Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Maru_Nagashiwa schreef:
Yup ik heb ook een tracking van USPS maar daar stond alleen dat ie in AMSTERDAM was aangekomen. Na een week na aankomst had ik nog eens gekeken maar zelfs op die tracking stond niet eens aangegeven dat ie was aangekomen. en POSTNL had mij geen nederlandse tracking kunnen geven.
En nu is weer een pakketje via USPS onderweg. ben benieuwt of POSTNL weer geen nederlandse tracking kunnen geven. Maar hij word i.i.g geupdate wanneer ie in amsterdam is.
Kijk je dan op de website van USPS of via een andere link? Dat verschilt namelijk behoorlijk. Wanneer je rechtstreeks in de website het trackingnummer invult krijg je soms andere info dan via een link. Tenminste dat is mijn ervaring op eBay.
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Pfffffffffft, kan PostNL ooit iets goed doen? Heb vandaag een boete gekregen van PostNL voor te weinig postzegels en ik snap er niet al te veel van. Er zit een code bij dat je op internet kan kijken wat het voor moet stellen, maar dan komt er alleen in beeld dat het een brief naar Duitsland is. Geen adres en de bewijsfoto die er bij hoort te zitten ontbreekt ook. Ik heb in de laatste maand 2x een envelop naar Duitsland gestuurd, dus ik gok er op dat het één van deze is (met één deed ik ruil en een ander was een verkoop). Nu twijfel ik of ik beide een berichtje moet sturen, of dat dat onnodige stress kan veroorzaken bij de ruiler/koper (van beide heb ik namelijk nog geen bericht gehad of de figure is aangekomen).
Het gaat dus waarschijnlijk om een envelop naar Duitsland die ik goed gefrankeerd had, maar blijkbaar willen ze het laten tellen als een pakketje ondanks dat ik het door de brievenbus op de post heb gedaan (aangezien ze om 9 euro + boete vragen, 9 euro is de prijs van een pakketje zonder track & trace naar Duitsland). Ik doe altijd bij een PostNL punt in de buurt het in de brievenbus en daar zeggen ze ook altijd: "past het door het vakje, dan is het een envelop".
Verder heb de pagina meerdere malen gerefresht en de code opnieuw ingevuld, maar er komt steeds geen foto op of informatie van de ontvanger of over de brief.
Dus, is er hier iemand die ervaring heeft met deze portoboetes en me iets meer kan vertellen? Ik kan zo weinig hier over vinden op de PostNL site zelf. Ik kan bijvoorbeeld ook geen uiterste betaaldatum vinden hiervoor of een mogelijkheid om het aan te vechten of meer informatie te krijgen (I guess dat ik dan maar naar de PostNL klantenservice moet). Aan de andere kant, als ze niet eens vertellen wat de uiterste datum van betalen is, heb ik ook zoiets van "stik er maar in, ik heb gelijk hier".
Verder heb ik hier een beetje research naar gedaan bij andere sites en het lijkt er op dat PostNL ongeveer 1 à 2 keer een herinnering stuurt en dan niets meer laat horen. Dus er wordt zelfs geadviseerd om gewoon niet te reageren. o.O Verder is zo'n porto-rekening zoals ik heb, geen officiële factuur, maar een betalingsverzoek. Dus het lijkt er op dat ze qua regeltjes niet veel hebben om op te staan...?
Vaaaaaaaaaaaageeeeeeee boellll. Ergens wil ik die boete dus lekker negeren, maar ik voel me er ook niet helemaal fijn bij om dat te doen. Ze hebben toch mijn adres hè. :/
ik heb ook een keer te maken gehad met zo'n postzegel ding. Maar bij ons geval ging het zo:
Iemand stuurde een kaart naar ons. daar deed ze kerstzegels op (in januari)
daardoor was hij te weinig waard. de kaart hebben wij ontvangen, pas na weken kregen we die melding wij kregen wel info en foto enzo, maar doordat er geen afzender op stond, konden ze die niet traceren en stuurde ze die boete naar ons toe.
We hebben niet betaald, het is nu..bijna mei. en we hebben er nooit meer iets van gehoord
geen idee of het helpt maasr dat is mijn ervaring ermee..
Heb er ervaring mee, door mijn schoonzus. Zij vertrouwde haar huisgenoten niet(werd wel eens post gestolen) en liet daarom van alles naar ons toesturen. Allemaal babykleding en babymeuk(is btw nog niet eens zwanger), gewoon verzonden als briefpost en tot 2 of 3 x toe een bericht gekregen dat het te laag gefrankeerd was. Mijn ouders keken eerst mij aan, maar legde mijn ma toen uit dat ik altijd via het postkantoor stuur/laat versturen en als het moet ook voor de zekerheid met de pakketdienst, nooit met zelf frankeren. En mijn pakketten uit het buitenland konden het ook niet zijn, want die waren doorgaans van Amazon en Bookdep. Waren ook geen kleine boetes, paar keer eurotje of 5.
Wat ze verder doen weet ik ook niet, tot nu toe zijn alle portoboetes netjes betaald door mijn ouders en kwam alles normaal binnen.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Thanks voor de reacties, mensen! Ik was het meeste benieuwd naar verschil tussen ontvangers-boete of verzenders-boete, maar helaas ben ik nog niet veel verder (aangezien Maru ook braaf betaald heeft). xD
Ik was het namelijk vergeten te zeggen, maar ik heb ook een keer eerder een boete als ontvanger gehad. Toen had een familielid van m'n vriend voor de lol een pak flyers en zooi naar ons gestuurd met 1 postzegel er op, terwijl er heel veel op hadden gemoeten. Wij hebben toen ook best wel lang met de klantenservice heen en weer gemaild en het was sowieso absurd geregeld. Vooral omdat er de regel is van "als je de envelop (ondergefrankeert) accepteert en de verzender is niet te achterhalen, dan betaald de ontvanger." Maar eh, als iets in je brievenbus gesmeten wordt, valt er niet te veel te accepteren? Het was zelfs ongewenste post en wij kregen bijna 5 euro boete. We hebben het toen wel betaald, aangezien we ons er niet zo fijn bij voelden dat PostNL veel van ons afwist (vooral door contact met de klantenservice) en we niet teveel gezeik wilden om 5 euro.
Alleen wat mij bij nu dus het geval is, is dat waarschijnlijk (?) de Duitse ontvanger van de figure de envelop geaccepteerd heeft (of iig door zijn/haar brievenbus gesmeten ), wat betekend dat ik dus nu de boete op de mat krijg, omdat ze mij konden traceren. De kaart waarop de boete aangekondigd is, is een algemene kaart waar op staat "U heeft post verzonden of ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt." (Wat ook interessant is dat ze het zo verwoorden, aangezien ze het hebben geupgrade naar een pakketje.) En dan daaronder de code dat ik de details kan bekijken (ookal is meer dan de helft leeg op het scherm als ik die code invul, gee, thanks PostNL!).
Omdat ik dus de algemene kaart heb, denk ik dat het dan even makkelijk is om deze boete te negeren als alle anderen...? xD Ik vind op internet alleen ervaringen van ontvangers met boetes die bedrijven zijn, maar voor hun werkt het sowieso anders, aangezien vaak bankrekeningnummers daarvan al bekend zijn bij PostNL, dus ze trekken automatisch de boetes er van af.
Verder ben ik redelijk zeker dat het geen officiële factuur is. Tegenwoordig komen steeds meer rekeningen zonder acceptgiro en dergelijke, maar dan staat er minimaal een uiterste betaaldatum op. Volgensmij stuurt PostNL dit gewoon in de hoop dat mensen de boetes betalen en is het alleen maar mooi meegenomen als dat gebeurd.
Maakie, moest je de envelop echt door de sleuf van de brievenbus proppen? Of ging het redelijk makkelijk? Want als het het eerste was en de envelop amper door de sleuf paste mag PostNL het als pakket labelen en krijg je idd een boete met het restbedrag. Heb het zelf een keertje gehad met een pakket naar the United States en moest toen voor pakketpost betalen met zo'n portokosten briefje omdat de envelop eigenlijk te dik was.
Na de eerste keer krijg je vaak nog een herinnering om de verschuldigde kosten die de post voorschiet te betalen. Als het om een enkele keer gaat en een laag bedrag wordt er weinig aan gedaan maar een beetje fatsoenlijke burger zou dit gewoon doen vind ik persoonlijk.
Wie wil lachen? PostNL dumpte een pakketje voor Zavvi bij Budgetgaming, want redenen.
Citaat:
Budgetgaming to the rescue en mooi verhaal :)
Samenvatting: Ik zoek de verzender van een retourzending aan Zavvi van order 52207125. De bestelling betreft een DVD, Mr. Selfridge - Series 2.
Hele verhaal: Ik kreeg vandaag een poststuk binnen op het budgetgaming postbus adres. Hier zat een pakje gericht aan Zavvi met daarovereen geplakt een sticker met ons adres. Verder geen gegevens dus het pakje maar opengemaakt.
Erin zat een briefje (samen met de dvd en het retourformulier met de klantnaam welke ik vanwege de privacy niet zal noemen) van PostNL dat het pakje niet voldoende gefrankeerd is en dat het afzender adres niet op de verpakking staat en ze het daarom open hebben gemaakt. Ze dachten waarschijnlijk, gamers en filmliefhebbers die bij Zavvi bestellen kopen via Budgetgaming, dus laten we het pakje daar maar heen sturen (is mijn interpretatie, want waarom zouden ze in hemelsnaam dat pakje naar ons sturen?) :) en dan mogen die het uitzoeken.
Daar zit ik dus met het pakje :) Als iemand zich hierin herkent en de afzender is, let me know. Mag ook via e-mail als je het niet bekend wilt maken :)
Bij geen gehoor zal ik het pakje volgende week alsnog frankeren en opsturen naar Zavvi.
Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59 Woonplaats: Nijmegen
Fijn dit :') Foto is uit focus omdat het donker was maar ik toch even snel een foto wou maken. pakketje compleet open gebarsten, licht in de regen gehangen en was misschien voor 1/5e door de brievenbus geperst. Gelukkig was er niks beschadigt of missend maar dat had makkelijk wel kunnen gebeuren door de regen of het had zelfs compleet gejat kunnen worden. Maar heey, m'n nieuwe pruik is binnen~
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Goikuchan schreef:
Maakie, moest je de envelop echt door de sleuf van de brievenbus proppen? Of ging het redelijk makkelijk? Want als het het eerste was en de envelop amper door de sleuf paste mag PostNL het als pakket labelen en krijg je idd een boete met het restbedrag. Heb het zelf een keertje gehad met een pakket naar the United States en moest toen voor pakketpost betalen met zo'n portokosten briefje omdat de envelop eigenlijk te dik was.
Na de eerste keer krijg je vaak nog een herinnering om de verschuldigde kosten die de post voorschiet te betalen. Als het om een enkele keer gaat en een laag bedrag wordt er weinig aan gedaan maar een beetje fatsoenlijke burger zou dit gewoon doen vind ik persoonlijk.
Ik weet niet 100% zeker om welke envelop het gaat, aangezien de code op de website van PostNL heel weinig details showt (geen foto, geen adres, geen afmetingen). Ik stuur vaak genoeg enveloppen die op het randje zitten van de toegestane brievenbusregels (bv. 3CM van de toegestane 3,2 CM) en ik meet en weeg al mijn enveloppen altijd heel goed af. Dit omdat als iets te groot is voor brievenbuspost, het voor beide kanten het gewoon niet waard is om iets naar het buitenland te verzenden met de pakketkosten die PostNL heeft.
Mijn eerdere boete van 5 euro omdat iemand me een pakket zooi had gestuurd heb ik betaald, hoe erg ik het er ook niet mee eens was, omdat ik het toch ontvangen heb en er duidelijke informatie en een foto op de website stond dat ik de envelop ook herkende. Nu heb ik 10 euro boete voor iets dat niet eens goed gedocumenteerd is door PostNL. Ik heb inmiddels ook beide mensen die ik iets heb opgestuurd naar Duitsland in de afgelopen maand (met beide trouwens een waarde van ruim onder de 10 euro) een berichtje gestuurd of zij iets gemerkt hebben met de post. Heb pas van ééntje reactie en zij zegt dat ze niets gemerkt heeft en het gewoon in haar brievenbus lag. Het kan ook nog van iets veel ouders zijn trouwens, want ik heb ook verhalen gelezen van mensen die maanden later pas boetes kregen. :/
Tamara schreef:
Wie wil lachen? PostNL dumpte een pakketje voor Zavvi bij Budgetgaming, want redenen.
Citaat:
Budgetgaming to the rescue en mooi verhaal
Samenvatting: Ik zoek de verzender van een retourzending aan Zavvi van order 52207125. De bestelling betreft een DVD, Mr. Selfridge - Series 2.
Hele verhaal: Ik kreeg vandaag een poststuk binnen op het budgetgaming postbus adres. Hier zat een pakje gericht aan Zavvi met daarovereen geplakt een sticker met ons adres. Verder geen gegevens dus het pakje maar opengemaakt.
Erin zat een briefje (samen met de dvd en het retourformulier met de klantnaam welke ik vanwege de privacy niet zal noemen) van PostNL dat het pakje niet voldoende gefrankeerd is en dat het afzender adres niet op de verpakking staat en ze het daarom open hebben gemaakt. Ze dachten waarschijnlijk, gamers en filmliefhebbers die bij Zavvi bestellen kopen via Budgetgaming, dus laten we het pakje daar maar heen sturen (is mijn interpretatie, want waarom zouden ze in hemelsnaam dat pakje naar ons sturen?) en dan mogen die het uitzoeken.
Daar zit ik dus met het pakje Als iemand zich hierin herkent en de afzender is, let me know. Mag ook via e-mail als je het niet bekend wilt maken
Bij geen gehoor zal ik het pakje volgende week alsnog frankeren en opsturen naar Zavvi.
In hun geval zou ik eigenlijk juist met de klantenservice contact opnemen, want als ze nu netjes die boete betalen en doorsturen, dan wordt dit straks de standaard dumpplek van Zavvi voor PostNL als ze doorhebben dat het zo makkelijk werkt bij hun. :/ Wel raar verhaal dat als ze iemand niet kunnen achterhalen dat het naar budgetgaming gaat.
Eoselo schreef:
[ http://i.imgur.com/wfOIKyv.png ] Fijn dit :') Foto is uit focus omdat het donker was maar ik toch even snel een foto wou maken. pakketje compleet open gebarsten, licht in de regen gehangen en was misschien voor 1/5e door de brievenbus geperst. Gelukkig was er niks beschadigt of missend maar dat had makkelijk wel kunnen gebeuren door de regen of het had zelfs compleet gejat kunnen worden. Maar heey, m'n nieuwe pruik is binnen~
Wat de... Ik dacht eerst dat dit de binnenkant van je huis was tot ik de tekst er onder las. O.O Gelukkig alles onbeschadigd?
[ http://i.imgur.com/wfOIKyv.png ] Fijn dit :') Foto is uit focus omdat het donker was maar ik toch even snel een foto wou maken. pakketje compleet open gebarsten, licht in de regen gehangen en was misschien voor 1/5e door de brievenbus geperst. Gelukkig was er niks beschadigt of missend maar dat had makkelijk wel kunnen gebeuren door de regen of het had zelfs compleet gejat kunnen worden. Maar heey, m'n nieuwe pruik is binnen~
Jij hebt veel mazzel gehad, Eosolo. Voor hetzelfde geld was het gejat. Ik werk zelf ook als postbode en zulke dingen zal ik niet doen. Dan maar een briefje in de bus en afhalen, dan wel later laten brengen. Moest je er geen handtekening voor zetten? Kan het label niet goed zien. Veel plezier met je pruik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen