aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 20:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Appeltjesgroen schreef:
Klaagpuntje van hier is iets over DHL. (naja meer een rant)

Voorheen werd alles gebracht is de overduidelijke grote gele bussen. ook logisch want mn pa's inkoop zit in knoeperd grote dozen of gewoon veel kleinere dozen. Nu hebben we de afgelopen maand alleen maar leveringen van een (wel gezellige) meneer die niet in DHL is gekleed of het in een DHL auto vervoerd. Hij vervoerd alles in zn eigen auto, wat niet eens een station car is dus de ruimte is beperkt. Hij zeurde al dat hij door zo'n auto 4 x terug moest rijden naar depot om zijn bezorgroute te kunnen af ronden. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar de pakken worden nu echt in de auto gepropt en de kapotte dozen (buitenkant gelukkig alleen) komen steeds vaker voor.. :/

DPD is nog steeds amazing, mailtje dat er morgen wat wordt bezorgd. De morgen krijgen we een mail dat het tussen dit en dit uur wordt bezorgde, en dat lukt altijd! Ook super vriendelijk personeel, zo vriendelijk dat als we een tijd niets via DPD krijgen hij zelfs zegt 'Hee mevrouwtje! Lang niet gezien, hier weer een pakketje, hopelijk gaat alles nog goed?!' Hahah super leuk.


Ik ben best wel verbaasd om te lezen dat mensen dit zo freelance doen met hun eigen auto. Het is dan wel balen wat je aangeeft, maar eigenlijk kan je er niet veel mee? Je kan wel een klacht indienen, maar dat is eigenlijk net zoals een Uber Taxi bestellen en dan niet tevreden zijn met het type auto waarin je vervoerd wordt (waar het bedrijf niets mee te maken heeft). Wel leuk dat het zo'n aardige man is, kunnen die van mij wat van leren. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 21:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
H-Mania schreef:
Er staat nu bij een tracking code van een figure uit Japan, Redirection, vlak nadat 'Dispatch from the inward office of exchange'

Iemand weet wat dit inhoud?


NVM, Al opgelost :)

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16
Woonplaats: The Hague
Maakie schreef:
Appeltjesgroen schreef:
Klaagpuntje van hier is iets over DHL. (naja meer een rant)

Voorheen werd alles gebracht is de overduidelijke grote gele bussen. ook logisch want mn pa's inkoop zit in knoeperd grote dozen of gewoon veel kleinere dozen. Nu hebben we de afgelopen maand alleen maar leveringen van een (wel gezellige) meneer die niet in DHL is gekleed of het in een DHL auto vervoerd. Hij vervoerd alles in zn eigen auto, wat niet eens een station car is dus de ruimte is beperkt. Hij zeurde al dat hij door zo'n auto 4 x terug moest rijden naar depot om zijn bezorgroute te kunnen af ronden. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar de pakken worden nu echt in de auto gepropt en de kapotte dozen (buitenkant gelukkig alleen) komen steeds vaker voor.. :/

DPD is nog steeds amazing, mailtje dat er morgen wat wordt bezorgd. De morgen krijgen we een mail dat het tussen dit en dit uur wordt bezorgde, en dat lukt altijd! Ook super vriendelijk personeel, zo vriendelijk dat als we een tijd niets via DPD krijgen hij zelfs zegt 'Hee mevrouwtje! Lang niet gezien, hier weer een pakketje, hopelijk gaat alles nog goed?!' Hahah super leuk.


Ik ben best wel verbaasd om te lezen dat mensen dit zo freelance doen met hun eigen auto. Het is dan wel balen wat je aangeeft, maar eigenlijk kan je er niet veel mee? Je kan wel een klacht indienen, maar dat is eigenlijk net zoals een Uber Taxi bestellen en dan niet tevreden zijn met het type auto waarin je vervoerd wordt (waar het bedrijf niets mee te maken heeft). Wel leuk dat het zo'n aardige man is, kunnen die van mij wat van leren. :P


Toevallig van de week weer een DHL pakket ontvangen, dit keer een oudere vrouw in weer een ander bestelbusje. Had het meteen eventjes gevraagd, hoe het kwam dat het nu geen grote gele bussen meer waren. 'Ah, komt omdat we er maar 1 op het depot hebben.' En toen ik vertelde van de man met zn kleine autootje moest ze lachen. Bekende collega, maar dat er meer zijn die dat zo doen blijkbaar. :') Oftewel, er is niets aan te doen, lijkt mij alleen zo onhandig om onze grote pakketen in hun kleine autootjes te doen.

_________________
http://instagram.com/studioappeltjesgroen/ | http://studioappeltjesgroen.etsy.com/ | http://www.facebook.com/studioappeltjesgroen/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 jun 2016 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
H-Mania schreef:
H-Mania schreef:
Er staat nu bij een tracking code van een figure uit Japan, Redirection, vlak nadat 'Dispatch from the inward office of exchange'

Iemand weet wat dit inhoud?


NVM, Al opgelost :)


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het antwoord was? Omdat ik dit nooit eerder gehoord heb. :P

Appeltjesgroen schreef:
Maakie schreef:
Appeltjesgroen schreef:
Klaagpuntje van hier is iets over DHL. (naja meer een rant)

Voorheen werd alles gebracht is de overduidelijke grote gele bussen. ook logisch want mn pa's inkoop zit in knoeperd grote dozen of gewoon veel kleinere dozen. Nu hebben we de afgelopen maand alleen maar leveringen van een (wel gezellige) meneer die niet in DHL is gekleed of het in een DHL auto vervoerd. Hij vervoerd alles in zn eigen auto, wat niet eens een station car is dus de ruimte is beperkt. Hij zeurde al dat hij door zo'n auto 4 x terug moest rijden naar depot om zijn bezorgroute te kunnen af ronden. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar de pakken worden nu echt in de auto gepropt en de kapotte dozen (buitenkant gelukkig alleen) komen steeds vaker voor.. :/

DPD is nog steeds amazing, mailtje dat er morgen wat wordt bezorgd. De morgen krijgen we een mail dat het tussen dit en dit uur wordt bezorgde, en dat lukt altijd! Ook super vriendelijk personeel, zo vriendelijk dat als we een tijd niets via DPD krijgen hij zelfs zegt 'Hee mevrouwtje! Lang niet gezien, hier weer een pakketje, hopelijk gaat alles nog goed?!' Hahah super leuk.


Ik ben best wel verbaasd om te lezen dat mensen dit zo freelance doen met hun eigen auto. Het is dan wel balen wat je aangeeft, maar eigenlijk kan je er niet veel mee? Je kan wel een klacht indienen, maar dat is eigenlijk net zoals een Uber Taxi bestellen en dan niet tevreden zijn met het type auto waarin je vervoerd wordt (waar het bedrijf niets mee te maken heeft). Wel leuk dat het zo'n aardige man is, kunnen die van mij wat van leren. :P


Toevallig van de week weer een DHL pakket ontvangen, dit keer een oudere vrouw in weer een ander bestelbusje. Had het meteen eventjes gevraagd, hoe het kwam dat het nu geen grote gele bussen meer waren. 'Ah, komt omdat we er maar 1 op het depot hebben.' En toen ik vertelde van de man met zn kleine autootje moest ze lachen. Bekende collega, maar dat er meer zijn die dat zo doen blijkbaar. :') Oftewel, er is niets aan te doen, lijkt mij alleen zo onhandig om onze grote pakketen in hun kleine autootjes te doen.


Wel vreemd dat ze dat busje dan niet reserveren voor de klanten die altijd grote pakketten krijgen...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 09 jun 2016 19:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Vandaag pakketje van bol.com geleverd tussen 15:00-17:00 volgens de PostNL track en trace.

Dus ik denk, mooi dan kan ik eerst tussen 8:00-9:00 uur even langs het Kiala punt en de AH voor mijn andere twee pakketjes . Opgehaald en daarna flink in de weer met de stofzuiger. Toen rond 11:00 uur even onder de douche gestapt en wat denk je? Ding dong PostNL voor de deur }>

Gelukkig waren de buren zo vriendelijk om het pakketje aan te nemen. Fijn en bedankt PostNL.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Na weekendje weg voor Animecon een pakketje in onze brievenbus gepropt gevonden. Zo vastgepropt dat er geen normale post meer bij kon en de klep niet meer dicht. Was daarbovenop ook nog eens een pakketje waarvoor getekend had moeten worden, dus dat zal de postbode wel zelf hebben gedaan. :/

Het scheelt een ritje naar het postkantoor en gelukkig had het pakketje weinig waarde, maar dit is niet echt cool. Ik hoop niet dat dit nog een keer gebeurd.

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 13 jun 2016 18:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Maakie schreef:
Na weekendje weg voor Animecon een pakketje in onze brievenbus gepropt gevonden. Zo vastgepropt dat er geen normale post meer bij kon en de klep niet meer dicht. Was daarbovenop ook nog eens een pakketje waarvoor getekend had moeten worden, dus dat zal de postbode wel zelf hebben gedaan. :/

Het scheelt een ritje naar het postkantoor en gelukkig had het pakketje weinig waarde, maar dit is niet echt cool. Ik hoop niet dat dit nog een keer gebeurd.

Klacht indienen :((

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 17:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Cookiemonster schreef:
Maakie schreef:
Na weekendje weg voor Animecon een pakketje in onze brievenbus gepropt gevonden. Zo vastgepropt dat er geen normale post meer bij kon en de klep niet meer dicht. Was daarbovenop ook nog eens een pakketje waarvoor getekend had moeten worden, dus dat zal de postbode wel zelf hebben gedaan. :/

Het scheelt een ritje naar het postkantoor en gelukkig had het pakketje weinig waarde, maar dit is niet echt cool. Ik hoop niet dat dit nog een keer gebeurd.

Klacht indienen :((


Ik ben op dit moment al in een clash met PostNL over het feit dat mijn pakketbezorger weigert 2e bezorgpogingen en/of een code aan te bieden dat ik zelf een bezorging in kan plannen online. :/ Elke keer als ik weer een bericht stuur reageert er weer iemand anders van hun klantenservice. Dus als ik dan weer eens iemand te pakken heb die weet waar ik het over heb en probeert te helpen, reageert er weer vervolgens iemand op die geen flauw idee heeft, argghhh. |:( Hoe dan ook, ik wil eerst dir probleem oplossen voordat ik weer over het volgende ga "zeuren".

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 30 jun 2016 18:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2016 19:06
Yeay... vandaag portokaart binnengekregen voor een brievenbuspakketje dat ik had verstuurd. Koop speciaal hun eigen doosje bij agentschap, frankeer hem voldoende via internet en kreeg mooi een kaartje binnen voor 5,11 euro extra :((

Nu moet ik eerlijk toegeven dat het doosje heel licht bol stond (mm werk). PostNL vond dat het dus direct bij de grote pakketten hoorde want die 2mm extra is ook zo'n gigantisch verschil. Contact opgenomen met hun twitter om bezwaar te maken, gelukkig daar wel goed en snel geholpen en is de boete kwijtgescholden omdat hun ook zagen dat het een nihil verschil was.

Brievenbusdoosjes geen interessant product dus, tenzij je er daarna nog even met een stoomwals overheen gaat :b


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 30 jun 2016 20:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Maakie schreef:
Cookiemonster schreef:
Maakie schreef:
Na weekendje weg voor Animecon een pakketje in onze brievenbus gepropt gevonden. Zo vastgepropt dat er geen normale post meer bij kon en de klep niet meer dicht. Was daarbovenop ook nog eens een pakketje waarvoor getekend had moeten worden, dus dat zal de postbode wel zelf hebben gedaan. :/

Het scheelt een ritje naar het postkantoor en gelukkig had het pakketje weinig waarde, maar dit is niet echt cool. Ik hoop niet dat dit nog een keer gebeurd.

Klacht indienen :((


Ik ben op dit moment al in een clash met PostNL over het feit dat mijn pakketbezorger weigert 2e bezorgpogingen en/of een code aan te bieden dat ik zelf een bezorging in kan plannen online. :/ Elke keer als ik weer een bericht stuur reageert er weer iemand anders van hun klantenservice. Dus als ik dan weer eens iemand te pakken heb die weet waar ik het over heb en probeert te helpen, reageert er weer vervolgens iemand op die geen flauw idee heeft, argghhh. |:( Hoe dan ook, ik wil eerst dir probleem oplossen voordat ik weer over het volgende ga "zeuren".


Maakie, wat bedoel je met clash? Als je dit namelijk meldt per telefoon dan wordt het als een klacht behandeld en wordt de pakketbezorger vervolgens op het matje geroepen, zodat hij of zij het niet weer flikt. Hier wordt serieus tijd aan besteedt. Ik kan het weten, want ik werk nu ongeveer een week als agent bij PostNL Klantenservice Leeuwarden op kantoor en heb al een handjevol van dit soort schriftelijke klachten over pakketbezorgers verwerkt. De klantenservice staat echter compleet los van de pakketservice en hun depots. Mensen die bellen denken altijd dat de verdieping onder ons uit een opslagplaats met pakketjes bestaat ofzo. XD Dat is natuurlijk niet zo. We zitten gewoon in een facilitair callcenter. Dus het is wel lollig als je weer de zoveelste 'Kunt u niet even nagaan of het pakketje bij u ligt?' krijgt.

Qua kennis, well...dat komt omdat er een ernstig tekort aan agents is en er op dit moment VEEL nieuwe werknemers worden aangenomen en ingewerkt. Zelfs met een pittige theorie training achter de rug zijn er nog honderden soorten vragen waar ik niet direct een antwoord op zal hebben. Het kan dus zijn dat je net een nieuweling aan de lijn krijgt die nog niet zoveel ervaring en vakkennis heeft. En sommige doen natuurlijk meer hun best dan anderen.

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 jul 2016 20:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Templar Assassin schreef:
Yeay... vandaag portokaart binnengekregen voor een brievenbuspakketje dat ik had verstuurd. Koop speciaal hun eigen doosje bij agentschap, frankeer hem voldoende via internet en kreeg mooi een kaartje binnen voor 5,11 euro extra :((

Nu moet ik eerlijk toegeven dat het doosje heel licht bol stond (mm werk). PostNL vond dat het dus direct bij de grote pakketten hoorde want die 2mm extra is ook zo'n gigantisch verschil. Contact opgenomen met hun twitter om bezwaar te maken, gelukkig daar wel goed en snel geholpen en is de boete kwijtgescholden omdat hun ook zagen dat het een nihil verschil was.

Brievenbusdoosjes geen interessant product dus, tenzij je er daarna nog even met een stoomwals overheen gaat :b


Vind sowieso die brievenbuspakjes een beetje vaag gedoe. Ik ga of voor de safety van een "echt" pakket of anders is het gewoon een envelop voor mij. ;)

Algemene tip: Bij twijfel of het mag, kan je beter het op een postkantoor afrekenen! Mocht PostNL het dan niet goedkeuren, heb jij in ieder geval bewijs dat het niet jouw keuze is geweest!

Goikuchan schreef:
Maakie, wat bedoel je met clash? Als je dit namelijk meldt per telefoon dan wordt het als een klacht behandeld en wordt de pakketbezorger vervolgens op het matje geroepen, zodat hij of zij het niet weer flikt. Hier wordt serieus tijd aan besteedt. Ik kan het weten, want ik werk nu ongeveer een week als agent bij PostNL Klantenservice Leeuwarden op kantoor en heb al een handjevol van dit soort schriftelijke klachten over pakketbezorgers verwerkt. De klantenservice staat echter compleet los van de pakketservice en hun depots. Mensen die bellen denken altijd dat de verdieping onder ons uit een opslagplaats met pakketjes bestaat ofzo. XD Dat is natuurlijk niet zo. We zitten gewoon in een facilitair callcenter. Dus het is wel lollig als je weer de zoveelste 'Kunt u niet even nagaan of het pakketje bij u ligt?' krijgt.

Qua kennis, well...dat komt omdat er een ernstig tekort aan agents is en er op dit moment VEEL nieuwe werknemers worden aangenomen en ingewerkt. Zelfs met een pittige theorie training achter de rug zijn er nog honderden soorten vragen waar ik niet direct een antwoord op zal hebben. Het kan dus zijn dat je net een nieuweling aan de lijn krijgt die nog niet zoveel ervaring en vakkennis heeft. En sommige doen natuurlijk meer hun best dan anderen.


Met "clash" bedoel ik dat ze me vast een zeikerd vinden daar en daarom niet helpen. xD Elke e-mail wordt ook steeds door een andere medewerker beantwoord die dan geen idee heeft wat er eerder besproken is (ookal reply ik steeds op dezelfde mail ipv een nieuw bericht sturen, dus ik neem aan dat ze dat moeten kunnen zien....). Ik kom er gewoon niet mee verder. Ze zeggen de postbode al 2x te hebben aangesproken, maar hij blijft er mee doorgaan. Elke nieuwe melding die ik doe wordt behandeld zoals hierboven gezegd. Dus dat betekend dat ik of een hele vervelende postbode heb die niet luistert of dat hij er niet op aangesproken wordt. :/

Ik heb zelf ook een callcenter verleden en ik ken genoeg anderen die ook daarin werken of hebben gewerkt, dus jouw verhaal komt me erg bekend voor (het zijn ook vaak banen met een steady doorstroom van mensen). Dat is voor mij ook voor mij de reden dat ik callcenters niet vertrouw. Ik doe alles liever over de mail. Gaat er dan iets fout, dan heb ik tenminste mijn kant van het verhaal volledig zwart-op-wit.

Dit is trouwens niet gemeen naar jou bedoeld hoor. Ook bij het callcenter waar ik zelf in werkte werden er zo veel fouten gemaakt... En als zo'n soortgelijke fout over de mail gebeurde dan was de werknemer echt dik in de problemen door het ontstane "bewijs" dat achtergelaten was, terwijl bij fouten over de telefoon amper iets te achterhalen was. Ook was er een kliek werknemers die nogal graag dingen beloofden over de telefoon om zo maar geen boze klanten te krijgen, terwijl dan achteraf bleek dat daar niets van mogelijk was.

Dus sorry, maar mijn vertrouwen in callcenters is gigantisch laag. :( Ik bel alleen een callcenter als het echt niet anders kan (zoals bij sommige onderdelen van de belastingdienst). Wel wens ik je veel succes en plezier met je nieuwe baan uiteraard! :)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 aug 2016 06:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
De laatste paar maanden moet ik ineens voor pakketjes uit Australië ook elke keer importkosten betalen. In het verleden niet. Balen zeg! Hebben jullie daar ook last van? Het lijkt wel of er strenger wordt gecontroleerd de laatste tijd.

Op het pakketje stond als douanewaarde $40 AUS. Douanewaarde volgens PostNL 27,19 euro. BTW bij invoer 5,71 maar afhandelingskosten 13 euro }>

Lekker zeg :((

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 aug 2016 09:08 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2012 12:14
Woonplaats: Regio Eindhoven
Cookiemonster schreef:
De laatste paar maanden moet ik ineens voor pakketjes uit Australië ook elke keer importkosten betalen. In het verleden niet. Balen zeg! Hebben jullie daar ook last van? Het lijkt wel of er strenger wordt gecontroleerd de laatste tijd.

Op het pakketje stond als douanewaarde $40 AUS. Douanewaarde volgens PostNL 27,19 euro. BTW bij invoer 5,71 maar afhandelingskosten 13 euro }>

Lekker zeg :((


Ik moet zeggen dat als ik het bestelbedrag niet naar beneden bijstel er inderdaad altijd bijkomende kosten zijn helaas. Vroeger was dit echt een stuk minder. Ik kan me nog herinneren toen ik via Ebay veel bestelde, daar nooit bijkomende kosten waren....daar kwam ik pas later achter. Gelukkig, want toen had ik niet zoveel te besteden (werkte nog niet, betaalde alles van spaargeld)

nu gebruik ik http://www.invoercalculator.nl/ om een inschatting te maken hoeveel ik in huis moet hebben. vraag altijd wel of ze het bedrag op het pakketje willen verlagen.
Maar niet iedere winkel doet dit.

Maar inderdaad ik merk het ook op dat de douane meer oplet. HEEEEEEEEL soms schiet een klein pakketje er toch doorheen maar dan heb je echt geluk &^^&


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 aug 2016 17:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Kuro26
Ja, alles wat van buiten de EU komt wordt eruit gepikt lijkt het. Dat beloofd nog wat als het Verenigd Koninkrijk geen deel meer uitmaakt van de EU. Dan moeten we ook voor alles BTW betalen :((

Ga nog maar eens even kijken hoe het ook alweer met boeken zat. Heb sinds kort mijn aandacht gevestigd op pulp romans en die zijn natuurlijk weer niet makkelijk verkrijgbaar in Nederland. Bol.com heeft er wel wat, maar niet degene die ik zoek op een paar na dan. Dus weer lekker importeren uit de Verenigde Staten, want daar zitten de meeste uitgevers. Pulp novels zijn best wel populair daar, dus er valt genoeg te halen.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 01 sep 2016 08:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
De afgelopen maand telkens kassa. Vandaag levert PostNL een pakket uit Japan met daarin manga boxen (leeg) van karton en plastic met een Btw-heffing van 21% :twisted: het maakt dus niet uit of de boxen vol zitten met manga of niet, het gaat om de waarde en die is boven de 22 euro grens. Helaas voor mij. Het is dus uiteindelijk redelijk duur om dergelijke boxen te importeren. Ik heb voor de 3 plastic boxen (speciaal voor manga) 40 euro betaald en de kartonnen boxen (die bij een serie horen) kosten 14 euro per stuk, dat valt nog mee maar het verzenden is heel duur, maar liefst 94 euro per boot, EMS en andere opties kosten bijna het dubbele :roll: dit was dan ook de goedkoopste optie (de zending weegt 11 kilo ongeveer). Ben benieuwd hoe groot het uiteindelijke pakket is :shock:

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling