aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 11:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 23:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17
Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Ik heb mijn shoot 'm up toch weer teruggevonden. eindelijk kan ik nu genieten van mijn eigen shoot 'm up op een snel tempo :) (233 MHz is mega-traag).
Hij is lekker simpel, maar het is nog maar net een opzetje.
@faried: ik dacht dat jij computerspellen programmeur was voor je werk?

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 04:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2004 02:21
Woonplaats: Schiedam
't enige wat er in de buurt komt is een opdracht voor een opleiding waarmee ik moest stoppen omdat ik m'n propedeuse niet haalde .. Overigens de 2de opleiding waarmee ik ben gestopt , nu heb ik dus een Java boek en een C++ boek thuis liggen . Tjah , misschien gestopt met die opleidingen , maar ik doe die boeken niet weg en ben nog van plan in m'n eigen tijd er wat mee te doen . Ben nu een klein beetje bezig met de basics van Java , maar ik moet toch echt me er een x in verdiepen .

Op de BBC site kan je een flash versie vinden van de Hitchhiker's guide to the galaxy game , wat volgens mij een text adventure was , en nou krijg ik weer de smaak te pakken ..
Voor text adventures heb je bijna geen programmeer skills nodig , maar wel weer veel verhaal , dus dan moet ik dàt weer bedenken ;) . Maar misschien begin ik daar 'ns aan .

Ook wil 'k 'ns een een acade shooter zoals hierboven ook al een paar x wordt genoemd maken in Director . Die schoolopdracht was in Director , en van alle "talen" ben ik daar 't meest bekendst mee (maar dat hoop ik dus nog te veranderen) . Maar in Director moet dat wel lukken .

Nou goed , check m'n schoolopdracht als je wilt . Een paar bugs en niet helemaal mooi afgewerkt , maar doet het verder prima .

_________________
Thanks Mega Man! Be careful out there! You haven't done this in a while!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 05:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
Sméagol schreef:
't enige wat er in de buurt komt is een opdracht voor een opleiding waarmee ik moest stoppen omdat ik m'n propedeuse niet haalde .. Overigens de 2de opleiding waarmee ik ben gestopt , nu heb ik dus een Java boek en een C++ boek thuis liggen . Tjah , misschien gestopt met die opleidingen , maar ik doe die boeken niet weg en ben nog van plan in m'n eigen tijd er wat mee te doen . Ben nu een klein beetje bezig met de basics van Java , maar ik moet toch echt me er een x in verdiepen .

Op de BBC site kan je een flash versie vinden van de Hitchhiker's guide to the galaxy game , wat volgens mij een text adventure was , en nou krijg ik weer de smaak te pakken ..
Voor text adventures heb je bijna geen programmeer skills nodig , maar wel weer veel verhaal , dus dan moet ik dàt weer bedenken ;) . Maar misschien begin ik daar 'ns aan .

Ook wil 'k 'ns een een acade shooter zoals hierboven ook al een paar x wordt genoemd maken in Director . Die schoolopdracht was in Director , en van alle "talen" ben ik daar 't meest bekendst mee (maar dat hoop ik dus nog te veranderen) . Maar in Director moet dat wel lukken .

Nou goed , check m'n schoolopdracht als je wilt . Een paar bugs en niet helemaal mooi afgewerkt , maar doet het verder prima .


eh nou, shockwave geeft een melding over een aantal bugs, en weigert het programma verder te draaien. Ik moet contact opnemen met de maker :P bij deze ;)

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 22:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2004 02:21
Woonplaats: Schiedam
Call schreef:
[..]
eh nou, shockwave geeft een melding over een aantal bugs, en weigert het programma verder te draaien. Ik moet contact opnemen met de maker :P bij deze ;)

Hmm , ik had toen ook al iemand die 't niet aan de praat kreeg , maar de leraar die 't moest beoordelen , kreeg 't wel te zien , en da's het belangrijkste ;) .

Probleem is nou , dat ik zelf 'ns wou gaan testen , bij mij deed ie 't tot gisteren dus wel gewoon , maar ik heb Shockwave eindelijk maar 'ns ge-update , om te zien of 't daar aan lag op 1 of andere manier .
Nu kan ik 't zelf dus niet eens meer spelen :roll: , zowel IE en Navigator freezen .. Daarbij komt nog 'ns dat Director , helaas een crack , ook niet meer lijkt te starten . Misschien dat Macromedia me straft via die update . Ik zou , zeker als moderator , moeten zwijgen over cracks , maar wellicht dat 't 1 van de problemen is in een grote conspiracy om m'n spelletje een (letterlijke) halt toe te brengen :roll: . In ieder geval weet ik niet welke bugs precies 't probleem geeft (ik heb zo'n idee welke er zijn , maar zoals ik zei , in principe werkte 't , niks ernstigs) , maar voorlopig lijk ik er niks aan te kunnen doen ook , maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nooit van plan was geweest eigenlijk ;) .

Als je 't héél graag wilt uitproberen , zal je denk ik op zoek moeten gaan naar een ouwe versie van Shockwave .. Maar je mist niet veel hoor .
4 leveltjes (1 scherm) waar je mannetje insecten moest killen met behulp van een flamethrower . Nog een eindbaasje toe , en dat was 't .
Ik wou eigenlijk meer een adventure-achtig iets maken , met als wapen een zwaard , maar de flamethrower mechanic die ik uiteindelijk gebruikte was veel makkelijker .

Hij freezt (ehh freezes) wel pas als de game zelf begint , menu werkt nog wel bij mij . Kan dan ook nog net een capture maken van de start situatie :
Afbeelding

Edit :
En ik heb al het gebruikte materiaal nog . Ik gebruikte toen gif animaties voor de sprites , ik weet nu dat dat niet hoort , en bovendien kon Director er niet goed mee over weg . Maar 't is wel makkelijk uploaden ;) . Kan je een beetje zien hoe de actie was :

Billy fighting normal enemies
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Billy fighting the Boss
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Billy died
Afbeelding

_________________
Thanks Mega Man! Be careful out there! You haven't done this in a while!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 12:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 dec 2004 15:46
Buiten wat GW-Basic en C64-Basic gerommel heb ik op de Amiga 2000 ooit mijn eigen Adventure in elkaar proberen te flanzen. Het programma dat ik ervoor gebruikte was GRAAL (GRaphic Adventure Authoring Language). Na het lenen van wat Backgrounds en het aanpassen van enkele sprites heb ik veel tijd en energie gestoken in het correct opzetten van een 'basis script code', en het begrijpen hoe ermee om te gaan. Tegen de tijd dat ik in de gaten begon te krijgen wat er allemaal mogelijk was en hoeveel tijd het kostte om iets behoorlijks op te zetten had ik de hoop al opgegeven. Ik ben niet verder gekomen dan 16 locaties waarvan 5-6 'final', 20 interactieve objecten, 6 animated character sprites, 4 dialogen en nog wat geluidseffecten.

Maar het blijft in mijn achterhoofd knagen om nog eens een kleine Adventure te maken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 15:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
Zo heb ik ook nog een tijdje gewerkt (lees ruim 2 maanden) aan een module voor neverwinter nights, heel uitgebreid, alles gescript, goed verhaal, muziek, artwork etc echt behoorlijk wat tijd ingestoken. Maar toen ging ik mijn pc herinstalleren en was ik vergeten bij al mijn backups net die directory bij te voegen :X oh alle goden nog aan toe.. ik heb de sterren van de hemel gevloekt!!! Ik kon de moed om alles opnieuw te doen niet meer opbrengen en zo is het een stille dood gestorven :P Ik heb nog wel wat gehobbyed later (ingame models maken etc), maar zo uitgebreid en groot als het toen was is het niet meer geworden. Misschien dat als er een nieuwe versie uitkomt dat ik met een aantal mensen een nieuwe mod maak, maar dat zie ik dan wel weer.

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2005 12:27 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2005 12:24
heej allemaal

Ik ben bezig met een spel voor ICT : Mijn eerste mazegame met gamemaker :? Het speelt zich af in een school maar ik zoek nog een paar sprites van bijvoorbeeld een leerling leeraar enz. Kan iemand mij hier helpen? :?

Liefs Carola :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 maart 2005 08:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2004 07:41
Woonplaats: Netherlands
Oeps had ik per ongeluk overheen gelezen, naja beter laat dan nooit.
yakumo soul schreef:
@faried: ik dacht dat jij computerspellen programmeur was voor je werk?

Dat klopt, alleen ben ik geen programmeur maar designer. In mn 'vrije' tijd programmeer ik.
Ik had ShellShock Nam'67 en Killzone aan mn lijstje toegevoegd ook al waren het niet 'eigen' games.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17
Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Ah, en ik las dat je ook muziek maakt voor spellen ^_^ *aniway opgesnuffeld*

Afbeelding
Ik ben ook een vechtspel aan het maken met Cammy in de hoofdrol. Heeft iemand er interesse in als ik mijn vorderingen voor dat spel hier in een topic bijhoudt met screenshots?


Laatst bijgewerkt door yakumo soul op 01 dec 2015 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 20:57 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
dat lijkt me leuk, ik heb ook al jaren plannen om een rpg te maken.. maarja wanneer ik daar tijd voor heb.. en ik lees hier meer interessante verhalen van mensen met dezelfde droom :D
toen ik HxH zag wou ik eigenlijk daar graag een rpg van maken, maar maak achteraf toch liever wat orgineels.
moet in ieder geval eerst s mn ontwerp helemaal op papier maken. moet leren goed karakters te tekenenen >_< en tijd hebben, en dan kan ik aan de slag. hopelijk kan ik mn volgende stage periode ook bij een game developer terecht.. maarja die zijn zeldzaam hier.
ik had voor mn eerste stage bij triump studios gesoliciteerd maar daar werken ze met maya ipv max (3d progs) en was om die reden dus niet aangenomen >_< nu loop ik stage bij een animatie bedrijf die vooral woningen en kantoren maken, en jammer genoeg dus nix met games of karakters te maken heben >__> ik leer daar ook wel veel nuttigs, maar tis gewoon... saai..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2005 21:16 
Offline

Geregistreerd: 25 aug 2004 00:02
ik PROBEER nu een dating sim te maken maar het wil niet erg lukken met een programma dat helemaal in het japans is en waar je geen vertaling of tutorial van kunt vinden >_<;;

ook heb ik ooit geprobeerd een rpg te maken maar ook dat hield ik niet vol...ik zil wel graag ooit een eigen game af maken..=_=


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2005 10:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
Faried schreef:
Oeps had ik per ongeluk overheen gelezen, naja beter laat dan nooit.
yakumo soul schreef:
@faried: ik dacht dat jij computerspellen programmeur was voor je werk?

Dat klopt, alleen ben ik geen programmeur maar designer. In mn 'vrije' tijd programmeer ik.
Ik had ShellShock Nam'67 en Killzone aan mn lijstje toegevoegd ook al waren het niet 'eigen' games.


Nog vacatures vrij :P ?

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2005 20:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17
Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
een RPG maken in je eentje is eigenlijk zoiezo niet te doen.
Je moet een verhaal verzinnen, character sprites maken voor iedereen, textures maken, een battle system opzetten, battle mode achtergronden tekenen, battle sprites maken, menu's programmeren, AI programmeren (of niet), stadjes en kerkers ontwerpen, quests bedenken, muziek maken, geluidseffecten zoeken die je gratis mag gebruiken, gebeurtenissen inprogrammeren, tekst voor iedereen er in zetten, etc.

^____^
Misschien wel de reden DAT ik het lekker toch doe, omdat het onmogelijk lijkt (hoewel ik hier en daar wel wat hulp krijg). Daarnaast maak ik ook nog een flash filpje, wat fan art en korte manga's voor mijn RPG.
hint: ik ben begonnen in september 2002. en af en toe een half jaartje laten liggen.

Misschien gaat het wel makkelijker als je een programma hebt zoals een gekochte versie van rpg maker (alsof die nog bestaan), of div game studio, of game maker of zo. dan heb je in ieder geval al wat graphics om mee aan de slag te gaan.

Maar als je dan toch je eigen game wilt maken, raad ik je aan om een kort grappig spelletje te maken. dat komt tenminste af.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2005 00:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 feb 2005 05:19
ik wil graag een adventure game maken rond de "Cyborg 009" series. Ik heb al een stage af. Het is een grote stad, vol met hoge gebouwen enzo. Het verhaal van het spel gaat over cyborg 00X (zelf bedacht), een cyborg die pas na de val van Black Ghost ontwaakt. Hij probeert (zonder te weten dat er nog 9 anderen zijn) achter zijn gewiste verleden te komen. Daarvoor moet hij allemaal missies doen , bijvoorbeeld tegen de overgebleven slechte projecten van Black Ghost strijden. Ik heb ook het model van de cyborg af.

Het probleem is alleen... ik weet helemaal niet hoe spel in elkaar wordt gezet. kan iemand mij mischien naar een tutorial verwijzen, of meehelpen met dit project??

Cyborg 00X model
Afbeelding

Afbeelding


ik sta ook open voor suggesties :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2005 07:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
AME schreef:
ik wil graag een adventure game maken rond de "Cyborg 009" series. Ik heb al een stage af. Het is een grote stad, vol met hoge gebouwen enzo. Het verhaal van het spel gaat over cyborg 00X (zelf bedacht), een cyborg die pas na de val van Black Ghost ontwaakt. Hij probeert (zonder te weten dat er nog 9 anderen zijn) achter zijn gewiste verleden te komen. Daarvoor moet hij allemaal missies doen , bijvoorbeeld tegen de overgebleven slechte projecten van Black Ghost strijden. Ik heb ook het model van de cyborg af.

Het probleem is alleen... ik weet helemaal niet hoe spel in elkaar wordt gezet. kan iemand mij mischien naar een tutorial verwijzen, of meehelpen met dit project??

Cyborg 00X model
Afbeelding

Afbeelding


ik sta ook open voor suggesties :)


Ik stel voor dat als je je met modeling bezig wil houden je de SDK van unreal 200X download en probeert daar een level in te maken met eigen geimporteerde modellen. Het programmeren van een eigen game op basis van 3d modellen werkt niet. Je zult hoe dan ook een engine moeten hebben en een aantal capabele programmeurs. Die engine is de motor, niet het verhaal of de content (hoe hard die ook nodig zijn om het invulling te geven) de drive is een goede codebase.

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling