel ik weet dat ze soms geen vulling in hun pakketten doen.

Bij eBay heb ik bij 2-disc artboxen altijd schade omdat ze die in enveloppen versturen. Eenmaal ook een gebarsten case. Maar voor mij weegt de lagere prijs en minder risico op douanekosten op tegen lichte schade.

En die keren dat je bij eBay kapotte waar hebt ontvangen, hoe is dat toen opgelost?

Er was slechts een hoekje binnenin afgebroken. Het deed niets af aan de functionaliteit en was buitenaf niet te zien, dus heb ik er verder geen werk van gemaakt.

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 18:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Tsss.........

Even over de commentaren over de PayPal claims. De PayPal claim wordt pas ingediend als je er met de verkoper niet samen uitkomt. In mijn geval ben ik iemand die kwaliteit belangrijk vindt. Dus verwacht ik een redelijke levertermijn zonder beschadigde waar. Mijn ervaring is echter dat webwinkels met veel klanten >1000 het geen reet interesseert in welke conditie de gekochte waar aankomt. Er wordt mij altijd verzekerd dat er deugdelijke verpakking wordt gebruikt met voldoende bescherming, maar als het hier arriveert dan is het vaak een gewoon doosje met wat papier erin om de waar te beschermen. Gevolg: kapotte hoesjes, gedeukte boxen enzovoorts. Dus ben ik heel kritisch en uiterst voorzichtig geworden en dien ik derhalve eerder een claim in.

Ook krijg ik vaak te horen bij problemen dat ik niet tot de doelgroep van de webwinkel behoor die veelal gericht is op de toevallige koper die niet al te kritisch is. Want ik behoor tot de groep "serious collectors". Of men is van mening dat het vervoeren van dergelijke kwetsbare waar betekent dat er onderweg wel iets mee kan gebeuren en dat dat een normale opeenvolging van gebeurtenissen is.

Als de waar is geleverd en ik heb feedback achtergelaten, dan kost het nog meer moeite om een vergoeding te vragen. Vaak moet het worden teruggestuurd en worden de kosten daarvan niet vergoed. Dan kan het ook weer niet uit.

PayPal is dan heel handig :)

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 18:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Yupa schreef:
strebuh schreef:
Yupa schreef:
Ik heb nog nooit problemen bij Amazon gehad, alhoewel ik weet dat ze soms geen vulling in hun pakketten doen.

Bij eBay heb ik bij 2-disc artboxen altijd schade omdat ze die in enveloppen versturen. Eenmaal ook een gebarsten case. Maar voor mij weegt de lagere prijs en minder risico op douanekosten op tegen lichte schade.

En die keren dat je bij eBay kapotte waar hebt ontvangen, hoe is dat toen opgelost?

Er was slechts een hoekje binnenin afgebroken. Het deed niets af aan de functionaliteit en was buitenaf niet te zien, dus heb ik er verder geen werk van gemaakt.

Toch jammer. Maar goed, als het een deel is dat verder geen functie heeft dan maakt het niet echt uit. Maar bij mij is het de houder die kapot is. Nu weer een Blu-ray hoesje van Archonia waarvoor ik zelf geen reservehoesje heb omdat er 4 schijfjes in moeten passen |:(

Gelukkig is Archonia heel behulpzaam, maar het is natuurlijk wel lullig. En het is ook niet goedkoop voor hunnie....

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 18:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
raptorx schreef:
Hmm, ik heb nog niet meegemaakt dat dvd's, games of cd's kapot aankomen van zavvi of wowhd. En ik bestel er best veel.

You lucky son of a gun :D

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 okt 2013 21:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2007 23:19
Woonplaats: Deventer
Not so lucky at all.. Had wat via ebay UK gekocht, maar pakket is niet aangekomen. En duurt nu al zo lang dat ik niet meer verwacht dat het ooit nog opduikt.. Jatten heeft weinig nut, de gemiddelde persoon ziet enkel 2e hands speelgoed. Maar toch jammer, de inhoud zou een welkome aanwinst voor m'n verzameling zijn geweest.. Wel dankzij Paypal m'n geld terug gekregen. Gaat ook wel is anders, enkel omdat ik te geduldig ben en graag mensen wil vertrouwen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 13:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jul 2011 09:35
Woonplaats: Eindhoven
Ik moet even mijn frustratie kwijt over PostNL en hun slechte bezorging... Grrrrr.

Gister belde mijn vriend mij op met dat er een bezorger voor de deur stond met een pakketje dat betaald moest worden (ikzelf zat op mijn werk, mijn vriend was thuis). Ik had wat dvd's uit Amerika besteld en moest douane kosten betalen. Echter ik had het geld op dat moment niet in huis. Dus ik zei tegen mijn vriend dat hij aan de bezorger moest vragen of hij een briefje met track & trace code kon achterlaten zodat ik online de tweede bezorgpoging kon regelen. Zo had ik tijd om het geld in huis te halen en kon ik het pakketje bij een tweede bezorgpoging betalen. Zegt die bezorger doodleuk 'Een briefje geef ik niet af, alleen als jullie niet thuis zouden zijn geweest. Het is kiezen: óf betalen óf het pakketje retour laten sturen'. WTF!!!!! Wat is dit nou? Aangezien ik het geld niet in huis had was er volgens die bezorger geen andere mogelijkheid dan het pakket retour te laten sturen. NEEEEE. Dus ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL. Krijg ik het antwoord 'Sorry mevrouw, ik vind het heel vervelend, maar wij kunnen niets voor u doen. Het pakket is in het retourproces. U moet maar contact opnemen met het bedrijf waar u de bestelling heeft geplaatst'. Nou ja zeg, wat is dit nou?!!!! Ik heb veel ervaring met de pakketbezorging, maar dit heb ik nou nog nooit meegemaakt! Als ik eens niet kan betalen omdat ik het geld niet in huis heb krijg ik altijd de kans om het geld in huis te halen en alsnog mijn pakket in ontvangst te kunnen nemen, aan de deur of op het postkantoor. Ik ben echt boos zeg! Wat slecht! En wat een slechte service!!!! Grrrrr :((


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Dat heb ik nou nog nooit gehad.
De bezorger hier komt dan later op de dag/de volgende terug of brengt het naar het dichtstbijzijnde postkantoor zodat ik het daar kan ophalen & betalen.

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:02 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Wauw, dat is echt het toppunt van slecht. Je hebt hier zeker een terechte klacht, ik zou er iets mee doen.

Ik betaal tegenwoordig altijd de douanekosten vooraf, zo heb ik geen onverwachte kosten meer aan de deur. Amazon en eBay hebben inmiddels een optie hiervoor.

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jul 2011 09:35
Woonplaats: Eindhoven
Kam schreef:
Dat heb ik nou nog nooit gehad.
De bezorger hier komt dan later op de dag/de volgende terug of brengt het naar het dichtstbijzijnde postkantoor zodat ik het daar kan ophalen & betalen.


Ja idem. Normaal krijg ik altijd een tweede kans om het pakket nog een keer te laten bezorgen. Echt vaag iig! Maar nu mag ik dus hun veroorzaakte probleem op gaan lossen. De verzendkosten waren al zo hoog, ik hoop niet dat ik nu voor een tweede keer die verzendkosten moet gaan betalen wil ik mijn spullen terug naar Nederland zien te krijgen. Of kan ik nu ook tegen PostNL gaan zeggen 'Betalen of ...'. Grrrrr :((


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2009 21:12
Woonplaats: Amsterdam
Jeetje, wat akelig als bezorgers zo gaan doen en dan die reactie van PostNL zelf...Heb je echt totaal niets aan terwijl het wel een hele terechte klacht is. :\
Ik heb meestal bezorgers die begrijpen dat ik niet zo even dat geld klaar heb liggen en brengen het naar het dichtbijzijnde postkantoor zodat ik gewoon kan pinnen. ._.

Het ergste is nog wel dat je straks hoogst waarschijnlijk de verzendkosten opnieuw mag betalen, terwijl dit echt gewoon de schuld is van de bezorger, wtf. Verbazend hoe slecht sommige bezorgers bezig zijn af en toe. :\

_________________
Feymeryl's Verkoop topic

Afbeelding
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jul 2011 09:35
Woonplaats: Eindhoven
Yupa schreef:
Wauw, dat is echt het toppunt van slecht. Je hebt hier zeker een terechte klacht, ik zou er iets mee doen.

Ik betaal tegenwoordig altijd de douanekosten vooraf, zo heb ik geen onverwachte kosten meer aan de deur. Amazon en eBay hebben inmiddels een optie hiervoor.



Ja, maar wat kan ik nou nog verder doen dan bij PostNL klagen? Ik heb online inmiddels een klacht ingediend tegen de pakketbezorger, maar verder kan ik naar mijn idee niets doen om het pakket alsnog bezorgd te krijgen zonder dat het terug wordt gestuurd.

En ja, dat vooraf betalen is wel handig, maar soms heb je ook het geluk dat je pakket zonder extra kosten alsnog bezorgd wordt. Maar aan de andere kant heb je dan ook niet dit geneuzel... :x


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 dec 2013 14:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Serra schreef:
Yupa schreef:
Wauw, dat is echt het toppunt van slecht. Je hebt hier zeker een terechte klacht, ik zou er iets mee doen.

Ik betaal tegenwoordig altijd de douanekosten vooraf, zo heb ik geen onverwachte kosten meer aan de deur. Amazon en eBay hebben inmiddels een optie hiervoor.



Ja, maar wat kan ik nou nog verder doen dan bij PostNL klagen? Ik heb online inmiddels een klacht ingediend tegen de pakketbezorger, maar verder kan ik naar mijn idee niets doen om het pakket alsnog bezorgd te krijgen zonder dat het terug wordt gestuurd.

En ja, dat vooraf betalen is wel handig, maar soms heb je ook het geluk dat je pakket zonder extra kosten alsnog bezorgd wordt. Maar aan de andere kant heb je dan ook niet dit geneuzel... :x

Dien je klacht opnieuw in maar dan als vraag. Op een klacht krijg je geen antwoord namelijk. Maak er iets leuks van met als hoofdvraag 'Moet ik nu nog een keer de verzendkosten betalen terwijl jullie pakket bezorger verkeerd gehandeld heeft?' Klachten indienen helpt niks, maar op een vraag moet je gewoon antwoord krijgen, en je dient als het waren vooralsnog een klacht in.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling