Geregistreerd: 11 jan 2012 17:05 Woonplaats: Alkmaar
Edit lineart en ingekleurde versie ^^ Opbouwende kritiek pls?
Ik teken nu al 'n goeie 10 jaar, waarvan zeker 7 jaar manga/anime M'n skills zijn er redelijk op vooruit gegaan, maar lineart met de computer gaat nog niet helemaal. Ik laat even m'n laatste creatie zien hier, en zou graag willen weten hoe ik het beste met m'n lineart op de pc kan omgaan. Ik heb 'n Wacom Bamboo tablet. En ofc 'n scanner ^^ Ik gebruik photoshop CS5
Wat k graag wil weten van jullie is welke settings en technieken ik 't beste kan gebruiken.
Ook zou ik nog wat commentaar op m'n werk zelf willen krijgen, Anatomie heb ik nog niet helemaal in orde. Maar k kom best close.
X Kuronekochan
Edit: Oh en ze heeft nog een naam nodig. Karaktereigenschappen zijn: jaloers, verlegen, gesloten, impulsief, enthousiast en liefdevol Ze is een zigeuner ^^
Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16 Woonplaats: The Hague
Probeer een vloeiende lijn te maken ipv 3 korte. Door een paar krassige lijnen te maken heb je geen mooie line art. Neem de tijd voor lineart, heb geduld en oefen, want het is best lastig om op de pc een vloeiende mooie lijn te krijgen.
Neem anders een proef abonnement op manga studio 4.0 daar teken ik mee en daarmee is het best wel mogelijk om vloeiende lijnen te tekenen. (ben zelf nog een beginner maar ik vind het een goed programma :p) is niet alleen voor manga tekenen denk ik
Geregistreerd: 11 sep 2006 15:16 Woonplaats: The Hague
Heb ik ook, ik raad Sai ook niet aan, maar met photoshop leer je het meeste door te proberen en uit te vogelen. Soms een paar tutorials uit proberen om te kijken wat het makkelijkste werkt bij je helpt ook!
Heb ik ook, ik raad Sai ook niet aan, maar met photoshop leer je het meeste door te proberen en uit te vogelen.
Appeltje, vertel ;D! Ik ben benieuwd waarom je anti-Sai bent, want persoonlijk vind ik het best fijn om te gebruiken in combinatie met Photoshop.
-----
Leuk dat je bezig bent met tekenen en een personage hebt verzonnen . Ik heb wel wat tipjes en gezeur voor je.
Excuses als hij wat groot is, maar hier een plaatje ter vergelijking:
Wat me opviel is dat je schets al de kleding bevatte en ik niet zo goed de schets van het lichaam kon zien - heb je die wel gemaakt? Als je niet eerst het lichaam schetst, krijg je snel anatomische vaagheid. In mijn schets is rood de eerste schets en blauw de tweede schets, daarna ga ik pas inkten. Haar lichaam moet eigenlijk nog wat groter/langer zijn, als je de verhouding van haar rechterarm en dergelijke aanneemt (ook in mijn schets).
Ten tweede verwarde de houding van het meisje me. Ze is een zigeuner die meedoet aan een voorstelling, maar ze kijkt vrolijk+verbaasd tegelijkertijd (de mond is onduidelijk en de wenkbrauwen staan ver omhoog) en haar lichaamstaal komt niet overeen met deze uitdrukking/situatie. Ik dacht eerst dat ze aan het dansen was of iets dergelijks (vandaar de houding in mijn schets), maar toen ik met rood over de anatomie heenging, kwam ik erachter dat haar houding meer teruggetrokken was.
Verder nog wat problemen als: - Ze heeft 6 vingers (de duim zie je hier niet) - Het perspectief van haar instrument komt niet overeen met dat van haar hand - omdat je haar wijsvinger horizontaal ziet en haar duim ontbreekt. - Doordat de onderlijn van de rok voornamelijk een rechte en horizontale lijn is, lijkt hij plat. - Een nek heeft niet altijd dezelfde lijnen, ze kijkt een kant op dus dan vervormen deze. - Er zitten gaten in de line-art/de lijntjes zijn niet altijd met elkaar verbonden, dit ziet er wat raar uit en maakt het minder een geheel en meer plat. - Toen ik naar de line-art keek, wist ik niet dat die 'sliert' een lint was, ik dacht dat het overdreven lang haar was omdat het in een punt eindigde. - Als haar houding verlegen is, moet haar uitdrukking daarmee overeenkomen, anders zorgt het voor verwarring en begrijp je haar persoonlijkheid niet met slechts de tekening zelf (wat wel zou moeten). - Wind of simpele beweging in de kleding/het haar maakt je tekening een stuk aantrekkelijker, vooral in dit geval waarbij het om een zigeuner/voorstelling gaat.
Edit: Ah oops, ik hoop dat ik niet te hard overkwam, neem dit niet te zwaar ^^;. Ik vind het design van je personage namelijk wel erg leuk en je bent goed op weg met anatomie. Dit is meer gemierenneuk in de hoop dat het enigszins helpt.
Geregistreerd: 11 jan 2012 17:05 Woonplaats: Alkmaar
Anna schreef:
Appeltjesgroen schreef:
Heb ik ook, ik raad Sai ook niet aan, maar met photoshop leer je het meeste door te proberen en uit te vogelen.
Appeltje, vertel ;D! Ik ben benieuwd waarom je anti-Sai bent, want persoonlijk vind ik het best fijn om te gebruiken in combinatie met Photoshop.
-----
Leuk dat je bezig bent met tekenen en een personage hebt verzonnen . Ik heb wel wat tipjes en gezeur voor je.
Excuses als hij wat groot is, maar hier een plaatje ter vergelijking:
Wat me opviel is dat je schets al de kleding bevatte en ik niet zo goed de schets van het lichaam kon zien - heb je die wel gemaakt? Als je niet eerst het lichaam schetst, krijg je snel anatomische vaagheid. In mijn schets is rood de eerste schets en blauw de tweede schets, daarna ga ik pas inkten. Haar lichaam moet eigenlijk nog wat groter/langer zijn, als je de verhouding van haar rechterarm en dergelijke aanneemt (ook in mijn schets).
Ten tweede verwarde de houding van het meisje me. Ze is een zigeuner die meedoet aan een voorstelling, maar ze kijkt vrolijk+verbaasd tegelijkertijd (de mond is onduidelijk en de wenkbrauwen staan ver omhoog) en haar lichaamstaal komt niet overeen met deze uitdrukking/situatie. Ik dacht eerst dat ze aan het dansen was of iets dergelijks (vandaar de houding in mijn schets), maar toen ik met rood over de anatomie heenging, kwam ik erachter dat haar houding meer teruggetrokken was.
Verder nog wat problemen als: - Ze heeft 6 vingers (de duim zie je hier niet) - Het perspectief van haar instrument komt niet overeen met dat van haar hand - omdat je haar wijsvinger horizontaal ziet en haar duim ontbreekt. - Doordat de onderlijn van de rok voornamelijk een rechte en horizontale lijn is, lijkt hij plat. - Een nek heeft niet altijd dezelfde lijnen, ze kijkt een kant op dus dan vervormen deze. - Er zitten gaten in de line-art/de lijntjes zijn niet altijd met elkaar verbonden, dit ziet er wat raar uit en maakt het minder een geheel en meer plat. - Toen ik naar de line-art keek, wist ik niet dat die 'sliert' een lint was, ik dacht dat het overdreven lang haar was omdat het in een punt eindigde. - Als haar houding verlegen is, moet haar uitdrukking daarmee overeenkomen, anders zorgt het voor verwarring en begrijp je haar persoonlijkheid niet met slechts de tekening zelf (wat wel zou moeten). - Wind of simpele beweging in de kleding/het haar maakt je tekening een stuk aantrekkelijker, vooral in dit geval waarbij het om een zigeuner/voorstelling gaat.
Edit: Ah oops, ik hoop dat ik niet te hard overkwam, neem dit niet te zwaar ^^;. Ik vind het design van je personage namelijk wel erg leuk en je bent goed op weg met anatomie. Dit is meer gemierenneuk in de hoop dat het enigszins helpt.
Heel erg bedankt voor je feedback, dit is iets waar ik wat aan heb super ^^ ik zal volgende keer opletten op de houding en uitdrukking. Ik heb vandaag weer 3 boeken gekocht over onderandere anatomie, dus ben weer aan 't tekenen geslagen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen