aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 10:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3742 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 250  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 09:59 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Hoe is het geweldig? Het is de ene willekeurig gegenereerde dungeon na de andere :/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 13:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2006 23:59
Woonplaats: Zaanstad
Owh....er zijn dus RPG's die Tamara NIET leuk vindt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2008 18:07
Woonplaats: Heenvliet
Tja ik snap het bezwaar ook wel, een random generated dungeon heeft niet de glans van een voorgeprogrammeerde encounter.
Uiteindelijk kom je toch terug op dezelfde textures en beesten in ellenlange gangen die niet eens een nut hoeven te hebben of doodlopen zonder schatkisten of vordering van het verhaal.

Het is overigens niet de enige game die dit doet, Spore is ook niet mis van random content, met het verschil de optie om bij willekeurige mensen content weg te halen (i.e. penis monsters).
Argument voor de random content is dat de games op deze manier veel groter worden en dat het te veel werk zou zijn om dit allemaal handmatig te doen.
Persoonlijk denk ik dat je wel een deel van een game randomized zou mogen aanbrengen, denk aan grote grasvelden tussen gebieden, met een goed algoritme kan je die saaiere plaatsen toch nog interessant houden.
Maar teveel random is nooit goed, een game leeft juist door de interessante locaties die het je laat zien.


Oh en het is een single player mmo, een genre dat ik nooit heb begrepen
Het leuke aan een mmo is toch juist met veel mensen tegelijk die game te spelen?

_________________
Take me out to the black, tell 'em I ain't commin' back.

Burn the land and boil the sea,
you can't take the sky from me!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 16:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 20:41
Woonplaats: Zaandam
Ik stoor me helemaal niet aan de random generated dungeons, dat zijn juist de dingen die ik geweldig aan het spel vind. Ik krijg echt het gevoel dat ik een MMO genaamd The World aan het spelen ben, en alleen al door dat gevoel krijgt het spel van mij een dikke voldoende. Vooral als je de manga en novels hebt gelezen, en de anime hebt gekeken, is het een leuke ervaring om die dingen die je tot nu toe hebt gelezen, nu zelf te beleven. De random dungeons zijn erg leuk om door te spelen, en de simpele textures, simpele treasure boxes, etc, geeft voor mij het spel een geweldige "old-skool-MMO" gevoel :). Maar meningen verschillen.

Offkors schreef:
Oh en het is een single player mmo, een genre dat ik nooit heb begrepen
Het leuke aan een mmo is toch juist met veel mensen tegelijk die game te spelen?

.hack simuleert een MMO, er zijn weldegelijk andere "players" die door de root towns zwerven, en op het forum wordt ook constant gepost door "mensen". Het is natuurlijk allemaal nep, maar toch voelt het wel een beetje aan alsof je online speelt. Ik vind het een leuk en origineel idee, en omdat het niet echt online is, openen er veel nieuwe mogelijkheden voor het spel, die niet mogelijk geweest zouden zijn als het spel wel echt online was. Dus .hack is echt een uniek spel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 17:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2008 18:07
Woonplaats: Heenvliet
Kubus schreef:
Ik stoor me helemaal niet aan de random generated dungeons, dat zijn juist de dingen die ik geweldig aan het spel vind. Ik krijg echt het gevoel dat ik een MMO genaamd The World aan het spelen ben, en alleen al door dat gevoel krijgt het spel van mij een dikke voldoende.

Iedere 'echte' mmo die ik tot op heden heb gespeeld had geen random generated content (op wellicht wat van de items na) maar zorgvuldig gebouwde omgevingen die vol zaten met content.

Kubus schreef:
.hack simuleert een MMO, er zijn weldegelijk andere "players" die door de root towns zwerven, en op het forum wordt ook constant gepost door "mensen".
Het is natuurlijk allemaal nep, maar toch voelt het wel een beetje aan alsof je online speelt.

Dat is precies mijn probleem ermee, je praat alsnog met bots.
De echte kameraadschap die je in een guild opbouwt is niet aanwezig.
Interactie tussen de spelers is juist wat een mmo game zo leuk maakt.
Zelfs als je tot bepaalde hoogte menselijke interactie probeert te emuleren zal het nooit de schijnbare willekeur bereiken die menselijke spelers hebben.

_________________
Take me out to the black, tell 'em I ain't commin' back.

Burn the land and boil the sea,
you can't take the sky from me!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 17:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 sep 2005 20:41
Woonplaats: Zaandam
Offkors schreef:
Iedere 'echte' mmo die ik tot op heden heb gespeeld had geen random generated content (op wellicht wat van de items na) maar zorgvuldig gebouwde omgevingen die vol zaten met content.

Maar dit is ook niet iedere 'echte' mmo, dit is The World, en die werkt met keywords. Een systeem die ik veel vetter en origineler vind dan die in andere 'echte' mmos. XP

Offkors schreef:
Dat is precies mijn probleem ermee, je praat alsnog met bots.
De echte kameraadschap die je in een guild opbouwt is niet aanwezig.
Interactie tussen de spelers is juist wat een mmo game zo leuk maakt.
Zelfs als je tot bepaalde hoogte menselijke interactie probeert te emuleren zal het nooit de schijnbare willekeur bereiken die menselijke spelers hebben.

Tja, ik heb nooit iets gehad met guilds in mmos, en tja, je hebt niet erg veel interactie met de 'mensen' in .hack, maar ik vind het wel leuk nagebootst. Parties maken enzo is erg leuk. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk.

Anyway, we gaan veel te offtopic. Laten we het hierbij houden XP


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 18:24 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Geef mij maar dungeons waar over na is gedacht. Van het eerste spel was ik niet onder de indruk. Het tweede spel zorgde voor redelijk wat irritatie. Toen het derde deel in de PS2 zat hadden mijn trots en gezond verstand heftige discussies over het wel of niet verder spelen. Trots won. Halverwege het laatste spel belande ik in een verdovende sleur en ik heb de serie ook in een zombie-achtige staat afgesloten. Yay, RPG count +4!

Over zombies gesproken, er zijn nogal wat levende lijken in Wild Arms XF. Let op, ik ga nu flink spoilen, want er is hier toch niemand die vage, geïmporteerde SRPG's voor de PSP speelt. Het gevecht tegen de necromancer was echt heerlijk. Het begon met een arme-arme-ik praatje. Wegrottende arm, niemand die van hem houd, blah. Al snel besluit hij dat hij genoeg gepraat heeft, want praten is zonde van zijn laatst peuk.

Hij roept een zooi zombies op, zombies waar hij geen controle over heeft en niet kan herdoden. Elke keer als ze te aarde storten komen ze weer terug met verdubbelde stats. Alleen mijn team kan ze permanent opruimen. Zie je waar dit heen gaat? Ik heb mijn mensen op een kluitje gezet terwijl hij door zijn eigen zombies wordt vermoord. Heerlijk.

Het verhaal is trouwens al uren geleden compleet ontspoort, maar ze plakken de brokstukken in de vorm van zombies, interdimensionale tijdreizigers en verwisselde prinsessen nog best aardig aan elkaar.

Edit: Uitgespeelde RPG's +1. Dat maakt 150. Een waardige nummer 150, want ik heb me prima vermaakt met Wild Arms XF. Het verhaal was niet geweldig, maar de makers hebben wel nagedacht over de gameplay. RPG's waarin grinden nooit het antwoord is zijn zeldzaam en de ontwikkelaar is erin geslaagd een gebalanceerd spel neer te zetten. Wild Arms XF dwingt de speler echt na te denken over classes en vaardigheden voordat het gevecht begint. Best een verademing.

Natuurlijk werd het spel niet gretig ontvangen door de pers. Ze zeuren wel dat de casuals de industrie overnemen, maar als er eindelijk eens een spel langskomt waar je echt je tanden in kunt zetten gaan ze zeuren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 00:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2008 17:27
Woonplaats: Asten Heusden aka Gat XD
Ik ben nu nog bezig met fable 2. Super game, en als je eenmaal alle property hebt zijn alle geld obstakels uit de game weg. Ik mis wel iets als ik terugkijk naar deel 1. Weet echter niet wat.

_________________
Living in the Twilight, under the moon. We dance for the idiots.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 00:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2007 18:36
Woonplaats: 箱根学園
Touhou 'fo sho <3

_________________
poop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2008 08:34
KliChan schreef:
Touhou 'fo sho <3

Touhou 12 is net officieel aangekondigd, btw:
http://kourindou.exblog.jp/
http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=1791.0
Afbeelding

Demo komt zondag 8 maart (over een week dus), en Sanae is speelbaar (yay)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2008 18:07
Woonplaats: Heenvliet
Zeronic schreef:
Ik ben nu nog bezig met fable 2. Super game, en als je eenmaal alle property hebt zijn alle geld obstakels uit de game weg. Ik mis wel iets als ik terugkijk naar deel 1. Weet echter niet wat.

Ik had zo het gevoel dat de hoeveelheid aan kleding stukken minder was dan in het voorgaande deel.(al kan je ze nu wel verven)
Hij was ook wat aan de korte kant vond ik. Het enige wat me na het uitspelen nog korte lol gaf was co-op de hele stad uitmoorden.
Daar wordt je character alleen nogal lelijk van en mensen gaan dan panisch wegrennen terwijl ze schreeuwen "They're comming!" zelfs als ik alleen ben.

Tamara schreef:
Geef mij maar dungeons waar over na is gedacht. Van het eerste spel was ik niet onder de indruk. Het tweede spel zorgde voor redelijk wat irritatie. Toen het derde deel in de PS2 zat hadden mijn trots en gezond verstand heftige discussies over het wel of niet verder spelen. Trots won. Halverwege het laatste spel belande ik in een verdovende sleur en ik heb de serie ook in een zombie-achtige staat afgesloten. Yay, RPG count +4!

Onnodige to be continued eindes doen het bij mij niet goed. Tel daarbij de random content en de houterige actie op. Toen won bij mij het budget het van de trots. Ik kwam niet verder dan deel 1.

Tamara schreef:
Al snel besluit hij dat hij genoeg gepraat heeft, want praten is zonde van zijn laatst peuk.
Zombies, interdimensionale tijdreizigers en verwisselde prinsessen, werphaaksvaardigheid-blokkerende groene slijmdingennetjes, afgeschermde fantasiewereld, opeens *poef!* interdimensionaal tijdreizen
Wild Arms XF. Ik weet niet meer hoe ik dit kan beoordelen...

Ziet eruit als onzettend veel win in mijn ogen, al is het ietswat random.

Momenteel ben ik bezig met Donkey Kong Country 3(yeah oldskool), sporadisch wat Guitar Hero World Tour en nog steeds met Fire Emblem.

_________________
Take me out to the black, tell 'em I ain't commin' back.

Burn the land and boil the sea,
you can't take the sky from me!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:49 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Ik moet zeggen, hij kwam waardig aan zijn einde. Veel slechteriken vinden het nodig hun executie uit te stellen door hun levensverhaal te vertellen, maar Charlton neemt genoegen met een sigaret en roept een leger van zombies op. Best wel badass.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 18:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 22:10
Woonplaats: Terneuzen (voorheen Silent Hill)
Killzone 2! 8)

_________________
It doesn't matter if you're smart, dumb, ugly or pretty... We're all the same when we're dead.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 08:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2008 17:27
Woonplaats: Asten Heusden aka Gat XD
Zojuist fable 2 alle achievements gehaald, nog een paar wapens gevuld met augements voor fun en nu ben ik wel zo'n beetje klaar met de game, erg mooi maar 1 was toch net iets beter.
Nu zoek ik eigenlijk een nieuwe action adventure / rpg voor op de XDoos 720/2, iemand een idee voor een vete game?

_________________
Living in the Twilight, under the moon. We dance for the idiots.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009 08:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2008 17:27
Woonplaats: Asten Heusden aka Gat XD
Zojuist fable 2 alle achievements gehaald, nog een paar wapens gevuld met augements voor fun en nu ben ik wel zo'n beetje klaar met de game, erg mooi maar 1 was toch net iets beter.
Nu zoek ik eigenlijk een nieuwe action adventure / rpg voor op de XDoos 720/2, iemand een idee voor een vete game?

_________________
Living in the Twilight, under the moon. We dance for the idiots.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3742 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 250  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling