aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 07 mei 2016 16:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie over dat 3 doogekrast naar 1 week. Hebben wij hier nu ineens ook. Dat wordt dus ook nooit meer vakantie.
Lijkt me geen gevalletje meer van oeps foutje had 2 moeten zijn

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 13:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
xxnickiyxx schreef:
Maakie over dat 3 doogekrast naar 1 week. Hebben wij hier nu ineens ook. Dat wordt dus ook nooit meer vakantie.
Lijkt me geen gevalletje meer van oeps foutje had 2 moeten zijn


Hrmm lekker dan. Als ik jou was zou ik ook even dat melden bij PostNL, bij mij meldde ze toen dat het een fout van de postbezorger was en het 2 moest zijn.

Tegenwoordig krijg ik velletjes waarop geen tijdsindicatie meer staat (PostNL's manier om er voor te laten zorgen dat mensen geen/minder klachten indienen over de veranderingen? :clown: ). Heb er nu één die er 1,5 week ligt en ik morgen wil gaan ophalen. Nou maar hopen dat die niet al retour gestuurd is als ik zo het bovenstaande lees. De tracking code vermeld geen retourdatum.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 18:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Te zien aan de retourdatum op de doos rekent mijn postkantoor nog met twee weken. Eén week is inderdaad wel erg weinig.

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 09 mei 2016 19:05 
Offline
AniWay Proefleescoördinator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2007 22:53
Op het postagentschap in de winkel waar ik werk is de instructie inderdaad ook dat we het na 2 weken terug moeten sturen. 1 week is inderdaad wel heel erg kort. :/

Deze nieuwe regel wordt sowieso leuk met de vakanties in de zomerperiode straks...

_________________
DeviantArt - Instagram - Boekenblog - MyAnimeList


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 14 mei 2016 16:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Het eerder genoemde 1,5 week-pakketje heb ik een paar dagen geleden opgehaald. Geef ik daar het blaadje, kunnen ze het niet niet vinden en proberen ze me weer weg te sturen (zoals gebruikelijk :roll: ). Ik blijf voet bij stuk houden en heb ook vlak voordat ik naar de winkel kwam de volgcode gecheckt en volgens het internet moet het er ook liggen.

Na een tijdje discussie zegt die medewerker ineens "Oh, maar het is al best wel lang geleden, we sturen alles retour na 1 week!"

Dus ik zeggen dat het volgens de PostNL website 2 weken is en de volgcode zegt ook dat het nog in de winkel moet liggen. Van hun kant terug krijg ik weer een steun en kreun en dat ik maar naar huis moet gaan om met de klantenservice van PostNL te gaan bellen (nou, die lachen je dus vierkant uit als je een volgcode hebt die zegt dat het in een winkel ligt).

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik niet plan me weg te laten sturen, omdat ik geen hulp van PostNL verwacht met de volgcode. Ze waren duidelijk geïrriteerd aan mij, maar na een ruim half uur (!) zoeken met 2 medewerkers (!!) komt het pakketje eindelijk boven water (en het was precies het type doos en de afzender die ik ze al omschreef :roll: ).

Dit is de meest extreme wachttijd die ik tot nu toe heb gehad, maar dit soort type scenario's overkomen mij al heel vaak sinds ik dit postpunt heb. Ik heb ook al geïnformeerd of het mogelijk is dat mijn pakketjes bij niet-thuis automatisch naar een ander punt mogen, maar helaas voor mij is het gekoppeld aan postcode, dus al mijn pakketjes zullen automatisch daar belanden (mijn postbode laat ook nooit een online aanpas-code achter en zet het automatisch op postkantoor als ik niet thuis ben, ook daarop zegt PostNL niets te kunnen doen).

Dus ik zit vast aan dit punt dat eigenlijk helemaal geen zin heeft om een punt te zijn en alleen minimale service biedt. Ik ben op dit moment 2 dingen aan het overwegen:

1. Een klacht indienen tegen dit punt. Behalve dat het zwaar irritant is (en ik wordt afgeschilderd als de vervelende klant), kost het me ook veel tijd als ze weer eens iets niet willen of kunnen vinden en ik vervolgens in discussie met ze moet.

2. Een wat mildere optie die we denk ik maar moeten proberen. Mijn man is pas 2 keer langs geweest bij dit punt (ik kan er makkelijker naartoe van werk naar huis, dus ik haal pakketten voor ons beiden op), maar hij is daar wel beter behandeld. En ondanks dat ze steeds lang deden over het vinden van pakketten, hebben ze nooit geprobeerd hem weg te sturen (terwijl ik alleen gisteren al 3 verschillende medewerkers had die me probeerden weg te laten gaan). Dus optie 2 is dat hij voortaan alle pakketten gaat halen om deze theorie te testen (ookal is dat heel erg omrijden voor hem en brengt het ons juist meer werk).

Ik vind van mezelf dat we eigenlijk eerst 2 moeten proberen, maar 2 is heel vervelend voor ons, terwijl ik dus eigenlijk wel vind dat ik optie 1 mag doen met de hoeveelheid overlast die ik hier al van gehad heb. Maarja, aangezien je je naam en al je contactgegevens achter moet laten, heb je dan meteen dikke ruzie met je postpunt die me dus al bijna niet helpen.

*zuuuuuuuuuuuuucht*

@ ChronicVillainy Argh, succes! Hopelijk valt het mee, maar 2,5 of 3-4 weken weg gaan is iets dat je vaak hoort in de zomer bij mensen... Ik vind het echt ook heel stom dat ze het steeds korter maken dat je pakketten op mag halen. Ik ga zelf niet vaak op vakantie en als ik ga, vaak ook maar kort, dus ik zou me er niet zorgen om hoeven te maken, maar soms ben ik op werk erg druk en kan ik niet gedurende de openingstijden langs gaan, waardoor iets er een tijdje ligt. En zelfs daar is er al een mogelijkheid dat ik een keer (bijna) in de problemen ga komen met die 2 weken. :/ Trouwens: mijn gezeik een paar posts terug is is niet op jou gericht, hoor! :clown: Maar ze zijn op de punten die ik in de buurt heb, waar er niemand lijkt te weten wat ze doen.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 20 mei 2016 20:14 
Offline
AniWay Proefleescoördinator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2007 22:53
Haha geen probleem. :P Mijn collega's en ik snappen wél wat aangetekend en verzekerd is, dus ik voel me niet aangesproken. ;) Waarschijnlijk is het een probleem van niet goed ingewerkt personeel, wat best opgelost zou kunnen worden met een training *moet denken aan die verplichte internettraining die ze heeft moeten doen*. :T Ik weet niet in wat voor zaak dat PostNL punt zit? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld in een winkel of supermarkt waar veel wisseling van personeel is dit best een probleem kan zijn. Dan nog: aangetekende of verzekerde post naar het buitenland is nou niet iets wat bijna nooit voorkomt, en het apparaat kauwt zelfs voor welk douaneformulier ingevuld moet worden.

_________________
DeviantArt - Instagram - Boekenblog - MyAnimeList


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 08:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010 18:08
Woonplaats: Oosterbeek
Wat een slechte ervaringen hier weer zeg.

Ik heb de laatste tijd ook weer een milde irritatie erbij: dat mijn pakketbezorger en de medewerkers op het PostNL-punt er niet over eens kunnen zijn of een pakketje aangetekend is. Het komt de laatste tijd wel vaak voor dat ik een pakketje op het PostNL-punt moet ophalen omdat ik er voor moet tekenen, en vervolgens kan ik het daar ophalen zonder handtekening te zetten of ID te laten zien. Het is niet zo dat mijn postbode liever niet de buren afgeeft, want andere pakketjes op dezelfde bezorgdagen worden wel bij de buren afgegeven. :?

_________________
MyAnimeList - MyFigureCollection - Rubberslug - VNDB


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 10:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
ChronicVillainy schreef:
Haha geen probleem. :P Mijn collega's en ik snappen wél wat aangetekend en verzekerd is, dus ik voel me niet aangesproken. ;) Waarschijnlijk is het een probleem van niet goed ingewerkt personeel, wat best opgelost zou kunnen worden met een training *moet denken aan die verplichte internettraining die ze heeft moeten doen*. :T Ik weet niet in wat voor zaak dat PostNL punt zit? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld in een winkel of supermarkt waar veel wisseling van personeel is dit best een probleem kan zijn. Dan nog: aangetekende of verzekerde post naar het buitenland is nou niet iets wat bijna nooit voorkomt, en het apparaat kauwt zelfs voor welk douaneformulier ingevuld moet worden.


Het valt mij ook op dat medewerkers bij bijv. filialen zoals de Formido en Gamma soms verrassend onwetend zijn over hoe ze een pakketje naar het buitenland moeten frankeren. Op de standaard personen na die het wel weten, moet ik altijd zelf uitleggen welke formulieren van toepassing zijn bij welke optie, omdat ze nog wel eens de verkeerde optie intoetsen en het bedrag dan hoger is dan waar de klant voor heeft betaald. Zo moeilijk kan dat weegschaal apparaat toch niet zijn? :?

Daarom ga ik liever naar de Primera, dat tevens het lokale postkantoor bij ons is. Daar hebben de medewerkers wel duidelijk een training gehad en ben ik altijd in een paar minuten klaar als er geen lange rij staat. Tegenwoordig probeer ik altijd zoveel mogelijk thuis te frankeren trouwens. Het is iets goedkoper en veel sneller. Ik vraag altijd of ik een stapeltje formulieren mee kan krijgen zodat ik de boel thuis al kan invullen en het een kwestie van inleveren en afhandelen is.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 10:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Goikuchan
Ik ben ook blij met het Primera PostNL punt bij ons, ik woon er 5 minuten vandaan. Enige nadeel is dat ze altijd later open zijn dan de bakker en supermarkt pas na 9:00 uur, zodat ik er rekening mee moet houden wanneer ik iets op ga halen. Meestal doe ik dat op de terugweg als ik naar het centrum van het dorp ben gefietst.

De medewerkers zijn aardig en behulpzaam en nemen de tijd.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 12:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Niet dat ik er echt boos om ben of zo, maar ik had vrij recent wel zoiets vreemds.

Ik wilde een brief versturen naar Amerika en liet het maar frankeren bij een post nl punt om zeker te zijn dat het goed gefrankeerd was.
Ik zei Verenigde Staten tegen de dame achter de balie, maar de klikte Verenigd Koninkrijk. Ik zag dat het fout ging, dus ik verbeterde haar. Ze woog opnieuw en ineens was mijn brief lichter dan daar voor. Dus als ik het naar de VK had willen laten verzenden dan was dat twee keer zo duur geweest als naar de VS. De dame achter de kassa merkte het ook en vond het ook heel vreemd.

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 21 mei 2016 22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
@Superkip: Aangezien het een brief is neem ik aan dat de envelop gewoon als gewone brievenbuspost op de post is gegaan? Want dat is idd wel vreemd. Sowieso wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen EU en wereld met brievenbuspost tenzij aangetekend. Zal wel een fout zijn in het systeem.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 22 mei 2016 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
ChronicVillainy schreef:
Ik weet niet in wat voor zaak dat PostNL punt zit? Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld in een winkel of supermarkt waar veel wisseling van personeel is dit best een probleem kan zijn.


Diegene waar ik verplicht moet ophalen is een giga kleine Read Shop met 3 werknemers: Beide eigenaren (60+) en hun dochter. Ze hebben duidelijk alledrie niet interesse in een postpunt zijn en de technologie die er bij komt kijken. Ik vraag me daarom ook af of ze "verplicht" dit punt moesten worden ivm KM-afstand per punt (er zijn heel weinig punten in deze omgeving).

Diegene waar ik steeds alles op de post doe is in een Jumbo, waar de standaard werknemer er achter een oudere vrouw is, die dan meestal een jonge collega (vaak tiener) er bij roept als er iets "ingewikkelds" moet gebeuren qua verzenden. :P

ChronicVillainy schreef:
Dan nog: aangetekende of verzekerde post naar het buitenland is nou niet iets wat bijna nooit voorkomt, en het apparaat kauwt zelfs voor welk douaneformulier ingevuld moet worden.


Ik heb zelf nog nooit in een PostNL punt gewerkt, maar dit gevoel heb ik ook heel erg als ik zie wat die mensen doen. Zeker bij de Read Shop waar ik moet ophalen zou ik af en toe bijna zelf achter de balie willen springen. xD

Goikuchan schreef:
Het valt mij ook op dat medewerkers bij bijv. filialen zoals de Formido en Gamma soms verrassend onwetend zijn over hoe ze een pakketje naar het buitenland moeten frankeren. Op de standaard personen na die het wel weten, moet ik altijd zelf uitleggen welke formulieren van toepassing zijn bij welke optie, omdat ze nog wel eens de verkeerde optie intoetsen en het bedrag dan hoger is dan waar de klant voor heeft betaald. Zo moeilijk kan dat weegschaal apparaat toch niet zijn? :?


Waar ik mij zelf nog het meeste om verbaas, is dat door veranderingen bij PostNL tegenwoordig het eerder genoemde Jumbo het enige punt voor mij in heel veel KM-omtrek van mijn huis is die naar buiten Europa mag verzenden (kleinere punten accepteren alleen pakketten voor binnen Europa). Dan zou ik verwachten dat ze daar wel weten wat ze aan het doen zijn, maar helaas... :P Misschien maken er heel weinig mensen gebruik van hier? :/ Er wonen in dit gedeelte van het land sowieso weinig mensen en dan ook nog eens veel vergrijzing...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 28 mei 2016 16:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Vandaag weer een tegenvaller. Pakketje uit Australië van Madman met daarin twee artikelen en jawel een douanerekening. Balen!

Dit was namelijk het pakketje met de goedkope shit, nu moet mijn andere pakketje nog worden geleverd. En daarin zitten mijn Godzilla boxen, ai! |:(

Tot nu toe heb ik al sinds mensenheugenis geen douane meer gehad bij Madman nu ineens is het weer raak. Jammer.

Wat wel fijn was, was dat ik niet aan de deur hoefde te betalen. De bezorger zei dat ie hem later in de middag bij Primera zou langsbrengen en dat ik hem daar vandaag nog kon betalen en meenemen. En dat heb ik gedaan.

Ook nog wat anders. Trui besteld bij Vimodos, levertijd is normaal gesproken 1 of 2 dagen. Verzending gaat via DPD naar een DPD Parcelshop bij ons in het dorp. Na 4 dagen nog geen mail ontvangen van DPD dat ie geleverd is, dus ik ga gisteren (dag 5) langs bij de Parcelshop en blijkt dat ie er al 4 dagen ligt. Dus hij was al na 1 dag bezorgd daar. Na 6 dagen wordt ie retour gestuurd :shock: zo jammer van DPD dat ze niet even een mailtje sturen. Nu ik het weet, houd ik er rekening mee maar toch. Trui was overigens ook nog te klein, dus die moet morgen weer retour :roll:

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 01 jun 2016 11:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16
Woonplaats: The Hague
Klaagpuntje van hier is iets over DHL. (naja meer een rant)

Voorheen werd alles gebracht is de overduidelijke grote gele bussen. ook logisch want mn pa's inkoop zit in knoeperd grote dozen of gewoon veel kleinere dozen. Nu hebben we de afgelopen maand alleen maar leveringen van een (wel gezellige) meneer die niet in DHL is gekleed of het in een DHL auto vervoerd. Hij vervoerd alles in zn eigen auto, wat niet eens een station car is dus de ruimte is beperkt. Hij zeurde al dat hij door zo'n auto 4 x terug moest rijden naar depot om zijn bezorgroute te kunnen af ronden. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar de pakken worden nu echt in de auto gepropt en de kapotte dozen (buitenkant gelukkig alleen) komen steeds vaker voor.. :/

DPD is nog steeds amazing, mailtje dat er morgen wat wordt bezorgd. De morgen krijgen we een mail dat het tussen dit en dit uur wordt bezorgde, en dat lukt altijd! Ook super vriendelijk personeel, zo vriendelijk dat als we een tijd niets via DPD krijgen hij zelfs zegt 'Hee mevrouwtje! Lang niet gezien, hier weer een pakketje, hopelijk gaat alles nog goed?!' Hahah super leuk.

_________________
http://instagram.com/studioappeltjesgroen/ | http://studioappeltjesgroen.etsy.com/ | http://www.facebook.com/studioappeltjesgroen/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 03 jun 2016 20:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
Er staat nu bij een tracking code van een figure uit Japan, Redirection, vlak nadat 'Dispatch from the inward office of exchange'

Iemand weet wat dit inhoud?

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling