Geregistreerd: 25 jul 2004 12:59 Woonplaats: The Sacred Realm
Oh, de OV kaart moet worden opgehaald? Wanneer hebben jullie daar bericht van gekregen, dan?
Ik heb namelijk twee maanden geleden ofzo een formulier ingevuld en opgestuurd (met pasfoto en kopie van paspoort). Dan zou ik binnen 3 weken bericht krijgen over de kaart, of een afwijzing. Maar ik heb niks ontvangen. En die stomme hulplijn is altijd bezet. Ik heb een keer 20 minuten aan de lijn gehangen voordat ik opgaf, en het kost dus wel 10 cent per minuut.
Krijg ik misschien nog bericht, of...?
_________________ Do not be distraught. Always with the end, comes hope and rebirth.
ik heb mijn ov-chipkaart tegelijk gekregen met mijn ov-studentenkaart.
en je hoeft de kaart niet op te halen; maar het abonnement. en dat kan dan weer bij van die ov-chipkaart oplaadpunten.
ik heb de mijne gevonden bij de AH to go op station haarlem. maar via internet kan je er ook achter komen waar dat kan...
Geregistreerd: 25 jul 2004 12:59 Woonplaats: The Sacred Realm
Het internet? Ik ben die site al vijf keer afgegaan, maar ik kon daar niks vinden.
Edit: Oh, laat maar, ik zie het al.
"Op deze site staat dat ik mijn studentenreisproduct kan ophalen, maar ik heb nog geen Studenten OV-chipkaart.
Stuur zo snel mogelijk het aanvraagformulier in dat je eerder hebt ontvangen. Dan ontvang je binnen 3 weken je Studenten OV-chipkaart op het door jou opgegeven adres. Heb je geen formulier ontvangen, dan kun je dat alsnog aanvragen via deze site. Is je OV-chipkaart niet binnen 3 weken naar je toe gestuurd zonder tegenbericht, neem dan contact op met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Zij zoeken voor jou uit wat de productiestatus is en helpen je verder."
Dus... ja. Ik heb die kaart nooit ontvangen, waardoor ik mijn abbonement niet kan ophalen.
_________________ Do not be distraught. Always with the end, comes hope and rebirth.
Heel eenvoudig:
Als je de bus in stapt staat er zo'n wit apparaat. Daar leg je je portemonnaie (waar het pasje in zit) tegenaan. En dan doet het apparaat als het goed is "PIEP" met op het schermpje "Goede reis" en een groen lampje. Als het lampje rood is, is het niet goed en moet je even op het schermpje kijken wat er aan de hand is.
Ben je vervolgens bij je halte van bestemming, zie je bij de uitstapdeur ook zo'n apparaat staan. Leg je weer je portemonnaie tegen aan en "PIEP" met een groen lampje, en dan wat cijfertjes die niet interessant zijn. En dan kun je verder.
Geregistreerd: 27 maart 2005 12:28 Woonplaats: Groningen
Ik had begrepen dat het week- of weekendabonnement uiterlijk 1 januari klaar 'staat'. Oftewel: negeer de adviesdatum en haal je abbo meteen in het nieuwe jaar?
Uhm, 1 Januari kun je er gewoon nog meereizen, ik geloof dat je voor 31 Januari je bestelling opgehaald moet hebben en op de website staat wanneer je deze op kunt halen (welke periode).
Dat is wat ik heb begrepen ervan, Maarja ik vind het sowieso maar gezeur met al dat ov -_-
Dit geldt echter alleen als je er al een hebt : ) Ik weet niet hoe het zit met mensen die er nog geen een hebben. Ik zou zeggen: zo snel mogelijk aanvragen xD
OV studentenkaart is leuk: ik moest mijn "echte" inleveren en mocht de chipper houden. En niemand bij de OV bedrijven die hem blokkeert. Tadaa, free traveling continues,
Geregistreerd: 21 dec 2009 00:00 Woonplaats: Amsterdam
Bij mij was het volgende aan de hand.
Ik heb nu zo'n paarse (tijdelijke) studenten chipkaart. Deze heb ik gehaald met mijn OV (dat groene geplastificeerde ding) bij zo'n GVB service ding op een station. Deze heb ik al een keer laten verlengen (gratis binnen 1 seconde bij datzelfde GVB service ding). Ik heb die Studenten OV Chip met pasfoto al een maand geleden aangevraagd en nog niets ontvangen. Daarom benk dus wezen bellen met die helpdesk. Na letterlijk een kwartier in de wacht te hebben gestaan verzekerde die dude mij dat het allemaal goed ging komen. Wat bleek is dat er iets niet goed was gegaan met het fabriceren van mijn kaart en dat ik hem opnieuw moest aanvragen. Hiervoor moest ik een formulier aanvragen op die website, die is binnen een week binnen. Ook vertelde hij me dat ik een andere tijdelijke kaart binnen kreeg waarmee ik dus gewoon gratis kan blijven reizen.
Geregistreerd: 22 mei 2009 12:05 Woonplaats: Area 11
Ik heb m'n chipkaart met pasfoto al wel binnen, maar ik kan het moment niet ophalen
En op het station in Alkmaar hebben we volgens mij alleen op spoor 1 zo'n roze chippunt, terwijl ik de trein van spoor 5 moet hebben en ook aan kom fietsen aan de kant van spoor 5 en ik nu dus 5 minuten extra moet lopen op maandagochtend half 7
Ik ben trouwens benieuwd hoe mijn oma nu met de trein gaat reizen, die koopt haar kaartjes altijd al aan het loket omdat ze niet weet hoe zo'n automaat werkt...
Fijn dat het niet aan mij ligt dat ik gek wordt van die chipkaart. 8D
Wel slecht dat die klantenservice geld kost, terwijl zij het allemaal vaag hebben geregeld en onduidelijke informatie verstrekken.
Maar ik zal morgen toch maar eens bellen, aangezien ik mijn OV kaart ook al weken geleden had moeten krijgen. >_<'
De arme mensen van het postkantoor worden hier ook bestookt met vragen, terwijl zij hier allemaal niets meer mee te maken hebben... u_u
Eris schreef:
Ik ben trouwens benieuwd hoe mijn oma nu met de trein gaat reizen, die koopt haar kaartjes altijd al aan het loket omdat ze niet weet hoe zo'n automaat werkt...
Rekening houden met oude mensen is zoooo vorige eeuw. ;D
Ik vraag me ook af hoe ze dit gaan aanpakken met toeristen, en internationale reizen met openbaar vervoer?
Geregistreerd: 19 jan 2005 23:46 Woonplaats: Fryslân
Eris schreef:
Ik ben trouwens benieuwd hoe mijn oma nu met de trein gaat reizen, die koopt haar kaartjes altijd al aan het loket omdat ze niet weet hoe zo'n automaat werkt...
Sowieso, als onze generatie al geen hol van de chipkaart snapt, hoe moeten de ouderen het dan snappen?
Dit is echt zo slecht geregelt... Wat mij betreft hadden we gewoon de normale OV-kaart gehouden
en in de meeste regios kun je zo makkelijk frauderen.
venlo-eindhoven staan alleen paaltjes waar je in ein uit moet checken. wie controleerd of je dat überhaubt wel doet?
ik zal uitleggen hoe het werkt
de controlleurs in de trein hebben binnenkort
allemaal een soort scanner (gebruiken ze nu al voor kortings-
kaarten) deze kijkt of je ingechecked staat
daarnaast als je inchecked word er 4,- van je chippas afgehaald
en dat is je boete als je niet uitchecked ofzo, maar ik weet niet precies
hoe het bij de NS werkt overigens
_________________ Currently Watching:
.Hack//Sign 11/26
One Piece ??/56
Geregistreerd: 04 maart 2007 21:54 Woonplaats: Den Haag
De enige manier van 'zwartrijden' zou zijn als je gewoon niet in/uitcheckt. Leuke is wel dat je mag gaan betalen als ze de controleurs je kaartje scannen en zien dat je niet hebt ingecheckt.
Als je wel netjes incheckt, maar denkt "haha, ik ga lekker niet uitchecken" dan snij je jezelf in de vingers. Bij het inchecken betaal je voor de hele reis (hele traject van je bus/trein/tram), en bij het uitchecken wordt het stukje traject wat je niet hebt gebruikt er weer bij gestort.
_________________ "Au contraire, baby, you can't resist me."
Oh, de OV kaart moet worden opgehaald? Wanneer hebben jullie daar bericht van gekregen, dan?
Ik heb namelijk twee maanden geleden ofzo een formulier ingevuld en opgestuurd (met pasfoto en kopie van paspoort). Dan zou ik binnen 3 weken bericht krijgen over de kaart, of een afwijzing. Maar ik heb niks ontvangen. En die stomme hulplijn is altijd bezet. Ik heb een keer 20 minuten aan de lijn gehangen voordat ik opgaf, en het kost dus wel 10 cent per minuut.
Krijg ik misschien nog bericht, of...?
Ik heb precies hetzelfde gehad! Ook aan de lijn gehangen, en nu zeggen ze: Ja, wij hebben jouw formulier nooit gezien hier.
Ik: WAT?! Ik heb foto's laten maken, alles op tijd ingevuld en opgestuurd en dan zijn jullie het kwijt. (Maar ik krijg wel op dit adres informatie OVER die ov chipkaart enzo - dus dat klopt toch niet? Dan sta ik toch wel in hun systeem?)
Ik moet het formulier opnieuw op de website aanvragen, dan krijg je hem in een week thuis en dan moet je hem WEER opsturen.
En ik vraag me af wie mijn pasfoto's betaald.
EN of ik de kaart uberhaupt wel binnen heb voor het einde van het jaar.
_________________ MangaKissa Kom naar de MangaKissa in de Pauwstraat 13, Utrecht! Door adoptant te worden kun je ons mee helpen voor altijd open te blijven! www.mangakissa.nl
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen