Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Eoselo schreef:
[ http://i.imgur.com/wfOIKyv.png ] Fijn dit :') Foto is uit focus omdat het donker was maar ik toch even snel een foto wou maken. pakketje compleet open gebarsten, licht in de regen gehangen en was misschien voor 1/5e door de brievenbus geperst. Gelukkig was er niks beschadigt of missend maar dat had makkelijk wel kunnen gebeuren door de regen of het had zelfs compleet gejat kunnen worden. Maar heey, m'n nieuwe pruik is binnen~
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Dit heeft verder niks met postnl te maken maar ik moet toch even zeuren. Wat ik vandaag toch meemaakte :')
Ik verwachtte een poster en die webshop levert met GLS. Ik al de hele dag de track en trace netjes in de gaten houden, en verder ben ik zoals meestal het geval is gewoon thuis. Door het raam kan ik altijd de bezorgers aan zien komen. Het werd onderhand een beetje laat, dus ik keek nog een keer op mijn tracking:
"18-05-2015 15:49 Den Bosch NL Aflevering Ontvanger heeft getekend met MW"
Wut? Ik woon in Eindhoven, en de bel is niet eens gegaan, laat staan dat ik ergens voor getekend heb?
Ik dus met frisse tegenzin de klantenservice bellen (1-, per gesprek -_-. Toch maar gedaan aangezien een email sturen in dit geval misschien weinig zin heeft) Kreeg al een medewerkster aan de lijn die echt klonk alsof het haar weinig interesseerde, maar die wist mij te vertellen dat het pakketje niet in Den Bosch lag, maar op nummer 12 was afgeleverd. En dat de chauffeur een briefje door de brievenbus had gegooid. Ik had dat briefje niet gehad, maar later bleek het ergens ondergeschoven te zijn, dus toen ik nog een keer in de gang ging kijken vond ik het. Maar dan nog, ik ben de hele dag thuis geweest, de bel is 100% zeker weten niet gegaan, ik heb niet eens een bus gezien of gehoord. 10 minuutjes heb ik even gestofzuigd maar dat was niet hard genoeg om de bel niet te horen, want ik had expres de deuren open gelaten. Ik heb al vaker luie bezorgers gehad, maar deze heeft het gewoon niet eens geprobeerd af te leveren, laat staan dat ik een handtekening heb gezet...
Het is jammer, want die webshop is op zich wel goed, veel keus, maar ik zal er nu niet snel nog een keer bestellen als ze met dit bezorgbedrijf blijven werken.. Ik heb echt nog nooit zo'n ongeïnteresseerde houding meegemaakt van zowel bezorging als klantenservice, en hun tracking is ook totaal onduidelijk.
En als ik niet nog een keer naar dat briefje was gaan zoeken had ik het niet gevonden en nooit geweten dat het op nummer 12 lag.
Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59 Woonplaats: Nijmegen
saaskimi schreef:
Jij hebt veel mazzel gehad, Eosolo. Voor hetzelfde geld was het gejat. Ik werk zelf ook als postbode en zulke dingen zal ik niet doen. Dan maar een briefje in de bus en afhalen, dan wel later laten brengen. Moest je er geen handtekening voor zetten? Kan het label niet goed zien. Veel plezier met je pruik.
Groetjes
Harry
PS Was de pruik zelf nat??
Er zijn een hoop rare dingen aan deze bezorging. Het eerste was dat deze is geleverd op een Zondag, ergens tussen 8 in de ochtend en 10 in de avond, ik was die dag weg naar YaYcon en er was niemand anders thuis. Ik heb het ook aan andere vrienden laten zien maar we komen er niet uit hoe dit nou precies is gebeurt.
De opengescheurde buitenkant is waarschijnlijk het resultaat van een gedachte gang 'ze is niet thuis en ik wil niet in de regen een briefje schrijven(o.i.d.)*knap* oeps snel weg wezen en hopen dat niemand dat zag'. Het meest logische scenario is dat het bij iemand anders in de straat is afgeleverd ivm dat ik niet thuis was, maar dit is onlogisch aangezien ik geen andere post heb ontvangen en ook geen gemist briefje(plus, zondag). Het zou kunnen dat het eerder in de week bij iemand is afgeleverd maar dan zou ik nog steeds het briefje hebben moeten ontvangen. Ik en mijn ouders ontvangen geregeld pakketjes, alle losse bladen worden uitgeschud dat er niks tussen beland zou kunnen zijn qua briefjes etc. Tevens was ik de hele week op dit pakketje aan het wachten aangezien het de originele pruik was die ik op YaYcon wou dragen.
Ik weet niet of er voor getekend had moeten worden, maar ik heb wel met mijn postNL bezorger afgesproken dat het ok is als mijn buurman voor mijn pakketjes tekent, en ik het liever bezorgt bij hem heb dan een poging 2 of ophalen bij het postkantoor. Ik heb de brief bewaard, zou ik iets kunnen verhelderen met de codes die erop staan?
En alles in het pakketje was gelukkig onbeschadigd, de pruik zat in diens eigen plastic tasje met zo'n boterhammen zakjes slot(vandaar dat het pakketje is gesprongen toen het door de brievenbus geforceerd werd, de lucht kon geen kant op :'P )
edit: Er zit een sticker met de traceer code op, logisch, ahum. Ik heb me na ontvangst er eigenlijk niet meer mee bezig gehouden aangezien ik mijn momentele bezorger erg mag en liever geen willekeurig ander mannetje wil. Dom dom, maar goed. Daarentegen was de traceer invullen een onplesante verassing. Het pakketje is bezorgd op Vrijdag en er is getekend door, welja namen noem ik liever niet ivm privicy enzo, maar dit is niet mijn naam en ook niet die van een van mijn buuren. Het is een buitenlandse naam en een donkerbruine vermoede zegt mij dat dit de naam van mijn bezorger is. Ik heb tegenstrijdige emoties over wat ik hiermee aan moet :/
Update van het GLS gezeik: Het word nog mooier, want volgens hun ligt het pakketje op nummer 12? Daar ligt het dus niet, die mensen hebben het niet. Mijn buurt is opzich wel betrouwbaar, nooit problemen gehad met het stelen van pakketjes, en het zijn vooral gezinnen.
Wat een K*T bedrijf. Niemand weet waar mijn pakketje is, en ik ben mijn poster kwijt..
Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44 Woonplaats: Naast de buren
Neko_Orihime schreef:
Dit heeft verder niks met postnl te maken maar ik moet toch even zeuren. Wat ik vandaag toch meemaakte :')
Ik verwachtte een poster en die webshop levert met GLS. Ik al de hele dag de track en trace netjes in de gaten houden, en verder ben ik zoals meestal het geval is gewoon thuis. Door het raam kan ik altijd de bezorgers aan zien komen. Het werd onderhand een beetje laat, dus ik keek nog een keer op mijn tracking:
"18-05-2015 15:49 Den Bosch NL Aflevering Ontvanger heeft getekend met MW"
Wut? Ik woon in Eindhoven, en de bel is niet eens gegaan, laat staan dat ik ergens voor getekend heb?
Ik dus met frisse tegenzin de klantenservice bellen (1-, per gesprek -_-. Toch maar gedaan aangezien een email sturen in dit geval misschien weinig zin heeft) Kreeg al een medewerkster aan de lijn die echt klonk alsof het haar weinig interesseerde, maar die wist mij te vertellen dat het pakketje niet in Den Bosch lag, maar op nummer 12 was afgeleverd. En dat de chauffeur een briefje door de brievenbus had gegooid. Ik had dat briefje niet gehad, maar later bleek het ergens ondergeschoven te zijn, dus toen ik nog een keer in de gang ging kijken vond ik het. Maar dan nog, ik ben de hele dag thuis geweest, de bel is 100% zeker weten niet gegaan, ik heb niet eens een bus gezien of gehoord. 10 minuutjes heb ik even gestofzuigd maar dat was niet hard genoeg om de bel niet te horen, want ik had expres de deuren open gelaten. Ik heb al vaker luie bezorgers gehad, maar deze heeft het gewoon niet eens geprobeerd af te leveren, laat staan dat ik een handtekening heb gezet...
Het is jammer, want die webshop is op zich wel goed, veel keus, maar ik zal er nu niet snel nog een keer bestellen als ze met dit bezorgbedrijf blijven werken.. Ik heb echt nog nooit zo'n ongeïnteresseerde houding meegemaakt van zowel bezorging als klantenservice, en hun tracking is ook totaal onduidelijk.
En als ik niet nog een keer naar dat briefje was gaan zoeken had ik het niet gevonden en nooit geweten dat het op nummer 12 lag.
Nu wil ik niet advocaat van de duivel spelen (maar doet het toch ) en ik weet ook niet precies de details, maar het lijkt mij meer moeite kosten voor de bezorger om een pakketje ergens anders te leveren en vervolgens een briefje op het juiste adres te leveren (en aan je verhaal te zien is ie dus bij je deur geweest). Ook de bezorg auto moet dus wel geweest zijn. Overigs wist de klantenservice zowaar de juiste gegevens ipv bijvoorbeeld de verkeerde gegevens van de track en trace. En ging je niet nog een keer zoeken naar het briefje na aanleiding van het telefoontje? Dat de bezorger niet of niet goed heeft aangebeld is eigenlijk het enige verwijt dat je ze kan maken, als dat al zo is.
Zou zonde zijn om die webshop die je bevalt meteen op te geven door dit ene vooral. Nogmaals ik ken niet alle details, maar elk verhaal heeft twee kanten
*Na de update* Ok dat klinkt dus als vage praktijken en bovenstaande uitleg maakt het niet echt logischer... Wat wel is dat je recht hebt op je gekochte spullen van de webshop. Dat die nooit zijn aangekomen is jouw probleem niet. Je hebt dus recht op een vervangend product of je geld terug (als ze al willen meewerken).
Nu wil ik niet advocaat van de duivel spelen (maar doet het toch )
Foei
Het is jammer van de webshop, maar ik heb geen zin om bij eventuele toekomstige bestellingen in de stress te gaan zitten of GLS het wel goed doet, of weer te moeten bellen voor 1-, per gesprek. Bovendien zit ik met mijn beperking en ik kan niet zomaar even naar de buren hobbelen, om te kijken of daar wat ligt. Dus als ik niet enigzins van het bezorgbedrijf op aan kan, bestel ik liever niets meer...
Ik heb verder geen idee wat de bezorger heeft uitgespookt, mijn moeder is op dit moment bij zo ongeveer alle naaste buren langs geweest en niemand heeft de poster... Als iemand mij zou vertellen dat een spook dat briefje door de brievenbus heeft gegooid, geloof ik het nog ook. De hele dag niemand gezien, nog geen auto of bus, de buurman en buurvrouw van nummer 12, waar het eigenlijk zou moeten zijn waren ook heel de dag thuis, hebben ook niemand gezien. Dus het is echt een hele vreemde zaak. Je gaat haast denken dat de bezorger het zelf achter over gedrukt heeft.
Mijn buren verdenk ik eigenlijk niet, nooit problemen mee gehad, en die een of 2x dat er een pakketje bij ze lag heb ik het altijd gekregen, dus waarom zouden ze nu ineens een poster stelen?
Ik heb geen idee waarom de klantenservice zegt dat het wel in Eindhoven ligt, het was exact hetzelfde tracking nr. Als aflever adres staat ook mijn adres maar er staat nog steeds Den Bosch en dat de ontvanger heeft getekend. Tenzij de klantenservice iets kan zien wat ik op internet niet kan zien...
Het klopt iig van geen kanten en GLS is bij deze gebombardeerd tot mijn meest gehate bezorgdienst.
Vreemde zaken allemaal, hoor. (Neko-Orihime en Eosolo).
Het zijn trouwens niet alleen de pakketbezorgers, hoor. Sommige postbezorgers kunnen er ook wat van. In het begin kregen wij ook wel eens de post op zaterdagavond, zondag of soms zelfs pas maandag. Een collega vertelde vorige week nog, dat schoonfamilie van hem, de post op zondag had gekregen. Nou ja zeg...... Op Bevrijdingsdag, dat voor Postnl een vrije dag was, had er een bezorger bij het depot had staan wachten op de post. Die wist niet eens, dat er niet gewerkt werd bij Postnl.
chobittsu schreef:
GLS, oftewel Gevalletje Luie Sukkels...
Da's een goeie. Een tijdje geleden zat mijn vestiging schuin tegenover DHL. Daar hadden we ook een leuke voor: Doen Heel Langzaam of Doen Heel Lullig.
Zeg dat wel laatst werd ons electronishe chip gestuurde katten luikje bezorgd en die gast liet de doos 3 keer op de grond vallen terwijl er breekbaar op stond. en het niet eens zeggen maar ik zag t door t raam gebeuren en weigeren zijn naam te geven toen ik t vroeg.
en mijn zus haar college boeken zijn zo vaak half door de brievenbus geduwd en dan helemaal nat geworden door de regen waarna we ze moesten drogen. en dan de vermiste manga's van een van mijn vriendinnen die nooit zijn terug gevonden op t TNT postkantoor waar ze die zou ophalen.
Dit heeft verder niks met postnl te maken maar ik moet toch even zeuren. Wat ik vandaag toch meemaakte :')
Ik verwachtte een poster en die webshop levert met GLS. Ik al de hele dag de track en trace netjes in de gaten houden, en verder ben ik zoals meestal het geval is gewoon thuis. Door het raam kan ik altijd de bezorgers aan zien komen. Het werd onderhand een beetje laat, dus ik keek nog een keer op mijn tracking:
"18-05-2015 15:49 Den Bosch NL Aflevering Ontvanger heeft getekend met MW"
Wut? Ik woon in Eindhoven, en de bel is niet eens gegaan, laat staan dat ik ergens voor getekend heb?
Ik dus met frisse tegenzin de klantenservice bellen (1-, per gesprek -_-. Toch maar gedaan aangezien een email sturen in dit geval misschien weinig zin heeft) Kreeg al een medewerkster aan de lijn die echt klonk alsof het haar weinig interesseerde, maar die wist mij te vertellen dat het pakketje niet in Den Bosch lag, maar op nummer 12 was afgeleverd. En dat de chauffeur een briefje door de brievenbus had gegooid. Ik had dat briefje niet gehad, maar later bleek het ergens ondergeschoven te zijn, dus toen ik nog een keer in de gang ging kijken vond ik het. Maar dan nog, ik ben de hele dag thuis geweest, de bel is 100% zeker weten niet gegaan, ik heb niet eens een bus gezien of gehoord. 10 minuutjes heb ik even gestofzuigd maar dat was niet hard genoeg om de bel niet te horen, want ik had expres de deuren open gelaten. Ik heb al vaker luie bezorgers gehad, maar deze heeft het gewoon niet eens geprobeerd af te leveren, laat staan dat ik een handtekening heb gezet...
Het is jammer, want die webshop is op zich wel goed, veel keus, maar ik zal er nu niet snel nog een keer bestellen als ze met dit bezorgbedrijf blijven werken.. Ik heb echt nog nooit zo'n ongeïnteresseerde houding meegemaakt van zowel bezorging als klantenservice, en hun tracking is ook totaal onduidelijk.
En als ik niet nog een keer naar dat briefje was gaan zoeken had ik het niet gevonden en nooit geweten dat het op nummer 12 lag.
Nu wil ik niet advocaat van de duivel spelen (maar doet het toch ) en ik weet ook niet precies de details, maar het lijkt mij meer moeite kosten voor de bezorger om een pakketje ergens anders te leveren en vervolgens een briefje op het juiste adres te leveren (en aan je verhaal te zien is ie dus bij je deur geweest). Ook de bezorg auto moet dus wel geweest zijn. Overigs wist de klantenservice zowaar de juiste gegevens ipv bijvoorbeeld de verkeerde gegevens van de track en trace. En ging je niet nog een keer zoeken naar het briefje na aanleiding van het telefoontje? Dat de bezorger niet of niet goed heeft aangebeld is eigenlijk het enige verwijt dat je ze kan maken, als dat al zo is.
Zou zonde zijn om die webshop die je bevalt meteen op te geven door dit ene vooral. Nogmaals ik ken niet alle details, maar elk verhaal heeft twee kanten
*Na de update* Ok dat klinkt dus als vage praktijken en bovenstaande uitleg maakt het niet echt logischer... Wat wel is dat je recht hebt op je gekochte spullen van de webshop. Dat die nooit zijn aangekomen is jouw probleem niet. Je hebt dus recht op een vervangend product of je geld terug (als ze al willen meewerken).
heb je t ook nooit ergens in je schuur, stal of tuin onder een afdakje gevonden. wij hebben ooit een pakketje voor ons onder het afdakje tussen de afvalbakken gevonden.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
GLS krijg ik morgen een pakketje van, maar ik laat het bezorgen bij een GLS pakketshop. Dit is de eerste keer dat ik met hen te maken heb sinds lange tijd. Maar de webwinkel waar ik mijn Japanse magazine heb besteld verstuurd blijkbaar via GLS. Als ik dit zo lees, dan maak ik me wel wat zorgen. Wat een stelletje oelewappers daar. Zal hier wel berichten hoe het bij mij afloopt.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Ik heb dus gisteren een boos emailtje naar de klantenservice moeten sturen omdat ze om 17.30 al sluiten. Vanmorgen antwoord gehad hoe vervelend ze het wel niet vinden, ze hebben de bezorger gesproken en die gaat vandaag uitzoeken waar hij het pakketje precies heeft geleverd..
Wat een volslagen onbenullen, niet aanbellen of ook maar moeite doen om iets af te leveren is al 1 ding, maar om vervolgens het pakketje ergens te dumpen en dan niet weten waar?
Ik vind het allemaal niet zo grappig, maar wat moet je dan...
Vanmorgen een emailtje terug gekregen van de klantenservice van GLS dat ze contact op gingen nemen met de bezorger en zodra dat was gebeurt zou ik het horen. Rond 5en had ik een emailtje dat de bezorger zich in het huisnummer vergist had en dat het op nummer 8 lag. Ik slaakte al een zucht van verlichting en moest wachten tot mijn moeder thuis was zodat ze het kon halen, want lichamelijke beperking enzo.
Alleen deze mensen hebben het pakketje ook niet. Sterker nog ze zijn de afgelopen twee dagen niet eens thuis geweest. Dus nu heb ik van GLS al 2x een verkeerd huisnummer gekregen waar mijn pakketje zogenaamd zou liggen, is het vervolgens nog steeds niet boven water en ik begin zo langzamerhand een beetje wanhopig te worden. (Ik verdenk nog steeds mijn buren niet, we hebben hier eigenlijk nooit problemen met post die verdwijnt, ik ben meestal wel thuis en die paar keren dat ik iets bij ze moest halen kreeg ik het gewoon mee, dus het lijkt me sterk dat ze ineens bij een poster denken "JA DIE GAAN WE JATTEN")
Ik vind het eerder steeds aannemelijker worden dat of de bezorger heet heeft gejat/kwijtgemaakt/gemold/enz of dat het ergens 5 straten verderop ligt omdat alles hier met zand begint (Ik woon op de zandtong, even verderop heb je de zandzegge, zandbaars, etc.) Maar iets is er compleet misgegaan.
En het is zo frustrerend Dit had allemaal niet hoeven gebeuren
- Ik was gewoon thuis. Als de bezorger had aangebeld had hij het persoonlijk aan mij kunnen geven. - Ik weet nog steeds niet wie er nou getekend heeft voor ontvangst, want dat staat op de tracking. Ik vermoed dat het de bezorger zelf was. - Ookal had ie de indruk dat ik niet thuis was, AL ZOU IK NIET WETEN HOE, WANT ALS IE GEWOON AANBELT DOE IK OPEN, waarom dan niet de volgende dag terug komen? - Dan staat er zo droog "Om tijd te besparen hebben we het pakketje bij uw buren afgeleverd" ja, dit bespaart echt tijd :') Wees dan iig duidelijk waar je het hebt afgeleverd, en geen bijna niet ingevuld briefje met alleen het nummer 12 erop.
Ik ben echt volledig klaar met GLS, ook al komt het pakketje nog boven water (laten we het hopen), ik bestel echt NOOIT meer ergens waar met GLS geleverd word... Schijnbaar komt dit vaker voor want er staan echt honderden soortgelijke verhalen dat ze 9 van de 10x gewoon al niet aanbellen, maar meteen een briefje in de bus gooien.
Ik vind het allemaal niet zo grappig, maar wat moet je dan...
Vanmorgen een emailtje terug gekregen van de klantenservice van GLS dat ze contact op gingen nemen met de bezorger en zodra dat was gebeurt zou ik het horen. Rond 5en had ik een emailtje dat de bezorger zich in het huisnummer vergist had en dat het op nummer 8 lag. Ik slaakte al een zucht van verlichting en moest wachten tot mijn moeder thuis was zodat ze het kon halen, want lichamelijke beperking enzo.
Alleen deze mensen hebben het pakketje ook niet. Sterker nog ze zijn de afgelopen twee dagen niet eens thuis geweest. Dus nu heb ik van GLS al 2x een verkeerd huisnummer gekregen waar mijn pakketje zogenaamd zou liggen, is het vervolgens nog steeds niet boven water en ik begin zo langzamerhand een beetje wanhopig te worden. (Ik verdenk nog steeds mijn buren niet, we hebben hier eigenlijk nooit problemen met post die verdwijnt, ik ben meestal wel thuis en die paar keren dat ik iets bij ze moest halen kreeg ik het gewoon mee, dus het lijkt me sterk dat ze ineens bij een poster denken "JA DIE GAAN WE JATTEN")
Ik vind het eerder steeds aannemelijker worden dat of de bezorger heet heeft gejat/kwijtgemaakt/gemold/enz of dat het ergens 5 straten verderop ligt omdat alles hier met zand begint (Ik woon op de zandtong, even verderop heb je de zandzegge, zandbaars, etc.) Maar iets is er compleet misgegaan.
En het is zo frustrerend Dit had allemaal niet hoeven gebeuren
- Ik was gewoon thuis. Als de bezorger had aangebeld had hij het persoonlijk aan mij kunnen geven. - Ik weet nog steeds niet wie er nou getekend heeft voor ontvangst, want dat staat op de tracking. Ik vermoed dat het de bezorger zelf was. - Ookal had ie de indruk dat ik niet thuis was, AL ZOU IK NIET WETEN HOE, WANT ALS IE GEWOON AANBELT DOE IK OPEN, waarom dan niet de volgende dag terug komen? - Dan staat er zo droog "Om tijd te besparen hebben we het pakketje bij uw buren afgeleverd" ja, dit bespaart echt tijd :') Wees dan iig duidelijk waar je het hebt afgeleverd, en geen bijna niet ingevuld briefje met alleen het nummer 12 erop.
Ik ben echt volledig klaar met GLS, ook al komt het pakketje nog boven water (laten we het hopen), ik bestel echt NOOIT meer ergens waar met GLS geleverd word... Schijnbaar komt dit vaker voor want er staan echt honderden soortgelijke verhalen dat ze 9 van de 10x gewoon al niet aanbellen, maar meteen een briefje in de bus gooien.
Heb je al eens bij je anderen buren na gevraagd, en misschien is t handig om dan bij de nummers 13/17 (nummers die in een slechthandschrift op 12 kunnen lijken) en nummer 21. Misschien had de bezorger Discalculie, hij zou dan de cijfers door elkaar gehaald kunnen hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen