Geregistreerd: 06 sep 2007 22:09 Woonplaats: My workshop
Ongelofelijk maar waar. Ik kreeg gisteren een PM op Tsukiboard, dat er weer het verkeerde adres op het pakje stond. Gelukkig had ik de persoon van te voren een foto gestuurd met wat ik erop gezet had. Ook dit keer ging het pakje weer naar Frankrijk. Gelukkig was het wel aangetekent en verzekerd.
Vind het wel heel apart. Dit is de derde keer in 1 maand tijd voor mij dat er dus gewoon vanuit het distributiecentrum een ander adres met een andere naam erop komt. WTF?
Geregistreerd: 06 sep 2007 22:09 Woonplaats: My workshop
Het is wel een adres wat steeds op het adres lijkt wat ik erop zet. De postcode klopt dan bijvoorbeeld maar de naam en straat niet.
Het rare is alleen, dat het alleen lijkt te gebeuren als ik het hier in Someren bij de Jumbo weg breng. Breng ik het naar de Bruna of hier naar de Spar, dan lijkt het allemaal prima te gaan. Vind het zo apart. Het is maar goed dat ik mezelf indek met die foto's >>.
Geregistreerd: 06 sep 2007 22:09 Woonplaats: My workshop
Jumbo breng ik nu dus inderdaad alleen nog pakjes binnen NL heen als ik toch in het dorp ben. Daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Voor de rest ga ik nu mooi naar de Spar hier. Dat is maar 5/10 minuten lopen.
Een keer verwachte ik een pakketje, en toen ik op de bank zat hoorde ik de brievenbus. Ik kijken, een we hebben je gemist briefje. ....HIJ BELDE NIET EENS AAN. hij deed het briefje erdoor heen en liep weg -.-..
En een keer had ik iemand twee vocaloid sleutelhangers verkocht. Twee a drie weken na het verstuurd te hebben was het er nog steeds niet. Degene die het van me had verkocht vertrouwde me gelukkig wel, en ik heb ter compensatie op een gegeven moment gratis een andere vocaloid sleutelhanger opgestuurd die ik nog had. Dezelfde had ik natuurlijk niet meer. die is tegelijk aangekomen met de twee daarvoor. Die twee zaten in een zakje in een gescheurde envelop (ik had ze niet in een zakje gedaan, dus dat hebben de mensen van de post gedaan om ze bij elkaar te houden in een kapotte envelop.) De envelop lag gewoon in scheuren en zelfs het zakje had er zo uit kunnen vallen. er zat een briefje bij, iets in de lijnen van, 'deze brief is onderweg beschadigd. wij bieden onze excuses aan voor eventuele beschadigingen of vermiste items. onze excuses voor het ongemak.' en dat was het -.- gelukkig zat alles er nog wel in..
Vandaag een pakje uit china ontvangen, wat ik wel vaker heb, maar dit keer zat er ineens een PostNL sticker op met een track& trace en dat de frankering 3,95 is.
nou is mijn pakketje gratis verzonden, er zit voldoende frankering op maar postnl heeft daar dus een sticker overheen geplakt. voor de gein even gekeken wat de track& trace code i.c.m mijn postcode zegt, en daar komt niks uit MAAR de track&trace code met de postcode op de sticker geeft aan dat mijn pakketje momenteel op weg is naar een adres in twente terwijl ik in friesland woon...
Nou hoop ik niet dat ik straks een rekening van 3,95 krijg voor een pakketje wat gewoon voldoende gefrankeerd was OTL
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Inmiddels heeft trouwens PostNL op mijn klacht gereageerd met een standaard bla-die-bla antwoord die me geen antwoord geeft op mjin originele vraag (of een 2e bezorgpoging nu verplicht is voordat het naar het postkantoor mag of dat er een fout op de site is...) Ik hou jullie op de hoogte. >.>
Ik ben trouwens vandaag ook bij huis en er zou een pakketje moeten komen tussen 12:00 en 18:00 volgens de tracking. Ik ben benieuwd of er nu wel aangebeld wordt!
Moonllight schreef:
Ooit heeft de postbode thuis een keer een pakketje gewoon in de achtertuin neergelegd. Die man heeft dus gewoon in de achtertuin gelopen en dat pakketje daar open en blood neergelegd. In het pakketje zat ook nog eens een duur horloge. Als het was gaan regenen of waaien was dat ding kapot of weggewaaid.
Bij mijn vorige huis had ik ook meerdere keren dat het gewoon tegen de voordeur werd gezet zodat het nat werd door de regen...en ik woonde toen ook in een niet al te goede buurt, dus ik was vooral bang voor diefstal... >.>
Blitzy schreef:
Ongelofelijk maar waar. Ik kreeg gisteren een PM op Tsukiboard, dat er weer het verkeerde adres op het pakje stond. Gelukkig had ik de persoon van te voren een foto gestuurd met wat ik erop gezet had. Ook dit keer ging het pakje weer naar Frankrijk. Gelukkig was het wel aangetekent en verzekerd. Vind het wel heel apart. Dit is de derde keer in 1 maand tijd voor mij dat er dus gewoon vanuit het distributiecentrum een ander adres met een andere naam erop komt. WTF?
Ik ben er inmiddels ook behoorlijk zeker van dat het een systeemfout is bij PostNL, maar wordt er wat aan gedaan? Nee... -.-' Het is trouwens volgensmij alleen Europese pakketjes, binnen Nederland gaan ze wel goed bij mij.
dreaminglily schreef:
Vandaag een pakje uit china ontvangen, wat ik wel vaker heb, maar dit keer zat er ineens een PostNL sticker op met een track& trace en dat de frankering 3,95 is.
nou is mijn pakketje gratis verzonden, er zit voldoende frankering op maar postnl heeft daar dus een sticker overheen geplakt. voor de gein even gekeken wat de track& trace code i.c.m mijn postcode zegt, en daar komt niks uit MAAR de track&trace code met de postcode op de sticker geeft aan dat mijn pakketje momenteel op weg is naar een adres in twente terwijl ik in friesland woon...
Nou hoop ik niet dat ik straks een rekening van 3,95 krijg voor een pakketje wat gewoon voldoende gefrankeerd was OTL
Vaag gedoe! Misschien was de originele frankering beschadigd en hebben ze dat eroverheen geplakt zodat het toch door hun scanners/machines kon? Dat is namelijk bij mij een keertje eerder gebeurd bij een zwaar beschadigd pakketje die uit Japan kwam, toen hadden ze wel een "excuses voor het ongemak" er bij geplakt.
Vaag gedoe! Misschien was de originele frankering beschadigd en hebben ze dat eroverheen geplakt zodat het toch door hun scanners/machines kon? Dat is namelijk bij mij een keertje eerder gebeurd bij een zwaar beschadigd pakketje die uit Japan kwam, toen hadden ze wel een "excuses voor het ongemak" er bij geplakt.
Alles was nog intact ^^; Dus ik weet niet waarom postnl er die sticker overheen heeft geplakt. In eerste instantie dacht ik dat het misschien verkeerd was bezorgd en dat daarom die sticker erop zit, maar waarom het dan volgens de track en trace code op weg is naar twente?
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Nou, daarnet een antwoord van PostNL over dat ik eerder niet mijn code kon wijzigen, bij deze ter info voor de rest:
PostNL Klantenservice schreef:
Het wijzigen van een eerste en tweede bezorging is mogelijk voor standaard en aangetekende zendingen die verstuurd zijn vanuit Nederland. Als een zending aangetekend verstuurd is uit het buitenland zal de bezorger twee keer langskomen en de zending de volgende dag naar een postagentschap brengen.
Ofteweeeeeeeeeeeel. Komt je pakketje uit het buitenland moet je verplicht de 2e bezorgpoging afwachten, waarna ze zelf besluiten het te dumpen op het postkantoor. Komt je pakketje uit Nederland, dan heb je wel de mogelijkheid tot andere pogingen of direct naar postkantoor sturen.
Weird, maar nu weet ik tenminste niet dat het een fout op de site was. Het nut snap ik er nog niet helemaal van (dit kost toch juist meer geld dan dat het geld bespaard?)
dreaminglily schreef:
Maakie schreef:
Vaag gedoe! Misschien was de originele frankering beschadigd en hebben ze dat eroverheen geplakt zodat het toch door hun scanners/machines kon? Dat is namelijk bij mij een keertje eerder gebeurd bij een zwaar beschadigd pakketje die uit Japan kwam, toen hadden ze wel een "excuses voor het ongemak" er bij geplakt.
Alles was nog intact ^^; Dus ik weet niet waarom postnl er die sticker overheen heeft geplakt. In eerste instantie dacht ik dat het misschien verkeerd was bezorgd en dat daarom die sticker erop zit, maar waarom het dan volgens de track en trace code op weg is naar twente?
Normaal zeik ik niet zo snel over bezorging, maar PostNL gisteren O.o
Ondanks mijn verhuizing naar een totaal andere stad heb ik redelijk dezelfde bezorgers gehad, tot er gisteren ineens een nieuwe voor de deur stond. Normaal worden alle pakketten bij de voordeur afgeleverd tenzij ze in de brievenbus passen, aangezien er een lift in het gebouw aanwezig is. Wij vertelde de bezorger dat we de deur(beneden bij de entree) open zouden doen. Na 5 min was ie nog niet boven dus ging ik gewapend in mijn winterjas en pyjamabroek naar beneden en ja hoor, wie staat daar nonchalant te wachten voor de 1e deur? De postbode. Ook toen ik tegen hem zei dat de voorste deur overdag nooit op slot is i.v.m. bezorging(hebben 2 elektrische deuren, die aan de straat zelf en die in de hal na de postbussen) deed ie nog alsof het hem weinig kon schelen. Sorry hoor, het is dat ik thuis was, maar als mijn vriend alleen thuis was geweest had hij hem mee terug moeten nemen naar het postkantoor omdat ie gewoon te zwaar is(i.v.m. spierziekte vriend). Ik vond het ronduit aso dat ie bleef staan en deed alsof het hem niet boeide. Zijn collega kwam dik 2 weken geleden ook boven om onze prullenbak te brengen en aan de trap naar de lift ligt het niet(minder dan 8 treden).
Wel respect voor de DHL bezorger vanmiddag, die wel netjes boven mijn pakket kwam brengen en ook gelijk vroeg of het adres wel klopte, omdat in de PDA onze toevoeging er niet bij stond(maar op het pakket wel). Vrolijke man waar die van PostNL wel een voorbeeld aan mag nemen.
Update: 09-04 Zou rond 6u mijn Wehkamp pakket krijgen. Werd netjes aangebeld, heb geantwoord en deur geopend. En WEER blijft ook deze bezorger doodleuk beneden staan en gooit binnen een minuutje of 3(terwijl ik al onderweg naar beneden was) een niet-thuisbriefje in de postbus. Heb echt woedend een mail geschreven naar DHL en ook op hun FB pagina, omdat ze morgen tussen een tijdsframe van 9-3 weer zullen komen en ik ook meer te doen heb dan alleen doodleuk wachten op een pakketje waar ik voor THUIS was.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
HaineChan schreef:
Normaal zeik ik niet zo snel over bezorging, maar PostNL gisteren O.o
Ondanks mijn verhuizing naar een totaal andere stad heb ik redelijk dezelfde bezorgers gehad, tot er gisteren ineens een nieuwe voor de deur stond. Normaal worden alle pakketten bij de voordeur afgeleverd tenzij ze in de brievenbus passen, aangezien er een lift in het gebouw aanwezig is. Wij vertelde de bezorger dat we de deur(beneden bij de entree) open zouden doen. Na 5 min was ie nog niet boven dus ging ik gewapend in mijn winterjas en pyjamabroek naar beneden en ja hoor, wie staat daar nonchalant te wachten voor de 1e deur? De postbode. Ook toen ik tegen hem zei dat de voorste deur overdag nooit op slot is i.v.m. bezorging(hebben 2 elektrische deuren, die aan de straat zelf en die in de hal na de postbussen) deed ie nog alsof het hem weinig kon schelen. Sorry hoor, het is dat ik thuis was, maar als mijn vriend alleen thuis was geweest had hij hem mee terug moeten nemen naar het postkantoor omdat ie gewoon te zwaar is(i.v.m. spierziekte vriend). Ik vond het ronduit aso dat ie bleef staan en deed alsof het hem niet boeide. Zijn collega kwam dik 2 weken geleden ook boven om onze prullenbak te brengen en aan de trap naar de lift ligt het niet(minder dan 8 treden).
Wel respect voor de DHL bezorger vanmiddag, die wel netjes boven mijn pakket kwam brengen en ook gelijk vroeg of het adres wel klopte, omdat in de PDA onze toevoeging er niet bij stond(maar op het pakket wel). Vrolijke man waar die van PostNL wel een voorbeeld aan mag nemen.
Update: 09-04 Zou rond 6u mijn Wehkamp pakket krijgen. Werd netjes aangebeld, heb geantwoord en deur geopend. En WEER blijft ook deze bezorger doodleuk beneden staan en gooit binnen een minuutje of 3(terwijl ik al onderweg naar beneden was) een niet-thuisbriefje in de postbus. Heb echt woedend een mail geschreven naar DHL en ook op hun FB pagina, omdat ze morgen tussen een tijdsframe van 9-3 weer zullen komen en ik ook meer te doen heb dan alleen doodleuk wachten op een pakketje waar ik voor THUIS was.
Meteen een klacht over het gedrag van de bezorger indienen, maakt niet uit welk postbedrijf!
We hadden dit ook heel erg bij 2 adressen geleden, dat het ongeveer 50/50 was met de bezorger of 'ie daar bleef staan of dat 'ie naar de voordeur kwam (zelfs na het openbuzzen of al open zijn van de portiekdeur). Ook meerdere keren gehad dat we dachten "nou, dan loopt één van ons maar naar beneden" en dat er al een gemist briefje lag in het postvakje...
Ik weet niet of er specifieke regels staan bij pakketjes van PostNL/DHL, maar ik dacht toch echt dat het de bedoeling van deur-tot-deur was. Van in ieder geval krant- en brievenbuspostbezorgers weet ik dat het verwacht wordt dat zij naar het brievenbusvakje of een voordeur lopen, ook als er een grote tuin is of deze ver weg is van het stuk straat. Dus waarom is dit dan niet het gebruikelijke met pakketbezorgers...?
Van in ieder geval krant- en brievenbuspostbezorgers weet ik dat het verwacht wordt dat zij naar het brievenbusvakje of een voordeur lopen, ook als er een grote tuin is of deze ver weg is van het stuk straat. Dus waarom is dit dan niet het gebruikelijke met pakketbezorgers...?
Nee, hier is juist wel een regel voor. Huizen moeten hun brievenbus binnen zoveel meter van de straat beschikbaar stellen. Is dit niet zo dan mag een koerier of bezorger hier een aantekening van maken het doorgeven naar het hoofdkantoor en krijgt de bewoner een brief met informatie en een melding dat zijn of haar brievenbus niet aan de landelijke eisen voldoet. Ik heb jaren als PostNL postbode gewerkt en het kon toen soms echt een grote ergernis zijn omdat je op strenge tijden bezorgt en je elke extra minuut die je loopt niet uitbetaald krijgt. Ik maakte zelf geen aantekeningen, maar andere die dezelfde wijken deden wel met als gevolg dat er nu een buiten brievenbus aan het begin van de tuin staat bij bepaalde adressen, omdat dat verplicht is.
Klopt, daarom keek ik een paar weken geleden ook vreemd op toen de DHL-bezorgster mijn pakketje (een boek) door de brievenbus van mijn onderbuurman gooide. Ze had het in mijn eigen brievenbus kunnen doen (een meter dichterbij de straat dan de voordeur van mijn buurman!) of naar boven kunnen lopen om aan te bellen/het daar door de bus te gooien. De huisnummers staan bij de voordeuren en op de groene brievenbussen buiten. Eenvoudiger kan haast niet.
Klacht ingediend bij DHL (al voor ik wist wat er precies met mijn pakket was gebeurd), maar die hebben nog steeds niet gereageerd.
Die van DHL is er al op aangesproken volgens DHLforyou. Die van PostNL ga ik deze week doen.
Nog zo'n leuke van zaterdag: blijkbaar paste de envelop met een boek niet meer in de postbus(zaten er al 2 in) en hij had waarschijnlijk ook elders in het gebouw wat bezorgd dus was al binnen ... kreeg ie de gedachte: goh zal ik ff aanbellen en het voor de deur zetten? Dat maakt mij nog niet zo erg uit, want we hadden de deurbel niet goed gehoord, dus hadden hem per ongeluk voor de deur laten staan. Maar hij heeft het gewoon netjes achtergelaten(en blij toe hebben we een beschaafde buurman die geen post steelt). Vond het wel grappig XD deze had ik nog nooit eerder meegemaakt. Wordt tijd voor een post-bingokaart.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen