Over favoriete game gesproken, als we het over jeugdnostalgie hebben is het een tie tussen Tri-Ace's Star Ocean 2/Valkyrie Profile voor mij; geen twee spelen die ik het meest heb herspeeld. En ik heb nog nooit zoveel gehuild als bij het beste einde van VP, videogame-wise (LOKI!!!!).
Star Ocean 2 is ook weer zo'n titel die je nooit zal vergeten,ook bijv.al dankzij de muziekale sfeer (dat geld voor de hele serie) met nummers als; Moderate en the Venerable Forest,want zelfs na al die jaren raakt het je nog!
Ik ben 'm ook niet vergeten, vanwege de verschrikkelijke graphics en voice-acting =/ Allejezus, wat was die game ff belabberd, zolang je de gameplay niet meerekende (want die was goed). De remake is een stuk beter (andere VA), maar de graphics bleven zo kut dat ik er spontaan brokjes van moest blaffen.
_________________ Editor-in-Chief van AniDay, hét nieuws- en cultuurblog van AniWay! Mede-eigenaar van AniTV, het video-platform van AniWay en AniDay!
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43 Woonplaats: the seven seas
Vanochtend werd ik om half 7 reeds gewekt door krakende verwarmingsbuizen. Nu zou dat vervelend kunnen zijn geweest, maar ik dacht: 'ach', pakte Strange Journey op de DS erbij en heb een paar uurtjes lekker in bed liggen spelen
Valkyrie Profile is geweldig! Dat spel heb ik echt zo zitten te spammen bij vrienden. Overkill!
Divine Assault! Nibeling Valesti! Onvergetelijk (alhoewel ik me vaak heb geergerd aan de lengte, vooral bij langere bossfights in de Seraphic Gate) ;p
Tamara schreef:
One of us! One of us!
LOL
Onimicha schreef:
Star Ocean 2 is ook weer zo'n titel die je nooit zal vergeten,ook bijv.al dankzij de muziekale sfeer (dat geld voor de hele serie) met nummers als; Moderate en the Venerable Forest,want zelfs na al die jaren raakt het je nog!
Bekentenis van een kneus; Soms als ik aan het koken ben zet ik de Cooking Master achtergrond muziek op in repeat ): Ook heb ik meerdere gerechten uit het spel klaargemaakt... waaronder Jambalaya.
...IK HEB GEEN SPIJT
Valkyrie Profile is geweldig! Dat spel heb ik echt zo zitten te spammen bij vrienden. Overkill!
Divine Assault! Nibeling Valesti! Onvergetelijk (alhoewel ik me vaak heb geergerd aan de lengte, vooral bij langere bossfights in de Seraphic Gate) ;p
Een van jullie deeltje 2 al gespeeld? Die game schopt ook beheeeurlijk veel aars, een van de weinige PS2-games die er op een HDTV ook betoverend uitziet =D
_________________ Editor-in-Chief van AniDay, hét nieuws- en cultuurblog van AniWay! Mede-eigenaar van AniTV, het video-platform van AniWay en AniDay!
Ye must desire respite from thy empty existence... thou shall have it! Celestial Star!
Citaat:
Een van jullie deeltje 2 al gespeeld? Die game schopt ook beheeeurlijk veel aars, een van de weinige PS2-games die er op een HDTV ook betoverend uitziet =D
Er valt altijd wel wat (veel) op te merken aan Tri-Ace games, maar die lui kennen hun hardware!
Valkyrie Profile 2 is niet bepaald één van mijn favoriete games. Ik had liever gehad dat de gameplay wat meer op het eerste deel had geleden. Strategische elementen zijn welkom, maar de gevechten gingen opeens veel langzamer.
Ye must desire respite from thy empty existence... thou shall have it! Celestial Star!
En toch blijft Arngrim's Final Blast altijd een van mijn favoriete finishers XD Trouwens, ik zit me hier een beetje te verbazen maar de VA (Maddie Blaustein, ten tijde van VP1 nog mannelijk) van Arngrim had ook de stemmen gedaan van Lezard en Lawfer... Ze is in 2008 helaas overleden ):
Joriaan schreef:
Een van jullie deeltje 2 al gespeeld? Die game schopt ook beheeeurlijk veel aars, een van de weinige PS2-games die er op een HDTV ook betoverend uitziet =D
Helaas vond ik VP2 echt een enorme teleurstelling. Grafisch gezien erg smakelijk, maar zoals Tamara al noemde, het vechtsysteem was S-L-OW.
En het Einherjar-recrutie systeem was ook echt 3x niks, wat in deel 1 mijn juist favoriete onderdeel was;
En het Einherjar-recrutie systeem was ook echt 3x niks, wat in deel 1 mijn juist favoriete onderdeel was;
Dat ook! In de meeste RPG's is het zo: Nieuw teamlid, yay!
In Valkyrie Profile was het: Nieuw teamlid, geniet van een tragedie van 5-15 minuten. Voel je je nu niet kut? Maar hé, je hebt wel een nieuw teamlid, yay?
Covenant of the Plume's alternatief was ook goed. Daar wordt je gedwongen je teamleden op te offeren. Je wordt er nog voor beloond ook.
In Valkyrie Profile 2 hangen ze gewoon een beetje rond of zo.
In Valkyrie Profile was het: Nieuw teamlid, geniet van een tragedie van 5-15 minuten. Voel je je nu niet kut? Maar hé, je hebt wel een nieuw teamlid, yay?
Misschien was het omdat ik een overgevoelige tienermeid was maar mijn tranenbuizen werden onmiddelijk gevuld vol bij het horen Behave Irrationally tijdens de cut-scenes.
In VP2 was het zo dat je naar het STATUS SCHERM moest om te leren wat het achtergrond verhaal was van je verse teamlid. Uhh, nee dank je. De slechte VA en matige character designs van Shunya Yamashita hielpen daar ook niet echt bij. Hadden Kou en You Yoshinari het te druk ofzo???!
Ik had liever gehad dat de gameplay wat meer op het eerste deel had geleden. Strategische elementen zijn welkom, maar de gevechten gingen opeens veel langzamer.
Ik zag dat eerlijk gezegd niet als een slecht punt, het zorgde er iig voor dat ik meer na ging denken. En als de klappen dan eenmaal vielen, dreunde het ook lekker hard door =D Methinks dat er voor beide soorten systemen veel goeds te zeggen is.
_________________ Editor-in-Chief van AniDay, hét nieuws- en cultuurblog van AniWay! Mede-eigenaar van AniTV, het video-platform van AniWay en AniDay!
In Valkyrie Profile was het: Nieuw teamlid, geniet van een tragedie van 5-15 minuten. Voel je je nu niet kut? Maar hé, je hebt wel een nieuw teamlid, yay?
Misschien was het omdat ik een overgevoelige tienermeid was maar mijn tranenbuizen werden onmiddelijk gevuld vol bij het horen Behave Irrationally tijdens de cut-scenes.
Je bent vast niet de enige. Onderzoek heeft uitgewezen dat o.a. Yumei's verhaal een echte tranentrekker is. Ook als je de stemacteurs herkent en "Gotta catch 'em all! Einherjar!" door de kamer roept.
Citaat:
Ik zag dat eerlijk gezegd niet als een slecht punt, het zorgde er iig voor dat ik meer na ging denken. En als de klappen dan eenmaal vielen, dreunde het ook lekker hard door =D Methinks dat er voor beide soorten systemen veel goeds te zeggen is.
Het systeem in Covenant of the Plume vond ik een betere mengelmoes. Daar kon je, door de personages goed te positioneren, een reeks van aanvallen opzetten en zo elke beurt optimaal benutten. En, daar zaten geen gewone gevechten in. Niemand wil toch dat die gevechten tussendoor te lang duren?
Geregistreerd: 27 nov 2009 09:55 Woonplaats: Tilburg
Ben zelf voor het eerst bezig met Pokemon Emerald.
M'n vriend is nu bezig met Castlevania: Lord of Shadows, en hij (als Castlevania fanaat) is er geen groot fan van; bosses zijn niet moeilijk en zeer voorspelbaar, maar duren zo lang dat je gewoon dood gaat als je een paar keer geraakt word, grote beesten kun je niet stunnen, kleine beesten zijn binnen een klap dood.
De graphics zijn mooi, maar... voor de rest kwa speelbaarheid. :/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen