Geregistreerd: 14 aug 2005 13:26 Woonplaats: Netherlands
joeylee schreef:
vraagje: is er eigenlijk een officiële engelse versie van RPG maker XP beschikbaar en waar kan je het best online kopen?
Nee, en ik vrees dat die er ook nooit zal komen. Er zijn wel illegale engelse versies in omloop, maar dat mag uiteraard niet (foei); wat het dichtste bij iets legaals komt is een language patch van een groepje programmeurs die de officiele japanese versie (gekocht dus) vertaalt.
En wat meer on topic... - heb jaren terug een aantal adventures gemaakt die qua opzet veel leken op die van datingsims (maar dan zonder dating, en meer educatief, soort quiz), en ooit iets met een verre voorloper van de RPG maker series (Forgotten Realms: Unlimited Adventures - AD&D achtige spellen) wat volgens mij nog steeds ergens op een amerikaanse site rondzwerft, maar dat was allemaal DOS..en daarna is het een beetje ingezakt..
Wel pogingen gedaan met RPG maker, maar nooit iets afemaakt, helaas...
Las dat in de volgende Aniway er een stuk gaat komen over RPGmaker! Voor diegene die rpgmaker wil uitproberen..
Hier zijn een paar tips: - Er is niks verkeerd aan om standaard geleverde maps te gebruiken - Unieke Character sprites / Tilesets / Facesets enzovoort zijn allemaal gratis te downloade op t internet - Gebruik scripts zoals bijv; Battlesymphony / Khas awesome light effects (check youtube) - bedenk het verhaal van te voren, zodat je game samenhangt
Valkuilen: - ik raad je af om doolhofen te maken, gameplay is dan meestal saai en irriterend. - niemand zit te wachten op 300 pagina's tekst , hou het simpel of wissel het af met wat actie. - random monster encounters zijn handig, maar er is niks zo irritant om na elke 5 stappen weer te moeten vechten in een doolhof!
Geregistreerd: 03 maart 2010 19:25 Woonplaats: Oost-Souburg
[Edit]; Oh lol, zie nu pas dat dit een extreem oud topic is xD Ohwell misschien komt er zo weer wat leven in..
Ik was een tijdje geleden begonnen met iets in game maker, maar ik ben gewoon niet goed genoeg ( gewoon een noob, haha, niet langer dan 1 maand bezig ) in het programmeren van dit soort spul.. Muziek, sprites en animaties heb ik allemaal zelf kunnen maken, en heb het zover gekregen dat ik een redelijk movement systeem met walking, attack en idle animaties had gemaakt, maar GOEIE collision detection met slide voor muren lukte me gewoon niet >.> Verder kan ik wel al deuren in en naar andere rooms teleporten enzo, het hud systeem werkt ook goed en destructable objects droppen zelfs op een hele leuke manier items, die ook quests en dialogen kunnen triggeren afhankelijk van hoe veel je er hebt en met wie je praat. De rest gaat me te ver though, ik kan het gewoon niet xD Gezeik met scaling, aspect ratio, textbox engine die niet helemaal goed werkt blabla.. Ik ben dan ook meer van het designen, de art en muziek dan van het programmeren, en vind coden eigenlijk zo verschrikkelijk om te doen dat ik er echt geen geduld voor heb dat ook te leren :< Helaas! Heb hier nog wel wat screenshots van het project van voor zijn dood:
( Het logo en de naam zijn ook nog niet vast, die zijn best shitty nu en echt in 5 min gemaakt, zie het allemaal maar als een soort schets van hoe het ongeveer had moeten worden, maar dan met aandacht voor detail en netjes/kloppend xD )
Alles was nog extreeeem half assed en compleet niet af, maar dit zou ongeveer het idee geweest moeten zijn haha Jammer though, had het leuk gevonden als het nog iets geworden zou zijn.
Wow, 10 jaar o_o Nou ja, zolang iedereen zinvolle berichten plaatst is necromantie geen groot probleem :)
slaapmuts schreef:
Las dat in de volgende Aniway er een stuk gaat komen over RPGmaker!
Als schrijver van dat artikel ben ik druk bezig met het verzamelen van voorbeelden van goede/interessante RPG Maker-games. Mocht iemand hier iets hebben gemaakt, stuur me even een linkje. Misschien wordt de game dan in AniWay genoemd :)
Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44 Woonplaats: Nederland
(...Maak een BOOKMan RPG!)
_________________ "One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear
ben nu bezig met het maken van een game, schrijf het verhaal lijn zelf en teken ook graag, al moet ik eerlijk zeggen dat niet all mijn tekeningen altijd even waardig zijn. ben nu de scenes aan het bouwen in sketchup. deze grbruik ik dan weer om een duidelijk ruimtte te creeren die constand is. de karakters teken ik gewoon op papier scan ik in en dan bewerk ik het met gimp. ik maak de game in HTML 5 , php en javascript. all vind ik het ook leuk om met java of c++ te spellen. foto's komen nog heb het nog niet helemaal zo als ik wil, mocht er iemand zijn die geweldig kan tekenen. stuur me gerust een berichtje.
Geregistreerd: 04 jun 2013 21:03 Woonplaats: Woudenberg
Hey,
Ik doe een poging om een game studiotje te runnen samen met een vriend van mij. We hebben tot nu toe een spel daadwerkelijk gepublished voor Windows 8/8.1 genaamd Cat's Catch
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Dat ziet er leuk uit, ForTeX . Het lijkt me wel dat sommige acties zo snel gaan dat je ze niet kunt zien aankomen.
Ik heb mijn RPG uit 2005 uiteindelijk niet kunnen afmaken zonder hulp. Ik heb er dan maar een 8 minuten filmpje van gemaakt. Tegenwoordig programmeer ik kunstmatige intelligentie als hobby, maar ik zou wel weer eens een game willen maken. 2D is blijkbaar weer terug in.
Geregistreerd: 03 nov 2013 14:15 Woonplaats: Rotterdam
Ik heb voor school een keer als een soort experiment gedaan waarin ik 2 weken lang aan een game werkte waarin de spelers mochten bepalen wat er bij het spel werd toegevoegd. Niet echt een geslaagd experiment =P speel het hier
Geregistreerd: 03 dec 2010 07:00 Woonplaats: Gallifrey
ik doe de opleiding Game design en we zijn nu met een remake van megaman bezig ! met Gamemaker is het wel makkelijk enzo om kleine spellen te maken maar bij een volledig spel in unity komt zooooooooveel kijken
De game heb ik al wel op de TomoFair 2015 laten zien en in tegenstelling tot wat ik op het internet las, hoorde ik heel veel positieve reacties hierop.
De game heb ik al wel op de TomoFair 2015 laten zien en in tegenstelling tot wat ik op het internet las, hoorde ik heel veel positieve reacties hierop.
tegewoordig is dit ook mogelijk met rpgmaker MX je kan de games dan porten naar de 3ds dmv een .3ds file en een "flashcard die dit kan afspelen/ citra [3ds emulator] piracy is illigal, gebruik die hulpmiddelen daar dus niet voor zo kan je de spellen testen voordat je ze opstuurt"
hierdoor is het mogelijk om een geweldige RPG te maken in een simpel programma
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen