Ik vond de intro van KH2 wel lang maar is het ook echt een intro? Het is toch een belangrijk element van het verhaal (en belangrijk ivm character ontwikkeling) dus je hoeft het niet per se te beschouwen als een intro, ook al speelt het zich af vóór je de titel krijgt te zien. Bovendien speel je als Roxas, dus je hoeft je niet te vervelen.
Geregistreerd: 30 aug 2007 15:46 Woonplaats: Haacht, Vl-Brabant, België
Bij KH2 speel je wel al wat tijdens de intro, maar bij elke 3 stappen die je verzet komt er weer een filmpje tussen :p Maarja, het is natuurlijk wel belangrijk ivm het verhaal...
Skip opties zijn handig, zeker als je een bepaalde baas ofzo verschillende keren moet overdoen voor je hem kunt verslaan...
In KH1 heb ik Maleficent wel een stuk of 10 keer moeten doen (voor mezelf en voor mn zus) dusja...Dan kun je het hele filmpje bijna uit het hoofd opzeggen
In KH1 heb ik Maleficent wel een stuk of 10 keer moeten doen (voor mezelf en voor mn zus) dusja...Dan kun je het hele filmpje bijna uit het hoofd opzeggen
Hier nog een XD Hoe vaak ik dat filmpje wel niet heb gezien wanneer Maleficent in een draak veranderd...ik kon op een gegeven moment de tekst uit m'n hoofd.
Ik kijk vaak wel netjes de intro, ook al heb ik de intro al 20x gezien. Okami en Xenosaga hebben zeker een lange intro. Star Ocean 3 ook, al kun je wel tussendoor rondlopen. Aan de andere kant is dat het enige wat je zo'n beetje doet in het begin van het spel >>; van de ene kant van het hotel naar de andere kant van het hotel hollen. Die van FFXII vond ik ook vrij lang.
Intro's zelf vind ik vaak niet zo erg, maar vooral bij bazen oid heb ik lieven een skip optie. Als je gameover gaat en je moet het hele filmpje weer opnieuw gaan kijken...na 5 keer achter elkaar weet ik het wel :/
Sterker nog, intro's vind ik vaak wel leuk om te zien.
Geregistreerd: 24 aug 2004 15:06 Woonplaats: Aalsmeer, Netherlands
ik kan me niet zo storen aan de intro's van de games zelf, maar eerder aan al die logo's van de developer, publisher, 2de publisher, dolby, en aanverwante bedrijven die voorbij komen na het erin stoppen van de game.
Geregistreerd: 02 jan 2006 23:14 Woonplaats: Gouda, Nederland
Ik heb er bij harvest moon eigenlijk nog nooit last van gehad, behalve bij a wonderfull life was de intro wat langer. De enigste intro die ik wat te lang vond was die van radical dreamers tot dat ik er achter kwam dat het een textbased spel blijft en er geen intro is.
Ik kan uit ervaring en werk zeggen dat lange intro's over het algemeen als iets positiefs gezien wordt. Met een lange intro kan het verhaal, sfeer, omgeving, style etc beter overdragen worden aan de speler, wat natuurlijk belangrijk is.
Natuurlijk is de lengte van een intro afhankelijk van het type game. Bij games waar het verhaal belangrijk is en of veel nadruk op wordt gelegd, hebben vaak langere intro's. Rpg's hebben vaak lange intro's omdat het verhaal een belangrijk aspect is in de game terwijl bij party games dat vaak niet is en dus een korte of geen intro hebben.
_________________ Game developer all the way --- Pro Game Developer @ www.playlogicgames.com
Berichttitel: Re: Waarom zijn die intro's toch zo lang...
Geplaatst: 26 jun 2011 20:43
Geregistreerd: 03 jun 2011 14:40 Woonplaats: Arnhem
Intro's horen erbij en kijk er altijd graag naar, zeker omdat het wat toevoegt aan de game en mooier maakt. Vroeger als n spel niet lukte met installatie deed me pa het, zag je de begin intro wilde het nooit zien omdat ik dat pas wilde toen ik ermee begon. Eigenlijk nu ook wel op zich. Maar moet ik overnieuw beginnen vanwege dood of iets anders, wordt het gauw vervelend als je niet kan doorspelen. En al helemaal al een scene erg lang is en je wilt doorgaan, zodoende heb je geen zin meer. Zo'n skip-knop is iets goeds bij de ene game werkt het en bij de andere niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen