Geregistreerd: 21 sep 2004 22:25 Woonplaats: It's Yummy and Delicious With Big Breast!
Call schreef:
Ik stel voor dat als je je met modeling bezig wil houden je de SDK van unreal 200X download en probeert daar een level in te maken met eigen geimporteerde modellen. Het programmeren van een eigen game op basis van 3d modellen werkt niet. Je zult hoe dan ook een engine moeten hebben en een aantal capabele programmeurs. Die engine is de motor, niet het verhaal of de content (hoe hard die ook nodig zijn om het invulling te geven) de drive is een goede codebase.
Helemaal mee eens, een eigen game- & 3d-engine ontwikkelen kost waarschijnlijk jaren tijd, zeker als je het alleen of met een klein groepje wil doen.
Als alternatief zou je ook eens rond kunnen neuzen op Sourceforge (www.sourceforge.net), daar lopen ook allerlei zaken rond die mischien goed gebruikt kunnen worden, of mischien dat daar nog wel een groep is die juist van jouw talenten gebruik zouden kunnen maken.
Tevens is sourceforge ook een prima voorbeeld van de vele ideeen die het niet halen, het is letterlijk een kerkhof van gestarte plannen die echter nooit boven het pre-alpha stadium uit komen.
Maar ook super proggies zoals Cube, Tenebrae (Quake, pixel lighting, stencil shadows enz.), QuakeForge enz. enz. Verschrikkelijk leuk om daar eens rond te neuzen en ideeen op te doen.
_________________ DayZ's simple. Get to the weapons, use them any way you can. I know you won't break the rules, because there aren't any.
Ik stel voor dat als je je met modeling bezig wil houden je de SDK van unreal 200X download en probeert daar een level in te maken met eigen geimporteerde modellen. Het programmeren van een eigen game op basis van 3d modellen werkt niet. Je zult hoe dan ook een engine moeten hebben en een aantal capabele programmeurs. Die engine is de motor, niet het verhaal of de content (hoe hard die ook nodig zijn om het invulling te geven) de drive is een goede codebase.
Helemaal mee eens, een eigen game- & 3d-engine ontwikkelen kost waarschijnlijk jaren tijd, zeker als je het alleen of met een klein groepje wil doen.
Als alternatief zou je ook eens rond kunnen neuzen op Sourceforge (www.sourceforge.net), daar lopen ook allerlei zaken rond die mischien goed gebruikt kunnen worden, of mischien dat daar nog wel een groep is die juist van jouw talenten gebruik zouden kunnen maken.
Tevens is sourceforge ook een prima voorbeeld van de vele ideeen die het niet halen, het is letterlijk een kerkhof van gestarte plannen die echter nooit boven het pre-alpha stadium uit komen.
Maar ook super proggies zoals Cube, Tenebrae (Quake, pixel lighting, stencil shadows enz.), QuakeForge enz. enz. Verschrikkelijk leuk om daar eens rond te neuzen en ideeen op te doen.
Nou, dat heeft mede te maken met het feit dat de repository benadering voor sourceforge ronduit frustrerend is en ik spreek uit ervaring.
Ik heb er met een groep van 8 man een jaar geleden een project gestart, maar door de vele kunstgrepen die uitgevoerd moesten worden om bij de repository te komen (vooral met ssh sleutels etc) is dat virtueel gestrand. De repository op sourceforge is leeggebleven, en we hebben uiteindelijk met een eigen server gewerkt om alles klaar te krijgen (overigens met succes, dus het project is niet mislukt).
Het gros van de projecten bestaat meestal uit mensen die geen idee hebben wat erbij komt kijken, maar iets willen maken.
Iets starten is nooit moeilijk. Afmaken wel
_________________ Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Ik weet niet of iemand al ooit heeft gehoord van MUGEN.
Simpel gezegd is het een progje waarmee je een 2d vechtspel kan maken, a la street fighter. Met MUGEN zijn al aardig wat spellen door mensen zelf gemaakt alleen komt het vaak voor de ze karakters gebruiken van bestaande spellen. Dat anime personages er in voor komen is geen uitzondering bij veel van die MUGEN gebaseerde spellen.
jaja...... ik kan wel met 99% zekerheid zeggen dat ze geen toestemming daarvoor hebben gevraagd .
Maarja ik dacht ooit weleens iets te proberen met MUGEN, maar aangezien ik weinig verstand heb van 3d/2d design heb ik het nooit geprobeerd. Maar ik heb altijd nog een gedachte in me achterhoofd van .... misschien ooit....
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Mugen was oorspronkelijk gemaakt voor het fan-gebruik van eigen en geleende characters. omdat de vele capcom en snk etc. characters er niet bijgeleverd werden, hoefden de makers geen toestemming te vragen aan die bedrijven.
Mugen werkt jammer genoeg niet op windows xp, iets waar bijna iedereen nu toe is gedwongen. ik heb wel eens een stukje gewerkt aan een paar personages voor mugen, maar eigenlijk is het maken van al die sprites veel te veel werk.
Citaat:
Iets starten is nooit moeilijk. Afmaken wel
Ja, vertel mij wat . ik ben nog steeds aan het werk aan een rpg die ik in september 2002 begon. maar ik ben dan ook maar zo elke dag een uurtje bezig gemiddeld. Maar dit jaar maak ik 'em af!
aangezien ik niet weet hoe een spel precies in elkaar zit (met scripten enzo) was ik eingelijk van plan om een bestaan spel te nemen en gewoon de bestanden vervangen met mijn bestanden... is dat mogelijk?
Geregistreerd: 21 sep 2004 22:25 Woonplaats: It's Yummy and Delicious With Big Breast!
AME schreef:
aangezien ik niet weet hoe een spel precies in elkaar zit (met scripten enzo) was ik eingelijk van plan om een bestaan spel te nemen en gewoon de bestanden vervangen met mijn bestanden... is dat mogelijk?
Dat zou mogelijk kunnen zijn.
Maar ook dat mag niet zo maar, ook game-engines en dergelijke zijn van iemand. Dus doe het dan met een game-engine waarbij dat mag, en wees er van overtuigd dat als je commerciele bedoelingen hebt dan het dan ook nog steeds mag.
_________________ DayZ's simple. Get to the weapons, use them any way you can. I know you won't break the rules, because there aren't any.
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Bij flash spellen kan dat het makkelijkste denk ik. gewoon wat plaatjes vervangen. en anders moet je op zoek naar zogenaamde 'open source' spellen, waarvan de bron bestanden gewoon toegankelijk zijn. meestal zijn dit fan projecten, zoals mugen vroeger. Even een waarschuwingkje: het is niet netjes om spellen gemaakt met RPG maker te gebruiken, want RPGmaker is tegen de wil van de eigenaars in gehackt en verspreid over internet, waardoor de eigenaars hebben besloten om geen vervolg RPG maker programma's te maken. erg zonde.
En dan heb je nog een aantal leuke spellen met bijgeleverde level editor, zoals age of empires, Drakan of tomb raider 3. Die van age of empires vond ik zelf wel echt leuk om mee te werken. en daarvan mag je je zelfgemaakte levels wel verspreiden.
Bij de meeste andere spellen zijn de plaatjes en databestanden gecodeerd of ingepakt, zodat je ze niet zomaar uit elkaar kunt plukken en vervangen.
Maar vooral wat RobertJ zegt: als je je creaties gaat delen met je vrienden of op internet zetten of zo, moet je de makers van het spel echt even een mailtje sturen om te vragen of ze toestaan.
Ik zit te denken om een webbased game te maken anime gerelateerd, een soort adventure met een hoog sociaal gehalte, textbased met images, maar niet zoals bijvoorbeeld die online-war games waar je legers moet aanvoeren etc. Meer een virtuele wereld. Ik heb alleen een goed concept nodig. Wie wil meedenken ?
Het geheel wil ik maken in J2EE, temeer omdat dat mijn ervaring omhoog krikt en dat weer voor mijn werk kan gebruiken alwaar ik momenteel nogal duimen zit te draaien .. dus mayb kan ik beide combineren voor een tijdje, dan leer ik er wat van en verkwist ik mijn tijd niet zo.
_________________ Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
altijd bereid om mee te denken ^_^
geen idee what J2EE is. volgens mij bedenk je dat net zelf
bedoel je dan een soort van chat-game met meerdere online spelers?
Het beste zou zijn om met statische plaatjes te werken dan + beweging (zoals flash bijvoorbeeld), anders is het veel te veel werk om alle sprites en zo te maken. van opzij gezien lijkt mij. met onder of bovenaan plaats voor redelijk wat tekst.
Het zou mooi zijn als zo'n spel dan zo in elkaar zat dat de spelers elkaar, via het delen en verzamelen van informatie en hints, verder op weg konden helpen op hun pad in het verhaal van het spel (zodat ze weten waar ze als volgt naar toe moeten gaan en zo).
Zolang je maar geen RPG gaat baserend op een bestaand anime forum met alle members als personages, wil ik wel meedenken (want zo'n rpg ben ik al aan het maken )
sprites maken is niet veel werk als je ze 3D doet
J2EE is een java taal. Ik heb een klein begin gemaakt dat te leren. maar of ik dat ook ga afmaken..
ik blijf voorlopig wel bij multimedia fusion, dat is gewoon goed en makkelijk hoewel het moeilijk is wil ik liever een spel maken waarvan ik kan zeggen dat het helemaal van mij is maybe dat ik deze zomervakantie aan mn ambiteuze plannen ga werken
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Die vorige vond ik zelf wel mooi, maar wilde ik eigenlijk niet gebruiken verder, omdat 'ie van RPG maker af kwam. Deze heb ik zelf gemaakt, gebaseerd op een stukje van het eerste stadje. het is ook de bedoeling dat ik straks een systeem opzet waardoor de battle mode achtergrond afhankelijk is van waar je je bevindt, dus per gebouw en level deel instelbaar.
En dan nog wat random toeschouwers in de achtergrond, afhankelijk van wie in de buurt stond toen battle mode begon.
En ja, ik weet het: weer erg fel gekleurd ^_^;; en nog weinig details.
Geregistreerd: 24 jul 2004 19:13 Woonplaats: Another World
Call schreef:
Ik zit te denken om een webbased game te maken anime gerelateerd, een soort adventure met een hoog sociaal gehalte, textbased met images, maar niet zoals bijvoorbeeld die online-war games waar je legers moet aanvoeren etc. Meer een virtuele wereld. Ik heb alleen een goed concept nodig. Wie wil meedenken ? Het geheel wil ik maken in J2EE, temeer omdat dat mijn ervaring omhoog krikt en dat weer voor mijn werk kan gebruiken alwaar ik momenteel nogal duimen zit te draaien .. dus mayb kan ik beide combineren voor een tijdje, dan leer ik er wat van en verkwist ik mijn tijd niet zo.
hehe met zoiets ben ik nu bezig is nog een beetje brak (ehm lees beta)
maar het is een webased adventure game
(ik kwam op dit idee toen ik met scumm aan het klooien was)
maar ik heb nog iets van een tekenaar nodig
en een gouden greep over hoe ik het inventory systeem ga bouwen
tsja vroeger veel met txt adventures gekooid en was een lucas art fan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen