Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Ryjia schreef:
hier is die schets dan
Tomboy Vera. Wat ik zelf nog wil veranderen: -benen wat korter -schoen links veranderen -armen?
De neus lijkt wat te groot in verhouding tot het hoofd; daardoor zit de mond wat te laag waardoor de onderkaak wat te klein lijkt te zijn. Qua realistisch gezicht wordt het hoofd in 3 gelijke delen verdeeld: kruin tot wenkbrauwen, wenkbrauwen tot en met onderkant neus en onderkant neus tot kin. De middellijn van de ogen zit dan ongeveer halverwege het gezicht en de mond op ongeveer 1/5 deel onderen.
De benen lijken qua lengte wel goed (mangatechnisch dan; verhouding benen tot romp+hoofd is 1:1). De armen zien er een beetje plat uit; wat rondingsplooien of shading kunnen het denk ik aardig ophalen.
Als geheel ziet het er niet slecht uit.
Ik vind de pose die je gekozen hebt leuk. Mijn mening hoe je de tekening nog kan verbeteren:
Ik heb alles overdreven getekend, dus hoop dat het zo duidelijk is. Met "deze arm" bedoel ik de arm die de hoed vasthoud, zoals je kan zien aan de lijnen. Mijn handschrift is... tjah, handschrift.
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
MeiMei schreef:
Ik vind de eerste twee stappen van je proces erg goed en duidelijk, maar door de kleren lijkt je hele karakter hoekig en opgebouw uit blokken in plaats van cirkels. Dat is jammer! Je kunt bijvoorbeeld meer plooien in de kleren stoppen, of de strepen op de broek veranderen.
Nou ja, ik hoop dat je er wat aan hebt :D
Het is juist een hoekig karakter, maar ik snap het wel, het lijkt nu haast een mannetje. Geen zorgen ik heb de schets al wat aangepast.
chobittsu schreef:
Ryjia schreef:
hier is die schets dan
Tomboy Vera. Wat ik zelf nog wil veranderen: -benen wat korter -schoen links veranderen -armen?
De neus lijkt wat te groot in verhouding tot het hoofd; daardoor zit de mond wat te laag waardoor de onderkaak wat te klein lijkt te zijn. Qua realistisch gezicht wordt het hoofd in 3 gelijke delen verdeeld: kruin tot wenkbrauwen, wenkbrauwen tot en met onderkant neus en onderkant neus tot kin. De middellijn van de ogen zit dan ongeveer halverwege het gezicht en de mond op ongeveer 1/5 deel onderen. De benen lijken qua lengte wel goed (mangatechnisch dan; verhouding benen tot romp+hoofd is 1:1). De armen zien er een beetje plat uit; wat rondingsplooien of shading kunnen het denk ik aardig ophalen. Als geheel ziet het er niet slecht uit.
Ik heb de neus niet veel kleiner gemaakt, dat hoort bij het karakter, maar ik heb de neus en de mond omhoog geplaatst. Ik ken de verhoudingen van het gezicht wel, maar tijdens zoveel stage schetsen raken de dingen nog wel eens door de war. Zonder hoed zag het er beter uit. De benen lijken wel goed, maar ze zijn eigenlijk net iets langer dan de romp, dus die maak ik wat korter. Er komen nog meer details in de kleren tijdens het inken en kleuren.
Fenko schreef:
Ik vind de pose die je gekozen hebt leuk. :) Mijn mening hoe je de tekening nog kan verbeteren:
Ik heb alles overdreven getekend, dus hoop dat het zo duidelijk is. Met "deze arm" bedoel ik de arm die de hoed vasthoud, zoals je kan zien aan de lijnen. Mijn handschrift is... tjah, handschrift.
De heupen zijn breder dan de schouders, in jouw schets niet, daarom lijkt bij mij het zo scherp. En het meisje heeft hier wel schoudervullingen daarom zijn ze wat puntig, maar ik heb wel een manier gevonden om die overgang wat mooier te maken. Volgens mij hoeven die handen niet groter, zou ze die gestrekt hebben dan bedekken ze het hele gezicht zoals zou horen. De schouders heb ik iets lager gezet om die nek beter uit te laten komen en ik ben bezig met de benen. De rondingen van de benen had ik juist weggelaten, maar ik zie al wel hoe het beter kan. Het ziet er alvast al veel beter uit nu, dus bedankt voor de tip.
Snelle reactie: ik heb de heupen niet recht van voren getekend, zoals in jouw schets wel het geval was, om de houding iets speelser te maken en de ronding van de benen te kunnen laten zien. Als je dat overneemt zou door perspectief de heup smaller lijken.
Ik raad aan de heup sowieso in verticale richting te kantelen zodat deze aan de kant van het standbeen het hoogste is. Nu is de heup een tikje hoger aan de kant van het uitgestrekte been, en dat klopt niet. In je eerste schets had je dit juist getekend - in latere schetsen omgedraaid.
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
Fenko schreef:
Snelle reactie: ik heb de heupen niet recht van voren getekend, zoals in jouw schets wel het geval was, om de houding iets speelser te maken en de ronding van de benen te kunnen laten zien. Als je dat overneemt zou door perspectief de heup smaller lijken.
Ik raad aan de heup sowieso in verticale richting te kantelen zodat deze aan de kant van het standbeen het hoogste is. Nu is de heup een tikje hoger aan de kant van het uitgestrekte been, en dat klopt niet. In je eerste schets had je dit juist getekend - in latere schetsen omgedraaid.
Succes nog!
Dat van die heupen had ik ook al gisteren gezien XD dat heb ik weer aangepast. De heupen zijn niet helemaal recht van voren, maar het zou inderdaad wel beter zijn als ik ze meer draai, dus dat pas ik nog een klein beetje aan.
Bedankt.
Hier is de schets ik ben nog steeds bezig (schouders & heupen)
Geregistreerd: 01 feb 2005 02:55 Woonplaats: Zwolle
Ryjia schreef:
windweaver schreef:
Janna, afgezien van het feit dat het erg handig is dat ze ziet waar de fouten zitten, zal het denk ik ook handig voor hem/haar zijn om te weten hoe ze deze fouten zou kunnen verbeteren. Dan zou hij/ze zelfstandig deze fouten weer kunnen voorkomen.
Ik wil hiermee niemand in een verkeerd daglicht zetten. Ik zeg dit alleen om te helpen. Misschien is het handig om Ryjia nog even te helpen met verdiepende feedback?
Lol, achja misschien ben ik al wel weer veel te serieus bezig :s
Ik vind niet dat je te serieus bent. XD Ik zou liever zelf nog verder werken aan iets, maar ja... Ik denk niet dat ik deze tekening nog drastisch ga veranderen. Heb je misschien iets dat me een volgende keer zou kunnen helpen?
Ja hor dat heb ik wel. Van het weekend zal ik het eens opzoeken en doorsturen
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
windweaver schreef:
Ryjia schreef:
windweaver schreef:
Janna, afgezien van het feit dat het erg handig is dat ze ziet waar de fouten zitten, zal het denk ik ook handig voor hem/haar zijn om te weten hoe ze deze fouten zou kunnen verbeteren. Dan zou hij/ze zelfstandig deze fouten weer kunnen voorkomen.
Ik wil hiermee niemand in een verkeerd daglicht zetten. Ik zeg dit alleen om te helpen. Misschien is het handig om Ryjia nog even te helpen met verdiepende feedback?
Lol, achja misschien ben ik al wel weer veel te serieus bezig :s
Ik vind niet dat je te serieus bent. XD Ik zou liever zelf nog verder werken aan iets, maar ja... Ik denk niet dat ik deze tekening nog drastisch ga veranderen. Heb je misschien iets dat me een volgende keer zou kunnen helpen?
Ja hor dat heb ik wel. Van het weekend zal ik het eens opzoeken en doorsturen ;)
Wow nog bedankt he, ik zal nog eens fatsoenlijk reageren op dat bericht, maar die dingen zullen zeker helpen. (ik zoek al tijden naar iets dat me wat meer van het perspectief laat zien)
voeten wat gedraaid en nog een beetje van de schouders afgehaald
ik schets nog door, zeker als ik nog meer tips krijg, maarik denk alvast na over d ekleuren
een wit pak met een gekleurd shirt zou misschien ook nog kunnen
Geregistreerd: 02 feb 2007 20:27 Woonplaats: Bikinibroek
Ik vind haar staart best stijfjes er uitzien, maar het kan ook aan mij liggen hoor. Misschien kan je die wat vloeiender tekenen? Voor een tekening in anime/manga stijl lijkt me de neus best groot, maar dit is een kwestie van stijl. Ze drukt de hoed wel erg hard op haar hoofd... Let op de lijnen van de schedel want nu zou er een deuk in zitten aan de linkerkant (voor ons) ;D Haar vingers zien er ook een beetje stijf uit, je kan naar je eigen handen kijken voor referentie. Haar jasje zit redelijk strak om haar rechterkant van het lijf terwijl het niet dichtzit, ik weet niet of het wel zo strak kan zitten. Bij de onderkant van haar rechterborst heb je een plooi getekend maar die kan er niet zitten tenzij de stof steviger tegen het lichaam aanzit, haar jasje ligt nu losjes ertegenaan.
Haar broek zit vreemd of ze heeft dikke benen. Ik zie dat de binnenkant van haar broek strak om haar bovenbenen zit, nu kijk ik naar de buitenkanten van haar bovenbenen, het lijkt nu of ze dikke benen heeft. Je moet een keuze maken tussen een losjes vallende broek of een strakke broek.
als je naar haar pose kijkt helt ze met haar bovenlichaam naar links en staat ze rechtop met (voor ons) haar linkerbeen. Natuurlijk is dit mogelijk maar dan zou ze moeilijk met haar rechterbeen op de grond komen aan de rechterkant tenzij die been langer is dan de andere.
De kleur voor de huid vind ik te roze, maar ik neem aan dat je het nog verder zal uitwerken met licht en schaduw. Ik zal er verder maar niks over zeggen =p
Je moet het maar tegen me zeggen als ik teveel kritiek lever! Ik bedoel het niet gemeen =X ^-^
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
michinaru schreef:
Ik vind haar staart best stijfjes er uitzien, maar het kan ook aan mij liggen hoor. Misschien kan je die wat vloeiender tekenen? Voor een tekening in anime/manga stijl lijkt me de neus best groot, maar dit is een kwestie van stijl. Ze drukt de hoed wel erg hard op haar hoofd... Let op de lijnen van de schedel want nu zou er een deuk in zitten aan de linkerkant (voor ons) ;D Haar vingers zien er ook een beetje stijf uit, je kan naar je eigen handen kijken voor referentie. Haar jasje zit redelijk strak om haar rechterkant van het lijf terwijl het niet dichtzit, ik weet niet of het wel zo strak kan zitten. Bij de onderkant van haar rechterborst heb je een plooi getekend maar die kan er niet zitten tenzij de stof steviger tegen het lichaam aanzit, haar jasje ligt nu losjes ertegenaan.
De staart heb ik opnieuw getekent net zoals de handen en de hoed heb ik wat aangepast. Ook het jasje heb ik wat losser gemaakt, dus erg bedankt voor de tips. Het ziet er inderdaad beter uit.
michinaru schreef:
Haar broek zit vreemd of ze heeft dikke benen. Ik zie dat de binnenkant van haar broek strak om haar bovenbenen zit, nu kijk ik naar de buitenkanten van haar bovenbenen, het lijkt nu of ze dikke benen heeft. Je moet een keuze maken tussen een losjes vallende broek of een strakke broek.
Ik heb het kruis wat veranderd zodat het daar wat losser zit.
michinaru schreef:
als je naar haar pose kijkt helt ze met haar bovenlichaam naar links en staat ze rechtop met (voor ons) haar linkerbeen. Natuurlijk is dit mogelijk maar dan zou ze moeilijk met haar rechterbeen op de grond komen aan de rechterkant tenzij die been langer is dan de andere.
Ze staat als je goed kijkt met haar (voor ons) rechterbeen niet echt op de grond. Ze raakt met haar teen de grond net, de benen zijn even lang
michinaru schreef:
De kleur voor de huid vind ik te roze, maar ik neem aan dat je het nog verder zal uitwerken met licht en schaduw. Ik zal er verder maar niks over zeggen =p
Je moet het maar tegen me zeggen als ik teveel kritiek lever! Ik bedoel het niet gemeen =X ^-^
Nee, nooit teveel kritiek, het heeft allemaal geholpem, dus heel erg bedankt
Geregistreerd: 01 feb 2005 02:55 Woonplaats: Zwolle
Als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het me verstandiger als je na zoveel tips en verbeteringspunten gewoon weer opnieuw te gaan schetsen. Dit geeft je het voordeel dat je de fouten directer aanpakt. Als je het bestaande werk op te veel plekken gaat aanpassen is de kans groot dat je door blijft gaan.
Hope I didn't break your enthousiasme, maar het is bedoeld als een tip voor in de toekomst XD
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
windweaver schreef:
Als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het me verstandiger als je na zoveel tips en verbeteringspunten gewoon weer opnieuw te gaan schetsen. Dit geeft je het voordeel dat je de fouten directer aanpakt. Als je het bestaande werk op te veel plekken gaat aanpassen is de kans groot dat je door blijft gaan.
Hope I didn't break your enthousiasme, maar het is bedoeld als een tip voor in de toekomst XD
Ik merk bij mezelf dat ik in een volgend werk mee let op de dingen die de vorige keer verbetering nodig hadden. Maar vaak als ik al een concept heb ben ik of bang dat ik het niet meer krijg zoals mijn originele idee. Heb ik wel eens gehad, werd meteen het hele ding weer anders en het mocht misschien anatomisch beter zijn, de air was verdwenen. Of ik ben simpel genoeg te lui om weer opnieuw te beginnen, zeker de laatste tijd, ik heb het zo druk dat ik amper aan tekenen toe kom en daarom blijft het lang liggen, dus ik heb niet echt zin weer opnieuw te beginnen, want dan blijft het nog langer liggen. Dus verbeter ik alleen maar wat, meestal zeg ik dus gewoon stop. Maar ik zal er een volgende keer aan proberen te denken.
de benen zijn nu een stuk beter (ze stonden eerst zo ver uit elkaar!) alleen is haar rechterschouder veeeeeeeel te breed, dat lijntje moet achter de andere arm naar beneden gaan.
Beste wat je kunt doen IMO (als je een lastige pose wilt tekenen) is een foto maken van iemand in die positie, dan heb je ook gelijk een goed voorbeeld voor de handen, want de vingers zijn nog een beetje te kort.
Haar staart is nu wat vloeiender maar ik zou hem zelf eerst naar beneden laten vallen en dan omhoog....is voor de compositie wat mooier, lijkt me, maar dat is natuurlijk aan jou.
EDIT: Heb even de gekleurde versie op deviant bekeken, ziet er netjes uit zo.
05-06: Oh jee, ik heb maar bar weinig getekend. Houd op! Maar hier ben ik heel trots op. Ik ben naar een duitse site gegaan: http://mangaka.de. De mensen daar hebben me echt geholpen met mijn WIP.
Hetzelfde meisje als vorige keer, ik hoop dat jullie dr mooi vinden.
Wauw ik vind deze eigenlijk best wel cool : ) het ziet er toch weer net wat anders uit dan de laatste die je hebt getekend.
Mooi ingekleurd ook!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen