Dinsdag 8 oktober Het briefje waarover ik net vertelde. De bezorger had aangevinkt dat ze op vrijdag tussen 11:00 en 15:00 weer langs zou komen.
Woensdag 9 oktober Ben rond 11:00 van huis vertrokken en kwam rond 15:30 weer terug. Toen ik thuis kwam heb ik de brievenbus gecheckt: geen post. De rest van de dag heb ik mijn huis niet verlaten.
Vandaag, donderdag 10 oktober Ik check om 14:00 de brievenbus en vind weer een briefje: "Vandaag 9-10 troffen wij niemand thuis. Wij konden voor de 2e keer niet bezorgen."
Kennelijk zijn ze woensdag in de namiddag/avond nog eens langs geweest, maar is er weer geen moeite gedaan om aan te bellen.
Volgens het tweede briefje komen ze vanavond weer langs. Ik ben benieuwd...
Edit: Victorie! Kennelijk rijdt er 's avonds een andere bezorger, een vriendelijke oudere man. Ik zag vanuit mijn werkkamerraam dat hij moeite had mijn woning te vinden, dus ben ik hem tegemoet gelopen. Bijna twee uur lang de straat bespieden is kennelijk de beste manier om je Selektvrachtpakket veilig in huis te krijgen XD
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Tamara schreef:
Wat ik sowieso niet snap, is dat ze niet gewoon even aanbellen. Dat is veel minder werk dan dat briefje invullen, en later in de week weer terug moeten rijden.
Ik denk dat als ze niemand thuis treffen dat het pakketje weer terug in het busje gaat en dat er een grote kans is dat ze de taak van 2e-bezorging-poging op een collega afschuiven?
Verder, tsja. Heb ook veel verhalen gehoord over dat ze gewoon alle pakketjes voor de buurt/wijk/stad in hun busje krijgen (of dat er nou 5 of 50 zijn) en het maar aan hun de taak is om er voor te zorgen dat die allemaal in hun 8-uur-werkdag bezorgt worden (overuren niet betaald). Tel daar nog eens bij op dat het baantje niet goed betaald (schijnt) te zijn en daar is je antwoord. xD
kijk ik op track&trace: staat er weer het huisnummer zonder toevoeging. Dit is al de 3e keer in korte tijd en ik moet erop wijzen dat ik de PostNL pakketservice zoveel mogelijk probeer te vermijden, bij andere postpakketbezorgers zoals DPD heb ik dit nooit. Komt er nog eens bij dat de buur waarbij het bezorgd gaat worden niet een beste buur is.
Kreeg laatst ook een opmerking van zo'n PostNL pakketdienst chauffeur: "Maar daar staat toch echt [huisnummer zonder toevoeging] Volgende keer wel goed doorgeven eh!?"
Uiteraard nagevraagd bij de verzender en die verzekert me dat ik juist in het systeem sta. Kennelijk heeft PostNL lak aan huisnummertoevoegingen.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ravager schreef:
En het is weer zover...
kijk ik op track&trace: staat er weer het huisnummer zonder toevoeging. Dit is al de 3e keer in korte tijd en ik moet erop wijzen dat ik de PostNL pakketservice zoveel mogelijk probeer te vermijden, bij andere postpakketbezorgers zoals DPD heb ik dit nooit. Komt er nog eens bij dat de buur waarbij het bezorgd gaat worden niet een beste buur is.
Kreeg laatst ook een opmerking van zo'n PostNL pakketdienst chauffeur: "Maar daar staat toch echt [huisnummer zonder toevoeging] Volgende keer wel goed doorgeven eh!?"
Uiteraard nagevraagd bij de verzender en die verzekert me dat ik juist in het systeem sta. Kennelijk heeft PostNL lak aan huisnummertoevoegingen.
Heh! Same here! (Misschien specifiek een probleem in Hilversum?)
Heb al 3x keer gehad dat iemand online een postzegel probeerde te kopen voor iets dat ik gekocht heb op Aniway of Marktplaats en dat ik een (soortgelijk) mailtje krijg van de verkoper met "PostNL zegt dat je toevoeging bij het huisnummer niet bestaat, klopt het adres wat je gestuurd hebt?".
Bij mij is het (nog) niet fout gegaan, 2x heeft de verkoper met de hand m'n toevoeging er bij geschreven en 1x heeft de postbode gelukkig naar het naambordje gekeken zodat het niet bij het verkeerde huis terechtkwam.
Toch hoop ik maar dat het niet een keer fout bezorgd wordt...mijn buren zijn nou niet echt betrouwbare types... :I
Ik denk dat als ze niemand thuis treffen dat het pakketje weer terug in het busje gaat en dat er een grote kans is dat ze de taak van 2e-bezorging-poging op een collega afschuiven? :clown:
Ik denk dat zoiets in grotere steden 'logisch' is bij tijdgebrek, maar ik woon in een plaatsje dat ze regelmatig kunnen overslaan. Als ze er toch doorheen moeten om dat ene pakketje te bezorgen, is het slimmer om even aan te bellen, toch?
Daarnaast zijn er hier ook niet veel collega's om het op af te schuiven. Die man van gister was de eerste die ik tegenkwam. Hij was duidelijk nieuw, want hij kon de hele woning niet vinden. Maar verder is het hier zo'n beetje dezelfde vrouw die rondrijdt. Aan het handschrift te zien, zijn de briefjes ook ingevuld door dezelfde persoon.
Maar ja, mensen die zichzelf slim vinden en vervolgens post gaan rondbrengen, zijn waarschijnlijk niet zo snugger... ^_^'
Citaat:
Verder, tsja. Heb ook veel verhalen gehoord over dat ze gewoon alle pakketjes voor de buurt/wijk/stad in hun busje krijgen (of dat er nou 5 of 50 zijn) en het maar aan hun de taak is om er voor te zorgen dat die allemaal in hun 8-uur-werkdag bezorgt worden (overuren niet betaald). Tel daar nog eens bij op dat het baantje niet goed betaald (schijnt) te zijn en daar is je antwoord. xD
Van wat ik heb begrepen, betaalt Selektvracht per pakket. Daarom zijn er veel mensen die het als een bijbaantje doen en bijvoorbeeld in hun gewone auto bezorgen. Niet echt een formule voor kwaliteit...
Van wat ik heb begrepen, betaalt Selektvracht per pakket. Daarom zijn er veel mensen die het als een bijbaantje doen en bijvoorbeeld in hun gewone auto bezorgen. Niet echt een formule voor kwaliteit...
Dat is Selektvracht. PostNL slaat de gesorteerde pakketten op in hun loods waar deze worden opgehaald door de busjes en dan worden verspreidt over de verscheidene dorpen (weet niet hoe het zit met grote steden). De bezorgers moeten zelf hun pakketten rangschikken en scannen. Het tijdslimiet is erg krap en ze moeten er zelf maar voor zorgen dat alles binnen een bepaald aantal uren is bezorgd. Enige extra tijd wordt niet uitbetaald dus alles moet zo snel mogelijk. Natuurlijk horen ze wel aan te bellen, waar sommige lak aan hebben, maar
Tamara je moet mensen niet afkraken alleen om hun keus om dit werk te gaan doen. De vasten die hiervoor kiezen zouden graag wat anders willen doen met hun leven, maar er is nou niet bepaald veel aanbod. Het is overigens een van de betere baantjes in vergelijking tot veel 'make money quick' baantjes, behalve in de winter natuurlijk.
Hoe TNT betaalt heeft weinig te maken met de Selektvrachtbezorgers en ik had het over Selektvracht ;)
Citaat:
Tamara je moet mensen niet afkraken alleen om hun keus om dit werk te gaan doen. De vasten die hiervoor kiezen zouden graag wat anders willen doen met hun leven, maar er is nou niet bepaald veel aanbod. Het is overigens een van de betere baantjes in vergelijking tot veel 'make money quick' baantjes, behalve in de winter natuurlijk.
Doe ik ook niet. Ik kraak de mensen af die zichzelf slim vinden, post gaan bezorgen, en hun slimmigheid gebruiken bij dat bezorgen, met als gevolg dat zowel zij als de klanten meer tijd kwijt zijn. De lui dus die een niet thuisbriefje invullen zonder aan te bellen, en vervolgens de volgende dag weer helemaal terug kunnen rijden voor een tweede poging. Of de bezorgers die blind op hun navigatiesysteem vertrouwen, in plaats van eens uit hun doppen te kijken, daarom drie keer door dezelfde straat rijden, het opgeven, en het circus de volgende dag weer opnieuw beginnen. Of de lulhannesen die zelf voor aangetekende post tekenen, omdat 'ze het druk hebben', en niet veel later met klachten en de bijbehorende papierhandel opgescheept zitten.
Die mensen zijn niet al te snugger, hoe slim ze zichzelf ook vinden. En 'quick money'-baantjes trekken dat soort slimmeriken helaas aan...
Iemand die echt slim is, doet zijn werk zo goed mogelijk en voorkomt zo meer werk.
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Ik kreeg laatst een een formulier van PostNL omdat ze van een zending de inhoud en de waarde niet konden bepalen. Het was de eerste keer dat ik zo'n ding moest invullen, dus ik moest ze even bellen voor wat verduidelijking. Afijn, vandaag werd het pakje bezorgd... en de waarde plus inhoud stond gewoon duidelijk erop vermeld Misschien wilden ze kijken of de mijn gegevens overeenkwamen met wat er op de doos stond; hij was ook niet opengemaakt om de inhoud te checken of zo. Een andere reden kan ik niet bedenken...
Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21 Woonplaats: Rijswijk
chobittsu schreef:
Ik kreeg laatst een een formulier van PostNL omdat ze van een zending de inhoud en de waarde niet konden bepalen. Het was de eerste keer dat ik zo'n ding moest invullen, dus ik moest ze even bellen voor wat verduidelijking. Afijn, vandaag werd het pakje bezorgd... en de waarde plus inhoud stond gewoon duidelijk erop vermeld Misschien wilden ze kijken of de mijn gegevens overeenkwamen met wat er op de doos stond; hij was ook niet opengemaakt om de inhoud te checken of zo. Een andere reden kan ik niet bedenken...
Ik heb dit zelf ook een keer gehad, toen zoals wordt gevraagd factuur en inhoudt erbij gedaan, waar duidelijk op stond dat het om 4 paar schoenen en 4 pruiken ging, krijg ik vervolgens een factuur met 'Lederwaar, schoenen X2' dus ze kunnen der gewoon niks van daar 8I
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
chobittsu schreef:
Ik kreeg laatst een een formulier van PostNL omdat ze van een zending de inhoud en de waarde niet konden bepalen. Het was de eerste keer dat ik zo'n ding moest invullen, dus ik moest ze even bellen voor wat verduidelijking. Afijn, vandaag werd het pakje bezorgd... en de waarde plus inhoud stond gewoon duidelijk erop vermeld Misschien wilden ze kijken of de mijn gegevens overeenkwamen met wat er op de doos stond; hij was ook niet opengemaakt om de inhoud te checken of zo. Een andere reden kan ik niet bedenken...
Voor zover ik weet doen ze dit als ze het pakketje erop verdenken dat de waarde die er op staat verlaagd is. Dan willen ze dus de factuur zien van de webshop waar jij het besteld hebt om zeker te weten dat er niet geprobeerd wordt om onder daounekosten/belasting uit te ontduiken.
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Maakie schreef:
Voor zover ik weet doen ze dit als ze het pakketje erop verdenken dat de waarde die er op staat verlaagd is. Dan willen ze dus de factuur zien van de webshop waar jij het besteld hebt om zeker te weten dat er niet geprobeerd wordt om onder daounekosten/belasting uit te ontduiken.
Het waren 2 tweedehands anime dvd boxen die via een proxy service in Japan waren besteld; die had als afzender de naam van de contactpersoon vermeld i.p.v. de naam van de proxy service en het was als gift gemerkt. Op het pakket stond een stempel "vrij van belasting", dus ondanks dat er geen factuur was is het toch goed afgelopen.
Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21 Woonplaats: Rijswijk
Ugh bagger PostNL, gister een pakket naar Belgie verstuurd voor de gebruikelijke €9, krijg ik het vandaag zelf weer thuis bezorgd zonder rede. Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die service hier
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
xxnickiyxx schreef:
Ugh bagger PostNL, gister een pakket naar Belgie verstuurd voor de gebruikelijke €9, krijg ik het vandaag zelf weer thuis bezorgd zonder rede. Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die service hier
Ze hebben gewoon het afzenderadres aangezien voor het bezorgadres. Zorg er altijd voor dat het bezorgadres groter is en zet er eventueel "aan:" voor (en "afzender:" voor het afzenderadres); als het dan nog fout gaat is het bewezen dat daar analfabeten werken...
Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21 Woonplaats: Rijswijk
chobittsu schreef:
xxnickiyxx schreef:
Ugh bagger PostNL, gister een pakket naar Belgie verstuurd voor de gebruikelijke €9, krijg ik het vandaag zelf weer thuis bezorgd zonder rede. Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die service hier
Ze hebben gewoon het afzenderadres aangezien voor het bezorgadres. Zorg er altijd voor dat het bezorgadres groter is en zet er eventueel "aan:" voor (en "afzender:" voor het afzenderadres); als het dan nog fout gaat is het bewezen dat daar analfabeten werken...
Het bezorg addres staat er in lettertype 72 in bold op het midden van de doos, het retour adres is netjes aangeven met 'Retour:' in het hoekje onderaan de doos. Helaas is de postnl bezorgsticker netjes over het bezorg adres gekwakt 8I
Ik kreeg laatst een een formulier van PostNL omdat ze van een zending de inhoud en de waarde niet konden bepalen. Het was de eerste keer dat ik zo'n ding moest invullen, dus ik moest ze even bellen voor wat verduidelijking. Afijn, vandaag werd het pakje bezorgd... en de waarde plus inhoud stond gewoon duidelijk erop vermeld Misschien wilden ze kijken of de mijn gegevens overeenkwamen met wat er op de doos stond; hij was ook niet opengemaakt om de inhoud te checken of zo. Een andere reden kan ik niet bedenken...
Voor zover ik weet doen ze dit als ze het pakketje erop verdenken dat de waarde die er op staat verlaagd is. Dan willen ze dus de factuur zien van de webshop waar jij het besteld hebt om zeker te weten dat er niet geprobeerd wordt om onder daounekosten/belasting uit te ontduiken.
Jep dat ja
Alleen wel zonder resultaat want ik laat de webshop alsnog een bewerkte factuur naar mij sturen met de lage waarden en ze zouden meer kennis van zaken moeten hebben om het echt tegen te houden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen