Mensen vergissen zich er idd veel van dat de machine de code op een vroef leest, die rechts onderaan de brief gedrukt wordt. Dus die zwarte code met de oranje streepjes.
Niet echt iets wat de TNT slecht doet, maar meer iets wat DHL beter kan. Namelijk de Track&Trace dingen. Mijn Mandarake pakketje kan ik behoorlijk exact volgen vanaf Mandarake Nakano naar (op dit moment) Tokyo Airport. Dat deed EMS/TNT wel anders
Want in zo'n geval kun je volgens mij de TNT wel aansprakelijk stellen voor de kosten.
Aansprakelijk stellen is één, of je uiteindelijk wat krijgt is twee.
Ik heb in april 2010 een aantal blu-rays met EMS (sneldienst, u allen wel bekend) naar Nederland gestuurd voor het videoprogramma van Anime 2010. De doos lag eerst twee weken bij de Douane (daar gebeurde pas wat mee toen ik belde: schande), daarna kwam het eindelijk mijn kant op. Helaas was ik niet thuis en de dag erop ook niet, dus de dag dáárop naar het Servicepunt. "Uh, we kunnen het pakje niet vinden, bel Track & Trace maar." Ik bellen: bleek dat het pakket diezelfde dag nog retour was gestuurd.
Lang verhaal kort: gedurende twee maanden heb ik via de tracing van EMS mijn pakket aan zien komen in Osaka, terug zien gaan naar Nederland én meteen weer retour zien gaan naar Osaka, waar in de tussentijd Anime 2010 kwam en ging. Dat laatste gebeurde overigens omdat die gekke Japanners geen Nederlands kunnen lezen en derhalve de Retour Afzender-sticker er niet af hadden gehaald, waardoor de voormalig ambtenaar hier in Nederland ook niet verder keek dan z'n neus lang was en het zonder controleren weer lekker in de rolcontainer voor Japan flikkerde.
In de tussentijd ving ik iedere keer bot bij de klantenservice, onder andere omdat ik niet de tegenwoordigheid van geest had om een geheime code op de envelop te kalken, waardoor mijn verzoek om actie op een stapeltje terecht kwam waar hij waarschijnlijk nu nog op ligt.
Na de tweede keer retour bleef het pakket volgens EMS ergens in Osaka liggen en hield de code op een gegeven moment op te bestaan. 200 euro aan blu-rays in de lucht opgelost, de dader ligt op het kerkhof en ik kan fluiten naar m'n poen want ik heb daarna niets meer gehoord van TNT.
De volgende keer maar weer gewoon SAL; je wordt niet genaaid door (ex)ambtenaren en gaat daardoor nog sneller ook.
_________________ Anime-FAQ Use jij al English in je teksten? Dat is teh 1337, weetjewel. Nihongo is ook motto cool desu. En dat op een Nederlandstalig forum...
A cell phone does not produce ionizing radiation, and thus does not cause cancer, unless it's a bananaphone. (XKCD)
Heb met SAL nog geen problemen gehad. Ze bezorgen hier voornamelijk in de avond rond etenstijd, dus dan ben ik altijd thuis. Mochten ze het s'middags bezorgen, ligt het vaak bij 1 van mijn vele buren(die zo lief zijn om voor mij het pakketje aan te nemen).
Zucht, waarom kan alleen de DHL de pakketjes niet bij de Plus brengen, zoals de TNT altijd deed?
Attitude Holland werkt ineens met DHL ofzo en ze hebben mijn pakketje zo verzonden dat ik moet gaan tekenen :S... heb tijden geleden broek besteld... en die kan maar niet bezorgd worden... want er moet getekend voor worden en mijn fucking deurbel doet het niet. Dus ze denken steeds dat ik niet thuis ben. Maar wat doen ze dan, ze brengen het steeds terug naar attitude, ipv naar de plus... =( zo ga ik het nooit krijgen......
Geregistreerd: 24 aug 2004 15:06 Woonplaats: Aalsmeer, Netherlands
Venus92 schreef:
[size=85]Even iets over DHL[/size]
Zucht, waarom kan alleen de DHL de pakketjes niet bij de Plus brengen, zoals de TNT altijd deed?
Attitude Holland werkt ineens met DHL ofzo en ze hebben mijn pakketje zo verzonden dat ik moet gaan tekenen :S... heb tijden geleden broek besteld... en die kan maar niet bezorgd worden... want er moet getekend voor worden en mijn fucking deurbel doet het niet. Dus ze denken steeds dat ik niet thuis ben. Maar wat doen ze dan, ze brengen het steeds terug naar attitude, ipv naar de plus... =( zo ga ik het nooit krijgen......
Al telefonisch contact gehad met DHL? Bij mij is het 1x gebeurd dat ze niet (goed) hadden aangebeld en vond dus een briefje een minuut of 15 nadat ze waren geweest. ff gebeld met DHL en chauffeur kwam nog geen half uur later weer
Meerdere keren naar DHL gebeld. En ik werd constant doorverwezen, uiteindelijk naar zelfs Attitude doorverwezen. Bleek dat het pakketje terug bij hun gedumpt was...
Waarom brengen ze het niet gewoon naar de Plus =(... waarom elke keer helemaal naar Attitude? Zo krijg ik het dus echt nooit!
Want in zo'n geval kun je volgens mij de TNT wel aansprakelijk stellen voor de kosten.
Aansprakelijk stellen is één, of je uiteindelijk wat krijgt is twee.
*lang verhaal*
200 euro aan blu-rays in de lucht opgelost, de dader ligt op het kerkhof en ik kan fluiten naar m'n poen want ik heb daarna niets meer gehoord van TNT.
De volgende keer maar weer gewoon SAL; je wordt niet genaaid door (ex)ambtenaren en gaat daardoor nog sneller ook.
Maar je hebt toch een klacht ingediend?
Zelfs al helpt het jou niet direct, als ze voldoende klachten krijgen zullen ze op den duur missschien gaan beseffen dat er iets mis is. Als iedereen redeneert van "Het helpt toch niet, dus ik doe niets", dan zal er gegarandeerd nooit wat veranderen.
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
Kun je er geen kopen op batterijen/zendertje die kun je weer gewoon meenemen als je verhuisd? Blijft het van jou en staat niemand meer lang voor de deur te wachten terwijl je thuis bent tenzij je niet open wilt doen.
Volgens mij is het bij DHL zo dat het altijd of terug gestuurd wordt naar de afzender of het bij een servicepunt van ze wordt afgegeven maar volgens mij moet je dat dan aangeven op het pakket. Heb ik een keer gelezen in de FAQ van DHL for you die ik eens doorgelezen heb voordat ik er gebruik van ging maken. Geen ervaring mee verder maar dat vind ik wel een nadeel van DHL. Met buitenlandse DHL post zal het wel anders geregeld zijn gok ik.
SAL heeft hetzelfde probleem, gaat via TNT en SAL is niet traceerbaar. ga voor DHL of FedEx ofzo
SAL heeft geen T&T, nee, maar met SAL heb ik nog nooit problemen gehad, met EMS eigenlijk maar één of twee keer niet. De rest van de EMS-pakketten zijn lang vastgehouden door de Douane en/of zoekgemaakt door de posterijen. Dat vasthouden valt TNT niet aan te rekenen, maar waarom betaal ik extra geld voor snelheid, zie ik dat het pakketje in 38 uur van Osaka naar Schiphol is gekomen en moet ik vervolgens 560 uur wachten voor de boel eindelijk bij mij wordt afgeleverd? Dan houd ik die 30 euro liever in m'n zak: SAL is dan sneller.
_________________ Anime-FAQ Use jij al English in je teksten? Dat is teh 1337, weetjewel. Nihongo is ook motto cool desu. En dat op een Nederlandstalig forum...
A cell phone does not produce ionizing radiation, and thus does not cause cancer, unless it's a bananaphone. (XKCD)
Kun je er geen kopen op batterijen/zendertje die kun je weer gewoon meenemen als je verhuisd? Blijft het van jou en staat niemand meer lang voor de deur te wachten terwijl je thuis bent tenzij je niet open wilt doen.
Een losse deurbel dus? Dat is een goed idee, dank je.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen