oh ja ik heb het ook al gehad dat ik een bestelling deed (meestal veel tegelijk) dan zitten er een groot aantal boekjes netjes nog in het folie, maar sommigen zijn (ik denk bij het schuiven tegen de zijkant van de doos) bij de hoekjes en boven/onderkant beschadigd. Vooral die boekjes met zo'n papieren flap erom zijn meestal een beetje invalide geworden... Ik heb er nooit over geklaagd, ik verwachtte niet echt dat ze er iets aan gaan doen eerlijk gezegt ^^'...
ff aanvulling: Zo erg als bij die van jouw heb ik het eigenlijk nog nooit gehad. Die van jouw lijkt wel 4de hands:S Bij mij is ook welleens de achterkant van de manga's bekrast alsof ze de boekjes over een zandpad gerolt hebben...Heb jij dat weleens gehad?
Maar laat maar even weten hoe ze het bij jowu hebben opgelost. Ik ben benieuwd want ik wilde net een nieuwe order plaatsen^^
De manga is ook verkleurd aan de bovenkant, het papier is gelig. Dat komt door verkeerde opslag. Waarschijnlijk is er veel rook of zonlicht bijgekomen.
Ik heb wel vaker beschadigde manga gehad, maar dat waren niet zulke grote beschadigingen. Bijvoorbeeld pennenstrepen op de kaft van een Please Save My Earth, maar die kon ik er gelukkig vanaf poetsen. Verder wat Viz manga met smoezelige hoekjes. Dat waren kleine dingen en daar heb ik ook niet over geklaagd.
Maar dit is anders. Niet alleen ziet de manga er gewoon vreselijk uit, DMP manga zijn erg prijzig! Voor bijna €11 verwacht ik wel iets moois!
Ik had het een keer met een Claymore deel. Pagina's waren vermist, sommige met scheuren en de kaft kon er zo af vallen. Ik had wel snel een nieuwe gekregen.
_________________ I got lost in the road of life today
Ik krijg net een mail dat ze een nieuwe gaan sturen en dat ik oude exemplaar terug [i]mag[i] sturen naar Archonia. Ik denk dat ik dit maar letterlijk ga opvatten, want ik heb geen zin om extra te betalen voor iets dat ik in de eerste plaats gewoon had moeten krijgen
Geregistreerd: 01 jun 2007 10:45 Woonplaats: Zutphen/Deventer
Ik heb een keer gehad met een death note manga dat er een bladzijde uit was. Gewoon een mailtje gestuurd en ze hebben gelijk een nieuwe opgestuurd.
De oude mocht je ook gewoon houden.
Archonia staat trouwens niet op de chibicon dealerroom lijst.
Misschien een manga die via retour bij de distributeur terugkomt en als Archonia er dan een bestelt en die toegestuurd krijgt... Tja, dan heb je zoiets voor... Kan Archonia (en gelijk welke andere winkel) niet veel aan doen, vrees ik. Chapeau dat ze je dan toch nog een beter verzorgd exemplaar willen opsturen.
Geregistreerd: 22 mei 2009 12:05 Woonplaats: Area 11
Ik heb ook een keer een slordige .hack // legend of the twilight ontvangen, ook al was deze er niet zo erg aan toe als wat ik op je foto's zie.
Ik heb ze toen een mailtje gestuurd, volgens mij kreeg ik daar eerst geen antwoord op maar toen heb ik het nog een keer gestuurd naar een andere afdeling die wel gewoon antwoordde. Ik kon de manga opsturen en dan zouden zij een nieuwe manga kostenloos terugsturen + de verzendkosten van de beschadigde manga terugbetalen. Ze hebben zich ook netjes aan hun afspraak gehouden en ik kreeg een onbeschadigd exemplaar thuisgestuurd.
Vraag me dan alleen nog af waar ze die beschadigde weer voor nodig hadden... misschien voor verkoop aan wat minder kieskeurige mensen?
Die gaan meestal terug naar de leverancier (om vervolgens in een outlet te belanden of versnipperd te worden). Ik kan me echter voorstellen dat dat in dit geval weinig zin heeft, omdat de leverancier wel ergens in de VS zal zitten, dan zijn de kosten van het rondsturen hoger dan de waarde van het boekje.
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Ik heb een paar maanden terug een zwaarbeschadigde Gon binnen gekregen.
Wel een nieuwe gekregen, maar het was volgens mij niet van hartelijk.
Moest foto's van de beschadiging maken, vervolgens moest ik de oude ook nog eens opsturen. Ach ja, begrijpelijk. Maar dat ze dat dan op een normale manier konden reageren, maar het was allemaal erg kortaf.
Toen ik klaagde heb ik gelijk foto's meegestuurd, misschien dat dat een verschil heeft gemaakt. Ik bestel zowat elke maand bij Archonia en voor dat soort klanten doen ze waarschijnlijk hun best. En het zal er wel net mee te maken hebben wie je klacht behandeld, de ene medewerker is aardiger dan de ander, dat is overal zo.
Ik kreeg een paar uur terug een e-mail dat mijn nieuwe exemplaar is verzonden, dus die zal na het weekend wel aankomen. Als ik het vod terugstuur krijg ik €4,44 krediet als compensatie voor de verzendkosten. Ik moest zelf maar kijken of dat de moeite waard is. Ik heb gevraagd of ik het op Chibicon kan geven, maar daar heb ik nog geen antwoord op. Het is goed mogelijk dat ze dat liever niet hebben, want:
a. het is administratief niet zo makkelijk, op cons is het altijd behelpen.
b. ik denk niet dat ze graag zien dat andere (potentiële) klanten zien dat ze soms pleepapier toesturen.
ik had een keer Reborn! 1 die op de kop gekaft was, gemailt, en meteen aangebouden foto's te maken of terug te sturen. was niet nodig, en had binnen de kortste keren een nieuwe in de bus.
ben van Bookdepository ook weer terug gegaan naar archonia, voor betere service (maar met verhoogde archonia prijzen en lichtjes verlaagde BD, denk ik wel dat ik toch weer bij BD bestel)
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Tamara schreef:
Toen ik klaagde heb ik gelijk foto's meegestuurd, misschien dat dat een verschil heeft gemaakt. Ik bestel zowat elke maand bij Archonia en voor dat soort klanten doen ze waarschijnlijk hun best. En het zal er wel net mee te maken hebben wie je klacht behandeld, de ene medewerker is aardiger dan de ander, dat is overal zo.
Lol, ik bestel ook vaak manga's bij Archonia, (bijna elke maand) dus dat heeft er niks mee te maken. Bovendien of je nou 1 keer iets besteld of 100 keer iets besteld, dat mag en moet geen verschil wezen.
Geregistreerd: 09 jun 2009 14:51 Woonplaats: Belgium
Tamara schreef:
Ik zie net dat er een spelfout in het wenslijstplaatje zit. "Yu-Gi-Ho"
Oei! Wat een typfout zeg! We hebben dit nu aangepast.
Witte Wolf schreef:
linkjes die me terug brachten naar de hoofdpagina en een zoekmachine die niet op meerdere sleutelwoorden kan zoeken. (Voorbeeld: 'Fist north star' = 0 resultaten. 'of the' moet ertussen om resultaten te krijgen)
Ben je dergelijke foute links nog tegengekomen? We hopen namelijk dat we ze er allemaal hebben kunnen uithalen ondertussen.
De zoekmachine is nu een heel pak "losser". Je kan nu ingeven:
"Fist of the north star", "Fist", "Fist North", "North Fist", etc.
Tamara schreef:
Soms zijn er problemen met leveranciers. Op With the Light 3 heb ik bijna drie maanden gewacht en toen heb ik 'm maar geannuleerd en bij vanStockum besteld, waar ze 'm overigens ook pas lang na de release beginnen hadden.
Aangaande de vele vertragingen. Er is inderdaad een stijgend probleem met de bevoorrading. Vele suppliers werken op een zeer laag pitje de laatste maanden, en er zijn reeds enkele producenten over kop gegaan (zie ook animenewsnetwork). Allemaal dank zij de financiële crisis. We krijgen ook steeds vaker te maken met "redistributed articles", ipv "nieuwe artikelen". Zoals in deze thread reeds enkele malen is opgemerkt. Jullie zouden eens moeten zien wat we soms binnen krijgen als "nieuw". We sorteren echt al veel uit hoor. Maar soms krijgen we ladingen van honderden boekjes binnen, en dan worden er soms toch dingen doorgelaten die eigenlijk niet mochten. Onze excuses daarvoor aan iedereen die daar mee te maken heeft gehad. We hebben altijd getracht een vervanging te regelen voor die mensen, die binnen de voorziene termijn een klacht indienden. Indien de 3 weken gepasseerd kunnen we echter geen vervangingen meer toestaan. We moeten ergens een lijn trekken, dat begrijpen jullie hopelijk ook wel. We zoeken steeds naar nieuwe en betere suppliers, maar alles loopt niet altijd van een leien dakje. We hopen op enig begrip van jullie kant. We hopen ook dat deze situatie op korte termijn zich zal recht trekken zodat we opnieuw alles binnen de aangegeven termijn kunnen leveren.
Eris schreef:
Vraag me dan alleen nog af waar ze die beschadigde weer voor nodig hadden... misschien voor verkoop aan wat minder kieskeurige mensen?
Inderdaad zoals Tamara reeds zei: deze worden teruggestuurd naar de leveranciers zodat ook wij een schadevergoeding kunnen eisen. Ze worden absoluut nooit opnieuw verkocht aan andere klanten!
Terugzenden is inderdaad behoorlijk kostelijk. Daarom doen we dat ook niet altijd, maar enkel als er voldoende boekjes/dvds naar dezelfde leverancier kunnen gaan. Soms loont het dus inderdaad niet om een boekje terug te vragen, soms wel. Dit bekijken case per case en maken dan een beslissing.
Aangaande de nieuwe website... We hopen dat jullie toch nog kunnen gewoon worden aan de nieuwe look. We hebben in ieder geval ook vele positieve reacties ontvangen. En we hopen ook dat de nieuwe catalogus indeling jullie helpt sneller de gewenste producten te vinden.
We bouwen echter steeds verder aan de website en er zullen binnenkort dus nog wel veranderingen komen (echter niet zo drastisch als een complete redesign zoals nu).
Verder wil ik nog melden dat het niet de bedoeling is met deze forum registratie om hier allerlei klachten / vragen te beantwoorden. We vragen jullie daarvoor om te mailen naar onze helpdesk. We vonden het echter wel de moeite om enkele dingen hier op te klaren. We willen maar even duidelijk maken dat we meeleven met jullie en ons best doen om een zo goed mogelijke service te bieden naar ons klanten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen