aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 11:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2005 12:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2005 13:26
Woonplaats: Netherlands
joeylee schreef:
vraagje: is er eigenlijk een officiële engelse versie van RPG maker XP beschikbaar en waar kan je het best online kopen?



Nee, en ik vrees dat die er ook nooit zal komen. Er zijn wel illegale engelse versies in omloop, maar dat mag uiteraard niet (foei); wat het dichtste bij iets legaals komt is een language patch van een groepje programmeurs die de officiele japanese versie (gekocht dus) vertaalt.


En wat meer on topic... - heb jaren terug een aantal adventures gemaakt die qua opzet veel leken op die van datingsims (maar dan zonder dating, en meer educatief, soort quiz), en ooit iets met een verre voorloper van de RPG maker series (Forgotten Realms: Unlimited Adventures - AD&D achtige spellen) wat volgens mij nog steeds ergens op een amerikaanse site rondzwerft, maar dat was allemaal DOS..en daarna is het een beetje ingezakt.. :D

Wel pogingen gedaan met RPG maker, maar nooit iets afemaakt, helaas...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 11 sep 2015 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2011 12:50
Las dat in de volgende Aniway er een stuk gaat komen over RPGmaker!
Voor diegene die rpgmaker wil uitproberen..

Hier zijn een paar tips:
- Er is niks verkeerd aan om standaard geleverde maps te gebruiken
- Unieke Character sprites / Tilesets / Facesets enzovoort zijn allemaal gratis te downloade op t internet :)
- Gebruik scripts zoals bijv; Battlesymphony / Khas awesome light effects (check youtube)
- bedenk het verhaal van te voren, zodat je game samenhangt

Valkuilen:
- ik raad je af om doolhofen te maken, gameplay is dan meestal saai en irriterend.
- niemand zit te wachten op 300 pagina's tekst , hou het simpel of wissel het af met wat actie.
- random monster encounters zijn handig, maar er is niks zo irritant om na elke 5 stappen weer te moeten vechten in een doolhof!

Succes :)

_________________
~Pew pew!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 11 sep 2015 15:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2010 19:25
Woonplaats: Oost-Souburg
[Edit]; Oh lol, zie nu pas dat dit een extreem oud topic is xD Ohwell misschien komt er zo weer wat leven in..

Ik was een tijdje geleden begonnen met iets in game maker, maar ik ben gewoon niet goed genoeg ( gewoon een noob, haha, niet langer dan 1 maand bezig )
in het programmeren van dit soort spul..
Muziek, sprites en animaties heb ik allemaal zelf kunnen maken, en heb het zover gekregen dat ik een redelijk movement systeem met walking, attack en idle animaties had gemaakt, maar GOEIE collision detection met slide voor muren lukte me gewoon niet >.>
Verder kan ik wel al deuren in en naar andere rooms teleporten enzo, het hud systeem werkt ook goed en destructable objects droppen zelfs op een hele leuke manier items, die ook quests en dialogen kunnen triggeren afhankelijk van hoe veel je er hebt en met wie je praat. De rest gaat me te ver though, ik kan het gewoon niet xD
Gezeik met scaling, aspect ratio, textbox engine die niet helemaal goed werkt blabla..
Ik ben dan ook meer van het designen, de art en muziek dan van het programmeren, en vind coden eigenlijk zo verschrikkelijk om te doen dat ik er echt geen geduld voor heb
dat ook te leren :<
Helaas! Heb hier nog wel wat screenshots van het project van voor zijn dood:

Afbeelding
( Het logo en de naam zijn ook nog niet vast, die zijn best shitty nu en echt in 5 min gemaakt, zie het allemaal maar als
een soort schets van hoe het ongeveer had moeten worden, maar dan met aandacht voor detail en netjes/kloppend xD )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles was nog extreeeem half assed en compleet niet af, maar dit zou ongeveer het idee geweest moeten zijn haha
Jammer though, had het leuk gevonden als het nog iets geworden zou zijn.

_________________
AnimePlanet | Verkoop/Gezocht topic! | Nintendo Switch FC: SW-6688-1487-3584


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 11 sep 2015 15:54 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Wow, 10 jaar o_o Nou ja, zolang iedereen zinvolle berichten plaatst is necromantie geen groot probleem :)

slaapmuts schreef:
Las dat in de volgende Aniway er een stuk gaat komen over RPGmaker!


Als schrijver van dat artikel ben ik druk bezig met het verzamelen van voorbeelden van goede/interessante RPG Maker-games. Mocht iemand hier iets hebben gemaakt, stuur me even een linkje. Misschien wordt de game dan in AniWay genoemd :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 11 sep 2015 16:30 
Offline
AniWay Redacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44
Woonplaats: Nederland
(...Maak een BOOKMan RPG!)

_________________
"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 24 okt 2015 14:45 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2015 10:10
Woonplaats: Lelystad
ben nu bezig met het maken van een game, schrijf het verhaal lijn zelf en teken ook graag, al moet ik eerlijk zeggen dat niet all mijn tekeningen altijd even waardig zijn. ben nu de scenes aan het bouwen in sketchup. deze grbruik ik dan weer om een duidelijk ruimtte te creeren die constand is. de karakters teken ik gewoon op papier scan ik in en dan bewerk ik het met gimp. ik maak de game in HTML 5 , php en javascript. all vind ik het ook leuk om met java of c++ te spellen. foto's komen nog heb het nog niet helemaal zo als ik wil, mocht er iemand zijn die geweldig kan tekenen. stuur me gerust een berichtje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 10 nov 2015 00:32 
Offline

Geregistreerd: 04 jun 2013 21:03
Woonplaats: Woudenberg
Hey,

Ik doe een poging om een game studiotje te runnen samen met een vriend van mij. We hebben tot nu toe een spel daadwerkelijk gepublished voor Windows 8/8.1 genaamd Cat's Catch

Afbeelding

we hebben er ook een trailer voor gemaakt :) https://www.youtube.com/watch?v=VDn4uG0OQ9Q

Verder zijn we nu bezig met een aantal nieuwe ideeën maar dat is allemaal nog in de beginfase.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 01 dec 2015 14:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17
Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Dat ziet er leuk uit, ForTeX :) . Het lijkt me wel dat sommige acties zo snel gaan dat je ze niet kunt zien aankomen.

Ik heb mijn RPG uit 2005 uiteindelijk niet kunnen afmaken zonder hulp. Ik heb er dan maar een 8 minuten filmpje van gemaakt.
Tegenwoordig programmeer ik kunstmatige intelligentie als hobby, maar ik zou wel weer eens een game willen maken. 2D is blijkbaar weer terug in.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 01 dec 2015 14:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 nov 2013 14:15
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb voor school een keer als een soort experiment gedaan waarin ik 2 weken lang aan een game werkte waarin de spelers mochten bepalen wat er bij het spel werd toegevoegd. Niet echt een geslaagd experiment =P
speel het hier

_________________
DeviantArt | Tumblr | Bartje comics | My Anime List | Bartje Creates FB
geplande cons: Elfia Haarzuilens


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 01 dec 2015 20:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2010 07:00
Woonplaats: Gallifrey
ik doe de opleiding Game design en we zijn nu met een remake van megaman bezig ! met Gamemaker is het wel makkelijk enzo om kleine spellen te maken maar bij een volledig spel in unity komt zooooooooveel kijken

_________________
animecon2015: Princess serentity (with afro puffs)

LEES JIJ DIT OOK MET EEN SCHREEUWENDE STEM IN JE HOOFD?


Laatst bijgewerkt door pupoodle op 11 jan 2016 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 11 jan 2016 20:09 
Offline

Geregistreerd: 10 jan 2016 13:27
Een game die ik een half jaar geleden in 1 maand tijd heb gemaakt voor de Wii U en New 3DS.
Alleen kan ik het nog niet uitbrengen, want de New 3DS versie van Unity is nog steeds in een beta stadium en daardoor mag ik de game nog niet naar Nintendo opsturen.
De Wii U versie mag wel, maar ik wil liever beide versies tegelijk uitbrengen. :P

De game heb ik al wel op de TomoFair 2015 laten zien en in tegenstelling tot wat ik op het internet las, hoorde ik heel veel positieve reacties hierop.

_________________
EUR Miiverse account - JPN Miiverse account - YouTube


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Je eigen game
BerichtGeplaatst: 12 maart 2016 23:44 
Offline

Geregistreerd: 28 jun 2014 13:15
Blaveloper schreef:
Een game die ik een half jaar geleden in 1 maand tijd heb gemaakt voor de Wii U en New 3DS.
Alleen kan ik het nog niet uitbrengen, want de New 3DS versie van Unity is nog steeds in een beta stadium en daardoor mag ik de game nog niet naar Nintendo opsturen.
De Wii U versie mag wel, maar ik wil liever beide versies tegelijk uitbrengen. :P

De game heb ik al wel op de TomoFair 2015 laten zien en in tegenstelling tot wat ik op het internet las, hoorde ik heel veel positieve reacties hierop.

tegewoordig is dit ook mogelijk met rpgmaker MX
je kan de games dan porten naar de 3ds dmv een .3ds file
en een "flashcard die dit kan afspelen/ citra [3ds emulator] piracy is illigal, gebruik die hulpmiddelen daar dus niet voor zo kan je de spellen testen voordat je ze opstuurt"

hierdoor is het mogelijk om een geweldige RPG te maken in een simpel programma


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling