Maakt niet uit of je via TNT, DHL of Selectvracht doet:
- Pakketjes zijn volgens de trace afgeleverd terwijl ze er toch echt niet zijn.
- Er wordt op de hubs gevoetbalt met de pakketjes (ik zal eens een keer op een blik kruit of een zwik slaghoedjes (ja, heb ik de papieren voor) zitten te wachten :X).
- Pakketjes worden in 9/10 keer afgeleverd door de buren terwijl duidelijk erop staat "alleen aan ontvanger".
- De bezorger rijd altijd voor in een busje (dat ooit wit moet zijn geweest) waarop staat "Wij rijden voor TNT/Selekt/DHL" en even verderop wat stickers van herdershonden en "politiehondenvervoer".
- De bezorger is meestal een vrouw die geen Nederlands spreekt maar alleen maar zinnen van van maximaal 3 duitse woorden kan blaffen.
Ze vragen al in het algemeen teveel belasting in dit land. Gaan ze ook nog extra invoer belasting vragen bij TNT. Is de belasting gierig or what?
Ik haat het ook vreselijk!
Ik had een beeldje van Riku gekocht uit KH2 voor 90 dollar incl. verzendkosten om na te tekenen, en dan zeuren ze ook nog dat ik 35 EURO, niet dollar, maar EURO aan TNT extra moet betalen!
Dat is toch te belachelijk voor woorden??
Ik ben het volkomen met je eens over die gierige belasting! En ja, dus ook over het verwende kreng: Prins willem alexander en zijn luie krenten-familie!
Als er echt zoveel klachten zijn, kunnen jullie niet eens naar een ombudsdienst stappen of zo?
Hier in Belgïe zou ik waarschijnlijk naar Peters en Pichal bellen (dat is een radioprogramma dat zich bezighoudt met dit soort wantoestanden aan de kaak te stellen), ik weet niet of jullie in Nederland ook zoiets hebben...
In dat programma doen ze dan een oproep voor andere mensen die dezelfde slechte ervaringen hebben gehad, en als ze er genoeg hebben gaan ze dat bedrijf zo’n stapel klachten onder hun neus duwen. Dat werkt wel, hoor.
Als het echt erg is (als ze wetten overtreden enzo) neemt de politie het dan over. Er zijn geloof ik trouwens ook al een paar wetten aangepast als gevolg van wat er in dergelijke programma’s boven water komt.
Als TNT werkelijk de gewoonte heeft om aangetekende post over de haag te keilen, dan denk ik dat daar best wat tegen gedaan mag worden. Gewoon even aan de bel trekken kan soms al helpen – dan weten ze dat ze zich niet zomaar alles kunnen permitteren.
Als TNT werkelijk de gewoonte heeft om aangetekende post over de haag te keilen, dan denk ik dat daar best wat tegen gedaan mag worden. Gewoon even aan de bel trekken kan soms al helpen – dan weten ze dat ze zich niet zomaar alles kunnen permitteren.
Dit is Nederland.. In Nederland heeft TNT een extern bedrijf ingehuurd die de pakketjes vervoerd. En die hebben weer externe bezorgers ingehuurd die voor een habbekrats per pakje die pakjes af moeten leveren.
Die externe bezorgers (bijstandmoeders, nieuwe nederlanders, duitse huisvrouwen) krijgen dus betaalt per afgeleverd pakketje, dus die zijn er zeer happig op om van dat pakketje af te komen.
Over de haag keilen is een populaire (indien sprake van een flat, met een mooie boog over het balkon). Door een open raam naar binnen drukken is ook een goede. Bij de buren afgeven is ook nog ongekend populair. Een enkele creatieveling legt het pakketje gewoon in de achtertuin op de tuintafel. Sommige nieuwelingen gaan nog wel eens op het pakketje staan om het zo iets platter te krijgen in de hoop dat het alsnog door de brievenbus past.
Maar mijn persoonlijke favoriet: lui die in de trace alvast invullen dat het pakketje afgeleverd is (eventueel zelf een handtekening verzinnen) en dan in het weekend pas langskomen met een zwik pakketjes.
Reden te meer om het systeem eens onder de loep te nemen, lijkt mij zo. Hebben jullie in Nederland dan helemaal niemand die zich dat soort dingen aantrekt? Hoe zielig.
Ja, over postbedrijven gesproken.
Ik zit nu ook met een leuke kwestie.
Allstars van eBay besteld, en al meerdere malen contact gehad met de verkoper erover.
Nu neem ik aan dat 't ongeveer size schoenendoos zal zijn, ondertussen ook al een geschil gehad.
Dus ik vraag me af waar m'n pakket nou eigenlijk is.
Grote kans dat het dus bij de douane ligt, maar ik kan het niet controleren.
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Kam schreef:
Faunaat schreef:
Ook nu weer zit ik al een maand op twee pakketjes te wachten, die eigenlijk een bestelling is. Namelijk mijn BRS en mijn twee nendo's van Mio en Yui. Dus heb ik maar weer een voorraad met geld thuis liggen.
Zelfde verhaal bij mij. Ookal maand te wachten. Maar dan BRS, een andere PVC en een zooi kleinere Higurashi figs. Ook in 2 SAL dozen verdeeld. Alvast briefje van 50 opzij gelegd voor hun *cough* goeie service *cough*.
Oh, waar is de dag dat BRS bij ons bezorgd word? D:
Ik vrees dat het hem deze week ook niet meer gaat worden. xD
TNT blijft ellende. Ik heb geen problemen met de bezorging. Ik ken mensen op het lokale distributiecentrum en als er gerommeld wordt met zendingen dan bel ik ze direct. Bezorgers worden behoorlijk hard aangepakt als er directe klachten over hen zelf komen.
Waar het probleem ligt met pakketen is TNT Post pakketservice aan de Gyroscoopweg in Amsterdam. TNT nam in 2007 het IMC over dat voorheen de inklaring afhandelde over en verhuisde alles naar de nieuwe locatie waar alle internationale pakketzendingen worden afgehandeld. Dit nieuwe centrum heeft nooit goed gefunctioneerd. Ze hebben langdurig met technische problemen en tekort aan mensen gezeten met als gevolg lange wachtrijen voor het inklaren van goederen. Deze zomer heeft het zelfs een piek van drie maanden vertraging gehad. Het werd zelfs zo extreem dat het centrum neit eens meer reageerde op telefoon en emailverkeer van andere afdelingen van TNT. Er schijnt ingegrepen te zijn maar echt soepel loopt alles nog niet.
De douane heeft met dit alles niets te maken. TNT heeft zelf van de Nederlandse overheid de verantwoordelijkheid gekregen om post in te klaren, het enige wat de doune doet is af en toe een steek proef houden. Excuses van de klantenservice dat het aan de douane ligt is puur BS.
SAL versus EMS blijft ook een drama. Express zendingen met track en trace zitten in een aparte poststroom en daarmee een geliefd doelwit voor de beruchte administratiekosten voor inklaring alla 12 en 17 euro. Zodra een track en trace zending boven een bepaalde waarde(ik gok zo rond de 50-70 euro) zit is het bijna gegarandeerd raak. Deze handeling vertraagd de bezorging ook weer. (Het kan allemaal heel snel als het moet, ik heb eens een artbook via EMS van HMV Japan binnen drie dagen ontvangen). Airmail en SAL zonder track & trace duren een week tot twee weken en de pakkans is klein ( naar mijn ervaring minder dan 10%).
Helaas is het bij duurdere zendingen vrijwel onmogelijk om zonder track en trace te versturen. Ook fraude door post/ontvangers veroorzaakt problemen, veel kleinere Japanese export bedrijfjes kunnen niet veroorloven om SAL te shippen vanwege het aantal zoekgeraakte zendingen en zij zijn verantwoordelijk voor een vervangend exemplaar te sturen.
Geregistreerd: 04 feb 2007 01:09 Woonplaats: Tussen de gaten...
Sinds de post/pakjesbezorging "open" is geworden is het helemaal een ramp.
Je weet bij god niet meer, wie nu eigenlijk je pakketjes bezorgd. Het kan jan en alleman zijn. Vier boeken die door thebookdepository op dezelfde dag zijn verstuurt, worden door 4 verschillende bezorgers op dezelfde dag bezorgd... Of boeken die je 2 weken later hebt bezorgd, kom eerder aan dan boeken die 2 weken eerder zijn verstuurd. Ook hele kunst.
Maar grootste ramp die ik met ze meemaakte is deze:
Ik had een jaar of 2 terug 2 grote beelden gekocht bij e2046. Die zouden te samen worden verstuurd. Echter 1 vd beelden zou pas 2 weken later klaar zijn. Men besloot dus het eerste beeld alvast op te sturen. (zonder extra kosten)
Versturen ging prima en snel, tot het in Nederland aankwam.
Ik kon via een trackingsite (hongkongse post) zien waar het pakket zich bevond. En op een dag las ik opeens dat het pakket was geweigerd bij levering??? Ik wist van niks. Geen bezorger of wat dan ook gezien.
Dus bellen met tntpost. (nog zo'n ramp)
De eerste dame die me hielp (en die bleek ook meteen als enige van de 4x dat ik gebeld had, de waarheid te hebben gesproken. Haar verhaal klopte)
Leg mijn verhaal uit. Geef die internationale verzendcode. En moest toen mijn adresgegevens doorgeven. Daar ging het dus even mis met mijn postcode. Ik woon in 7942 (meppel), en na veel aandringen bleken ze daar in het systeem te hebben staan 1942 (beverwijk). Verkeerd ingescant dus.
(het idiote is, is dat de postcode 1942 met de 2 letters die ik achter 7942 heb staan, helemaal niet bestaat)
Dus hoe ze in hemelsnaam iets kunnen afleveren (proberen af te leveren) in beverwijk gaat mij boven mijn pet.
Maar de dame zei, dat het pakket naar aparte afdeling gestuurd zou worden en daar zouden ze kijken waar het dan wel heen moest.
Blijkt dus dat men alleen op postcode scant en verder nergens naar kijkt. Staat er woonplaats meppel op, maakt niet uit, we (proberen gewoon te) bezorgen in beverwijk.
Als ik het pakket na een dag of 4 niet had, moets ik weer bellen.
Dus belde na 4 dagen weer. Kreeg toen helemaal lulverhaal. Geen idee meer wat, want deze tut wist niks. Blablabla.
Na paar dagen nog steeds geen pakket. Weer bellen. Zelfde verhaal gedaan. En die trien vertelde me dat in dit soort gevallen, pakket niet af te leveren, het meteen weer terug gestuurd zou worden naar de afzender. In Hong Kong dus. Aarrgghh!!!!!!
Heb dus ook aantal keren mailcontact gehad met e2046. Die me prima hielpen. Goede service daar. Hebben me pakbon/verzendbon gemaild. En hoe tntpost er 1942 van kan maken, geen idee.
Ook gemaild dat het pak weer naar ze onderweg kon zijn en meer.
Vierde keer bellen tntpost ook ramp. Elke keer ander verhaal.
Maar om het kort te houden. Opeens stond tnt voor de deur. Met pakket.
Ze hadden mijn adres zomaar gevonden. Echt, mijn mond viel wagenwijd open. Wist niet wat ik meemaakte.
Wel klacht ingedient bij tntpost. Kwam daar ook nergens mee, want mijn pakket was ondertussen bezorgd. Dus probleem opgelost zeiden ze in brief. Over hun service, onzinverhalen, werd met geen woord gerept.
Enige positieve. Geen inklaringskosten en btw. Toch nog geluk bij ongeluk dus.
Er gaat regelmatig wat fout met inscannen.
Wilde keertje pakje voor mij op nummer 66 bezorgen, terwijl ik op 6 woon. En hoogste nummer in mijn straat is 32. Bij tnt bestaan dus spookhuizen. Boooeeeehhhh. Haha.
Of briefje in je bus doen, dat pakket bij de buren ligt. Kom je bij de buren, weten die van niks.
Komt die l*l volgende dag rustig weer het pakje bezorgen. Ja zei hij, de buurman was niet thuis. Dus heb pakje maar weer meegenomen.
Dus briefje in je bus doen, dat pakje bij buurman ligt VOORDAT je gaat kijken of hij ook thuis is. En dan gewoon wegrijden. Niet nog briefje in de bus, dat je pakje weer hebt meegenomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen