heb het spel voor een paar uur gespeeld maar vind t nog lang niet zo goed als DA:O. Dat zegt natuurlijk niet dat het een slecht spel is Ik vind het verhaallijn tot nu toe alleen niet zo pakkend, het is wel oke maar meh niet het gevoel dat ik het in een keer wil uitspelen zal zo maar eens even verder spelen Grafisch gezien is alles beetje uit proportie (zeker met high res textures) de gebouwen en omgeving zien er beetje slecht uit vergeleken met de characters die er 20x beter uitzien vergeleken met de omgeving. Verder vond ik de gameplay wel wat beter voelt wat meer action paced.
tl;dr versie Oke spel maar ben benieuwd hoe alles uit zal pakken XD
EDIT: ben vergeten te zeggen dat ik me dx11 kaart nog niet terug heb van RMA dus ben benieuwd hoe t met DX11 eruitziet!
Geregistreerd: 19 jun 2008 16:45 Woonplaats: Eindhoven
Meh, zit er nu een aantal uur (6-10 uur) in, tot nu toe in elk geval minder dan het origineel. De UI is lelijk IMO, verhaal is niet veel aan, karakters boeien me tot nu toe geen van allen (Met één onbelangrijke uitzondering dan), de keuze mogelijkheden zijn minder tof (vooral de vaak niet eens mooi met het echte antwoord overeenkomende 'keuze zinnetjes' en die beïnvloedende icoontjes ernaast irriteren me), de animatie's zijn anders maar niet beter dan in het origineel en ze hebben het voor elkaar gekregen het shop systeem nog verschrikkelijker te maken dan in Origins.
Geen slechte game ofzo, maar ik hoop dat in elk geval het verhaal en de keuzes nog wat interessanter gaan worden.
Ik speel dat nou met mijn vriend, en ik vind het en een echt mooi spelletje. De vecht systeem is leuk en ook veel questen, ik vind de voicovers en het verhaal veel beter dan Fallout of Oblivion...maar ja, zommige glitches en freezing is niet zo leuk :/
_________________ http://shahdee.deviantart.com/ http://myanimelist.net/profile/palikala123 (sorry voor mijn nederlands, ik ben een buitenlander ._. ) maar ik doe mijn best! :3
Geregistreerd: 21 jan 2011 23:25 Woonplaats: Delft
Ik ben zo'n beetje door Act1 nu (Deep Roads quest)
Ik heb geen last van freezing. Wel dat soms characters lastig te besturen zijn of dat ze vast komen te zitten en niet meer automatisch followen (kwam 1 keer voor). Het dialog systeem vind ik een beetje vaag, het maakt echt geen reet uit wat je kiest tenzij er speciale opties zijn. De personages vind ik wel intressant maar er gebeurt zo weinig! -_- in DA1 had je tenminste hier nog een doel mee maar het is nu in zijn geheel geschrapt. De skill tree vind ik vaag: niet intuitief, te veel opties en alleen maar meer van hetzelfde. Ik vind jammer dat een groot deel van de inventory management en item selectie is geschrapt, je kunt bijna alleen je hoofdpersonage equipen. En geld is totaal nutteloos, de winkels verkopen alleen maar troep. Heb nu 100G en niet echt iets om het aan uit te geven.
Ik krijg ook de indruk dat het spel makkelijker is geworden, misschien omdat ik op 'causal' speel
Afgezien daarvan vind het wel een leuk spel. De graphics zijn duidelijk verbeterd sinds DA1, maar het hergebruik van area's is een beetje cheap.
Hoedan ook is het wel een OK spel. Ik denk alleen dat de replay value wat laag is, helaas.
_________________ Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness. - Sean "Day[9]" Plott
Geregistreerd: 24 aug 2008 16:40 Woonplaats: Limburg
Ik ben zo teleurgesteld in de downgrade met de dialogen. In Origins vond ik de levendige interactieve personages geweldig, deze zijn leeg met weinig dialoogopties. Zonde Bioware, big letdown.
Ik ben zo teleurgesteld in de downgrade met de dialogen. In Origins vond ik de levendige interactieve personages geweldig, deze zijn leeg met weinig dialoogopties. Zonde Bioware, big letdown.
Dit is heel erg niet waar, de dialogen leven veel meer wegens meer interactie tussen karakters (Hawke praat, just saying). Als je deze dialogen slecht vindt heb je te weinig RPG's gespeeld en te weinig verstand van goed dialoog methinks =|
Rogue Assassin reporting in. Tot nu toe veel bezig met sidequests en weinig tijd gehad om te spelen dus zit nog in Act I (bijna einde), tot nu toe vind ik 't een lekker spelleke. Het is trouwer aan de lore (want hoe gek dit klinkt, in Dragon Age 1 werd BioWare's eigen lore gigantisch hard verknald in vergelijking met de boeken en achtergrondinformatie, long story) en de gevechten lopen lekker, ook al is het onmogelijk om nog tering in het gevecht te komen als meer dan de helft van je team dood is. Also, de medekarakters zeiken teveel, vooral Fenris. "IK WIL GERECHTIGHEID!", sure Fenris, alsjeblieft. "NIET ZO!", Rivalry: Fenris +10. Rrrrrrrot op man.
_________________ Editor-in-Chief van AniDay, hét nieuws- en cultuurblog van AniWay! Mede-eigenaar van AniTV, het video-platform van AniWay en AniDay!
Ben ietsjes verder in het spel nu en moet zeggen dat het een OK spel is. Ik snap alleen niet waarom het spel zulke hoge cijfers weet te toveren want zo goed vind ik hem ook niet.
Joriaan schreef:
~NYAPPY-3lke schreef:
Ik ben zo teleurgesteld in de downgrade met de dialogen. In Origins vond ik de levendige interactieve personages geweldig, deze zijn leeg met weinig dialoogopties. Zonde Bioware, big letdown.
Dit is heel erg niet waar, de dialogen leven veel meer wegens meer interactie tussen karakters (Hawke praat, just saying). Als je deze dialogen slecht vindt heb je te weinig RPG's gespeeld en te weinig verstand van goed dialoog methinks =|
Rogue Assassin reporting in. Tot nu toe veel bezig met sidequests en weinig tijd gehad om te spelen dus zit nog in Act I (bijna einde), tot nu toe vind ik 't een lekker spelleke. Het is trouwer aan de lore (want hoe gek dit klinkt, in Dragon Age 1 werd BioWare's eigen lore gigantisch hard verknald in vergelijking met de boeken en achtergrondinformatie, long story) en de gevechten lopen lekker, ook al is het onmogelijk om nog tering in het gevecht te komen als meer dan de helft van je team dood is. Also, de medekarakters zeiken teveel, vooral Fenris. "IK WIL GERECHTIGHEID!", sure Fenris, alsjeblieft. "NIET ZO!", Rivalry: Fenris +10. Rrrrrrrot op man.
De dialogen zijn wel steeds drie dezelfde keuzes en juist omdat je niet echt kan kiezen wat hawke zegt voel ik me minder betrokken bij het verhaal. Wat ik in DA:O vooral had was dat ik me ging voorstellen wat IK zou zeggen als ik de main character van het verhaal was. Hierdoor voelde ik me meer betrokken bij het verhaal en mijn character. In DA2 heb ik echter dat ik meer zit te voorstellen hoe Hawke zou moeten gedragen in het spel ipv dat ik mezelf erbij betrek. Dit wegens steeds dezelfde keuzes en dat je minder bij de characters betrokken bent. Ik vind het bijvoorbeeld ook jammer dat je niet gewoon midden in de stad met je side-characters kan praten over zijn/haar verleden vond ik altijd wel interessant.
Qua side-quests vind ik het hergebruik van gebieden ook best lame. Bedoel het is niet erg in DA:O deden ze het ook een paar keer volgens mij. Alleen deed je dezelfde quest in dezelfde stad/plek ipv een stad/plek met een andere naam die er heel toevallig op lijkt. Maar merkte wel dat het vooral grotten waren waardoor het nog erger leek. (pad afsluiten en dan doen alsof het een andere grot is hmmm)
Ik zit wel veel kritiek te leveren maar het betekent niet dat ik het een saai spel vind. Het kon alleen veel beter worden als een RPG. Voelt meer alsof ik een hack en slash spel aan het spelen ben met een verhaaltje erbij geplakt.
Ik kan me wel best vinden in de kritieken hoor, begrijp me niet verkeerd =) Ik denk ook af en toe 'ik kies deze optie, maar Hawkmeister zegt iets anders'. In Mass Effect was dat ook aanwezig maar in veel mindere mate. Irritanter: soms zijn de keuzes die je maakt niet duidelijk, waardoor je zeikende teamgenoten nog meer gaan zeiken. Had graag liever wat meer 'levels' gezien ja, meer antwoord reactie antwoord reactie enzo. Raar is ook dat ik vaak hoor dat 'Kirkwall te klein' is, terwijl het verhaaltechnisch gezien (yup, lore-naaiertje hier) een interessante stad is. Had liever wel meer van de Free Marches gezien, maar aan de andere kant: alles beter dan saai en fucking modderig Ferelden, Kirkwall is prima voor me. Omgevings-recycling is wel een no-go inderdaad, jammer hoor.
Next up: we gaan naar Antiva, of Par Vollen~ Hoop ik tenminste.
_________________ Editor-in-Chief van AniDay, hét nieuws- en cultuurblog van AniWay! Mede-eigenaar van AniTV, het video-platform van AniWay en AniDay!
Geregistreerd: 14 aug 2005 13:26 Woonplaats: Netherlands
Het hergebruiken van maps/dungeons is inderdaad een beetje naai.. haalt het gevoel van exploren een beetje weg, waardoor het meer een gebiedje voor een flinke matpartij wordt. :') - ook inderdaad naai dat je eigenlijk vrij weinig equipment op je partyleden kan plakken, zal ongetwijfeld een goeie reden voor zijn, maar toch jammer. Deze twee dingen voelen een beetje goedkoop aan.
In het begin had ik een beetje twijfels over de game en verhaallijn, maar naarmate ik verder kom, wordt het toch weer aardig verleidelijk om verder te slepen. Verheug me nu al op m'n tweede playthrough met mijn andere, niet-zo-vriendelijke character. ^^
_________________ - Voorzitter Stichting 'Abunai!' "mode kan je kopen, stijl moet je hebben."
Ik laat hem bewust in de winkel liggen totdat ik mijn scriptie af heb (helaas is rond die tijd ook End of Nations uit, moet ik mijn tijd gaan verdelen tussen die 2).
Okay, ik kon me niet inhouden en heb hem toch maar gespeeld. Heel interesant maar op vrijwel elk vlak minder dan DA:O. Ten eerste zou het fijn zijn om iets meer uitzoom te hebben en dat elke keer als je een neiuw gebied in komt de camera net iets lager hangt. Het Spell systeem zuigt nu apenoten, freezing + boulder combo is nauwelijks meer en waarom zou je individual heal en group heal in een andere catagory stoppen. Verhaal: In DA:O ben je een redder van de wereld, in ben je, en zijn al je quests, niets meer dan een veredelde politieman/vrouw. Ja, daar het komt er uiteindelijk wel op neer. Je ziet continue wat de uitwerking is van je keuzen, wat de lol er wel afhaalt van die keuzen zelf. En het verhaal zelf, tja, erm, afgezien van de uiteindelijke trigger zit er totaal geen verrassing in.
Uiteindelijk was het wel leuk maar viel vergeleken met de vorige zwaar tegen.
Uiteindelijk was het wel leuk maar viel vergeleken met de vorige zwaar tegen.
Dragon age 2 is op zich geen slechte game, maar op de een of andere manier voelt het gewoon minder episch dan deel 1... Het enige echte verbetering is toch wel de combat systeem, de rest is gewoon minder of hetzelfde gebleven als deel 1 En wat ik ook heel slecht vind is de steeds maar weer hergebruikte omgeving, het slaat echt nergens op
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen