Berichttitel: Minor game design HVA (wil ik miss volgen)
Geplaatst: 22 maart 2014 13:01
Geregistreerd: 22 maart 2014 12:52
Heey everyone,
Ik wil de minor game design doen op de HvA in me 3e jaar. Atm doe ik C.E. en ik dacht iemand op aniway kan me vast wel meer vertelen over deze minor. Welke programma's er gebruikt worden en welke vorm van coderen? Welke programma's moet ik me echt nog in verdiepen en welke basis wordt er verwacht?
Wat kan je / heb je geleerd achter af?
Het vragen aan de docent zelf is natuurlijk altijd anders want hij wilt zijn klas natuurlijk vol hebben.
Ik ben de laatste tijd me steeds meer aan het verdiepen in game design (hobby) en dacht dat deze minor hier prima bij aansloot maar wou graag de verhalen horen van mensen die deze minor kennen / hebben gedaan.
Ik hoop dat jullie mij iets meer duidelijkheid kunnen geven dan een standaard brochure.
Berichttitel: Re: Minor game design HVA (wil ik miss volgen)
Geplaatst: 22 maart 2014 17:09
Geregistreerd: 22 maart 2014 12:52
wisd0m schreef:
Te weinig informatie, Graag meer info
+Er word zoiezo verwacht dat je C++ of Java kent, Allebij is des te beter.
De standaard brochure geeft niet meer aan dan:
● Canon Games - 1 ECTS - werk/instructiecollege - paper/presentatie ● Game Play - 4 ECTS - werk/instructiecollege - opdracht ● Game Theory - 4 ECTS - werk/instructiecollege - toets schriftelijk ● Game Art - 4 ECTS - werk/instructiecollege - opdracht ● Board Game Project - 2 ECTS - oplevering en presentatie ● Gaming Project - 15 ECTS - oplevering en presentatie
In de minor Game Design wordt aandacht besteed aan de verschillende aspecten die nodig zijn bij het ontwerpen van games zoals inhoud, storytelling, vormgeving, regels en interactie. Binnen de minor ligt de nadruk sterk op een iteratief ‘playcentric’ ontwerpproces, waarbij je een game of concept ontwikkelt op basis van steeds verder geteste speelbare prototypen.
Er worden in deze minor een viertal vakken aangeboden: In de Canon games maak je kennis met een aantal belangrijke voorbeelden uit de jonge gamegeschiedenis. Het vak Game Play legt in een reeks praktische colleges de nadruk op spelregels, gamebalans en interactie. Bij Game Art maak je kennis met de basis tekenvaardigheden en animatietechniek die nodig zijn bij het ontwikkelen van games. In Game Theory wordt aandacht besteed aan maatschappelijke en academische discussie rondom games.
De opgedane kennis en vaardigheden uit de vakken kun en moet je direct toepassen in de projecten. De projecten karakteriseren zich door steeds dieper in te gaan op de theorie en krijgen daarmee een toenemende mate van complexiteit.
Ik heb ongeveer een jaar om een portfolio op te bouwen. Echter wou ik dit graag doen met de juiste programma's en codes die ook tijdens deze minor gebruikt worden. Daarom zoek ik iemand die me hier iets meer over kan vertellen.
Berichttitel: Re: Minor game design HVA (wil ik miss volgen)
Geplaatst: 23 maart 2014 22:26
Geregistreerd: 04 jun 2013 21:03 Woonplaats: Woudenberg
Hoi demolia,
Ik ken niemand direct die de minor game design heeft gevolgd op de HvA maar ik heb wel ervaring met een groot aantal andere opleidingen en ik ben momenteel nu zelf een kleine gamestudio begonnen. Ik zal eerst een paar basis dingen uitleggen misschien wist je dit al misschien ook niet.
Game Art, Game Desgin en Game Programming dat zijn eigenlijk de 3 hoofd disciplines in Games maken. Art en Programming spreken wel redelijk voor zich maar Design is altijd de meest zweverige. Wat je in Game Design doet is de Gedachtegang/Logica maken van een spel. Dus het uitdenken van wat een spel nou succesvol maakt. Hoe hoog een poppetje moet springen om goed aan te voelen. Wat je moet verdienen als je met je kop tegen een vierkant blokje aanspringt
Wat moet je hiervoor kunnen? Eigenlijk een klein beetje van alles. Je wil simpel je eigen graphics kunnen maken die niet van vreselijke kwaliteit zijn. Je wilt je poppetje zelf kunnen programmeren zodat die kan springen en jij zelf moet dat een beetje kunnen samenvoegen om het goed te laten werken en dus een prototype te kunnen maken van je Gedachtespinsels
Wat zullen ze je waarschijnlijk leren op deze opleiding? Ten eerste is wat ik nu ga zeggen een grove richtlijn maar als de opleiding hier bijna geen overeenkomsten tussen heeft raad ik de opleiding gelijk af xD Je leert een beetje game art om dus je ideeën/logica van het spel er normaal uit te laten zien. Je leert een beetje coderen. Je gaat niet diep in op geavanceerde functies maar je leert de benodigde dingen om je eigen ideeën in zekere maten tot leven te laten komen. Je leert Unity! dit is ongeveer DE grootste vriend van elke prototyper/gamedesigner en is een minimale vereisten om later op de arbeidsmarkt een kans te hebben. (dit is een redelijk non-programmer friendly omgeving om door middel van kleine stukjes code en drag en droppen van elementen een werkend prototype te maken)
Wat kan je hiermee als je klaar bent? Aan de slag als gamedesigner als je goed genoeg bent bij een gamestudio. Je eigen gamestudio beginnen. Eventueel toch meer de Programming of Art kant op gaan. Met je kennis die je vergaart heb een eigen spel gaan maken. Je kan wat programmeren en designen dus je zou altijd kunnen doorgaan als User Interaction Designer of zelfs Webdeveloper zonder teveel moeite.
Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft Ik raad sowieso aan om de Leraar of Leidinggevende van de Minor te mailen en vragen welke vakken of pakketten je krijgt. Mocht je ergens nog iets meer over willen weten kan je me altijd DM'en of hierop reageren (DM me dan wel als je hierop reageert dan weet ik dat ik weer even moet kijken in het topic )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen