Virtue's Last Reward eindigde praktisch met een cliffhanger, zo'n eentje van het type 'de echte uitdaging komt NU!' Helaas was het jarenlang niet zeker of die echte uitdaging ook echt zou komen, maar vorig jaar werd eindelijk Zero Escape 3: Zero Time Dilemma aangekondigd en de trailer is nu online. De onwillige spelers van dit deel waren al iets eerder getoond:
Zero Time Dilemma verschijnt op 28 juni in Europa voor de Vita en 3DS. Helaas alleen digitaal, maar hé, na jaren wachten ben ik al blij dat de trilogie ook echt een trilogie wordt.
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43 Woonplaats: the seven seas
JAAAAAAAAA!! Het was ook wel Chunsofts eer te na om dit te maken, gezien de enorme cliffhanger. Dat wil zeggen, Virtue's Last Reward was van meet af aan al opgezet als een tweeluik, dus het was verbijsterend als dat nooit afgemaakt zou worden. Bovendien is er geen serie die met groter genot in de afgrond springt, over drie haaien heen, naar werkelijk breinbrekende paradoxen en andersoortige narratieve onmogelijkheden. Yes!
Geregistreerd: 25 jul 2004 18:44 Woonplaats: Nederland
Leuk voor de mensen die al zo lang hebben moeten wachten (in spanning) op dit deel, maar ik moet toegeven dat ik zelf 999 niet zo leuk vond (volgens mij heb ik sowieso maar 1 loop gedaan), en heb daarom het vervolg niet gespeeld. En dat is best raar, want ik heb op de Zero Escape serie en Otogiriso (PS3/Wii) na, alle adventures (en sound novels) van Chunsoft gespeeld, van Portopia en de Sound Novel series tot aan Trick X Logic, en heb echt genoten van die spellen.
(Okay, Shin Kamaitachi no Yoru (PS3/Vita) was wel een beetje... iets te DLC-gericht...)
_________________ "One dumbbell, Watson! Consider an athlete with one dumbbell! Picture to yourself the unilateral development, the imminent danger of a spinal curvature. Shocking, Watson, shocking!" - The Valley of Fear
^Dat schijnt een vrij normale reactie te zijn voor mensen die veel Japanse games spelen (als in: het Japanse publiek). Een van de redenen dat de aankondiging van deel 3 zo lang op zich liet wachten, is dat de verkopen in Japan tegenvielen. Dat maakte het moeilijk om de financiering rond te krijgen.
Ik ben overtuigd van de kwaliteit van de reeks, maar ik snap wel waarom het in Japan geen culthit werd. Hier in het Westen was de mix van visual novel, adventure game, tijdparadoxen en 'mensen die samen opgesloten zitten en zich een weg naar buiten moeten puzzelen voordat de tijd op is/ze elkaar vermoorden' bijna revolutionair. In Japan was het meer een 'o, zoiets heb ik vorige week dinsdag ook al gespeeld...'
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43 Woonplaats: the seven seas
In de volgende AniWay staat de review! Ik heb hem van top tot teen gespeeld, maar zeg nog even niks over hoe ik hem vond. Het moet wel spannend blijven... :)
Haha ik heb hem gelezen :p en wat je zegt datvond ik ook. Want je keuzes zijn helemaal niet meer spannend. Je eerste keuze is heel even leuk, maar daarna ga je gewoon terug en kies je opnieuw xD
SPOILER!
Toen Je als Q Eric ervan moest overtuigen wie Mira vermoord had kwam ik erachter dat je gewoon alles kon invullen. Op een gegeven moment heb ik neergezet: je moeder :')
_________________ "For My Friends and For Tommorrow"
"Is there an answer at the end of this nightmare?"
Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43 Woonplaats: the seven seas
Datzelfde 'probleem' zit ook een beetje in de vorige spellen, maar daar is het veel minder aan de orde omdat je langere stukken game te spelen krijgt met meerdere beslissingen achter elkaar. Bovendien is er meer diversiteit: je gaat nu eens met deze mensen wandelen, en gaat dan met anderen op pad :)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen