Als er manga in hadden gezeten, had je waarschijnlijk minder betaald. Op boeken zit 6% XD
Leuk weetje: sommige Duitse mangaseries worden ook verkocht in boxen. Deze boxen worden echter niet los verkocht. Dat zou namelijk merchandise zijn en dat is veel gedoe met licenties en meer. Als je er een boekje insteekt, wordt het echter gerekend als een boek en valt het onder het lage btw-tarief (tegenwoordig 7%, als ik het me goed herinner). De doos is dan verpakking van het boek en geen product op zich.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Pakket met mangaboxen vandaag ontvangen. Jemig, wat was dat een groot geval. Een megagrote doos met daarin een iets kleinere doos en terwijl ik dacht 3 plastic boxen te hebben gekocht, bleken het 9 te zijn. Ze gaan per 3 blijkbaar. De kartonnen mangaboxen zijn niet zo groot als ik dacht, kunnen ongeveer 15-20 manga's in, maar in de plastic box gaat het dubbele aantal. Daar heb ik er 3 van nu. Ze zijn wel groter dan mijn kartonnen Naruto boxen en in tegenstelling tot die boxen kun je ze aan de bovenkant dicht doen en er zit een soort plastic kijkvenster in. Moet nog even kijken van welke serie de box is.
Als ik weer zulke boxen bestel, dan doe ik wel minder want zo'n grote doos wil ik niet nog een keer. Hij zat ook nog eens helemaal vol met beschermingsmateriaal (plastic, piepschuim, enz.), ben wel 3 keer op en neer geweest naar de plastic container in het winkelcentrum met twee fietstassen vol en mijn mandje vol. De doos paste ook niet in de oud papier container
Nu ik dit zo lees, denk ik dat het beter in het Klaaghoekje past
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 03 maart 2010 19:25 Woonplaats: Oost-Souburg
Grrr, ik ben even een beetje boos op DPD..
Ik had de Diva X Hori mini controller besteld op YesAsia waar ik altijd naar volle tevredenheid heb gewinkeld, en krijg nu ineens een mailtje van DPD dat mijn pakketje bij de douane in frankrijk ligt en moet betalen voor ze die verder sturen.. Dus ik denk, dat is wel tof, ik mocht gewoon online betalen en hoef dan niet te klooien met contant geld aan de deur enzo, gelukkig ook maar een kleine rekening. Ik ga naar dat betaalscherm; vul hier uw creditcardnummer in.... Ik heb geen creditcard ;/ M'n pakketje wordt over een paar dagen teruggestuurd naar hongkong als ik niet betaal, maar ik heb geen creditcard, niemand heeft me ooit verteld dat ik die nodig had >.> Ook geen enkele andere mogelijkheid van betaling, gewoon alleen creditcard...
Uiteindelijk via m'n ma een creditcard kunnen regelen, netjes alles invullen, klikken op "betalen!": Error, Ozone extension not found. WAT. Ik kon niet betalen want die site had een error ;/ Na een aantal keer proberen elke keer de zelfde error, en het berichtje: "Hallo! U heeft niet betaald, uw pakketje wordt binnenkort teruggestuurd naar de verzender in Hongkong."
Well dat ging soepel.
Iig lijkt het nu na een aantal keer wel gewerkt te hebben, ik heb net een bevestigingsmail gehad dat alles betaald is. Ik wist er niets vanaf dat je douane moet betalen met creditcard though, weet iemand daar hier iets vanaf? Of is dat gewoon algemene kennis geweest die ik mistte?
Ik koop juist altijd bij webshops die PayPal accepteren omdat ik niets anders heb wat internationaal werkt, maar dat lijkt dus niet meer te gaan werken zodra je iets koopt met douanekosten?
Ik had de Diva X Hori mini controller besteld op YesAsia waar ik altijd naar volle tevredenheid heb gewinkeld, en krijg nu ineens een mailtje van DPD dat mijn pakketje bij de douane in frankrijk ligt en moet betalen voor ze die verder sturen.. Dus ik denk, dat is wel tof, ik mocht gewoon online betalen en hoef dan niet te klooien met contant geld aan de deur enzo, gelukkig ook maar een kleine rekening. Ik ga naar dat betaalscherm; vul hier uw creditcardnummer in.... Ik heb geen creditcard ;/ M'n pakketje wordt over een paar dagen teruggestuurd naar hongkong als ik niet betaal, maar ik heb geen creditcard, niemand heeft me ooit verteld dat ik die nodig had >.> Ook geen enkele andere mogelijkheid van betaling, gewoon alleen creditcard...
Uiteindelijk via m'n ma een creditcard kunnen regelen, netjes alles invullen, klikken op "betalen!": Error, Ozone extension not found. WAT. Ik kon niet betalen want die site had een error ;/ Na een aantal keer proberen elke keer de zelfde error, en het berichtje: "Hallo! U heeft niet betaald, uw pakketje wordt binnenkort teruggestuurd naar de verzender in Hongkong."
Well dat ging soepel.
Iig lijkt het nu na een aantal keer wel gewerkt te hebben, ik heb net een bevestigingsmail gehad dat alles betaald is. Ik wist er niets vanaf dat je douane moet betalen met creditcard though, weet iemand daar hier iets vanaf? Of is dat gewoon algemene kennis geweest die ik mistte?
Ik koop juist altijd bij webshops die PayPal accepteren omdat ik niets anders heb wat internationaal werkt, maar dat lijkt dus niet meer te gaan werken zodra je iets koopt met douanekosten?
Geen ervaring met douanekosten via DPD, alleen PostNL - wat altijd aan de deur is :/ Wel erg lullig, dat creditcard gedoe. Het is vooral een Amerikaans iets. Vind het ook erg vreemd dat je douane voor in frankrijk moet betalen en niet als het pas in nederland is.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Nog niet meegemaakt. Bij PostNL ontvang ik meestal een berichtje via de PostNL App om welk bedrag het gaat. Je kunt dan contant betalen aan de deur of het ophalen bij onze Primera en daar ter plekke pinnen of het bedrag voldoen. Lullig zo'n creditcard optie.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Ik had wat bij Amazon US besteld, omdat de LP (nog) niet in Europese winkels verkrijgbaar was. Meteen ook maar wat stripboeken erbij gepakt, omdat die de helft van de prijs waren tov de Europese prijs. Nu bleek het pakketje een paar dollar boven de douanegrens te zitten, omdat ik vergeten was de verpak- en verzendkosten (waarom moet je daar in hemelsnaam import over betalen??) mee te rekenen. Een douanerekening van 2 euro importkosten en 13 euro douanekosten. Ouch.
En UPS is ook leuk:
Mail UPS schreef:
Hallo, vandaag ontvangt u een pakket. Vastgestelde afleverdatum: Woensdag, 26/10/2016 Geschatte aflevertijd: Voor einde dag
Kijk, daar heb je wat aan.
_________________ Sometimes I feel like I'm a waste of life A waste of time, a waste of love I'm caught up in a predetermined role It's a waste of heart, it's a waste of soul
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Voor alles is een eerste keer...
Vandaag brief ontvangen dat PostNL de douanewaarde die vermeld staat op één van mijn paketten niet vertrouwt. Ik heb niets te vrezen, want ik undervalue niet. Jammer genoeg maken zij het mij weer moeilijk door een tracking code te geven die niet werkt en ook niet overeenkomt met één van mijn eigen.
Na eigen tracking codes onderzocht te hebben, kan het om 4 mogelijke pakketjes gaan. Dus ik kan lekker van al deze webshops de facturen opzoeken en hun formulier superverwarrend in gaan vullen, omdat "het om één van deze vier waarschijnlijk gaat." Allevier in kwestie zitten ook ruim onder de 22 euro, dus daar zouden ook geen problemen moeten komen.
Nou maar hopen dat ze het pakketje snel vrijgeven, die "dreig"brief dat ze bij niet snel invullen het weer terug gaan sturen vind ik ook niet zo prettig. :/
Geregistreerd: 03 dec 2012 12:14 Woonplaats: Regio Eindhoven
Maakie schreef:
Voor alles is een eerste keer...
Vandaag brief ontvangen dat PostNL de douanewaarde die vermeld staat op één van mijn paketten niet vertrouwt. Ik heb niets te vrezen, want ik undervalue niet. Jammer genoeg maken zij het mij weer moeilijk door een tracking code te geven die niet werkt en ook niet overeenkomt met één van mijn eigen.
Na eigen tracking codes onderzocht te hebben, kan het om 4 mogelijke pakketjes gaan. Dus ik kan lekker van al deze webshops de facturen opzoeken en hun formulier superverwarrend in gaan vullen, omdat "het om één van deze vier waarschijnlijk gaat." Allevier in kwestie zitten ook ruim onder de 22 euro, dus daar zouden ook geen problemen moeten komen.
Nou maar hopen dat ze het pakketje snel vrijgeven, die "dreig"brief dat ze bij niet snel invullen het weer terug gaan sturen vind ik ook niet zo prettig. :/
I heb/had zo een zelfde probleem. Ik kreeg een brief van postnl dat ze een pakket voor me hadden uit het buitenland, waar geen value op stond en waar mogelijk douane kosten over betaald moest worden. In kijk de tracking na en kan dus niet zien van wie het pakket afkomt. Ik bel Postnl en ook daar krijg je een mw aan de telefoon die je absoluut niet helpen. Na lang zoeken kwam ik erachter dat ik dus nog een pakket van WISH kreeg met schoenen. Dus ik alles netjes ingevuld en de aankoop bon erbij gedaan. Vanwege het naderen van het einde van mijn zwangerschap had ik nog geen tijd gehad om de brief op de post te doen.
Nu kreeg ik een aantal dagen later het pakketje alsnog binnen.............uhhhmmmm ok????? Ik de brief erbij gepakt en de tracking code ingevuld en het bleek inderdaad te gaan over dit pakket. De opties op het formulier dat ik kreeg was de waarde aangeven (met bon) aangeven dat het een geschenk was ofwel het weigeren van het pakket. Wat als ik het nou wilde weigeren? Ik heb de brief maar niet opgestuurd en wacht het maar rustig af....maar het is en blijft weird. De schoenen waren 19,- dus ik zou er zoiezo niks over hebben hoeven te betalen....maar toch....bijzonder.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kuro26 schreef:
Maakie schreef:
Voor alles is een eerste keer...
Vandaag brief ontvangen dat PostNL de douanewaarde die vermeld staat op één van mijn paketten niet vertrouwt. Ik heb niets te vrezen, want ik undervalue niet. Jammer genoeg maken zij het mij weer moeilijk door een tracking code te geven die niet werkt en ook niet overeenkomt met één van mijn eigen.
Na eigen tracking codes onderzocht te hebben, kan het om 4 mogelijke pakketjes gaan. Dus ik kan lekker van al deze webshops de facturen opzoeken en hun formulier superverwarrend in gaan vullen, omdat "het om één van deze vier waarschijnlijk gaat." Allevier in kwestie zitten ook ruim onder de 22 euro, dus daar zouden ook geen problemen moeten komen.
Nou maar hopen dat ze het pakketje snel vrijgeven, die "dreig"brief dat ze bij niet snel invullen het weer terug gaan sturen vind ik ook niet zo prettig. :/
I heb/had zo een zelfde probleem. Ik kreeg een brief van postnl dat ze een pakket voor me hadden uit het buitenland, waar geen value op stond en waar mogelijk douane kosten over betaald moest worden. In kijk de tracking na en kan dus niet zien van wie het pakket afkomt. Ik bel Postnl en ook daar krijg je een mw aan de telefoon die je absoluut niet helpen. Na lang zoeken kwam ik erachter dat ik dus nog een pakket van WISH kreeg met schoenen. Dus ik alles netjes ingevuld en de aankoop bon erbij gedaan. Vanwege het naderen van het einde van mijn zwangerschap had ik nog geen tijd gehad om de brief op de post te doen.
Nu kreeg ik een aantal dagen later het pakketje alsnog binnen.............uhhhmmmm ok????? Ik de brief erbij gepakt en de tracking code ingevuld en het bleek inderdaad te gaan over dit pakket. De opties op het formulier dat ik kreeg was de waarde aangeven (met bon) aangeven dat het een geschenk was ofwel het weigeren van het pakket. Wat als ik het nou wilde weigeren? Ik heb de brief maar niet opgestuurd en wacht het maar rustig af....maar het is en blijft weird. De schoenen waren 19,- dus ik zou er zoiezo niks over hebben hoeven te betalen....maar toch....bijzonder.
Jouw reply begint al met de reden waarom ik zelf dus maar een "vaag" formulier heb ingevuld ipv ze te bellen (mijn man zei ook al als eerste "waarom bel je PostNL niet?"). Nou, waarschijnlijk kunnen ze het niet inzien (het is van de douane, lijkt me) en als ze het wel kunnen inzien, dan betwijfel ik of ze het ivm privacy mogen zeggen aan de telefoon.
Nou, je had in ieder geval geluk dat ze het bij jou alsnog kwamen bezorgen.
Een beetje zorgelijk bij die van mij was ook (vergeten te zeggen in de vorige post) dat ze een compleet verkeerde datum hebben gezet op de brief en dus ook op dat contract dat ik heb getekend voor ze. Hopelijk zorgt dit niet voor nog meer vertraging...
Nouja, als je het zeker weten al in je bezit hebt nu, dan...laat maar?? ^^''
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kleine grumble: Pakketbezorger laat vandaag een "we hebben een pakket voor u"-briefje achter. De code werkt niet op internet. Nu kan ik niet instellen dat ze 'm van het weekend proberen te bezorgen. *zucht*
Medium grumble: Nog geen reactie van PostNL op mijn ingezonden bewijsstukken van mijn vorige verhaal. Hopelijk houden ze het niet te lang meer vast...
Grote grumble: Dat PostNL niet de mogelijkheid geeft dat het niet toegestaan is voor buren om je pakketten aan te nemen.
Ik ontvang zelf veel pakketjes en woon in een nogal vergrijsde buurt. Dat houdt in dat bijna al mijn buren overdag thuis zijn als pakketjes bezorgd worden. Het resultaat is dat de postbode afwisselend bij verschillende buren pakketjes dumpt. Daarnaast zijn deze buren heel veel 's avonds naar allerlei ouderenactiviteiten (er wordt nogal veel klaverjassen, bingo enz. net buiten deze wijk georganiseerd). Het resultaat is dat ik vaak pakketjes bij allerlei verschillende buren heb liggen en als ik dan uit werk kom en ze probeer op te halen ze niet thuis zijn. Het kan veel dagen en veel aanbellen duren voordat ik soms een pakketje in handen heb. Terwijl bij een 2e bezorgpoging-briefje of een dump bij het postkantoor het een stuk minder gedoe voor me zou zijn en ik ze ook niet meerdere dagen soms misloop.
Aangezien PostNL niet de mogelijkheid geeft om hier wat aan te doen, probeer ik steeds op een aardige manier aan te geven bij de buurtbewoners dat ze niet mijn pakketjes hoeven aan te nemen en ik zelfs een voorkeur geef voor bezorgen bij het postkantoor, maar "Och meid, het is geen moeite hoor...[insert lang verhaal waardoor ik niet weg kom voorlopig]". Die oude mensjes zien het als een gezellig/sociaal iets en vinden het juist hartstikke leuk die pakketjes aan te nemen.
Nou wil ik absoluut niet respectloos doen naar de buren, maar ik vind het best vermoeiend om eerlijk te zijn. Vooral als er dus zoals vorige week 3 verschillende pakketjes bij 3 verschillende buren liggen en ik dus keer op keer weer langs kan gaan aanbellen... Uiteindelijk heeft het zelfs bij één buur 6 dagen gekost (met minimaal 1x per dag proberen aan te bellen). *kreun*
In goed nieuws, door de bezorging van die 3 pakketjes, weet ik dus welke de 4e is die door de douane wordt vastgehouden (zie vorige verhaal), haha.
Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44 Woonplaats: Naast de buren
Ik weet niet of het aan PostNL ligt of aan de webwinkel. Maar vanaf 30kg zou product op pallet vervoerd worden, volgens winkel was het pakket 25kg, maar werd dus wel op pallet bezorgt...
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie Er staat wel op de website dat er een mogelijkheid is om pakketten niet bij de buren te laten bezorgen:
[...] Niet bezorgen bij de buren? Wilt u liever niet dat wij uw pakket bij de buren bezorgen? Vraag de afzender dan om het pakket aangetekend te versturen. U moet dan zelf tekenen voor ontvangst. De bezorger weet ook dat hij het pakket alleen aan u mag overhandigen. [...]
Dat zal wel niet altijd mogelijk zijn, maar bij sommige verkopers wel. Overigens stuurt de stripwinkel waar ik mijn manga en pulp novels koop rechtstreeks naar het PostNL punt bij mij in de buurt en dat blijkt ook weer niet te mogen. Hij vermeld er dan weliswaar mijn naam op als t.a.v. [Mijn naam + achternaam] met het adres maar volgens de eigenaar is het pakket eigenlijk verzonden aan de winkel en niet aan mij. Ik werk immers niet op dat adres . Gelukkig is ie makkelijk en staat ie het toe . En ik laat maar eens per twee maanden zo'n pakket opsturen. Het probleem met de stripwinkel is dat de eigenaar geen ervaring heeft met Kiala, DHL en dergelijke en dat zijn vrouw de post doet. Dus is de beste keuze PostNL en dat doet ze dan ook.
Off-topic Net een bestelling geplaatst bij Bol.com voor Bones Seizoen 11, Banshee Seizoen 4, Vampire Diaries Seizoen 7, The Orginals Seizoen 3, Castle Seizoen 8 en maar eens gekozen voor Select levering voor 1,99 extra. Dat betekent dat ik ze vandaag nog ontvang volgens Bol.com althans, nu maar hopen dat PostNL dat ook snapt. Ze zouden dan na 18:00 worden geleverd.
Geleverd Dacht even dat het niet goed zo komen, maar om 19:05 geleverd. Goede service. Alleen de statusmeldingen kloppen van geen kant.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Cookiemonster schreef:
@Maakie Er staat wel op de website dat er een mogelijkheid is om pakketten niet bij de buren te laten bezorgen:
[...] Niet bezorgen bij de buren? Wilt u liever niet dat wij uw pakket bij de buren bezorgen? Vraag de afzender dan om het pakket aangetekend te versturen. U moet dan zelf tekenen voor ontvangst. De bezorger weet ook dat hij het pakket alleen aan u mag overhandigen. [...]
Dat zal wel niet altijd mogelijk zijn, maar bij sommige verkopers wel. Overigens stuurt de stripwinkel waar ik mijn manga en pulp novels koop rechtstreeks naar het PostNL punt bij mij in de buurt en dat blijkt ook weer niet te mogen. Hij vermeld er dan weliswaar mijn naam op als t.a.v. [Mijn naam + achternaam] met het adres maar volgens de eigenaar is het pakket eigenlijk verzonden aan de winkel en niet aan mij. Ik werk immers niet op dat adres . Gelukkig is ie makkelijk en staat ie het toe . En ik laat maar eens per twee maanden zo'n pakket opsturen. Het probleem met de stripwinkel is dat de eigenaar geen ervaring heeft met Kiala, DHL en dergelijke en dat zijn vrouw de post doet. Dus is de beste keuze PostNL en dat doet ze dan ook.
Yes, daar was ik bekend mee en een tijd terug ook onderzocht. Jammer genoeg voor mij komt 95%+ van mijn pakketjes van buiten Nederland en dit is een "exclusieve" PostNL optie (dus zowel verzender als ontvanger moet met PostNL gebeuren). Ik heb sommige webshops dit zien aanbieden als extra service voor +/- 0,50 euro in kosten.
Zelfs al kies ik voor dure EMS-shipping uit Japan is er niet de mogelijkheid dat ze het pakket "exclusief" bij jou moeten bezorgen en kan het bij buren gedumpt worden.
Ik heb ook al in het verleden getest met de verkoper/webwinkel in het opmerkingenvakje "Please do not deliver at neighbours" laten schrijven. Alsnog werd het vaak bij buren gedumpt. ^^''
Met betrekking tot jouw verhaal: Rechtstreeks naar een PostNL punt is tegenwoordig een mogelijkheid als je online pakketzegels koopt (volgensmij zelfs ook een beetje goedkoper dan PostNL naar een huisadres laten sturen). Dus zeker toegestaan, alleen niet zo netjes van de winkel dat ze jou daar niet van op de hoogte brengen, zeker als jij dan de eerste keer een thuisbezorging verwachtte.
In ander (goed) nieuws: Ik heb het eerder besproken pakket ontvangen! Nooit reactie gekregen van PostNL of papierwerk ontvangen, maar het pakketje werd wel bezorgd een paar dagen geleden. Dus het zal wel goed zijn dan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen