aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
16:26  Nieuwe Manga aanwinsten   Ash Ketchu
15:18  Nieuwe Merchandise aanwinsten ...   Kam
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
Het is nu 30 aug 2019 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Amazon UK probleem
BerichtGeplaatst: 04 jun 2015 14:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 sep 2007 14:50
Woonplaats: Amstelveen
Hoi,

Ik had in Japan hele mooie Ghibli puzzels gekocht en eentje ook nog eens in elkaar gezet en vastgelijmd, niet slim gezien ik geen geschikte lijst ervoor had. Nu heb ik laatst besloten de originele Ghibli lijst via amazon UK te bestellen ervoor. Het was een redelijke deal, verzendkosten waren wel hoog maar goed, niks aan te doen.

De verwachte leveringsdatum was 18-23 mei (besteld op 8 mei). Nu kreeg ik pas 18 mei een mailtje dat mijn bestelling was verzonden en de track en trace maar die werkte niet (not found ofzo).
Ik wachtte het even af en stuurde 29 mei een mailtje naar de verkoper van waar het nu eigenlijk blijft. Geen respons op gehad maar zie wel dat op 27 mei het item op de post was afgegeven volgens de website, wat dus een week later is dan dat ik het verzonden mailtje heb gekregen.

Als het goed is krijg ik volgens de track en trace vandaag of morgen hem eindelijk binnen. Maar dat is dan wel ruim twee weken nadat ik hem eigenlijk in huis had moeten hebben. Ik heb ook geen mailtjes gehad van de verkoper dat het bv. niet in voorraad is of dat hij met vakantie is etc

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die ook met zo iets te maken hebben gehad en wat je dan kan doen? Ik heb wel gelezen dat er een soort van marketplace seller claim formulier is als het te laat aankomt en je geen respons krijgt. Iemand die er ervaring mee heeft?
Ik vind dit namelijk wel echt ondermaats en gezien dat ik er redelijk veel geld voor heb betaald verwacht ik wel dat het gewoon netjes afgehandeld wordt.

_________________
Afbeelding
Made by Dragonbear ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amazon UK probleem
BerichtGeplaatst: 04 jun 2015 17:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2007 01:09
Woonplaats: Tussen de gaten...
Hier heb je de link, als je problemen hebt met marketplace verkoper. Klacht wilt indienen etc.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/custome ... Id=3149571


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amazon UK probleem
BerichtGeplaatst: 05 jun 2015 17:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 sep 2007 14:50
Woonplaats: Amstelveen
Maar wat is hun policy? Krijg je dan je verzendkosten terug of bepaald deel van bedrag? Of is heb je nergens recht op? Dat is wat ik mij meer afvraag en of er mensen dus soortgelijk probleem hadden en of/hoe dat werd opgelost.

_________________
Afbeelding
Made by Dragonbear ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amazon UK probleem
BerichtGeplaatst: 12 jun 2015 08:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00
Woonplaats: Achter de hunebedden
333dulucia schreef:
Maar wat is hun policy? Krijg je dan je verzendkosten terug of bepaald deel van bedrag? Of is heb je nergens recht op? Dat is wat ik mij meer afvraag en of er mensen dus soortgelijk probleem hadden en of/hoe dat werd opgelost.

Er staat het volgende:

[...] If a dispute arises between you and a Marketplace Seller, and you can't reach an agreement with them, you may be able to file an Amazon.co.uk A-to-z Guarantee claim. [...]

Amazon is hierbij niet direct betrokken volgens mij, dus jij moet het met de verkoper (Marketplace seller) eerst onderling proberen op te lossen.

Maar Amazon geeft wel de volgende garantie:

[...] Customers who pay for purchases from an Marketplace Seller via the Amazon.co.uk website are eligible to receive up to £2,500 of the purchase price, including delivery charges. [...]

_________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
--- Albert Einstein


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amazon UK probleem
BerichtGeplaatst: 18 jun 2015 11:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 sep 2007 14:50
Woonplaats: Amstelveen
Ik heb maar gewoon het geschil geopend en kreeg binnen een week een mailtje dat ik de verzendkosten toegewezen heb gekregen. Verder helemaal niks gehoord van de verkoper of amazon dus behalve dat automatisch bericht. Blijkbaar is het vrij makkelijk, ik ben wel blij want het waren dure EMS verzendkosten voor snelle levering, dan wil je niet dat je je blauw betaald om alsnog zo lang te moeten wachten.

_________________
Afbeelding
Made by Dragonbear ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling