Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
(Soort van) goed nieuws over mijn eerdere drama-verhaal met PostNL-punten!
Mijn dichtsbijzijndste punt mag nu ook dingen binnen Europa verzenden, huzzah! (Buiten Europa nog steeds uitgesloten.) Tijdje staan kletsen met de eigenaar van de winkel waarin het punt is en hij snapt er nog steeds geen zak van. Ze krijgen wel alle spullen in de winkel van PostNL voor wereldwijd verzenden en hun sticker-machine kan het ook nog steeds selecteren, betalen en printen, maar diegene die de pakketjes ophaalt die laat van buiten Europa liggen (of brengt ze de volgende dag terug als hij ze per ongeluk meeneemt).
Zelf hoop ik in ieder geval dat deze bs ophoudt. :/ Ik ben in ieder geval wel blij dat Europa nu weer mag, aangezien ik binnenkort meerdere pakketjes naar België moet sturen! >.<
nou na weken wachten op het onderzoek naar mijn pakket heb ik eindelijk een resultaat terug..... het is definief kwijt en weg en postnl wil verder niets doen tenzij amiami contact met hun opneemt voor verder onderzoek....amiami wilde dat ik hun hierover pas contacteerde halverwege februari omdat sal pakketen er acht weken over kunnen doen maar het gaat gewoon echt nooit bij mij aankomen. dus ga ik ze proberen nogmaals te mailen.
die lui van postnl doen nergens moeite voor. ik hoop dat er ooit een postbedrijf bij komt ter concurrentie zodat ze eindelijk hun best moeten gaan doen.
Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58 Woonplaats: Asten, Nederland
postnl zijn gewoon stelletje nietsnutten.
Maar dat van frankrijk en dat ene uit japan is ook offcieel kwijt voor me. Niet dat ze dat na kunnen gaan. Maar tja het is al februari. lijkt me niet dat iets in november en het ander op 14december verstuurd is nog ooit gaan aankomen. geen idee wat er in die van frankrijk zat. Maar die van Japan. 1cd, 1 promo DVD en leuke flyers. all gone. (=o=)/ kut postnl.
Even een vraagje. Ik was vandaag op het postkantoor om een brievenbuspakket naar de VS te verzenden (<250 gram, past door de brievenbus). Ze zeiden we dat daarvoor geen CN22-formulier ingevuld hoeft te worden. Volgens mij klopt het niet, maar de medewerkster verzekerde me dat het formulier niet nodig was ondanks dat er goederen (één manga) in zaten.
Mocht ze het bij het verkeerde eind hebben (heb zo'n flauw vermoeden van wel), wat is de kans dat de ontvanger haar pakketje krijgt zonder gedoe met de douane?
Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44 Woonplaats: Nederland
Als het goed is hoeft er inderdaad geen CN22 bij een brievenbuspakket. Tenminste, bij ons hier hoeven we ze nooit in te vullen en tot nu toe geen problemen mee gehad (naar Azië).
_________________ "One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear
Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58 Woonplaats: Asten, Nederland
ohh tamara en Ash ook nog steeds actief hier? xD
@Tamara Zolang er geen sleutelhanger, CD,DVD, T-shirt in zit. dan is een CN22 niet nodig. Papier dus ook boeken hebben geen CN22 nodig. want papier is papier. daar kijken ze echt niet naar bij de douane. CN22 hoeft met brievenpost niet. zeggen ze hier ook. Maar het kan wel zorgen dat je kadootje sneller aankomt.
trouwens wat bekend eigenlijk?
Citaat:
This item was returned to this office without any reason for non-delivery. Please return it to us after indicating the reason for non-delivery with a date-stamp on the back in accordance with Article RL 147.8.1 of the Universal Postal Convention.
ik neem aan dat ik het kan negeren? of moet ik nu wat terug sturen of wat? xD Het is aangekomen op het goede adres. DUS XD
die lui van postnl doen nergens moeite voor. ik hoop dat er ooit een postbedrijf bij komt ter concurrentie zodat ze eindelijk hun best moeten gaan doen.
Uhh, er zijn al veel concurrenten. Ik kies bij verzendingen vanuit Japan vaak voor DHL of FedEx, omdat ze soms goedkoper zijn dan SAL en binnen drie dagen kunnen afleveren. Daar komt geen PostNL aan te pas.
die lui van postnl doen nergens moeite voor. ik hoop dat er ooit een postbedrijf bij komt ter concurrentie zodat ze eindelijk hun best moeten gaan doen.
Uhh, er zijn al veel concurrenten. Ik kies bij verzendingen vanuit Japan vaak voor DHL of FedEx, omdat ze soms goedkoper zijn dan SAL en binnen drie dagen kunnen afleveren. Daar komt geen PostNL aan te pas.
hoe kan dat dan bijvoorbeeld bij een site als amiami? de enige opties die ik altijd zie zijn sal en ems :/ enne....halleluya!!! ondanks dat postnl een process verbaal had gemaakt en vertelde dat het pakketje gewoon verloren was.....hebben ze het alsnog gebracht !!! 0_0 ik snap er niets van. maar heb eens eerder meegemaakt dat een pakket dat allang bij hun was gewoon maar niet werd gebracht. toen ik ernaar vroeg zeiden ze dat ze het retour hadden gestuurd naar japan en ze kwamen het alsnog enkele dagen later brengen...die lui weten echt niet wat ze doen daar.
Ja, het is aan de winkel om meer mogelijkheden te bieden. Zo heeft bijvoorbeeld Mandarake DHL en From Japan FedEx. SAL is bij kleine bestellingen overigens de goedkoopste, maar dan moet je inderdaad wel genoegen nemen met waardeloze tracking en bezorgtijden.
die lui van postnl doen nergens moeite voor. ik hoop dat er ooit een postbedrijf bij komt ter concurrentie zodat ze eindelijk hun best moeten gaan doen.
Uhh, er zijn al veel concurrenten. Ik kies bij verzendingen vanuit Japan vaak voor DHL of FedEx, omdat ze soms goedkoper zijn dan SAL en binnen drie dagen kunnen afleveren. Daar komt geen PostNL aan te pas.
hoe kan dat dan bijvoorbeeld bij een site als amiami? de enige opties die ik altijd zie zijn sal en ems :/ enne....halleluya!!! ondanks dat postnl een process verbaal had gemaakt en vertelde dat het pakketje gewoon verloren was.....hebben ze het alsnog gebracht !!! 0_0 ik snap er niets van. maar heb eens eerder meegemaakt dat een pakket dat allang bij hun was gewoon maar niet werd gebracht. toen ik ernaar vroeg zeiden ze dat ze het retour hadden gestuurd naar japan en ze kwamen het alsnog enkele dagen later brengen...die lui weten echt niet wat ze doen daar.
Je bent 1 van de zoveel miljoen mensen die een pakketje ontvangt. Je kan niet van ze verwachten dat ze per individueel bijhouden wat aankomt en wat niet, denk je ook niet?
dat heeft er weinig mee te maken. er zit een tracking bij en als ze zelf niet weten waar een pakket is, of zelf denken dat het kwijt is of retour is gestuurd, dan is het niet zo gek dat de klant dat verbaasd is als ze een dag of twee erna als nog hun pakket binnen krijgen. ik neem aan dat ze wel weten welke.paketten gewoon in nederland in hun depot liggen of welke pakketten echt weg of in het buitenland zijn als ze dat na kunnen gaan. waar is anders zo een onderzoek goed voor?
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
bluemonika schreef:
die lui van postnl doen nergens moeite voor. ik hoop dat er ooit een postbedrijf bij komt ter concurrentie zodat ze eindelijk hun best moeten gaan doen.
Zeg ik al jaren! Gelukkig wordt in de buurt bij mij Kiala steeds populairder, dus hoop dat dat zo aanhoudt en ik hun voortaan vooral kan gebruiken!
Ook een leuke is dat ik net een berichtje heb gehad van iemand, waar ik een pakketje naar gestuurd had, maar dat ze het bij het postkantoor verkeerd ingetypt hebben (en het dus ook verkeerd op de track en trace stond)! Het pakketje zei dus het perfecte adres en vervolgens is het naar een compleet andere stad en huisnummer zelfs gegaan. Het is alleen bij haar aangekomen omdat het haar vaste postbode was en haar naam herkende. :I Moet er niet aan denken dat het retour was gegaan en ik weer overal doorheen moest.
Tamara schreef:
Even een vraagje. Ik was vandaag op het postkantoor om een brievenbuspakket naar de VS te verzenden (<250 gram, past door de brievenbus). Ze zeiden we dat daarvoor geen CN22-formulier ingevuld hoeft te worden. Volgens mij klopt het niet, maar de medewerkster verzekerde me dat het formulier niet nodig was ondanks dat er goederen (één manga) in zaten.
Mocht ze het bij het verkeerde eind hebben (heb zo'n flauw vermoeden van wel), wat is de kans dat de ontvanger haar pakketje krijgt zonder gedoe met de douane?
Maru_Nagashiwa schreef:
Zolang er geen sleutelhanger, CD,DVD, T-shirt in zit. dan is een CN22 niet nodig. Papier dus ook boeken hebben geen CN22 nodig. want papier is papier. daar kijken ze echt niet naar bij de douane. CN22 hoeft met brievenpost niet. zeggen ze hier ook. Maar het kan wel zorgen dat je kadootje sneller aankomt.
Ik heb zelf in het verleden meerdere keren (ook omdat het me ze op het postkantoor zo verteld hadden toen) trading figures in een envelop verzonden zonder een formulier. Elke keer was het wel gewoon goed door de douane gekomen. Later hoorde ik idd ook van die regel dat sommige goederen niet en anderen dan weer wel zo'n formulier moeten en toen vond ik het zo vaag dat ik tegenwoordig dus gewoon standaard op alles wat ik buiten Europa verzend zo'n dingetje plak. Ik denk dat ik een paar keer geluk heb gehad, maar ik wil het niet pushen...en ik wil ook niet dat mensen die dingen met mij ruilen of van mij kopen opengereten enveloppen krijgen. :I
Geregistreerd: 09 nov 2011 12:59 Woonplaats: Nijmegen
Goh.
Ik heb nu tweemaal inklaring over een pakketje betaalt, afgelopen vrijdag voor mijn Devil Homura Nendoroid. Deze is 27 euro dus 5 euro eroverheen. Ik betaalde ongeveer 18 euro. Naar mijn verbazing is merendeel van het geld niet eens voor de inklaring zelf, nee nee. Ik betaal 13 euro basis kosten voor hun moeite om het te verwerken en 5 euro werkelijke inklaring.
...
Wacht, hoe moet ik hier voor betalen, dit is toch letterlijk hun baan? Betaalt PostNL de lonen van de inklaring afdeling met de kosten van de inklaringen zelf?? Hoe krom is dat wel niet :/
In Duitsland werkt het exact hetzelfde qua inklaring, alleen betalen zijn niet de bonus 13 euro. Wanneer neemt DHL het hier over *zucht* ;u;
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen