aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 feb 2019 21:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
l-gaim schreef:
Maakie schreef:
Het is deze week wel raak zeg...in goed nieuws, er is eindelijk wel wat meer aanloop voor wat ik te koop heb na de dode Januari-maand. Maar pfft:


2. Ik heb voor het eerst in jaren een slechte verkopersfeedback gekregen.

Had een gesealed en nieuw item te koop staan en een geïnteresseerde vroeg of ik het open wilde maken en hem een foto er van wilde sturen. Niet iedereen is een verzamelaar natuurlijk, dus ik legde 'm netjes uit dat open maken de waarde verlaagd, dus ik ging dat niet doen. De foto's van de verpakking zijn van mijzelf en ik had wat foto's van het internet naar hem toegestuurd met de uitleg er bij dat het item er zo goed als hetzelfde uit ging zien. Uiteindelijk kocht hij het.

Negatieve feedback: "De verkoper wilde niet zelf foto's van het item voor mij maken. Item zelf is wel in orde."

ZUCHT. Kom op zeg.

Gelukkig voor mij staat wel die tekst er bij, dus als mensen dan gaan kijken wat die negatieve feedback op mijn profiel is, zien ze dat commentaar...ookal zegt dat commentaar niet specifiek dat het om een gesealed item ging en kom ik er nog steeds een beetje slecht uit... :/ Als het om opengemaakte items gaat ben ik echt niet te beroerd om foto's te maken natuurlijk, maar dat dan zelfs mijn uitleg over gesealde items niet wordt begrepen... Bah, nare smaak er van en ga nu elke keer aan die feedback herinnerd worden als ik m'n verkoopscore zie.


Indien dit op Ebay was, kan je de feedback beantwoorden en daar aangeven dat het om een sealed item ging en dat hij foto's van de eigenlijke inhoud wilde.


Thanks voor de tip, was helaas niet op eBay, dus had niet de mogelijkheid voor zoiets. :(

Gelukkig heb ik deze week een stuk betere week gehad met nettere mensen die contact met me zochten. Ook een grote verkoop aan iemand in de USA, wat me altijd wel een beetje zenuwachtig maakt omdat het betaald is met PayPal, ookal is het pakket volledig verzekerd verzonden.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 maart 2019 20:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Niet mijn (ver)koop, maar een vriend van me die een dure figure uit zijn collectie op eBay heeft verkocht gaat door een groot probleem en ik was erg geschrokken van zijn verhaal en screenshots die hij met me deelde. Daarom wilde ik het ook even hier delen, zodat anderen die (soms) actief zijn op eBay hier ook mee kunnen opletten.

Hij had een figure aan iemand verkocht op eBay en die persoon beweerde dat de figure met grote schade was aangekomen. De koper stuurde een bericht naar mijn vriend waarin hij vraagt of er verzekering geclaimd kan worden door de schade die er aan is. Mijn vriend vraagt om foto's van de schade en zegt dat hij bereid is om een insurance claim te starten. Vervolgens stuurt de koper hem geen foto's en start een eBay case. Deze eBay case wordt door eBay in enkele uren gesloten (zonder dat mijn vriend de kans heeft gehad om te kijken of te reageren), met volledige terugbetaling naar de koper. Mijn vriend komt niet meer in contact met de koper en neemt contact op met klantenservice van eBay. Die verteld hem dat 'Wanneer de verkoper beloofd dat er een insurance claim wordt geopend bij de post, dit een lang en vervelend proces voor de koper is. Daarom wordt de koper volledig vergoed voor het aankoopbedrag terwijl een insurance claim lopende is.'

Dus mijn vriend zit nu met zijn handen in het haar, aangezien verzekeringen bij de post altijd een miniscule kans hebben om vergoed te worden, de koper nu de figure volledig gratis bezit én de koper niet meewerkt met het opsturen van foto's zodat hij de claim niet eens kan starten bij de post. eBay heeft het er niet zo op om naar de kant van de verkoper te luisteren en ziet het als een gesloten kwestie.

Mijn vriend ziet nu ook een grote kans dat hij in een scam getrapt is en dat deze koper op de hoogte was van deze loophole en zo wist dat hij makkelijk z'n geld terug kon krijgen.

Dus urgh, ik wens hem echt succes toe, want het ging niet om een goedkope verkoop. Wijze lessen hieruit geleerd:
1) Wanneer ooit een koper mij benaderd met de vraag een insurance claim te openen, dan eerst vragen om foto's van de schade voordat ik ook maar ooit het woord insurance claim laat vallen in mijn berichten. (Klinkt heel klantonvriendelijk, maar zo moet het om jezelf veilig te stellen blijkt hieruit.)
2) Probeer toch echt te ontwijken om grote/dure dingen op eBay te verkopen. Niet dat PayPal claims of bankterugstortingen onmogelijk zijn, maar die zijn vaak minder dramatisch slecht geregeld dan eBay.

Maaan, dit is niet eens mijn probleem en ik voel me er gewoon zo naar bij. :/

----

Dan nog een kleiner ding, wel van mijn kant. Heel af en toe wordt een advertentie van mij op Marktplaats verwijderd, ik weet niet of anderen dat ook wel eens overkomt, maar het stoort mij altijd dat je dan een generieke mail krijgt met een link naar de algemene voorwaarden en geen uitleg.

Ik gok dat bij de advertentie van mij die eerder verwijderd is deze week, een trading figure in bikini, deze is report is door iemand voor porno/18+ materiaal, aangezien dat niet mag op MP. Toch vindt ik het dan een beetje oneerlijk naar de verkoper toe dat geen echte reden gegeven wordt bij verwijdering, zelfs niet als je nog achteraf de klantenservice er over benaderd. Een verwijderde advertentie is meer een kwestie van smaak/mening van de melder en/of medewerker dan echt duidelijkheid omdat de meeste regels ook erg ruim kunnen worden genomen. Er zijn genoeg mensen in Nederland die een klein figuurtje in een bikini 'ranzig' vinden, maar binnen de figure community wordt zoiets als minder dan mild gezien aangezien zo veel characters een bikiniversie figure hebben. Hoe dan ook, ik heb algemeen het idee dat bij Marktplaats ze zelf totaal niet opletten op hun advertenties en als iets report wordt door een gebruiker, een automatisch systeem het gewoon vaak doordrukt.

En dan verder nog: Iemand had interesse in een paar dingen en vraagt bij bericht #1 al om korting. Ik heb geen moeite met kortingen op grote aankopen, maar als iemand maar een paar kleine items wilt...eh. Ik onderzoek en zet die verkoopprijzen niet voor niks. Maargoed, ga met hand over m'n hart en geef 'm ~10% korting. 'Kan die korting niet wat beter?' reageert hij terug.

Nee.

Verder weet ik niet hoe de rest hier het Marktplaats-rating systeem ondervindt, maar ik vindt het erg matig. Tot nu toe nog niets fout gegaan, maar het is erg misbruikgevoelig aangezien er geen verkoop hoeft plaats te vinden om een rating mogelijk te maken, die feedback-knop wordt al meteen geactiveerd bij het eerste contact. Heeft iemand hier al een keer met een klacht over feedback iets bij de klantenservice van MP gedaan? Als ik er op Google kom ik allerlei klagende forumthreads tegen op verschillende sites van boze mensen die geen gehoor krijgen op onterechte feedback. Dus dat maakt mij toch wel bang, omdat ik regelmatig flapdrollen heb die lopen te reageren en waarbij het dus niet tot een koop komt, maar wel vrolijk die 'waardeer deze (ver)koper knopt loopt op te lichten de hele tijd...het is een kwestie van tijd totdat dit fout gaat. Alsof online verkopen al niet vervelend genoeg is tegenwoordig...ik krijg steeds minder zichtbaarheid op eBay en ik ga ook Tumblr binnenkort denk ik maar opgeven, sinds Tumblr eind vorig jaar al z'n regels veranderde is de site leeggestroomd en krijg naar mijn idee zelfs amper mensen die mijn posts vinden (ook bij niet-verkoopgerelateerde dingen zoals foto's van mijn cosplay enzo).

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 12 maart 2019 21:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Niet echt frustratie, maar verwarring. Iemand betaald me voor een figure, geeft nooit zijn adres en reageert nu al 2 dagen niet meer op m'n berichten??

Het is ook met dat ideal via Marktplaats gegaan, dus ik kan dan ook niet de gegevens van die persoon zien om eventueel naar terug te storten mocht de verkoop niet door gaan. Vaag. :') Ik geef het nog 2-3 dagen ofzo en anders maar de klantenservice van Marktplaats achterna gaan of ze het terug kunnen storten.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 26 maart 2019 21:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Marktplaats berichtensysteem die voor geen meter werkt. :/ Er zit blijkbaar een cap op 50 berichten kunnen zien. Nu heb ik veel spullen namens mijn ouders pas te koop gezet en zijn dit dingen met vrij bieden, dus er komen veel berichtjes (elk individueel bod is 1 bericht). Nu had ik dus dat ik een ruime dag niet kon kijken naar hun account en inmiddels had het dus die 50 overstegen en kan ik oudere berichten (waar ik wel gewoon reactie op zou willen geven...) niet meer zien. Reageren kan wel over de e-mail, maar ik heb geen idee of dat aankomt nu ze dat nieuwe berichtensysteem hebben waar ze je in forceren te reageren. :/ Lekker handig dan, op deze manier zorg je er dus eigenlijk voor dat mensen niet in bulk dingen te koop kunnen zetten op je site. Of eigenlijk zelfs als je iets heel gewilds er op zet, kan je inbox gewoon in een paar uur vollopen...gelukkig krijgen we nog steeds als 'backup' gewoon e-mails van MP.

Maargoed, veel grappige verhalen dit keer die perfect de gemiddelde Markplaats gebruiker weergeeft:

Er staan ook wat Smurfenfiguurtjes te koop, waar ik al blij ben als ik een paar euro per stuk krijg en hoop in bulk te verkopen. Iemand mailt me met de vraag wat de prijs en verzendkosten voor 2 zouden zijn, ik zeg 2,50 per figuurtje, verzendkosten 2,61. Reactie:

Citaat:
Nee!!! Dat is echt te duur! En verzendkosten, weet ik uit ervaring, worden 1,74. Het is over voor mij.

Die extra uitroeptekens en de dramatische lading van dit bericht. :') Voor figuurtjes van 2,50... Als ik nog meer soortgelijke reacties op deze exacte figuurtjes zou krijgen, gaan ze in de doos naar de Kringloop.

Gelukkig is dit verkopen voor een extra potje voor de familie en zit er niet zo veel emotionele waarde aan deze spullen als mijn eigen oud-collectie verkopen...

Dan iemand die betaald voor een boek, ik reageer op haar dat ik later diezelfde dag de envelop zal posten, haar reactie:

Citaat:
hoop...dat het morgen aankomt...anders zult u mijn kleindochter teleurstellen...dat wilt u toch niet?


En ook nog eentje van toen dit weekend iemand mij mailde en dankzij een autoreply van mijn e-mailadres deze persoon reactie kreeg dat ik pas vanaf maandag weer beschikbaar ben:

Citaat:
Waarom valt u mij lastig met deze informatie? Schrijf mij uit.


:')

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 26 maart 2019 22:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Welp, Bootleg Nendoroids hebben een nieuw huis gevonden op Bol.com bij de Marketplace sellers :|
Zag het toevallig voorbij komen en las de reviews om zeker te zijn.
Yup........

Daarnaast tijd terug nog nieuw rolgordijn besteld (via zo'n marketplace verkoper) en die kwam incompleet aan.
Terug gestuurd, zij zeiden dat ze een nieuwe zouden sturen.
Niiiiiiiiiiiiiiks.
Het is dat ik Later Betalen had gekozen.

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 26 maart 2019 22:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2005 01:28
Had twee weken geleden een pakketje naar de VS verzonden. Blijkt dat het pakketje terug onderweg is naar mij omdat het adres op het pakketje zogezegd onvolledig of verkeerd was volgens Bpost. Ik had nochtans het adres ingevuld zoals dat de koper het aangaf:

[naam koper][straatnummer][straatnaam],[staat] [postcode][Land]

En ik had het geformatteerd als:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[staat][postcode]
[Land]

Na wat Amerikaanse adressen gegoogled te hebben denk ik dat ik weet wat het probleem is, blijkbaar is het:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[administratieve regio?][staat][postcode]
[Land]

Maar het was niet zo duidelijk aangegeven door de koper en ik dacht dat de administratieve regio (of wat dat ook is) een deel van de straatnaam was dus had ik het naast de straatnaam geschreven. Althans ik denk dat dat het probleem is. Het zou zonde zijn moest ik nu dubbel verzending betalen hiervoor (het is een aangetekende zending) om het opnieuw te verzenden maar we zullen wel zien zeker *zucht*


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 31 maart 2019 11:08 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Usagi-chan schreef:
Had twee weken geleden een pakketje naar de VS verzonden. Blijkt dat het pakketje terug onderweg is naar mij omdat het adres op het pakketje zogezegd onvolledig of verkeerd was volgens Bpost. Ik had nochtans het adres ingevuld zoals dat de koper het aangaf:

[naam koper][straatnummer][straatnaam],[staat] [postcode][Land]

En ik had het geformatteerd als:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[staat][postcode]
[Land]

Na wat Amerikaanse adressen gegoogled te hebben denk ik dat ik weet wat het probleem is, blijkbaar is het:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[administratieve regio?][staat][postcode]
[Land]

Maar het was niet zo duidelijk aangegeven door de koper en ik dacht dat de administratieve regio (of wat dat ook is) een deel van de straatnaam was dus had ik het naast de straatnaam geschreven. Althans ik denk dat dat het probleem is. Het zou zonde zijn moest ik nu dubbel verzending betalen hiervoor (het is een aangetekende zending) om het opnieuw te verzenden maar we zullen wel zien zeker *zucht*


Wat jij "administratieve regio" noemt is gewoon de naam van de stad/gemeente, denk ik. Tenminste, die mist in je bovenste format.
Nederland is redelijk uniek in dat postcode + huisnummer altijd een bepaald adres oplevert. In andere landen is dat veel minder het geval, dus als er dan een deel van het adres mist, weten ze niet waar het heen moet.

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019 19:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ik weet dat niet iedereen die naar figures (window)shopped op het internet een verzamelaar is, maar dit was een eerste keer.

Reactie op een scaled figure die ik met originele verpakking verkoop:

Citaat:
Wat is de korting als ik deze zonder doos overneem?


Excuse me?

Usagi-chan schreef:
Had twee weken geleden een pakketje naar de VS verzonden. Blijkt dat het pakketje terug onderweg is naar mij omdat het adres op het pakketje zogezegd onvolledig of verkeerd was volgens Bpost. Ik had nochtans het adres ingevuld zoals dat de koper het aangaf:

[naam koper][straatnummer][straatnaam],[staat] [postcode][Land]

En ik had het geformatteerd als:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[staat][postcode]
[Land]

Na wat Amerikaanse adressen gegoogled te hebben denk ik dat ik weet wat het probleem is, blijkbaar is het:

[naam koper]
[straatnummer][straatnaam]
[administratieve regio?][staat][postcode]
[Land]

Maar het was niet zo duidelijk aangegeven door de koper en ik dacht dat de administratieve regio (of wat dat ook is) een deel van de straatnaam was dus had ik het naast de straatnaam geschreven. Althans ik denk dat dat het probleem is. Het zou zonde zijn moest ik nu dubbel verzending betalen hiervoor (het is een aangetekende zending) om het opnieuw te verzenden maar we zullen wel zien zeker *zucht*


Ik weet niet of er via PayPal betaald is voor de koper? Maar in ieder geval vertoond PayPal de goede formatting voor het land waar die persoon woont die je exact kan overnemen. Dus als het met PayPal betaald is zou je kunnen checken of het er helemaal goed op stond.

Algemeen is het me trouwens al twee keer overkomen dat zelfs met goede formatting de USA post een knoeiboel er van maakt en vaak ook door ingrijpen van de ontvanger het komt dat het wel goed bezorgd wordt. Mogelijk ben ik te laat met deze reactie nu, maar eerder is het mij en een koper gelukt om een pakketje die op de tracking zei retour te gaan naar NL op tijd met de klantenservice te kunnen onderscheppen om alsnog naar de koper te gaan voor het de USA weer verliet. We hadden geen idee wat zogenaamd de issue zou zijn, maar na contact met de klantenservice konden ze het ineens wel naar de ontvanger sturen zonder enige extra info of ander werk er in te stoppen. Liever lui dan moe daar bij de post? "Goh, een ingewikkeld pakketje uit een vreemd land, gooi maar terug?" :?

Kam schreef:
Welp, Bootleg Nendoroids hebben een nieuw huis gevonden op Bol.com bij de Marketplace sellers :|
Zag het toevallig voorbij komen en las de reviews om zeker te zijn.
Yup........


Bootlegs zijn al heel lang een probleem op MP.

Afbeelding

Toen die marketplace daar groter werd, begonnen vanzelf de mensen van die standaard bootlegtrinkets, hun neppe wallscrolls, hugging pillows en sleutelhangertjes er op te gooien. Als anderen zien dat bol.com er geen zak om geeft, duurt het niet lang tot steeds grotere en duurdere nepproducten er op landen.

Ik verwacht een soortgelijk scenario als Amazon hier te zien gebeuren: Het gaat nu voor nog aardig wat jaren een Wilde Westen zijn, totdat waarschijnlijk iemand ingrijpt en de regels TE streng worden, waarna het daarna versoepelt en het een beetje een mix wordt zoals veel andere tweedehands sites en het een kwestie wordt van 'als koper moet je opletten'.

Spijtig, maar zulke grote verkoopsites geven geen bal om bootlegs en houden zich al helemaal afzijdig als het via een derde partij gebeurd. Je kan natuurlijk altijd een klacht indienen tegen een specifieke verkoper of verkooppagina bij de klantenservice, kijken wat ze zeggen. :roll:

---
Weet nog dat ik toen ik voor het eerst een bootleg zag op bol.com het een wallscroll was met gestolen fanart van een character naakt...die niet naakt hoort te zijn. Enige review er op was een 5/5 met 'Dikke tietuh!' :?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 09 apr 2019 19:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ongeduldige mensen. Ik kan gemiddeld 2x per dag m'n Marktplaats en andere verkoopkanalen checken, heb simpelweg niet eens de mogelijkheid om met de telefoon vergroeid te zijn door de dingen die ik te doen heb. Hoe dan ook, heeft deze persoon me overdag op 4 andere tijden een bericht gestuurd over een 10 euro item waar hij 2 euro op loopt te 'bieden' met 'Dit duurt nu wel heel lang, gaat u nou akkoord of niet?'.

Zelfs al wilde diegene gewoon m'n vraagprijs betalen, heb ik geen zin in dit soort lui, want dan zal je zien als er straks betaald is en dat ding niet in 2 minuten op de post is, je weer een barricade van berichten krijgt. :/ Laat staan als PostNL er een dagje langer over doet met sorteren (wat hier regelmatig gebeurd met hoe afgelegen ik woon).

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 13 apr 2019 13:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
TIL Amazon Marketplace is ook bagger.

4 manga besteld (zelfde verkoper); krijg er vandaag 3 binnen in zo'n "envelop" waar ze 2 flinterdunne kartonnetjes aan elkaar geplakt hebben.
Geen enkele bescherming binnenin. Was nog beetje open ook.

Niet dat het heeft uit gemaakt.

Deze 3 specifiek waren 2 "good" en 1 "acceptable".
De 2 "good" zijn in... zeer slechte conditie (1tje zit onder de plakband, wtf) en de "acceptable" is de enige die er OK uit ziet (Op eitjes/zwarte puntjes die ik eraf moest krabben na).
Het duurste boek (was "good") is nog 1 van de slechte ook. Tis de bovenste.

Afbeelding

MAAR IK MIS ALSNOG EEN BOEK! En verdomme, het is nog de gene waarom ik de bestelling had geplaatst ook!
Zelfs op de "envelop" staan alleen die 3, maar hetzelfde tracking nummer staat wel bij de gene die nog ontbreekt.

Edit:
Ugh, ok dus boek 4 heeft een héél ander tracking nummer, andere koerier zelfs.
En ik kon die alleen vinden via talloze help pagina's ipv Mijn Account?
Die ik vandaag kreeg was via RRD (Nooit van gehoord), de missende via USPS.
En veel vertrouwen heb ik niet in USPS... omdat ze dezelfde manga vorige keer kwijt waren geraakt.


Zolang dat boek maar aankomt en hopelijk wél in een goede conditie is, dan NVM deze rant.

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 16 apr 2019 20:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Niet dezelfde persoon als vorige week, maar heb door een andere verkoop mijn tweede 'verbeterpunt' op Marktplaats binnengekregen: Dat ik niet snel genoeg zou reageren. Dus ik check de chat die ik had met die persoon en ik heb op elk van zijn berichten binnen 8 uur gereageerd, dat terwijl hij vaak genoeg om 1, 2 of 3 uur 's nachts zijn bericht naar mij stuurde.

Afbeelding

Sorry, maar nog veel sneller dan dat kan ik gewoon niet zijn. En het gaat waarschijnlijk binnenkort 'erger' worden als ik weer fulltime uren ga draaien en dan eigenlijk alleen 's avonds enveloppen/pakketjes in kan pakken en op berichtjes kan reageren...

Wat vinden de mensen die voornamelijk/alleen kopen op Marktplaats hiervan? Is mijn reactiesnelheid zo 'sloom' dat ik een disclaimer in mijn advertenties moet zetten? Mijn situatie binnenkort gaat waarschijnlijk zo zijn dat op werk mijn telefoon in de kluis moet en ik alleen 's avonds tussen ongeveer 8 en 11 de tijd heb om naar berichten te kijken, als de andere kant dan snel reageert kan ik mogelijk wel meerdere keren in die uren tijd terugreageren. Is zoiets 'weinig' en moet ik dat in een disclaimer zetten bij advertenties?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 17 apr 2019 20:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Marktplaats bestaat voornamelijk uit ongeduldige koopjesjagers met af en toe een echte verzamelaar of liefhebber. 8 uur is niet bepaald traag. De meeste mensen hebben een leven, maar veel kopers snappen dat niet. Want ja, iedereen heeft tegenwoordig een telefoon dus dan verwachten ze binnen een uur of 3 een antwoord. Mij lukt dat meestal wel aangezien ik een kantoorbaan heb waarbij ik tussendoor regelmatig mijn mobiel kan checken. Maar niet iedereen heeft die luxe en je moet jezelf zeker niets verplichten.

Een ander ding over Marktplaats. Het valt me op dat je tegenwoordig beter een item voor 20 tot 30 euro extra erop kan zetten, want dat bedrag willen ze er toch altijd minimaal afkrijgen. :roll:

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 23 apr 2019 19:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb wat gezever waar ik een beetje mee vast zit op Marktplaats pff. Kan me niet meer herinneren of ik het hier had verteld, maar om familie die aan het downsizen zijn tegemoet te komen, hou ik hun Marktplaats bij (want met mijn huidige privé situatie had ik hier de tijd voor en anderen niet). Nou zaten er meerdere verzamelbare poppen bij. Niet dat ik er al te veel verstand van had, maar wat research en 'vrij bieden' aanzetten liet al snel blijken dat deze als warme broodjes over de toonbank gingen voor een verkoopprijs van ~30 euro per stuk. Nu was er eentje met een beschadigde doos die 'achterbleef', meerdere geïnteresseerde die alsnog afhaakten, lagere biedingen etc., omdat de verzamelaars van deze poppen echt heel veel gaven om de doos (redelijk vergelijkbaar met hoe wij anime figures doen :P ).

Uiteindelijk de laatste van die poppen aan iemand verkocht voor 15 euro. Beetje jammer dat het zo'n klap minder was dan de rest, maargoed, die beschadigde doos was blijkbaar echt too much voor de verzamelaar en de boel staat hier ook in mijn huis opgeslagen, dus zie het graag bij een nieuwe eigenaar.

Paar dagen later komt het aan bij de koper en ik krijg een gigantische rant toegestuurd gekregen over hoe ze gescammed is, want er zit volgens haar een schade aan de pop die ik niet omschreven had en de pop is 'waardeloos'. Dus ik vraag om foto's en het gaat echt om...een miniscuul detailtje die afgebroken is. En je kan ook aan mijn foto's in de advertentie zien dat dat detail er gewoon op zit, dus haar claim dat ik het kapot naar haar gestuurd hebt klopt niet. Dus ik vraag haar om de verpakking en de verzenddoos goed te controleren, want waarschijnlijk is het er afgevallen en moet het mogelijk er weer opgelijmd worden.

Maargoed, de koper is pissed en heeft niet echt zin om naar me te luisteren en blijft haar volledige geldbedrag terugeisen, omdat het item nu 'waardeloos' is. Deze koper geeft me echt flashbacks naar mijn eerdere klantenservicewerk waarbij boze mensen zelf geen vinger willen uitsteken en alleen maar krijsen. Ik ben 99% zeker dat waarschijnlijk dit afgebroken stukje ergens in de doos of verzenverpakking ligt en dan kunnen we gewoon met een foto er bij een klacht indienen bij de verzendmaatschappij en wellicht een deel van het aankoopbedrag terug krijgen, zo ingewikkeld hoeft dit niet te zijn...

Maar nee, volgens haar heb ik heb expres een kapot item toegestuurd en ik moet per se die schamele 15 euro + de verzendkosten aan haar gaan betalen omdat ik haar 'gescammed' heb. Mijn hemel, ik vond het al vervelend om iets voor halve prijs te verkopen, maar volgensmij wordt ik gewoon andersom gescammed. Heb dit nog nooit zo erg meegemaakt op Marktplaats (een gelukje dat het dan niet op mijn eigen account is I guess?).

Als ze een 'normaal' bedrag had betaald voor het item had ik haar heus wel wat teruggegeven of ze nou liegt of niet, maar ze heeft al zo'n discount gekregen en is zo onbeleefd dat ik er echt geen zin meer in heb. Ik zit echt helemaal vast hier... De 1-ster-review van deze koper is uiteraard al binnen en ik denk dat ik maar binnenkort ga stoppen met op haar rants reageren want het is echt hopeloos als ze zelf niet eens wil kijken of ze het afgebroken stukje heeft... :/ Ik zit bijna op het punt van 'geef maar al het geld terug, doei!', maar ik wil niet zo iemand laten 'winnen'. :/

Goikuchan schreef:
Marktplaats bestaat voornamelijk uit ongeduldige koopjesjagers met af en toe een echte verzamelaar of liefhebber. 8 uur is niet bepaald traag. De meeste mensen hebben een leven, maar veel kopers snappen dat niet. Want ja, iedereen heeft tegenwoordig een telefoon dus dan verwachten ze binnen een uur of 3 een antwoord. Mij lukt dat meestal wel aangezien ik een kantoorbaan heb waarbij ik tussendoor regelmatig mijn mobiel kan checken. Maar niet iedereen heeft die luxe en je moet jezelf zeker niets verplichten.


Mja, jouw comment bevestigd toch wel dat de meesten een supersnelle reactie verwachten, dus dan zal ik zodra ik weer in die situatie zit, een extra regeltje tekst bij al mijn advertenties gaan zetten dat ik alleen in de avonduren beschikbaar ben...en dan maar hopen dat ze niet gaan zeuren alsnog.

In het begin op MP dacht ik dat iedereen verwachtte dat ik een shop was en dat ik daarom 'te sloom' reageerde, maar het is gewoon dat ze verwachten dat iedereen regelmatig op z'n telefoon kan kijken. Ik heb vaak genoeg banen gehad waarbij dat totaal niet kan en ik vind het om eerlijk te zijn verbazend dat zo veel mensen wel in de gelegenheid zijn daartoe. Good for them natuurlijk. :P Of aan de andere kant, wellicht ook weer niet, want niet de hele tijd aan een (privé)telefoon gelijmd zitten is denk ik beter voor iedereen. ;)

Algemene opmerking hierover: Ik vindt het altijd absurd dat mensen OK zijn met een webshop die 1, 2 of 3 dagen doet over een bestelling verwerken, maar als het gaat om Marktplaats/eBay/Facebook sales/etc., dan moet alles ineens snel-snel-snel, terwijl die mensen juist minder de tijd hebben voor deze diensten dan de echte winkels... :S Ik snap die mindset niet helemaal...

Goikuchan schreef:
Een ander ding over Marktplaats. Het valt me op dat je tegenwoordig beter een item voor 20 tot 30 euro extra erop kan zetten, want dat bedrag willen ze er toch altijd minimaal afkrijgen. :roll:


Oh dat is niet tegenwoordig hoor. :lol: Toen ik net begon met Marktplaats en voor het eerst wat van mijn figure/merchandise-collectie wilde uitdunnen maakte ik de 'fout' dat ik de goedkoopste prijs wilde hebben, oftewel ik onderprijsde al mijn spul en in no time zat mijn inbox vol met mensen die alles nóg goedkoper wilde en met opkopers die alles voor 1 euro willen en dan weer zelf gaan doorverkopen.

Ik heb een tijdje met moeite dit bijgehouden en ben daarna wat gaan experimenteren. Wat blijkt, prijs iets de normale marktwaarde en je maakt dan wel iets slomere sales, maar het gros van de groep die hierboven omschreven wordt ontwijk je. :P En als iemand af en toe bundelkorting, korting op verzenden of iets dergelijks wilt doet het ook niet zo pijn om te onderhandelen in vergelijking tot je eigenlijke minimumbedrag die je er voor wilt bij de advertentie zetten.

Klinkt heel krom, maar een redelijk tijd online verkopen heeft me dit geleerd. :P Op deze manier hou je een groot deel van de slechte groepen mensen weg van je advertenties.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 30 apr 2019 19:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
In opvolging van mijn eerdere vragen/opmerkingen over de ongeduldigheid van Marktplaatskopers, nu ik een tijdje al een wat 'generiekere' Marktplaats bij houdt is het een stuk erger dan eigen ervaringen voorheen binnen de (anime)verzamelniche. Ik ben blij dat er tegenwoordig een 'read' functie is op MP (omdat je dan kan checken of mensen je negeren of dat ze berichten niet lezen/ontvangen), maar het is absurd dat vaak terwijl ik een bericht net verzonden heb, ik het in nog geen seconde op 'read' zie springen, mijn hemel! Pfft. Ik voel me gewoon echt een oud vrouwtje omdat ik helemaal niks geef om smartphonetechnologie, social media etc. en daar dit soort gedrag dus heel normaal is. :S Hier wordt je toch gewoon gestressd van! *schud met wandelstok op een forum...iets dat ook wordt gezien als verouderde technologie* maar nog steeds mijn voorkeur heeft omdat de wereld tenminste niet vergaat als je een paar dagen over een reply zou doen

Verder verkoop een boek met een ruime 4 euro verzendkosten.

Citaat:
Ik wil dit boek van je voor 3 euro inclusief verzenden


Verwachten mensen nou dat de verkoper dom is of zijn ze zelf dom?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 19:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
In opvolging van die 'koper uit hel' van mijn bericht 2 weken terug (die heeft in de tussentijd ook 50% van haar aankoopbedrag teruggekregen door een gedeeltelijke verzekering van de verzendmaatschappij): kreeg ik een paar dagen terug randomly 2x berichten vervolgd door een 1-ster review van accounts waar ik nooit mee gehandeld heb. Allemaal met exact dezelfde feedback als die boze koper van eerder. Oftewel zit die *(#&$(@$ dus met nepaccounts mijn rating omlaag te halen. Frustratie 1

Aangezien die nepaccounts niet reageren op mijn PM's en de account van de 'echte' koper inmiddels gesloten is, kan ik hier niets mee. Dit bevestigd alleen maar meer voor mij dat dit een scammer is. Frustratie 2

Wil daarover contact opnemen met de klantenservice, maar de homepage is nu een 'unlimited scroller' en de klantenserviceknop zit alleen onderin, waardoor ik door de website moet 'hacken' om die button te kunnen klikken, want die pagina blijft alleen maar advertenties laden. Frustratie 3

In plaats van een normale e-mail kunnen sturen moet ik eerst met een bot allerlei vragen beantwoorden en dat ding is de domste bot die ik ooit heb meegemaakt, waarbij normale 'ja' of nee''s niet worden begrepen op vragen waar je letterlijk niks anders dan ja of nee op kan antwoorden en dat ding stelt me alleen maar dezelfde vragen, ongeacht mijn antwoorden. Na een lange tijd dan toch eindelijk een email er door. Frustratie 4

Zal je zien dat ik straks een mail van de MP klantenservice krijg dat ze niks voor me willen doen en dan kan ik binnenkort Frustratie 5 typen. :roll:

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling