aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 153  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 nov 2014 15:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Maakie schreef:
Kom net thuis en er lag een briefje in de brievenbus dat ze vandaag geprobeerd hebben een pakketje bij me op te halen. Ik heb helemaal niets retour gestuurd! Wat? Wat? D: Toen ik dat briefje las schoten mijn gedachten meteen naar wat we hier een tijdje terug bespraken met oplichterspraktijken die pakketjes op komen halen bij je huis etc. Ik heb verder zelf echt al heel lang geen pakketjes gehad (alles kon de laatste tijd door de brievenbus) en ik heb wel wat voor buren aangenomen, maar allemaal netjes weer aan de buren gegeven.

Daarnet heb ik de code ingevuld op de website van PostNL en daar staat dat ze hebben geprobeerd een pakketje te bezorgen met als enige detail dat het pakketje 500gram weegt (geen afzender, land van herkomst etc.).

Heb nu de dag verzet naar een dag die mij uitkomt en ik hoop hoop hoop dat het gewoon zo is dat de bezorger het verkeerde vinkje heeft aangekruist en dat er dus gewoon een pakketje naar mij op weg is. >.<

Trouwens nog iets heel anders, ik zag net vandaag voor het eerst dat het mogelijk is om voor 2 euro extra een pakketje in de avond te laten bezorgen? Fijn dat ze die dienst nu hebben, maar aangezien mijn postkantoor tegenwoordig naast de supermarkt waar ik boodschappen doe zit, is het voor mij niet nodig. ;)

Cookiemonster schreef:
Mazzel hebben jullie. Ik moest deze week maar liefst 63 euro BTW-heffing aan DHL voor een zending uit Australië. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar misschien komt het door de waarde?

390 AUS dollar inclusief verzenden (met DHL -grrr!)

Het was een DVD box met alle 13 seizoenen van Baywatch (ja, heel fout, I know :o ) op 79 schijfjes. Geen goedkope box dus :wink:

Een dag later weer raak: Ghost In The Shell ARISE 4 van CDJapan, 22 euro douanekosten aan PostNL.

Duur geintje dus....


Om eerlijk te zijn vind ik die kosten nog wel meevallen als je bedenkt hoe duur die DVD box was! :O Ik ben 2x hard genaaid door DHL (1x 60 euro douanekosten op een pakketje twv 80 en 1x douanekosten op iets dat geen douanekosten moest hebben) en heb het ook aangevochten, maar helaas nooit wat van teruggekregen. Sindsdien probeer ik altijd DHL te ontwijken. >.<

Die van Ghost in the Shell is ook wel balen, aangezien je waarschijnlijk net een beetje boven dat minimumbedrag zat...

Een verassings pakket. Wat spannend. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen straks.

En is dat niet een beetje een loze actie? Aanemend dat er al meerdere postnl bezorgers zijn die het na 6e komen afleveren? Dan is het bij de een wel waar voor je geld en bij de ander niet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat straks.

En dat is voor altijd de rede dat ik douane kosten niet mag. Ik zou zo veel minder problemen hebben met het betalen van douane kosten als ik wist dat iedereen er voor betaald en als ik eindelijk eens van die service kosten van Postnl af zou zijn. Ja ik weet het Ebay heeft zoo'n optie, maar ik merk vaak dat je dan vooralsnog minstens $50 kwijt bent voor een pakketje, dus heb er tot nu toe geen gebruik van gemaakt, en jammer genoeg heeft AmiAmi ook geen optie daar voor...

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 04 nov 2014 20:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2009 18:50
Hoe vind je deze:

Gisteren kwam mijn Blond Amsterdam winterschaal binnen, blij toe in de middag.
Loop ik naar de deur, staat het pakket op z'n zij voor de deur en is mijn chaffeur al een stuk doorgereden. Denk ik uiteindelijk "die komt niet meer terug". Stopt ie aan het einde van de straat, stapt uit en roept: "wacht ik moet hem nog inscannen" terwijl ik de deur wou dichtdoen.

Not cool dude, not cool. Ten eerste: welke idioot laat een pakket ZOMAAR voor de deur achter?! Voor hetzelfde geld was ik niet thuis.

Zou me niks verbazen als dit dezelfde knul is die de vorige keer een strikt persoonlijke brief van m'n pa zomaar aan mijn ma leverde en DEZELFDE knul die ons pakket verkeerd had bezorgd en die van nummer 14 bij ons had afgeleverd en heeft gezegd: "kunnen jullie onderling ruilen". *side-note: buurvrouw van nummer 14 zag hem nadat mijn ma aanbelde en het vertelde nog langs lopen en schreeuwde: "vuile prutser, kun je dan ook helemaal niks goed doen?!" (het gebeurd de laatste tijd steeds vaker dus denk dat het om dezelfde bezorger gaat, de andere bezorgers heb ik nooit problemen mee gehad)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 nov 2014 09:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Bri schreef:
Cookiemonster schreef:
Mazzel hebben jullie. Ik moest deze week maar liefst 63 euro BTW-heffing aan DHL voor een zending uit Australië. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar misschien komt het door de waarde?

390 AUS dollar inclusief verzenden (met DHL -grrr!)

Het was een DVD box met alle 13 seizoenen van Baywatch (ja, heel fout, I know :o ) op 79 schijfjes. Geen goedkope box dus :wink:

Een dag later weer raak: Ghost In The Shell ARISE 4 van CDJapan, 22 euro douanekosten aan PostNL.

Duur geintje dus....


Ja, 21% BTW over 390 Aud en 10 Euro inklaringskosten.

http://www.invoercalculator.nl/ is handig om van te voren de kosten redelijk nauwkeurig te kunnen bepalen.

Dus ook uit Australië geldt dat? Was in het verleden niet zo, tenminste bij mij. Maar goed, het is Baywatch dus het geld dubbel en dwars waard :D

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 nov 2014 09:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
@Maakie
Ja, als je het zo bekijkt wel. Maar het is toch veel als je het niet verwacht. Australië heb ik nog nooit voor hoeven te betalen voor zover ik mij kan herinneren.

GiTS is idd balen! :((

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 05 nov 2014 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2006 18:58
Woonplaats: Asten, Nederland
HaineChan schreef:
Hoe vind je deze:

Gisteren kwam mijn Blond Amsterdam winterschaal binnen, blij toe in de middag.
Loop ik naar de deur, staat het pakket op z'n zij voor de deur en is mijn chaffeur al een stuk doorgereden. Denk ik uiteindelijk "die komt niet meer terug". Stopt ie aan het einde van de straat, stapt uit en roept: "wacht ik moet hem nog inscannen" terwijl ik de deur wou dichtdoen.

Not cool dude, not cool. Ten eerste: welke idioot laat een pakket ZOMAAR voor de deur achter?! Voor hetzelfde geld was ik niet thuis.

Zou me niks verbazen als dit dezelfde knul is die de vorige keer een strikt persoonlijke brief van m'n pa zomaar aan mijn ma leverde en DEZELFDE knul die ons pakket verkeerd had bezorgd en die van nummer 14 bij ons had afgeleverd en heeft gezegd: "kunnen jullie onderling ruilen". *side-note: buurvrouw van nummer 14 zag hem nadat mijn ma aanbelde en het vertelde nog langs lopen en schreeuwde: "vuile prutser, kun je dan ook helemaal niks goed doen?!" (het gebeurd de laatste tijd steeds vaker dus denk dat het om dezelfde bezorger gaat, de andere bezorgers heb ik nooit problemen mee gehad)



gewoon klacht indienen bij postnl. via TWITTER



Moa en ik ben nog steeds tevreden.
Al bellen ze niet aan soms.. maar dan ligt het netjes in de brievenbus (groene brievenbus daar passen ook kleinere pakketten in). en via the POSTNL app weet ik of het bezorgd is. (natuurlijk als ik trackingnummer heb).
Maar dat zal ook wel komen dat hier in de straat iedereen huge ramen heeft. Dus stomme acties worden zo gezien XD

_________________
Afbeelding
Koop op: Amazon | Read at: Globalmix
JAPANES V-KEI/ROCK MUSIC NEWS, REVIEWS, AND MORE!
J-ROCK'N'ROLL | J-MUSIC STRIKE | VKEI KONKON


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 nov 2014 13:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
xxnickiyxx schreef:
Een verassings pakket. Wat spannend. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen straks.

En is dat niet een beetje een loze actie? Aanemend dat er al meerdere postnl bezorgers zijn die het na 6e komen afleveren? Dan is het bij de een wel waar voor je geld en bij de ander niet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat straks.

En dat is voor altijd de rede dat ik douane kosten niet mag. Ik zou zo veel minder problemen hebben met het betalen van douane kosten als ik wist dat iedereen er voor betaald en als ik eindelijk eens van die service kosten van Postnl af zou zijn. Ja ik weet het Ebay heeft zoo'n optie, maar ik merk vaak dat je dan vooralsnog minstens $50 kwijt bent voor een pakketje, dus heb er tot nu toe geen gebruik van gemaakt, en jammer genoeg heeft AmiAmi ook geen optie daar voor...


Pakketje was net bezorgd! Gelukkig ging het hier om iets dat verkeerd aangevinkt was, het was gelukkig een bezorging. *veegt resterend angstzweet van voorhoofd* Mega-offtopic, maar het was een type vest die ik al heel lang wilde hebben en op internet besteld had. Zo comfortabel en happy er mee! <3

Ik heb ook een enkele keer een hele late bezorging gehad, maar dat kwam dan doordat de postbezorger algemeen vertraging had opgelopen met bezorgen gedurende de dag. Dan heb ik inderdaad het "geluk" van een type bezorging die anders 2 euro extra zou kosten. Als je voor 's avonds betaald en het pakketje komt ook 's avonds, lijkt er me weinig om over te klagen. Er zou wel een giga klachtenstroom kunnen komen als die bezorging dan niet in de avond gebeurd en dat ze in de middag al aan je deur staan te bellen en een gemist-briefje achterlaten. :P

En ben het helemaal met je laatste uitspraak eens. Ik ben vaak ook een persoon die niet giga pakketten ontvangt, maar wel redelijk vaak pakketjes die dan net over dat minimumbedrag zitten en als iets frustrerend is, is het die hoge "service"kosten en dan maar enkele euro's aan echte douanekosten moeten betalen. Verder moeten ze ook toch eens echt gaan upgraden naar een pinautomaat, want zo'n exact bedrag tot en met de cent in huis hebben is onmogelijk. En ookal zijn er van die berekeningssites, het gebeurd regelmatig dat het toch enkele euro's duurder of goedkoper uitvalt. (Weet nog een keer van een berekening dat ik dacht 47 en nog wat cent te moeten betalen, bleek het 51 te zijn aan de deur. Ik had dus alleen een briefje van 50 net even gepint en te weing muntgeld om het aan te vullen. Toen moesten ze inplannen dat het pakketje weer opnieuw bezorgd ging worden en dan moest ik wel het geld gepast in huis hebben *zucht steun*).

HaineChan schreef:
Hoe vind je deze:

Gisteren kwam mijn Blond Amsterdam winterschaal binnen, blij toe in de middag.
Loop ik naar de deur, staat het pakket op z'n zij voor de deur en is mijn chaffeur al een stuk doorgereden. Denk ik uiteindelijk "die komt niet meer terug". Stopt ie aan het einde van de straat, stapt uit en roept: "wacht ik moet hem nog inscannen" terwijl ik de deur wou dichtdoen.

Not cool dude, not cool. Ten eerste: welke idioot laat een pakket ZOMAAR voor de deur achter?! Voor hetzelfde geld was ik niet thuis.

Zou me niks verbazen als dit dezelfde knul is die de vorige keer een strikt persoonlijke brief van m'n pa zomaar aan mijn ma leverde en DEZELFDE knul die ons pakket verkeerd had bezorgd en die van nummer 14 bij ons had afgeleverd en heeft gezegd: "kunnen jullie onderling ruilen". *side-note: buurvrouw van nummer 14 zag hem nadat mijn ma aanbelde en het vertelde nog langs lopen en schreeuwde: "vuile prutser, kun je dan ook helemaal niks goed doen?!" (het gebeurd de laatste tijd steeds vaker dus denk dat het om dezelfde bezorger gaat, de andere bezorgers heb ik nooit problemen mee gehad)


Als tip hiervoor heb ik om de bezorger de volgende keer aan te spreken hierover. Als dan nog steeds dit aanhoudt, kan je ook de "gemene" route opgaan en er een klacht over indienen bij PostNL.

Ik heb al meerdere verhalen gehoord over mensen die na klachten een nieuwe bezorger in de buurt kregen. Hou er dan wel rekening mee dat je er misschien wel voor zorgt dat de betreffende bezorger ontslagen wordt. >.<

Cookiemonster schreef:
@Maakie
Ja, als je het zo bekijkt wel. Maar het is toch veel als je het niet verwacht. Australië heb ik nog nooit voor hoeven te betalen voor zover ik mij kan herinneren.

GiTS is idd balen! :((


Tsja, Australië ligt buiten Europa, dus voor zover ik weet evenveel kans op douane als dat je iets uit Amerika of China haalt. Koop zelf weinig uit Australië, misschien 1x een pakketje gehad?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 nov 2014 14:18 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Citaat:
Ik heb al meerdere verhalen gehoord over mensen die na klachten een nieuwe bezorger in de buurt kregen. Hou er dan wel rekening mee dat je er misschien wel voor zorgt dat de betreffende bezorger ontslagen wordt. >.<


Wat vervelend is voor die mensen, maar ik heb persoonlijk weinig medelijden met mensen die een baan verliezen die ze toch al amper uitvoerden.

Dat gezegd, vergeet de mensen niet die hun werk wel goed doen! Geef die pakketbezorgers eens een fooi met de feestdagen of zo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 06 nov 2014 19:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2009 18:50
Tamara schreef:
Citaat:
Ik heb al meerdere verhalen gehoord over mensen die na klachten een nieuwe bezorger in de buurt kregen. Hou er dan wel rekening mee dat je er misschien wel voor zorgt dat de betreffende bezorger ontslagen wordt. >.<


Wat vervelend is voor die mensen, maar ik heb persoonlijk weinig medelijden met mensen die een baan verliezen die ze toch al amper uitvoerden.

Dat gezegd, vergeet de mensen niet die hun werk wel goed doen! Geef die pakketbezorgers eens een fooi met de feestdagen of zo.

De rest van de bezorgers heb ik ook geen problemen mee, maar dit is dus een nieuwe knul die het ook bij de buren slecht blijkt te doen. Hij stond nog geen 2 min voor de deur toen ie al doorreed met de auto.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 08 nov 2014 12:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Tamara schreef:
Dat gezegd, vergeet de mensen niet die hun werk wel goed doen! Geef die pakketbezorgers eens een fooi met de feestdagen of zo.


Ik heb bij redelijk wat werk in het verleden dat ik heb gehad vaak te horen gekregen dat fooien aannemen van klanten niet mag. :/ Is dat bij PostNL ook niet zo?

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 08 nov 2014 13:09 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Geen idee, bij welke het wel en niet mag, maar ik zie geen bordje om de nekken van bezorgers hangen waarop staat dat ze absoluut niets mogen aannemen. Meestal geef ik zelf overigens iets van appelflappen of iets anders van de plaatselijke bakker :)

(Plus, als folderbezorgers met de feestdagen mogen komen bedelen omdat ze de wijk al 3 maanden lopen, zouden vaste bezorgers die al jaren goed werk leveren toch ook een extraatje moeten verdienen?)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 08 nov 2014 19:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
Nieuwe bezorger in onze wijk. Gezien ervaring maar meteen duidelijk gemaakt dat ik het niet fijn vind om opmerkingen te krijgen over mijn pakketjes. "Alweer een pakketje voor Dhr. [mijn naam]." of "Daar ben ik weer, maar dat verbaast u vast niet". "Ja, ja, daar ben ik weer". |:(

Dus toen hij later deze week weer kwam meteen verteld dat ik het dus niet wil hebben, omdat het bij ons in het gezin een heet hangijzer is. Gisteren kwam ie en hij heeft het blijkbaar begrepen want hij maakte geen opmerkingen meer. Gewoon netjes pakketje overhandigen en zo.

Heeft de assertiviteitstraining toch geholpen :mrgreen:

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 08 nov 2014 20:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
Ik ben even benieuwd of iemand hier mee ervaring heeft.
Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan wat minstens 4 cm dik was. Volgens PostNl zelf was dit dus te groot voor de brievenbus maten, want dat is max 3.2 cm. Toen ik wilde betalen bleek dus dat de kassamedewerker dacht dat het door de brievenbus paste. Ik hoefde immers maar 3,84 te betalen. Ik heb haar hier op aangesproken en na dat mij werd verteld dat zij wel zeker wist dat het zou passen en ze nog nooit een klant had gehad die het duurder wilde maken heeft ze alsnog naar mijn wens geluisterd en heeft ze het per pakketpost gedaan.
Maar nu vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik het niet had gemerkt. Ik neem aan dat het dan gewoon door een pakket bezorger wordt afgeleverd, maar zou de ontvanger dan nog extra bij moeten betalen? Want technisch gesproken zou het dan niet mijn fout zijn maar die van de kassamedewerker. Heeft iemand daar ervaring mee?

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 09 nov 2014 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2013 18:44
Woonplaats: Naast de buren
xxnickiyxx schreef:
Ik ben even benieuwd of iemand hier mee ervaring heeft.
Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan wat minstens 4 cm dik was. Volgens PostNl zelf was dit dus te groot voor de brievenbus maten, want dat is max 3.2 cm. Toen ik wilde betalen bleek dus dat de kassamedewerker dacht dat het door de brievenbus paste. Ik hoefde immers maar 3,84 te betalen. Ik heb haar hier op aangesproken en na dat mij werd verteld dat zij wel zeker wist dat het zou passen en ze nog nooit een klant had gehad die het duurder wilde maken heeft ze alsnog naar mijn wens geluisterd en heeft ze het per pakketpost gedaan.
Maar nu vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik het niet had gemerkt. Ik neem aan dat het dan gewoon door een pakket bezorger wordt afgeleverd, maar zou de ontvanger dan nog extra bij moeten betalen? Want technisch gesproken zou het dan niet mijn fout zijn maar die van de kassamedewerker. Heeft iemand daar ervaring mee?


Volgens 'de regels' als er onvoldoende gefrankeerd is moet de afzender (mits deze bekend is) het verschil betalen. Als de afzender niet bekend is zal de ontvanger moeten betalen.
Als je niks gezegd had en er ook geen afzenderadres op het pakketje staat dan kan de ontvanger eventueel kosten op de afzender kunnen verhalen en jij als afzender in dit geval bij de kassamedewerker, al is het maar de vraag hoe graag iedereen daar aan wil meewerken.
Maar dat is de theorie, in de praktijk kunnen er verschillende scenario's opdoen en heb daar (helaas/gelukkig) geen ervaring mee.


Mijn semi-klacht over PostNL: Iets besteld wat de volgende bezorgt zou worden (wat voor mij de enige reden was dat ik het nu besteld had). Ze zouden het komen afleveren tussen 14:00-16:00. Ik moest om 17:30 weg en als het dan nog niet binnen zou zijn zou het pas week later worden dat ik het in ontvangt kon nemen.
Na 16:00 nog niks, maar was nog hoop aangezien ze hier vaak rond 16:45-17:00 komen.
Was me al klaar aan het maken om te vertrekken 17:20 toen bezorger kwam. Alles dus nog wel goed afgelopen maar naarmate de tijd vordert voel jeje toch wel soort van gespannen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 10 nov 2014 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011 21:21
Woonplaats: Rijswijk
rupio schreef:
xxnickiyxx schreef:
Ik ben even benieuwd of iemand hier mee ervaring heeft.
Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan wat minstens 4 cm dik was. Volgens PostNl zelf was dit dus te groot voor de brievenbus maten, want dat is max 3.2 cm. Toen ik wilde betalen bleek dus dat de kassamedewerker dacht dat het door de brievenbus paste. Ik hoefde immers maar 3,84 te betalen. Ik heb haar hier op aangesproken en na dat mij werd verteld dat zij wel zeker wist dat het zou passen en ze nog nooit een klant had gehad die het duurder wilde maken heeft ze alsnog naar mijn wens geluisterd en heeft ze het per pakketpost gedaan.
Maar nu vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik het niet had gemerkt. Ik neem aan dat het dan gewoon door een pakket bezorger wordt afgeleverd, maar zou de ontvanger dan nog extra bij moeten betalen? Want technisch gesproken zou het dan niet mijn fout zijn maar die van de kassamedewerker. Heeft iemand daar ervaring mee?


Volgens 'de regels' als er onvoldoende gefrankeerd is moet de afzender (mits deze bekend is) het verschil betalen. Als de afzender niet bekend is zal de ontvanger moeten betalen.
Als je niks gezegd had en er ook geen afzenderadres op het pakketje staat dan kan de ontvanger eventueel kosten op de afzender kunnen verhalen en jij als afzender in dit geval bij de kassamedewerker, al is het maar de vraag hoe graag iedereen daar aan wil meewerken.
Maar dat is de theorie, in de praktijk kunnen er verschillende scenario's opdoen en heb daar (helaas/gelukkig) geen ervaring mee.


Mijn semi-klacht over PostNL: Iets besteld wat de volgende bezorgt zou worden (wat voor mij de enige reden was dat ik het nu besteld had). Ze zouden het komen afleveren tussen 14:00-16:00. Ik moest om 17:30 weg en als het dan nog niet binnen zou zijn zou het pas week later worden dat ik het in ontvangt kon nemen.
Na 16:00 nog niks, maar was nog hoop aangezien ze hier vaak rond 16:45-17:00 komen.
Was me al klaar aan het maken om te vertrekken 17:20 toen bezorger kwam. Alles dus nog wel goed afgelopen maar naarmate de tijd vordert voel jeje toch wel soort van gespannen.


Blij dat ik er dan toch maar wat van gezegd had. Ik betwijfelde al dat het gewoon gratis zou worden 8D

En dat valt inderdaad een beetje tegen, atijd lekker stressen dan. Al heb ik door de jaren heen geleerd dat het meestal wel op de afgeproken dag wordt bezorgd (of max een dag later ofzo) maar van die tijden heeft nooit wat geklopt. Ik weet uit ervaring bijvoorbeeld dat mijn pakket bezorger tussen 1 en 2 komt, maar op de planning staat altijd wat anders....

_________________
Snowdust Cosplay Nieuwe page!
Mijn verkoop topic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TNT SLECHT
BerichtGeplaatst: 10 nov 2014 14:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14
Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Tamara schreef:
Geen idee, bij welke het wel en niet mag, maar ik zie geen bordje om de nekken van bezorgers hangen waarop staat dat ze absoluut niets mogen aannemen. Meestal geef ik zelf overigens iets van appelflappen of iets anders van de plaatselijke bakker :)

(Plus, als folderbezorgers met de feestdagen mogen komen bedelen omdat ze de wijk al 3 maanden lopen, zouden vaste bezorgers die al jaren goed werk leveren toch ook een extraatje moeten verdienen?)


Ah ja, dan lijkt eten geven me inderdaad veiliger. (Niet zeker of het related is aan PostNL, maar geld aannemen van klanten kan echt voor grote problemen zorgen bij sommig werk.)

Zelf woon ik pas sinds kort op dit adres en tot nu toe heb ik alleen nog maar verschillende bezorgers gezien. xD Dus ik heb geen vaste om een cadeautje aan te geven, ik denk er nog even over na, want ik zou ze in principe wel wat extra willen geven met de feestdagen (postbezorger zijn verdient over het algemeen ook niet zo goed en ze hebben vaak onbetaald overuren).

xxnickiyxx schreef:
Ik ben even benieuwd of iemand hier mee ervaring heeft.
Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan wat minstens 4 cm dik was. Volgens PostNl zelf was dit dus te groot voor de brievenbus maten, want dat is max 3.2 cm. Toen ik wilde betalen bleek dus dat de kassamedewerker dacht dat het door de brievenbus paste. Ik hoefde immers maar 3,84 te betalen. Ik heb haar hier op aangesproken en na dat mij werd verteld dat zij wel zeker wist dat het zou passen en ze nog nooit een klant had gehad die het duurder wilde maken heeft ze alsnog naar mijn wens geluisterd en heeft ze het per pakketpost gedaan.
Maar nu vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik het niet had gemerkt. Ik neem aan dat het dan gewoon door een pakket bezorger wordt afgeleverd, maar zou de ontvanger dan nog extra bij moeten betalen? Want technisch gesproken zou het dan niet mijn fout zijn maar die van de kassamedewerker. Heeft iemand daar ervaring mee?


Er is mij meerdere malen verteld door postNL-medewerkers in het verleden van "Als het door de brievenbus past, dan mag het voor brievenbustarieven verzonden worden!" Vaak was het ook zo dat ze van tevoren het eerst in het postvakje probeerde te duwen voordat ze het gingen wegen. (Heb vaak genoeg dingen verzonden op het postkantoor als envelop die echt wel over de 3,2CM zaten.)

In principe is het zo dat na het frankeren de medewerker het in het postvak daar moet doen of dat ze het in de rekken met pakketjes leggen. Dus als de medewerker dan een fout gemaakt heeft, zal dat anders snel blijken als het niet door het vakje kan. :P

Wat rupio zegt trouwens klopt wel, met de boetes voor onderfrankering. Maar aan de andere kant als je iets afrekent op het postkantoor, ligt de fout waarschijnlijk meer aan de PostNL-medewerker dan aan de verzender, dus ik weet niet zeker of het dan ook op gaat...(persoonlijk heb ik dus nog nooit problemen gehad ermee)

_________________
Verkoop en gezocht I Figure-blog I MFC I Cosplay

Next con/event:
Animecon 2019:
Friday: Vocaloid - Calne Ca (partial)
Saturday: Gurokawaii coord
Sunday: TERA - Elin Priestess (debut!)

Afbeelding
Gives lectures and events at conventions & Staff YaYcon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 153  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling