aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
16:26  Nieuwe Manga aanwinsten   Ash Ketchu
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
Het is nu 30 aug 2019 16:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 16 apr 2019 20:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2005 23:55
Woonplaats: Lost
H-Mania schreef:
Kep inderdaad een dispute kunnen openen... Ben benieuwd, ik heb however bewijs van alles dus word vast in gelijk gesteld.


Gewoon dispuut openen x dagen na verzenden? welke optie selecteer je dan? aangezien aliexpress geen optie heeft voor "niet verzonden met de methode waar ik voor betaald heb"

Dit geintje is mij namelijk ook 5x in de afgelopen maanden geflikt.

5x betaald voor aliexpress standard shipping, alle 5 verzonden met de gratis yanwen.
2 artikelen zijn nooit aangekomen, 3 wacht ik nog op.

(en nog een paar items waarbij in de adv stond dat ze gratis verzenden met aliexpress standard shipping maar het dan versturen met chine post)

De eerste keer beweerde een verkoper inderdaad dat yanwen even snel was als aliexpress standard shipping (item is nooit aangekomen)
Nu zit ik met een verkoper die zegt "ja stuur bericht als het is aangekomen dan krijg je je verzendkosten terug" maar geen verklaring waarom het met yanwen is verzonden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 18 apr 2019 12:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de slag, liefst op het niveau wat bij je past. Ik hoop dat het lukt om snel weer iets geschikts te vinden.

Dat voortgangsgesprek heb ik al binnenkort medio mei. Maar daar wil ik niet op wachten. Ik heb bij mijn manager aangegeven dat ik met hem wil praten over hoe het nu gaat volgens hem. Mijn begeleider is helaas door gezondheidsklachten maar af en toe aanwezig, dus krijgt hij het te horen van andere bronnen. Daar zit ik mee in mijn maag. Want hoe kunnen zij een goed oordeel geven over hoe ik het doe. Dat blijft subjectief. Ook weten zij niet waar mijn kracht ligt.

Niet makkelijk dus voor mij.

Update
Vandaag gesprek gehad en mijn gevoel over hoe het ging is bevestigd. Contract wordt niet verlengd na 1 augustus, zal dus weer op zoek moeten naar iets anders. Balen :(( maar aan de andere kant ook wel weer een opluchting. Voelde me er toch niet prettig meer de afgelopen maand. Veel veranderingen achter elkaar en onduidelijkheid over de toekomst van mijn functie (off shoring plannen).

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Laatst bijgewerkt door Cookiemonster op 19 apr 2019 10:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 18 apr 2019 13:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 11:36
Woonplaats: Girl next door
dreaminglily schreef:
H-Mania schreef:
Kep inderdaad een dispute kunnen openen... Ben benieuwd, ik heb however bewijs van alles dus word vast in gelijk gesteld.


Gewoon dispuut openen x dagen na verzenden? welke optie selecteer je dan? aangezien aliexpress geen optie heeft voor "niet verzonden met de methode waar ik voor betaald heb"

Dit geintje is mij namelijk ook 5x in de afgelopen maanden geflikt.

5x betaald voor aliexpress standard shipping, alle 5 verzonden met de gratis yanwen.
2 artikelen zijn nooit aangekomen, 3 wacht ik nog op.

(en nog een paar items waarbij in de adv stond dat ze gratis verzenden met aliexpress standard shipping maar het dan versturen met chine post)

De eerste keer beweerde een verkoper inderdaad dat yanwen even snel was als aliexpress standard shipping (item is nooit aangekomen)
Nu zit ik met een verkoper die zegt "ja stuur bericht als het is aangekomen dan krijg je je verzendkosten terug" maar geen verklaring waarom het met yanwen is verzonden.


Ik geef dan aan tracking information not updated, dus problemen met de tracking code wat in principe ook klopt. Leg het probleem uit en maak screenshots van jou gekozen tracking voorkeur (deze vind je in je order vrijwel onderin) en dan een screenshot van de gebruikte verzendmethode door de verkoper. (als je niet kan vinden, PM even met je email adres dan stuur ik je voorbeeld van de screenshot van me huidige dispute)

Ik ben tot nu toe altijd in mijn gelijk gesteld, deze dispute loopt nog. Houdt wel goed in de gaten die vuillakken van een verkopers komen vaak met de counteroffer 'no refund, no returns' weigeren die hap. Jij hebt bewijs en je zal dus winnen.
Vraag altijd om een refund, en het volledige bedrag gezien je niet kan invullen hoeveel. Dan krijg je of de teveel betaalde shipping terug (in mijn geval geweest) of hele bedrag (nog niet meegemaakt omdat verkoper uiteindelijk toch maar koos voor de teveel betaalde shipping)

_________________
Art2C = Art4U

http://www.art2c.ink


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 18 apr 2019 21:51 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Spierpijn... Gisteren met boogschieten heb ik niets bijzonders gedaan, behalve dan dat ik mijn onbenullige boogkoffer van de ene kant van het dorp naar de andere heb gezeuld. Ik had die opgave misschien een tikkie onderschat. Thuis heb ik 'm maar even op de weegschaal gezet; bleek dat ding 12,5kg te wegen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 19 apr 2019 08:51 
Offline
AniWay Redacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44
Woonplaats: Nederland
Heb ik je ook niet eens een keer weg zien gaan bij het Boekenfestijn met een tas praktisch groter dan jijzelf? :P

_________________
"One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 19 apr 2019 15:09 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Dat was 18kg verdeeld over twéé tassen. Dat is anders!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 23 apr 2019 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Kleine klaag: Iets dat ik op AliExpress heb gekocht is kwijt geraakt, gelukkig kreeg ik van de verkoper geld terug, maar...ik had het gekocht voor 2 euro inclusief verzendkosten. Ik probeer nu een tweede te kopen en ze starten nu bij 4,50 ex. verzendkosten, meh!

Middelgrote klaag: Onze TomTom had het probleem met de rollover dat in het nieuws is geweest. De navigatie deed het nog wel, maar allerlei zij-functies, zoals de tijdsklok, kilometerteller etc. niet. Dus we moesten 'm updaten. Gooit de site een update er op en verteld het ons daarna doodleuk dat we niet meer ondersteund worden. Die nieuwe update zorgt er voor dat zelfs de basisnavigatie het niet meer doet en we zitten nu met een apparaat dat vastzit met zijn hoofdmenu met geen enkele knop die reageert. Geruzied met de klantenservice en veel rondkijken op klaagforums verteld ons dat we verplicht moeten upgraden naar een nieuwe TomTom, maar geen zorgen! We geven je een beetje korting op je nieuwe als die nieuwe update niet voor je werkt! Ammehoela, jullie geven me een update waardoor mijn apparaat ineens compleet niet meer werkt en dan mag ik minimaal 100 euro gaan dokken voor een nieuwe?

Ik had dus gewoon nooit moeten updaten en dan was de TomTom het wél blijven doen. >.< Alternatief is natuurlijk de telefoon gaan gebruiken, maar dat vreet accu en dan wordt de telefoon ook zo warm, dat ik liever gewoon een los apparaat er voor heb...alleen heeft TomTom dus letterlijk hun eigen apparaat vernaggeld door een 'update'. :/ Dus mocht iemand dit lezen en ook wat vreemde TomTom dingetjes aan de gang hebben update vooral niet als je basisfuncties wel gewoon werken.

Grote klaag: Ik ben deze ochtend ook afgewezen voor een baan die ik vroeger 2+ jaar gedaan heb en eind vorige week ben ik afgewezen voor een andere baan die ik wilde met wéér de reden dat ik overgekwalificeerd ben....

Ik reageer op banen in de richting van mijn werk de afgelopen jaren = Wordt niet eens uitgenodigd op gesprekken, omdat andere nog betere mensen reageren.

Ik reageer op banen die soortgelijk of hetzelfde zijn aan dingen die ik vroeger deed = Je bent overgekwalificeerd, dus we willen je niet.

Lekker dan! :((

Verder reageer ik ook op veel overheidsbanen, waarbij ik vooral in mijn eerdere netwerk weer aan de slag probeer te komen en bijna al deze banen geven kort na sluiting van de vacature al een 'preventieve afwijzing door hoog aantal reacties', waarbij ze je alleen gaan bellen/mailen als je alsnog wél mag komen. Pff, overheid is heel moeilijk om in te komen, maar als je er in zit ben je meestal gegarandeerd van een goed loon en een baan voor minimaal 2 jaar. Het is zo jammer dat ik er eerder zelf uit moest door uitzendbureaugerommel, want mijn netwerk en door kunnen solliciteren intern etc. was gigantisch goed destijds.... :(

En nog iets 'leuks' dat ik pas tegen kwam, had niet het idee dat zo anno 2019 dit nog kan/mag:

Afbeelding

Oef! Dus het gaat lekker alle banen in de techniek, ICT etc. wegfilteren nu ik heb aan moeten geven dat ik een vrouw ben? :/

En om deze klaag af te sluiten hierbij mijn meest favoriete quotes van vacatures die ik in de afgelopen week ben tegen gekomen:

Citaat:
Wil jij de volgende Wolf of Wall Street worden?!


Verderop in de vacature: Salarisindicatie 1.000-1.500 p/m.

Citaat:
Hou er rekening mee dat er verwacht wordt dat je minimaal 45 uur in de week werkt.


Mag je dit eigenlijk wel zo zeggen, ook al is het de realiteit bij veel bedrijven??

Citaat:
Wij zoeken mensen die voorop lopen, maar wél binnen de gestelde kaders.


Citaat:
Gesprekken vinden plaats op 12 mei of 19 mei (houd deze voor de zekerheid alvast vrij). (dit nog even controleren)


:')

En de recruiter/HR medewerker die het helemaal zat is:

Citaat:
Alleen reageren als u écht volledig voldoet aan de functie-eisen. Bij reactie zonder geschiktheid, slaan wij namen op voor administratieve doeleinden.


Een blacklist dus? :P

Cookiemonster schreef:
@Maakie
Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de slag, liefst op het niveau wat bij je past. Ik hoop dat het lukt om snel weer iets geschikts te vinden.


Thanks. :) Het is op dit moment vooral de zenuwen omdat de tijd begint te dringen met de WW die bijna afloopt... Ik vindt het ook prima om (eventueel tijdelijk) onder niveau te werken, maar dat wil ook niet lukken op dit moment. *zucht* Nouja, er is niet veel anders te doen dan blijven doorgaan met reageren en hopen op het beste. Jammer genoeg hebben veel banen waar ik interesse in heb zeer slome sollicitatieprocedures, dus daarom ben ik redelijk verplicht om op veel tegelijk te reageren om nog een beetje bezig te zijn. Gelukkig ben ik wel gisteren een gigantisch goede vacature tegengekomen en hoop ik daar wat kans in te maken, ik probeer positief te blijven, ookal is het fijn om ook hier te ranten zo nu en dan. ;)

Cookiemonster schreef:
Dat voortgangsgesprek heb ik al binnenkort medio mei. Maar daar wil ik niet op wachten. Ik heb bij mijn manager aangegeven dat ik met hem wil praten over hoe het nu gaat volgens hem. Mijn begeleider is helaas door gezondheidsklachten maar af en toe aanwezig, dus krijgt hij het te horen van andere bronnen. Daar zit ik mee in mijn maag. Want hoe kunnen zij een goed oordeel geven over hoe ik het doe. Dat blijft subjectief. Ook weten zij niet waar mijn kracht ligt.

Niet makkelijk dus voor mij.


Oef, dat is zeker wel naar, ik wil je niet bang maken maar dat via-via heeft mij in het verleden bij een baan ook heel veel problemen bezorgd. Beter om snel in te grijpen inderdaad. Succes!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 24 apr 2019 20:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Inderdaad en het resultaat valt al te raden. Geen verlenging van mijn contract om die reden. Dus per 1 augustus weer WW aanvragen. Blijkbaar is er volgens hen geen voldoende match tussen de werkzaamheden en mijn eerdere ervaring. Dan vraag ik me af waarom ze me überhaupt hebben laten werken in dit team zoiets heb je toch al wel door na een paar maanden. Volgende keer maar een betere sollicitatieprocedure met een duidelijker beeld van de inhoud van het werk. En de gevraagde expertise.

Het klopt ook niet trouwens. Het enige waar ik moeite mee heb is de specifieke wijze waarop de voorbereidende cases moeten worden opgesteld. Dat is zo bedacht door de "goeroe" die de leiding heeft over ons team en als je daar wat verbeterpunten ziet, dan moet je maar eens goed in je ogen wrijven. Nee, aan hem ligt het nooit het ligt altijd aan jou en je tekortkomingen. :(( |:(

Blij dat ik daar weg ga dat wel. Moet alleen nog een paar maanden. Beter voor het CV, niet per definitie iets wat ik beter vind voor mij. Nu had ie weer bedacht dat ik wel bezig kon met cases voorbereiden, omdat hij dat handig vind. Dat was nu juist hetgeen waarvoor ik niet geschikt bleek volgens hem. Dus om dat kracht bij te zetten, laat je dat dan juist door diegene uitvoeren? Ikke niet snap :roll:

Ga morgen even stennis schoppen denk ik :twisted: kan toch weinig gebeuren want er is werk genoeg en voordat een nieuw iemand is gevonden, ben ik al weg. En dat kan ik weten bovendien want mijn zusje is senior arbeidsrechtjuriste :b en die zegt: "De werkgever moet met een gegronde reden komen voor het ontslag/beëindiging arbeidsovereenkomst, dit wordt voorgelegd aan het UWV en dient duidelijk te worden gemotiveerd. Daarna pas neemt het UWV een beslissing, maar het verzoek kan ook worden afgewezen afhankelijk van de omstandigheden." En ik kan het ontslag ook nog aanvechten, me ziek melden (overspannen, burnout, lichamelijke of psychische klachten) of aangeven dat er sprake is van een verstoorde arbeidsverhouding. In zo'n geval mag ik niet worden ontslagen voordat mijn contract afloopt en in sommige gevallen dan zelfs nog niet.

In plaats dat ze mij nu gewoon laten doen waar ik me prima mee red, de uitvoerende taken. Zoveel makkelijker voor iedereen.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 30 apr 2019 19:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heb qua werk zoeken nu dat ik vooral weer op vacatures reageer van bedrijven die aansluiten bij mijn afgelopen twee banen, wat inhoudt dat het veel software/web/media/en dergelijke richtingen is. Vaak 'hippe' bedrijven, start-ups etc. Bedrijven die bekend staan om leuke content te maken en/of leuk werk te zijn, maar ook bekend staan om vele uren elke week draaien en ondergemiddelde lonen en vaak ook vraagtekens bij type contracten. Het is een erg gemixte banenmarkt dus. Leuk om in aan het werk te zijn, maar veel onzekerheid.

Heb inmiddels al redelijk wat (voornamelijk telefonische of video) gesprekken gehad bij dit soort bedrijven en het is ook echt heel duidelijk dat ze proberen te verbergen dat ze zulke slechte voorwaarden hebben. De vacatures zullen allemaal dingen zeggen zoals "Regelmatige borrels!" "Activiteitenruimte op kantoor!" "Gratis koffie/thee!" Ja, die laatste komt ook steeds meer voor, aangezien er steeds meer bedrijven opkomen die dit NIET doen, maar als je dan aan ze vraagt in een gesprek of er enige vorm van reiskostenvergoeding is, of er iets met pensioen geregeld is in de arbeidsvoorwaarden, dan krijg je blank stares. Bij de meeste ook gevolgd door een "Oh, dat zal ik voor HR bij je vragen en laten weten!".

Kan er ook meteen bij zeggen dat de meeste van die bedrijven niks doen als het gaat om reiskostenvergoeding, pensioen etc., dus als ze dan om een loonindicatie vragen, moet ik ook een stuk 'hoger' loon vragen dan dat ze eigenlijk zouden willen betalen. Vervolgens doe ik wel bij al deze berichten meteen een uitleg van de opbouw (ik wil xxxx verdienen, ik maak xxx reiskosten en ik wil xxx hebben om maandelijks in een pensioenpotje te stoppen), in de hoop dan mijn 'hoge vraagprijs' en beetje goed te praten. Geen idee of het gaat werken, vooral bij de bedrijven die interesse in mij hebben en wat verder weg zijn.

In ieder geval, de reden dat het in de klaaghoek komt is een combi van veel meegemaakte dingen recentelijk, maar ook in het verleden:
- Leuke banen betalen slechter en geven vaak vagere contracten
- Hippe/jonge/startup bedrijven gooien je nogal in het diepe dat je zelf je pensioen* en andere onkosten moet uitzoeken
- Dit gecombineerd met mijn ervaring van het verleden komt er steeds vaker geen reiskostenvergoeding of al een snelle max. aan reiskostenvergoeding bij een werkgever kijken, waardoor het ook weer zelf veel rekenen en afwegen is voor jou zelf hoe je dit op moet lossen. Erg vervelend. Naar mijn weten is het zelfs qua belasting goedkoper als een werkgever me minder loon en dan een hoge reiskostenvergoeding zou geven dan een hoger loon en dat ik het zelf moet oplossen.

*Ook nog even een extra toevoeging hier bij: Ik heb in het verleden al een keer gewerkt voor een baan met geen enkele vorm van pensioen. Ik had dit persoonlijk niet eens door tot ik mijn eerste loonstrook kreeg. De arbeidsvoorwaarden zeiden niet eens iets van wel/niet omschreven in het contract en ik had destijds het idee dat het gewoon bij een baan 'hoorde' en wist niet eens dat het zonder kon. Dit lijken me geintjes die veel mensen redelijk nieuw op de banenmarkt overkomt, en het is al bekend dat de millenial (en de net iets erboven en eronder)-generatie minder goed met geld kan omgaan/minder goed aan de toekomst denkt. Nou maak ik me zelf er redelijk zorgen om en heb ik mijn hoofdinvestering (mijn huis afbetalen) als eerste stap van mijn pensioen, maar ik ben hier een behoorlijke uitzondering in als ik mijn leeftijdsgenoten bezig zie. Ik vindt dat soort dingen toch wel redelijk zorgwekkend, zeker als je ziet dat vaak interviewers mij niet eens zulke delen van de arbeidsvoorwaarden kunnen vertellen, alsof ze al verwachten dat toch niemand aan de toekomst denkt.

Verder heb ik (denk ik?) een goede daad gedaan. Ik kwam een verschrikkelijke vacature tegen waarin werd gepocht over dat werkweken makkelijk meer dan 40 uur zijn, en er 12 vakantiedagen (!!!) per jaar worden gegeven. "Met de mogelijkheid om met overwerk dit uit te bereiden naar een maximum van 18." Pardon?! Dit is zelfs zonder die 'uitbereiding' minder dan het wettelijk minimum van 20 dagen bij een 40-urige werkweek!!! Dus ik heb anoniem aangifte bij de FNV hierover gedaan. Hopelijk heb ik iemand anders voor die baan behoed...

En dan om dit af te ronden nog een situatie waarbij ik hardop moest lachen tijdens het vacaturebrowsen:

Citaat:
Vacaturetitel:Teamleider


*klik*

Citaat:
- Affiniteit met geiten


?

Citaat:
- Moet ervaring hebben met geiten melken


???

Citaat:
- Leidt de gehele procedure van het beheren van melkmachines tot het indelen van werknemers


Aaaaaaah... :')

Wellicht voortaan in de titel of anders in het eerste tekstje als opener in je vacature zetten dat het om een agri(geiten)bedrijf gaat? :') Ik moest zo hardop lachen om die 'affiniteit met geiten' en 'geiten melken' tussen mijn verder nogal droge kost aan vacatures die ik tegenkom. :P

Cookiemonster schreef:
@Maakie
Inderdaad en het resultaat valt al te raden. Geen verlenging van mijn contract om die reden. Dus per 1 augustus weer WW aanvragen. Blijkbaar is er volgens hen geen voldoende match tussen de werkzaamheden en mijn eerdere ervaring. Dan vraag ik me af waarom ze me überhaupt hebben laten werken in dit team zoiets heb je toch al wel door na een paar maanden. Volgende keer maar een betere sollicitatieprocedure met een duidelijker beeld van de inhoud van het werk. En de gevraagde expertise.

Het klopt ook niet trouwens. Het enige waar ik moeite mee heb is de specifieke wijze waarop de voorbereidende cases moeten worden opgesteld. Dat is zo bedacht door de "goeroe" die de leiding heeft over ons team en als je daar wat verbeterpunten ziet, dan moet je maar eens goed in je ogen wrijven. Nee, aan hem ligt het nooit het ligt altijd aan jou en je tekortkomingen. :(( |:(

Blij dat ik daar weg ga dat wel. Moet alleen nog een paar maanden. Beter voor het CV, niet per definitie iets wat ik beter vind voor mij. Nu had ie weer bedacht dat ik wel bezig kon met cases voorbereiden, omdat hij dat handig vind. Dat was nu juist hetgeen waarvoor ik niet geschikt bleek volgens hem. Dus om dat kracht bij te zetten, laat je dat dan juist door diegene uitvoeren? Ikke niet snap :roll:

Ga morgen even stennis schoppen denk ik :twisted: kan toch weinig gebeuren want er is werk genoeg en voordat een nieuw iemand is gevonden, ben ik al weg. En dat kan ik weten bovendien want mijn zusje is senior arbeidsrechtjuriste :b en die zegt: "De werkgever moet met een gegronde reden komen voor het ontslag/beëindiging arbeidsovereenkomst, dit wordt voorgelegd aan het UWV en dient duidelijk te worden gemotiveerd. Daarna pas neemt het UWV een beslissing, maar het verzoek kan ook worden afgewezen afhankelijk van de omstandigheden." En ik kan het ontslag ook nog aanvechten, me ziek melden (overspannen, burnout, lichamelijke of psychische klachten) of aangeven dat er sprake is van een verstoorde arbeidsverhouding. In zo'n geval mag ik niet worden ontslagen voordat mijn contract afloopt en in sommige gevallen dan zelfs nog niet.

In plaats dat ze mij nu gewoon laten doen waar ik me prima mee red, de uitvoerende taken. Zoveel makkelijker voor iedereen.


Aahhhh shiiit man. Ik had nog expres niet mijn verhaal gepost vorige week omdat ik je niet bang wilde maken. Short version: manager had m'n verlenging goedgekeurd, ging op vakantie, tijdens vakantie was er een vervangende manager die al haar macht kreeg en die had overruling papierwerk ingeleverd en zo mij eruit gewerkt nog voordat mijn echte manager terug was van vakantie. Die vervangende manager keek alleen naar de cijfertjesresultaten en had ik verder nooit direct contact mee, mijn echte manager wist de hele situatie. HR klacht ingediend, lange procedure mee gehad mocht niet baten. Ik kan bij interesse nog wel lange versie PMen, het is denk ik iets wat goed is voor anderen om op te letten, maar wil niet dit hele topic weer volgooien met nog langere verhalen dan ik al regelmatig post. :P Dus tsja, door mijn eigen ervaring daar krijg ik dus de kriebels als ik mensen hoor zeggen dat hun vaste teamleiders/managers niet volledig op ze kunnen letten. :( Bij jou vindt ik het ook zo stom, want als ik zo jouw verhalen lees, zelfs al vinden ze heel snel iemand nieuw die jij dan moet gaan trainen of zo, no way dat die persoon dan op dat tempo dat zij willen dat werk dat jij omschrijft kan gaan doen. Verder vindt ik het ook 'grappig' dat ze je dan je 'slechte' taken laten doen, aangezien ik daar ook heel erg aan relateer door de eerder omschreven baan hier toen ik daar uit lag...laat me raden, dat cases voorbereiden is het minst leuke werk, maar waar er wel het meeste van te doen is op de afdeling? Geef maar aan die persoon die toch bijna weg gaat! Heuj! ;)

Blij dat je het in ieder geval wel positief inziet met ook dat het goed staat op de CV. Zelf is mijn meest tergende baan op mijn huidige CV ook eentje die bij bijna elke sollicitatie aandacht trekt, aangezien het bij een gigantisch groot bedrijf was die veel aanzien in het land heeft en bekend staat om zijn strenge sollicitatieprocedures. Ik vindt het dan ook nooit echt leuk om er over te praten, want ik moet dan een beetje fake doen alsof het super was daar, maar het heeft me zeker al bij veel interviews geholpen, dus het blijft er op staan. Dus moet jij dan ook gewoon doen bij deze baan. :P Nooit negatief in een interview over oude werkgevers praten, spin er wat leuks aan 'Mijn flexibiliteit werd goed getest" "Gewerkt in een drukke internationale omgeving." etc. ;) In een 'gelukje' heb je tenminste nu wel ruime aankondiging en ik neem aan met WW daarna zit je mogelijk wel voor een groot deel van 2019 goed (?), mocht je niet snel iets geschikts vinden. Succes in ieder geval!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 01 mei 2019 20:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
dat cases voorbereiden is niet het meeste werk, maar wel hetgeen het lastigste is om te doen. Omdat er zoveel uitzonderingen zijn. Je moet echt diep in de materie zitten en dan ook nog de cases maken zoals het opperhoofd (we noemen hem voor het gemak Rutger) het verwacht. Doe je dat niet dan krijg je een hele lading aan extra input over je heen. Daarnaast moet ik veel papier snijden en plakken en heel nauwkeurig omdat we het echte materiaal niet willen stuk maken bij elke test. Ook daar heb ik moeite mee, dat komt door mij oogafwijking waardoor ik dingen niet recht zie. Weten ze wel, maar het kost mij dus meer tijd dan een "normale" persoon om die taak uit te voeren. Mijn werktempo ligt volgens hunnie te laag vergeleken met collega's. Dus daarmee behaal je geen bonuspunten.

Rutger zegt ook dat hij teveel voorwerk moet doen om mij aan het werk te kunnen zetten. Ja, dat klopt omdat het op zijn specifieke manier moet. Zou ik het gewoon kunnen doen zoals ik heb geleerd dan gaat het prima.

Daarnaast botert het niet tussen ons en dat gaat ook niet gebeuren. Verschillende achtergronden. Rutger is een eigenwijsje en ik ook, dus dat botst. Ook ben ik in zijn ogen te kritisch.

Zo, nu dat is gezegd. Over naar de orde van de dag en maar gewoon weer aan het werk tot einde van het contract. Ze moeten alleen niet van mij verwachten dat ik iedereen ga helpen als ze vast komen te zitten. Want dan zeg ik gewoon: "Told you so". :b

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Heel veel vacatures tegenwoordig zijn redelijk gaar met uren, waardoor je een beetje in je eerste (telefonische) interview hier voorzichtig naar moet vragen. Waar het eerder 40 uur was, met een beetje geluk 40 uur inclusief pauzes, met een beetje pech eigenlijk minimaal 42,5-45 uur met aanwezigheid, zie ik nu heel veel vacatures die beweren fulltime te zijn uren hebben zoals 36, 37, 38, pas zelfs eentje met 36,5. Aangezien je dan niet weet of dit is door wisselende werkroosters, afwijkende openingstijden of onbetaalde pauzes, moet je dus maar vragen hoe het dan zit tijdens je (telefonische) interviews. Maakt het voor mij wel moeilijker om het om te rekenen naar een uurloon en te kijken met welke aankomsttijd thuis ik rekening moet houden, maar dit zal wel de nieuwe methode van werken zijn, want toen ik de vorige keer werkzoekende was kwam ik dit totaal niet tegen zo. :/

Cookiemonster schreef:
@Maakie
dat cases voorbereiden is niet het meeste werk, maar wel hetgeen het lastigste is om te doen. Omdat er zoveel uitzonderingen zijn. Je moet echt diep in de materie zitten en dan ook nog de cases maken zoals het opperhoofd (we noemen hem voor het gemak Rutger) het verwacht. Doe je dat niet dan krijg je een hele lading aan extra input over je heen. Daarnaast moet ik veel papier snijden en plakken en heel nauwkeurig omdat we het echte materiaal niet willen stuk maken bij elke test. Ook daar heb ik moeite mee, dat komt door mij oogafwijking waardoor ik dingen niet recht zie. Weten ze wel, maar het kost mij dus meer tijd dan een "normale" persoon om die taak uit te voeren. Mijn werktempo ligt volgens hunnie te laag vergeleken met collega's. Dus daarmee behaal je geen bonuspunten.

Rutger zegt ook dat hij teveel voorwerk moet doen om mij aan het werk te kunnen zetten. Ja, dat klopt omdat het op zijn specifieke manier moet. Zou ik het gewoon kunnen doen zoals ik heb geleerd dan gaat het prima.

Daarnaast botert het niet tussen ons en dat gaat ook niet gebeuren. Verschillende achtergronden. Rutger is een eigenwijsje en ik ook, dus dat botst. Ook ben ik in zijn ogen te kritisch.

Zo, nu dat is gezegd. Over naar de orde van de dag en maar gewoon weer aan het werk tot einde van het contract. Ze moeten alleen niet van mij verwachten dat ik iedereen ga helpen als ze vast komen te zitten. Want dan zeg ik gewoon: "Told you so". :b


Klinkt in ieder geval als goede timing om weg te gaan. :) Vaak heb je dan wel irritaties op de werkvloer, maar zodra je weet dat je weg gaat wordt dit nog 10x erger en kijk je er naar uit om nooit meer terug te komen. :lol: Gewoon minimale inzet doen tot het einde van je contract en ondertussen beginnen met zoeken naar het volgende. ;) Succes!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019 12:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2014 17:13
Woonplaats: Oss
Klaag 1: m'n vakantie zit er weer op....

Klaag 2: ....maar nog niet helemaal. Gisterenochtend werd ik in Tokyo wakker met het bericht dat m'n vlucht van 13.45u ruim 2,5 uur vertraagd was. Nou ja, niet zo erg, dat geeft me rustig de tijd om nog alles goed in te pakken, nog even een rondje over Ameyokocho te maken en uiteraard nóg meer souvenirs te kopen, en ook even goed te ontbijten (kaisendon met tonijn en mentaiko :9 ), en dan op m'n gemak naar het vliegveld. Oké, eenmaal na aankomst op Schiphol en de aansluitende treinreis zal het wel een latertje worden, maar goed, nachtje slapen en dan vandaag gewoon weer naar kantoor.

Niet dus. In eerste instantie lijkt er weinig aan de hand, het toestel staat er gewoon, er is een bemanning, en we stappen op de aangegeven tijd in. Maar dan zitten we een half uur. En een uur. Dan een melding van de gezagvoerder dat er een technisch mankement is en er gezocht wordt naar "een onderdeel". Een half uurtje later zou het benodigde onderdeel gevonden zijn, en zijn ze in onderhandeling om het naar het vliegveld te krijgen. Na 2 uur wordt gemeld dat ze proberen iets te eten te regelen. Na bijna drie uur toch allemaal uitstappen, waarbij we een maaltijdbon krijgen van welgeteld een tientje. Terwijl er inmiddels in de omgeving van de gate nog maar één klein restaurantje open is, waar dus een eindeloze rij staat. Niet dat het veel uitmaakt, want net als de eerste paar mensen hun maaltijd hebben wordt omgeroepen dat ze direct weer gaan boarden, iedereen dus onmiddellijk weer naar de gate. Blijkt dat het een probleem met de airco betrof, en dat een paar slimme koppen bij de KLM een oplossing hadden bedacht zonder het betreffende onderdeel. En met 6,5 uur vertraging zijn we dan dus eindelijk onderweg...

De vlucht verloopt verder probleemloos, en ik kan ook zeker niet klagen over de crew, die hebben hun best gedaan en weten verder ook niet hoe en wat. Die zitten alleen met een vliegtuig met 300 mensen die voor een groot deel ofwel een aansluitende vlucht gemist hebben, ofwel niet meer thuis komen. Want dat is het volgende probleem: in plaats van kwart over zes staan we nu pas net na middernacht aan de grond. Precies op het moment dat de laatste trein die nog enigszins in de buurt van Oss komt (Nijmegen) vertrekt dus. En dan begint het hele gedoe. Eerst personeel bij de transferbalies, maar die verzoeken (op zich heel begrijpelijk) de reizigers die geen aansluitende vlucht meer hebben zich bij de servicebalie in de ontvangsthal te melden. Eerst door douane, en voor twee vertraagde vluchten worden dan ook maar drie loketten ingezet. Weer dik een kwartier wachttijd. En dan dus die balie in de aankomsthal. Twee medewerkers, waarvan er echter één uitsluitend de Sky Priority-leden behandeld. En er dus minimaal 50 man in die andere rij staan....

Nu was me inmiddels al wel duidelijk geworden dat ik op niet al teveel medewerking hoefde te rekenen: aangezien ik geen aansluitende vlucht heb krijg ik sowieso geen hotelovernachting, en voor een taxi vergoeden ze maximaal 50km/€45. Nog niet de helft van de afstand naar Oss dus. Uiteraard kan ik wel aanspraak maken op de EU-compensatieregeling, maar daarvoor hoef ik ter plekke niks te regelen. Dus in plaats van nog uren in de rij te staan en waarschijnlijk dan toch de nacht op het vliegveld door te brengen heb ik maar eieren voor m'n geld gekozen, heb de eerstvolgende trein naar Bijlmer Arena genomen, en ben het Easyhotel ingedoken voor een goed nachtje slaap. En dan een uurtje geleden alsnog eindelijk thuis aangekomen.

Wel weer ironisch: nog voor we überhaupt geland waren had KLM reeds een mail met "Welkom thuis" gestuurd had. Met het verzoek om een beoordeling van de vlucht. Daar kan ik dus nog even flink los gaan....

Maar goed, inmiddels al wel gezien dat ik onomstotelijk recht heb op €600 compensatie, dat is dan uiteraard wel weer een lekker goedmakertje. Nu schijnt het wel weer een heel gedoe te zijn om dat bedrag ook daadwerkelijk op je rekening te krijgen. En is de kans groot dat de KLM een gebrek aan het toestel onder "overmacht" zal gaan scharen, terwijl er al lang juridische uitspraken zijn dat dat zeker niet het geval is. Maar dat is van later zorg. Ik ben nu toch vooral blij dat ik na een terugreis van in totaal 31 uur toch eindelijk thuis ben.

_________________
MyMangaList / MyAnimeList / WhatIwatch / Youtube / Foto's


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 09 mei 2019 21:08 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2009 21:05
Woonplaats: Haaglanden
Joepie jee. Een bezorger heeft een grote hoeveelheid eten bij mij afgeleverd die voor een van mijn buren bestemd is. Er zit voedsel bij dat in de vriezer/koelkast moet en niet in een koelbox zit. De man deed niet open omdat hij niet thuis was. Binnen had ik niet genoeg ruimte voor zes grote dozen voedsel, dus het staat voor mijn deur.

Nu, anderhalf uur later, is hij nog steeds niet thuis - niet dat ik kan aanbellen, bij zijn flat is geen bel |:(

Edit: ruim 2 uur later, nog steeds niemand... Edit 2 : zes uur in de ochtend, nog steeds ligt de boel er. Straks briefje in zijn bus, en als het er vanvond nog staat, pleur ik het wel voor zijn deur. :((

_________________
Mijn model kit website


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 10 mei 2019 07:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Maakie schreef:
Heel veel vacatures tegenwoordig zijn redelijk gaar met uren, waardoor je een beetje in je eerste (telefonische) interview hier voorzichtig naar moet vragen. Waar het eerder 40 uur was, met een beetje geluk 40 uur inclusief pauzes, met een beetje pech eigenlijk minimaal 42,5-45 uur met aanwezigheid, zie ik nu heel veel vacatures die beweren fulltime te zijn uren hebben zoals 36, 37, 38, pas zelfs eentje met 36,5. Aangezien je dan niet weet of dit is door wisselende werkroosters, afwijkende openingstijden of onbetaalde pauzes, moet je dus maar vragen hoe het dan zit tijdens je (telefonische) interviews. Maakt het voor mij wel moeilijker om het om te rekenen naar een uurloon en te kijken met welke aankomsttijd thuis ik rekening moet houden, maar dit zal wel de nieuwe methode van werken zijn, want toen ik de vorige keer werkzoekende was kwam ik dit totaal niet tegen zo. :/

Cookiemonster schreef:
@Maakie
dat cases voorbereiden is niet het meeste werk, maar wel hetgeen het lastigste is om te doen. Omdat er zoveel uitzonderingen zijn. Je moet echt diep in de materie zitten en dan ook nog de cases maken zoals het opperhoofd (we noemen hem voor het gemak Rutger) het verwacht. Doe je dat niet dan krijg je een hele lading aan extra input over je heen. Daarnaast moet ik veel papier snijden en plakken en heel nauwkeurig omdat we het echte materiaal niet willen stuk maken bij elke test. Ook daar heb ik moeite mee, dat komt door mij oogafwijking waardoor ik dingen niet recht zie. Weten ze wel, maar het kost mij dus meer tijd dan een "normale" persoon om die taak uit te voeren. Mijn werktempo ligt volgens hunnie te laag vergeleken met collega's. Dus daarmee behaal je geen bonuspunten.

Rutger zegt ook dat hij teveel voorwerk moet doen om mij aan het werk te kunnen zetten. Ja, dat klopt omdat het op zijn specifieke manier moet. Zou ik het gewoon kunnen doen zoals ik heb geleerd dan gaat het prima.

Daarnaast botert het niet tussen ons en dat gaat ook niet gebeuren. Verschillende achtergronden. Rutger is een eigenwijsje en ik ook, dus dat botst. Ook ben ik in zijn ogen te kritisch.

Zo, nu dat is gezegd. Over naar de orde van de dag en maar gewoon weer aan het werk tot einde van het contract. Ze moeten alleen niet van mij verwachten dat ik iedereen ga helpen als ze vast komen te zitten. Want dan zeg ik gewoon: "Told you so". :b


Klinkt in ieder geval als goede timing om weg te gaan. :) Vaak heb je dan wel irritaties op de werkvloer, maar zodra je weet dat je weg gaat wordt dit nog 10x erger en kijk je er naar uit om nooit meer terug te komen. :lol: Gewoon minimale inzet doen tot het einde van je contract en ondertussen beginnen met zoeken naar het volgende. ;) Succes!

Ga ik zeker doen. Sowieso de komende tijd veel in de weer met het ziekenhuis dus daar voel ik me ook minder bezwaard door nu. Ze moeten nog wel een vervanger vinden, gaat nog lastig worden denk ik. Ben al bezig om contacten te leggen, hoewel ik niet van plan ben voor september weer aan de slag te gaan. Eerst alles rustig op een rijtje zetten. En gericht zoeken naar iets geschikts. En het UWV houdt je sowieso wel bezig.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 10 mei 2019 17:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jul 2013 15:39
Hier een klaag die totaal niet met werk (zoeken) te maken heeft (nou ja een klein beetje dan):
Heb al jaren een regiotaxi pas voor WMO personen waarmee ik naar mn werk/dagbesteding reis en naar familie wou een rit boeken wat ik altijd via t internet doe want ik ben niet goed in instanties bellen. Vul mn pasnummer en andere inloggegevens in en krijg geen toegang. Dacht dat t een storing van de site was dus wacht een dag en probeerde vandaag weer. En opnieuw geen toegang.

Belde met regiotaxi en zei dat en bleek mn pas geblokeerd te zijn door de WMO loket van de gemeente en ze wisten niet waarom dus moest met t WMO bellen werd daar doorverbonden en heb daar meer dan een half uur in de wacht gestaan om te horen dat me pas verlopen was sinds 8 mei want blijkbaar zijn ze maar 5 jaar geldig. (staat nergens op die pasjes btw). Toen zei ik dat ik daar geen brief over had gehad en zeiden ze klopt daar sturen we geen brief over.

Wtf? Hoe moet ik dan weten dat dat kreng verlopen is? Zeker omdat mn begeleidster van toen m had besteld voor mij en ik t dus t ook niet toen te horen kreeg. En t lijkt me sterk dat ik de enige klant ben bij de regiotaxi waar de begeleiders dat soort dingen regelen en ik niet zelf.

Ah fijn, tot en met 1 juni is ie ongeblokeerd dus kan ik tot dan nog reizen en ze gaan me terug bellen voor een nieuwe pas. |:(

_________________
Byakko no Kogenta, Kenzan!

Con 2019: Tomo Fair Nijmegen
Cosplay: Black Jack
https://myanimelist.net/animelist/Kogenta3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling