aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
Het is nu 30 aug 2019 16:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 01 jun 2016 10:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Maakie schreef:
Goikuchan schreef:
Een update van dat waardevolle $3K + resin beeld dat ik laatst heb verstuurd. Deze is uiteindelijk naar Japan gegaan (dus zeker geen EU lol) en nu net een week ontvangen volgens de traceringsinformatie en gladjes door de douane gegaan. Ondanks alle verzekering en foto's die ik heb gemaakt was het een zenuwslopende wacht, vooral als er zoveel geld op het spel staat.
Ik heb nog geen feedback gekregen, maar aangezien de koper er vanaf het begin al bovenop zat ga ik er vanuit dat alles goed is gegaan. Was er iets mis gegaan dan had ik het al lang gehoord neem ik aan :P Ik had het beeld dan ook uiterst zorgvuldig en precies ingepakt zoals ik hem jaren geleden heb ontvangen. Niks meer, niks minder.

Maar is het nou zo moeilijk om even feedback te geven? :roll:


Ik heb het nog nooit met zulke hoge bedragen gehad (duurste pakketje dat ik ooit heb verzonden had een inhoud van 300 euro), maar ik snap je zorgen! En ik zou maar uitgaan van "Was er iets mis gegaan dan had ik het al lang gehoord neem ik aan". xD Ik had zelf een keer bij een grote verkoop waarbij ik geen feedback kreeg, dat ik gewoon te bang was geworden om het aan de ontvanger te vragen. :P Vooral omdat diegene in mijn situatie vooraf ookal nog een zeur was, dus ik dacht "gaat hij misschien weer zeuren, laat ik maar stil blijven". xD


Ik kan ook op 1 hand tellen hoe vaak ik met zulke hoge bedragen iets verkoop. Het is een ERG zeldzaam beeld met een erg laag productienummer en er waren veel geïnteresseerden. Maar zo'n bedrag had ik nooit van durven dromen. Een keer eerder ging het dus niet goed en heb ik heel wat gedoe gehad.
Goed, het is nu bijna twee weken geleden dus ik ben nu wel gerust gesteld. Een e-mail sturen doe ik liever ook niet. XD Geen slapende honden wakker maken zeg maar. Ebay zal hem vroeg of laat er aan herinneren om feedback te geven. Dit heb ik al gedaan dus ik heb mijn kant van de transactie afgerond.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 01 jun 2016 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2008 20:47
Woonplaats: Antwerpen
Maakie schreef:
@ ChronicVillainy & Gurenn

Het aparte is dat ik tegenwoordig de meeste van m'n anime merch via MP verkocht krijg, terwijl vroeger voor mij Aniway the place to be was met ook veel verkoopafspraken op cons. :?

Ik denk dat dat er grotendeels aan te wijten valt dat AniWay (en forums in het algemeen) lang niet meer zo actief zijn als vroeger. :wink:

_________________
Atsusacon, join our seventh edition on 5-6 August 2017!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 19:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2010 12:38
Ik verkoop vaker mijn kleding en merch via Facebook pagina's en sommige mensen irriteren mij gewoon zo erg!
Dan heb je inderdaad van die mensen die heel geintereseerd lijken te zijn maar zodra je je bankgegevens geeft zijn ze opeens spoorloos verdwenen.
Of van die mensen rond de 13 ~ 16 jaar die blijkbaar dus niet genoeg geld hebben en ze je aan het lijntje houden met "Ik krijg volgende week waarschijnlijk geld", de week daarna geen geld gekregen "Ik vraag mijn ouders of ik volgende week geld mag" wacht je nog een week en dan hebben ze nog geen geld, zeg gewoon vanaf het begin dat je geen geld hebt :v

_________________
[ F A C E B O O K | P O R T F O L I O ]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 19:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Typisch MP net weer in m'n inbox. 10 minuten nadat ik een figure te koop zet, krijg ik "Wat is het laagste dat je voor deze wilt gaan?". Geen hoi, geen doei, geen naam. *zucht* En de account waarvan het komt lijkt die van iemand die zijn die al eerder van mij wilde opkopen en vervolgens mijn figures als bootlegs aanwees als afdingmethode. :roll:

Goikuchan schreef:
Maakie schreef:
Goikuchan schreef:
Een update van dat waardevolle $3K + resin beeld dat ik laatst heb verstuurd. Deze is uiteindelijk naar Japan gegaan (dus zeker geen EU lol) en nu net een week ontvangen volgens de traceringsinformatie en gladjes door de douane gegaan. Ondanks alle verzekering en foto's die ik heb gemaakt was het een zenuwslopende wacht, vooral als er zoveel geld op het spel staat.
Ik heb nog geen feedback gekregen, maar aangezien de koper er vanaf het begin al bovenop zat ga ik er vanuit dat alles goed is gegaan. Was er iets mis gegaan dan had ik het al lang gehoord neem ik aan :P Ik had het beeld dan ook uiterst zorgvuldig en precies ingepakt zoals ik hem jaren geleden heb ontvangen. Niks meer, niks minder.

Maar is het nou zo moeilijk om even feedback te geven? :roll:


Ik heb het nog nooit met zulke hoge bedragen gehad (duurste pakketje dat ik ooit heb verzonden had een inhoud van 300 euro), maar ik snap je zorgen! En ik zou maar uitgaan van "Was er iets mis gegaan dan had ik het al lang gehoord neem ik aan". xD Ik had zelf een keer bij een grote verkoop waarbij ik geen feedback kreeg, dat ik gewoon te bang was geworden om het aan de ontvanger te vragen. :P Vooral omdat diegene in mijn situatie vooraf ookal nog een zeur was, dus ik dacht "gaat hij misschien weer zeuren, laat ik maar stil blijven". xD


Ik kan ook op 1 hand tellen hoe vaak ik met zulke hoge bedragen iets verkoop. Het is een ERG zeldzaam beeld met een erg laag productienummer en er waren veel geïnteresseerden. Maar zo'n bedrag had ik nooit van durven dromen. Een keer eerder ging het dus niet goed en heb ik heel wat gedoe gehad.
Goed, het is nu bijna twee weken geleden dus ik ben nu wel gerust gesteld. Een e-mail sturen doe ik liever ook niet. XD Geen slapende honden wakker maken zeg maar. Ebay zal hem vroeg of laat er aan herinneren om feedback te geven. Dit heb ik al gedaan dus ik heb mijn kant van de transactie afgerond.


Ik heb bij de verkoop die ik hier boven noemde wel zo veel mogelijk gescreenshot en die screenshots bewaar ik tot het niet meer mogelijk is een PayPal case te openen. Ik raad hetzelfde voor jou aan (ik neem aan dat je ook PayPal als betaalmethode hebt gebruikt?).

Ik ben trouwens best benieuwd welk beeld het is als je een plaatje hebt? :)

Gurenn schreef:
Maakie schreef:
@ ChronicVillainy & Gurenn

Het aparte is dat ik tegenwoordig de meeste van m'n anime merch via MP verkocht krijg, terwijl vroeger voor mij Aniway the place to be was met ook veel verkoopafspraken op cons. :?

Ik denk dat dat er grotendeels aan te wijten valt dat AniWay (en forums in het algemeen) lang niet meer zo actief zijn als vroeger. :wink:


True, maar ik merk algemeen ook minder succes op sites die specifiek voor de hobby('s) zijn. Facebook groepen zijn vaak een ramp (veel reacties, weinig verkoop) en ookal is er genoeg gezeur op MP, is het toch mijn beste verkoopplaats. Nouja, het snelste kom ik van mijn spullen af als ik een kraampje heb op cons zo af en toe. Op cons waar ik slechter verkoop heb ik soms maar 5-10 kleine dingen verkocht op een dag, maar als je bedenkt dat ik anders gemiddeld 0-3 dingen per week op het internet verkoop gaat het al stukken harder op deze manier en het is ook nog eens veel leuker. :P

CoffinBride schreef:
Ik verkoop vaker mijn kleding en merch via Facebook pagina's en sommige mensen irriteren mij gewoon zo erg!
Dan heb je inderdaad van die mensen die heel geintereseerd lijken te zijn maar zodra je je bankgegevens geeft zijn ze opeens spoorloos verdwenen.
Of van die mensen rond de 13 ~ 16 jaar die blijkbaar dus niet genoeg geld hebben en ze je aan het lijntje houden met "Ik krijg volgende week waarschijnlijk geld", de week daarna geen geld gekregen "Ik vraag mijn ouders of ik volgende week geld mag" wacht je nog een week en dan hebben ze nog geen geld, zeg gewoon vanaf het begin dat je geen geld hebt :v


Windowshoppende tieners zijn bij mij ook een grote ergernis. :/ Wachten op hun zakgeld, op cons willen afspreken voor spullen (en dan niet opdagen) of ze willen dat je door 10.000 hoepels springt zodat ze in stukken kunnen betalen. *zucht* Ik weet niet of het ook bij jou is, maar vaak hebben diegene die mij benaderen ook giga lappen tekst met uitleg over wat hun ouders vinden en hoeveel geld ze verdienen met de bijbaan en/of als zakgeld krijgen. En daarbovenop loopt het eigenlijk zelden op een verkoop uit. :(

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2010 12:38
Maakie schreef:

Windowshoppende tieners zijn bij mij ook een grote ergernis. :/ Wachten op hun zakgeld, op cons willen afspreken voor spullen (en dan niet opdagen) of ze willen dat je door 10.000 hoepels springt zodat ze in stukken kunnen betalen. *zucht* Ik weet niet of het ook bij jou is, maar vaak hebben diegene die mij benaderen ook giga lappen tekst met uitleg over wat hun ouders vinden en hoeveel geld ze verdienen met de bijbaan en/of als zakgeld krijgen. En daarbovenop loopt het eigenlijk zelden op een verkoop uit. :(


Die lappen tekst krijg ik inderdaad ook heel vaak, ik weet van mezelf dat ik heel bot over kan komen dus ik probeer altijd heel aardig te reageren maar dat levert vaak alleen maar nog meer gelul op en inderdaad geen verkoop :'D

_________________
[ F A C E B O O K | P O R T F O L I O ]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 20:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Tegenwoordig als iemand iets bij mij wil reserveren vraag ik om een voorruit betaling. Tuurlijk ik snap als redelijk mens ook wel dat je misschien niet altijd die 100 euro voor een cosplay direct klaar hebt liggen, maar dan moet je toch wel 5 euro als borg kunnen betalen ofzo? Nou niet dus. En dan maar wel van mij vragen dat ik het 3 maanden voor ze reserveer tot Animecon met een 99% kans dat zij het vergeten. Nee bedankt.
Ik snap dit soort mensen echt niet. Als je iets op ebay koopt dan moet je toch ook direct betalen? Als je naar de Hema gaat voor een paar sokken vraag je toch ook niet aan de manager of je dat pak sokken tot kerst kan laten reserveren??? Of vragen we tegenwoordig ook al aan winkels als cosplayfu of het een maandje gereserveerd mag worden...?

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 jun 2016 00:01 
Offline
AniWay Proefleescoördinator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2007 22:53
Ik heb nu als regel dat ik iets maximaal 7 dagen reserveer, anders wil ik een aanbetaling. Ik heb ook zó vaak gehad dat ik bij mensen steeds achter het geld aan moest zitten en dat was heel erg vervelend. Zeker als je nog andere mensen hebt die interesse hebben. Vaak gaat het ook niet eens om hoge bedragen.

Ik neem over het algemeen ook geen biedingen aan, zeker niet via MP. Een redelijk bot op iets dat al een tijdje te koop staat of wanneer iemand meerdere dingen koopt wil ik best overwegen, ik ben zeker de moeilijkste niet, maar sinds ik een paar keer achter elkaar mensen kreeg die 4 euro incl verzending boden op iets waar ik 20 euro excl voor vroeg ben ik daar echt huiverig voor.

Andere pet peeve: mensen die vragen om de verzendkosten (doorgaans naar buitenland), en vervolgens niks meer van zich laten horen. Zeker als er kort daarna andere geïnteresseerden komen, want hoe lang moet je een antwoord afwachten? Hoe moeilijk is het een berichtje terug te sturen met "bedankt voor je bericht maar ik vind het toch te duur"? Ik bijt niet...

Ik heb overigens juist wat verkocht via MP. Misschien heb ik mezelf andersom gejinxed? xD

_________________
DeviantArt - Instagram - Boekenblog - MyAnimeList


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 05 jun 2016 13:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2009 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Allemaal zo herkenbaar dit |:(
Ik zit er zelf aan te denken om helemaal geen reserveringen meer toe te staan of echt maximaal maar 3 dagen. Ik ben ook de moeilijkste niet en ik wil mensen niet pesten maar ik heb de afgelopen 3 weken meerdere keren achter mijn geld aan moeten zitten, en ik ben daar een beetje klaar mee. In mijn geval ging het ook om niet zulke hoge bedragen maar wel dingen die al een tijdje te koop stonden en waar ik blij over was dat ik ze eindelijk verkocht had.
Als je dan 1,5 week kwijt bent aan informeren of mensen het al hebben overgemaakt is dat om chagrijnig van te worden.

Een andere reden is dat ik op het moment best wel veel te koop heb, omdat ik 1. Er aan zit te denken om te stoppen met figures verzamelen en het overgrote deel van de rest van mijn collectie misschien ook te koop ga zetten 2. Omdat ik al veel te koop heb staan staat mijn achterkamer op het moment zo goed als vol, als ik echt een hobbystop wil gaan houden dan is het zaak dat ik dingen zo snel mogelijk verkoop, en dan helpt het niet als ik dingen 2 weken gereserveerd moet houden.

Ik wil ook niet te lastig gaan zijn omdat dat eventuele verkoop misschien ook gaat schaden, maar ik ben de laatste maanden teveel bezig met mensen achter hun kont aan zitten en wachten tot ik eindelijk mijn geld heb, en daar heb ik geen zin meer in. (Of erger, mensen die na zo'n reservering van meerdere weken ineens helemaal niks meer laten horen, of dat je ineens een lullig berichtje krijgt dat mensen er toch vanaf zien. Terwijl je hen eigenlijk een gunst heb verleend.. :? )

Oh en als we het toch over pet peeves hebben, ik heb echt zo'n hekel aan (vooral op mp gebeurt dit echt veel) mensen waarmee je een deal maakt, waarbij je gegevens al hebt uitgewisseld, en dat ze dan ineens zeggen "Ik betaal volgende week want dan krijg ik mijn geld!" |:(
Ben het eens met wat hier al eerder genoemd is, dat moet je eens proberen met je boodschappen, of in een andere winkel.

Toen ik begon met verkopen op marktplaats en online was het eigenlijk de norm dat iets pas gereserveerd werd als je een betaalovereenkomst had en de andere partij het geld had overgemaakt, zodat andere mensen konden zien dat de betaling onderweg was. De laatste paar jaar is het "Reserveer dit even 3 weken voor me en dan betaal ik dan en dan" of toen ik nog naar conventies ging dat mensen inderdaad al 2 maanden van tevoren gingen vragen of iets mee kon naar animecon of abunai.
Bij sommige spullen is dat handig, maar bij veel andere dingen, vooral populairdere dingen geeft het vooral een hoop stress (vind ik zelf dan) Een aanbetaling is wel een goed middel om die stress een beetje weg te nemen dus dat ben ik ook op een gegeven moment gaan doen.

Maar ik vind het dus nog moeilijk om een goede balans te vinden tussen een goede verkoper zijn en een lijn trekken om te zorgen dat mensen niet teveel misbruik van je maken.

Ik heb toevallig de afgelopen week 2 redelijk makkelijke verkopen gehad op mp met kleine dingen, dus misschien heb ik hetzelfde gedaan XD

_________________
❤ Neko's verkooptopic: http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php.t18039 (Hobbystop! Veel figures, knuffels, wallscrolls etc.)
❤ Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/11669839 (Grote jfashion kledingkast opruiming!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016 09:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
CoffinBride schreef:
Maakie schreef:

Windowshoppende tieners zijn bij mij ook een grote ergernis. :/ Wachten op hun zakgeld, op cons willen afspreken voor spullen (en dan niet opdagen) of ze willen dat je door 10.000 hoepels springt zodat ze in stukken kunnen betalen. *zucht* Ik weet niet of het ook bij jou is, maar vaak hebben diegene die mij benaderen ook giga lappen tekst met uitleg over wat hun ouders vinden en hoeveel geld ze verdienen met de bijbaan en/of als zakgeld krijgen. En daarbovenop loopt het eigenlijk zelden op een verkoop uit. :(


Die lappen tekst krijg ik inderdaad ook heel vaak, ik weet van mezelf dat ik heel bot over kan komen dus ik probeer altijd heel aardig te reageren maar dat levert vaak alleen maar nog meer gelul op en inderdaad geen verkoop :'D


Haha, same. Ik ga meestal niet op al die random info in, maar ik blijf wel aan de praat in de hoop alsnog iets te verkopen. :P Alleen heeft dat ook z'n negatieve punten door jou zo mooi gelul genoemd xD, zoals dat ik dan ineens dingen in het verleden heb gekregen zoals "Omggg, ik zie net op internet dat je cosplayed! Waar kan ik ook kostuums kopen???" En op zo'n punt dat het onderwerp helemaal afdwaalt weet ik dan dat de verkoop verloren is...

xxnickiyxx schreef:
Tegenwoordig als iemand iets bij mij wil reserveren vraag ik om een voorruit betaling. Tuurlijk ik snap als redelijk mens ook wel dat je misschien niet altijd die 100 euro voor een cosplay direct klaar hebt liggen, maar dan moet je toch wel 5 euro als borg kunnen betalen ofzo? Nou niet dus. En dan maar wel van mij vragen dat ik het 3 maanden voor ze reserveer tot Animecon met een 99% kans dat zij het vergeten. Nee bedankt.
Ik snap dit soort mensen echt niet. Als je iets op ebay koopt dan moet je toch ook direct betalen? Als je naar de Hema gaat voor een paar sokken vraag je toch ook niet aan de manager of je dat pak sokken tot kerst kan laten reserveren??? Of vragen we tegenwoordig ook al aan winkels als cosplayfu of het een maandje gereserveerd mag worden...?


Ik doe tegenwoordig niks meer zonder aanbetaling, tenzij het iets voor een vriend(in) is. Mijn vertrouwen is te vaak geschaad. En zeker bij een voorbeeld zoals die van jou, als iemand niet 5 euro borg kan hebben voor een aankoop van 100 euro, dan vertrouw ik er niks van. Ik heb op dit moment ook een vriendin die zich al in maart heeft later overhalen voor een "pas"-afspraak voor een cosplay op Animecon en ik hoop echt heel erg voor haar dat 1. de persoon komt opdagen en 2. voor haar die verkoop doorgaat, want ze houdt dat ding nu al maandenlang vast zonder enige garantie.

Over je laatste opmerking, bij winkels zal dit zelden gebeuren, maar sinds ik een kraampje heb op cons merk ik meer en meer dat mensen dit ook proberen bij stands!!! De eerste keer dat ik een stand had ben ik er een paar keer ingetuind (met maar 1 van de 3 die daadwerkelijk weer terugkwam) en nu doe ik dit ook nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar hoe minder professioneel een verkoper lijkt, hoe meer mensen denken dat ze dit soort dingen kunnen doen??? Ik weet nog dat mijn buren bij mijn eerste con verbaasd waren dat ik zoveel mensen kreeg die om reserveringen vroegen. Toen over tijd mijn stand mooier (indelingsvakjes, posters op display etc.) en vaak ook groter werd, kreeg ik deze vraag veel minder (en hoorde ik vervolgens van kleinere dealers dat zij weer meer gezeik kregen). Terwijl je zou verwachten dat een grotere dealer/verkoper/winkel het meer kan lijden om zulke vervelende mensen te krijgen.

@ Gemelli & Neko

Ik geef de andere kant altijd 2-3 dagen om te reageren en/of te betalen, daarna stuur ik een herinnering. Als 2-3 dagen na die herinnering ik nog steeds niets gehoord heb, dan zie ik het als interesse verloren. Het is inderdaad jammer dat zo weinig mensen het kunnen opbrengen om een kort antwoord te sturen (zelfs na een herinnering), vandaar dan maar dit soort harde maatregelen. Ik weet dat mijn harde "verkoopregels" mensen afschrikt, maar na vele jaren online verkopen ben ik er een beetje klaar mee en dan loop ik liever een paar verkopen mis dan door al dat drama heengaan (mijn tijd is ook geld denk ik dan).

"Ik betaal volgende week want dan krijg ik mijn geld!" heb ik de laatste tijd ook veel. :/ Waarom shoppen mensen al voordat ze geld hebben om uit te geven? Ik heb het idee dat veel mensen dit bij me proberen, omdat ik niet aan onbetaalde reserveringen doe en zo proberen ze alsnog een week lang een gratis reservering te ritselen.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016 11:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie schreef:
xxnickiyxx schreef:
Tegenwoordig als iemand iets bij mij wil reserveren vraag ik om een voorruit betaling. Tuurlijk ik snap als redelijk mens ook wel dat je misschien niet altijd die 100 euro voor een cosplay direct klaar hebt liggen, maar dan moet je toch wel 5 euro als borg kunnen betalen ofzo? Nou niet dus. En dan maar wel van mij vragen dat ik het 3 maanden voor ze reserveer tot Animecon met een 99% kans dat zij het vergeten. Nee bedankt.
Ik snap dit soort mensen echt niet. Als je iets op ebay koopt dan moet je toch ook direct betalen? Als je naar de Hema gaat voor een paar sokken vraag je toch ook niet aan de manager of je dat pak sokken tot kerst kan laten reserveren??? Of vragen we tegenwoordig ook al aan winkels als cosplayfu of het een maandje gereserveerd mag worden...?


Ik doe tegenwoordig niks meer zonder aanbetaling, tenzij het iets voor een vriend(in) is. Mijn vertrouwen is te vaak geschaad. En zeker bij een voorbeeld zoals die van jou, als iemand niet 5 euro borg kan hebben voor een aankoop van 100 euro, dan vertrouw ik er niks van. Ik heb op dit moment ook een vriendin die zich al in maart heeft later overhalen voor een "pas"-afspraak voor een cosplay op Animecon en ik hoop echt heel erg voor haar dat 1. de persoon komt opdagen en 2. voor haar die verkoop doorgaat, want ze houdt dat ding nu al maandenlang vast zonder enige garantie.

Over je laatste opmerking, bij winkels zal dit zelden gebeuren, maar sinds ik een kraampje heb op cons merk ik meer en meer dat mensen dit ook proberen bij stands!!! De eerste keer dat ik een stand had ben ik er een paar keer ingetuind (met maar 1 van de 3 die daadwerkelijk weer terugkwam) en nu doe ik dit ook nooit meer. Ik weet niet wat het is, maar hoe minder professioneel een verkoper lijkt, hoe meer mensen denken dat ze dit soort dingen kunnen doen??? Ik weet nog dat mijn buren bij mijn eerste con verbaasd waren dat ik zoveel mensen kreeg die om reserveringen vroegen. Toen over tijd mijn stand mooier (indelingsvakjes, posters op display etc.) en vaak ook groter werd, kreeg ik deze vraag veel minder (en hoorde ik vervolgens van kleinere dealers dat zij weer meer gezeik kregen). Terwijl je zou verwachten dat een grotere dealer/verkoper/winkel het meer kan lijden om zulke vervelende mensen te krijgen.


haha ja. Soort gelijk hier. Dat als je iets dan reserveerd, dat je de hele con lang achter iemand aan moet zitten en als je ze toevallig tegenkomt heb je net niet bij je wat ze hebben overgekocht.
Gelukkig was mijn laatste geintreseerde zo aardig om te zeggen dat
Citaat:
ik houd mij altijd aan de afspraak als ik iets ophaal want heb nog maar sinds vandaag mijn tickets :/ en ben ni van plan die kans te mislopen omdat ik het al lang zoek

De ongelofelijk goede spelling doet mij verder ook niet echt veel hoop geven overigens.
Okay niks negatiefs, maar persoon in kwestie komt uit Belgie en ze wil op Animecon afspreken, waar ik geen probleem mee heb. Maar nu blijkt vervolgens dat ze geen smsjes van mij krijgt en zij kan ook niks naar mij sturen, terwijl ik zeker weet dat de landcode etc klopt. Dus ik zeg van 'Ik kan men internet wel aanzetten voor die paar minuutjes. Heb jij internet in NL' 'Nee das te duur' Nou snap ik dat wel, ik gebruik zelf eigenlijk maar zelden mijn mbs, een keer per 6 maanden ofzo? Maar als je niet kan bellen/smsen wat wil je anders nog doen dan?
Heeft iemand hier misschien tips voor?

Ook waar mogelijk is probeer ik nu op vrijdag (het liefst in de rij al) dingen op te laten halen. Als ze dan vervolgens niet komen opdagen kan ik het opzenminst nog naar de bring en buy brengen.
Ik vind het allemaal maar vreemd hoor. Omdat je geen profesioneel bedrijf bent wil je wel van alles en nog wat doen om de verkoop te laten gebeuren (ok given dat ik ook best wel wat wil doen om een verkoop te laten gebeuren) Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen Archonia mailen of iets mag worden gereserveerd. En iets zegt me dat als mensen op een con bij hun vragen of iets gereserveerd mag worden, en ze vervolgens nee zeggen ze het dan wel meteen kopen, om teleur stelling te vermijden
Haha, doet me er aan denken dat doen een vriendin van mij iets bij Ruruni wilden kopen op Abunai, maar net niet genoeg geld had (je raad het al, iemand ontliep zijn pick up), dat ik een half uur bij die stand was blijven staan met de begeerde items, zodat zij eindelijk haar verkoop kon afhandelen.

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016 14:32 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2009 01:23
^ Kun je niet gewoon bellen? Ik weet dat dat duurder is, maar een korte 'Hoi, over 5 minuten aan de ingang?' kan je veel tijd besparen. Als je telefoon dat wel doet natuurlijk.

En anders gewoon lekker ouderwets op voorhand een tijd en plaats afspreken en staan wachten. :P

_________________
Afbeelding

The Blue Knight – the first English Blue Exorcist forum!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 09:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
@ NeeNee & xxnickiyxx

"Leuk" voorbeeld is dat ik zelfs mensen in het verleden heb gehad die expres (!) mijn telefoontjes wegdrukten en ook niet kwamen opdagen op afgesproken ontmoetingsplaatsen. En dan achteraf op internet een sorry sturen, in plaats van dat ze op de con even het lef hebben (ookal is het maar per SMS ofzo) om je niet voor niets te laten wachten...

Ik hoop in ieder geval dat de afspraken van jou goed zijn gegaan, Nickiy! Ik heb zelf echt al heel lang geen ophaalafspraken meer gedaan, maar ik denk dat dat ook heel erg komt dat het mensen afschrikt dat ik ook nu vooruitbetaling vraag. Ik heb al meerdere mensen gehad die alsnog probeerden mij daar uit te kletsen, maar heb voet bij stuk gehouden. Sinds ik op Abunai! afgelopen jaar door iemand er verschrikkelijk in werd geluisd (waarbij hij deed alsof ik een fout nummer zat te smssen/bellen omdat hij al zijn geld in de dealerroom al had uitgegeven!) voor een 5 euro sleutelhangertje heb ik gewoon echt geen zin en tijd meer voor dit soort crap. :P Sorry voor de rage, maar het is een frustratietopic hè. xD

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 15:44 
Offline
AniWay Proefleescoördinator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2007 22:53
Eén nadeel aan internationaal verzenden: het duurt soms een eeuwigheid voordat de tracking een keer update. Ik heb eind mei een figure verkocht aan iemand in Brazilië, maar de tracking staat sinds 7 juni al op "vrijgegeven door douane", waar de douane in Brazilië bedoelt wordt. :') Ik hoop dat het allemaal maar goed gaat...

_________________
DeviantArt - Instagram - Boekenblog - MyAnimeList


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 23 jun 2016 19:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
ChronicVillainy schreef:
Eén nadeel aan internationaal verzenden: het duurt soms een eeuwigheid voordat de tracking een keer update. Ik heb eind mei een figure verkocht aan iemand in Brazilië, maar de tracking staat sinds 7 juni al op "vrijgegeven door douane", waar de douane in Brazilië bedoelt wordt. :') Ik hoop dat het allemaal maar goed gaat...


Naar mijn weten zijn Brazilië, Argentinië en Mexico "risicolanden" als het gaat om corrupte douane (dat de ontvangers hoge rekeningen krijgen en de spullen lang vast worden gehouden). Ik hoop dat in jouw situatie de ontvanger in ieder geval kalm is? Ze moeten daar vaak rekening houden met 1-2 maanden extra tijd bovenop de standaard verzendtijd hierdoor.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Algemeen (ver)koop-frustratie topic!
BerichtGeplaatst: 24 jun 2016 15:03 
Offline

Geregistreerd: 12 jun 2013 23:20
Nou ik begrijp nu waarom jullie zo'n hekel hebben aan ophaalafspraken. Ik woon in een appartement boven de winkels en naast de trein moet niet zo moeilijk te vinden zijn zou je denken.
Had ik stof verkocht en diegene kwam het ophalen krijg ik op een gegeven moment bericht dat diegene bij oneven nummers staan en die noemt dan ook het begin van mijn straatnaam (maar kan mogelijk ook een andere straat zijn).
Uit ervaring komt de meeste verwarring doordat mensen bij de verkeerde ingang staan dus ik vraag bij welke winkel sta je. Krijg ik antwoord tussen de huizen in en er wordt een kantoorgebouw genoemd. us ik antwoord dat ze waarschijnlijk in de verkeerde wijk staat en wat verder het spoor moet volgen naar he station toe.
Beledigd antwoord: he we staan op voledige straatnaam nummers 29-55. dus ik denk dat ze bij het gebouw naast me zit dat grenst aan de ander wijk en zeg dat ik eraan kom. Niemand in zicht dus ik kijk nog verder van mischien toch nog het gebouw gevonden. Stuur dan maar berichtje kan je niet vinden en krijg weer dezelfde kantoorgebouw door en dat ze aan het spoor zit. Dus ik loop maar verder de wijk in, en verder en verder staat die tuthola bijna een hele wijk verder en heeft alleen maar naar de nummers gekeken en niet naar de straatnaam. |:( En dan volgt nog de opmerking zou niet aan het spoor willen wonen, geen excuses voor de moeite ofzo wat in deze situatie wel terecht zou zijn.
En ben ik bijna weer bij mijn eigen gebouw zie ik haar volgens mij de parkeergarage onder mijn gebou in rijden :evil: had ze dat dan niet eerder kunnen doen ben bijna een halfuur aan de wandel en het zoeken geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 297 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling