Wie van jullie heeft er wel eens een eigen game gemaakt (met wat voor programma dan ook). Het maakt niet uit wat voor game het is. Ik zou zelf ook graag een eigen game willen maken. Ik weet alleen nog niet hoe dat nou allemaal moet
Heb je een eigen game, of een vriend/vriendin met een eigen game? Laat dan please wat plaatjes zien
Deze forum heeft nog een andere kant Wil je een game maken maar je hebt geen verhaal? Dan kan ik je wel helpen (als je wilt tenminste)
Drie vrienden en ik zijn voor Informatica nu bezig met een game.
De sprites zijn echter geripped van retail games, dus verspreiden zullen we het nooit doen. Het wordt een RPG. Het battle-systeem schiet goed op en de sprites (ook al zijn ze geripped, we moesten ze nog wel in elkaar zetten en goed aan elkaar koppellen(sp?)) zijn nagenoeg klaar.
We gebruiken de registered version van Gamemaker 6.0
_________________ -In a truly perfect world, stupidity would hurt. Badly. "Please spell check and proof read your post before submitting, it makes you appear smarter in the eyes of your peers!"
Hmz even nadenken:
- Een lucifer spel in turbo pascal 7 *dat was de eerste*
- Mazeman (een doolhof spel in TP7)
- Vast nog meer voo DOS waar ik zo niet meer op kan komen
- In java een Tic-Tac-Toe "tiny snow fairy sugar" game
- Firefly (schietspelletje in java)
- In C++ een game vliegspel (als je op hsbos zit, wij wilden niet met gamemaker werken, dus hebben wij zelf de engine gemaakt)
- In java een adventure/point 'n click game die momenteel nog in ontwikkeling is, maar ik heb zwaar tijdgebrek (zoek maar op yurai op het forum voor info).
- Oh voordat ik het vergeet een computer versie van "Per Seconde Wijzer", als je op de hsbos gaat studeren dan kom je die versie van ons nog tegen op de open dag als show-off voor school *trots is*
En nog een heel scala aan andere software (oa in delphi), alleen dat waren geen games
Screenshots:
Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd als game programmeur, maar ik had te weinig ervaring volgens hun, dus nu ben ik maar java programmeur geworden voor een multinational het verdient in elk geval beter!
_________________ Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Geregistreerd: 21 sep 2004 22:25 Woonplaats: It's Yummy and Delicious With Big Breast!
Computerspellen, dat is lang geleden. Ik heb voornamelijk op de Sinclair Spectrum en Sam Coupe (een neefje van de Spectrum) gewerkt, veel graphics gemaakt en nog meer gemaakt dat nooit gebruikt is, de Sam wordt nog wel gebruikt om leuk mee te rommelen, maar dat is niet zoveel meer als vroeger.
@Call: Dat adventure ziet er leuk uit, laat eens weten of je nog beta-testers nodig hebt
_________________ DayZ's simple. Get to the weapons, use them any way you can. I know you won't break the rules, because there aren't any.
Call > Ziet er erg strak uit, heb je de graphics ook gemaakt?
ugh -___- ik heb al tientalle pogingen op games gedaan, sommige hadden denk ik best succesvol kunnen worden.. mn meest speelbare waren een aantal rpg engines, en een 2 player (retro) GTA achtig spel waar je elkaar kon dood rijden en overhoop schieten dat was denk ik mn meest succesvolle.. ik wil nog steeds s een nieuwe poging doen op een RPG nu ik redelijk goed ben met 3D graphics. mn aller eerste spel was het neerschieten van mn klasgenoten die ik van de klasfoto er uit had geknipt. er waren extra bonussen op het meest gehaatte persoon van de klas mn klas waardeerde het zeer
Ik gebruikte altijd Clickteam's Klik & play, The games factory, of Multimedia Fusion, op 1 uitzondering na, moest een keer een spel programeren voor school in Macromedia Director, dat werd weer een RPG engine.
Ik ga zo ns zoeken naar die oude projecten, kijken of ik nog wat kan terug vinden om te posten
@Robert: Link naar alpha staat op aniway forum ergens
@yusuke: nee, ten minste, niet allemaal zelf getekend, sommige dingen wel. karakters zijn niet van mijn hand maar van yoshitoshi abe *drool*(zie laatste aniway). Ik teken aardig, maar heb echt niet het niveau om game content te tekenen. Mijn talenten liggen denk ik toch bij het technisch aspect
_________________ Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Dit is de RPG engine voor school, we hadden er een 9 voor
Naam: Secrets of Crystalite
Genre: RPG
Laatste update: Ongeveer 1 jaar geleden
Controls:
K = een "developer cheat" het geeft alle characters veel agility waardoor je niet zo lang op een buurt hoeft te wachten.
L = developer cheat #2, meer HP Potions (niet dat je die nodig hebt >_>)
een potion kun je gebruiken door te klik en slepen naar een naam van het status menu.
Alleen de characer Yusuke kan magie gebruiken, maar PAS OP het vereist een snelle computer, minstens een gezonde Pentium 4, om de animatie af te spelen. Dit is ook de reden dat we niet verder aan dit spel zijn gegaan. Dit was nog maar 1 animatie, stel je voor dat alles geanimeerd was @_@ Dit was t
Nooit echt iets afgemaakt, maar hier is een lijstje van spelletjes die ik lang geleden in elkaar heb geprakt:
- Nibbles/Snake variant + Editor
Geprogrammeerd in een vaag taaltje dat GFA-basic heet.
- 'Melee', een 2D RTS
C++ projectje met wat vrienden. Ik deed hoofdzakelijk muziek.
- 'Toasty', puzzelspel a la Puyo Puyo fever
Ik deed weer muziek en heb een code-wrapper geschreven voor de sound-engine.
- 'Denizen Extinction', een 2 1/2D (FF7) RPG
C++, OpenGL. Hoewel dit op stop staat, wil ik er wel weer een keer mee verder. Ik was bezig aan de hele engine.
Verder ben ik van plan een 2D shooter te gaan bouwen, maar voorlopig zit al mijn tijd in het programmeren van een karaoke-programma voor Anime 2005. Ik zal eens kijken of ik ergens nog screenshots heb ^_^
Geregistreerd: 09 okt 2004 21:26 Woonplaats: Back to basic. Please adopt me.
ik had eens iets gemaakt met zo'n kant en klaar pakket.
het was het meest eentonigste spelletje ooit.
het ging ongeveer zo:
je mocht de grond niet aan raken. dat kon je voorkomen door op platotjes te springen. als je op een plato sprong ging het platotje op een andere plek staan. per platotje dat je "gebruikte" kreeg je 1 punten. (en dat leed al vlug tot de 100)
simpel, niet erg orgineel maar mijn broers waren wel hooked.
Geregistreerd: 04 nov 2004 14:57 Woonplaats: Minami Senju Tokyo JAPAN
ik heb vroeger wel eens een shot game gemaakt gedeeltelijk in machine taal om de sprites snel te krijgen.
Momenteel programmerik in java en ander vreemde talen zo als Today.
Maar ook veer sql dingen. Ik ben meer een hard ware man maar ben nu langzaam de software kant aan het op gaan.
Mij broer is zit van van na school un. als met 3D software bezig !!
Hij werk nu voor tno def. en maakt vliegtuig,tank enz simulatoren.
Hij kan erg goed programmeren, hij heeft meerdere keren vragen gehad van spel bedrijven deze willen de de graf. engine kopen die mij broer heeft geschreven. Deze heeft hij zelf ontwikkeld en ik heb niets beters gezien. Ja het is beter als al die doom en reallife dingen. En het draait op een gewone pc. Je hoeft geen super computer hebben. gewoon een huis en tuin ding.
Kwou dat ik dat allemaal zou kunnen Ik kan slecht 3D modellen maken en dan nog lukken ze nooit goed. Ik heb een tijdje geleden wel eens een lang verhaal geschreven. Het ging over een man die werd omgebouwd tot een cyborg. Zijn makers waren slecht en hij moest ze uiteindelijk verslaan (lang verhaal... sf). Het was eingelijk een game die ik samen met twee anderen zou maken (ik was de schrijver) helaas ging het niet meer door en zit ik vast met 20 blz....... de computer is leeg gehaald
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
kun je dat verhaal niet gebruiken voor een manga?
Ikzelf heb -tig computerspelletjes uitgedacht zo'n 10 jaar geleden, en nu ik eindelijk kan programmeren, probeer ik er hier en daar wat te maken.
- Ik heb ergens een javascript platformspelletje gemaakt ooit van een vriendin van mij, waarin ze newbies moest neermeppen met een koekenpan, punch of een regen van gevleugelde varkens, en cookies moest verzamelen. helaas kan internet explorer geen grote levels aan (vertraging), dus daar hield het spel op.
- Ik heb ook nog wel eens een klein javascript spelletje gemaakt waar je met een cursor en grote kogelgaten het logo van mijn school in fasen aan flarden kon schieten.
- en nog een star trek holodeck spelletje waar je vliegende neonlichtjes moet neerschieten.
- Toen ik ontdekte dat ik ook c++ kon, ben ik begonnen aan een shoot 'm up die ik jaren terug bedacht had. heb alleen de speelbare basics.
- totdat ik begon met een bijzondere rpg voor een amerikaans anime forum, waar ik nog steeds lekker aan ontwikkel. Mijn beste en leukste project tot nu toe.
- En tussendoor ben ik een beat 'm up aan het maken van al mijn fan art van cammy bij elkaar. komt misschien laat dit jaar af.
wow dat ziet er echt goed uit! hoe heb je dat gemaakt? is het een rpg ofzo? is er ook een mogelijkheid voor mij om het spel 's een keer te proberen?
ik quote mijzelf even:
"
Het zaakje is gratis, en in toekomst misschien open source.
Ik ben er nog lang niet, maar je kunt al wel een "dag" spelen.
(saven en laden werkt met dagen, en aangezien alleen dag 1 erin zit .. go figure).
Het zaakje kun je hier downloaden voor de enthousiastelingen.
(hij staat in elk geval op een bloedsnelle server en is ~ 25 mb)
Je hebt in elk geval de JRE en JMF nodig om het te draaien (staat allemaal in de readme beschreven, bij ontbreken even downloaden bij sun).
LEES DE README! voor verdere instructies.
"
Let dus even op, het spel zoals het nu is is meer een proof of concept, dus verwacht ook geen extreme knallende graphics, maar het werkt gewoon.
Ik moet het alleen nog een keer afmaken.
Het hele idee is dat zodra ik de engine af heb ik elk willekeurig verhaal met bijbehorende graphics etc als een soort "module" kan bundelen om zo de mogelijk te geven voor mensen om op een relatief simpele manier een eigen spel van hun verhaal/art te kunnen maken.
Het moet dus eigenlijk een soort framework worden waar je je verhaal en art aan vast kunt hangen (met enig technisch inzicht).
ps, het kruisjerondje tiny snow fairy sugar spelletje staat op:
http://www.orbital-fusion.com/files/kruisjerondje.zip Wel moet ik erbij zeggen dat hier nog een bugje inzit dat ervoor zorgt dat de muziek blijft doorlopen totdat je alle browservensters gesloten hebt.
Maar aangezien het al een tijdje oud is zoek ik het niet om er dat uit te proggen ... jaja, lamme programmeur
_________________ Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen