ik heb gelezen dat ze aan een nieuwe naomi bezig zijn?
Kweet niet wat dat is, maar wil dat zeggen dat er eindelijk na 6 jaar weer eens een nieuwe sega komt?
_________________ "Sai, someday I will play the Divine Move... with you." — Hikaru No Go
ik heb gelezen dat ze aan een nieuwe naomi bezig zijn? Kweet niet wat dat is, maar wil dat zeggen dat er eindelijk na 6 jaar weer eens een nieuwe sega komt?
Wat meer info hierover zou wel erg makkelijk zijn, ben zelf ff te lui om te googelen.
Ik moet meer kennis van de naomi hebben om te beslissen of ik het wil hebben, prijs, features, spellen die er bij uitkomen etc. Wat is het eigenlijk, is het een console of handheld, arcade?
Daarnaast is zowel Naomi als Lindbergh een arcade project. Sega heeft aangekondigt (of iig laten weten) de komende jaren niet bezig te gaan met consoles of handhelds, en zich compleet te richten op de arcade. Wel zal Sega zich meer inzetten voor Third Party development voor zowel Xbox 360, PS3 en boven alles met stipt Nintendo DS en Nintendo Revolution.
_________________
Voorstander van het verbieden van 'Free Hugs' signs!
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:33 Woonplaats: Amsterdam, in m'n hol
Jammer om te horen dat de naomi3 gecanceld is (niet dat ik wist dat die in de maak was). Maar eigenlijk wel logisch want ze hadden al twee in ontwikkeling namelijk de Lindbergh en de Aurora. Nou is over Aurora nog maar heel erg wijnig bekend, in tegenstelling tot de Lindbergh waar van er al een aantal spellen te bewonderen zijn (geen voledige denk ik) zo als After Burner 3, House Of The Dead 4, Virtua Tennis 3, Virtua Fighter 5.
Maar ik snap de topic niet helemaal. Naomi kwam in 1998 uit en sindsdien zijn er best wat add-ons en nieuwe hardware uitgekomen van sega zo als: Naomi (GD-ROM, Satellite Terminal), Naomi 2 (GD-ROM, Satellite Terminal), Hikaru, Sega Triforce, Chihiro.
innovatie op arcade gebied kun je van SEGA best verwachen sinds ze op dat gebied meestal financieel goed voor stonden (al kan ik het niet zegen over recente cijfers).
Sega heeft sinds de overname door Sammy een groter budget als het aankomt op arcade. Het doorzetten van het Lindbergh project, en het cancellen van Naomi3 heeft maar 1 reden, Lindbergh sluit beter aan op de next-gen consoles. Dit kan dus betekenen dat Sega meer, van origine Lindbergh games, kan/gaat porten naar de thuisconsole. 'Nadeel' hieraan is dat Sega games langer arcade-exclusive wil houden, voornamelijk omdat de Lindbergh toch krachtiger is dan de thuis console, maar het belangrijkste punt wat ze niet melden is de omzet.
Ze verdienen namelijk meer aan Aziaten die de hele dag in de arcade hangen en 1 game spelen, en de verkoop van de arcade-hardware (denk maar eens aan gigantische kasten zoals Outrun 2) dan aan het porten van een game.
Sega is goed bezig op 't punt van arcade, en al ben ik een Sega-fan, en zou ik best een nieuwe console van Sega zien verschijnen, liever niet. Laat Sega maar doen waar ze goed in is, de arcade.
_________________
Voorstander van het verbieden van 'Free Hugs' signs!
. Wel zal Sega zich meer inzetten voor Third Party development voor zowel Xbox 360, PS3 en boven alles met stipt Nintendo DS en Nintendo Revolution.
goeie zaak!!
veel Sega spellen voor de Nintendo dus..
(damn als je me dat 10 jaar geleden had verteld had 'k je dik uitgelachen )
goed, een nieuwe Sega Console zal er denk 'k gewoon weg nooit meer inzitten...
maar..
en man mag toch wel dromen?
kijk mijn aller eerste Console was de Master system..
dus logisch dat 'k liefer een sega naast/onder mijn TV heb staan dan wat-dan-ook..
maar goed, je ken niet alles hebben!
Geregistreerd: 24 jul 2004 20:38 Woonplaats: On the edge of imagination !!!
DeLeeuweZoon schreef:
goeie zaak!! veel Sega spellen voor de Nintendo dus.. (damn als je me dat 10 jaar geleden had verteld had 'k je dik uitgelachen )
wie niet sega stond toen sterk(en was de nummer 1 vijand van nintendo) Ik moet zeggen dat ik gek ben op de sega games die worden gemaakt vooral project rub (NDS)
Sega heeft geen nieuwe console nodig, als de screenshots (techdemo's) van de Lindbergh zien, aan die kwaliteit kan de X360, PS3 en Revolution niet aan tippen ( http://www.the-magicbox.com/0509/game050902c.shtml )
Citaat:
Nintendo wasn't making any announcement, but as an example Miyamoto commented you could hook it up to bongo drums or something else. Everyone agreed a Samba de Amigo would be perfect as well, to which Miyamoto-san confirmed, "Mr. Naka [at Sega] really likes this controller."
CPU : Intel Pentium 4 3.0G HT (800Mhz FSB - 1MB L2 Cache) GFX : NVIDIA GPU (Unknown model - specs roughly in line with Geforce7 series) GFX Memory : 256MB (256 bit GDDR3) GFX Capabilities : Vertex Shader 3.0, Pixel Shader 3.0 Audio : 3D audio synthesizer chip onboard, possible to have 64 sounds playing simultaneously, 5.1 surround output. Video output: One analog D-Sub, Two Digital DVI outputs. Display : Single or dual monitor support. Can output the same picture to each monitor or different pictures on each monitor, the resolution for each of the 2 monitors can also be different. Sound output: The two front speakers have RCA connectors, SPDIF for full surround. Resolution : HDTV (High Definition) RAM : 1024MB 184pin DDR SD-RAM PC3200 (2x 512MB DDR 400 sticks) LAN : 10/100/1000 TBase Gigabit Network Other : DVD Drive Support, USB2.0 (x4) - Sega ALL.NET online support. Connector Format : JVS Protection : High Spec original security module.
waarschijnlijk dat ze DVD-roms gaan gebruiken voor als media voor de spellen. Alleen vraag ik me dan af hoe ze de loading time willen gaan vorkomen. zelfde aanpak als de Naomi?
Games hebben tegenwoordig steeds meer de mogelijkheid om constant te loaden zonder lag. Denk dat ze dit ook gaan gebruiken *deed de Naomi volgens mij ook*.
_________________
Voorstander van het verbieden van 'Free Hugs' signs!
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:33 Woonplaats: Amsterdam, in m'n hol
Nee, bij de Naomi lade hij het spel eerst zo in zijn geheugen dat het de GD-rom vrijwel niet meer nodig had en de GD-Rom werd op standby gelaten. Zo werd de gebruik van het apparaat geminimaliseert en de realiablity vebetert door zo de on/off cycle te reduceren.
Je moet wel na gaan dat arcade hardware zwaar te vorduren heeft sinds ze zo wat de grootste gedeelte van de dag aan staan en paar keer aan/uit worden geschakeld. Het is dus verstandig om ook de levensduur van de hardware in acht te nemen tijden develpment. Maar inderdaat zullen ze vast de kennis toe passen wat ze uit de Naomi hebben gehaalt.
Citaat:
Games hebben tegenwoordig steeds meer de mogelijkheid om constant te loaden zonder lag
Dit is niet waar, want dat licht helemaal aan hoe de spel is geprogrameert. het licht dus meer aan de vindingrijkheid van de programeur.
SEGA zelf is vindingrijk genoeg om dit toe te kunnen passen, dit deden ze al in de grotere levels van Shenmue, het contant laden van de GD-Rom. Maar we kunnen nu alleen maar speculeren over wat er gaat gebeuren met de Lindbergh, bekent en duidelijk is in ieder geval dat de Lindbergh heel erg veel kracht heeft, en prachtige beelden kan neerzetten, ondersteund door de echte arcade titels (kort geleden is een nieuwe Outrun titel gepatenteerd, dus wie weet) wat betekend dat het vooral in Japan, waar arcade groots is, wel zal aanslaan. En daar rekent Sega ook op.
_________________
Voorstander van het verbieden van 'Free Hugs' signs!
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:33 Woonplaats: Amsterdam, in m'n hol
Dat is juist wat de Naomi niet deed met de GD-Rom. Het lade juist zo wat de hele game in zijn cach zo dat hij niet constant van de GD-Rom zelf hoefde af te lezen. Zo reduceerde het juist de gebruik van de drive en verlengde daarmee de levens duur.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen