Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21 Woonplaats: Rijswijk
Woops, zie nu pas dat hier weer op gereageerd was, maar story time.
@NeeNee Dat bellen kon dus niet omdat haar gsm mijn nummer niet als een echt nummer wilde accepteren. Ik kreeg automatisch geen gehoor. En daar zijn we uiteindelijk ook voor gegaan maar niet zonder slag of stoot. Om 10 uur buiten bij de ingang afgesproken. Om 7 uur al een bericht dat ze er pas om 11 zou zijn. Je raad het al, om 11:15 nog niks van haar gezien. Vervolgens via alle mogelijke manieren berichtjes gestuurd in de hoop dat ze het toch zou ontvangen, dat ik tot 11:30 max zou wachten. En daar kwam ze om 11:25 'Ja ik zat binnen te wachten' ...
Je weet wel, die ongelofelijk grote hal die ze daar hadden. Niet echt praktisch maar eind goed al goed?
@Maakie Zo herkenbaar dat ik wel kan janken. Jij als verkopen moet hemel en aarde verschuiven om de afhaal afspraak naar zin van de koper te laten gaan. Maar om dan even het kleine beetje respect te hebben om gewoon te zeggen van 'sorry wordt nu niks want blablabla' ho maar. Had een aantal jaar terug op Abunai iemand die wat mangas wilde overkopen. 'Ik ben nu net op men hotelkamer dus je kan ze daar ophalen, is dit kamer nummer' Nou geef ik toe, er stonden wel wat mensen (mijn act groepje van hooguit 4 man en men moeder) De deur van said hotelkamer stond wagenwijd open omdat we op de gang een kleine doorloop doen. Komt er een groepje van 3 mensen aan, en die gaan tegen de muur aan de overkant zitten 'idk wachten vast op vrienden ofzo?' Krijg ik ineens allemaal boze smsjes dat ik dan wel moet komen opdagen en dat ik hem niet zo lang moet laten wachten, dat ik me wel aan mijn afspraken moet houden, yada yada. Dus mijn moeder vraagt voor de lol aan de zittende mensen of ze deze kamer toevallig moesten hebben. En ja hoor. Ze zaten dus al 20 minuten op de grond te wachten, kijkend naar de mensen die de kamer in en uit lopen, maar even aangeven dat hij degene was van de mangas was blijkbaar iets te veel gevraagd... Ik snap dat soort mensen echt niet. Moet ik aan je ruiken dat je mangas komt ophalen? Even een snel 'Hey ik ben opzoek naar iemand in deze kamer die mangas verkoopt, is dat een van jullie mis?' kan toch geen kwaad?
Mensen zijn toch zo verrekte raar als het op particuliere verkoop aankomt...
Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44 Woonplaats: Naast de buren
xxnickiyxx schreef:
Woops, zie nu pas dat hier weer op gereageerd was, maar story time. ..... Mensen zijn toch zo verrekte raar als het op particuliere verkoop aankomt...
Denk dat als verkopende partij er vaker frustratie is omdat je vaker en meerdere keren dingen verkoopt. Maar voor de kopers is het misschien de eerste of tweede keer dat ze via zoiets kopen en is het voor hun dus nieuw en eng?
Zo kan ik de kant van de koper bij sommige verhalen ook wel zien. Niet dat de frustraties hier onterecht zijn oid, maar ieder verhaal heeft twee kanten.
Lees hier veel verkoop frustratie verhalen, vraag me af of er ook veel koop frustratie is?
Denk dat de grootste koperfrustratie is wanneer je niet laag genoeg gaat met je prijzen
Maargoed, de koper moet ook maar hopen dat je betrouwbaar bent en echte/goede staat van goederen levert. Ben blij dat de mensen hier een nieuwkomer zoals ik wel vertrouwen (en dat vertrouwen probeer ik terug te betalen met wat extratjes ). Enige frustraties die ik vooralsnog heb meegemaakt zijn mensen die interesse hebben en vervolgens niet meer reageren, ook niet na een herinnering via pm (die ze gelezen hebben...).
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
praime schreef:
Nou ik begrijp nu waarom jullie zo'n hekel hebben aan ophaalafspraken. Ik woon in een appartement boven de winkels en naast de trein moet niet zo moeilijk te vinden zijn zou je denken. Had ik stof verkocht en diegene kwam het ophalen krijg ik op een gegeven moment bericht dat diegene bij oneven nummers staan en die noemt dan ook het begin van mijn straatnaam (maar kan mogelijk ook een andere straat zijn). Uit ervaring komt de meeste verwarring doordat mensen bij de verkeerde ingang staan dus ik vraag bij welke winkel sta je. Krijg ik antwoord tussen de huizen in en er wordt een kantoorgebouw genoemd. us ik antwoord dat ze waarschijnlijk in de verkeerde wijk staat en wat verder het spoor moet volgen naar he station toe. Beledigd antwoord: he we staan op voledige straatnaam nummers 29-55. dus ik denk dat ze bij het gebouw naast me zit dat grenst aan de ander wijk en zeg dat ik eraan kom. Niemand in zicht dus ik kijk nog verder van mischien toch nog het gebouw gevonden. Stuur dan maar berichtje kan je niet vinden en krijg weer dezelfde kantoorgebouw door en dat ze aan het spoor zit. Dus ik loop maar verder de wijk in, en verder en verder staat die tuthola bijna een hele wijk verder en heeft alleen maar naar de nummers gekeken en niet naar de straatnaam. En dan volgt nog de opmerking zou niet aan het spoor willen wonen, geen excuses voor de moeite ofzo wat in deze situatie wel terecht zou zijn. En ben ik bijna weer bij mijn eigen gebouw zie ik haar volgens mij de parkeergarage onder mijn gebou in rijden had ze dat dan niet eerder kunnen doen ben bijna een halfuur aan de wandel en het zoeken geweest.
Doet me denken aan toen ik zelf een keer een ophaalafspraak had. Zat de hele avond maar te wachten en ze kwam maar niet. Open ik m'n e-mail "Tsja, ik kon je huis niet vinden, dus ik ben weer weggegaan." Sommige mensen proberen het ook niet eens.
rupio schreef:
Lees hier veel verkoop frustratie verhalen, vraag me af of er ook veel koop frustratie is?
Oh ja hoor, ik heb genoeg omgekeerde verhalen van toen ik vroeger zelf nog wel eens spullen ophaalde. Nadruk op vroeger, wat de laatste 2x dat ik het deed had ik alleen maar gezeur en daarom er geen zin meer in.
Eén-na-laatste keer Had de special edition van een leuke game gezien op Aniway. Kwam zo uit mijn hoofd met de game, minifigure, soundtrack, stickers, postkaartset, steelcase. Had er een ophaalafspraak op Abunai! voor gemaakt. Nou, ten eerste kwam dus de verkoper zelf niet eens opdagen bij de ophaalafspraak! Dus ik smsssen/bellen, geen gehoor... Uiteindelijk tegen het eind van de dag krijg ik de SMS "Ja, ik heb het spel bij een vriendin van me gedropt die een dealer is en achter x kraam zit.". Dus ik ga de dealerroom in op zoek naar die dealer (ook nog leuk: door drukte in de dealerroom moest ik zelfs in de wachtrij staan om de dealerroom in te komen!) Vind ik de dealer en zij heeft geen idee waar ik het over heb. :/ Dus ik ga de dealerroom weer uit en krijg een SMS "Ik sta in de hal!" Dus ik ga daar heen en heb haar eindelijk gevonden, zegt ze "Oh ja, die special edition was zo groot, ik had geen ruimte meer over in m'n koffer! Dus ik heb 'm gedeeltelijk meegenomen." Euhhh. Had ze dus alleen de game en een paar van de postkaarten mee en verder niks. En nee, sorry ik ga niet een incomplete special edition kopen (ze wilde ook nog steeds dezelfde prijs er voor). Dus ik zei tegen haar dat ik haar na de con een berichtje zou sturen dat ik dan via internet het volledige spel van haar koop. Ze was nog best wel pissig ook, maar ik zit niet in de fout hier (vind ik). Na de con heb ik haar nog bericht, maar ze heeft nooit meer gereageerd of zelfs ingelogd op Aniway... >.>
Laatste keer Ik zou meerdere zware boeken van iemand kopen en had afgesproken op een treinstation met de verkoper (had nog studentenOV toen, dus deed dat soort dingen best wel vaak als mensen een beetje in de buurt woonden). Treinstation was zo'n typisch middle of nowhere ding met 2 treinen per uur (had er ook nog nooit van gehoord tot ik er heen ging). Toen ik op het station was, zag ik haar maar niet, dus ik bellen. "Ja, het is toch handiger voor mij als je naar mijn huis komt." En ging ze me vervolgens uitleggen hoe ik bij haar thuis kon komen. Ik was best wel in paniek want dit was voor de tijd van smartphones en ik was bang om te verdwalen onderweg. De gek die ik was (het waren boeken die ik heel erg graag wilde voor een goede prijs), ben ik alsnog haar huis gaan zoeken. Heeft me bijna een half uur gekost. Eenmaal daar was het ook...vreemd. Eerst deed ze heel vriendelijk en nodigde ze me uit in haar huis, toonde algemeen interesse in anime/manga (het waren artbooks) en toen ze me de boeken gaf, werd het meteen bitch-mode en moest ik ook zsm uit haar huis wegweg. Vervolgens stond ik weer buiten en dacht ik "help, hoe kom ik nou ook alweer bij het station?". Uiteindelijk met veel de weg vragen aan mensen op straat het kunnen vinden, maar leuk was het niet. :/
Als ik nu ook zo mijn verhalen teruglees ben ik als koper zelf ook wel een beetje dom dat ik zo ver ben gegaan. Eigenlijk had ik het bij beiden gewoon op moeten geven toen ze het moeilijker voor mij maakten dan vooraf afgesproken. >.> Maargoed, tegenwoordig alleen nog maar pakketbezorging voor mij, dan maar wat duurder.
Superkip schreef:
Ik heb wel eens gehad dat ik dingen kocht en in de bus kreeg die echt heel slecht verpakt waren. :/ Dat is mijn grootste koop-frustratie.
En dan gaan de verzenders vervolgens PostNL de schuld geven zeker? :') Eén van de ergste dingen die ik heb meegemaakt met verzending was van iemand hier op Aniway. Die dacht dat één dun velletje kranten direct om een figure heengerold genoeg zou zijn voor verzending...
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Iemand vroeg om meer koopfrustratie?
Wat gekocht op MP. Daarbij mijn adres doorgegeven en het pakketafleverpunt waar ik het wil ophalen (een Jumbo supermarkt). Stuurt de verkoper me
"Ik heb het verzonden naar:
Jumbo [adres van de Jumbo] [postcode stad van de Jumbo]"
...
....
...
Ik dus navragen of hij het als adres of pakketpunt naar de Jumbo heeft gestuurd. "Als adres" en gevraagd of hij wel als aanhef mijn naam er op heeft gezet "Nee, alleen de Jumbo heb ik neergezet".
Nu snap ik wel dat dit net een nieuwe service is bij PostNL, maar zo moeilijk kan dit toch niet zijn??? En als iets verwarrend is kan je het me vragen of anders zeggen dat je dit liever niet doet? Sowieso pakketpunt-verwarring terzijde, een pakketje sturen zonder naam of aanhef naar een bedrijf...
Waarschijnlijk stuurt de Jumbo dit meteen retour afzender als er een pakketje binnenkomt waarop alleen "Jumbo" staat en niet eens de naam van iemand. >.>
Misschien morgen naar die jumbo gaan en aangeven dat er een pakketje binnenkomt met als aanhef alleen jumbo? Hopelijk komt het goed en krijg je het gewoon!
Nou, mijn pakket naar Brazilië is eerder deze week bezorgd volgens de tracking. Ik heb niks meer van de ontvanger gehoord, maar ik neem aan dat het verder goed is gegaan. Het heeft vrijwel een maand geduurd, inderdaad. Ik hou het verzendbewijsje voorlopig nog gewoon, in ieder geval totdat het Paypal-termijn is verstreken...
@Maakie: Oh wow, wat dom van die persoon. Niet om je te laten stressen, maar ik weet dat een pakketpunt als "normaal" verzendadres opgeven in plaats van "op te halen pakketje op pakketpunt" ook niet bepaald de bedoeling is, want dan is het net alsof het voor de Jumbo zelf is in plaats van een pakket dat wordt opgehaald bij een pakketpunt. Dat het vervolgens ook nog eens zonder naam is verzonden, is gewoon achterlijk. :') Inderdaad, als je het niet snapt geef dan gewoon aan dat je dat liever niet doet? Ik denk dat je inderdaad het beste even contact op kunt nemen met de betreffende Jumbo. Misschien als ze in ieder geval weten hoe en wat, dat ze het dan niet terugsturen. Ik hoop dat het goed komt!
Geregistreerd: 24 aug 2013 19:14 Woonplaats: Arnhem
@maakie
Herkenbaar! Ook ooit gehad. Ik had ooit een nendoroid gekocht en via DHL for you naar het afhaalpunt laten sturen, maar de verkoper had vergeten een standaardje in te pakken... Oke, kan gebeuren, mailtje terug gestuurd, en de verkoper zou het missende onderdeel meteen op eigen kosten opsturen via de gewone post. Pas twee dagen later kwam de realization dat ik vergeten was mijn thuisadres te geven, maar de verkoper heeft er ook nooit naar gevraagd... Meteen maar even naar de Jumbo gebeld, en warempel, daar was inderdaad een mysterieuze envelop bezorgd op een naam die ze niet kenden, met een raar dingetje erin. Mysterie opgelost, meteen even opgehaald, eind goed al goed. Maar nogsteeds stomme zet van de verkoper
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
@ Misora & Neko_Orihime & ChronicVillainy
De Jumbo contacteren is het eerste wat ik heb gedaan door deze paniek. X_X Ik zag er niet echt het nut van in om met deze verkoper verder in discussie te gaan...
Laat ik maar meteen de conclusie van dit verhaal geven: Het is allemaal goed afgelopen! Ze hebben het alsnog bij me thuis bezorgd. Blijkbaar stonden beide adressen alsnog op het pakket (ookal stond de Jumbo groter geschreven). Dus gelukkig heeft iemand bij het sorteerpunt wel logisch nagedacht en het pakket naar mijn huisadres doorgestuurd.
ChronicVillainy schreef:
ik weet dat een pakketpunt als "normaal" verzendadres opgeven in plaats van "op te halen pakketje op pakketpunt" ook niet bepaald de bedoeling is, want dan is het net alsof het voor de Jumbo zelf is in plaats van een pakket dat wordt opgehaald bij een pakketpunt. Dat het vervolgens ook nog eens zonder naam is verzonden, is gewoon achterlijk. :')
Toen ik vroeger een baan had dat ik op werk pakketten kon ontvangen had ik dat dus ook een keer met een aankoop op het internet. Had de verkoper geen naam er op gezet en alleen de bedrijfsnaam. Door de ontbrekende naam is het pakketje doorgegeven naar één van de hogere managers die het geopend had en er niets van snapte.
Uiteindelijk is het alsnog bij mij terechtgekomen, omdat er mailtjes langs het hele bedrijf zijn gestuurd met "wie had dit en dat besteld met afzender dit?" en ik daar op gereageerd had. Het waren alleen maar een paar games, dus niets beschamends ofzo, maar het was wel beschamend om zo door hoger management opgeroepen te worden voor iets persoonlijks dat op werk bezorgd werd.
Sindsdien heb ik ook nooit meer een persoonlijk pakketje op werk laten bezorgen. :T
ChronicVillainy schreef:
Nou, mijn pakket naar Brazilië is eerder deze week bezorgd volgens de tracking. Ik heb niks meer van de ontvanger gehoord, maar ik neem aan dat het verder goed is gegaan. Het heeft vrijwel een maand geduurd, inderdaad. Ik hou het verzendbewijsje voorlopig nog gewoon, in ieder geval totdat het Paypal-termijn is verstreken...
Geen nieuws = goed nieuws! Maar het is altijd slim bewijsmaterialen te bewaren. Zelf bewaar ik al mijn verzendbewijzen en foto's van pakketjes tot 1 jaar na het versturen. Klinkt extreem, maar sinds ik een keer in het verleden heb gehad dat iemand me probeerde te scammen met een hele oude verkoop heb ik die regel voor mezelf. :T
Zephiyra schreef:
@maakie
Herkenbaar! Ook ooit gehad. Ik had ooit een nendoroid gekocht en via DHL for you naar het afhaalpunt laten sturen, maar de verkoper had vergeten een standaardje in te pakken... Oke, kan gebeuren, mailtje terug gestuurd, en de verkoper zou het missende onderdeel meteen op eigen kosten opsturen via de gewone post. Pas twee dagen later kwam de realization dat ik vergeten was mijn thuisadres te geven, maar de verkoper heeft er ook nooit naar gevraagd... Meteen maar even naar de Jumbo gebeld, en warempel, daar was inderdaad een mysterieuze envelop bezorgd op een naam die ze niet kenden, met een raar dingetje erin. Mysterie opgelost, meteen even opgehaald, eind goed al goed. Maar nogsteeds stomme zet van de verkoper
Oh wow, lekker dan. Maar gelukkig ook met een goed einde!
Ik heb weer wat dat inhaakt op die discussie van "winkelen zonder dat je geld hebt", maar liefst 2 keer achter elkaar: zet je ín je Marktplaats advertentie dat je spullen maximaal een week gereserveerd houdt én dan zeg je het ook nog tegen de geïnteresseerde. Krijg je een dag later te horen van "JA IS HET GOED DAT IK HET DAN EN DAN OVERMAAK?". Zoals ik al 2 keer heb gezegd: nee. :') Ik snap dat inderdaad niet: als je boodschappen gaat doen in de supermarkt betaal je toch ook niet na anderhalve week/ruim 2 weken?
@Maakie: gelukkig is het goed afgelopen en hebben ze het pakket doorgestuurd. Blijft een domme actie van die verkoper zeg... En dat is trouwens wel gênant dat het via de manager is gelopen die keer, zeg. :') Kan me voorstellen dat je dat geen tweede keer wilt...
Wat betreft bewijsmateriaal houden: precies! Ik heb geen zin om nog een keer een Paypal claim te krijgen ofzo, dus ik hou het allemaal maar gewoon voorlopig.
Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44 Woonplaats: Naast de buren
ChronicVillainy schreef:
Ik heb weer wat dat inhaakt op die discussie van "winkelen zonder dat je geld hebt", ... Ik snap dat inderdaad niet: als je boodschappen gaat doen in de supermarkt betaal je toch ook niet na anderhalve week/ruim 2 weken?
Ah vroegah, toen je nog van alles op rekening kon zetten...
Als iemand vraagt of ie het over 2 weken kan betalen zou ik gewoon zeggen; ja dat kan, als het dan nog niet verkocht is. Alhoewel, dan overschat ik misschien de intelligentie van de probleemkopers waardoor ze echt denken dat je het voor hun apart zal houden
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
ChronicVillainy schreef:
Ik heb weer wat dat inhaakt op die discussie van "winkelen zonder dat je geld hebt", maar liefst 2 keer achter elkaar: zet je ín je Marktplaats advertentie dat je spullen maximaal een week gereserveerd houdt én dan zeg je het ook nog tegen de geïnteresseerde. Krijg je een dag later te horen van "JA IS HET GOED DAT IK HET DAN EN DAN OVERMAAK?". Zoals ik al 2 keer heb gezegd: nee. :') Ik snap dat inderdaad niet: als je boodschappen gaat doen in de supermarkt betaal je toch ook niet na anderhalve week/ruim 2 weken?
@Maakie: gelukkig is het goed afgelopen en hebben ze het pakket doorgestuurd. Blijft een domme actie van die verkoper zeg... En dat is trouwens wel gênant dat het via de manager is gelopen die keer, zeg. :') Kan me voorstellen dat je dat geen tweede keer wilt...
Wat betreft bewijsmateriaal houden: precies! Ik heb geen zin om nog een keer een Paypal claim te krijgen ofzo, dus ik hou het allemaal maar gewoon voorlopig.
Ik heb zelf als regel dat ik alleen een reservering doe als ik vooruitbetaling heb en nog steeds proberen mensen er alles aan te doen om onbetaalde reserveringen door te drammen.
Tijdje terug ook met iemand groot overleg over een aankoop van meerdere dingen tegelijk. Geef ik betaalinformatie door, zegt hij "Okee, is goed, ik maak het op [insert datum over 1,5 week] over!"
Oftewel...je probeert een gratis reservering te ritselen...? Hoe moeilijk is nee = nee? :/
Heel veel mensen denken dat online kopen van particulieren een soort van regelloos veld is ofzo. Terwijl juist vaak die mensen de zekerheid goed kunnen gebruiken (ze hebben van alle spullen er maar eentje, hebben niet zo veel zichtbaarheid als een shop etc.)
rupio schreef:
Alhoewel, dan overschat ik misschien de intelligentie van de probleemkopers waardoor ze echt denken dat je het voor hun apart zal houden
Dit. :') Je kan er op internet maar het beste mensen onderschatten, dan valt het alleen maar mee als ze wel nette (ver)kopers zijn.
Geregistreerd: 16 dec 2015 13:55 Woonplaats: Utrecht
Ik had tot voorkort nooit iets online verkocht, dus dit topic is best wel leerzaam. (Het kan bijv heel lastig zijn om mensen niet teveel tegemoet te proberen te komen.)
Vandaag was voor mij een verkoopfrustratiedag. Bij het maken van een verzendticket gaf Kiala/UPS me steeds een van de vaagste errors die ik ooit gezien heb ("De gegevens over uw zending zijn teruggezet op de beginwaarden. Uw verzendingssessie wordt opnieuw gestart", of "we hebben net alles wat je hebt ingevuld uitgewist en gaan je niet vertellen waarom, succes"). Toen heb ik maar met tegenzin een account aangemaakt en was het wel goed En dan stuurt iemand me een bericht om 1 euro te bieden op een manga die ik aanbied voor 8,50. Afdingen is prima maar kom op zeg, ik heb de biedfunctie niet voor niks uitstaan.
Nu ik toch bezig ben, koopfrustraties: Ik ben geïnteresseerd in (oude) poppenhuismeubeltjes en miniatuurdingen. Je zou denken dat, aangezien je aan een foto niet goed kan afleiden hoe groot iets is, mensen er even bijzetten wat de afmetingen zijn, of wat de schaal is, of even een meetlat neerleggen bij het fotograferen. Maar NOPE. Bijna niemand doet dit. Verder is het stressvol voor mij als mensen geen indicatie geven van hoeveel geld ze willen, maar dat is meer een persoonlijk probleem.
Ik moet overigens wel zeggen dat mijn Marktplaatservaring tot nu toe wel grotendeels positief is, het is een handige site om dingen voor kleine bedragen te verkopen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen