aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
16:26  Nieuwe Manga aanwinsten   Ash Ketchu
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
Het is nu 30 aug 2019 16:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 10:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Ik heb maar een nieuw topic aangemaakt om meer spammen te voorkomen. Laten we het hebben over het concept van de Artist's Alley!

Ik zal eerst mijn eigen quote toevoegen:
Superkip schreef:
Ik ben niet tegen het principe van de Artist's Alley, ik ben alleen tegen de manier waarop het in Nederland wordt gedaan. Het voelt niet alsof ze ons op een aparte plek zetten zodat we makkelijker te vinden zijn, maar alsof ze ons ergens kwijt willen. :| We worden totaal niet gepromoot.

Ik stond in Vienna in de Artist's Alley en daar heb ik het heel goed gedaan!

Daar werkte het want:
1. De hele conventie was in één grote ruimte, dus er waren geen verschillende hallen. Dan kon je ook niet verdwalen en we waren makkelijk te vinden.
2. Er hing een giga banner aan het plafond boven de alley met "Artist Alley" erop.
3. Er werd goed reclame voor gemaakt op de website.
4. Er zaten ook bekende (internationale) tekenaars in diezelfde alley.
5. In Duitssprekende landen is er een veel groter publiek voor een Artist's Alley. Er zijn Duitse mangaka die uitgegeven worden door de grote Duitse uitgeverijen en die echt bekend zijn in Duitstalige landen.


Het grootste probleem dat ik heb met de Nederlandse Artist's Alley is dat deze niet bestaat om artiesten te promoten of dat ze makkelijk te vinden zijn. Ze bestaan, omdat de conventie geen ruimte meer heeft in hun dealerrooms en gezien kleine artiesten minder winstgevend zijn dan de grote dealers is de meest winstgevende keuze dan maar de kleine artiesten uit de dealerroom te schoppen. Oh, maar we willen niet zo negatief overkomen, dus laten we er een leuke naam aan geven: Artist's Alley!

Ik. Snap. Het. Ja, ik snap het. Ik weet waarom dit gebeurt, maar zorg er dan aub voor dat we fatsoenlijk worden behandeld!

Er zijn in Nederland een paar keer Artist's Alleys geweest op conventions.
Één daarvan was op Animecon 2012 en die heb ik zelf meegemaakt en dat vond ik rampzalig.
Om weer mezelf te quoten:
Superkip schreef:
Maakie schreef:
Superkip schreef:
Ik ga niet eens naar deze beurs dit jaar maar hier moet ik iets over zeggen. Ik kan me namelijk herinneren het laatste jaar dat Animecon in Almelo was, toen hadden ze ook alle artiesten in een aparte zaal gezet ipv de dealerroom en toen hebben we (Tea Tales) helemaal niets verkocht! Vreselijk!
De meeste mensen hadden niet eens door dat de ruimte er was en deze ruimte bevond zich bij de uitgang van de dealerroom. Dus mensen hadden al hun geld al uitgegeven en dan gaan ze naar de uitgang en dan lopen ze keihard langs de artiesten heen.
Daarom moet ik nu heel hard cringen dat Tsunacon dit nu ook doet, misschien maar goed dat ik er niet heen ga... :/


Oh ja, dat drama weet ik ook nog. Ik zal je zeggen dat het ook best wel awkward was om door heen te lopen? Je komt uit een superdrukke, warme en krappe dealerroom, reikt naar de deur om te vertrekken en...huh? Meer verkopers? Of het nou artist of commercieel was, ik denk dat heel veel mensen er puur op voorbij liepen omdat ze de instelling hadden om de verkoopgedeelten te verlaten (en niet per se omdat het artists waren).

Ik heb zelf die editie 1 ding gekocht bij een artist en ik werd zowat geprezen. :') Maar ik voelde me ook een beetje rottig om de set-up.


Ja. Ik denk dat dat inderdaad het probleem was. De bezoekers keken allemaal van "huh, wat is dit nou weer?" toen ze de dealerroom uitliepen en de artist's alley in. Heel goed dat je iets gekocht had! :P
Ze hadden het toen geprobeerd te promoten met een of ander spel waarvan niemand echt wist wat de bedoeling was en dan kon je custom kaarten kopen bij de artiesten, maar wij wisten ook niet echt wat de bedoeling was en niemand wist dat je die kaarten kon kopen. Dus niet geslaagd.
Het was echt om te huilen.


Nou, heb ik natuurlijk ook horrorverhalen gehoord van Animecon 2009. Ik ben daar gelukkig zelf niet bij geweest, maar daar werden de artiesten blijkbaar verstopt in een kamer op de zoveelste verdieping gezet en daarna verplaatst naar de begaande grond achterin en tegen over de gaderobe, waar niemand kwam. Oei. Ik hoef jullie niet te vertellen dat dit tragisch is.

Nu heeft Tsunacon samengewerkt met wat artiesten om ervoor te zorgen dat niet zo'n ramp wordt als Animecon 2009, maar ik ben nog zo skeptisch, want ze vergeten nog zoveel punten.

Om terug te komen op mijn punten uit mijn eerste quote:
Punt 5. Hier kunnen we persoonlijk niets doen, dat is gewoon de aard van de Nederlander vrees ik. Zo van: "Waarom zou ik hier voor betalen, dat kan ik mijn nichtje/neefje/vriend/verre kennis ook laten doen." Misschien als er meer uitgeverijen in Nederland manga artiesten zouden oppikken en dat soort dingen meer in de "normale" boekwinkels komen te liggen, dat Nederland er meer waardeering voor krijgt, maar of dat realistisch is... :/

MAAR de andere 4 punten kunnen we toch wel iets aan doen?!
Punt 1. Ik verwacht niet dat Tsunacon speciaal hiervoor een andere locatie gaat zoeken, maar misschien iets om te onthouden als een convention moet verhuizen of voor helemaal nieuwe conventions.
Punt 2. en 3. MARKETING! We hebben marketing nodig! Als Artist's Alleys een ding worden in Nederland dan moeten er speciale mensen zijn die dit coördineren om ervoor te zorgen dat het niet gigantisch in de soep loopt. Dat moeten mensen zijn die het beste met de artiesten voorhebben en niet de AA behandelen als een kleine dealerroom. Op de Tsunacon site staat nu nog niet eens een lijst met de artiesten in de AA! Het moet duidelijk zijn dat de AA bestaat! Zet het in het conboekje, zet het op de site, maak grote banners voor op de convention zelf etc. Doe iets!
Punt 4. Op Nederlandse conventions zijn de gasten altijd muzikale mensen of cosplay mensen. Kunnen we niet een keer tekenaars uitnodigen? Zijn jullie bang dat daar minder mensen op af komen?

Dus, aan de organisatoren van Nederlandse conventions.
Als je het toch echt nodig om ons op een aparte plek te zetten, alsjeblieft, neem een voorbeeld aan Duitsland of Oosterrijk. Zorg dat de Artist's Alley goed gecoördineerd word en zorg ervoor dat de gasten door de goede marketing weten dat we bestaan en waar we zijn. Alvast bedankt!

Discussie!

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 11:58 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Citaat:
Één daarvan was op Animecon 2012 en die heb ik zelf meegemaakt en dat vond ik rampzalig.


Ah, die herinner ik me nog goed. Tegendraads zat in de Event Plaza, een redelijk kleine ruimte achterin, maar wij hebben dat jaar best goed verkocht. De reden dat het voor ons werkte, was dat er we lang niet de enige reden waren om naar die ruimte te komen. Er waren knutselworkshops, Mangaschool, een prototype cosplay repair point... Hoe klein het ook was, het was een leuke, gezellige ruimte.

Niet veel Nederlandse bezoekers lijken geïnteresseerd te zijn in tekenaars (de opkomst bij de Dutch Manga Awards op Animecon is ook altijd... tja...), dus die zullen een Artists' Alley niet snel op een prioriteitenlijstje zetten. Misschien kun je ze toch naar zo'n ruimte lokken als je er ook andere dingen neerzet. Interactieve bazaar iets ding.

(Het is jammer dat de benedenverdieping van het World Forum zo grauw is. Er is veel ruimte en doorloop, maar door de saaie kleuren, het deels lage plafond en de slechte verlichting ziet het er onuitnodigend uit.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 12:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16
Woonplaats: The Hague
Aangezien ik het een en ander weet van Tsunacon wil ik hier alvast wat info over geven.

Ik weet dat Tsunacon als het goed is een nieuwe locatie eerdaags (nee.. eerjaars als dat bestaat..) zal moeten zoeken. Tsunacon groeit, dat merken we allemaal, of we nu dealer, artiest of bezoeker zijn.
We merken dat nu helemaal omdat de artiesten verplicht zijn om ergens anders te staan. De verantwoordelijke van de dealer room en de activiteitenhal hebben veel gevraagd aan mij, en ik heb veel door gevraagd aan de artiesten die ik ken en wat zij voor ervaringen hebben met andere cons.
Ik besloot dit expres zo open te houden omdat ik wist dat er achteraf miepende artiesten zouden komen. Afijn, er hebben er maar een paar enthousiast mee gedacht en info gegeven, wat mij erg teleurstelde.

Tsunacon had besloten de prijs van de tafels voor artiesten naar beneden te schroeven. I.v.m. dat het een 'test-pilot' was en de artiesten niet meer in 'ik ga hier geld uitgeven-dealer room' werden gezet. Tevens stelde ik voor wat vele graag wilde: een wand achter hun tafel. Momenteel ben ik bezig met de plattegrond maken voor dit jaar en heb ik er zelf al ingezet waar de AA staat. Daarnaast zijn we aan het denken hoe we meer traffic naar de AH (activiteitenhal) krijgen door de Artiesten te promoten ergens in de algemene hal.

En ja; Tsunacon zou promotie lijsten maken op social media en op de websites. Maar to be honest: De AA is maar 1% van de gehele conventie. Er is meer wat gedaan moet worden + de verantwoordelijke hebben allemaal een vaste baan met aparte werktijden dan de normale 9 tot 5 uren. Ik doe dit geheel vrijwillig er nog bij om alle info alvast te filteren naar de verantwoordelijke.

Als het goed is worden de artiesten eerdaags gemaild om informatie te geven voor een bepaalde deadline, die Tsunacon op hun fb kan posten om de artiesten te promoten. De andere opties die jij nu noemt Superkip, zij dingen die mee genomen wordt maar vaak ook niet altijd gedaan kunnen worden ivm budget of mogelijkheden die toegestaan worden door de locatie waar de conventie plaats vindt.

Op een geheel ander punt: Nederlanders leven heel erg in het 'oh maar dat kan ik ook wel eventjes doen en dan kost het mij niets.'. En daar hebben Belgen en Duitsers minder last van, zij waarderen de waarde en de ervaring die de artiesten stoppen in hun producten. Daarbij werkt inderdaad de algehele acceptatie van manga in Duitsland.
Maar, mijn ervaringen met de Stripboekenbeurzen is precies hetzelfde als op japanse conventions. Daar lopen oude mannetjes die niks van jongeren werken moeten hebben en het liefst alleen nog maar de special editions van Kuifje willen vinden. Pas als je groter of uitgegeven wordt (denkend aan Ward van Marissa en Dating for Geeks van Kenny), wordt je pas geaccepteerd. Ik heb een paar jaar samen met o.a. Marissa met Mangafique op stripboekenbeurzen gestaan maar daar liep iedereen vooral met een boog om heen, behalve de kinderen die het geweldig vonden als we Aang of Sokka tekende of zo.

De Nederlandse mentaliteit is gewoon op die manier, kunnen wij artiesten weinig aan veranderen. Ja het helpt als de artiesten dan in ieder geval tussen de dealers staan, maar soms gaat het niet. Tevens, in FACTS is de artiesten alley vast geplakt aan de lange rijen dealers. Aan het einde van de hal. Ik zie dat de bezoekers lopen tot dat ze zien dat ze beginnen in de AA rijen en eigenlijk rechtsomkeer maken terug naar de dealers. En de mensen die wel doorlopen gaan voor de Barbucci en Canepa grote namen die er zitten en daar het liefst 4 uur voor in de rij staan, maar niet echt interesse hebben in de andere artiesten (wij dus).

Ik wil dit jaar eens langs gaan naar Dokomi. Kijken hoe mensen reageren op de artiesten, hoe druk het is, etc. Misschien dat ik wat ervaring kan door filteren naar Tsunacon op die manier.

Nat-chan had al voorgesteld dat als ik volgend jaar weer help bij Tsunacon dat ze mn AA assistent wilde zijn, haha. Maar dat zijn we nu allemaal al zowat voor elkaar. :P Want nu is het vooral dat er een mannetje is voor de dealer room, een mannetje voor de workshops, een mannetje voor de horeca, een mannetje voor de activiteitenhal. Maar omdat de artiesten altijd in de dealer room stonden (of stan) worden ze als dealers gezien. Als ze volgend jaar weer los de AA doen dan zou er inderdaad ook een mannetje voor de artist alley moeten komen. (en ik zeg 'mannetje' in terms of speaking, mag ook een vrouwtje, meisje, jongetje, trans, cis, etc zijn! In ieder geval iemand die alls gaat regelen voor dat onderdeel)

Overigens staan alle artiesten op Tsunacon midden in de AH, dus er om heen lopen of die ene hoek negeren is onmogelijk. :) Het is eventjes af wachten hoe en wat het gaat worden. Al doende leert men is het gezegde en nooit geschoten is altijd mis vind ik ook hier een goed gezegde.

Maar goed: hoe wordt dit allemaal geregeld op de grote cons zoals Animecon en Abunai? Animecon zit gewoonweg vol op een gegeven moment en Abunai is standaard vol maar werkt met doorschuif lijsten of zo? De ene keer wel die en de andere keer niet? Hoe zou dat dan werken voor de artiesten aangezien de NLse mentaliteit is dat 'het maar artiesten zijn', of is dat een verkeerde opvatting die ik krijg van hoe de inschrijvingen altijd verlopen op die twee cons.

_________________
http://instagram.com/studioappeltjesgroen/ | http://studioappeltjesgroen.etsy.com/ | http://www.facebook.com/studioappeltjesgroen/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Tamara schreef:
Citaat:
Één daarvan was op Animecon 2012 en die heb ik zelf meegemaakt en dat vond ik rampzalig.


Ah, die herinner ik me nog goed. Tegendraads zat in de Event Plaza, een redelijk kleine ruimte achterin, maar wij hebben dat jaar best goed verkocht. De reden dat het voor ons werkte, was dat er we lang niet de enige reden waren om naar die ruimte te komen. Er waren knutselworkshops, Mangaschool, een prototype cosplay repair point... Hoe klein het ook was, het was een leuke, gezellige ruimte.

Niet veel Nederlandse bezoekers lijken geïnteresseerd te zijn in tekenaars (de opkomst bij de Dutch Manga Awards op Animecon is ook altijd... tja...), dus die zullen een Artists' Alley niet snel op een prioriteitenlijstje zetten. Misschien kun je ze toch naar zo'n ruimte lokken als je er ook andere dingen neerzet. Interactieve bazaar iets ding.

(Het is jammer dat de benedenverdieping van het World Forum zo grauw is. Er is veel ruimte en doorloop, maar door de saaie kleuren, het deels lage plafond en de slechte verlichting ziet het er onuitnodigend uit.)

Ja, volgens mij ben ik ook tegen jullie komen klagen over waar wij zaten. Misshien dat het op Tsunacon dan ook iets beter gaat met de AA als het tussen de andere evenementen zijn.

Dutch Manga Awards wordt ook nauwelijk! 2015 is het beste jaar geweest qua promotie (conboekje verslag en website) en de "show" die ze er van hebben gemaakt, maar toen hadden ze de stoelen vergeten! Ik moet er om huilen en lachen tegelijk. :'D
DMA is echt alleen voor de mensen die genomineerd zijn en hun buddy/zusje/oma meenemen omdat ze dat extra kaartje hebben gekregen. Zwaar tragisch.


Appeltjesgroen schreef:
Aangezien ik het een en ander weet van Tsunacon wil ik hier alvast wat info over geven.

Ik weet dat Tsunacon als het goed is een nieuwe locatie eerdaags (nee.. eerjaars als dat bestaat..) zal moeten zoeken. Tsunacon groeit, dat merken we allemaal, of we nu dealer, artiest of bezoeker zijn.
We merken dat nu helemaal omdat de artiesten verplicht zijn om ergens anders te staan. De verantwoordelijke van de dealer room en de activiteitenhal hebben veel gevraagd aan mij, en ik heb veel door gevraagd aan de artiesten die ik ken en wat zij voor ervaringen hebben met andere cons.
Ik besloot dit expres zo open te houden omdat ik wist dat er achteraf miepende artiesten zouden komen. Afijn, er hebben er maar een paar enthousiast mee gedacht en info gegeven, wat mij erg teleurstelde.

Bedankt voor de informatie!

Hm, sorry. Dit snap ik niet echt? Hadden de artiesten geen feedback moeten geven? Of interpreteer ik je verkeerd.
Appeltjesgroen schreef:
Tsunacon had besloten de prijs van de tafels voor artiesten naar beneden te schroeven. I.v.m. dat het een 'test-pilot' was en de artiesten niet meer in 'ik ga hier geld uitgeven-dealer room' werden gezet. Tevens stelde ik voor wat vele graag wilde: een wand achter hun tafel. Momenteel ben ik bezig met de plattegrond maken voor dit jaar en heb ik er zelf al ingezet waar de AA staat. Daarnaast zijn we aan het denken hoe we meer traffic naar de AH (activiteitenhal) krijgen door de Artiesten te promoten ergens in de algemene hal.

Dat zakken met de prijs is ook alleen op aanraden van die artiesten heb ik gehoord. :/
Een wand achter de tafel is een plus. Al heb ik die persoonlijk intussen niet meer nodig aangezien ik nu een fatsoenlijke convention stand heb gebouwd.
Ik denk in ieder geval dat de locatie dan wel oké moet zijn, indien mensen weten dat de artiesten er zitten en tot nog toe weten alleen artiesten het.
Appeltjesgroen schreef:
En ja; Tsunacon zou promotie lijsten maken op social media en op de websites. Maar to be honest: De AA is maar 1% van de gehele conventie. Er is meer wat gedaan moet worden + de verantwoordelijke hebben allemaal een vaste baan met aparte werktijden dan de normale 9 tot 5 uren. Ik doe dit geheel vrijwillig er nog bij om alle info alvast te filteren naar de verantwoordelijke.

Als het goed is worden de artiesten eerdaags gemaild om informatie te geven voor een bepaalde deadline, die Tsunacon op hun fb kan posten om de artiesten te promoten. De andere opties die jij nu noemt Superkip, zij dingen die mee genomen wordt maar vaak ook niet altijd gedaan kunnen worden ivm budget of mogelijkheden die toegestaan worden door de locatie waar de conventie plaats vindt.

Laten we maar hopen dat dit echt gebeurt dan en op tijd.
Appeltjesgroen schreef:
Op een geheel ander punt: Nederlanders leven heel erg in het 'oh maar dat kan ik ook wel eventjes doen en dan kost het mij niets.'. En daar hebben Belgen en Duitsers minder last van, zij waarderen de waarde en de ervaring die de artiesten stoppen in hun producten. Daarbij werkt inderdaad de algehele acceptatie van manga in Duitsland.
Maar, mijn ervaringen met de Stripboekenbeurzen is precies hetzelfde als op japanse conventions. Daar lopen oude mannetjes die niks van jongeren werken moeten hebben en het liefst alleen nog maar de special editions van Kuifje willen vinden. Pas als je groter of uitgegeven wordt (denkend aan Ward van Marissa en Dating for Geeks van Kenny), wordt je pas geaccepteerd. Ik heb een paar jaar samen met o.a. Marissa met Mangafique op stripboekenbeurzen gestaan maar daar liep iedereen vooral met een boog om heen, behalve de kinderen die het geweldig vonden als we Aang of Sokka tekende of zo.

Ja, ze doen overal zo makkelijk over. Heel frustrerend. Ik kan me herinneren dat er een keer twee meisjes langsliepen en de één zei tegen de ander: "Hé, dat kan ik ook." en dan denk ik: "Doe het dan." want het is echt niet zo makkelijk als het lijkt.
Ja ik weet het. Ik ben ook best vaak naar stripbeurzen gegaan. Altijd vaste klanten: kinderen, jongeren kwamen voor de manga en oudere dudes die van iedereen tekeningen verzamelen. In verhouding worden er minder merch en boekjes verkocht en meer tekeningen.

Al vind ik de sfeer daar wel wat fijner, want ik ben van binnen stiekem bejaard en vind de conventions vaak te intens. XD
Appeltjesgroen schreef:
De Nederlandse mentaliteit is gewoon op die manier, kunnen wij artiesten weinig aan veranderen. Ja het helpt als de artiesten dan in ieder geval tussen de dealers staan, maar soms gaat het niet. Tevens, in FACTS is de artiesten alley vast geplakt aan de lange rijen dealers. Aan het einde van de hal. Ik zie dat de bezoekers lopen tot dat ze zien dat ze beginnen in de AA rijen en eigenlijk rechtsomkeer maken terug naar de dealers. En de mensen die wel doorlopen gaan voor de Barbucci en Canepa grote namen die er zitten en daar het liefst 4 uur voor in de rij staan, maar niet echt interesse hebben in de andere artiesten (wij dus).

Ik wil dit jaar eens langs gaan naar Dokomi. Kijken hoe mensen reageren op de artiesten, hoe druk het is, etc. Misschien dat ik wat ervaring kan door filteren naar Tsunacon op die manier.

Heeft Dokomi al een AA nu dan? Ik ben er al sinds 2012 niet geweest, maar toen stonden we allemaal verspreid in de hallen, wat ook interessant was.
Appeltjesgroen schreef:
Nat-chan had al voorgesteld dat als ik volgend jaar weer help bij Tsunacon dat ze mn AA assistent wilde zijn, haha. Maar dat zijn we nu allemaal al zowat voor elkaar. :P Want nu is het vooral dat er een mannetje is voor de dealer room, een mannetje voor de workshops, een mannetje voor de horeca, een mannetje voor de activiteitenhal. Maar omdat de artiesten altijd in de dealer room stonden (of stan) worden ze als dealers gezien. Als ze volgend jaar weer los de AA doen dan zou er inderdaad ook een mannetje voor de artist alley moeten komen. (en ik zeg 'mannetje' in terms of speaking, mag ook een vrouwtje, meisje, jongetje, trans, cis, etc zijn! In ieder geval iemand die alls gaat regelen voor dat onderdeel)

Overigens staan alle artiesten op Tsunacon midden in de AH, dus er om heen lopen of die ene hoek negeren is onmogelijk. :) Het is eventjes af wachten hoe en wat het gaat worden. Al doende leert men is het gezegde en nooit geschoten is altijd mis vind ik ook hier een goed gezegde.

Dat mannetje miste ik inderdaad! Jammer dat het er dit jaaar niet was, want juist dit jaar is het het hardste nodig.

Goed de locatie zal iig al beter zijn dan Animecon 2012 en inderdaad. Nieuwe dingen proberen moet gewoon. Anders kom je nergens. Alleen geeft dit me allemaal het gevoel alsof ze niet eens spieken hoe onze buurlanden het doen.

Appeltjesgroen schreef:
Maar goed: hoe wordt dit allemaal geregeld op de grote cons zoals Animecon en Abunai? Animecon zit gewoonweg vol op een gegeven moment en Abunai is standaard vol maar werkt met doorschuif lijsten of zo? De ene keer wel die en de andere keer niet? Hoe zou dat dan werken voor de artiesten aangezien de NLse mentaliteit is dat 'het maar artiesten zijn', of is dat een verkeerde opvatting die ik krijg van hoe de inschrijvingen altijd verlopen op die twee cons.

Uh, ik heb geen idee. Ik weet dat Tsunacon een paar jaar gelden op een gegeven moment vol was en dat we een tafel konden krijgen omdat iemand had afgezegd...? (Alleen toen hebben we het niet aangenomen omdat de andere Tea Tales leden sjaak-afhaak waren.) Ik weet niet hoe het zit voor Abunai. Ik weet alleen dat je er ruim op tijd bij moet zijn. Wij hadden vorig jaar een stand gekregen, maar ik heb het niet geregeld, dus geen idee. Ik weet wel dat er mensen waren die te laat waren en daar hebben we de stand mee gedeeld.
Het is zo triest dat al die beurzen zo gigantisch groeien, maar dat de artiesten niet de ruimte krijgen mee te groeien. Als je snapt wat ik bedoel.


Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik maar in Duitsland moet blijven wonen. :lol:
Ik ga aankomend jaar maar veel Duitse conventions af. (Als ik geld heb, want ik weet nog niet zo goed wat ik na mijn stage moet doen, want ik kan nog niet afstuderen).

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 15:52 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Superkip schreef:
Ja, volgens mij ben ik ook tegen jullie komen klagen over waar wij zaten. Misshien dat het op Tsunacon dan ook iets beter gaat met de AA als het tussen de andere evenementen zijn.


Volgens mij is er niemand die niet heeft geklaagd over de Artists' Ghetto ^_^'

Ik zal zelf niet op Tsunacon zijn, maar ik hoop dat de nieuwe set-up werkt. De mentaliteit van het publiek verander je niet zo eenvoudig, dus er zit niets anders op dan het beste maken van wat je tot je beschikking hebt.


Citaat:
Ja, ze doen overal zo makkelijk over. Heel frustrerend. Ik kan me herinneren dat er een keer twee meisjes langsliepen en de één zei tegen de ander: "Hé, dat kan ik ook." en dan denk ik: "Doe het dan." want het is echt niet zo makkelijk als het lijkt.


Hé, die ken ik ook! Al gaat de variant die wij meestal horen zo: "Hé, dat kan mijn oma ook!" Nou, als het een beetje toffe oma is, verwelkomen we haar graag bij Tegendraads. Dan kan ze een zakcentje verdienen, in plaats van dat ze wordt uitgebuit door ondankbare kleinkinderen :D

Citaat:
Ja ik weet het. Ik ben ook best vaak naar stripbeurzen gegaan. Altijd vaste klanten: kinderen, jongeren kwamen voor de manga en oudere dudes die van iedereen tekeningen verzamelen. In verhouding worden er minder merch en boekjes verkocht en meer tekeningen.

Al vind ik de sfeer daar wel wat fijner, want ik ben van binnen stiekem bejaard en vind de conventions vaak te intens. XD


(Biggetjesman?)

De sfeer is inderdaad heel anders. Animeconventies draaien veel meer om de activiteiten, en de bezoekers zijn er ook echt om dingen te doen en te beleven. Op stripbeurzen gaat het echt om het kopen en verzamelen. Mensen zijn daar vaak een stukje rustiger, en alles bij elkaar hoor je dat wel (of je hoort het juist niet, omdat het stiller is? Grammatica- wat is het en hoe werkt het? Ik heb geen flauw idee!). Dealerrooms op animeconventies zijn in vergelijking overweldigend, vooral wanneer de karaoke/gameroom/andere lawaaimakers zich in dezelfde ruimte bevinden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 17:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Tamara schreef:
Volgens mij is er niemand die niet heeft geklaagd over de Artists' Ghetto ^_^'

Ik zal zelf niet op Tsunacon zijn, maar ik hoop dat de nieuwe set-up werkt. De mentaliteit van het publiek verander je niet zo eenvoudig, dus er zit niets anders op dan het beste maken van wat je tot je beschikking hebt.

Pfoe, gelukkig niet de enige dan. :P

Ja inderdaad. Als ze niet willen kopen dan zullen ze niet kopen, maar locatie is toch wel echt belangrijk hoor.
Niets anders te doen dan afwachten dan.

Tamara schreef:
(Biggetjesman?)

De sfeer is inderdaad heel anders. Animeconventies draaien veel meer om de activiteiten, en de bezoekers zijn er ook echt om dingen te doen en te beleven. Op stripbeurzen gaat het echt om het kopen en verzamelen. Mensen zijn daar vaak een stukje rustiger, en alles bij elkaar hoor je dat wel (of je hoort het juist niet, omdat het stiller is? Grammatica- wat is het en hoe werkt het? Ik heb geen flauw idee!). Dealerrooms op animeconventies zijn in vergelijking overweldigend, vooral wanneer de karaoke/gameroom/andere lawaaimakers zich in dezelfde ruimte bevinden.

Er is ook zo'n dude die voor zijn dochter/nichtje (ik weet het niet meer) altijd sjanulleke vraagt, van suske en wiske.

Ja, precies. Alleen omdat ik als dealer/artist al die activiteiten toch niet mee maak is het vaak niet interessant en alleen maar drukte om mijn hoofd. Het publiek op de conventions is ook stukken jonger en drukker.

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 18:24 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16
Woonplaats: Sweet Lake City
Leuk feitje.
Het idee Artist Alley is bij ons (AnimeCon) ontstaan uit de behoefte van de artists die voelden dat ze in de Dealer room onvoldoende exposure kregen. ;)

Hier hebben wij ook mee geëxperimenteerd, helaas, zoals jouw ervaringen hierboven aangeven, had dat niet de positieve uitwerking waar we op hoopten.

_________________
George
Aniway community moderator
Onze huisregels | Hoe werkt dit forum eigenlijk? | Wat is bootleg?
Je eigen privacy heb je zelf in de hand.
Yumei op Anime Planet | Yumei op CR


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 20:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Pfft. Wat kregen ze, nog minder exposure. Ik weet niet welke mensen dat waren, maar wij hadden het jaar daarvoor prima gedraaid in de dealerroom.
Van wat ik had meegekregen hadden ze de prijzen in de dealerrroom omhoog geschroefd zodat wij zo'n beetje gedwongen waren in de Artist's Alley te zitten. :/

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 23:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Ik ga niet iedereen quoten omdat dan deze post mega-onoverzichtelijk wordt. :')

Anyway, ik ben erg benieuwd wat er gaat zijn op Tsunacon in die activiteitenhal. Het feit dat er dus ook activiteiten zijn, zou wel wat meer mensen ook naar de artists moeten brengen, maar of dat meteen ook in betere verkopen resulteert...geen idee. Ik hoop op het beste voor iedereen!

Appeltjesgroen schreef:
Op een geheel ander punt: Nederlanders leven heel erg in het 'oh maar dat kan ik ook wel eventjes doen en dan kost het mij niets.'. En daar hebben Belgen en Duitsers minder last van, zij waarderen de waarde en de ervaring die de artiesten stoppen in hun producten. Daarbij werkt inderdaad de algehele acceptatie van manga in Duitsland.
Maar, mijn ervaringen met de Stripboekenbeurzen is precies hetzelfde als op japanse conventions. Daar lopen oude mannetjes die niks van jongeren werken moeten hebben en het liefst alleen nog maar de special editions van Kuifje willen vinden. Pas als je groter of uitgegeven wordt (denkend aan Ward van Marissa en Dating for Geeks van Kenny), wordt je pas geaccepteerd. Ik heb een paar jaar samen met o.a. Marissa met Mangafique op stripboekenbeurzen gestaan maar daar liep iedereen vooral met een boog om heen, behalve de kinderen die het geweldig vonden als we Aang of Sokka tekende of zo.

Superkip schreef:
Ja, ze doen overal zo makkelijk over. Heel frustrerend. Ik kan me herinneren dat er een keer twee meisjes langsliepen en de één zei tegen de ander: "Hé, dat kan ik ook." en dan denk ik: "Doe het dan." want het is echt niet zo makkelijk als het lijkt.
Ja ik weet het. Ik ben ook best vaak naar stripbeurzen gegaan. Altijd vaste klanten: kinderen, jongeren kwamen voor de manga en oudere dudes die van iedereen tekeningen verzamelen. In verhouding worden er minder merch en boekjes verkocht en meer tekeningen.

Al vind ik de sfeer daar wel wat fijner, want ik ben van binnen stiekem bejaard en vind de conventions vaak te intens. XD


Oh man, dat "Hé, dat kan ik ook." krijg ik zelfs te horen als mensen kleine figures of officiële merchandise bij mijn stand zien. *twitch* Op een recente con had ik ook een tienermeisje dat uit haar dak ging om een mini Miku-poster dat ik had, zegt haar moeder tegen haar "Jij tekent veel mooiere dingen, kom op." (duwt kind weg). Vervolgens ging ze tegenspartelen en zeggen dat ze alleen naar de poster wilde kijken, maar die moeder maar pushen en het was een heel raar scenario dat lang aanhield voor mijn stand. :/ Het ging maar daar echt niet om de verkoop (vroeg er weinig voor en kort daarna ook verkocht aan iemand anders), maar meer de manier waarop mensen soms zo lomp of raar doen... Maargoed, ik hou maar op hier want heb te veel rare verhalen om te delen en dan typ ik weer eens te veel. :')

Wel moet ik eigenlijk hier weer even opbrengen wat ik ook kort in het Tsunacon topic zei (sorry dat ik de gemene persoon uithang!): Ik zie regelmatig fan-merch in Nederland met lage kwaliteit. Ik heb vaak genoeg stukjes papier gelamineerd met een ringetje er door heen gezien (sleutelhanger) en kwaliteit prints van een thuisprinter. Niet om (zeker beginnende) artists te beschuldigen, maar persoonlijk geef ik ook aardig wat om de kwaliteit van de spullen die ik koop en ik denk/verwacht dat ik niet de enige ben. Wil ik ook even meer onder de aandacht brengen als startende (verkopende) artists dit topic zien. ;)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 00:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
Maakie schreef:
Wel moet ik eigenlijk hier weer even opbrengen wat ik ook kort in het Tsunacon topic zei (sorry dat ik de gemene persoon uithang!): Ik zie regelmatig fan-merch in Nederland met lage kwaliteit. Ik heb vaak genoeg stukjes papier gelamineerd met een ringetje er door heen gezien (sleutelhanger) en kwaliteit prints van een thuisprinter. Niet om (zeker beginnende) artists te beschuldigen, maar persoonlijk geef ik ook aardig wat om de kwaliteit van de spullen die ik koop en ik denk/verwacht dat ik niet de enige ben. Wil ik ook even meer onder de aandacht brengen als startende (verkopende) artists dit topic zien. ;)

Ik geloof dat het een cirkel is. Als Nederlands publiek niet bereid is te betalen voor art, dan zijn Nederlandse artists ook niet bereid te investeren in dure merchandise als ze geloven dat het toch niet verkoopt. Vooral als ze het ook zelf kunnen maken. Dan wil Nederlands publiek zeker niet betalen voor goedkope prut om het zo maar te zeggen.

Ik heb persoonlijk niets tegen die handgemaakte dingetjes, ik maak ze zelf ook (nog steeds). Dit soort dingen zie ik ook net zo vaak op de buitenlandse cons als op de Nederlandse. Als je sleutenhangers oid er netjes uit wil laten zien en ze ergens van wil bestellen moet je vaak in bulk kopen en daar kunnen kleine artiesten gewoonweg niets mee. Ook weet je als je iets van internet besteld ook niet wat de kwaliteit is tot je het binnen hebt. Er zijn zat redenen waarom artiesten dat soort dingen met de hand maken.

Tevens doen die slechte kwaliteit handgemaakte sleutelhangers het bij mij juist altijd goed. :lol:

Ook moet ik er bij zeggen dat volgens mij veel van die beginnende artiesten nog erg jong zijn, vaak nog tieners (niet per sé minderjarig, maar tieners).

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Laatst bijgewerkt door Superkip op 21 jan 2016 10:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 00:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2009 19:03
Woonplaats: Oss
wat jullie vertellen over dat mensen aan jullie stand komen en zeggen 'Goh..dat zou ik ook zo kunnen maken' maakt me een beetje nerveus.

Ik ga over een tijdje na zeker een jaar twijfelen voor het eerst als standhouder op een con staan, en ergens ben ik zo nerveus dat mensen mijn spullen niet leuk of te 'simpel gemaakt' vinden.. (nee, ik ga geen gelamineerde dingen uit de printer verkopen) en ook gaan zeggen 'meh, dat kan ik zelf ook wel.' (tuurlijk bestaan zulke mensen nu eenmaal en kan je daar weinig aan doen)

Hebben jullie als wat meer ervaren standhouders miss wat tips voor een groentje? ^^:

(duizend maal sorry als het in het verkeerde topic staat, maar jullie hadden het erover en ik wou toch graag reageren ^^:)

_________________
Afbeelding
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 09:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2008 20:47
Woonplaats: Antwerpen
Appeltjesgroen schreef:
En daar hebben Belgen en Duitsers minder last van, zij waarderen de waarde en de ervaring die de artiesten stoppen in hun producten.

...

Tevens, in FACTS is de artiesten alley vast geplakt aan de lange rijen dealers. Aan het einde van de hal. Ik zie dat de bezoekers lopen tot dat ze zien dat ze beginnen in de AA rijen en eigenlijk rechtsomkeer maken terug naar de dealers.

Is dat niet een beetje tegenstrijdig? :wink:

Nee, ik geloof dat er bij Walen meer waardering voor artiesten is dan bij Vlamingen. Op Made in Asia doen artiesten het vaak beter dan op F.A.C.T.S. of Atsusacon. :wink:

_________________
Atsusacon, join our seventh edition on 5-6 August 2017!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 10:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08
Woonplaats: Gotham city
blue-neko-Q schreef:
wat jullie vertellen over dat mensen aan jullie stand komen en zeggen 'Goh..dat zou ik ook zo kunnen maken' maakt me een beetje nerveus.

Ik ga over een tijdje na zeker een jaar twijfelen voor het eerst als standhouder op een con staan, en ergens ben ik zo nerveus dat mensen mijn spullen niet leuk of te 'simpel gemaakt' vinden.. (nee, ik ga geen gelamineerde dingen uit de printer verkopen) en ook gaan zeggen 'meh, dat kan ik zelf ook wel.' (tuurlijk bestaan zulke mensen nu eenmaal en kan je daar weinig aan doen)

Hebben jullie als wat meer ervaren standhouders miss wat tips voor een groentje? ^^:

(duizend maal sorry als het in het verkeerde topic staat, maar jullie hadden het erover en ik wou toch graag reageren ^^:)


Hey! Ik ben op het moment bezig met het schrijven van een artikel speciaal voor mensen zoals jij die er aan denken om hun dingen op conventions te verkopen. Het is nagenoeg af, ik moet het alleen nog een laatste keer nalezen op taalfouten en dan zal ik het posten. Ik kan je er naar linken.

Er zullen ALTIJD van dat soort mensen zijn, maar niet uit wat je verkoopt. Er zullen ook altijd mensen zijn die het harde werk van tekenaars niet waarderen. (Mensen die verwachten dat je gratis werkt of voor "exposure".) Daar moet je je geen zorgen om maken, want er zijn ook mensen die het wel waarderen. Anders zou ik allang gestopt zijn.

Geen probleem. Als je er meer over wil discussieren kan je misschien naar dit topic gaan: viewtopic.php.t5778
Of me een pm sturen. ;)

_________________
Afbeelding
Eigen Boekjes | Tumblr | DeviantArt | Facebook | Etsy


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 11:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16
Woonplaats: The Hague
Gurenn schreef:
Appeltjesgroen schreef:
En daar hebben Belgen en Duitsers minder last van, zij waarderen de waarde en de ervaring die de artiesten stoppen in hun producten.

...

Tevens, in FACTS is de artiesten alley vast geplakt aan de lange rijen dealers. Aan het einde van de hal. Ik zie dat de bezoekers lopen tot dat ze zien dat ze beginnen in de AA rijen en eigenlijk rechtsomkeer maken terug naar de dealers.

Is dat niet een beetje tegenstrijdig? :wink:

Nee, ik geloof dat er bij Walen meer waardering voor artiesten is dan bij Vlamingen. Op Made in Asia doen artiesten het vaak beter dan op F.A.C.T.S. of Atsusacon. :wink:


Het klinkt inderdaad tegenstrijdig op deze manier. Ik moet er bij vermelden dat bij FACTS de meerendeel, zeg 70& rechtsomkeer maken bij het zien van de AA en de andere wel doorlopen. Made in Asia heb ik inderdaad gehoor dat het daar meer al doet, maar daar ben ik zelf nog niet geweest. ;) Maar vergeleken met NLers en Belgen (Vlamingen dus blijkbaar, Walen merk ik het niet zo van maar die zie/hoor ik ook minder) waarderen de Belgen het al meer, je krijgt meer 'oh wat schoon!' te horen van de Belgen, en dus meer 'Ken ik ook!' van de NLers.

blue-neko-Q schreef:
wat jullie vertellen over dat mensen aan jullie stand komen en zeggen 'Goh..dat zou ik ook zo kunnen maken' maakt me een beetje nerveus.

Ik ga over een tijdje na zeker een jaar twijfelen voor het eerst als standhouder op een con staan, en ergens ben ik zo nerveus dat mensen mijn spullen niet leuk of te 'simpel gemaakt' vinden.. (nee, ik ga geen gelamineerde dingen uit de printer verkopen) en ook gaan zeggen 'meh, dat kan ik zelf ook wel.' (tuurlijk bestaan zulke mensen nu eenmaal en kan je daar weinig aan doen)

Hebben jullie als wat meer ervaren standhouders miss wat tips voor een groentje? ^^:

(duizend maal sorry als het in het verkeerde topic staat, maar jullie hadden het erover en ik wou toch graag reageren ^^:)


Superkip is inderdaad bezig met een artikel waar ik en Nat-chan nog wat tips aan hebben toegevoegd. De ervaringen van 3 personen zullen er dus in staan, denk dat je daar veel aan hebt.

Tevens, als mensen zeiken (op zn platte westlands) dan zeiken ze maar een eind weg. Ik heb sinds een paar jaar de mentaliteit: 'Vindt je het te duur? Kan je het zelf ook? Ga je gang, maar belaag mij er dan niet mee.' Dit kwam een beetje nadat ooit iemand eens ergens zei 'Joh dit kan je mooier op Ebay vinden.' Waarop ik antwoordde dat ze daar het maar moesten kopen als dat zo was, waar ze dan niks op terug hadden. Het is een beetje die NLse mentaliteit van voor een duppie op de eerste rij zitten en alles aangepast te krijgen.

Meestal zeggen ze deze opmerkingen tegen zichzelf, maar wel hard genoeg dat je het zou kunnen horen. Als je een beetje een stevige rug heb kan je er over praten en bijv. zeggen dat het behoorlijk gemeen is om dat te horen als artiest/fotograaf/etc. Meestal is het een beetje ignorance.

Over de gelamineerde sleutelhangers, ik heb mijzelf er nooit aangewaagd omdat ik het er nogal cheap uit zat zien. Wat nu dus meerdere mensen zo vonden. Maar denkend aan hoe ik was begonnen, al 17 jarige met weinig mogelijkheden tot mij om sjiekdefriemel mooie acrylic charms te bestellen die ik nu veel in Amerika zie via tumblr.. nope. Het was al een luxe om buttons te hebben. En zoals Superkip zei: als men er geen geld voor over hadden dan konden wij nooit investeren in nieuwe producten. Nu heb ik wel genoeg mogelijkheden om te investeren dus zal de kwaliteit bij mij omhoog schieten, maar zoals Superkip al zei: Het zijn vaak tieners, die het leuk lijken, en denken geld er aan te verdienen en het een beetje bij elkaar scharrelt (en hiermee bedoel ik een bepaalde meerderheid, niet allemaal want soms zijn er ineens circles en wauw, die hebben het echt voor elkaar met de mooie producten!) en later pas serieuzer worden of het niet meer doen.

Citaat:
Heeft Dokomi al een AA nu dan? Ik ben er al sinds 2012 niet geweest, maar toen stonden we allemaal verspreid in de hallen, wat ook interessant was.

Oh eh geen idee. Nat-chan en Dreamchaserart waren er geweest vorig jaar....? En Nat-chan's review was zeer veel belovend en ik wilde het wel eens mee maken, ik dacht dat het een AA los had, in een ruimte waar de aanloop goed was. Maar zeker weten doe ik niet.

Citaat:
Hm, sorry. Dit snap ik niet echt? Hadden de artiesten geen feedback moeten geven? Of interpreteer ik je verkeerd.

Op een fb groep had ik informatie gegeven nadat er mensen vragen stelde. Ik contacten de verantwoordelijke met de vragen die de artiesten hadden en de verantwoordelijke gaven mij antwoorden en tevens vragen voor de artiesten, of iig suggesties van wat willen jullie dan precies zien?
Nou daar reageerde op langer termijn maar 2 mensen op. Van de gehele groep! D: Dat stelde mij een beetje teleur, zo bedoelde ik het. Nat-chan kwam met layout suggesties en die hebben ze precies over genomen. Ik hoorde mensen miepen dat het te duur was dus ik gaf dat door 'aangezien het een test is, wordt de inleg te duur gezien' en daar reageerde Tsunacon op dat de prijzen dus met bijna 50% werd verlaagd. Daarnaast vroegen de verantwoordelijke aan mij wat de meeste/meerderheid van de artiesten altijd fijn vinden op alle con (een soort gemiddelde trekken van de ervaringen die ik heb en heb gehoord van mede-artiesten) en dat was dat veel het fijn vinden als er een wand is, zodat er geen pvc stellages meegenomen hoeven te worden en dat men een plek hebben om of rotzooi tegen te zetten of werk op te hangen. En dus hebben ze de stands nu incl wanden voorzien. Volgens mij is zelfs de stroom goedkoper geworden, maar daar heb ik het nooit over gehad. Snap je het nu? :)

Citaat:
Dutch Manga Awards wordt ook nauwelijk! 2015 is het beste jaar geweest qua promotie (conboekje verslag en website) en de "show" die ze er van hebben gemaakt, maar toen hadden ze de stoelen vergeten! Ik moet er om huilen en lachen tegelijk. :'D
DMA is echt alleen voor de mensen die genomineerd zijn en hun buddy/zusje/oma meenemen omdat ze dat extra kaartje hebben gekregen. Zwaar tragisch.

Ah, ik was er afgelopen keer niet ivm afstuderen (;^; alleen de vrijdagavond was ik er eventjes) dus ik heb het mis gelopen maar het was dus nog minder dan in 2014? Toen waren Flo en Maaike er als gast juryleden (wat ik super tof geregeld vond, want dat zijn echt goeie stripmakers en goeie feedback gevers!), maar als we 15 stoelen bezet hadden was het veel.. Behoorlijk sneutjes.. beetje in de trend zoals Maaikie zegt: Lamineren en verkopen. :')

Ik weet wel dat het een enorme boost geeft aan de mensen die de DMA winnen! Dus de opzet is heel goed en het is altijd leuk om te zien dat werk geselecteerd is en dat daar ook mogelijke winnaars uit komen, maar het.. tja komt nog een beetje te semi-pro over? Beetje magertjes? Kan ook komen doordat er niet heel veel stripboeken worden gemaakt over het algemeen in de cons. (Of ik mis ze, dat kan ook.) De invoer is weinig dus is de output ook weinig. Misschien de volgende keer in een kleinere zaal doen dat het meer een Expo feeling heeft? De expo die Mangafique toen eens in de ABC Treetop had gedaan in Den Haag was klein maar zeer gezellig en cozy met drinken en mensen die gezellig kletste.

/textwall

_________________
http://instagram.com/studioappeltjesgroen/ | http://studioappeltjesgroen.etsy.com/ | http://www.facebook.com/studioappeltjesgroen/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Artist's Alley op Nederlandse Conventions
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 11:29 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Vorig jaar was de DMA ook in een kleiner zaaltje, eentje met een podium. Op zich een prima ruimte. Ze waren alleen vergeten stoelen neer te zetten ^_^' Aan de andere kant, de winnaars en presentator hoefden zo niet naar rijen lege stoelen te kijken...

Op AnimagiC hebben ze ook van die uitreikingen, voor zowel professionele tekenaars als amateurs, en die krijgen altijd aandacht tijdens de openings- en sluitingsceremonie. Het publiek kan er niet omheen, tenzij ze hele stukken van de show willen missen.

Aan de andere kant, een aparte ceremonie heeft als voordeel dat je meer aandacht aan elke tekenaar kunt besteden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling