aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
16:26  Nieuwe Manga aanwinsten   Ash Ketchu
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
Het is nu 30 aug 2019 16:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 17 jan 2018 20:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Even klagen over bol.stom. Elke keer dat ik er koop ben ik teleurgesteld en toch koop ik er ongeveer jaarlijks nog iets, de reden is dat ik maar al te vaak een bol.com bon in m'n schoot krijg (bij mn vorige baan was dat overurencompensatie, heb het ook al meerdere malen van familie cadeau gehad etc.). Zo'n kaart doorverkopen is ook alleen maar gehannes (en ook niet echt netjes bij cadeaus), dus uiteindelijk plaats ik dan toch weer een bestelling bij die shop...

Terug naar mijn verhaal van nu: In december vorig jaar dus een grote miskoop daar gedaan (incorrecte omschrijving van bol.stom, thanks!), dus moest het retour sturen. Het is een veel te lang verhaal om tot in de details uit te typen, maar samengevat: Elke keer stuurt weer een andere klantenservicemedewerker me een mail en die mail zegt weer wat anders dan de vorige persoon gezegd/beloofd heeft. Het is zo vermoeiend... Bij dit soort megacorporaties zitten vaak mensen onder hoge tijdsdruk de mails te antwoorden, maar kom op zeg. We zitten iedereen z'n tijd te verspillen, terwijl ze mijn item al een ruime maand terughebben en waarschijnlijk al weer doorverkocht hebben aan de volgende persoon.

Nu zit ik er over na te denken hoe ik voorzichtig de hint kan droppen bij mijn baas dat ik volgend jaar geen bol.com cadeaubon wil...maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, dus ik kan me waarschijnlijk beter stil houden om slechte karma te voorkomen. :')

Kam schreef:
Kam schreef:
Ik ga iig even navragen of ze m'n in-opslag bestelling toch kunnen combineren met mijn enige andere bestelling die deze maand uit komt, zodat ik niet 2x hogere shipping moet betalen.

Ze zeggen dat het niet voor Airmail zal passen en EMS is al helemaal duur.
Bleh, wordt overal weer veel extra betalen D:


Als het item geen haast heeft, alsnog even wachten of de zooi opgelost wordt bij PostNL? Of anders zou ik even wachten tot je echt heel veel items/figures hebt en dan toch die hoge EMS kosten happen...

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 17 jan 2018 21:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
Maakie schreef:
Als het item geen haast heeft, alsnog even wachten of de zooi opgelost wordt bij PostNL? Of anders zou ik even wachten tot je echt heel veel items/figures hebt en dan toch die hoge EMS kosten happen...

Gaat wat lastig met "betaal binnen x dagen of cancel+ban" :roll:

Had gisteren al het restbedrag betaald en was vanmorgen al verstuurd.
Heb nog 1 ander ding bij die winkel (eind van de maand). Wel lullig dat ze niet wouden combineren.
Ervoor nog ff de shipping calculators bij andere winkels bekeken, die aangaven dat het wel zou kunnen.
Ze waren dan gewoon lui of wouden snel die opslag plek weer vrij hebben ~_~
Of dozen.. Er was 1 winkel die de 7 Sins figuren wel via RSAL verzonden, terwijl alle andere alleen EMS deden.

Ook nog 2 betaalde bestellingen bij een andere winkel, waar ik nog niks van gehoord heb over upgraden.
Zodra ze het wel doen ook ff aan hun vragen, want van deze weet ik iig dat het wel zal passen.

Februari heb ik iig niks, dus hopelijk voor de maart bestellingen wel alles opgelost.


Edit:
Schrap dat gemiste figuur; net weer restocked.
Ik las ook tijdens checkout dat ze de SAL pakjes houden tot de situatie is opgelost, dus geen geupgrade bij deze winkel.

..nu verder wachten tot ze die vertragingen hier oplossen.

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 24 jan 2018 21:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Een beetje een rare klaag, beetje first world problems, maar moet het toch even kwijt. :P

Ik ben een heel erg slome eter. Dat is bekend bij al m'n vrienden en het zorgt er voornamelijk voor dat bij goede vrienden ze aan me gewend zijn (maakt ook vaak niet uit, we hebben toch een gezellige avond met veel geklets). Meestal dan ook bestellen vrienden of m'n man gewoon een extra drankje of alvast een toetje terwijl ik nog eet. Het is zeker niet alsof ik minder honger heb of minder eet dan een gemiddeld persoon, ik ben gewoon slomer en kan er niet veel aan doen. Het enige nadeel is dat bij sommige restaurants de bediening nogal lomp kan doen (bv. als het druk is en ze je snel weg willen) of al probeert het bord weg te halen terwijl ik nog aan het eten ben (omdat ze dan zien dat tafelpartner(s) wel klaar zijn en dan gokken dat jij niet meer hoeft).

Om op de klaag voor nu te komen: Mijn nieuwe baan houdt in dat ik veel lunches en soms ook etentjes heb. Ik zit minimaal 1x per week in een restaurant nu, maar regelmatig ook 2 of 3 keer (uit mezelf is het hoogstens 1-2x per maand dat ik naar een restaurant ga, dus dit is een mega-verandering voor mij). Dat vele uit eten nu is zeker niet om te klagen, want het wordt betaald door de zaak en is vaak ook goed eten op plekken waar ik niet uit mezelf heen zou gaan. Maar om dan terug te komen op de klaag die ik er over heb, mijn slome eten zorgt voor de volgende afweging bij mijn werk:
- óf de persoon waar ik mee eet (die ik vaak niet (goed) ken) gigantisch lang op me laten wachten terwijl ik door loop te eten
- óf het bord half-opgegeten door de biedining laten weghalen terwijl ik een traantje wegpink aangezien ik nog niet vol zit (en weet dat ik later in de middag alsnog een extra boterham naar binnen moet gaan proppen tegen m'n honger).

There is no winning. :'( Ik denk dat ik maar met optie 2 moet leren leven of ik moet gaan leren meer te schrokken. En dat terwijl ik sinds deze baan al m'n best doe om sneller te eten, ben ik nog steeds vaak pas op de helft als de gesprekspartner al klaar is. Ik vindt het ook zo zonde om dan goed en lekker eten weg te laten halen, zelfs al is het 'gratis'. :( First world problems, damn. :P

Kam schreef:
Maakie schreef:
Als het item geen haast heeft, alsnog even wachten of de zooi opgelost wordt bij PostNL? Of anders zou ik even wachten tot je echt heel veel items/figures hebt en dan toch die hoge EMS kosten happen...

Gaat wat lastig met "betaal binnen x dagen of cancel+ban" :roll:


Wist niet bij welke store het was, dus dan tsja nevermind. :P

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 10 feb 2018 01:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2007 22:29
Woonplaats: Oosterwolde
Mijn badkamer is een grote ravage na het constateren van lekkage in de leidingen. :C Helpt ook niet dat de 'vakman' die er mee bezig is een prutser is en het alleen maar erger heeft gemaakt. Hij heeft inmiddels een professional ingeschakeld omdat hij er zelf niet meer uitkwam. Wauw, wat een bekwame man. Blijkbaar is hij ook nog de eigenaar van het bedrijf in kwestie >_>

Zowel ik als de onderburen vertrouwen hem voor geen meter meer. Ik zit nu met een flink gat in de badkamer en zij een gat in het plafond voor de rest van het weekend terwijl hij er al een week mee bezig is. We zijn het er unaniem mee eens dat we bij geen voortgang een ander bedrijf inschakelen en de kosten gaan verhalen bij de woningbouw. Wat een bende!

_________________
My DeviantArt: http://goiku.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 11 feb 2018 16:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
Een lang verhaal in het kort: Auto kapot.

Nu was ik sinds eind vorig jaar al langzaam aan het kijken voor iets anders, maar met de planning om ergens halverwege het jaar te vervangen.
Nu is dat dus een paar maanden dichterbij gekomen en een hoop andere plannen dan maar weer uitstellen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 14 feb 2018 21:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Even de andere kant van het klagen over sollicitaties (zoals we een tijdje terug met hier veel werkzoekenden/UWV-slaven deden). Mijn nieuwe baan houdt namelijk in dat ik ook de recruitment doe voor mijn afdeling, wat voornamelijk inhoudt dat ik programmeurs beoordeel of ze geschikt zijn bij ons te werken.

Mijn vacature is heel duidelijk, er zijn maar 3 dingen die ik van je verwacht:
- een motivatiebrief
- een CV
- een portfolio en/of voorbeelden van werk*
* Dit is het allerbelangrijkste voor ons aangezien voor de specifieke vacature die uitstaat het nu gaat om freelancers die op afstand aan projecten werken. Ze moeten dus helemaal zelfstandig kunnen werken in onze gewenste software.

Dit staat over de vacature verspreid vermeld, en nog 2x in een 'checklijstje' aan het eind en bij de solliciteerknop.

En de hoeveelheid mensen die maar 1 of 2 van die dingen doen en solliciteren...holy shit. Alsof je die baan niet wilt krijgen...

Alleen motivatiebrief + CV = Wat voor werk heb je gedaan dan? Hoe wil je ons overtuigen dat je goed zelfstandig aan de slag kan?

Alleen motivatiebrief + portfolio = Is wel fijn om te weten wat voor werkervaring je hebt, of je in de buurt woont etc...

Aleen CV + portfolio (hier krijg ik de meeste combi's van) = Je kan op z'n minst doen alsof het bedrijf je interesseert en of je de vacature hebt gelezen? Nu lijkt het alsof je bij iedere vacature hetzelfde infopakketje dumpt...

En zo kan ik nog veel langer doorratelen over dit (vooral mensen die maar 1 van de 3 doen), maar ik zal het hierbij houden. Mensen die ons 2 van de 3 leveren, geef ik als reactie om de 3e ook te doen, voordat we ze verder in behandeling nemen. En het is ongeveer 50% die dan nog terug reageert. :/

Also, nog een andere rant, wellicht de mensen die ook recentelijk (of nu nog) in de WW zitten, is dat er steeds meer 'assertiviteitstrainingen' worden gegeven (zowel via het WW, als dat je dat gratis/goedkoop kan volgen als je werkloos bent). Ik trekte toen ik zelf die training deed al zeer grote twijfels bij veel van de genoemde technieken en holy shit is het irritant als mensen zulke tactieken toe passen als je in een druk bedrijf werkt!!! Eén van de eerste reacties die ik kreeg toen ik de vacature op internet had, was een mail met geen info over de persoon verder en de volgende tekst 'Ik zag de vacature en kom morgen even langs.'.

Pardon? Wie zegt dat wij tijd hebben hiervoor? Managers hebben vaak genoeg afspraken buiten de deur. Ook kan zo'n 'op impuls even langskomen' afspraak negatief uitpakken voor beiden als het zeer duidelijk is dat het type/kwaliteit werk geen match is en verspillen beide partijen zo veel tijd. Er schijnt nu dus door dat soort trainingen een mega-opkomst te zijn in mensen die zo helemaal onaangekondigd op bedrijven afstappen. Ik snap het assertieve gedeelte, bel het bedrijf een keertje of stuur een mail met vragen ipv een sollicitatie-reactie. Of kom naar één van de ruim aangekondigde netwerkborrels in het gebouw om een praatje met ons te maken. Maar jezelf zo een bedrijf inpushen, geeft je echt geen pluspunt in de sollicitatie... Dus mochten er nog mensen zijn in dit topic die werkzoekende zijn en ook dit soort trainingen hebben gehad...just don't. Mailtje of belletje met je 'salestalk' kan echt wel, maar een pand binnenstappen en eisen de baas of een manager te spreken...just don't.

Goikuchan schreef:
Mijn badkamer is een grote ravage na het constateren van lekkage in de leidingen. :C Helpt ook niet dat de 'vakman' die er mee bezig is een prutser is en het alleen maar erger heeft gemaakt. Hij heeft inmiddels een professional ingeschakeld omdat hij er zelf niet meer uitkwam. Wauw, wat een bekwame man. Blijkbaar is hij ook nog de eigenaar van het bedrijf in kwestie >_>

Zowel ik als de onderburen vertrouwen hem voor geen meter meer. Ik zit nu met een flink gat in de badkamer en zij een gat in het plafond voor de rest van het weekend terwijl hij er al een week mee bezig is. We zijn het er unaniem mee eens dat we bij geen voortgang een ander bedrijf inschakelen en de kosten gaan verhalen bij de woningbouw. Wat een bende!

rupio schreef:
Een lang verhaal in het kort: Auto kapot.

Nu was ik sinds eind vorig jaar al langzaam aan het kijken voor iets anders, maar met de planning om ergens halverwege het jaar te vervangen.
Nu is dat dus een paar maanden dichterbij gekomen en een hoop andere plannen dan maar weer uitstellen...


Da's klote beiden, succes!

Mbt specifiek de auto: IK heb ook al een 'vervangplanning' voor die van mij, maar je zal altijd zien dat dit soort prijzige problemen op onhandige momenten komen. :(

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018 05:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jan 2009 20:37
Woonplaats: ZH
B-B-Bullet Point Rants!!

  • Gemeente loopt hier ook enorm te kutten. Veel vertragingen en afspraken/programma's die niet door gaan.
    Duurde ook nog is 5 maanden om een reactie van hun te krijgen - alle pogingen tot contact was "we zullen u terug bellen". NOPE.
    Volgend formulier ook maar via de post versturen ipv bij de balie inleveren - die lui raken alles kwijt daar.
  • Ik ken het open badkamer vloer/lekkage gebeuren. De kast waarachter het ook gelekt heeft stinkt nog - binnenkort is leeghalen.
  • Kamer renovatie gaat niet lekker. Verf van kast verpest, plafon bergruimte deels ingestort tijdens panelen terugplaatsen (Gefixed, maar niet veel vertrouwen meer in die balk).
  • Oud (sealed) spel besteld. Kom erachter dat ze weer goedkoop bezig waren met de EU versie.
    Alle extra's die fysiek in de doos zitten in Amerika, staan hier weer op een dvdtje. Moet ik nog m'n eigen poster uitprinten ook, geesh.
  • Diverse etenswaren die ik koop moeten weer label/merk/ingrediënten veranderen. Meteen niet meer te vreten.
  • Daarnaast, een handzeepje die label veranderde, geeft mij nu een allergische reactie. Zijn weer fantastisch bezig.
  • Algemeen geklooi met SAL shipping blijft mij ergeren.
  • Meer geklooi met N-Y. Mailen ze mij eerst dat Ferry goedkoper is dan de shipping optie die ik had gekozen.
    BEHOLD! Ik moet extra betalen. Niks voucher. Voor 2 bestellingen is Airmail zelfs goedkoper!

_________________
Afbeelding
Afbeelding
Anime List // Figure Collection // Twitter // Inactive GFX Designer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018 08:54 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 feb 2013 14:41
Woonplaats: In my fantasy
@Maakie: ik gok dat de mensen die slechts 1 of 2 van de 3 gevraagde documenten aanleveren een sollicitatie sturen zodat ze voor hun uitkering weer een sollicitatie kunnen opgeven (in de bijstand moet je 4x per week!). Ik kan nu een hele rant gaan typen over dat beleid en het aantal waardeloze sollicitaties die een HR afdeling daardoor extra moet verwerken, maar ik bespaar me liever de moeite :p

En * Facepalm * voor degenen die impulsief langs komen. Misschien moeten tijdens die assertiviteitstrainingen ook even de etiquette van het netwerken worden besproken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018 16:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Nealennia schreef:
@Maakie: ik gok dat de mensen die slechts 1 of 2 van de 3 gevraagde documenten aanleveren een sollicitatie sturen zodat ze voor hun uitkering weer een sollicitatie kunnen opgeven (in de bijstand moet je 4x per week!). Ik kan nu een hele rant gaan typen over dat beleid en het aantal waardeloze sollicitaties die een HR afdeling daardoor extra moet verwerken, maar ik bespaar me liever de moeite :p

En * Facepalm * voor degenen die impulsief langs komen. Misschien moeten tijdens die assertiviteitstrainingen ook even de etiquette van het netwerken worden besproken?

Ik lees op deze website dat je met een bijstandsuitkering 1 keer per week moet solliciteren trouwens. In de WW is dat wel zo, namelijk 4 keer per maand (4 weken).

https://werkwacht.nl/artikel/sollicitatieplicht-bijstand/

Gelukkig ontvang ik nog WW, maar dat houd natuurlijk een keer op. Probeer voor die tijd weer een baan te hebben uiteraard. Afgelopen week net een aantal gesprekken gehad, maar paste toch niet in de cultuur van het bedrijf en dat krijg je dan te horen tijdens het derde gesprek :((

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 16 feb 2018 23:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2014 17:13
Woonplaats: Oss
Ook maar eens klagen: griep!

Net als half Nederland dus, en niet voor het eerst en vast ook niet voor het laatst. Maar ik kan me niet herinneren ooit eerder door een "griepje" vijf dagen lang zo totaal uit de running te zijn geweest. Totaal geen energie, totaal geen eetlust, en slapen ho maar. Gelukkig lijkt het ergste nu toch eindelijk voorbij.

Nou ja, toch een voordeeltje: ik heb nu toch onverwacht veel van de OS meegekregen. Ik had weliswaar lange tijd met het idee gespeeld rond deze tijd zelf naar Korea af te reizen, maar in zekere zin is ziek op de bank TV kijken dan toch nog een redelijk alternatief :clown:

_________________
MyMangaList / MyAnimeList / WhatIwatch / Youtube / Foto's


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 18 feb 2018 03:34 
Offline
AniWay Redacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2012 23:58
Woonplaats: Katwijk
Ik ken het gevoel, ik lag deze week ook voor pampus. Koorts, zware verkoudheid, keelpijn, hoofdpijn, slecht slapen, geen eetlust - wat een lol!

Als kind heb je dan nog een gevoel van 'yay, ik hoef niet naar school!'. Als volwassene is het enkel een gigantische pijn in de reet. Ugh.

Ik was ook maar een JRPG gaan spelen om de tijd dat ik wakker was door te komen (ik had niet echt het mentale uithoudingsvermogen voor Monster Hunter), Trails of Cold Steel! En die game vond ik super, super saai. Ik kon niet eens het tweede hoofstuk doorkomen, urgh. En dat is al iets van 20 uur in de game, let wel. Pacing, wat is dat?

Had gewoon Persona 5 moeten herspelen...

_________________
http://myfigurecollection.net/profile/Dvalinn
http://myanimelist.net/animelist/Dvalinn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 21 feb 2018 22:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Jullie herinneren je wellicht nog mijn recente klaag over een trage eter zijn, wat tot nu toe vooral er voor zorgt dat ik pieker en te veel nadenk over anders normale sociale situaties. :P

Zat paar dagen geleden samen met een zakenpartner aan de lunch, de kaart had de mogelijkheid om 2 kleine gerechten samen te kiezen ipv 1 groot gerecht. Geïnteresseerd dat ik was, deed ik dit. GROTE FOUT bleek later, maar toen had ik nog geen idee.

Alleen de 1e helft van m'n gerecht kwam, waarbij de bediende al meteen vraagde 'Is dit het enige dat u wilde eten?', waarop ik aangaf ook nog een andere helft te hebben.

Mijn 1e helft had ik redelijk snel op terwijl zakenpartner rustig zijn deel zat te eten en ik er nog half-hongerig naar zat te staren terwijl mijn 2e helft niet kwam...

Inmiddels was het een beetje tijd om de lunch af te ronden en mijn 2e helft was nog steeds niet gekomen. Toen de bediening ons af ging ruimen, werd me bevestigd dat 'het er heel snel aan kwam'. Ik gaf de zakenpartner aan dat we het konden annuleren en vertrekken, maar hij gaf aan dat niet te willen.

Wat ongeveer 20 minuten was, maar als een eeuwigheid voelde, later kwam eindelijk de 2e helft (dus 20 minuten nadat de tafel afgeruimd was!!). Zodra m'n tafelpartner het bord ziet, zegt hij meteen 'Sorry, maar dit ga ik te lang vinden duren, ik zeg alvast gedag.'

En hij was verdwenen...terwijl ik ondertussen m'n lunch verder ging eten en ging piekeren over wat ik allemaal fout heb gedaan en dat ik hoop dat het verder geen invloed heeft op de werkrelatie. X_X Vindt het ook zo absurd dat hij insiste op 20 minuten meewachten op die maaltijd, maar meteen vertrekt als het er is. Dammit, ik had ondanks zijn bevestiging over het willen wachten die 2e helft gewoon moeten weigeren...zucht... Les geleerd, nooit meer iets 'ingewikkelds' ergens van het menu bestellen als je op tijdsdruk moet eten en verder bij fouten van de bediening gewoon de bestelling annuleren. Zucht. D: Hopelijk kan ik snel genoeg wennen aan dit soort zakendingen... >.<

Kam schreef:
B-B-Bullet Point Rants!!


Sorry dat ik hier om moest lachen. :')

Kam schreef:
  • Gemeente loopt hier ook enorm te kutten. Veel vertragingen en afspraken/programma's die niet door gaan.
    Duurde ook nog is 5 maanden om een reactie van hun te krijgen - alle pogingen tot contact was "we zullen u terug bellen". NOPE.
    Volgend formulier ook maar via de post versturen ipv bij de balie inleveren - die lui raken alles kwijt daar.


In general bij overheidsinstellingen: Probeer zo veel mogelijk digitaal te doen. Ingescand en gemaild, dan heb je altijd een bewijsje in je outbox en/of computer dat je wel degelijk de benodigde materialen aan ze gestuurd hebt.

Kam schreef:
  • Oud (sealed) spel besteld. Kom erachter dat ze weer goedkoop bezig waren met de EU versie.
    Alle extra's die fysiek in de doos zitten in Amerika, staan hier weer op een dvdtje. Moet ik nog m'n eigen poster uitprinten ook, geesh.


RAGE. De keren dat mij dat soort dingen overkwam was ik daar ook boos om.

Nealennia schreef:
@Maakie: ik gok dat de mensen die slechts 1 of 2 van de 3 gevraagde documenten aanleveren een sollicitatie sturen zodat ze voor hun uitkering weer een sollicitatie kunnen opgeven (in de bijstand moet je 4x per week!). Ik kan nu een hele rant gaan typen over dat beleid en het aantal waardeloze sollicitaties die een HR afdeling daardoor extra moet verwerken, maar ik bespaar me liever de moeite :p


Toen ik zelf aan de WW zat, moest ik allerlei bewijzen bijhouden van mijn sollictaties. Ik acht de kans klein dat iemand die ooit gaat controleren, maar voor mijn eigen gemoedsrust deed ik alleen volledige sollicitaties. Het zal maar wat zijn dat die lui jaren later alsnog door je bewijzen gaan graven, sollicitaties afkeuren en ineens geld van je terug gaan eisen. Dat is mijn eigen angst in ieder geval. :') En destijds had ik dat geld hard nodig.

Nealennia schreef:
En * Facepalm * voor degenen die impulsief langs komen. Misschien moeten tijdens die assertiviteitstrainingen ook even de etiquette van het netwerken worden besproken?


Dat ontbrak dus in mijn eigen verplicht-moeten-volgen assertiviteitstraining. Het ging alleen maar over jezelf als persoon bij een bedrijf aansmeren en niet over...de normaal te bewandelen weg. Ook allemaal geratel in die lezing over hoe je 'juist' dat soort technieken moet gebruiken, omdat bedrijven te druk zijn om 'je nog persoonlijke aandacht te geven tegenwoordig'. Ik rook destijds al redelijk bullshit en nu zit ik er dus middenin met mijn huidige baan. |:(

Cookiemonster schreef:
Nealennia schreef:
@Maakie: ik gok dat de mensen die slechts 1 of 2 van de 3 gevraagde documenten aanleveren een sollicitatie sturen zodat ze voor hun uitkering weer een sollicitatie kunnen opgeven (in de bijstand moet je 4x per week!). Ik kan nu een hele rant gaan typen over dat beleid en het aantal waardeloze sollicitaties die een HR afdeling daardoor extra moet verwerken, maar ik bespaar me liever de moeite :p

En * Facepalm * voor degenen die impulsief langs komen. Misschien moeten tijdens die assertiviteitstrainingen ook even de etiquette van het netwerken worden besproken?

Ik lees op deze website dat je met een bijstandsuitkering 1 keer per week moet solliciteren trouwens. In de WW is dat wel zo, namelijk 4 keer per maand (4 weken).

https://werkwacht.nl/artikel/sollicitatieplicht-bijstand/


Ik weet niet de exacte regels van de bijstand op dit moment, maar voor mij was het ook 4 per maand (lachwekkend laag imo, ik zat daar altijd ruim boven) in de WW.

Cookiemonster schreef:
Gelukkig ontvang ik nog WW, maar dat houd natuurlijk een keer op. Probeer voor die tijd weer een baan te hebben uiteraard. Afgelopen week net een aantal gesprekken gehad, maar paste toch niet in de cultuur van het bedrijf en dat krijg je dan te horen tijdens het derde gesprek :((


De klap valt altijd harder als je ergens al 2 of 3 keer bent geweest en ze je dan 'dumpen'. :( Succes in ieder geval met verder zoeken!

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 22 feb 2018 05:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Dankjewel :) gaat zeker wel een keer lukken. Deze functie was ook niet echt geschikt vond ik als ik op de gesprekken terugblik. [...]maar hoe testen jullie eigenlijk de software en infra? En met welke testmethoden? Als ik vragen mag?. Antwoord van de manager: [...] doen we meteen in productieomgeving want dat scheelt tijd en het gaat toch wel goed in de praktijk en valt er toch iets om dan herstellen we dat natuurlijk meteen. [...] ja, agile inderdaad. Mijn reactie: :roll: :roll: :roll:

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 22 feb 2018 13:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2013 19:35
Woonplaats: Arnhem
Dit is geen klacht, maar een flink baalmoment:

Dus twee week geleden vertrok ik vanaf Schiphol naar Finland. het vliegtuig vertrok om 7:20 dus ik ben de avond daarvoor naar Amsterdam gereisd en heb bij vrienden overnacht. De volgende ochtend moest ik rond 4 uur op om de bus naar Schiphol te nemen om ongeveer 2 uur voor vertrek aan te komen. In de bus realiseer ik mij dat ik mijn naktasje met paspoort en boarding pas ben vergeten bij mijn vrienden thuis |:( Dus ik snel die vrienden bellen of ze hem misschien kunnen brengen, maar het is natuurlijk 4 uur in de ochtend en ik had bewust besloten ze niet te wekken door stilletjes en snel te vertrekken, dus mobieltjes staan uit. Ik in dik paniek maar ik ken Amsterdam niet goed dus ik denk dat ik er niks aan zou hebben om vroeg in de ochtend op een willekeurig punt in de stad te staan dus blijf ik gewoon zitten tot aan schiphol. De bus deed er zo'n 40 min over.

Op Schiphol mijn 30 kilo aan bagage uitgepakt voor de zekerheid maar nee, geen nektasje. De bus doet er veel te lang over dus Ik ren naar buiten en spring gelijk een taxi in. Hij doet er 20 min over om bij mijn vrienden thuis te komen en gelukkig worden ze wakken na aanbellen en kloppen. En ja hoor, daar ligt mijn nektase op de grond. Ik neem hem mee en stap weer de taxi in en ben nog eens 20 min later weer op Schiphol. Mijn vliegtuig vertrekt over 46 minuten! Bij de bagage incheck moeten ze eerst even bellen om toestemming te vragen of ze mij nog mogen inchecken omdat dit niet meer mag 40-45 min voor vertrek. Gelukkig mag het en ik ga door de douane.

Ik was eerder nog van plan om op schiphol te dubbelchecken of er geen vloeistoffen, scherpe voorwerpen etc. in mijn tas zitten maar geen tijd meer voor gehad natuurlijk. Natuurlijk houden ze mijn tas even apart en doen er komisch lang over om mij mes en vork te vinden die ik per ongeluk in mijn tas had laten zitten. Nou goed, 10 hele lange minuten later mag ik door en zie dat mijn gate belachelijk ver weg is, nummer 83 ofzo. Ik sprint als Forrest Gump naar mijn gate en kom 5 minuten voor het sluiten van de gate aan... MET mes en vork! Ik schrijf dit nu met een prachtig uitzicht op een besneeuwd dorpje :)

Naast de verschrikkelijke hartverzakkingen is het ergste nog dat ik 107 euro voor mijn taxirit heb moeten betalen. Mijn vliegticket koste 60...
Een stomme fout van mij waar ik flink voor werd afgestraft.

EDIT: Oh, en Netflix die denkt dat omdat ik en Finland zit, ik geen behoefte heb aan Engelse ondertiteling maar alleen aan Fins, Noords en Zweeds.

_________________
What do you think I am? Human?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Klaaghoek
BerichtGeplaatst: 24 feb 2018 07:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@maxmaxi
Toch wel een klacht vanwege de belachelijke taxitarieven :(( |:( ik vind het niet kunnen om voor 2x 20 minuten en een beetje zoveel te rekenen. Ik heb in het verleden geregeld per taxi gereisd in Amsterdam en vanaf en naar Schiphol. Kostte ongeveer 11 euro voor een kwartiertje met de taxi vanaf mijn hotel naar het ziekenhuis of van hotel naar Schiphol. Maar ik begrijp natuurlijk dat je gezien de omstandigheden weinig keus had.

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling