Imagicon houdt een veiling voor het goede doel. Onze eerste veiling wordt gehouden voor Stichting Lezen en Schrijven. Alle bezoekers van Imagicon kunnen spullen inbrengen die geveild mogen worden. Dit zal gebeuren tijdens een (hopelijk!) spectaculaire veiling op het hoofdpodium in de theaterzaal! Iedereen die in de zaal zit, mag bieden op de aangeboden spullen. De opbrengst gaat volledig naar de Stichting Lezen en Schrijven.
Heb je thuis nog spullen liggen waar je niets meer mee doet en die iets te maken hebben met SF, Horror, Fantasy of Comics? Voorwerpen die je een nieuwe eigenaar gunt en waarvan je de opbrengst gunt aan Stichting Lezen en Schrijven? Doneer ze dan voor onze veiling. Op de site staat meer informatie.
Onze beursvloer is dus gewoon officieel VOL. Elk plekje is vergeven. Iets wat we aanvankelijk niet hadden durven hopen.
Anders nieuws: Mocht je het leuk vinden om jouw mening te verkondigen over een onderwerp dat in één van onze panels ter sprake komt (dus als panel-lid, achter de tafel, niet als lid van het publiek), dan kun je je daarvoor nu inschrijven. Uiteraard kan iedereen ook gewoon in het publiek plaatsnemen en vragen stellen.
Voor de jongeren onder ons (tussen de 12 en 18) die graag naar Imagicon zouden willen komen: Doe mee met deze actie! De eerste 20 goede inzendigen krijgen een kortingscode van 7,50. De hoofdprijs bestaat uit het boek 'BZRK' van Michael Grant, een Imagicon-T-shirt (en uiteraard €7,50 korting op de toegang). Bovendien mag je op Imagicon zelf meedoen aan de treasure hunt speciaal voor jongeren. Wil je meedingen naar één van de prijzen? Vul dan snel de quiz in! Let op: deze actie loopt tot 1 maart... Spread the word!
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43 Woonplaats: the seven seas
Mag ik nog even zeggen: heel gaaf dat jullie Tais Teng hebben. Een van mijn favoriete schrijvers vroeger, en een van de zeldzame sci-fi schrijvers die Nederland rijk is.
Dank je wel, Roderick. We zijn ook heel blij dat Tais wil komen. Hij geeft zelfs twee(!) workshops, één over fantasykaarten tekenen en de andere over 'de kracht van de zin'.
Fans opgelet! Imagicon heeft JULLIE nodig om van de panels een succes te maken! We zijn nog steeds op zoek naar sprekers, naar mensen met een mening, die niet bang zijn om deze voor een publiek uit te doeken te doen. LET OP! Je hoeft je dus NIET in te schrijven om in het publiek te zitten. Tot 15 maart kan iedereen zich nog inschrijven om deel te nemen. Op onze site staat informatie over waar welk panel over gaat. Stuur ons een e-mail waarin je uitlegt waarom JIJ de beste keuze bent om als spreker deel te nemen aan dat panel (meerdere keuzes mogelijk). Na 15 maart krijg je dan een e-mail met een overzicht van alles sprekers, zodat je kunt zien of jij uitgekozen bent. Om in een panel te zitten als spreker, moet je uiteraard wel een kaartje kopen. Dat hoeft niet van tevoren, dat kan ook nog op de dag zelf. Schrijf je in! Imagicon heeft JOU nodig!
Voor mensen die graag zouden willen blijven overnachten voor of na Imagicon: Op onze site staat informatie over hoe je voor een gereduceerd tarief een kamer kunt boeken bij De ReeHorst!
Berichttitel: Re: Imagicon, 29/03/2014 - Eigen forum
Geplaatst: 20 feb 2014 19:45
Geregistreerd: 26 aug 2013 08:27 Woonplaats: Ede
Om het wat makkelijker te maken voor mensen om vragen te stellen, met elkaar af te spreken of over andere dingen te praten, heeft Imagicon vanaf vandaag een eigen forum:
Berichttitel: Re: Imagicon, 29/03/2014 - Eigen forum
Geplaatst: 21 feb 2014 16:00
Geregistreerd: 26 aug 2013 08:27 Woonplaats: Ede
Oeh, wat een interessant idee! Ik ga het zeker meenemen voor het geval er een panel vervalt. Of wie weet kunnen we het op een andere manier inzetten. En anders een heel leuk idee voor volgend jaar, dank je wel!
Oh, en... Opgelet! Voor Imagicon zijn we nog altijd op zoek naar sprekers voor de volgende panels.
* Lord of the Rings: Over de Hobbit * The Walking Dead: Met of zonder zombies? * Hunger Games: Geen vlees en geen vis * Comics: Van boek naar witte doek * The Avengers: Captain America, First Avenger * Fandoms: 'Strong Female Characters' - Hit of Miss? * Stargate: Tijd voor een nieuwe serie * Fandoms: Kritiek binnen het fandom * Supernatural: Verhaal versus karakters * Fandoms: Superhelden met een zwart randje * Star Wars: Leia als nieuwste Disneyprinses * Films: Terug naar poppen en maquettes
Als een panel niet genoemd is, hebben we in principe al genoeg aanmeldingen, maar het staat iedereen vrij om zich tóch op te geven.
Berichttitel: Re: Imagicon, 29/03/2014 - Eigen forum
Geplaatst: 21 feb 2014 16:39
Geregistreerd: 11 jun 2007 20:08 Woonplaats: Gotham city
Zijn jullie nog heel hard op zoek? Ik wil me eventueel wel opgeven voor Comics: Van boek naar witte doek of Fandoms: 'Strong Female Characters' - Hit of Miss?, maar alleen als jullie echt te weinig mensen hebben.
Berichttitel: Re: Imagicon, 29/03/2014 - Eigen forum
Geplaatst: 22 feb 2014 23:45
Geregistreerd: 26 aug 2013 08:27 Woonplaats: Ede
Hallo Superkip,
Voor de genoemde panels zijn wij inderdaad nog op zoek naar mensen! We hebben voor allebei al één aanmelding, maar met één persoon is het niet echt een panel, maar een lezing. Dus als je wilt: graag! Stuur een mailtje naar panels@imagicon.nl met jouw motivatie om mee te doen. Bedenk wel dat je nog steeds gewoon een kaartje moet kopen (als je dat al niet hebt gedaan). Ik zet het er even bij om verwarring te voorkomen.
Oh, en mocht je nog meer mensen kennen die het leuk zouden vinden om in een panel te zitten: laat ze een mailtje sturen.
Geregistreerd: 10 aug 2004 21:17 Woonplaats: Earth is my home, you are my guests.
Is dat niet een beetje vreemd? Dat sprekers moeten betalen om invulling te geven aan jullie programma? Ik neem aan dat die mensen best wat tijd steken in hun voorbereidingen. Ik zou er wat korting voor in ruil geven als ik jullie was.
Dit is een heel normale gang van zaken op andere cons. Het staat mensen vrij om zitting te nemen als spreker in een panel. Het hoeft niet. Er zijn mensen die dit absoluut niet willen, die liever in het publiek zitten, en er zijn mensen die graag hun mening willen verkondigen. Eén uur praten over wat jou (en drie of vier anderen) bezighoudt, samen met het publiek, tegenover zeven uur andere activiteiten, daar geven wij geen korting voor. Bovendien weet ik uit ervaring dat mensen voor een panel vaak niets voor hoeven te bereiden, omdat zij praten over één van hun lievelingsonderwerpen.
Daarnaast vragen wij op dit moment IEDEREEN die meedoet in het programma om hun eigen kaartje te betalen, omdat dit ons eerste jaar is. Ook het bestuur heeft kaartjes gekocht. Zelfs de vrijwilligers, die de hele dag in touw zijn, hebben kaartjes gekocht (met als in het vooruitzicht een gratis ticket voor volgend jaar, mochtenen we succesvol genoeg zijn).
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Okee, ik heb me verder afzijdig gehouden in de discussie over deze conventie, maar nu MOET ik er me er toch even in mengen. Voordat ik begin met m'n reactie wil ik even zeggen dat ik hier praat over mijn mening als persoon niet in naam van de conventies waar ik staff voor ben.
Imagicon schreef:
Dit is een heel normale gang van zaken op andere cons.
Absoluut niet. Dit kan ik als staff voor 2 conventies, jarenlange eventhouder en daarvoor ook jarenlange gopher zeggen. De absolute minimumvergoeding voor het houden van een event/panel/workshop is een gratis ticket voor de dag dat je het event geeft.
Imagicon schreef:
Bovendien weet ik uit ervaring dat mensen voor een panel vaak niets voor hoeven te bereiden, omdat zij praten over één van hun lievelingsonderwerpen.
Dit is ook zo'n argument dat ik vaak naar m'n hoofd krijg als persoon die regelmatig events geeft en is absoluut niet waar. Als je een goed panel wilt geven, dan is voorbereiding zeer nodig. Zelfs al gaat het om wat simpele Powerpoint-slides of alleen voor jezelf alles op een rijtje zetten qua feiten/onderwerpen, dan verbeterd dit de kwaliteit van je event heel erg door goede voorbereiding. Ik raad dan ook zeer af voor geïnteresseerde panelhouders om zonder enige voorbereiding een zaal in te stappen. Bovendien voel je je ook veel zelfverzekerder als je goed weet wat je gaat doen en dat maakt het hele event ook leuker en gemakkelijker voor het publiek. Zeker als het panels zijn waar je graag interactie met de zaal wilt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen